[ anon250940 @ 16.09.2011. 09:44 ] @
Odlicno je radio do prije mjesec dana, sve bilo OK unazad 3 god. nikakvih problema , odlican auto.. dok odjednom prije mjesec dana ja ujutro hocu da upalim auto kad ono vergla 1 minut pa upali i neravnomjerno radi na leru i pojavio mi se bijeli dim na auspuhu.. tako iz dana u dan sve duze palio i na kraju nikako ga nisam mogao upalit ,takodje naglasio bih da mu je i rad na leru bio sve gori i gori , trza i hoce da se ugasi i onda ler gas se sam dodaje i spusti i tako svakih par sekundi a bijeli dim suklja iz auspuha kao iz parne lokomotive..

I zovnem majstora i covjek pregleda sve i ustanovi da mi je ulazio zrak kod motora na dovodnom crijevu goriva na par spojeva ,takodje je curilo gorivo na par spojeva.. kod filtera goriva i kod pumpe i zamijeni sva crijeva i stavi na svakom kopcanju crijeva metalne selne i stegne sve to.. i upalimo auto nakon malo duzeg verglanja..

Znaci kompletno dovodno crijevo i sva ta crijeva za gorivo su sada uredna ali evo kakav jos uvijek imam problem na autu i mislim da u zimu s ovim autom necu moci ako ovo ne rijesim.. sto je apsurdno ako se samo sjetim kako je palio prosle godine na -20.

Dakle, sad auto i dalje vergla ujutro ali se upali mada verglanje traje po 7 sekundi, na leru i dalje radi nepravilno kad je hladan narocito a kad se ugrije to trzanje je daleko manje..

Napomenuo bih da su svi filteri zamjenjeni, ulje takodje, grijaci takodje.

Sta jos moze da zeza !?
[ vladd @ 16.09.2011. 10:15 ] @
Ako se majstor nije dalje petljao, odnosno izbegao daljnji angazman, sleduju popravke od 300-2000 evra.

Mozda je bolje povesti dotican auto na pijacu, i resiti se bede.

Samostalni rad je skoro nemoguc, neophodno bi bilo nabaviti nesto priibora i alata(vecina dizel majstora na sluh podesava paljenje, u sta sam se uverio u poslednje dve nedelje), ceprkanje oko pumpe moze da bude problematicno, ako pumpu i srede nekako, sledi preporuka za generalnu...majstori se nece previse upustati u merenja i analizu, vec odmah kabast posao, "reset sistema"... pa kako bude...

Poz
[ anon250940 @ 16.09.2011. 11:09 ] @
Najradije bih uzeo novijeg mondea iz 2003god. ali nisam u prilici iako su trenutno extra povoljni i bice jos povoljniji naravno a ako ovog prodam tek onda sam u gabuli jer mi je potrebno vozilo a za to para koliko mogu ovog da prodam tek onda nisam pametan sta da uzmem a svakako nemogu da doplatim za neko novije vozilo u ovom trenutku ali definitivno je da ni ovo sad kako radi nece igleda dugo..

Ako je do lukasove dizel pumpe kao sto pretpostavljate onda stvarno ta popravka mene kosta isuvise mnogo.. i mislim da tu stajem i dobro cu da razmisli, koji je sljedeci korak jer dati tolike pare na auto koje je vec tako reci staro auto ne znam ima li smisla..

[Ovu poruku je menjao bojan.javorac dana 16.09.2011. u 14:31 GMT+1]
[ Milojkovic @ 16.09.2011. 13:37 ] @
Zasto mislis da ces sa navodno boljim to jest novim automobilom imati menja problema, remont pumpe za novijeg Mondea kojeg zelis uzeti je 500 evra a gde su dizne i ostala cuda od senzora i davaca koji su kvarljivi.Sredi taj automobilm koji imas i vozi ga jer je ocito da je to tvoj nivo i na njemu je to ocito jedini problem.Ne zanosite se da cete naci povoljan i dobar automobil za malo novca a da je potpuno ispravan.
Taj hipoteticki Mondeo iz 2003 koji zelis uzeti takodje se prodaje zbog lose pumpe, rovitih dizni, plivajuceg zamajca na izdisaju i taj koji ga prodaje navodno povoljno ima slican rezon kaoo i vi da doplati malo i uzme ispravan i mladji i tako sve ide u krug.Prevarama nema kraja jer dobro a povoljno ne sretoh nijednom za sve vreme rada i poslovanja sa automobilima.
Nikad se nije desilo da se nadje dobro a jeftino i dobre stvari su uvek kostale pa cak i automobili.Price o hitnom odlasu iz zemlje,zeni koja ne vozi taj automobil zbog pomodnih razloga, bolesti, odlasku dece na skolovanje su kreirali sverceri a preuzeli su ih ostali koji na taj nacin uvaljuju krseve.
[ anon250940 @ 16.09.2011. 13:50 ] @
Nista, vozicu ga ovako do zime a u zimu cu morati uci sa ispravnim autom a to znaci da cu tad to morati i rijesiti.. takodje mislim da cu do tada spaliti akumulator sa ovim dugim verglanjima a mogao je da pregura i ovu zimu ali sta da radim tako je kako je.. necemo se sad sikirat onda bi to bio jos jedan problem. Zahvaljujem svima
[ vladd @ 16.09.2011. 16:52 ] @
Slabo paljenje dizela sleduje ili od losih tajminga, ili od lose instalacije goriva, pod uslovom da grejaci korektno rade. Pri tome mislim na komletnu putanju, od rezervoara, preko filtera, vazduha u vodovima(moguc uzrok veoma) do lose pumpe ili poluispravnih brizgaljki(od zaglavljenih, do sa losim paternom ubrizgavanja).

Vrlo retko je u pitanju kompresija, po ovakvim simptomima, ali ako postoji sumnja, moze se izmeriti(sto nije bas jednostavno, 90% majstora nema neke merne pribore), konstatovati da nije problem sa karikama-cilindrima, ili sa ventilima-glavom...

Ja licno, da je vozilo moje, krenuo bih sa nekim sredstvom za ciscenje sistema goriva, do dizni, koje delimicno uklanja karbonske naslage u cilindru.

Kao drugo, osmatrao bih kvalitet paljenja vruceg i hladnog motora(da u moguce uzroke uvrstim i grejace). I eventualni oblak dima nakon paljenja, ili pri dodavanju gasa. Ukratko, nekorektnost rada pumpe se mora pokazati.

Nakon toga bih proverio tajminge i pritiske pumpe, i provera brizgaljki.

Kada se sve to proveri, i ne poomogne, sleduje "napad" na pumpu u nekom cuvenom, proverenom servisu, sa dobrom opremom za testiranje. Kod samoproizvedenih majstora to ne bih nosio, makar bili tri puta jeftiniji, oni ionako sluze da spremaju pumpe za vozila kojima sleduje prodaja.

S obzirom da ipak upeva da upali, nakon nekoliko sekundi, poremecaj ne deluje dramaticno, verovatno bi se tokom pregleda nesto ustanovilo.

Pre svega proveriti ponovo grejace(bolje receno ceo sistem rada, oni su novi, a da li se uopste ukljucuju), a nisi ni razlucio, da li pali nakon 7 sec verglanja hladan i topao..identicno..beli dim je od nesagorelog goriva(ako ne trosi rashladnu tecnost), kod hladnog moze biti i do grejaca, a moguc je i los rad neke dizne, koja ostane zaglavljena u otvorenom polozaju, pa curi dosta goriva u cilindar, vraca se vazduh u instalaciju pri taktu kompresije...

Poz
[ anon250940 @ 17.09.2011. 10:36 ] @
Bi li pomoglo ako bih uglavio providno crijevo od filtera do lukasove bosh pumpe da vidim ima li mjehurica vazduha..!? Ako ima zraka trebalo bi da tu vidim ??
Sto se paljenja tice, ujutro najteze upali kad je hladan, vergla 7 sekundi i moram drzati gas na 1,500 obrtaja nekoliko sekundi kad upali jer ako ne drzim gas obavezno se ugasi.. kasnije kad je vruc motor ako ugasim auto i pokusam ga upalit nakon 10 sekundi bukvalno i da nema verglanja odmah upali ali i tada na ler gasu kao i kad je ladan trzucka.. znaci konstantno trzucka na ler gasu i kad je vruc motor i kad je hladan..

I paljenje motora je sve duze sto se vise auto hladi, a najduze je kad je hladan potpuno znaci ujutro..

Sinoc mi je poceo gubiti gas u toku voznje i odjednom sam dobije opet gasa i ide sve normalno i tako svakih par sekundi , mislio sam da necu stici tamo gdje sam se bio uputio :) ista stvar i danas, maloprije mi se isto desavalo kao i sinoc..

Sto se tice grijaca oni su novi a kako da znam da oni rade kako treba na samom motoru !?
Stari grijaci su bili ispravni probao sam ih na akumulator direktno spajati i vidio sam da se usije svaki nakon 3 sekunde.. ali svakako ih zamijenih jer su bili stari 2 god.


Bijeli dim izlazi uvijek ujutro kad ga upalim i sve je slabiji kako se auto zagrijava ali nestane tek kad pritisnem pedalu gasa.. ako auto radi na leru pocinje da trese motor i tad izbacuje bijeli dim u intervalima kako se motor zatrese..

Ono sto takodje primjetih jutros to je da kad radi auto do 2.000 obrtaja nema neku snagu kao prije 2 dana ali kad predje 2000 obrtaja odjednom dobije ludjacku snagu da od siline zalijepi me za sjediste.. tad se obicno ranije osjecala turbina na tom broju obrtaja ali nije se nikad osjecala ovoliko odnosno nikad mi nije auto tako slabo vuklo do 2000 obrtaja a tako dobro na visim obrtajima.. vjerovatno bi ovo moglo nesto da kaze onome ko poznaje sustinu motora automobila medjutim meni je nejasno sta se desava..

DA, sto se tice tecnosti u motoru sve stoji na crti (na sredini) takodje i tecnost u rashladnom sistemu znaci nije do nje bijeli dim.. znaci da je od nesagorelog goriva ??

[ Nocni @ 17.09.2011. 11:17 ] @
Treba zamijeniti tu locasovu pumpu i usput provjeriti kompresiju...
Druga dobra pumpa iz inostranstva (koja je radila na dobroj nafti) je bolje rjesenje nego popravka...
Naravno, treba je nastelovati komparaterom. Malo je teze naci ali evo npr. u Sapcu bi je Milojkovic nasao za orjentaciono 7 minuta
[ AstralPro @ 17.09.2011. 16:52 ] @
Posle godinu dana kako sam kupio auto i nesto preko 20.000 km imam slican problem, isti auto samo malo mladji.


Ujutru dugo vergla mozda oko 5, 6 sekundi i kad upali izbaci sivo/crni dim i kad je hladan radi na nesto nize obrtaja nego kad je vruc.
Posle paljenja nema dima uopste cak ni na 3500 obrtaja (4000 mu je maksimum), katalizator izvadjen.

Dalje, kad ga ugasim i odmah upalim onda nema verglanja pali na prvi okret.
Cim malo duze stoji onda mora da vergla da bi upalio.

Sumnjam na pumpu goriva, eventualno grejace mada menjani su svi u novembru.

Koji su simptomi da je pumpa dotrajala? I kolko je orijentaciona polovna dobra?

Razmisljao sam da ga prodam (gubim 1500e u startu) i kupim mondea karavan 2002-2003 2.0 benzin i ugradim mu plin ali i to je pitanje kako ce ispasti i sta li njemu fali kad je sa ful opremom 3500 evra.
[ vladd @ 17.09.2011. 19:16 ] @
Pumpe dotrajavaju na razne nacine. Nekada prosto treba izmenjati neki set dihtunga, nagde ili curi ili povlaci vazduh, a negde se treba pozabaviti remontom. U svakom slucaju, bacanje pasulja ne pomaze, a jos gore je raditi neki teski remont pumpe kod nekog koo nema pola opreme a proglasio se za "bosistu"..a takve sam sretao cesto.

Tesko paljenje sa uzrokom lose kompresije se relativno lako konstatuje, merenjem kompresije ili "leak test"-om, odnosno testom curenja komore za sagorevanje na pritisak.

Lose startovanje zbog mehurica vazduha se slicno manifestuje, prvi put tesko, a kasnije lakse paljenje.

Naknadni los rad na leru nije zbog mehurica, pre moze da bude zbog brizgaljki, zapusenih, ili pohabanih.

Oblak dima kod prvog paljenja moze da pristigne od dugog verglanja i viska nesagorelog goriva u cilindru, ili od ulja koje se nakupilo na ventilima, zbog losih gumica ili vodjica ventila(sto ne mislim da je slucaj).

Treba se detaljno resiti mehurica vazduha, da li u pumpi ili vodovima. Jeftinije i lakse je preslisati vodove. Zatim napad na brizgaljke, zbog loseg rada na leru, a nije ni zgoreg da se pregledaju i prociste, uvek znaci ustedu goriva.

Nakon toga ce se pokazati da li je bilo napretka, i da li treba ispitati pumpu.

Citat:
Nocni:...Naravno, treba je nastelovati komparaterom...


Naravno, ali vecina nazovimajstora "dizelasa" nema ni adapter ni komparater...

Poz

P.S.
Kao pocetnu inicijativu(da ne ponavljam "u slucaju da je moje vozilo") bih sipao neko kvalitetnije sredstvo za ciscenje sistema goriva(i brizgaljki) u rezervoar, i pregurao jedno 200-300km..u slucaju sitne stroke, trebalo bi da popravi rad na leru, a najmanje kosta...
[ anon250940 @ 10.10.2011. 12:41 ] @
Prvo da se svima zahvalim!! Ali morao je moj ford da se provoza do fordovog servisa..
Bio je u servisu 7 dana i sve je rijeseno. Sad ford pali i kad je hladno i kad je toplo sa malim verglanjem , nekad i ne vergla odmah upali a obicno okrene 1 do 2 puta i upali ,tako nikad nije bilo otkad sam ga kupio prije 3 god. znaci sad je bolji nego prije 3 god :) Na leru savrseno radi na 800 obrtaja , nikad mi nije tako mirno radio na leru.. bukvalno se auto necuje.. takodje je osjetno da je auto daleko jaci nego ranije sto je bio..

Kod kuce ostavih racun na kojem ima oko 20 stavki sta je sve zamijenjeno i radjeno, dakle samo popravka bosh pumpe je kostala 250 eura. Sve me izaslo 570 eura ali bilo je tu jos dodatnih radova zato je tolika cijena,najvise su kostali radovi na bosh pumpi i oko motora , takodje kocnice su radjene i rucna se bila zeznula mijenjali smo sve tri sajle rucne i onu prednju od rucice i one zadnje dvije od tockova samo tu je otislo 40 eura..

Uglavnom da skratim pricu, auto sad radi perfektno i nije mi zao ni marke kad znam da je posao uradjen kvalitetno..
Dobio sam garanciju na sav uradjen posao i na sve dijelove..