[ Deep|Blue @ 21.09.2011. 11:39 ] @
| Trenutno treba da menjam gume 215/65/16 i primetih nesto malko cudno ...
prednje na tucsonu ...
Naime, guma je ravnomerno potrosena celom sirinom,
ali samo spoljasne ivice krampona su izlizane recimo na dubinu od 1mm, dok su unutrasnje na 2,5-3 mm. Dakle sam rub gazece povrsine, centimetar ili dva ...
Da li je to problematicno?
Najviše mi liči na nedovoljnu napumpanost ...
PS: Nisam paranoičan i ne želim da zvičim popt milojkovićevog ujaka |
[ vladd @ 21.09.2011. 12:27 ] @
Ako si ih pumpao na manje od 2.2 bara imaces takvo trosenje gume.
Poz
[ Zarko Silic @ 21.09.2011. 13:34 ] @
Koliko su stare i koliko su presle do sada?
Ako zivis negde po brdima, takvo trosenje je normalna pojava.
[ Nocni @ 21.09.2011. 14:47 ] @
Takovo trosenje prednjih guma po spoljnom obodu desava se na gumama koje su vise presle i pred sam kraj kad se moraju mijenjati... izrazeno je na tezim vozilima sa vecom snagom... recimo bmw skoro svaki moze tako da potrosi gume posebno ako se vozi zivlje po krivinama...
To je normalna pojava i na super sportskim vozilima koja trose gume ubrzano... njima se gume mijenjaju uz svako mijenjanje ulja...
Ako je guma izdusena onda ce da nosi obje ivice a ako je prepumpana vise ce da trosi sredinu gazeceg sloja... Vjerovatno je kod tebe sve ispravno samo treba zamijeniti gume...
[ Deep|Blue @ 21.09.2011. 18:41 ] @
Pretpostavljao sam da nije bila dovoljno napumpana ...
4 godine .. 45000 km
Malo ostriji startovi
hvala na odgovorima
[ X Files @ 21.09.2011. 19:02 ] @
Da ne otvaram novu temu...
Ako se gume na nekom automobilu prema fabrickim specifikacijama pumpaju sve na 2.3, zašto vulkanizeri samoinicijatiovno pumpaju na 2.0 ili na manje, još me prekorno pogledaju ako napomenem fabricke specifikacije? Postoji li neki razlog za to?
U takvim situacijama, momentalno odem na pumpu i sam dopumpam...
[ jnk @ 21.09.2011. 19:05 ] @
Zato sto oni najbolje znaju. Isto kao kad te savetuju da istrosenije gume stavis na zadnju osovinu a one sa vecom sarom napred.
[ Zarko Silic @ 21.09.2011. 19:30 ] @
Citat: Deep|Blue: Pretpostavljao sam da nije bila dovoljno napumpana ...
4 godine .. 45000 km
Malo ostriji startovi :)
hvala na odgovorima
Krajnje vreme za zamenu.
@X Files
Propisane vrednosti na koje se pumpaju pneumatici su orjentacione vrednosti. Osim toga razliciti instrumenti ne pokazuju iste vrednosti. Vidjao sam da poneki grese i po pola bara.
Ponekad se vrednosti koje preporucuje proizvodjac vozila razlikuju od vrednosti koje stoje kod proizvodjaca pneumatika.
nesto vise o ovome:
http://www.elitemadzone.org/p2748581
[Ovu poruku je menjao zarsilic dana 21.09.2011. u 20:41 GMT+1]
[ vladd @ 21.09.2011. 22:24 ] @
@X Files
Obicno fabricka specifikacija ima nevidljiva ili manje vidljiva ogranicenja. Ozbiljnija specifikacija daje razlicite pritiske u zavisnosti od opterecenja osovine. Nevidljivo ogranicenje je u vezi "fabrickih guma", odnosno tipa guma koje su na vozilu pri isporuci.
U slucaju naknadnog kupovanja guma, drugih dimenzija ili proizvodjaca, fabricka preporuka vozila treba da se koriguje prema fabrickoj preporuci proizvodjaca novonabavljanih guma.
U konkretnom slucaju je 205/55 guma, siroka, sa niskim profilom i sirokim gazom, pa je neophodno napumpavanje na nesto veci pritisak od davnonaviknutih 2 bara(napred, za prednju vucu, odnosno "motorski" par) i 1,8 na osovini koja je manje opterecena.
U definisanju pritiska, ucestvuje i tip gume, tvrdoca i tehnologija izrade gume, narocito bocnih strana. Poenta je u pouzdanom vazdusnom jastuku, koji obezbedjuje nosivost tocka i odredjen, pravilan, oblik traga gume na putu.
Poz
[ marko37 @ 21.09.2011. 23:50 ] @
Koliko ja znam, trošenje guma po ivicama je sasvim normalno za prednje točkove zbog krivljenja (skretanja). Tako mi barem rekoše... :)
[ Nocni @ 22.09.2011. 00:13 ] @
Veoma vazno je to da se sve fabricke specifikacije za pumpanje guma odnose na hladnu gumu. Najbolje ih je pumpati ujutro. Ako kasnije idete putem pa svratite na pumpu da provjerite gume bice mnogo jace napumpane nego ujutro i to proporcionalno brzini i temperaturi asfalta... Ove razlike u pritisku zavise od jos faktora kao sto su tezina vozila, vrsta pogona, vrsta puta i brzina kretanja, tip gume itd... tako da se ne mogu dati niti postotci niti bilo kakve tabele... Covjek moze sam na svom autu da provjeri koliko se orjentaciono podize pritisak posle voznje nekom brzinom itd...
Najsigurnije je pumpanje hladne gume na fabricku vrijednost...
[ mozdasamjaamozdainisam @ 23.09.2011. 18:18 ] @
Cisto jos jedna 'zanimljiva' cinjenica (za ljude koji su cesto na auto putevima);
- leve gume (prednja i zadnja) pre nastradaju, posto su (gotovo) sve krivine na auto-putevima u desno (120 stepeni zaokret);
- takodje sve sa 'leve' strane pre strada zbog veceg opterecenja prilikom tog manevra;
Zvuci glupo, ali ko 15 x dnevno zbog posla ovo radi, ispadne tako :)
Naravno, ovo vazi za vozila koja prelaze 40.000 km i vise godisnje...
[ Zarko Silic @ 23.09.2011. 18:46 ] @
Nikada se ne vracas kuci? . Samo ides na posao?
Ili kada se vracas kuci vozis u rikverc?
[ mozdasamjaamozdainisam @ 23.09.2011. 18:50 ] @
Krivina je uvek na desno :(
Primera radi, sa koje god strane da dolazis - ako hoces da se ubacis na ukrstajuci auto put - krivina je na desno:
http://www.goblenstudio.rs/3d/...-borca/zrenjaninska-petlja.jpg
Btw, naravno - postoje i drugacija resenja - ali 8-ca je najcesca...
[ Zarko Silic @ 23.09.2011. 18:57 ] @
Mozda u Holandiji. U Srbiji, zbog loseg kvaliteta puteva, pogotovo ivicnjaka, redovno stradaju desni delovi vozila. Tu su i desni pneumatici na udaru.
[ vladd @ 23.09.2011. 19:08 ] @
Vracas li se istim putem, ili nastavljas "udesno" do punog kruga . Citat: mozdasamjaamozdainisam: Krivina je uvek na desno
Primera radi, sa koje god strane da dolazis - ako hoces da se ubacis na ukrstajuci auto put - krivina je na desno:
Za drugu tvrdnju nemam reci...da li si ikada prilazio putu sa leve strane.
Cinjenica da smo vecinom desnjaci, da se vozi desnom stranom...ali da su sve krivine nadesno...i kada se zeli ici levo...
P.S.
Amortizeri se menjaju u paru.. ..i na vreme..
[ jandrino jato @ 23.09.2011. 23:38 ] @
TREBA i optiku da proveris! :-) vazni su i amortizeri i naduvanost i nacin voznje i hoce ako imas zeder pa stalno kad zakljucavas motas pun u mestu !
[ pisac @ 24.09.2011. 01:53 ] @
Pre 2 nedelje, prepakivao sam zimske gume (tigar wintera) stare oko 3 godine, vožene i napred i pozadi, i primetio da je desna guma malo više istrošena od leve (recimo oko 15%). Onda sam vrlo pažlijvo pogledao šare, i uvrdio takođe da je spoljna polovina te desne gume za nijansu još više istrošena od unutrašnje polovine.
Odem ja odmah na proveru trapa, i dečko kaže da mi je zadnji trap kao iz fabrike, a da je prednji u OK i da ga ne treba centrirati. Mada, na listu koji mi je dao se vidi da je "total toe" prešao granicu za -0.3mm, ali to ne bi moglo da uzrokuje trošenje samo jedne gume.
Sve u svemu, jedini zaključak koji sam mogao da izvedem jeste da je desna guma više istrošena (naročito po spoljnoj ivici) isključivo zbog oštrog skretanja u levo koje izgleda češće radim nego oštro skretanje u desno. Tu se naročito ističe polukružno okretanje, koje nikad ne radim nadesno , a skoro uvek ga radim uz pomoć ESP-a
Copyright (C) 2001-2024 by www.elitesecurity.org. All rights reserved.
|