[ Sceka @ 23.09.2011. 18:35 ] @
Mrzi me da ponovo kuckam jer nista novo ne bih rekao tako da kopiram sam sebe iz druge teme:

Odem po suprugu, priznajem da to cesto radim (pa kad imam vremena na pretek!), i naravno, to se pretvori u par sati "samo da vidim jedne cipele..." itd. E, sad... Sedim ispred radnje i cekam i razmisljam da otvorim novu temu sa naslovom "Koji automobil kupiti supruzi a da ima smisla". Kad kazem 'ima smisla' mislim na svaki moguci aspekt i sve "smislove" moguce! Koliko god ja im'o vremena, zamorno je to, odnosno, da budem precizniji, smara me to vozikanje "da se vide cipele, pa ima jedan sladak bleeejzer..."! :)

Znaci, nesto sam sad uocio, dosta zena vozi "Shevrolet Spark", cini mi se malen dovoljno za ovu guzvu i parkiranje u gradu... Vredi li to ista?! Ili neka druga varijanta?


Pozdrav!
[ Nebojsa Milanovic @ 23.09.2011. 18:40 ] @
Hyundai I10 ili Kia Picanto, a u slučaju da hoćeš nešto malo veće, Suzuki Swift.
[ Sceka @ 23.09.2011. 19:00 ] @
Ova Kia Picanto ne izgleda lose...


Pozdrav!
[ vaske71 @ 23.09.2011. 19:50 ] @
Sevrolet spark - veoma dobar na auto putu ,super stabilan u krivinama (mada nikad to nebih rekao da ga nisam gledao u akciji 20 tak metara ispred mene a na oko 10 km duzine) i trosi ko moj motorcic (stari Tomos apn4)
Danasnji autici su zaista super nezavisno od firme ali mrzim im svima izglede .E sad shvatam ja aerodinamika levo desno i mnogo bolje od starog ,ali bre sve neki tupi izobliceni izgledi :-(
[ Sceka @ 23.09.2011. 19:56 ] @
Citat:
vaske71: Sevrolet spark - veoma dobar na auto putu ,super stabilan u krivinama (mada nikad to nebih rekao da ga nisam gledao u akciji 20 tak metara ispred mene a na oko 10 km duzine) i trosi ko moj motorcic (stari Tomos apn4)
Danasnji autici su zaista super nezavisno od firme ali mrzim im svima izglede .E sad shvatam ja aerodinamika levo desno i mnogo bolje od starog ,ali bre sve neki tupi izobliceni izgledi :-(


Nisam znao, odlicna informacija!

Potpuno se slazem, ovo za izgled, samo... "sasavo izgleda ali mene ledja vise ne bole" od sedenja ispred radnje cekajuci samo da se probaju neke cipele... :)


Pozdrav!
[ straniplacenik @ 23.09.2011. 20:15 ] @
pa ako vec kupujes zeni onda dozvoli da ona bira, tad sa tvog aspekta su bitne finansije i nista vise. Posto kazes da je u fazonu bleeeejzercica i tako to, birace nesto slatko, malo, umiljato,...
posle, kada odabere, pitaj ovde kakav je taj i taj itd.
a sto se sparka tice, odlican auto, ali... da se razumemo, ja sam ga vozio, ali pored svih dobrih strana (mala potrosnja, stabilnost, extra za grad...) meni je trebalo nesto drugo, nesto pravo.

za zensko spark je bombona
[ Sceka @ 23.09.2011. 20:37 ] @
^
Pa kupujem supruzi ali se ona ne razume uopste u automobile. To sto se njoj dopada vec znam. Jedan dan je Smart, tako sladak "k'o da ga je neko udario spreda i odpozadi ali ipak sladak", sutradan je Suzuki Jimny "presladak, ko secer je a izgleda kao pravi dzip", pa joj se svideo nedavno (komsinica kupila pre desetak dana) Jazz "kako je sladak, bas nekako zenski"... :) I sta sad, da ona bira sedam puta dnevno se dvoumeci da li je boja ova ili ona nekako "univerzalna garderoberski"... :) A koja zena nije u fazonu bleeejzercica, pa ciiipelice...?! :))

Ovo sto si rekao "mala potrosnja, stabilnost, extra za grad" je bitno!



Pozdrav!

[Ovu poruku je menjao Sceka dana 23.09.2011. u 21:55 GMT+1]
[ Milojkovic @ 23.09.2011. 21:11 ] @
Taxi prevoz je jedino isplativo resenje za zene vozace.
[ grujicd @ 23.09.2011. 21:46 ] @
A Punto? Daš joj da izabere boju, a kad joj pokažeš city servo sreći neće biti kraja. A Puntu šta god da uradi (i da ga čukne), rešićeš za mnogo manje pare nego kod ovih drugih predloga.

Taksi na žalost nije rešenje, jer je to varijanta "glupo je da zovem taksi, aj' me ti prebaci" ;)
[ Sceka @ 23.09.2011. 22:51 ] @
Citat:
grujicd: A Punto? Daš joj da izabere boju, a kad joj pokažeš city servo sreći neće biti kraja. A Puntu šta god da uradi (i da ga čukne), rešićeš za mnogo manje pare nego kod ovih drugih predloga.

Taksi na žalost nije rešenje, jer je to varijanta "glupo je da zovem taksi, aj' me ti prebaci" ;)


Pa Punto me asocira na Zunto a Zastavu ne volEm, nikako je ne volEm...

Za taksi si potpuno u pravu! "Pa idi taksijem" - "Ali nije to kao kad me ti vozis!" :)))


Pozdrav!
[ Nocni @ 23.09.2011. 23:09 ] @
Nissan micra... ima smisla jer ces i ti nissana pa da se brendirate porodicno... da se ne odvajate
[ Deep|Blue @ 23.09.2011. 23:11 ] @
hmmm,
"mali gradski auto" ...
Hyundai IX-35 dizel, po mogućnosti i automatik
- prostora u kabini koliko kod da ti žena poželi,
- gomila pregradica za sitnice (zbilja preteruju sa tim pregradama)
- jako pregledno za vožnju
- deluje robusno pa će se verovatno i osećati sigurnije
- solidno veliki gepek za duže kupovine

a ako baš oćeš mali gradski ..
renault je dušu dao za jednostavnost, udobnost i sigurnost
.. a ni dizajn nije loš .


[ Sceka @ 23.09.2011. 23:18 ] @
Citat:
Nocni: Nissan micra... ima smisla jer ces i ti nissana pa da se brendirate porodicno... da se ne odvajate :o)


He, he, he... "Vrag si ti..." :) Svaka ti je rijec vrijedna... :)


Citat:
Deep|Blue: hmmm,
"mali gradski auto" ...
Hyundai IX-35 dizel, po mogućnosti i automatik
- prostora u kabini koliko kod da ti žena poželi,
- gomila pregradica za sitnice (zbilja preteruju sa tim pregradama)
- jako pregledno za vožnju
- deluje robusno pa će se verovatno i osećati sigurnije :)
- solidno veliki gepek za duže kupovine

a ako baš oćeš mali gradski ..
renault je dušu dao za jednostavnost, udobnost i sigurnost
.. a ni dizajn nije loš .


ix35, veliki, mislim da nije za zene, mozda gresim?!

Reno... ne bi bilo lose o tome razmisliti...


Pozdrav!
[ Nebojsa Milanovic @ 23.09.2011. 23:20 ] @
Verovatno je mislio na iX25, samo nisam siguran da će ti se njegova cena svideti...

Šćeko, Ševrolet spark je ubedljivo najgori izbor koji u toj klasi možeš da napraviš, to nije auto, nego plastična igračka.
[ Deep|Blue @ 23.09.2011. 23:32 ] @
ne ne .. baš ix-35
u biti dimenzije mu nisu toliko strašne
kao vozilo C klase ...
[ Sceka @ 23.09.2011. 23:36 ] @
Citat:
Nebojsa Milanovic: Verovatno je mislio na iX25, samo nisam siguran da će ti se njegova cena svideti...

Šćeko, Ševrolet spark je ubedljivo najgori izbor koji u toj klasi možeš da napraviš, to nije auto, nego plastična igračka.


Cena - do 10.000eur - ni kinu vise! :) Al' ozbiljno!

Ma nije to klasa, to je za zenu! :) Ali nisam znao, kako to mislis plasticna igracka? Pa onda nije ni siguran bas u saobracaju. To sam cuo i za Smart-a, kazu da bilo kakav udarac, bilo kojom brzinom sa strane vozaca, vozac mora da strada (ne mislim namrtvo nego obavezno mora da ima posledice). Tako sam cuo?


Pozdrav!
[ Nebojsa Milanovic @ 23.09.2011. 23:43 ] @
Pa uđi u taj Spark, pogledaj mu kokpit, sedišta, opipaj, pogledaj na sve strane, itd, a naročito sedi i kreni da voziš.

A onda uđi u Hyundai I10 ili Kia Picanto, po mogućstvu sa 1,25 16V motorom, i uradi sve to isto. Nakon toga, nećeš više postavljati takva pitanja.

p.s. Smart nije auto, ali zaista, predlažem ti da njega ne razmatraš.
[ Nocni @ 23.09.2011. 23:48 ] @
Nisi ti pisac pa da se razbijes radi 200 eura

http://nissan.rs/automobili/micra/

Ako ces onom logikom da je bolje polovno nekoliko godina staro onda mini moris.

[ Sceka @ 23.09.2011. 23:59 ] @
Ali Nebojsa! Pa necu ja to da vozim, pobogu! :) Zeni do posla i nazad, do pijace i nazad, po cipele, do keve, u Maxi... i nazad. A bice joj prvi auto, njen licno, ima da ga mazi i pazi... ma kakv da je! :) Malo se salim ali i ne. Ja ne bih vozio nista tako malo nikada. Vec sam pricao da trenitno vozim Astru karavan i to je najmanji auto koji sam ikada imao. Manji ne moze! :)


Citat:
Nocni: Nisi ti pisac pa da se razbijes radi 200 eura :D

http://nissan.rs/automobili/micra/

Ako ces onom logikom da je bolje polovno nekoliko godina staro onda mini moris.


Nije 200 nego 240eur, a to je, slozices se, ipak razlika! :)

Uvek logikom koja je logicna. Kako zeni da kupi bilo ko novi automobil pa da se nesto desi?!?!?! Ne bi mi to nikada oprostila iako ja nemam veze sa tim! Pricam iz posrednog iskustva, iskustva mog burazera od tetke. Kupio zeni novu Zastavu 10 (poludela mu glava!), zena se zakucala na semaforu u vozilo ispred sebe, steta nije velika, branik i jedan far, malo krilo, sve nebitno, ona nije govorila sa mojim burazerom skoro mesec dana! "Eto, da si mi kupio nesto polovno ne bih sad plakala toliko"!!!!! Zenska pamet, cudnovata biljka (ili kako vec to ide)! :))


Pozdrav!
[ Milojkovic @ 24.09.2011. 00:42 ] @
Koji god da joj kupis auto unistice ga za godinu dana taxi je zakon za zene .
[ straniplacenik @ 24.09.2011. 00:43 ] @
pazi, spark je kao decji autic, prvi utisak kada ga spolja gledas mislis da je to, pa i da je strasno mali. prvi utisak kada sednes u njega je woooow koliko mesta! ovo se odnosi za pozicije napred, zadnja klupa je vec mala, ali i ja sam stao bez nekih poteskoca, a gepek kao u yuga. prvi utisak kokpita jeste plastika ali drzi se i nosi bez problema, nista ne skripi, otpada,...generalno kada vozis imas utisak da je veci auto, ali mali motor, hej ljudi 800ccm, ti govori da je to ipak automobilcic. S obzirom da ce ga voziti zena nema potrebe za vecim i snaznijim motorom i to jos po gradu. zato malo trosi. ali ne varaj se da to ide lose, daleko od toga.
Moje iskustvo sa predjenih ~100.000km je takvo. Nikad nisam imao nekih problema, neki kvar i sl. Jedino su menjane gume, mislim i svecice jednom, pakne (ali su tvrdili majstori da ne treba ali sam uradio) i naravno redovni servisi.
posto sam zgazio toliko km u njemu, znaci nisam ni vozio samo grad vec i duza putovanja po 500km u komadu bez ikakvih problema. izuzev toga sto nisam imao klimu.
Volan lagan, okretan u gradu i najbitnije udenem ga gde god sam hteo, ali bukvalno. kasnije sa oktavijom sam plakao za sparkom, bukvalno.
To je generacija sparka pre ovog najnovijeg modela sparka koji ne znam kakav je. S obzirom koliko me sve ukupno kostao i sluzio ja sam prezadovoljan.

Nisan micra mmmm kao gradski autic isto fenomenalan predlog, ali sem spoljneg dopadljivog izgleda ne znam nista vise.
[ Boris Tadić @ 24.09.2011. 00:58 ] @
Mazda 2, Suzuki Swift, Citroen C1.
[ daywalkerzr @ 24.09.2011. 01:45 ] @
Renault twingo, 1.2 16v,klima,cd,maglenke 7990 eur http://renault.rs/
[ sasa022 @ 24.09.2011. 11:01 ] @
Nov ili polovan auto ( 3-4 godine star ) ???

[ Zarko Silic @ 24.09.2011. 11:47 ] @
Kavi polovan? Vidis da covek hoce da plati 10.000 eura za mali automobil.

Za taj novac moze da bira koji ce mali automobil kupiti. Moze da bira i proizvodjaca i opremu, a moze da kupi i veci automobil poput Fabie 12TSI. ili jos veci poput i30.
Naravno NOV sa garancijom.

Za polovne automobile ne treba davati vise od 5.000 eura bez obzira o kakvim se modelima i kakvoj se opremi radilo.
[ milivoje t @ 24.09.2011. 14:55 ] @
Od tih malih mogu ti reci statisticki bitno iskustvo sa sparkom, ali prethodnom generacijom. Dobar prijatelj mi je radio na prodaji i odrzavanju shevija u centar bobanu, pre neku godinu prodali su celu flotu firmama, od kojih je cini mi se telenor za manje od godinu dana na svakom primerku ubio oko 100.000km. Pokazao se izuzetno dobro sto se tice odzavanja i kvarova, iako je ekspoatisan u najgorim uslovima za kakv taj auto nije predvidjen.

I10 nije reprezentativna statistika, ali evo i tog iskustva. Komsija iz zgrade je kupio taj auto zeni, pa posto se odusevili autom kupi on i cerci al u drugoj boji :). Negde na 50k na oba automobila poceli su problemi zbog kojih redovno posecuju ovlascen servis u garanciji dodouse...

Postoje izuzetni polovnjaci za cenu preko 5k, koji su pametna kupovina...
Mozda mozes razmotriti polovna vozila koja su u garantnom roku, a prodaju ih lizing kuce...
[ Nebojsa Milanovic @ 24.09.2011. 15:00 ] @
Koji problemi na i10? Koliko sam ja čuo, na prilično velikom uzorku, i10 je jedan od najpouzdanijih auta uopšte (slično i C1 i Aygo).

btw, taj Spark prošle generacije (koji je zapravo stari Daewoo Matiz), ipak ne bi trebalo porediti sa bilo kojim savremenim automobilom.
[ tdusko @ 24.09.2011. 15:29 ] @
Jel zna neko da li taj spark treba da prodje test severnog jelena kao i svi ostali automobili, tjst da li je taj test isti za sve segmente? Jenom prilikom sam uslikao ovu sliku ispred firme, bas Sceka-in kraj. Radi se o ulici koja cak nije ni ulica nego rukavac izmedju zgrada gde je ogranicenje 30. Vozac nije vozio vise od 50 jer smo stajali na terasi i gledali sve uzivo. Prosto neverovatno kako se auto prevrnuo.



Ja posle ovoga ne bi vozio tog sparka u zivotu, a jos gore ga ne bi kupio zeni ili detetu


[Ovu poruku je menjao tdusko dana 24.09.2011. u 16:43 GMT+1]
[ milivoje t @ 24.09.2011. 16:05 ] @
Citat:
Nebojsa Milanovic: Koji problemi na i10? Koliko sam ja čuo, na prilično velikom uzorku, i10 je jedan od najpouzdanijih auta uopšte (slično i C1 i Aygo).

btw, taj Spark prošle generacije (koji je zapravo stari Daewoo Matiz), ipak ne bi trebalo porediti sa bilo kojim savremenim automobilom.
I mene je jako interesovalo o cemu se radi, obzirom da mi se dopao i10, imao sam prilike da sa njim ubijem oko 700km, pa i preporucivao ga ljudima. Ali nazalost nisam u takvim odnosima sa komsijom i njegovom porodicom da bih ga pitao sta je kvar. Za problematiku znam preko druga kome taj isti komsija iznajmljuje p.prostor, pa mu se zali na sinhrone i uporne kvarove na tim vozilima. A siguran sam da ih odrzava kako treba jer je dovoljno imucan, a pored njih ima jos dva vrlo skupa automobila...

Ko je talenat, prevrnuce i lambordzinija samo u pravom trenutku treba uraditi pravi manevar volanom...

Ako hoces bas siguran auto za zenu, onda treba da potrazis u nekoj od klasa koje nude mnogo vise mase i metara lima za guzvanje za ulozen novac. Mozda polovnjak, bmw 5, karavan, automatik, parking senzori... :)
[ since1986BC @ 24.09.2011. 16:10 ] @
+1 za Nissan Micra.
Simpatican autic i verujem da ce se zeni vise dopasti od nekog tamo Shevroleja :P

U ostalom, raspitaj se dal daju probnu voznju pa je odvedi onako...da ne zna da ces da joj kupis.
Ako joj se svidi - kupljeno!
[ Sceka @ 24.09.2011. 18:34 ] @
Citat:
tdusko: Jel zna neko da li taj spark treba da prodje test severnog jelena kao i svi ostali automobili, tjst da li je taj test isti za sve segmente? Jenom prilikom sam uslikao ovu sliku ispred firme, bas Sceka-in kraj. Radi se o ulici koja cak nije ni ulica nego rukavac izmedju zgrada gde je ogranicenje 30. Vozac nije vozio vise od 50 jer smo stajali na terasi i gledali sve uzivo. Prosto neverovatno kako se auto prevrnuo.



Ja posle ovoga ne bi vozio tog sparka u zivotu, a jos gore ga ne bi kupio zeni ili detetu


[Ovu poruku je menjao tdusko dana 24.09.2011. u 16:43 GMT+1]


Ovo mi se cini poznato, koja je ovo ulica? Lici na K. Katarine...


Citat:
milivoje t: ...Postoje izuzetni polovnjaci za cenu preko 5k, koji su pametna kupovina...
Mozda mozes razmotriti polovna vozila koja su u garantnom roku, a prodaju ih lizing kuce...


Obzirom da sam pristalica polovnjaka - ovo je do sada najbolja ideja za razmisljanje!



Citat:
zarsilic: Kavi polovan? Vidis da covek hoce da plati 10.000 eura za mali automobil.

Za taj novac moze da bira koji ce mali automobil kupiti. Moze da bira i proizvodjaca i opremu, a moze da kupi i veci automobil poput Fabie 12TSI. ili jos veci poput i30.
Naravno NOV sa garancijom.

Za polovne automobile ne treba davati vise od 5.000 eura bez obzira o kakvim se modelima i kakvoj se opremi radilo.


Pa ne mora da znaci da sam lud ako sam spreman da za zenin auto dam toliko para. Spreman da ali ako nema potrebe onda sam spremniji za neko bolje resenje, pa makar podrazumevalo ono sto ti ne podnosis - 5.000eur za polovan ali odlicno ocuvan autic! :)


Pozdrav!


Edit: Suvisno je sa citatom prenositi i fotografiju.

[Ovu poruku je menjao zarsilic dana 25.09.2011. u 17:53 GMT+1]
[ jnk @ 24.09.2011. 18:43 ] @
Sceko, bolje kupi sebi neki suv a zeni daj astru i da peva od srece.
[ Sceka @ 24.09.2011. 19:36 ] @
Citat:
jnk: Sceko, bolje kupi sebi neki suv a zeni daj astru i da peva od srece.


Nece, ne svidja joj se, kaze da je veliki auto jer ne moze da se lepo parkira sa njim! Zenska posla. Inace cu da je dam burazeru, Astru, da se vozika...


Pozdrav!
[ tdusko @ 24.09.2011. 21:19 ] @
Citat:

Ovo mi se cini poznato, koja je ovo ulica? Lici na K. Katarine...


Blizu si, Izvorska na uglu sa Tresnjevkom. Tu je onaj pomalo cudni znak stop gde prednost imaju oni sto idu od Blagoja Parovica uzbrdo Tresnjevkom i skrecu u Izvorsku. Ovaj jadnik je isao iz pravcka Zarkovacke, nije stao na stop, izleteo mu auto iz Tresnjevke, cimnuo volan i prevrnuo se kao igracka. Dokaz da nije isao brzo(daj Boze i 50 da je isao) je to sto se sve izdogadjalo u 10 metara i sto se auto samo presamitio preko nosa bez tumbanja. Srecom, vozac je bio vezan i sam je izasao bez vecih povreda.

Kasnije sam vise puta pazljivo posmatrao taj auto od pozadi i stvarno mislim da ga vise ima u visinu nego u sirinu.
[ straniplacenik @ 24.09.2011. 21:21 ] @
pa sad, sto se tice one slike prevrnutog sparka, zaista svaki auto mozes tako prevrnuti. ali ja se ljudi zaista pitam kako to (vi/oni) voze pa se desi tako nesto extremno. jbt ja sam sa takvim auticem napravio mnogo km, prosao razno razne puteve, krivine ali ni u jednom momentu nisam bio ni blizu takvog ekscesa.
ne drzim stranu sparku, jer slazem se da je auto starije generacije, nema smisla ga porediti sa novom generacijom jer po svemu gubi. jedino da ako ga posmatramo kao cetvorotockasa on je dovoljno dobar za takav posao, gde yugo na primer ne ulazi ni blizu...
sve u svemu ja sam tim sparkom bio prezadovoljan i opet bih ga rado vozio

da dodam: znate one silne krivine na putu do cg kroz bosnu? ne da sam ih ispeglao sparkom,...i sve one uspone savladao bez problema, ceo put u komadu sa jednim stajanjem od 10min. sa tim motoricem...

ja sad kupujem sebi nesto vece pa mi ovo nije interesantna klasa vozila, ali bih svakako gledao micru, svifta i sl.
[ pisac @ 25.09.2011. 15:45 ] @
Citat:
straniplacenik: pa sad, sto se tice one slike prevrnutog sparka, zaista svaki auto mozes tako prevrnuti.


Da prevrneš auto na ravnom putu tako što cimneš volan? Teško bogami, na ravnom putu moraš dobro da se potrudiš i teško da ćeš uspeti.
[ botr @ 25.09.2011. 16:12 ] @
Nije to nemoguce. Ja sam video kako se covek prevrnuo sa zastavom 101, ulica prava, ravna, a i nije isao nesto brzo. Doduse, vozac je bio pod dejstvom nekih supstanci, kojih, nismo uspeli da utvrdimo. Jednostavno je cimnuo volan par puta, ucinilo mu se da je macka izasla ispred njega, ili je lagao, s obzirom na stanje, i nasao se na krovu za cas i ako nije zakacio ivicnjak, niti bilo koju drugu prepreku.
[ jnk @ 25.09.2011. 17:58 ] @
Nemoguce je prevrnuti normalan automobil osim ako ne udaris u neku prepreku ili sletis sa puta. Cak je i ove nove SUV-ove vrlo tesko tako prevrnuti. Eventualno se nekad nadje neki izuzetak tipa pocetna serija mercedesa A klase, dacia slogan i sl.
[ Zarko Silic @ 25.09.2011. 18:19 ] @
Ne, ne.

Moguce je vecinu automobila prevrnuti na nacin cimanja volana. Pitanje je samo brzine kretanja vozila.

Moze da bude samo da je to tesko izvodljivo pri 50 kmh i na ravnom asfaltu.
[ pisac @ 25.09.2011. 18:46 ] @
Odlično, kad si tako samouveren, onda nam objasni i tehniku prevrtanja (modernog) automobila na ravnom putu? Dakle, jedan cim volanom neće ništa uraditi, da li treba odmah napraviti i drugi u suprotnom smeru, ili šta? Znam da postoje face koje mogu da podignu auto na dva točka bez rampe, ali kako oni to rade i da li mogu na svakom automobilu to da izvedu?
Citat:
zarsilic: Moze da bude samo da je to tesko izvodljivo pri 50 kmh i na ravnom asfaltu.

Pa o ravnom asfaltu i pričamo. Ja sam lično 2 puta pri naglom skretanju na trenutak podizao Fokusa na 2 točka u krivinama pri malim brzinama (mnogo manjim od 50km/h), ali samo zato što je asfalt bio sa solidnim neravninama i/ili nagnut na suprotnu stranu. Ali to nije ravan put.

Što se tiče normalnih vozača, ostajem pri izrečenoj tvrdnji:
Citat:
pisac: Teško bogami, na ravnom putu moraš dobro da se potrudiš i teško da ćeš uspeti.
[ jnk @ 25.09.2011. 18:54 ] @
Garantujem da nema sanse tako prevrnuti normalan automobil. Uostalom moze se testirati kod mirka alvirka u NAVAK-u gde bas to i objasnjavaju da je nemoguce. Izgubices kontrolu pobeci ce ti zadnji kraj i to je to.
[ grujicd @ 25.09.2011. 20:20 ] @
Samo što Navak ima ravan asfalt, za razliku od većine naših ulica
[ pisac @ 25.09.2011. 21:27 ] @
Ali ulica u kojoj se onaj Spark prevrnuo, deluje izuzetno ravna. Prema tome, nije do ulice, do Sparka je
[ straniplacenik @ 25.09.2011. 22:30 ] @
svakakvih vozaca ima
[ Zarko Silic @ 25.09.2011. 22:55 ] @
@pisac, jnk

da ne trolujemo nepotrebno.

Spremite ta dva vasa "normalna" automobila, odaberite stazu i pozovite me preko PPa.
100% dolazim.

Oba auta cu vam prevrnuti za manje od 15 minuta ukupno.
[ pisac @ 25.09.2011. 23:17 ] @
Ok. 7 minuta po automobilu, znači biće mučenja. A odaj nam tajnu kakvu tehniku koristiš? Cimaš volan levo desno u nadi da ćeš uhvatiti rezonantnu frekvenciju automobila?

P.S. I nije trolovanje, već offtopic, mada čak nije ni preterani offtopic pošto raspravljamo o sigurnosti Sparka.
[ Zarko Silic @ 26.09.2011. 01:26 ] @
Delimicno si i sam dao odgovor u prethodnom postu.


Postoji tehnika za prevrtanje. Uz malo vezbe moze se nauciti kako podici jedan od straznjih tockova (najlakse zadnji desni). Istom metodom uz povecanje brzine i podizanjem dinamickog tezista na kriticnu tacku, dolazi se do momenta kada se vozilo prevrne.

Tvog Focusa, kao i vecinu standardnih automobila nije tesko prevrnuti, ali sa GTIom bi islo malo teze. Na njemu je vesanje malo drugacije, ali sam siguran da se uz vecu brzinu i on da prevrnuti.

Ako je ESP ukljucen, za podizanje zadnjeg tocka potrebno je voziti brze za 20 do 50% u zavisnosti od tipa vozila, nego kada je iskljucen.


Na YT nema bas previse o ovome, ali moze se pronaci ponesto. Izgleda da proizvodjaci vozila vesto izbegavaju ovu temu.


Na ovoj Toyoti lepo objasnjavaju:

(za onog ko razume ;))





a ima jos slicnih prikaza:




[Ovu poruku je menjao zarsilic dana 26.09.2011. u 02:39 GMT+1]
[ jnk @ 26.09.2011. 09:26 ] @
Kao što rekoh normalne automobile a tu računam i fokusa :)

Jedino gde možemo testirati je NAVAK staza ali alvirko uzima nenormalne pare za iznajmljivanje staze ali kolko sam čuo proširuje se staza za duplo i organizovaće se trke i trackdays tako da ćemo probati.
[ StORM48 @ 26.09.2011. 10:20 ] @
Eh sad, skup NAVAK
Ima i Ada Huja

Skoro svaki auto može na krov ukoliko vozač zna kako da to isprovocira.

Pozdrav
[ pisac @ 26.09.2011. 10:52 ] @
Pa da, rezonantna frekvencija . Težište sila sa jedne strane prelazi na drugu stranu i stvara dodatni rotacioni momenat koji olakšava podizanje automobila.

Očigledno je da sem ogibljenja i amortizeri igraju značajnu ulogu, znači treba uvek imati dobre amortizere


http://www.youtube.com/watch?v=aAuwd4vrT9E

Međutim, ni ova toyota ni ovaj kangoo (a ni mercedes 'A') ne spadaju u "normalne" putničke automobile koji imaju niže težište. Da bi se normalan auto prevrnuo na ravnom putu, treba se dosta pomučiti... a uspeh nije zagarantovan (naročito sa tvrđim i nižim ogibljenjem). A u svakom slučaju ne može se izvesti samo jednim cimanjem volana u jednu stranu, kao što je (po priči) prevrnut onaj Spark. Što Sparka stavlja u posebnu kategoriju

[Ovu poruku je menjao pisac dana 26.09.2011. u 12:02 GMT+1]
[ StORM48 @ 26.09.2011. 11:03 ] @
A taj Spark je "sigurno" tako prevrnut... mi ne znamo kakve su ovdašnje ulice, pa mora neko da nas ubeđuje da je sve ko na aerodromskoj pisti...

Pozdrav
[ jnk @ 26.09.2011. 11:06 ] @
Radio sam ovaj test pri 65 km/h u NAVAKu sa tojotom auris sa isključenim esp-om i nije se podigao točak. Imaju i neke više stepene tog testa gde rade to pri većim brzinama. Tu nam je instruktor objašnjavao da auris nema teorije da se prevrne osim ako ne sleti s puta ili udari u prepreku. Interesantno je koliko je teže to uraditi test pri 65 km/h nego pri 55 km/h što podržava ideju o poštovanju ograničenja brzine.
[ component @ 26.09.2011. 22:22 ] @
Dakle mali auto do 10000 eur... hmmm... Imao sam istu dilemu kada sam nedavno sebi kupovao auto. Dugo sam razmatrao i računao da bi se na kraju odlučio za auto u kom sam se osećao najprijatnije. I kupio sam Ford Fiestu. Povedi ženu do Forda da proba jedan... možda joj se dopadne Nije baš najpregledniji za parkiranje u rikverc ali je po kvalitetu nekako ispred svih koje sam gledao. Prešao sam tek 2500 ali sam prezadovoljan. Mislim da akcija još uvek traje i da može da se nađe čak i za 9000 (ali bez klime).
Što se tiče parkiranja mogu poprilično da nahvalim Hyundai i10. To bi i dete znalo da uparkira na metar sa metar Jedini problem je što je BAŠ gradski auto. Odlično se ponaša na semaforima i u gradskoj gužvi (kreni, stani, ubrzaj...), ali kad izađeš na otvoren put... bez 10 sekundi fore ne smeš ni da probaš nekog da pretekneš. A kada kamion prođe iz suprotnog pravca pomisliš da će da te oduva. Ipak, za mali gradski auto mislim da je odličan izbor.
[ StORM48 @ 26.09.2011. 22:33 ] @
Reklamiraju nešto da je Mazda 2 na akciji za ~10000€

Pozdrav
[ Nebojsa Milanovic @ 26.09.2011. 22:37 ] @
component, to važi za i10 sa osnovnim 1,1 motorom (potiče od Getza).

Probaj da barem probaš i10 sa 1,25 Dual CVVT motorom (ima 85 KS, realno i nešto više, ima diskove i nazad). Ranije je i10 mogao da se naruči i dobije i sa tim motorom, sada mislim teže (zbog cene), ali proveri.

To je totalno drugi auto, u vožnji nema veze sa onim sa 1,1 motorom (pominjao sam da jači motor može značajno da izmeni ugođaj vožnje u bilo kom autu).

btw, ako se nekome više sviđa novi Picanto, za njega sigurno znam da može i sada da se dobije sa tim istim 1,25 16V motorom, takva je politika uvoznika. Meni se recimo više sviđa i10 nego Picanto, najviše zbog bogatijeg kokpita i centralne konzole.
[ David Reven @ 28.09.2011. 10:44 ] @
Mazda 2, a sad boja: zelena je u modi, ona jarka.
[ etjen @ 28.09.2011. 12:48 ] @
Suzuki Splash.
Proveri u Euro-Sumaru, imali su pre mesec dana još dva komada po ''smešnoj'' ceni.

[ Flo33 @ 02.10.2011. 17:49 ] @
U vezi moose testa, naravno da se može svaki auto prevrnuti, odvisno od brzine i visinskog težišta.

Dešavalo mi se i na BMW-u 3 na prvom nadvožnjaku na auto putu posle ulaska iz HR, u pokušaju da izbegnem udarnu rupu pri 130 km/h.

Naravno, to je velika brzina, i par cimanja je dovoljno, ali nije nemoguće. Ohladio sam se koliko je blizu bilo. Dok recimo AR ima čudnu reakciju, ne naginje se, nego proklizava. Verovatno zbog pogonske osovine.

A za auto do 10.000 da je B klasa mislim da je novi Clio najbolje rešenje, ako se uklapa u cenu
[ jocaNI @ 10.10.2011. 20:20 ] @
Mozda ovako nesto, lepooooooooo!
http://auto.oglasi.rs/oglas/33...+dizel+2008+d4d+avensis+toyota
[ Lukenzi @ 13.10.2011. 01:52 ] @
Ma supruzi, ako ce da vozi decu u kolima treba kupiti ili audi a8, ili pak neki dzip. sto je sigurno sigurno. kakvi su vozaci ni tenk nije lose resenje zbog bezbednosti. njima nikako mali automobil. najjeftinije je platiti popravku u svakom slucaju, jer sve sto moze novcem da se zavrsi nikako nije skupo.
[ pisac @ 15.10.2011. 13:10 ] @
E ovo bi bilo prevrtanje za Ginisa, na ravnom putu, da je dovedeno do kraja:


http://www.youtube.com/watch?NR=1&v=N8XbU41PDN8