[ toplim @ 25.09.2011. 18:41 ] @
Imam jugica :) dobro nebitno...ali on ima svoje fabricke gume sa odgovarajucom dubinom balona , e sad ako bih stavio gume sa manjim balonom, tj, neke polu-niskoprofilne, da li to znaci da bi dobio veci obrtni moment i smanjio maksimalnu brzinu? A to onda znaci da bi mi kilometar sat prikazivao pogresnu brzinu, jesam li u pravu???

Znaci fabricki je balon 80 a ja bih stavio 70..jel moze neko da kaze kolika bi bila greska sata? I za koliko procenata bi se smanjila maksimalna brzina? hvala :)
[ Zarko Silic @ 25.09.2011. 18:48 ] @
Da,

oko 5,5 % bi imao gresku.

Na Vmax, to se kod Yuga (sa 5 brzina) verovatno ne bi odrazilo.
[ toplim @ 25.09.2011. 19:20 ] @
Sad sam nasao neki proracun, ako je ispravan a mislim da jeste:

Obim (80)= 100%
Obim (70)= x%

x= 100/80*70
x=87,5%
Znaci razlika u obimu je 12,5 %

A to je mislim merodavno za predjeni put, tj. brzinu koju prikazuje kilometar sat. Znaci auto ima 12,5% veci obrtni moment i 12,5% manju maksimalnu brzinu ako uzmemo u obzir da se ne obogacuje smesa, vec samo promene pneumatici...

[ edi maj @ 25.09.2011. 19:55 ] @
Ne možeš baš tako računati, ono jeste ta formula, ali ne možeš uzeti bilo koje dvije veličine i staviti ih u tu formulu. Treba uzeti one veličine koje su relevantne za brzinu, a to je obim, dakle treba izračunati koji je obim sa 80 a koji sa 70 i ondato ubaciti u jednačinu. I to je otprilike oko 5%, kako je rečeno u jednom od predhodnih postova.

Drugo, obrtni moment ostaje isti, onakakav kakav je sa pogonskog agregata prenijet na točkove, ono što se mijenja je obodna sila na točkovima.
[ toplim @ 25.09.2011. 20:02 ] @
Pa izracunacu tacno...ali mislim da sam u pravu... kad sam rekao obrtni moment nisam mislio na velicinu koja je u specifikaciji nego bas na obrtni moment tog pneumatika...
[ Nocni @ 25.09.2011. 21:05 ] @
toplim,
Nisi u pravu, guma sa vecom dubinom je vise spljostena na donjem kraju izmedju felne i asfalta, nego guma sa manjom dubinom... A drugo, broj obrtaja točka za pređeni 1 km nema nikakve veze sa obrtnim momentom vozila...
Jugo sa istim menjacem ce na istim obrtajima ici istom brzinom koliko god ti pojačavao snagu i obrtni momenat...
[ tamindus @ 25.09.2011. 22:00 ] @
Teorijski bi dobio bolje ubrzanje i manju max. brzinu.Al kako je to sve u par procenata, nećeš ni primetiti.Osim što ćeš bolje osećati rupe po putu.Evo link pa pogledaj:
http://www.kouki.co.uk/utilities/visual-tyre-size-calculator
[ Zarko Silic @ 25.09.2011. 23:30 ] @
Ne bi dobio bolje ubrzanje, ali bi dobio nesto zustriju voznju.
Stepeni prenosa bi ti se fiktivno skratili.

Mislim da kod Yuga ne bi uticalo na krajnju brzinu zbog nesrazmerno dugog prenosa u petoj, mada ona zavisi i od drugih faktora, ali bi zato, sasvim sigurno, dobio "drndaviji" automobil koji primetno vise oseca neravnine na drumu i to ne samo zbog manjeg precnika tocka, vec i zbog toga sto su pneumatici za manjim profilom uglavnom tvrdji.

Ako nemas raly predispozicije nemoj sa ovim ekperimentisati.
[ pisac @ 26.09.2011. 00:12 ] @
Citat:
Nocni: A drugo, broj obrtaja točka za pređeni 1 km nema nikakve veze sa obrtnim momentom vozila...
Jugo sa istim menjacem ce na istim obrtajima ici istom brzinom koliko god ti pojačavao snagu i obrtni momenat...


Pri istim obrtajima sa tanjom gumom (ili manjim točkom) ići će sporije, a brzinomer će pokazivati isto kao ranije. A što se tiče "obrtnog momenta", nemam pojma, ali znam da će sigurno imati veću vučnu silu, jer su manje gume isto što i redukcija na menjaču.
[ Java Beograd @ 26.09.2011. 08:37 ] @
@toplim
Maksimalna brzina je određena snagom motora a ne obimom gume. Dakle, onda kad se desi da je:
ukupan otpor kretanja = ukupna snaga motora
onda više ne možeš da ubrzavaš, već si dostigao maksimalnu brzinu.

Ako se krene tvojom logikom, onda bi sa većim pneumaticima mogao da imaš veću maksimalnu brzinu. Dokle ?

Naravno, stoji činjenica da će kilometar sat da prikaziuje drugačije (pogrešne) vrednosti.

Edit: napisao sam kome se obraćam

[Ovu poruku je menjao Java Beograd dana 26.09.2011. u 11:53 GMT+1]
[ pisac @ 26.09.2011. 10:28 ] @
Ne znam na čiju logiku si mislio. Ako si mislio na moju, ja nigde nisam pomenuo maksimalnu brzinu.
[ Nocni @ 26.09.2011. 13:03 ] @
Covjek je fino pitao sta ce se desiti sa kilometar satom i sa krajnjom brzinom... Mislim da je dobio i visak odgovora... kilometar sat ce da laze 5% (u odnosu na fabricki koji takodje laze) a krajnja brzina ce ostati ista osim kad je u pitanju veca nizbrdica jer je na jugu sasvim svejedno u petoj ako mu das pola ili pun gas... on ce ici isto

@toplim, vjerovatno ti upotrebljavas termin "obrtni moment" za nesto sto on ne predstavlja... On predstavlja moment sile... zamisli kljuc za skidanje sarafa na tocku... sto bude duza poluga to ce posao odvijanja biti laksi jer ce se ista sila primjenjivati na vecoj udaljenosti od ose rotacije odnosno sarafa... Ova se udaljenost zove "krak sile" a ono što pri odvijanju primjenjujes na sarafu zove se "moment" i ima svoju jedinicu a to je Nm.





[ toplim @ 26.09.2011. 18:57 ] @
hvala na odgovorima, evo danas sam merio obime guma.
Pneumatik (70) ima obim 167 cm
a pneumatik (80) ima obim 175 cm..uglavnom su slicno istrosene sare...sto zaista daje razliku od 5%, izvinjavam se na pogresnom rezonu :)... Pa da auto ce biti startniji, ali ce stepeni prenosa biti kraci, tako da ubrzanje generalno ce biti slicno...veca je vucna sila itd...a to za neravnine to sam i sam osetio, velika je razlika...tako da je u sustini to to :)

A da odgovorim Javi... Kad bi stavio vece gume "mogao" bi da ides brze, to je teorijski, ali prakticno bi ti trebalo vise vremena da dostignes tu brzinu, ipak na auto putu to dosta znaci, dok u svakodnevnoj voznji vise odmaze nego sto pomaze...toliko...
[ Zarko Silic @ 26.09.2011. 20:34 ] @
@gn. Furundzija

Napravio si dve greske u racunu. Ona prva je katastrofalna jer spada u domen gradiva osnovne skole:

http://www.elitemadzone.org/p2957677

dok je ova duga podnosljiva: samo posledica ne poznavanja automobilistike:

http://www.elitemadzone.org/p2958391

Odgovoricu na ovu drugu.

Na ovakav nacin kao sto si merio ne mozes dobiti relevantan podatak. U ovom slucaju si slucajno dobio podatak koji je priblizan tacnoj vrednosti.

Da bi podatak bio relevantan potrebno je poznavati dinamicki poluprecnik tocka. Tek se sa njim moze precizno izracunati kolika je greska u okretanju i koliko ce nastale promene uticani na "obrtni moment".

Vrednost dinamickog poluprecnika daje proivodjac pneumatika i nije povezan sa procentnim racunom. Oni bolji tire size kalkulatori sa NETa uzimaju ove vrednosti kada odredjuju procentualnu razliku u dimenzijama tocka. Zato se i mogu pronaci razliciti podaci kod istih dimenzija pneumatika prilikom njihovog poredjenja.





[ pisac @ 26.09.2011. 21:09 ] @
Zarsilic mnogo voli da pominje pojam "gradivo osnovne škole", ali istina je da 99% ljudi koji se ne bave određenom problematikom, ne zna napamet mnoge stvari iz gradiva osnovne škole, i to je sasvim normalno i očekivano. Inače dotična "katastrofalna" greška je logička, a ne računska.
[ supermario @ 27.09.2011. 23:11 ] @
I treba da se pominje gradivo osnovne skole, ne jednom, nego svaki put dok se doobro ne nauci!

Nije tacno da "da 99% ljudi koji se ne bave određenom problematikom, ne zna napamet mnoge stvari iz gradiva osnovne škole" niti je tacno da je "to je sasvim normalno i očekivano"!

Problem je u tome sto svaki polupismeni lik hoce da se petlja u nesto o cemu pojma nema misleci da se, ipak, i bez nauke i bez skole, svaki posao moze obavljati, pa cak i oni najslozeniji kao sto je npr. i autodijagnostika ili komplikovani proracuni iz fizike ili dinamike.

Zato nam se i desavaju stvari koje nam se desavaju i zato jesmo tu gdje smo!
[ pisac @ 28.09.2011. 01:46 ] @
Pošto ti verovatno sve iz osnovne škole znaš, onda ćeš vrlo lako rešiti ovaj zadatak bez pretrage na Internetu:

Koliko molova ozona može nastati iz 0.6mil kiseonika?

To je znanje iz osnovne škole, mora se znati, jel' da?
[ vladd @ 28.09.2011. 07:30 ] @
Ne bas. Molarni racun i proizvodnja uglja u Etiopiji su podaci nepotrebni za svakodnevni zivot, za razliku od nekih lekcija iz fizike ili matematike

Ono sto je nepotrebno i davno je opterecivalo mozak i oduzimalo vreme, sasvim se bezopasno zaboravlja.

Ali tablica mnozenja, zakoni fizike, i jos dosta sporadicnih korisnih informacija pomazu razumevanju okoline i civilizovanijem boravku u zivotu.

Poz
[ StORM48 @ 28.09.2011. 10:04 ] @
Ja ne znam zašto se uopšte diskutuje o ovome, kad je istoimeni forum maknut, iz poznatih razloga?

BTW, ova govorancija je čist off-topic. Bilo bi dobro da neki pre svega nauče pravopis (kada se "ne" piše odvojeno, a kad spojeno), pre nego što druge počnu da prozivaju za gradivo iz osnovne škole. Komika.

Pozdrav
[ Zarko Silic @ 28.09.2011. 12:14 ] @
ES nije jezicki forum, ali zato tehnicki jeste.

Zanimljivo, kako je to donedavni moderator tako brzo zaboravio. Komika


[ supermario @ 28.09.2011. 13:00 ] @
Pisac..., nemoj sad da zajebavas..., znas i sam da ti te stvari nikada ili skoro nikada nece trebati, ali da ce ti elementarne stvari iz osnovne skole trebati gotovo uvijek, znas i sam o cemu ti govorim.

Druga je stvar sto ti imas sasvim drugo poimanje nekih stvari od uobicajenog, npr. ona epizoda sa mijenjanjem amortizera, epizoda sa limp modom itd.

Ti razmisljas na taj nacin, vecina ljudi na drugi itd., o tome mozemo diskutovati, ali se nikad necu sloziti s tim da ja treba da ucim da radim neke poslove zarad ustede od 10 eur.Nije sto ne bi znao da ih radim, ali necu da gubim vrijeme i da, na kraju krajeva, gubim novac i zivce, neka svako radi ono za sta je kvalifikovan i strucan, jeftinije bi te doslo da si za to vrijeme radio nesto u svojoj struci i zaradio tih 10 eur, ne bi ostavio toliko vremena i bio bi siguran da ti je postavljen pravi amortizer i da je postavljen pravilno, a da je majstor ugradio strucno taj dio.Po toj logici bi svi trebali uciti kako se lijepe plocice, kako se malterise, kako se rastavlja mjenjac, kako se popravljaju zubi, malo po forumima se raspitas i odes kod drugara zubara, uvece, da ti malo pozajmi stolicu i aparaturu i opletes sam po zubima... itd.Svaka cast na volji da se nesto novo nauci, ali ovdje nije rijec o tome, ovdje je rijec o cistom cicijasenju.
I jos ti mislis da si tu nesto ustedio, ti si tu izgubio nego ti ne kontas da jesi...
Imam jednog takvog na poslu...: ide na ljetovanje u Tursku (da bi bio "in", nece na crnogorsko primorje, kao mi ostali), a na to ljetovanje nosi punu torbu mesnih narezaka da bi mu put i boravak dosli jeftinije i sa ljetovanja se vraca sa dvije zimske jakne kupljene za "dz".Te stvari mi idu na quratz zestoko..., ne kad ih ljudi rade nego kad pricaju da je to normalno...