[ risp73 @ 26.09.2011. 20:53 ] @
Kakvi li su ostali kad je ovaj najstručniji?

Autoportal – najstručniji autoportal u regiji
http://www.autoportal.hr/index.php/novostic/2493


Rimac Automobili Concept One

TEHNIČKI PODATCI :
Najveća snaga: 1088 KS
Najveći okretni moment: 3800 Nm
Baterija: LiFePO4, kapacitet 92 kWh, hlađena vodom
Doseg baterijom: 600 km
Pogon: na sve kotače, 4 elektromotora, AWTV (All Wheel Torque Vectoring) AWTV)
Težina: 1650 kg
Ubrzanje 0-100km/h: 2,8 sekunde
Najveća brzina: 305 km/h


Ako bi Concept One vozio maksimalnom brzinom, za prevaljivanje 600km bila bi mu potrebna dva sata. Fino, samo problem su baterije kapaciteta 92kWh koje omogućavaju dvosatni rad motora snagom od 46kW. Ukratko: 46kW, 1650kg, 300km/h !!!

Ili realniji (i dalje nerealan) slučaj: "concept" vozi sporije, npr 60km/h. Da bi prevalio tih 600km trebaće mu 10 sati i u tom slučaju će motori raditi prosječnom snagom od 9kW.
Kako li se niko ranije nije sjetio da u Yugo, koji najčešće ostvaruju takav prosjek, ugradi motor od 9kW umjesto onog od oko pedesetak?



Zna li neko gdje je ovaj veseli "23-year-old Croatian entrepreneur" zbavio lovu da bi mogao da se pojavi u Frankfurtu?
[ pisac @ 27.09.2011. 01:57 ] @
Citat:
risp73: Ili realniji (i dalje nerealan) slučaj: "concept" vozi sporije, npr 60km/h. Da bi prevalio tih 600km trebaće mu 10 sati i u tom slučaju će motori raditi prosječnom snagom od 9kW.


Meni ovo deluje ostvarivo. Ta snaga na ravnom putu ne vuče težinu vozila, već otpor kotrljanja, motora, menjača, i vetra. Reno 4 koji ima 25kw može da ide 120km/h a taj auto nije nimalo aerodinamičan. Sa pola od te snage (12.5kw) računajmo da će ići značajno brže nego 60km/h pošto otpor vetra raste (i pada) eksponencijalno. Znači, za 60km/h mu verovatno treba i manje od 9kw.
[ ventura @ 27.09.2011. 08:21 ] @
Nemojte da se ložite... Ozbiljni svetski igrači tavore sa vremenom punjenja/rangeom električnih automobila, da bi ih u tome pretekao neki klinac iz Hrvatske kome tata ima nešto para, pa je kupio starog BMW-a trojku i malo se igrao sa elektronikom i stakloplastikom...
[ jnk @ 27.09.2011. 08:53 ] @
Nema razloga za omalovažavanje. To što je neki novinar loše zaključio ne znači da oni ovom automobilu nisu ozbiljno pristupili. Iako ne mislim da su ovakvi automobili budućnost, svaka čast na obavljenom poslu.
[ pisac @ 27.09.2011. 11:14 ] @
Citat:
ventura: Nemojte da se ložite... Ozbiljni svetski igrači tavore sa vremenom punjenja/rangeom električnih automobila, da bi ih u tome pretekao neki klinac...


Nemojte da se ložite... Edison je bre ozbiljna kompanija, a tamo neki klinja Nikola Tesla iz neke Jugoslavije pominje nekakvu naizmeničnu struju i neke prenose na daljinu...
[ Zarko Silic @ 27.09.2011. 12:09 ] @
Citat:
ventura: Nemojte da se ložite... Ozbiljni svetski igrači tavore sa vremenom punjenja/rangeom električnih automobila, da bi ih u tome pretekao neki klinac iz Hrvatske kome tata ima nešto para, pa je kupio starog BMW-a trojku i malo se igrao sa elektronikom i stakloplastikom...


Mislim da nisi u pravu.

Kolko se moglo saznati iz medija, iza projekta stoji ozbiljan kapital.

http://www.rimac-automobili.com/

http://www.rimac-automobili.co...but-at-frankfurt-motor-show-p4
[ ventura @ 27.09.2011. 12:11 ] @
Citat:
jnk: Nema razloga za omalovažavanje. To što je neki novinar loše zaključio ne znači da oni ovom automobilu nisu ozbiljno pristupili. Iako ne mislim da su ovakvi automobili budućnost, svaka čast na obavljenom poslu.

Ne omalovažavam nego sam realan. Danas takvih proizvođača ima na hiljade, u Hrvatskoj konkretno pored Rimca je i Doking, i još gomila drugih za koje nismo nikad čuli... I ništa oni spektakularno ne izmišljaju niti inoviraju...

Dečko je pre nekoliko godina kupio elektro kit i ugradio ga u stari BMW 3 i njime se igrao po Hrvatskoj... Onda je došao na ideju da napravi svoj brand, skinuo limariju sa tog BMW-a, napravio novi oklop od stakloplastike, sredio enterijer unutra, i on je sad kao proizvođač auta... Ne želim da nipodaštavam ničij trud, to što je dečko uradio je stvarno impresivno i jako lepo, ali verovati u te novinarske tvrdnje "600km range sa punjenjem od dva sata", ili uopšte samo u "600km range" je besmislica, jer dečko prvo kupuje stve stvari 'off the shelf' što bi se reklo, sa veoma ograničenim budžetom, i onda se neko usudi lupiti da tako sklopljen auto ima bolje range performanse od auta koje proizvode firme sa R&D budžetima koji se mere u stotinama miliona dolara, a možda i milijardama...

Rimac može lepo da ode u TÜV, zatraži nezavisno ispitivanje, ljudi odrade testove pod kontrolisanim uslovima, i vide u realnosti da li je moguće odvoziti taj auto 600km i na koji način.. Ako je to moguće uraditi normalnom vožnjom, ja im onda skidam kapu, i stvarno priznajem da su zajebali sve ostale, ali u tom slučaju ih mišljenje nekog tamo levog lika sa nekog foruma neće uopšte zanimati jer će biti zauzeti primanjem hiljada narudžbina za takav automobil...

Citat:
zarsilic:
Kolko se moglo saznati iz medija, iza projekta stoji ozbiljan kapital.

Cenim da je cifra za razvoj reda veličine 0.3-1.0 miliona evra, što za njegovog ćaleta ne predstavlja nikakav problem, jer barem koliko imam prilike da čitam po Hrvatskim novinama, tip barata sa mnogo većim ciframa, a doduše i sa interpolovim poternicama....
[ risp73 @ 28.09.2011. 19:47 ] @
Citat:
jnk: Nema razloga za omalovažavanje. To što je neki novinar loše zaključio ne znači da oni ovom automobilu nisu ozbiljno pristupili. Iako ne mislim da su ovakvi automobili budućnost, svaka čast na obavljenom poslu.

Ne radi se ovdje o ozbiljnom/neozbiljnom pristupu, u pitanju je neznnje, pročitaj pažljivije šta sam napisao u prvom postu.
Doduše, možda se u čitavom projektu krije i nešto što mi ne znamo i što nema nikakve veze sa tehnikom, možda nešto
od onoga iz posljednjeg pasusa venturinog posta.