Ima li neko neposrednog ili posrednog iskustva sa ovim modelom?
Koliko je podložan kvarovima? Koliko je osetljiv na "težu eksploataciju"? Koliko je skup za održavanje (cene delova i učestalost zamene, bez cena u servisima)?
[Ovu poruku je menjao pisac dana 02.10.2011. u 04:58 GMT+1]
[ Boris Tadić @ 02.10.2011. 10:14 ] @
Ako nešto znači, imao je poznanik 330xd, kupio novog pre 5-6 godina, prešao oko 400kkm po Evropi i od vanrednih intervencija imao levu viljušku i 1 ležaj točka. Najskuplje su bile gume. Sledeći vlasnik je vrlo verovatno morao da plati jedno 6-7 hiljada da bi ga vratio u početno stanje, jer, kao i svaki auto, ima milion "sporednih" delova.
Drugi ima nekog Rovera sa tim BMW 320d motorom, prešao 250kkm i i dalje radi "kao nov", tih je i odlično vuče, jedino je jako gadan za popravke. Alternator mu crkao, vadio je motor da ga popravi, majstor 3 dana nije znao da vrati sve delove na mesto, jer se prepliću neki nosači i navoji šrafova su pod nekim totalno ludačkim uglovima. Cena, 300 ili 400 evra, od toga delovi nisu ni 100, a ostatak je zato što je upropastio čoveku vikend :) E sad, da li je to više zato što je Rover ili zato što je BMW, ne znam.
Ako pod težom eksploatacijom podrazumevaš hladan start na svakih 5-6km, onda može bukvalno sve da ti crkne 5 puta "ranije" nego što je uobičajeno, čak i na Ferrariju i vojnoj MB G klasi. Za takve relacije bolje koristi taksi.
Kao što znaš, polovan auto treba izbegavati u Srbiji, jer klošari to kupe tako što prodaju tuđe dve krave i 20 ovaca, a onda voze na rezervi i ne menjaju ulje po 3 godine. Samo pročitaj opise oglasa i biće ti jasno sa kakvim imbecilima imaš posla.
Ne bi bio apsolutno nikakav problem da samo fušare na rezervnim delovima(da nema npr. 500 evra za originalni homokinetički zglob, pa kupuje turski za 150 - i da ti to napomene), ali njima je kao dobar dan da sipaju ulje od 300 dinara u auto od 200 konja, Galax i tako ta "odlična", da stavljaju polovne pločice i amortizere(i onda je taj auto "extra" i "besprekoran" sve vreme dok je kod njega).
Ako voliš taj film da gledaš...
[ vladd @ 02.10.2011. 13:14 ] @
Veoma mu je skup "limp" mod
Poz
[ su27killeryu @ 02.10.2011. 13:49 ] @
bježi od BMWa dizela i od BMWa sa 4 vuče, ako te zanima takva koncepcija auta kupi Audi
[ pisac @ 02.10.2011. 15:17 ] @
Iz kojih konkretnih razloga?
Ovaj snimak (jedan od nekoliko) pokazuje da je quattro u potpunosti inferioran u odnosu na xDrive. Takođe, ima snimaka na kojima se vidi da je xDrive za te terenske stvari primetno bolji i od 4matic-a.
Mada ja na prvom snimku nekako imam utisak da BMW koristi kočnicu da bi se pokrenuo sa valjaka, ali stop svetla ne rade u trenutku pokretanja tako da... je to verovatno efekat xDrajva. Možemo i o tome da diskutujemo.
Dakle, da se vratimo na temu... pozitivna i negativna vozačka i finansijska iskustva sa BMW 320dxDrive?
[ endre85 @ 02.10.2011. 18:57 ] @
Izgleda da postoje i snimci gde su vozaci umeli da demonstriraju ono sto se trazi:
Ne bih da se ova tema pretvori u quattro vs xDrive
Mene audi kao marka uopšte ne zanima... sasvim subjektivan osećaj koji ne želim da menjam
Zanima me nešto sportskije, ali istovremeno upotrebljivo i za normalna putovanja i za teže terene (pošto nimalo ne bežim ni od blata ni od snega). Zadnji pogon volim jer je uzbudljiviji za vožnju, ali ga i ne volim zato što je ranjiv na blatu i snegu. Tako da mi xDrive deluje kao idealno rešenje na idealnom automobilu za sve prilike.
[ su27killeryu @ 03.10.2011. 13:55 ] @
zadnji pogon treba znati voziti, ako stavis zimske gume bez problema ces ici i na Kopaonik sa zadnjom vucom...a 4 vuce ti tokom cijele godine dodaju tezinu na autu i time povecavaju potrosnju (a usput smanjuju snagu) pa razmisli o tome
[ endre85 @ 03.10.2011. 14:40 ] @
@Su27
Postavicu ponovo pitanje, mozda si ga prevideo. Zasto treba izbegavati BMW dizel? (nisam sarkastican ili ista slicno, samo zelim cuti i misljenje)
Moje skromno iskustvo sa BMW-om svodi se na E46 330d xDrive (i voznja X5 od Nisa do NS, nista specijalno, ali je potvrdilo cinjenicu da ne vidim cemu tolika pomama ka SUV). Auto je bio firmin gde sam radio godinu dana. Cesto se sa njim islo na duza putovanja a i bio je gazdin svakodnevni auto. Dok sam radio u toj firmi uglavnom sam ga ja vozio na redovne servise i jednom na popravku, kada smo culi cudan zvuk prilikom okretanja na parkingu pri malim brzinama. Tada mu je menjana ruka (i ako se dobro secam, serviser je rekao da se moze racunati na menjanje nosaca motora na sledecem velikom servisu?!). Sto je neko valjda i pomenuo u ovoj temi kao "boljku". Ja sam ga vozio, za vreme rada u toj firmi, nekih 2,5-3 hiljade km. (disclaimer: spomenuo sam vec da imam skromno iskustvo)
Sa tehnicke strane auto je odrzavan jako dobro. Kupljen je polovan sa oko 100k na satu i kad sam dao otkaz bio je blizu 400k. Ako se vozi po zakonu cak nije ni veliki potrosac. Auto nikad nije ostavio vlasnika na putu, i osim te leve ruke nije radjena nijedna ozbilja popravka. Iako ga je vlasnik mazio i pazio, vrlo cesto je i pritisnuo papucicu gasa do daske.
Zimi, na snegu, sam se ponekad igrao sa njim, i lako se moze izbaciti zadnji kraj bez obzira na xD (i.e. skreces u dvoriste firme tako sto provrtis zadnje tockove sa malom korekcijom volana). No, istini za volju sa letnjim gumama. Lik zbog nekog razloga nije hteo kupiti zimske gume, mozda zato sto je pre par meseci pljunuo >1000e za te letnje.
Kakav je odnos prenosa snaga na osovine kod BMW? 70-30? E i sad sam se setio, serviser je bio misljenja da Audi ima bolji sistem za all wheel drive. Nisam ga pitao da li je to vazilo i za novije generacije od E46.
To je otp. to. Ako se setim necega bitnog, dodacu.
EDIT: OffTopic: Ono sto mi je interesantno sa obzirom na temu o fals uljima, jeste cinjenica da je vlasnik gore pomenutog auta cesto trazio da se sipa Castrol ulje, jer ga valjda BMW preporucuje, a serviser je uvek sipao neko drugo ulje za koje je govorio da je bolje.
Serviser je Z**** iz Futoga
EDIT2: Da, svestan sam cinjenice da 330d nije isto sto i 320d.
EDIT3: Ti vestacki uslovi proklizavanja uopste ne iskljucuju mogucnost da ce 4motion ili 4matic ili neki drugi sistem u RL davati bolje rezultate, ili jos bolje, bolji kompromis performansi.
[Ovu poruku je menjao endre85 dana 03.10.2011. u 16:42 GMT+1]
[Ovu poruku je menjao endre85 dana 03.10.2011. u 16:54 GMT+1]
[ pisac @ 03.10.2011. 21:15 ] @
Citat:
su27killeryu: ako stavis zimske gume bez problema ces ici i na Kopaonik sa zadnjom vucom...a 4 vuce ti tokom cijele godine dodaju tezinu na autu i time povecavaju potrosnju (a usput smanjuju snagu) pa razmisli o tome
Ma zadnji pogon nije problem dok god auto ide, makar se i zanosio zadnji kraj. Problem je veliki kad auto stane, jer na prednjem pogonu imaš mogućnost da okrećeš točkove levo-desno i time (dok cimaš auto napred nazad) uhvatiš u nekom trenutku dovoljno dobar "grip" i izvučeš se tamo gde će pogonski točkovi bolje da uhvate.
Citat:
endre85:Ti vestacki uslovi proklizavanja uopste ne iskljucuju mogucnost da ce 4motion ili 4matic ili neki drugi sistem u RL davati bolje rezultate, ili jos bolje, bolji kompromis performansi.
Za vožnju po suvom asfaltu sa AWD ne mogu ništa da kažem, verovatno i nema nikakve prednosti, ali onaj primer sa 2 ili 3 valjka može da bude itekako realan na blatu ili snegu/ledu. Pre valjda pola godine sam se zaglavio (morao je traktor da me izvlači) u takvom blatu u kome je samo jedan točak imao šanse da bilo šta pomogne jer je stao na nešto suvljem delu, ali je nažalost to bio zadnji točak a meni je pogon napred. To je upravo situacija sa onog zadnjeg testa gde su 3 točka na valjcima.
Citat:
endre85: Kakav je odnos prenosa snaga na osovine kod BMW? 70-30?
60:40 u korist zadnje, dok su uslovi regularni. Kada ima potrebe, xDrive može da prebaci i do 100% napred, i to u nekim milisekundama (tj. u ulozi ESP-a odnosno DSC-a). Tako bar piše.
[ jnk @ 04.10.2011. 08:06 ] @
Najvidljivja prednost xdrive-a je pojačana stabilnost na autoputu pri velikim brzinama. Imaš znatno veće samopouzdanje pri naglim promenama pravca i auto deluje mnogo zakovanije za asfalt. Da se razumemo i rwd je stabilan ali xdrive je primetno bolji po tom pitanju čak i kad rwd ima m sport vešanje(xdrive nema tu mogućnost). Što se tiče vožnje na stazi rwd će postizati bolja vremena osim na kiši i biće zabavniji za vožnju.
Ne verujem da ćeš ga voziti po skijaškim stazama pa da ti je nešto bitno da ne znam kako brzo možeš možeš proći kroz krivinu ili popeti se uzbrdo po dubokom snegu, ali u normalnoj vožnji po utabanom snegu sasvim je dovoljan rwd+zimski točkovi.
[ pisac @ 04.10.2011. 14:39 ] @
Ležanje na autoputu? Razlog više
RWD je bolji u jurcanju verovatno samo kod veštih vozača koji umeju da barataju zanošenjem zadnjeg kraja i tako brže prolaze krivine... ali kod prosečnog vozača verujem da je AWD brži od RWD.
Meni inače AWD treba zimi i u samom Beogradu pošto imam običaj da 'hrabro' krenem uzbrdo slabo korišćenim putevima. Mada mi nešto manje treba od kada sam nabavio GoodYear UltraGrip7+ zimske gume
Nego, kakvo održavanje zahteva taj AWD (xDrive) na BMW-u? Ulje?
[ endre85 @ 04.10.2011. 21:42 ] @
Citat:
jnk: Najvidljivja prednost xdrive-a je pojačana stabilnost na autoputu pri velikim brzinama. Imaš znatno veće samopouzdanje pri naglim promenama pravca i auto deluje mnogo zakovanije za asfalt.
Razmisljao sam da li da odgovorim na ovo sa obzirom na cinjenicu da nikad nisam vozio RWD ili AWD nekog drugog proizvodjaca, ali ipak moram potvrditi da sam imao poprilicno isti osecaj prilikom voznje.
Cak toliko da sam razmiljao da se trkam sa bordo korvetom koja se vozika po NS kad smo se nasli jedan pred drugim i "preskakali" ostale vozace pri penjanju na iriski venac, ali se nisam usudio (s obzirom da nisam imao dovoljno "trkackog iskustva", zbog kolicine kamiona i sto auto nije bio moj). No i dan danas me interesuje da li bih ga dobio u krivinama.
[ StORM48 @ 04.10.2011. 22:08 ] @
Juče.
Ne zato što mislim da si loš vozač, nego zato što nisu za porediti. Jako su to drugačije mašine. Jedna je izrazito sportska, a drugo je sportska limuzina. Korveta je dušu dala za jurnjavu, ali čik da probaš da putuješ nekud njome (još po našim putevima) - mislim - može, ali posle na dijalizu.
Pozdrav
[ jnk @ 04.10.2011. 22:14 ] @
Ne bi dzabe nasi presretaci koristili 530 XI da nema tu nesto
Ne zato što mislim da si loš vozač, nego zato što nisu za porediti. Jako su to drugačije mašine. Jedna je izrazito sportska, a drugo je sportska limuzina. Korveta je dušu dala za jurnjavu, ali čik da probaš da putuješ nekud njome (još po našim putevima) - mislim - može, ali posle na dijalizu. :D
Pozdrav
Da, u pravu si.
Mene je jako interesovalo kako ce se korveta ponasati kad imas ucestale krivine i zadnju vucu i to jos americke proizvodnje. Tojest ne bi smetalo da gubim, ali me interesovalo za koliko bi me pretekao na takvom putu sa takvom masinom (sa obzirom na cenu).
Postavicu ponovo pitanje, mozda si ga prevideo. Zasto treba izbegavati BMW dizel?
kao što si i sam naglasio tvoj gazda je redovno održavao auto (što kod nas nije uvijek slučaj) a i imaj u vidu ovu aferu sa sipanjem ulja u dizel i slično..BMWovi motori su mnogo osjetljiviji od recimo mercedesa i audija kojima se glavnina proizvodnje oslanja na dizele (mada ni njihovi noviji modeli nisu baš imuni na loše gorivo), takodje dizeli imaju teže motore i time teži prednji kraj od benzinaca što povećava podupravljanje a to nikako nije dobro koja god da je vuča u pitanju
Citat:
pisac: Za vožnju po suvom asfaltu sa AWD ne mogu ništa da kažem, verovatno i nema nikakve prednosti, ali onaj primer sa 2 ili 3 valjka može da bude itekako realan na blatu ili snegu/ledu. Pre valjda pola godine sam se zaglavio (morao je traktor da me izvlači) u takvom blatu u kome je samo jedan točak imao šanse da bilo šta pomogne jer je stao na nešto suvljem delu, ali je nažalost to bio zadnji točak a meni je pogon napred. To je upravo situacija sa onog zadnjeg testa gde su 3 točka na valjcima.
e jbg i u tom blatu bi ti sigurno pomogle zimske gume :) meni se takva situacija nikad nije desila a vozio sam auta sa sve 3 vuče (sad vozim zadnju i imam jedan mali gradski auto sa prednjom)
Citat:
pisac: RWD je bolji u jurcanju verovatno samo kod veštih vozača koji umeju da barataju zanošenjem zadnjeg kraja i tako brže prolaze krivine... ali kod prosečnog vozača verujem da je AWD brži od RWD.
sve zavisi od uslova na putu itd. AWD automobili su uglavnom teži 100+ kg a to nije malo ni za krivine..AWD ne utiče toliko na sami prolaz kroz krivinu(probaj negdje gdje je bezbjedno da pustiš auto u ler u nekoj krivini i proći ćeš je skoro istom brzinom kao da si bio u brzini) koliko na to što ranije možeš da ga ispucaš iz krivine bez straha od zanošenja
Citat:
pisac: Nego, kakvo održavanje zahteva taj AWD (xDrive) na BMW-u? Ulje?
nije problem tvoje održavanje, nego kako su ga održavali prije i jesu li naglo startovali s njim, jer naglo startovanje ubija diferencijal (i ostale pogonske sklopove) kod AWDa, RWD je recimo najrasterećeniji po tom pitanju..
Citat:
endre85:
Cak toliko da sam razmiljao da se trkam sa bordo korvetom koja se vozika po NS kad smo se nasli jedan pred drugim i "preskakali" ostale vozace pri penjanju na iriski venac, ali se nisam usudio (s obzirom da nisam imao dovoljno "trkackog iskustva", zbog kolicine kamiona i sto auto nije bio moj). No i dan danas me interesuje da li bih ga dobio u krivinama.
sve zavisi kakav je on vozač..ako ste približno istog znanja (i hrabrosti ludosti nazovi kako hoćeš) ne bi imao šansi :)
[ su27killeryu @ 04.10.2011. 22:24 ] @
Citat:
jnk: Ne bi dzabe nasi presretaci koristili 530 XI da nema tu nesto :)
koriste Xi zato što im treba da presrijeću i kad je kiša(mada ja i kad je kiša bez problema vozim 200+ autoputem, jedini problem su kolotrazi) a + pošto je to skuplji model uvoznik(i MUPovac zadužen za nabavku) se više utali :)
[ endre85 @ 04.10.2011. 22:46 ] @
Citat:
nije problem tvoje održavanje, nego kako su ga održavali prije
This +1
I dalje ne mogu poverovati da recimo Audi toliko gubi. Imao sam pripremljen video ali sam odustao jer je OP trazio.
@su27
Mislim da sam aferu sa uljem pomenuo, ali u pravu si ako kazes da je auto bolesno dobro odrzavan.
Ako mene pitate, i ako mozete finansirati AWD, ja bih ga odabrao.
EDIT: I mene interesuje iskustvo ljudi sa 320d! Ne polazem velike nade u njegove performanse.
EDIT2: @STORM: U zemlji srbiji svako sebe smatra najboljim vozacem.
U vreme dok sam aktivno vozio i mene su ljudi smatrali kao dobrog vozaca, zato sam samo ja dobio mogucnost da vozim gazdin auto a i mogucnost odlaska u daleke vukojebine u albaniju npr.. Inace lika smatram najboljim vozacem koga sam ikad upoznao. No sad, sa obzirom koliko je vremena proslo bio bih na levoj strani gausove krive.
EDIT3: Sto se Ventura ne oglasi o svom iskustvu to mi nije jasno. Dimkovica mogu razumeti, on je kupio auto za koji garantuje fabrika.
EDIT4: A i interesuje nas prica o autima prodatim u srbiji.
[Ovu poruku je menjao endre85 dana 05.10.2011. u 00:36 GMT+1]
[Ovu poruku je menjao endre85 dana 05.10.2011. u 00:36 GMT+1]
[Ovu poruku je menjao endre85 dana 05.10.2011. u 00:41 GMT+1]
[ pisac @ 05.10.2011. 00:06 ] @
Ja inače auto planiram da kupim u nekoj civilizovanoj zemlji, tako da me ovdašnje stanje i održavanje ne zanima preterano. Ali da li će biti para za to ćemo tek videti... do kraja sledeće godine.
Citat:
su27killeryu: e jbg i u tom blatu bi ti sigurno pomogle zimske gume meni se takva situacija nikad nije desila a vozio sam auta sa sve 3 vuče (sad vozim zadnju i imam jedan mali gradski auto sa prednjom)
Pa nisi bio na pravom mestu u pravo vreme, da doživiš iskustvo . Ne bih se ni ja zaglavio, da nisam mnogo hteo: da sa strašno blatnjavog traktorskog puta (na mestu gde su kolotrazi duboki koliko i pola mog točka) skrenem levo uzbrdo (!) po mokroj klizavoj (!) travi. Nisam mogao da hvatam zalet jer bih razbio auto ili o put ili o betonsku ogradu koja je bila blizu. Probam jednom, neće (kliza po travi i vrati se na put), probam drugi put, neće, probam treći put, četvrti, i tu negde u pokušajima i zaglavim auto. Onda, s obzirom da je prednja vuča, cimam ja auto napred-nazad i rotiram volan par minuta dok ne uhvatim momenat (i teren) i izvučem se. Ali, to skretanje mi je bilo strašno važno. Uzmem da se kockam (pa kud puklo da puklo), probam ponovo (a put već dodatno razlokan od mog drndanja prethodnih 15 minuta)... i izgubim: zaglavim se definitivno. No svejedno, na kraju sam ipak skrenuo tamo gde sam želeo: uz pomoć traktora
[ milivoje t @ 05.10.2011. 01:44 ] @
Nisam vozio te x drive masine, ali sam probao awd autmobil i razgovarao sa njihovim vlasnicima koji su ih terali preko granice. Kada pricate o sportskoj voznji kao jednom od uzitika sa tim bmw-om, to za vecinu vozaca podrazumeva, stisnem papucu gasa to kraja na auto putu, vidi me zeno najbolji sam vozac. To moze da uradi i devojcica od 13 godina. Voznja po krivinama, kontrolisanje autmobila pre u toku i posle krivine, doza kocenja, prebacivanje tezine, davanje gasa, podupravljanje i preupravljanje...e to su elementi sportske voznje.
Kada auto izgubi balans u krivini, vecina voazaca uspe da se snadje sa prednjim ili zadnjim pogonom. Novi vozaci awd autmobila, cesto zavrse u jarku...auto im ulije nerealno samopouzdanje, a zatim posto se otkaci u krivini, pokusaju manevar kao da voze autmobil sa vucom na jednu osovinu i kraj.
Zato ako planirate divljanje sa tim autmobilom, prvo u bezbednim uslovima proverite kako da ga korigujete posto izgubite kontrolu, da bi stekli i autmoatizovali nove vozacke navike shodne novom pogonu koji vozite...
2.0d je skuplja varijanta za odrzavanje od benzinca koga bi ja pre gadjao. Delovi i nenadani kvarovi, neupredivo... sta mislis koliko je samo jedna dizna :D ? sve to u srbiji gde sipamo kolomast umesto dizela.
Ne znam koji bmw 3 razmatras, ako je to predzadnji model, taj 2.0d imao niz urodjenih mana, falicnu turbinu, lomljive klapne u usisu... Treba to dobro pretresti pri kupovini.
[ su27killeryu @ 05.10.2011. 18:50 ] @
pa zato mu i kažem da kupi benzinca, manje će ga boljeti glava :) a i to je tačno isto za AWD, dok drži drži a kad ode uglavnom vidimo se :) (otklizava na stranu sa velikim understeerom, mada sve zavisi od sistema)
[ jnk @ 05.10.2011. 18:53 ] @
Here we go again, brace yourself.
320i sem po zvuku ni po cemu ne moze da se uporedi sa 320d.
[ su27killeryu @ 06.10.2011. 00:36 ] @
?! 320i je brzi i u krajnjoj brzini i u startu (ako poredimo restyling E46ce od 2001 do 2005), ko ne zna da salta neka kupi automatic :)
[ jnk @ 06.10.2011. 17:25 ] @
2010 bmw 320d 184 ks 0-100 km/h 7.50 s max speed 235 km/h
2009 bmw 320i 163 ks 0-100 km/h 8.30 s max speed 225 km/h
ok e46 dizel je mozda sporiji ali u medjuubrzanjima je bolji od benzinca.
[ su27killeryu @ 06.10.2011. 18:27 ] @
ja rekoh fino ako poredimo E46cu gdje benzinac ima 170 KS a dizel 150 :) koliko skapirah on traži E46...
[ pisac @ 06.10.2011. 20:06 ] @
E91
[ endre85 @ 06.10.2011. 20:27 ] @
Cek, glup sam, sta ces...
Ti si zaista otvorio temu o kupovini automobila bez da navedes koliko si spreman izdvojiti sa idejom da ga kupis krajem sledece godine (kao da si negde pomenuo kraj 2012, ili sam ja to sanjao?!)?
[ pisac @ 06.10.2011. 20:42 ] @
Pa, kupovinu nisam direktno pomenuo, već:
Citat:
BMW 320d xDrive (naglasak na xDrive)
Ima li neko neposrednog ili posrednog iskustva sa ovim modelom?
Koliko je podložan kvarovima? Koliko je osetljiv na "težu eksploataciju"? Koliko je skup za održavanje (cene delova i učestalost zamene, bez cena u servisima)?
E, sad, nisam pomenuo ni godište, tako da pitanje važi za sve modele 320d koji imaju xDrive . A to šta ću (i da li ću) ja na kraju kupiti, to zavisi od više varijabli u jednačini koju ću rešiti do kraja sledeće godine . U svakom slučaju, kad bih imao para odmah bih kupio nov F11, ali pošto nemam, moram da rešavam jednačine
[ endre85 @ 06.10.2011. 20:57 ] @
Sta ces na kraju kupiti, ili da li ces kupit je samo tvoja stvar, i podrzavam taj nacin razmisljanja , ali sam i dalje poprilicno siguran da sam u mom mailboxu video kraj 2012. I u neku ruku cak mogu i razumeti taj nacin razmisljanja narocito s obzirom na ES.
Sta vise mogu razumeti i sta zelis postici sa nacinom postavljanja pitanja, ali ono sto mi nije jasno jeste potencijalna cinjenica da ce za godinu dana trziste biti drugacije (ako dobro kontam ti izmedju ostalog racunas na to da ce izaci nova verzija trojke). No, ono sto me jako interesuje jeste cinjenica kako ces znati da odaberes pravi polovan auto, posto ga zelis uvezati iz inostranstva. Ako ne zelis javno da izneses, moj pm je uek otvoren za ovakve sugestije.
[Ovu poruku je menjao endre85 dana 06.10.2011. u 22:11 GMT+1]
[ pisac @ 06.10.2011. 21:10 ] @
Pa i to je jedna od varijabli. Moguća vrednost te varijable je recimo "BMW Premium selection", ali kao što rekoh, ima dosta vremena za rešavanje jednačine.
No, da se vratimo na temu (ako ima još neko nešto da doda)... iskustva sa 320d xDrive.
[ pisac @ 12.10.2011. 23:39 ] @
Ono što me izuzetno nervira kod e90 dizel (za razliku od e46) je da nema skalu sa temperaturom motora (vode), dok je ekonometar i dalje tu. I kako ja da znam da li je motor zagrejan na radnu temperaturu (pa da mu zalepim gas do poda)? To mi je mnogo važnije nego podatak da li prilikom ubrzavanja i preticanja troši 15 ili 20L.
[ jnk @ 13.10.2011. 00:54 ] @
Cak i da ima skalu, kod vecine danasnjih automobila tebi kazaljka stoji zakucana na 90' a to je zapravo raspon od recimo 80 do 110 i ti zapravo tu nemas nikakvu predstavu sta se desava i dali se motor pregreva ili ne. Tek kad predje tu gornju granicu onda ne treba ni voziti jer ti to izbaci kao upozorenje a to ti verujem i e90 isto dojavi kada temperatura vode predje gornju granicu.
Isto tako i ako ti je temperatura vode u tom rasponu da ti skazaljka pokazuje 90' ni to nije garancija da je sigurno dati pun gas jer ne znas koja je temperatura ulja sto je takodje bitno(mozda i bitnije). Tako da jedino sto ti preostaje je da po licnom osecaju znas da li su se voda i ulje dovoljno zagrejali pa tek onda da dajes pun gas. Ima automobila koji ti govore precizno i temperaturu ulja i vode ali oni su u veoma malom broju i uglavnom su neki supersportski.
[ milivoje t @ 13.10.2011. 13:41 ] @
bar to nije problem, ako zaista cepas auto.
merac pritiska ulja, temperature ulja ili temperature tecnosti su vrlo jeftini uredjaji, koji kostaju manje nego napuniti rezervor tog bmwa do pola.
[ pisac @ 13.10.2011. 19:26 ] @
Citat:
jnk: Cak i da ima skalu, kod vecine danasnjih automobila tebi kazaljka stoji zakucana na 90' a to je zapravo raspon od recimo 80 do 110 i ti zapravo tu nemas nikakvu predstavu sta se desava i dali se motor pregreva ili ne.
Ma to su dobre temperature. Kada postanu visoke, upaliće se lampica. Mene brinu one niske 40-70, za koje ne postoji signalna lampica. Ja skoro uvek sačekam da kazaljka dođe do 80-90, a onda cepam. Kada tako ne uradim, grize me savest
Citat:
milivoje t: merac pritiska ulja, temperature ulja ili temperature tecnosti su vrlo jeftini uredjaji, koji kostaju manje nego napuniti rezervor tog bmwa do pola.
Pošalji mi na PP gde to ima, da vidim šta je i kako je. Mada, takve varijante budženja kojekakvih pokazivača po vozilu me u principu ne oduševljavaju.
[ milivoje t @ 13.10.2011. 20:25 ] @
Kod nas to sada sigurno ima u svakoj prodavnici auto delova, nemam neki konkretan kontakt, a po netu ih tek ima. Mi smo takve pokazivace nekada kupovali na bubanj potoku, skinute sa raznih autmobila... posto estetika nije bila vazna postavljani su bilo gde, ako podaci sa meraca nisu stalno bitni pokazivac je mogao i da se zavuce negde da vizuelno ne smeta. Mozes i u pepeljaru da ga stavis.
Ali ako se trkas, glavni fazon je bio da se pokazivaci temperature i pritiska vide i stoje ti ispred nosa, sto zbog funkcije, sto zbog stavljanja do znanja ostalima da si trkac :). Cuvene cukice...
Evo ovaj ih je lepo upakovao: http://image.europeancarweb.co...z+1995_bmw_m3_coupe+gauges.jpg
Kao sto rekoh to sto ti je kazaljka na 90 uopste nije garancija da je sigurno da dajes pun gas jer ne znas kolko se ulje zagrejalo tako da bi trebalo da pricekas jos neko vreme nakon sto kazaljka pokazuje 90. Ako bi radio neki agresivan maping, ja bih pre uzeo pokazivac temperature u usisnoj grani nego merac pritiska ulja.
[ Ivan Dimkovic @ 13.10.2011. 21:53 ] @
@pisac...
Nazvase me iz BMW-a pre nekoliko sati posto sam im ostavio auto u servis zbog CEL-ova i limp-ova pri punom gasu i visokim brzinama... vrisnula lambda sonda (to sam i pretpostavljao posto je error log imao nekoliko "lambda sensor heating" gresaka + obavezne greske sa injektorima sto je norma za taj motor), cijena sa montazom - prava sitnica: 800 EUR, a novi injektori su dzaba posto je worldwide-recall :-)
Taj Bosch senzor kao da je napravljen od cistog zlata...
Razmisli ti dobro o tome da li hoces da se upustas u BMW avanturu... svaki limp mode ima da te kosta prilicno :-)
Doduse sa Premium Selection dobijas garanciju od godinu dana... mada eto, kod mene je sonda vrisnula posle godinu ipo dana #(@&#@Y(#@
[ milivoje t @ 13.10.2011. 22:15 ] @
Ne znam koju bembaru vozis, svejedno, lepo su te osis..naplatili :). Svaka sonda je prosta ko pasulj i originali nisu skuplji od 100-200 evra, a da ne pricamo da ima zamenskih za male pare, od renomiranih proizvodjaca i odlicno rade posao. Zamena sonde je 4x jednostavnija od zamene tocka.
Mada ako je mesto desavanja DE i ovlasceni servis, onda je to verovatno ok.
[ StORM48 @ 13.10.2011. 22:40 ] @
Ja koliko poznajem cene, to je sasvim OK cena. Ko hoće jeftinije, nek' pređe u Punto, Klio, i10...
Pozdrav
[ Ivan Dimkovic @ 13.10.2011. 22:46 ] @
@milivoje t,
Ne verujem (videcu u ponedeljak) da je cena samih sondi veca od te koju si naveo - ostalo su ruke, koje su u ovlascenim servisima malo skuplje, tako da nema nista cudno u ceni ako se uporedi sa ostalim cenama usluga koje ukljucuju "ruke".
Inace, ne bih im ja ostavljao auto zbog glupe lambda sonde vec zbog injektora i pumpe (HPFP fail, standardna muka N54 motora - ali od pre nekoliko meseci BMW radi besplatnu zamenu ako se pojave simptomi valjda su ih tuzili u USA pa se dokazalo da postoji fabricki defekt).
[ jnk @ 13.10.2011. 23:06 ] @
Bolje da odma uzmes vece injektore i bolju hpfp i zavrsis s tim.
I glupo je porediti taj motor sa 2.0d cije je odrzavanje znatno jeftinije.
[ ventura @ 13.10.2011. 23:07 ] @
Citat:
endre85:
EDIT3: Sto se Ventura ne oglasi o svom iskustvu to mi nije jasno. Dimkovica mogu razumeti, on je kupio auto za koji garantuje fabrika.
BMW nije u mojoj zoni interesovanja pa zato mahinalno i ne obraćam pažnju te nevažne teme ;)
Pogledao sam ove video snimke, nemam nikakvog iskustva sa xDriveom u ne-SUV BMW-ovima, ali što se tiče Audi quatto pogona koji se prezentuje na ovim snimcima, cenim da je to ili namerno ili je tu nešto pokvareno..
Ja sam preuzeo auto u januaru, posle par dana sam otišao na put, ostale su letnje gume sa kojima je auto stigao, kad sam se vratio sa puta u Beogradu je dobro zavejalo toliko da sam se jedva dovukao do vulkanizera... Mislim da sam na forumu baš pisao o tome, da sam se šokirao kako se auto sa letnjim gumama ponaša zimi (iako je u pitanju quattro), i da samo onaj ko nikada nije vozio auto sa zimskim gumama zimi može da bulazni onako po onoj temi...
U pitanju je Audi A4 sa quatro pogonom, gume Michelin Pilot Alpine 245/40/R18 (mislim da su bile reda veličine 340-350 evra, dakle neka sredina), pri tome sam zimi na Kopaoniku svako drugi vikend, vikendica u vikend naselju gde baš i nisu nešto poletni što se tiče čišćenja snega sa puta... Uglavnom, auto se na snegu ponaša kao tenk, recimo put od vikend naselja do centra je prilično krivudav, obično prekriven snegom, i u takvim uslovima mislim da ne pravim nikakvu razliku u stilu vožnje u odnosu na leto.. Vozim istom brzinom na pravcu, istom brzinom kroz krivine, jedino što je normalno auto zbog proklizavanja ne ubrzava jednako dobro kao po suvom.. Primetio sam da kada ugasim elektroniku, auto ne može da se kontroliše, morao bi da vozim barem duplo sporije da negde ne izletim...
Kada se penjem na Kopaonik, pošto znam bukvalno svaku krivinu i svaku travku pored tog puta, najlepši doživljaj je tamo negde od skretanja za Krivu Reku (posle putarske baze), kada je put prekriven snegom, a tu obično sneg počinje, da raspalim pun gas kroz krivine do centra, a pogotovo onaj deo posle Jarma gde sa strane uvek imaš ogromne smetove, pa i ako izletiš neće ti ništa biti nit ćeš oštetiti auto.. Kao video igrica :) Još ako se nađe neko usput koga preteknem ko da stoji u mestu, taj verovatno ostane da se krsti levom i desnom :)
[ endre85 @ 13.10.2011. 23:20 ] @
Po postovima sam shvatio da nemas neka iskustva sa BMW, ali imas sa AUDI. I ako se dobro secam sa vise AUDI vozila. Na to sam mislio. Izvinjavam se ako nisam bio dovoljno jasan, nego ti si mi pao na pamet kao neko ko je imao prilike da testira AUDI u razlicitim prilikima.
No, moja poenta je da su sanse da AUDI toliko kaska za ostalima mizerne, ali nisam hteo da forsiram tu temu posto je OP tako zeleo.
[ ventura @ 13.10.2011. 23:35 ] @
Kao što rekoh, ukoliko taj BWM xDrive nisu ustvari gusenice, teško da može da bude drastično bolji od quattro pogona...
A onako laički gledano Audi je na tržište izbacio quattro pogon pre nekih 30 godina, a BMW-ov xDrive nema ni 10 godina kako je na tržištu... Ako je neko bolji, cenim da je to ipak firma koja ima 3x više iskustva na tom polju..
[ Zarko Silic @ 13.10.2011. 23:41 ] @
Citat:
ventura: da raspalim pun gas kroz krivine do centra, a pogotovo onaj deo posle Jarma gde sa strane uvek imaš ogromne smetove, pa i ako izletiš neće ti ništa biti nit ćeš oštetiti auto.. Kao video igrica :) Još ako se nađe neko usput koga preteknem ko da stoji u mestu, taj verovatno ostane da se krsti levom i desnom :)
Nije dzaba nastala ova reklama:
[ endre85 @ 13.10.2011. 23:42 ] @
Meni je serviser rekao da je BMW all wheel drive losiji jer je modifikacija postojeceg RWD-a (i da zato i ima te probleme sa rukom), i da je kod AUDI-a sistem bolje smisljen i napravljen.
[ milivoje t @ 14.10.2011. 00:05 ] @
@ventura
Razlika izmedju zimskih i letnjih je drasticna pogotovo kada vozis 245/40/R18, odnosno skije. U manjim, odnosno uzim dimenzijama guma, kakve idu na jeftinije autmobile, razlika je drasticno manja, odnosno upravljivost sa letnjim veca.
Citat:
StORM48: Ja koliko poznajem cene, to je sasvim OK cena. Ko hoće jeftinije, nek' pređe u Punto, Klio, i10...
Pozdrav
Kako cujemo od Ivana to je za Nemacku ok cena. Za Srbiju svakako nije. A sto se tice razlike u ceni boshove lambda sonde komada 1 za Ivanovu zver, verovatno neki 335 turbo :) i boshove sonde za hjundai i10, cena je tu negde, mozda desetak evra razlike.
Prvi turbaci se u vodu bacaju :), jos uvek mi je neobicno da bmw ispod haube ima turbinu na benzincu...
[Ovu poruku je menjao milivoje t dana 14.10.2011. u 01:15 GMT+1]
[ pisac @ 14.10.2011. 01:23 ] @
Citat:
Ivan Dimkovic: cijena sa montazom - prava sitnica: 800 EUR, a novi injektori su dzaba posto je worldwide-recall
...
Razmisli ti dobro o tome da li hoces da se upustas u BMW avanturu... svaki limp mode ima da te kosta prilicno
Ma neće se od mene ogrejati BMW-ov ovlašteni servis, isto kao što se ne greje ni Fordov. U cenu vozila ću (ovaj put) uračunati i cenu solidne dijagnostike kao obavezne opreme. A već nađoh na Internetu i uputstva za resetovanje kojekakvih servisnih lampica.
Nego, ostaje mi da rešim par teških finansijskih jednačina sledeće godine. S obzirom na moje nezahtevne mesečne potrebe, a i s obzirom da nemam nameru da prodajem trenutni auto, možda zaključim da mi je bolje da za potrebne pare ne radim skoro ništa godinu-dve, nego da vozim bolji auto od ovog kojeg već imam. BMW ili lenčarenje, pitanje je sad . A pala mi je napamet i opcija da nabavim neko osrednje oštećeno vozilo po povoljnoj ceni, koje bih sam u hobi-vremenu napakovao za vožnju. Cene tih havarisanih padaju drastično u odnosu na ispravna vozila ne samo zbog cena delova nego i zbog cena (preskupih) radnih sati koje treba platiti da bi se auto doveo u vozno i nalickano stanje. Pošto ja te radne sate ionako ne plaćam, možda bi mi to bila idealna varijanta.
[ jnk @ 17.10.2011. 21:27 ] @
Izasle slike najvaznijeg novog bmwovog automobila.
Malo su ga ufensili, sad vec u trojci ima(opciono naravno) kolor head up display(witchcraft), automatsko otvaranje gepeka, parking kamere iz pticije perspektive(ovo je tek witchcraft), i generalno mi enterijer deluje dosta luksuznije, sto je do sad bilo rezervisano za 5icu i 7icu. Ocekuje se 335i sa dodatnim elektricnim motorom od 54 ks da bi ustedeli koji litar goriva, a vise nema nijedan atmosferski motor. 320i ce biti 2.0T od 184 ks, 328i ce biti 2.0T od 245 ks. Mozda se bmw kasno ukljucio u cetvorocilindricni turbo motor ali sigurno da nece zaostajati za konkurencijom. E da, i uspeli su da mu smanje kilazu za 50ak kg u odnosu na e90.
Tako da pisac sacekaj jos koju godinu, glupo je da uzimas sad e90 i da imas stari model :)
[ ventura @ 17.10.2011. 21:44 ] @
Citat:
jnk: Izasle slike najvaznijeg novog bmwovog automobila.
Kad će već jednom da se reše ovih crvenih cajgera i displeja iz '80-tih...
[ pisac @ 18.10.2011. 06:25 ] @
Citat:
jnk: Malo su ga ufensili, ... i generalno mi enterijer deluje dosta luksuznije
I vratili su pokazivač temperature . Ali je displej za idrive/rado/navigaciju, mada lepši nego ranije, potpuno nezaštićen od sunca. A i mnogo mrzim taj idrive točkić, radio treba da ima sopstveni displej i komande nezavisne od drugih budalaština.
Nego, ja sam očekivao da će neko početi da me odgovara od varijante da nabavim umereno oštećen 320xd pa ga sklopim, ali izgleda da nema konkretnih mišljenja o tome? Skoro sam video na mobile.de neki kome je jedna strana i zadnji ćošak solidno rascepan, na prodaji od vlasnika a ne od preprodavaca, po ceni koja je monstruozno niža nego isti takav ispravan. Ako su trapovi u redu, uz malo (više) varenja i gitovanja, polovna vrata i stakla, i moju kompletnu pripremu za farbanje (samo na kraju iznajmim neku komoru), cena bi i ostala drastično niža. Taman dobijem i boju po želji
Izvinjavam se unapred za skretanje sa teme ali ne bih da otvaram temu za ovako nesto. Ovo sam primetio za RS6 ali evo i na ovoj reklami se vidi. Na mobile.de i youtube-u se uglavnom mogu videti karavani odnosno avant verzija. Zasto ljudi biraju ovu verziju a ne limuzinu? Ima li neke prednosti u voznji u odnosu na limuzinu?
[ Zarko Silic @ 18.10.2011. 09:22 ] @
@zex24
Imaju prednost:
1. Na identicnim gabaritima dobija se vozilo sa vise prostora za pakiranje prtljaga i
2. Na Zapadu vaze za sportskija, samim tim i lepsa auta.
[ jnk @ 18.10.2011. 10:38 ] @
Citat:
Nego, ja sam očekivao da će neko početi da me odgovara od varijante da nabavim umereno oštećen 320xd pa ga sklopim, ali izgleda da nema konkretnih mišljenja o tome?
Više mislim da niko neće da troši napor da ti objašnjava kako je to krajnje glup potez osim ako ne želiš taj auto da prodaješ. Počev od toga da je kvalitetno farbanje vrlo skupo i nećeš moći sam da uradiš u garaži. Ili možda grešim?
[ pisac @ 18.10.2011. 13:21 ] @
Ja pomenuh iznajmljivanje komore, mada je to moguće obaviti i u garaži u slučaju nužde (a rezultati nisu loši, razlika se vidi tek sa metar rastojanja). Međutim, farbanje je u stvari najjednostavnija operacija prilikom krpljenja slupanog automobila, a pored toga to je i najmanje bitna operacija s obzirom da za nijansu lošije ofarban auto ni na koji način nije ni manje bezbedan ni sporiji niti troši više. Ono što je najveći problem jeste elektronika (senzori, jastuci). Ukoliko pretpostavimo da auto već ima ispravne trapove, kočnice, i volan.
[ DrJekyll @ 18.10.2011. 18:19 ] @
Pa ako ima ispravne trapove, kocnice i volan, neces ga dobiti za bagatelu, nisu ni oni bas pali s marsa
A koliko se secam, uvoz havarisanih automobila koji nisu u voznom stanju je zabranjen
A koliko se secam, uvoz havarisanih automobila koji nisu u voznom stanju je zabranjen
Pa sto bi ga uvozio, kupi auto na strani, uzme boravisnu dozvolu u zemlji gde ga je kupio, i onda normalno vozi auto ovde sa stranim tablama, i nema problema.
[ DrJekyll @ 18.10.2011. 19:58 ] @
Gde ima da se kupi da boravisna dozvola za bilo koju zemlju?
[ ventura @ 18.10.2011. 20:36 ] @
Citat:
DrJekyll: Gde ima da se kupi da boravisna dozvola za bilo koju zemlju?
Žika iz Batajnice je kupio novu ofset mašinu, boravišne dozvole, radne vize, saobraćajne, vozačke... sve komplet za 50e, a za kusur dobiješ 100 evra nazad sa ofseta :)
[ DrJekyll @ 18.10.2011. 21:36 ] @
Pa to mi reci :)
[ pisac @ 18.10.2011. 22:05 ] @
Citat:
DrJekyll: Pa ako ima ispravne trapove, kocnice i volan, neces ga dobiti za bagatelu, nisu ni oni bas pali s marsa
A koliko se secam, uvoz havarisanih automobila koji nisu u voznom stanju je zabranjen
Radni sati koje treba platiti da se recimo ispopravlja i prefarba limarija su u Nemačkoj verovatno da padneš u nesvest (nemam iskustva, samo pretpostavljam). Ne znam kako to ide sa osiguranjem tamo, ali ako je neko krivac za udes i nema kasko, možda jednostavno i neće da popravlja auto nego lepo kupi novi model na kredit a ovaj stari slupani proda. To mi deluje i kao sasvim razuman potez za to okruženje.
E, ja tu limariju recimo popravljam/varim sam u slobodno vreme u garaži, i recimo odradim i kompletnu pripremu za farbanje sa svim gletovanjima. Deluje kao da ću da uštedim dosta skupih nemačkih radnih sati , što će da mi se prilično isplati čak i da kupim kompletan MIG aparat za autolimarsko varenje (koji bi mi ostao za sledeće "poduhvate"). Problem će praviti eventualni ispucali aribagovi i oštećenje na kablovima i senzorima, ali i to će pre ili kasnije biti rešeno na ovaj ili onaj način, tokom hobi vremena.
Što se tiče vožnje na strane table, mogao bih to da sredim ali ne znam koliko bi se to uopšte isplatilo s obzirom da bih plaćao monstruozna osiguranja a i kojekakve boravišne takse što bi me godišnje verovatno izašlo višestruko skuplje nego nego da uvezem auto i registrujem. A što se uvoza tiče, pojma nemam da li je moguć uvoz havarisanih, ali našao bi se već neki način da se zaobiđe situacija.
[ DrJekyll @ 18.10.2011. 22:24 ] @
To zvuci super ako popravljas golf 2 ili 3.
Delove za ovaj auto ces na otpadu malo teze naci, i cena ti se nece svideti, mada ako si mislio da sam pravis i delove za karoseriju (branik, hauba, optika) onda ok
[ Ivan Dimkovic @ 18.10.2011. 22:35 ] @
Citat:
pisac
Radni sati koje treba platiti da se recimo ispopravlja i prefarba limarija su u Nemačkoj verovatno da padneš u nesvest (nemam iskustva, samo pretpostavljam).
Mercedes CLK, opravka u Daimler servisu direkt u Sindelfingenu, ocesao izlaz od garaze iznad zadnjeg levog tocka - lokalizovana steta iznad tocka, nista veliko - male deformacije i izguljena farba naravno... auto stajao par dana tamo, ne secam se koliko AW-ova ali je ukupna cena bila 2600 EUR... skidanje, popravljanje lima, farbanje i vracanje nazad.
Kod nezavisnog bi bilo sigurno jeftinije ali sumnjam da bi razlika bila veca od faktora x2 - dakle 1300 za minimalnu stetu koja zahteva sredjivanje lima... mogu samo da zamislim koliko kosta da se popravlja lim posle udesa (ni ne zelim da znam)...
[ milivoje t @ 18.10.2011. 23:31 ] @
Sledece cesanje sedi u auto i u Srbiju. Gorivo i putarine u oba pravca 400e, limarija kod vanserijskog majstora ~200. Ostaje ti 2000e da rasipas po volji.
[ ventura @ 19.10.2011. 01:19 ] @
Citat:
milivoje t: Sledece cesanje sedi u auto i u Srbiju. Gorivo i putarine u oba pravca 400e, limarija kod vanserijskog majstora ~200. Ostaje ti 2000e da rasipas po volji.
Što bi se cimao sa vožnjom do srbije, cigananjem u lokalnim chop-shop-ovima kad ti osiguranje ionako plaća štetu.
[ Deep|Blue @ 19.10.2011. 09:21 ] @
@Pisac
Što da te sprečavamo, kad se sprečiti ne daš.
Citat:
pisac: ... Problem će praviti eventualni ispucali aribagovi i oštećenje na kablovima i senzorima, ali i to će pre ili kasnije biti rešeno na ovaj ili onaj način, tokom hobi vremena.
Baš me zanima kako to misliš da popraviš airbag?
A dodatno me zanima, kako tvoja žena ima hrabrosti da sedne sa tobom ili čak da ubaci i decu u vozila koja ti održavaš?
...
I o kakvim boravišnim taksama ti pričaš?
[ jnk @ 19.10.2011. 10:25 ] @
A šta će mu erbeg? Auto funkcioniše savršeno normalno i bez njega i ljudi su se vozili decenijama bez istog. Ako dođeš do sudara gde ti je potreban erbeg ionako će ponovo pući i bacio si pare.
[ pisac @ 19.10.2011. 11:26 ] @
Jastuk se opravlja lako, stavi se novi. Problem bi mogli biti razni kojekakvi senzori, moduli i resetovanje kojekakvih podataka o sudaru (Pošto svi kriju znanje o tome kao zmija noge).
U Parizu se plaća godišnja taksa na boravak (ukoliko si prijavljen da boraviš tamo), koja iznosi otprilike koliko i godišnja registracija mog automobila u Srbiji. Ali o detaljima ne znam ništa pošto nikad nisam bio prijavljen tamo niti imam nameru.
[ vilil1 @ 19.10.2011. 12:02 ] @
@Pisac
Nije ti losa ideja da sam to odradis, mada...
Citat:
pisac:...kompletnu pripremu za farbanje sa svim gletovanjima.
Ako gletujes auto, ne znam bas kako ce to da ispadne. Al' dobro, probaj, samo biraj kvalitetnu glet masu.
[ milivoje t @ 19.10.2011. 22:39 ] @
Citat:
ventura: Što bi se cimao sa vožnjom do srbije, cigananjem u lokalnim chop-shop-ovima kad ti osiguranje ionako plaća štetu.
Svakako se ni bi cimao.
Moje uputsvo je za slucaj da ti osiguranje ne pokriva takve stete. A u Srbiji se mogu naci servisi, istina retki, koji ce takvu popravku izvesti sa manje ciganisanja i svakako profesionalnije od ovlascenih.