[ dusty @ 05.10.2011. 20:51 ] @
Pozdrav svima! Juce sam nasao u postanskom sanducetu cestitku od saobracajne policije. Poslali su mi fotografiju kako vozim zutom trakom na Brankovom mostu :( Sada me zanima, posto nisam licno preuzeo fotografije & uplatnicu, a rok od osam dana je vec istekao, da li je to regularno, odnosno da li imaju osnove da "predmet posalju na sud" kako navode u pismu?

Takodje na fotografiji se vidi da sam dao migavac da izadjem iz zute trake, ali nisam mogao odmah jer je bila guzva, a kamera je postavljena na samom pocetku i snima na nekih 5 metara odstojanja (vidi se po grafitu na bankini). Fakticki sam presekao preko zute trake. Sta sam trebao u toj situaciji da radim? Da se zaustavim pre zute trake? Jer most je vec poceo, a koliko se secam po ZOBS-u zabranjeno je zaustavljanje vozila na mostovima, tunelima.... Ili se tu nesto promenilo? Da li to mogu da koristim kao argument na eventualnom sudjenju?

BTW u prvi mah sam hteo da platim, ali juce kada sam isao za Bgd preko mosta vidim da svi regularno u tom pravcu pice zutom trakom jer nema kamere, tako da sada necu iz principa da platim.
[ Jagnjeca brigada @ 06.10.2011. 07:29 ] @
Pa nije to parking servis, ovo moras da platis. A i zuta traka je zuta traka, sta ces u zutoj traci... ako ne mozes da se ukljucis bolje cekaj, nemoj da vozis u zutoj traci. Drugar mi je stao samo na desetak sekundi preko puta sajma samo da istovari koleginicu na autobuskoj stanici kod sajma - znaci usao je u zutu traku stao na autobuskoj stanici, koleginica izasala, pobegao iz zute odmah... sve trajalo desetak sekundi ali snimila ga kamera... i stigla koverta na kucnu adresu sa slikama...
[ Java Beograd @ 06.10.2011. 07:38 ] @
Citat:
dusty: ... posto nisam licno preuzeo fotografije & uplatnicu, a rok od osam dana je vec istekao, da li je to regularno, odnosno da li imaju osnove da "predmet posalju na sud" kako navode u pismu?

Imaju. Pripremili su sve potrebne zakonske norme da se ovakav vid kažnjava realno sprovede u delo.

[ coming_soon666 @ 06.10.2011. 08:11 ] @
Neznam za tebe ali ja ne plaćam tako lako. Uostalom zadnji put sam podneo molbu da se smanji kazna jer jelte nemam odakle da platim i nikada više nisu se javili. Treba videti dali neko u pošti može da ti da potvrdu kada je isporučena koverta jer kako drugačije da se utvrdi kada si ti primio ako ti poštar nije lično uručio. Mora da postoji sistem za to. A jeste i malo bar tvoja krivica jer nisi proveravao poštu redovno, pa da preduprediš ovakav problem i da se žališ na vreme. Ajde pa se javi nekada. pozz
[ Dr.sima @ 06.10.2011. 08:31 ] @
Plati i prezali pare, postedeces sebe nerviranja. Znas za ubuduce da se to ne radi, bar ne na mestima gde ima kamera o kojoj se pricalo 2 godine.
[ Java Beograd @ 06.10.2011. 09:34 ] @
Jes' toliko se pisalo o tim kamerama. I vrapci su počeli da pevaju o kameri na brankovm mostu, kod sajma, kod buvljaka ...
[ bakara @ 06.10.2011. 09:37 ] @
Mislim da covek sa pravom postavlja pitanje, jer je na dosta mesta nemoguce da se ukljucis a da ne predjes preko zute trake...a kamera snima.
[ anon115774 @ 06.10.2011. 09:47 ] @
Ne postavlja sa pravom pitanje. Na ukljucenju na most je ostavljeno sasvim dovoljno mesta da se vozila ukljuce u srednju traku pre nego ih slika kamera.
[ pavlakus @ 06.10.2011. 09:49 ] @
cini mi se da sam video da su na brankovom izbrisali sa pocetka zutu traku bas iz tih razloga kao sto su i na ukljucenju na brankov most iz bul. n.tesle skinuli zutu traku. izgleda da ove zalbe ljudi stvarno neko cita :)
[ anon115774 @ 06.10.2011. 10:03 ] @
Jeste, obrisano je upravo iz tog razloga ali nekima ocigledno ni to nije dovoljno vec je uvek onaj princip "jos samo malo.." :)
[ vilil1 @ 06.10.2011. 10:27 ] @
Citat:
dusty: Sta sam trebao u toj situaciji da radim? Da se zaustavim pre zute trake? Jer most je vec poceo, a koliko se secam po ZOBS-u zabranjeno je zaustavljanje vozila na mostovima, tunelima.... Ili se tu nesto promenilo? Da li to mogu da koristim kao argument na eventualnom sudjenju?

BTW u prvi mah sam hteo da platim, ali juce kada sam isao za Bgd preko mosta vidim da svi regularno u tom pravcu pice zutom trakom jer nema kamere, tako da sada necu iz principa da platim.

To o cemu pricas nije zaustavljanje. Probaj da iskoristis tu pricu kao argument na sudu. Jbg. ako ne mozes malo da sacekas da bi se ukljucio regularno...kamera je tu. ;)
A otkada nema kamere koja snima zutu traku ka gradu?


Citat:
Jagnjeca brigada:Drugar mi je stao samo na desetak sekundi preko puta sajma samo da istovari koleginicu na autobuskoj stanici kod sajma - znaci usao je u zutu traku stao na autobuskoj stanici, koleginica izasala, pobegao iz zute odmah... sve trajalo desetak sekundi ali snimila ga kamera... i stigla koverta na kucnu adresu sa slikama...

Pa da. Zabranjeno je zaustavljanje -
Citat:
9) na stajalištu za vozila javnog saobraćaja i na odstojanju, odnosno
rastojanju manjem od 15 metara ispred i iza oznake na kolovozu kojim je
stajalište označeno,
[ bakara @ 06.10.2011. 10:49 ] @
Citat:
Informer: Ne postavlja sa pravom pitanje. Na ukljucenju na most je ostavljeno sasvim dovoljno mesta da se vozila ukljuce u srednju traku pre nego ih slika kamera.

Na brankovom mostu cesto bude kolona koja stoji, na bulevaru mihajla pupina takodje kolona koja stoji, iz milentija popovica i iz pravca kod arene ne mozete da se ukljucite ako ne predjete preko zute trake...to je u praksi.

U teroriji mozes da cekas na semaforu (na svakoj od tih raskrsnica je samafor) i nema sanse da se ukljucis dok je zeleno...eventualno ako neko pusti ucice maksimum jedno vozilo...guzva bi bila (a obicno i jeste) do J. gagarina.
A "mudro" su postavili kamere i zute trake bas na uklucenje u te ulice.

Ne propagiram niti preferiram voznju zutom trakom, ali poenta nje je da se saobracaj ubrza...za pocetak su bar mogli da za skretanje na desno postoji uslovna strelica.
[ anon115774 @ 06.10.2011. 10:57 ] @
Citat:
bakara: Na brankovom mostu cesto bude kolona koja stoji, na bulevaru mihajla pupina takodje kolona koja stoji, iz milentija popovica i iz pravca kod arene ne mozete da se ukljucite ako ne predjete preko zute trake...to je u praksi.


Moze da se ukljuci na Brankovom mostu bez da se ulazi u zutu traku. Obrisana je zuta na samom ukljucenju i zuta pocinje tek neposredno pre kamere.
[ Shon3i @ 06.10.2011. 12:02 ] @
Da ali kapirate vi da je to u nekim situacijama nedovoljo. Ono sto bakara pokusava da objasni jeste. da recimo ja cekam u beloj traci na ukljucenje tik ispred zute trake, a iza mene stoje autobusi kojima je traka prazna, i svi tako cekamo da se ovde neko smiluje i pusti sve te koji se ukljucuju, a opet postoji mogucnost da sve stoji.
[ Java Beograd @ 06.10.2011. 12:31 ] @
Citat:
bakara: Ne propagiram niti preferiram voznju zutom trakom, ali poenta nje je da se saobracaj ubrza...za pocetak su bar mogli da za skretanje na desno postoji uslovna strelica.

Pa jeste poenta da se saobraćaj ubrza, ali ne za automobile, već za BUS i taxi. Ja lično, posle uvođenja kamera, na žutu traku gledam kao na trotoar, tj. nešto slično gde se ne sme voziti. Dakle, ako treba stanem pre uključenja ali ne ulazim u žutu.
[ Dr.sima @ 06.10.2011. 12:59 ] @
Ideja - Autobusi i taxi ne cekaju na ukljucenjei imaju svoju traku kako bi brzo presli most
Realnost - Opsta guzva i totalni kolaps, ko koga pre**be i ko se kako snadje, bez da ocepi magicnu zutu crtu kamere... Oni koji ocepe platice svoje neiskustvo ...
[ jnk @ 06.10.2011. 13:03 ] @
Ja da sam vlas zabranio bih taksistima da idu žutom trakom a dozvolio motorima i skuterima. Tako je u nekim zemljama a ja ne vidim nijedno racionalno objašnjenje zašto bi neko ko se vozi taksijem bio privilegovan u odnosu na mene koji idem kolima. Po toj logici i vozači svih komercijalnih vozila bi trebali da mogu da idu žutom trakom.
[ bakara @ 06.10.2011. 13:38 ] @
Citat:
Java Beograd: Pa jeste poenta da se saobraćaj ubrza, ali ne za automobile, već za BUS i taxi. Ja lično, posle uvođenja kamera, na žutu traku gledam kao na trotoar, tj. nešto slično gde se ne sme voziti. Dakle, ako treba stanem pre uključenja ali ne ulazim u žutu.

Pa nije sporno...ali zuta traka je ispresecana sa mestima za ukljucenje, ako vozilo iz sporedne ulice ne moze da se ukljuci (i sam kazes da stanes) kako ce BUS neometano da se krece?

Ja bih rekao da se na ovaj nacin povecava krkljanac, a ukljucenje treba da bude vece a kamere za zutu traku bar na 100m od ukljucenja jer bi onda snimili vozilo koje se stvarno kretalo zutom trakom.

[ StORM48 @ 06.10.2011. 13:53 ] @
Čitam postove i cenim da neki, koji se toliko zalažu za ispravnost ovakvog obeležavanja, zapravo uopšte i ne voze.

Molio bih da mi neko od tih upućenih kaže kako se skreće desno u Bulevar Vojvode Mišića, sa parkinga kod Eurosalona na sajmu (rampa), a da se ne pređe preko žute trake i da se svesno ne srlja u pogibiju? Da čeka priliku za bezbedno uključenje? Takvo nešto može da predloži samo neko ko zaista nikad nije seo u auto. Tu je saobraćaj prilično dinamičan i skoro da nema prekida. I skretanje u žutu traku ume da bude rizično (jer je preglednost nalevo vrlo loša), a kamoli da se sa raskrsnice direktno uleti u srednju traku.

Čim se žuta traka preseca na raskrsnici, totalna je glupost pričati o rasterećenju, jer se sporim uključivanjem zapravo usporava saobraćaj i vožnja čini daleko manje bezbednom. Ništa se loše ne bi desilo (čak naprotiv) kada bi na takvim mestima postojala "pauza" žute trake u dužini od 25-30 metara, da automobili imaju vremena da ubrzaju bez razvaljivanja auta. E sad, različiti uglovi gledanja, različiti i motivi. Oni koji su to tako uklapali, vodili su se većom željom za zaradom od rada tih kamera. Iz njihovog ugla, trebalo bi kažnjavati i pogled na žutu traku.

Pozdrav
[ Java Beograd @ 06.10.2011. 15:02 ] @
Citat:
StORM48: Čitam postove i cenim da neki, koji se toliko zalažu za ispravnost ovakvog obeležavanja, zapravo uopšte i ne voze.

Molio bih da mi neko od tih upućenih kaže kako se skreće desno u Bulevar Vojvode Mišića, sa parkinga kod Eurosalona na sajmu (rampa), a da se ne pređe preko žute trake i da se svesno ne srlja u pogibiju? Da čeka priliku za bezbedno uključenje? Takvo nešto može da predloži samo neko ko zaista nikad nije seo u auto. Tu je saobraćaj prilično dinamičan i skoro da nema prekida. I skretanje u žutu traku ume da bude rizično (jer je preglednost nalevo vrlo loša), a kamoli da se sa raskrsnice direktno uleti u srednju traku.

Evo na primer ja koji radim u neposrednoj blizini sajma. I vozim svaki dan. I dobro znam pomenutu raskrsnicu.

Da čeka priliku za bezbedno uključenje? Da upravo je to poenta žute trake. Dakle, ne da voziš žutom trakom, jer taj deo ulice ne postoji za tebe. Dakle, čekaš priliku za bezbedno uključenje. Baš tako. To traje ?! Pa traje naravno. Normalno je da će da traje, kad je jedna traka ulice rezervisana.

Tu je saobraćaj prilično dinamičan i skoro da nema prekida. Upravo je zato i napravljena žuta traka, zato što je saobraćaj dinamičan. Tako je omogućeno desetinama i desetinama autobusa (od kojih svaki vozi po stotinu i više putnika) da prođu brzo i efikasno nauštrb vozača automobila.

Šta bi bilo da nema žute trake? Hiljade putnika u autobusima bi čekalo zbog desetak automobila sa po jednim do dva putnika.

Morate da shvatite da žuta traka ne postoji radi automobila. Svima je jasno da žuta traka usporava protok automobila. O tome ne moramo da diskutujemo.
[ StORM48 @ 06.10.2011. 15:12 ] @
Pa znaš kako - ja se zalažem za to da se saobraćaj organizuje onako kako je organizovan u SVIM NORMALNIM državama, a to uključuje i razumnu horizontalnu, kao i vertikalnu signalizaciju. Posle ko zna koliko hiljada kilometara vožnje po inostranim putevima, ja nebuloze poput naših NIGDE NISAM VIDEO, niti sam uopšte došao u situaciju da me neko kazni za bilo šta. Prosto - nema potrebe, jer je sve obeleženo i organizovano od strane stručnjaka IQ-a većeg od broja cipela.

Pametnom dosta.

I kao što rekoh - na dosta takvih mesta, ako čekaš - nećeš nikad da dočekaš povoljnu priliku za uključenje. Zato me i ne čudi frustriranost nekih ljudi, koji bez turbo motora od 200KS ne vide poentu vožnje. To je bre totalni disbalans logike.

Pozdrav
[ anon70939 @ 06.10.2011. 15:13 ] @
Ja nisam shvatio tako @StORM48-a. Nije pominjao da zuta traka ne treba da postoji, niti da treba da se vozi zutom trakom.
I meni se cini da je mozda bolje preci par desetina metara i uleteti u "nezutu" traku, nego stati u mestu i blokirati desetine autobusa koji voze po vise od 100 ljudi na posao. Zamisli da svaki auto tako stane i ceka normalno ukljucenje... pa, te stotine radnika u desetinama autobusa nikada ne bi stigli na posao
[ StORM48 @ 06.10.2011. 15:23 ] @
^Naravno!
Žuta traka TREBA da postoji i treba kažnjavati "pametne" koji je koriste ne bi li obišli neku kolonu s desne strane, umuvali se preko reda itd, ali mora se na svakom uključenju obezbediti dovoljno prostora za bezbedno uključenje! Nismo svi jednakih vozačkih sposobnosti i to se mora imati u vidu. Vozači početnici jednostavno ne umeju da izvedu brz start, a bez njega - bukvalno mogu da poginu kod sajma*! Mnogi su prešli u bolje automobile, voze dugo, pa potpuno zaboravljaju da nisu svi isti i da nije svima lako i izvodljivo da glume Šumahera! Takvi će redovno skupljati kazne, a oni koji su stvarno bahati - oni će naučiti pozicije kamera i divljati gde god požele, kao što uostalom i rade, svaki dan.

Kroz Kneza Miloša se posle 10h uveče vozi po 150km/h! Alo! Gde to ima?! Ko to kažnjava?! Niko... 'ebe im se stručno - "daj vamo da mi vidimo jesi negde zakačio žutu prednjim levim točkom" ili si zaustavio auto jer je neko od putnika drsko poželeo da izađe.

Pozdrav

P.S. Količina srče koja se na ovom potezu može videti svakog 'ebenog dana samo potvrđuje rizik.
[ vilil1 @ 06.10.2011. 15:24 ] @
Pa stvar je u tome sto te stotine radnika koji se voze GSPom i stizu na vreme na posao. Upravo ovakvom organizacijom saobracaja. :) Ne stizu oni koji uporno voze automobile i ocekuju da nema guzvi.

Neko se vozi svojim kolima od opstine NBG do grada, u spicu, 40-60min. neko to rastojanje prevali za 10-15min. GSPom. Pa sta ko izabere.
[ tdusko @ 06.10.2011. 16:20 ] @
Kod takvih lokacija gde je broj onih koji se ukljucuju mizeran u odnosu na broj koji idu glavnim putem treba primenjivati neku logiku koja iskljucuje iskljucivost o kojoj java prica. Znaci, umesto da neko ceka 3 dana da udje u srednju traku treba mu dati fore 50-100 metara da moze da ide zutom trakom i da se za to vreme ukljuci u srednju. I ovako se snimci kasnije procesuiraju ljudskim okom pa se lepo moze videti da li se taj sto je isao tim parcetom zute trake ukljucio na tom spornom mestu ili je zloupotrebljavao pogodnost. U tom slucaju postoje 3 scenarija:

1. Vozac uspeva da se ukljuci u srednju traku mnogo lakse nego do sada
2. Vozac ne uspeva da se ukljuci u srednju traku i nastavlja zutom trakom dalje. Kasnije dobija cestitku na kucnu adresu
3. Vozac ne uspeva da se ukljuci u srednju traku i staje kako bi se ukjlucio

1 i 2 su skroz ok dok je trojka malo "siva" ali nista strasno jer bi to trebalo jako retko da se desava zbog relativno malog broja koji se tu ukljucuje. Eventualno bi bus sacekao malo da se vozac ubaci.
[ vilil1 @ 06.10.2011. 16:56 ] @
Citat:
tdusko:  Znaci, umesto da neko ceka 3 dana da udje u srednju traku treba mu dati fore 50-100 metara da moze da ide zutom trakom i da se za to vreme ukljuci u srednju.

Ako je guzva u srednjoj traci i dripac nece da te pusti odmah na raskrsnici da se ukljucis u istu, zasto mislis da bi te taj dripac propustio posle 50-100m? U cemu je razlika ako cekas na ukjucenje, tu na raskrsnici, ili nesto dalje u zutoj traci? Po meni nema razlike, samo bi se zuta nepotrebno opterecivala.
[ StORM48 @ 06.10.2011. 17:06 ] @
Dakle, bre... jesi Ti uopšte bio tamo?
Pa i ovako se opterećuje žuta traka, još i više, jer tih pola metra bele trake onda postaje zona kibicovanja prilike i u potpunosti zaustavlja saobraćaj u žutoj! Niko nema prava da te makne odakle. I šta smo dobili na taj način? Ništa - stoje i ovi u žutoj, i ovi koji žele da se iz nje maknu. Što bi rekao jedan naš neobavešteni političar - "duplo golo".

Daleko bolji efekat bi se dobio produženom belom trakom, koja bi svima koji se uključuju omogućila da dostignu brzinu ostalih vozila i normalno se prestroje, umesto da seku ostale vozače. Da je ova logika koju zagovarate normalna, onda bi i na auto putu bila primenjena. Međutim, oni koji ponekad sednu u auto, znaju da zaustavna traka ne postoji u zoni uključenja/isključenja na autoputevima. Srećom, na autoputevima očigledno ne rade debili poput ovih gradskih.

Pozdrav
[ vilil1 @ 06.10.2011. 17:15 ] @
To o cemu ti pricas uopste nema veze sa zutom trakom, nego sa dzukcima koji nece da te puste da se ukljucis. Da su ovde normalni vozaci ne bi bilo potrebe da "kibicujes" da li ce ti se ukazati prilika da se ukljucis, nego bi svako propustao po jednog. Guzvi bi normalno bilo, ali ne bi bilo zastoja, a ionako je ogranicena brzina, pa mora sporo da se vozi. Malo vozacke kulture, postovanja propisa, i ne bi bilo problema.
[ anon70939 @ 06.10.2011. 17:59 ] @
Citat:
vilil1: Ako je guzva u srednjoj traci i dripac nece da te pusti odmah na raskrsnici da se ukljucis u istu, zasto mislis da bi te taj dripac propustio posle 50-100m? U cemu je razlika ako cekas na ukjucenje, tu na raskrsnici, ili nesto dalje u zutoj traci? Po meni nema razlike, samo bi se zuta nepotrebno opterecivala.


Pa razlika je u tome sto iz pocetnog stanja odnosno brzine mnogo je teze ubaciti se u kolonu koja vec ide nekom ustaljenom brzinom.
Ali ukoliko uskladis brzinu sa kolonom, onda je vec mnogo lakse uleteti. Je l' ti samo imas vozacku dozvolu ili je i koristis?

Zamisli ukljucivanje na autoputu! da nemas svoju traku da postignes odredjenu brzinu. E sad zamisli da je toliko gust saobracaj na autoputu da su auti jedan uz drugi...
[ jnk @ 06.10.2011. 18:31 ] @
^

Ukljucenja kod sajma i Brankovog mosta su krajnje nebezbedna jer ti iz stanja mirovanja treba da se ukljucis na ulicu bulevarskog tipa gde se vec vozi minimum 50 km/h. Slicna su ukljucenja na autokomandu i gazelu ali tu postoje 3 trake pa se uglavnom ljudi sklone u one dve.

Ali smatram da je to krajnje lagana greska na koju mozes naleteti u nasem saobracaju. Na primer 'petlja' orlovaca zasluzuje da se celokupna ekipa od investitora, izvodjaca, projektanata i nadzornika posalje u zatvor.
[ vilil1 @ 06.10.2011. 18:54 ] @
Citat:
CoyoteKG: Pa razlika je u tome sto iz pocetnog stanja odnosno brzine mnogo je teze ubaciti se u kolonu koja vec ide nekom ustaljenom brzinom.
Ali ukoliko uskladis brzinu sa kolonom, onda je vec mnogo lakse uleteti. Je l' ti samo imas vozacku dozvolu ili je i koristis?

Zamisli ukljucivanje na autoputu! da nemas svoju traku da postignes odredjenu brzinu. E sad zamisli da je toliko gust saobracaj na autoputu da su auti jedan uz drugi...

Pricamo o max 50km. I opet, o 50km. Kakav bre autoput. Kakvo uskladjivanje brzine...50km. Za to ti treba zalet?

Citat:
jnk:Ukljucenja kod sajma i Brankovog mosta su krajnje nebezbedna jer ti iz stanja mirovanja treba da se ukljucis na ulicu bulevarskog tipa gde se vec vozi minimum 50 km/h.

Vozi se minimum 50km??? Pa o cemu ja pricam!? Kada bi se postovali propisi, ne bi bilo problema, a da policija malo vise radi svoj posao, svako bi propustao jednoga da se ukljuci, a trkaci bi ostali bez dozvole.
[ anon70939 @ 06.10.2011. 19:49 ] @
OK. kad su auti na 10 metara jedan iza drugog, bas bih voleo da vidim kako ces da uletis sa mojim jugom izmedju njih, ako se krecu 50 km/h... Cak ni sa ferarijem to ne mozes 50km/h nije uopste malo

a ako vozis pored njih 50 km/h, lagano se ubacujes cak i ako je manje rastojanje izmedju njih

izgleda ipak ti ne vozis bas tako cesto.
[ milivoje t @ 06.10.2011. 20:08 ] @
ja nemam nikakvih problema da se ukljucim u saobracaj na tim mestima, pogotovo kada je velika guzva. naravno da ako moram stanem pre kamere i cekam pukotnu u nizu sporohodnih automobila. na srecu vecina vozaca je svesna da je kamera tu, pa solidarnije nego inace prave mesto za ubacivanje.

u slucaju da se vozi brzo, tj. nije guzva, pa sacekajte priliku za ukjucenje, uostalom oni iza vas imaju kocnicu i znaju da moraju da uspore kada se vi kao sporiji ukljucujete...

orlovaca je mnogo veci fail. videcemo na sta ce liciti ukljucenja na novi most...
[ vilil1 @ 06.10.2011. 20:29 ] @
Citat:
CoyoteKG: OK. kad su auti na 10 metara jedan iza drugog, bas bih voleo da vidim kako ces da uletis sa mojim jugom izmedju njih, ako se krecu 50 km/h... Cak ni sa ferarijem to ne mozes 50km/h nije uopste malo

a ako vozis pored njih 50 km/h, lagano se ubacujes cak i ako je manje rastojanje izmedju njih

izgleda ipak ti ne vozis bas tako cesto.

E, kad mi neko kao ti objasnjava kako se vozi u BGu...Tako je, sve si u pravu. Niko do sada nije uspeo da se ukljuci kod Eurosalona, samo zbog postojanja zute trake. Evo, stalno javljaju na tvu o dnevnim udesima tamo.
[ StORM48 @ 06.10.2011. 21:18 ] @
Pa ne radi se o tome da li je neko uspeo ili nije, nego koliko ljudi iz potpuno debilnih razloga je dobilo kazne na kućnu adresu, bez ikakve mogućnosti za žalbu (osim deklerativne). Ja sam tu prošao jedno 200 puta u poslednjih par meseci, bez gaženja trake, ali je vidno teže izvesti uključenje, nego ranije, iako ni ranije nisam kršio nikakve propise (a kamoli bahato vozio žutom trakom).

Bila je skoro i neka vest, i novinarska ekipa proveravala na licu mesta... i osim obrazloženja nadležnih tipa "e nije tačno, baš je onako kako mi kažemo", ništa po tom pitanju nije u rađeno:

LINK

Mislim - gledaj ponekad taj TV, pošto Ti je očigledno promaklo da je u roku od par meseci poslato 12.000 kazni, od čega je najveći broj njih "vožnja žutom trakom". Kako ja poznajem minimum četvoro koji su dobili čestitke, a ni jedan nije agresivan ili bahat vozač (ne voze žutom trakom!), objasni mi šta Ti to govori? Ja još nisam dobio, ali očekujem. Ako ne sad, ono za neki mesec. Jednostavno, to je nemoguće izbeći na nekim mestima, koja su ciljano iscrtana tako da nekog zaebu. Pogotovo je zanimljivo noću, kada je osvetljenje takvo (žuto) da se često uopšte ne razaznaje dokle je žuto.

Da ne pominjem da je po Zakonu zabranjeno iseći u cugu dve trake. Međutim, po nadležnima to nije sporno, dok god kaplje lova.

A to što neki voze preko 50km/h - pa eto - u tome i jeste problem. Neko ko dotakne točkom liniju će biti kažnjen, dok neko ko nisko leti, neće biti ni primećen. A btw, opet - da voziš ponekad, znao bi da je isecanje vozila u pokretu i prilikom 40 km/h dovoljno da napravi lom. Svako ko je poverovao da je nov zakon izglasan zbog bezbednosti, treba ozbiljno da razmisli o snimanju glave. I stari zakon je bio odličan, samo nije primenjivan, tj. bio je primenjivan selektivno, baš kao i novi. Zato i ne čudi statistika koja pored daleko većih kazni, broji veći broj nastradalih. Kako sad to? Nije pomoglo snimanje žutih traka?

Pozdrav
[ jnk @ 06.10.2011. 21:35 ] @
vili pa ogranicenje i jeste 50 km/h a s obzirom da je ulica bulevar vojvode misica veoma dugacka tu se vozi minimum po ogranicenju sto je dovoljno da cela ta operacija bude krajnje nebezbedna. Takodje pri projektovanju takvih stvari se mora uzimati u obzir mogucnost prekoracenja i onda makar smanjiti ogranicenje na tom ukljucenju u krajnjem slucaju.
[ vilil1 @ 06.10.2011. 22:00 ] @
Citat:
StORM48:
Mislim - gledaj ponekad taj TV, pošto Ti je očigledno promaklo da je u roku od par meseci poslato 12.000 kazni, od čega je najveći broj njih "vožnja žutom trakom". Kako ja poznajem minimum četvoro koji su dobili čestitke, a ni jedan nije agresivan ili bahat vozač (ne voze žutom trakom!), objasni mi šta Ti to govori? Ja još nisam dobio, ali očekujem. Ako ne sad, ono za neki mesec. Jednostavno, to je nemoguće izbeći na nekim mestima, koja su ciljano iscrtana tako da nekog zaebu. Pogotovo je zanimljivo noću, kada je osvetljenje takvo (žuto) da se često uopšte ne razaznaje dokle je žuto.

Da ne pominjem da je po Zakonu zabranjeno iseći u cugu dve trake. Međutim, po nadležnima to nije sporno, dok god kaplje lova.

A to što neki voze preko 50km/h - pa eto - u tome i jeste problem. Neko ko dotakne točkom liniju će biti kažnjen, dok neko ko nisko leti, neće biti ni primećen. A btw, opet - da voziš ponekad, znao bi da je isecanje vozila u pokretu i prilikom 40 km/h dovoljno da napravi lom. Svako ko je poverovao da je nov zakon izglasan zbog bezbednosti, treba ozbiljno da razmisli o snimanju glave. I stari zakon je bio odličan, samo nije primenjivan, tj. bio je primenjivan selektivno, baš kao i novi. Zato i ne čudi statistika koja pored daleko većih kazni, broji veći broj nastradalih. Kako sad to? Nije pomoglo snimanje žutih traka?

Pozdrav

Pa sto voze zutom trakom? Ti koji su dobili kazne? Mangupi? Pa sta da im radis, neka plate. Ja skoro svakodnevno prelazim novi most, u oba pravca, pa nisam dobio kaznu. A cesto se i ukljucujem na most sa onog ukljucenja kod Starog Sajmista, koje je takodje nezgodno, pa opet ne vozim zutom trakom, nego sacekam da me neko pusti. Kazes, ne voze zutom trakom. Pa otkud kazna onda? Otkud fotografija? Ma pokvarena policija, pa smesta ljudima. Hajde molim te.
[ jnk @ 06.10.2011. 22:02 ] @
O kom novom mostu pricas? Da nisi izumeo vremeplov i vratio se u proslost pa si se sad izleteo???
[ StORM48 @ 06.10.2011. 22:05 ] @
^Ili to, ili nikad nije ni seo u auto... možda nema ni vozačku!

@vilil1
Aj' Ti blago meni nauči da čitaš, ako već želiš da diskutuješ. Nemam ja vremena da Ti sve ponavljam... pogotovo ako tendenciozno izvrćeš ono što sam napisao.

Pozdrav
[ vilil1 @ 06.10.2011. 22:14 ] @
Ahahaha, Beogradjani...ne znate koji se most nazivao Novi most...Odakle ste vi...MML, VML...:D

Citat:
StORM48:@vilil1
Aj' Ti blago meni nauči da čitaš, ako već želiš da diskutuješ. Nemam ja vremena da Ti sve ponavljam... pogotovo ako tendenciozno izvrćeš ono što sam napisao.

Pozdrav

Je l' da..."Kako ja poznajem minimum četvoro koji su dobili čestitke, a ni jedan nije agresivan ili bahat vozač (ne voze žutom trakom!)"

Dobise kazne onako, radi reda?
[ anon70939 @ 06.10.2011. 22:23 ] @
definitivno ne shvata poentu...

ajd da pomognem
Nije poenta da nisi u pravu i da treba da vozi zutom trakom. Ja se slazem sa tobom da ne treba da se ne bi dobila kazna. Ali se slazem i sa stormom da bi trebalo da postoje razliciti kriterijumi za kazne. Kako sam razumeo, to nije automatizovan sistem, nego postoji neka osoba koja prati desavanja i koja moze da odluci da li je neko "mangup" pa ga mrzi da vozi 50 km/h u dozvoljenoj traci i onda koristi zutu traku. Takve treba kazniti sa mnogo vecim kaznama. A ako se vidi da osoba pokusava bezbedno da se ubaci i to i uradi do nekog odredjenog dela trake onda bi trebalo da se "progleda kroz prste". A ako se ipak ne uspe ubaciti posle par desetina metara, trebalo bi se obeleziti gde je granica, onda neka tu stane i nada se da ce proci.
Ali na zalost kamere nisu postavljene radi poboljsanja saobracaja na taj nacin sto ce ljudi biti oprezniji, nego su tu da bi se punila drzavna kasa.
[ StORM48 @ 06.10.2011. 22:25 ] @
^Tačno tako.
Da je cilj da se postigne bolji protok i bezbednost - stvarna vožnja žutom trakom (znači - vožnja, ne slučajno prestrojavanje na spornim mestima) bi trebalo da se kažnjava sa najmanje 30.000 dinara, a da se situacije poput ove na sajmu prosto ignorišu, tj. da se traka dovede u normalno stanje, pa da ljudi nikad ne budu prinuđeni da dotaknu to žuto sra*je.

@vilil1
Aman, uključivali su se kod sajma i na Brankov most, pri čemu su zakačili žutu traku prilikom ubrzavanja (jedan nije siguran, a ne vozi žutom trakom, tako da će pre biti da je slučajno). Čitaj ceo post, ponekad. Ako čitaš selektivno, izvodiš pogrešne zaključke.

Pozdrav
[ dusty @ 06.10.2011. 22:52 ] @
Hvala svima na misljenjima. Sazeto, moj stav su posljednja dva posta, od Storma i Kojota. To Vilil1-evo "mangupiranje" je nebulozno. Nisam takav da pamtim gde su kamere da bih bio uzoran vozac, a npr. iz pravca NBG-a nema kamera pa da letim zutom. Uvek postujem pravila, ne zato sto sam altruista. Je'l moze kamera da snimi da vozim klinca na zadnjem sedistu i da mi se kr@ten vozac autobusa nabio uz branik i trubi jer mu blokiram zutu traku, iako stoji znak na zadnjem vetrobranu da je beba u autu? Sta kaze ZOBS po tom pitanju?? Uglavnom postoji razlika izmedju voznje i presecanja zute trake, tako da necu da im platim, a za epilog cu javiti
[ vilil1 @ 06.10.2011. 23:17 ] @
Pa vi stvarno ne shvatate da je cilj zute trake da se ubrza protok GSPa i taksista, a ne ostalih vozila?

@dusty

Vozio si zutom, stigla ti je kazna. Pa plati tu kaznu. U cemu je problem sa time? Nikada necu shvatiti ljude koji naprave neki prekrsaj, a onda se na forumu zale kada im stigne kazna.


If you can't do the time, don't do the crime.
[ Suns @ 07.10.2011. 01:18 ] @
Autor teme je napisao u prvom postu, da je išao žutom trakom jer je izmedju ostalog video dosta vozača koji voze takodje, e sad ću da ti kažem nešto....

Moj brat je prodao automobil pre 4 godine jednom starijem čoveku sa Novog Beograda, medjutim čovek nije imao da plati prenos u tom trenutku i to se vuklo sve do pre neki dan na ime mog brata, i nije nikad bilo problema. Pre mesec dana krenule su da stižu koverte sa slikama da je taj stariji čovek vozio žutom trakom, sve bi to bilo u redu, da meni 18 dana za redom stižu te prijave, dakle ono što hoću da kažem, taj stariji čovek ili je bolid ili ne zna da čita pa nije čuo da se vožnja žutom trakom plaća 5000 dinara.

Juče je stigla 18-ta kazna, ja sam tipovao da će stići bar 40 buraz kaže oko 52-53, ono što je fazon i najtužnije jeste da čovek živi u Zemunu a radi negde posle brankovog mosta i svaki dan ga kamera slikala od početka snimanja... uglavnom ako su svi debili i voze žutom trakom ti budi pametan pa te neće dočekati koverat u sandučetu.

P.S. Nekada potpišem prijem, a nekada kada nisam kući poštar ili ostavi onaj papir da podignem koverat kasnije ili ga jednostavno ostavi, kako kad.

P.S.S. 18x5000.... čovek je realno dao (i još će da daje po svemu sudeći) više para nego što je auto kupio od nas
[ tdusko @ 07.10.2011. 09:15 ] @
@Vilil1

A sto ti umesto sto ponavljas kao papagaj u poslednjih nekoliko postova jedno isto pritom izvrcuci tudje reci, ne kazes svoje misljenje o ovome sto pisu Storm i Koyot odnosno ono o cemu sam ja pisao na prethodnoj strani? Kazi jasno i glasno svoje misljenje o tome da postoji post procesiranje snimaka gde bi se utvrdjivalo da li je neko namerno/bezobrazno isao zutom trakom ili je spasavao zivu glavu? Batali te floskule tipa "Kazna se mora platiti", "Zuta traka se ne sme gaziti" itd. Jeste da se nista nece postici time jer je jasno kao dan da su i oni koji su pravili zakon svesni toga kao i to da je zakon napravljen za otimanje para ali jednostavno razglabamo pa kazi nesto konretno.
[ Java Beograd @ 07.10.2011. 10:35 ] @
Ono šta ne primećuju forumaši bakara, tduško, storm (i ostali sa kojima nisam istomišljenik) je zapravo to da je žuta traka slobodna, i u nju se može lako ući zato što je zabranjena.

Šta bi se desilo (hipotetički) sutradan od donošonjena pravila da se u žutoj traci može voziti prvih 15 metara ? Sa pravca mostara prema Adi bi se kod sajma stvorila takva kolona u žutoj traci, da Storm48 opet ne bi mogao bezbedno da se uključi ako dolazi iz pravca Home Centra. Dakle sada je žuta traka uglavnom prazna, pa mislimo " kako je to bezveze, daj meni, samo malo" ! Onog momenta kad se da "samo malo" onda to naravno postane druga krajnost.
[ StORM48 @ 07.10.2011. 10:48 ] @
Teoretski može i tako da se posmatra. Ali, dok kažnjavanja (kamera) nije bilo, ja nisam imao nikakav problem sa uključuvanjem, a nisam vozio žutom trakom NIKAD (osim tih 15-20 metara dok dostignem brzinu za prestrojavanje). I nisam primetio da su sad išta manje gužve nego tada, kao i da se sada nekud brže stiže GSP-om. Da, verovao ili ne, ja se ne grozim upotrebe GSP-a.

Pozdrav
[ vilil1 @ 07.10.2011. 11:06 ] @
Citat:
tdusko: @Vilil1

A sto ti umesto sto ponavljas kao papagaj u poslednjih nekoliko postova jedno isto pritom izvrcuci tudje reci, ne kazes svoje misljenje o ovome sto pisu Storm i Koyot odnosno ono o cemu sam ja pisao na prethodnoj strani? Kazi jasno i glasno svoje misljenje o tome da postoji post procesiranje snimaka gde bi se utvrdjivalo da li je neko namerno/bezobrazno isao zutom trakom ili je spasavao zivu glavu? Batali te floskule tipa "Kazna se mora platiti", "Zuta traka se ne sme gaziti" itd.

Ama, zakon je jasan. Kakvo ubrzavanje zutom trakom? Gde to ima? Zasto se ne zalite, recimo za Trg Republike? Ides Francuskom, trakom pored pozorista, na samom trgu imas jedan deo bele trake, puna linija, i odjednom ta puna bela prelazi u zutu. Tu ne mozes da izbegnes zutu traku. To je pravi problem. A ovo sto vi pricate da ne mozete da se ukljucite...Da vam trebaju desetine metara da biste uhvatili zalet...To je bez veze.
[ tdusko @ 07.10.2011. 11:20 ] @
Citat:
Java Beograd:
Šta bi se desilo (hipotetički) sutradan od donošonjena pravila da se u žutoj traci može voziti prvih 15 metara ? Sa pravca mostara prema Adi bi se kod sajma stvorila takva kolona u žutoj traci, da Storm48 opet ne bi mogao bezbedno da se uključi ako dolazi iz pravca Home Centra. Dakle sada je žuta traka uglavnom prazna, pa mislimo " kako je to bezveze, daj meni, samo malo" ! Onog momenta kad se da "samo malo" onda to naravno postane druga krajnost.


Pa desilo bi se upravo ono o cemu pricam. Procesiranjem snimaka bi se lako moglo utvrditi ko je usao usao sa parkinga, a ko je to zloupotrebio pa ovi drugi nakon sto dobiju cestitku ne bi nikad vise tu usli u zutu traku. Bila bi zakrcena mozda dan-dva i to je to. Ali i ja i svi znaju da se ovo nikad nece desiti zato sto:
1) je potrebno dodatno angazovanje resursa
2) bi se smanjio broj naplacenih kazni

I 1 i 2 znace manje para u budzetu.

Bilo kako bilo, nema sanse da me neko ubedi da je bezbednije ulaziti direktno u traku iz stanja mirovanja gde se vozi prosecno 70-80 Km/h nego da se ubacivanje radi brzinom 40 Km/h. Ali who cares za bezbednost.
[ vladd @ 07.10.2011. 11:23 ] @
NAravno, nema mesta teoretisanju, zakacena zuta traka, placanje kazne. Nikakvo "ukljucivanje" ili "ubrzavanje" se ne podrazumeva, ima da se ceka kod iprekidane bele dok se ne napravi mesto, ili dok se "kaznama ne nauce"(Bakarin omiljeni stav) oni sto ne postuju "rajsferslus", propustanje jedan-jedan...

Poz
[ zmau @ 07.10.2011. 11:41 ] @
Citat:
ulaziti direktno u traku iz stanja mirovanja gde se vozi prosecno 70-80 Km/h nego da se ubacivanje radi brzinom 40 Km/h

Znači gomila siledžija vozi 70-80 u sred grada ? A to ne smatrate za problem, nego je problem što vas pored 2 vaše trake ne puštaju i u treću. Može u toj srednjoj traci da se spusti ograničenje na 30 (i isforsira poštovanje istog), može na neki način da se u toj traci da prednost vozilima koja se uključuju, al niko od vas ne pominje takvo rešenje, nego oćete da maltretirate pristojan svet iz žute trake.
I, zanimljiva stvar, ti zli panduri koji bi samo da pune budžet dopuštaju takvo masovno kršenje propisa.
[ BluesRocker @ 07.10.2011. 11:58 ] @
Citat:
zmau: Znači gomila siledžija vozi 70-80 u sred grada ?

To je sasvim normalna brzina za vožnju bulevarom jednog većeg grada, i ne možeš da ih nazivaš siledžijama. Nema nikakve logike da se istom brzinom vozi u uličicama gde su kuće i gde se deca igraju ispred kuća i bulevarima sa 3 trake u sred metropole gde ljudi putuju i po 20-30km od kuće do posla i cene svoje vreme. Očigledno da je nekom bilo lakše i jeftinije da propiše jednu maksimalnu brzinu za naseljena mesta nego da postavlja svuda znakove i određuje gde je koliko bezbedno voziti.

Citat:
zmau: Može u toj srednjoj traci da se spusti ograničenje na 30 (i isforsira poštovanje istog), može na neki način da se u toj traci da prednost vozilima koja se uključuju, al niko od vas ne pominje takvo rešenje, nego oćete da maltretirate pristojan svet iz žute trake.

Koji pristojan svet? Beogradske taksiste i vozače GSP-a? :D
[ StORM48 @ 07.10.2011. 12:22 ] @
Za GSP još i nemam primedbi (ne zato što su vozači pristojni, jer o tome nema govora), ali za taksiste... tu bih se stvarno zamislio kad mi neko njih pomene kao ugrožene... ja bih njima zabranio da se bilo gde kreću belom trakom, gde god postoji žuta. Dodirnu li belu - ode glava, ne dozvola!

Pozdrav
[ zmau @ 07.10.2011. 12:31 ] @
Citat:
To je sasvim normalna brzina za vožnju bulevarom jednog većeg grada,

Pa vidiš da nije, ne može čovek da se uključi. A da ne pričam o tome da ne može čovek usred grada da pređe put.

Citat:
i ne možeš da ih nazivaš siledžijama

Naravno da mogu, isti ti su nekoliko hiljada puta pokušali da mi otkinu oba kolena po beogradskim zebrama.

Citat:
gde ljudi putuju i po 20-30km od kuće do posla i cene svoje vreme

I ne poštuju tuđe vreme.


Citat:
Koji pristojan svet? Beogradske taksiste i vozače GSP-a?

Onih 80% građana koji pored sajma prođu autobusom. Oni poštuju tuđe vreme i kreću se na način koji ne smeta ni njihovim sugrađanima da bez gužve i zastoja stignu gde su krenuli. I normalno je da ih treba zaštititi od džibera koji bi samo malo da se uvale na njihov teren (iako već za sebe imaju jedno desetak puta više prostora po glavi putnika), pa da se - ups - zeznu i ostanu ko zna kolko u žutoj traci jer ne uspevaju da se prestroje, pa treba da slušaš od svakog od njih pojedinačno kako nisam hteo majke mi, pa vidite da je gužva, pa moje nesrećno detinjstvo...
[ Java Beograd @ 07.10.2011. 12:32 ] @
@tdusko
Ako bi se dozvolila vožnja (hipotetički) "prvih 15 metara" onda bi se neko setio da vozi 20 metara, i očekivao da neko "procesira snimak i donese zaključak o eventualnoj zloupotrebi". Zaboravljaš da prekršaj i prekršajno suđenje nije isto što i krivično. Olakšavajuće okolnosti, advokati, pa určaunljivost ili ne. Prosto je i jednostavno: prešo preko bele debele - kazna. Parkirao se gde ne sme - kazna. Vozio žutom trakom - kazna. Gde bi završilo prekršajno pravo (kod nas ili u bilo kojoj drugoj državu) kad bi neko trebao da traži motiv, nameru, želju (sa predumišljajem ili bez predumišljaja) (bahato ili nežno) za vožnju po žutoj traci ?!

Citat:
tdusko: Bilo kako bilo, nema sanse da me neko ubedi da je bezbednije ulaziti direktno u traku iz stanja mirovanja gde se vozi prosecno 70-80 Km/h nego da se ubacivanje radi brzinom 40 Km/h.
Ko ovde govori o bezbednosti ? Jel hoćeš da kažeš da je bezbedno ući u žutu traku is stanja mirovanja neposredno ispred autobusa koji juri ? Ili se podrazumeva da ćeš da propustiš autobus ? Tako i bez žute trake - podrazumeva se da ćeš da propustiš sve automobile koji već jure srednjom trakom. Jedina razlika je što za ulazak u srednju traku moraš više da čekaš.
[ vilil1 @ 07.10.2011. 12:38 ] @
Citat:
BluesRocker: To je sasvim normalna brzina za vožnju bulevarom jednog većeg grada, i ne možeš da ih nazivaš siledžijama. Nema nikakve logike da se istom brzinom vozi u uličicama gde su kuće i gde se deca igraju ispred kuća i bulevarima sa 3 trake u sred metropole gde ljudi putuju i po 20-30km od kuće do posla i cene svoje vreme. Očigledno da je nekom bilo lakše i jeftinije da propiše jednu maksimalnu brzinu za naseljena mesta nego da postavlja svuda znakove i određuje gde je koliko bezbedno voziti.

Ovo je nesto novo. U kom to gradu je 70-80km/h normalna brzina? Koliko znam svuda je ogranicenje 50km, eventualno 60km.
[ StORM48 @ 07.10.2011. 12:40 ] @
@Java
Jedina ili ne, to je ogromna razlika.
I ja ne znam šta se vi pravite šašavi - niko ovde ne zagovara nekakvu potrebu za tumačenjem da li je neko malo ili mnogo vozio žutom trakom, nego da se minorna dužina (15-20m) postojeće žute trake oboji u belo, na kritičnim pozicijama u gradu (takvih je svega par, a pokazalo se da baš na tim mestima najviše pljušte kazne. Ništa više nego što se radi SVUDA U NORMALNOM SVETU. Ali šta vredi pričati nekome ko očigledno u životu nije maknuo dalje od Beograda...

Nesreća je što posle isti takvi dođu u poziciju da određuju šta je u našem saobraćaju normalno, a šta ne, pa onda propisi postanu svrha sami sebi - punjenje budžeta i to je sve, a koga boli trepavica za bezbednost i protok saobraćaja...

Inače, naravno da brže od 50km/h nije legalna brzina za grad. Možda bi bilo dobro da bude na nekim deonicama, jer se ograničenjima ne postiže ništa osim usporavanja saobraćaja (govorimo o bulevarima, da budemo načisto), ali to upravo govori u prilog mojih tvrdnji - nisam do sada čuo da je iko dobio kaznu za prekoračenje brzine, ali zato za žutu piči, li piči... i to često ljudima koji uopšte ne voze žutom trakom (nego su, po 55 put u ovoj temi, slučajno zakačili pri pokušaju da se uključe). Ako je vama to normalno, onda OK. Ne kažem da svi kažnjeni slučajno zakače žutu (to sigurno nije), ali jadno je da nepravedno naebu oni koji se trude da non-stop poštuju propise, a oni koji permanentno divljaju, prođu nekažnjeni. Poznajem i neke vozače koji jedva poštuju i crveno svetlo na semaforu, voze slalom po ulicama, uleću prvi na semafor, obilaze kolone preko pune linije (takve viđam svaki dan u Karađorđevoj, prema Nemanjinoj) i nikom ništa.

Pozdrav
[ zmau @ 07.10.2011. 12:46 ] @
Citat:
nego da se minorna dužina (15-20m) postojeće žute trake oboji u belo

I ti staneš na tih 15 metara da bi se lakše uključio (kao što ama baš SVI gazite zebru pred običnom raskrsnicom) i stojiš i čekaš. A naiđe moja 56ica. I 23 iza nje. I šta onda ?
[ BluesRocker @ 07.10.2011. 12:47 ] @
Citat:
vilil1: Ovo je nesto novo. U kom to gradu je 70-80km/h normalna brzina? Koliko znam svuda je ogranicenje 50km, eventualno 60km.

To što u zakonu piše 50km/h ne znači da se ne vozi brže. Ja nisam video nijednog vozača u Beogradu da vozi 50km/h bulevarima. I to je sasvim normalno jer maksimalna dozvoljena brzina nije u skladu sa realnim stanjem.
[ StORM48 @ 07.10.2011. 12:50 ] @
Citat:
zmau: I ti staneš na tih 15 metara da bi se lakše uključio (kao što ama baš SVI gazite zebru pred običnom raskrsnicom) i stojiš i čekaš. A naiđe moja 56ica. I 23 iza nje. I šta onda ?

Postoji dijagnoza i za ovo - demagogija i trolovanje. Meni se to ne dešava, a Tebi ako se dešava, pocepaj vozačku. Ako nemaš dovoljno kapaciteta da ukapiraš da bi tada vožnju po žutoj liniji bilo opravdano kažnjavati bez pardona, ja ne mogu da Ti pomognem, majke mi.

Pozdrav
[ BluesRocker @ 07.10.2011. 12:50 ] @
Citat:
zmau: I ti staneš na tih 15 metara da bi se lakše uključio (kao što ama baš SVI gazite zebru pred običnom raskrsnicom) i stojiš i čekaš. A naiđe moja 56ica. I 23 iza nje. I šta onda ?

Staće ti i ovako na žutu traku samo što neće skrenuti u nju i čekaće u mestu 5-6 minuta da ga neko pusti, a tvoji autobusi će da stoje i trube a putnici da se znoje i stiskaju. Ako bi uveo traku za ubrzanje pre žute trake manje bi bilo gužve jer bi se vozila brže uključivala i ne bi pravila zastoj autobusima. Ali bolje je ovako, više će kazni da se naplati.
[ vilil1 @ 07.10.2011. 12:53 ] @
Citat:
StORM48 i - nisam do sada čuo da je iko dobio kaznu za prekoračenje brzine,

E, ako ti nisi cuo, to je kao da se nije ni desilo. :D

Citat:
BluesRocker: To što u zakonu piše 50km/h ne znači da se ne vozi brže. Ja nisam video nijednog vozača u Beogradu da vozi 50km/h bulevarima. I to je sasvim normalno jer maksimalna dozvoljena brzina nije u skladu sa realnim stanjem.

Pa i ja vozim brze, i placao sam kazne, pa sta? Je l' treba da pisem ovde da je to normalna voznja a da me drzava zahebava sa nebuloznim propisima? Gluposti. Kriv sam, platio sam, teraj dalje. Moja stvar.

Citat:
StORM48: Ali šta vredi pričati nekome ko očigledno u životu nije maknuo dalje od Beograda...

Ama, kad ovo napise "svetski putnik" to ima dodatnu tezinu.

A ne, je l' se racunaju BiH, ili Crna Gora kao inostranstvo? Ako da, pa nisi samo ti izasao iz zemlje i video sveta. Valjda.
[ StORM48 @ 07.10.2011. 12:56 ] @
Računaju se rođače (ako već nisi išao dalje od Balkana), samo kad mi pokažeš gde si video toliko žutih traka u pomenutim državama?
Podgoricu sam prešao uzduž i popreko ko zna koliko puta i ne sećam se da sam i letos video negde žutu traku (a sada je broj velikih bulevara daleko veći nego ranije, jer je Podgorica masovno rekonstruisana). Možda i postoji, ali ja ne primetih. Idi barem do Budimpešte da vidiš kako saobraćaj izgleda, a ne da Ti Beograd bude referenca.

Pozdrav
[ Java Beograd @ 07.10.2011. 12:58 ] @
Citat:
StORM48: Podgoricu sam prešao uzduž i popreko ko zna koliko puta i ne sećam se da sam i letos video negde žutu traku.
[ StORM48 @ 07.10.2011. 13:00 ] @
^Pa jes' smešno. Pita čovek da l' se susedi računaju za inostranstvo... šta reći...

Pozdrav
[ zmau @ 07.10.2011. 13:00 ] @
Citat:
Staće ti i ovako na žutu traku samo što neće skrenuti u nju

Staće dvaput, pa kad mu stigne kazna treći put neće, samo će da palamudi po forumima, a to i nije neka frka.

Citat:
Ali bolje je ovako, više će kazni da se naplati.

Pa ako ti smeta što pišu kazne, ti im se nemoj nabacivati. A - kao što rekoh - da im je osnovna ideja da pišu kazne, pisali bi i za prekoračenje brzine, to bar nije problem.
[ StORM48 @ 07.10.2011. 13:02 ] @
^Čekaj bre zmau, daj se koncentriši - zašto će da dobije kaznu ako skreće sa sajma i blokira žutu prilikom skretanja? Obrati pažnju - na tom kratkom potezu žuta traka nije žuta - dakle - vozač legalno stoji i blene na levo, dok sva vozila koja se kreću žutom iz pravca mostara moraju da stoje i sačekaju dok se uključi. Niko nema pravo da ga kazni, jer ne krši nikakve propise!

Da napomenem još jednom, da ne ispadne da branim svoje stanovište zbog kazne - NIKAD nisam dobio kaznu za vožnju žutom trakom, niti sam IKAD vozio žutom trakom, ni pre, ni posle novog ZOBS-a.

Dakle, ova pojava mi prosto ide na živce, jer je smatram nepravednom.

Pozdrav
[ vilil1 @ 07.10.2011. 13:09 ] @
Citat:
StORM48:Idi barem do Budimpešte da vidiš kako saobraćaj izgleda, a ne da Ti Beograd bude referenca.

Uh, pa to je sigurno komplikovano. Ne znam da li bih mogao. Ma da se mi ipak zadrzimo na Podgorici. Vidim da si tu dosta jak. Obisao si je ko zna koliko puta. A jbg. ipak je to inostranstvo. :D
[ zmau @ 07.10.2011. 13:09 ] @
@Storm
Sad mi ništa nije jasno. On se uključuje sa sporednog pravca na put sa prvenstvom prolaza, gazi krajnju desnu traku tog glavnog puta (koje god boje bila) i stoji na njoj iako se tom trakom kreću vozila koja imaju prvenstvo prolaza. Kako to može biti legalno ? Ili ima specijalnu dozvolu da blokira traku samo zato što je žuta ?
[ StORM48 @ 07.10.2011. 13:15 ] @
@vilil1
Pa zaista ne znam da li bi mogao - koristiš li GPS da pređeš most?
Idi barem autobusom nekud van zemlje, pa plati taksi da vidiš kako to izgleda. Ako si tražio žute trake po Balkanu, pa nije ni čudo što nisi našao.

@zmau
Pa kao što znaš - žuta traka može da bude i prazna u nekom trenutku - da bi se uključio, moraš da izviriš napred i osmotriš situaciju. Kreneš, vidiš da je gužva i moraš da staneš. I tad kad staneš, može se desiti da ne možeš da se umuvaš, a u tom trenutku kreću da naviru vozila u žutoj. Šta je nejasno?

Pozdrav
[ BluesRocker @ 07.10.2011. 13:16 ] @
Citat:
zmau: Sad mi ništa nije jasno. On se uključuje sa sporednog pravca na put sa prvenstvom prolaza, gazi krajnju desnu traku tog glavnog puta (koje god boje bila) i stoji na njoj iako se tom trakom kreću vozila koja imaju prvenstvo prolaza. Kako to može biti legalno ? Ili ima specijalnu dozvolu da blokira traku samo zato što je žuta ?

Ajd da ja probam da ti odgovorim, iako se nisi meni obratio. Žuta traka je u prekidu jer su tuda uključuješ u bulevar. Obično je prazna i ti se krećeš preko nje do sledeće u koju treba da se uključiš. E pošto tom sledećom non stop jure automobili 70-80kmh, ti lepo blokiraš žutu i čekaš sve dok ne uspeš da se uključiš i blokiraš autobuse, a ne kršiš zakon i ne možeš zbog tog dobiti kaznu. A da imaš traku za ubrzanje na početku žute trake, ubrzao bi do 40 kmh i lako se uključio u srednju.
[ StORM48 @ 07.10.2011. 13:21 ] @
Ja lepo pitah zbog čega se sličan "bezbednosni" recept ne primenjuje na autoputevima kad je toliko dobar? Zašto tamo postoji "pauza" na zaustavnoj (koja je, da napomenem, takođe zabranjena za vožnju)?

Još je gore što je dobar deo Beograda išaran žutim linijama, a spornih tačaka u stvari nema mnogo - svega dve-tri! I sad neko pokušava da me ubedi da je svuda moglo normalno, samo ovamo gde su kamere - nije?

Hau jes nou.

Pozdrav
[ StORM48 @ 07.10.2011. 13:25 ] @
^Pa upravo tako ispada! Bilo je dovoljno prostora da se okrnji i trotoar ako treba i napravi se traka za uključivanje, kao i već pomenuto rešenje, ali nekome je očigledno zgodnije ovako - prave se gužve, ljudi postaju nervozni, trube, onda krenu da voze onako kako inače ne bi, a u budžet kaplje li kaplje.

EDIT: Gde nestade Zmau-ov post?

Pozdrav
[ vilil1 @ 07.10.2011. 13:29 ] @
@StORM48

I sta kazes...Idi malo u inostranstvo...Podgoricu si apsolvirao, kako stojis sa Makedonijom? Znas li i Skoplje kao Podgoricu? Hajde napisi svoja iskustva iz "inostranstva". Mozda procita neko ko donosi propise pa i primeni nesto...Iz "inostranstva". LOL


Citat:
BluesRocker:  E pošto tom sledećom non stop jure automobili 70-80kmh, ti lepo blokiraš žutu i čekaš sve dok ne uspeš da se uključiš i blokiraš autobuse, a ne kršiš zakon i ne možeš zbog tog dobiti kaznu.

A da svi lepo postuju zakon, da ne voze brze od 50, da pustaju po jednog da se ukljuci, nikakvih problema ne bi bilo. Ovde su najveci problem vozaci, ti isti koji kukaju kako ne valjaju zakoni.
[ zmau @ 07.10.2011. 13:34 ] @
Citat:
I tad kad staneš, može se desiti da ne možeš da se umuvaš, a u tom trenutku kreću da naviru vozila u žutoj. Šta je nejasno?

Pa ovo :
Vozač ne sme vozilom da uđe u raskrsnicu, iako ima prvenstvo prolaza
ili mu je semaforom to dozvoljeno, ako će se zbog gustine saobraćaja
zaustaviti na raskrsnici ili pešačkom prelazu, i time ometati ili
onemogućiti saobraćaj vozila, odnosno pešaka.


Dakle, ovo
Citat:
Obično je prazna i ti se krećeš preko nje do sledeće u koju treba da se uključiš. E pošto tom sledećom non stop jure automobili 70-80kmh, ti lepo blokiraš žutu i čekaš sve dok ne uspeš da se uključiš i blokiraš autobuse, a ne kršiš zakon i ne možeš zbog tog dobiti kaznu.
je netačno.

Ako ćemo da analiziramo ovaj citat iz ZOBSa, tvrdim da bi reč iako trebalo logički tumačiti kao ako, i ne samo ako, odnosno da sintagmu koja počinje sa iako možemo slobodno zanemariti.

Citat:
EDIT: Gde nestade Zmau-ov post?

Izbrisah ga kad videh da ipak nije tako kako pričate. A onda sam tek posle toga video da si u međuvremenu odgovorio na njega :|.

[Ovu poruku je menjao zmau dana 07.10.2011. u 14:46 GMT+1]
[ tdusko @ 07.10.2011. 13:42 ] @
@Java

Citat:
Ko ovde govori o bezbednosti ? Jel hoćeš da kažeš da je bezbedno ući u žutu traku is stanja mirovanja neposredno ispred autobusa koji juri ? Ili se podrazumeva da ćeš da propustiš autobus ? Tako i bez žute trake - podrazumeva se da ćeš da propustiš sve automobile koji već jure srednjom trakom. Jedina

razlika je što za ulazak u srednju traku moraš više da čekaš.


Nije jedina razlika. Postoji i "malo" veca sansa da ces da pogines ili zavrsis sa vestackim kukom i kragnom oko vrata ako se ukljucujes u gust saobracaj gde vozila voze minimum 70 Km/h, a cesto i preko 100 nego da se ukljucujes u krajnju desnu traku gde prodju 5 vozila u minuti. I nemoj neko da sad izadje kao pao s'marsa kao Zmago na prethodnoj strani i da me optuzi da podrzavam voznju 100 na sat. Nikad to nisam ni rekao, a on me je bezveze optuzio i izazvao posle toga jos 20 komentara.

Pazi te ironije. Sad kao nije lose to sto je odmah zuta traka nego je lose to sto ovi voze brze od 50. Ma nemoj, a ovi kad su postavljali tu kamere nisu znali da se tu vozi brze od 50. Sto nisu prvo obezbedili da se tu ne jurca pa da onda farbaju zuto? Sto nisu stavili lezeci, sto nisu stavili semafor, sto ne postave radar?

Prosto ne kapiram da li vi sto zagovarate da je bolje da se skrece direktno u srednju traku umesto u krajnju desnu stvarno to mislite ili nas samo lozite ovde da padamo u vatru, a posle se smejete iza monitora?
[ Java Beograd @ 07.10.2011. 14:11 ] @
Citat:
tdusko: Nije jedina razlika. Postoji i "malo" veca sansa da ces da pogines ili zavrsis sa vestackim kukom i kragnom oko vrata ako se ukljucujes u gust saobracaj gde vozila voze minimum 70 Km/h, a cesto i preko 100
Pa nemoj čoveče da se uključuješ u gust saobraćaj gde voze min 70 ! Sačekaj ! Upalii se crveno ispod mostara, pa se gužva raziđe.

Ti čitav problem postavljaš ovako:
A. Da odmah uđeš u žutu traku
B. Da odmah uđeš " u gust saobracaj gde vozila voze minimum 70 "

A ja ti sve vreme govorim:
C. Da sačakaš i da bezbedno uđeš u srednju traku. Poenta žute trake je da se brže odvija saobraćaj autobusa, nauštrb vozača automobila.

Citat:
tdusko:nego da se ukljucujes u krajnju desnu traku gde prodju 5 vozila u minuti
ovo sam ti već komentarisao: čim bi postalo regularno voziti u toj traci, (ono šta bi ti hteo) zu više ne bi bilo 5 vozila u minuti nego bi i tu bio "gust saobracaj gde vozila voze minimum 70 "
[ zmau @ 07.10.2011. 14:13 ] @
Citat:
ako se ukljucujes u gust saobracaj gde vozila voze minimum 70 Km/h a cesto i preko 100 nego da se ukljucujes u krajnju desnu traku gde prodju 5 vozila u minuti
Nas 700 u tih 5 vozila smo se već suviše stesnili da bi se vi širili po drumu i ne vidimo nikakav razlog da te puštamo da (rizikuješ da) nam otkidaš i od te jedne trake. I što se nas tiče možeš da ostaneš do ponoći čekajući, to će te možda naučiti da sledeći put izabereš neki kulturnij modalitet kretanja.

Citat:
kao Zmago na prethodnoj strani
Zmau
Citat:
da me optuzi da podrzavam voznju 100 na sat
Rekoh da se nisi bunio protiv nje. A i nisi.

Citat:
Sto nisu prvo obezbedili da se tu ne jurca pa da onda farbaju zuto
Upravo sam ja prvi pomenuo takva rešenja, samo tebe mrzi da čitaš.

A da je Devedžić faca i po, to nije sporno.
[ tdusko @ 07.10.2011. 14:47 ] @
@Java

Da, ti definitivno to stvarno mislis, a izgleda da se nikad nisi ni ukljucivao tu. Da jesi, znao bi da crveno na semaforu kod Mostara znaci zeleno na susednom semaforu kao i to da se u taj put ukljucuju i neki koji nemaju semafor uopste, a dolaze iz recimo poprilicno frekventnog pravca.

@Zmau

Ti izgleda imas problem sa izvodjenjem zakljucaka. Logika, gimnazija...? Ako se ja nisam bunio protiv onih sto voze 100 pored sajma to apsolutno ne znaci da to podrzavam ili da ne mislim da to nije u redu. Svasta! Ja sam samo to konstatovao u kontekstu da se ljudi izlazu povecanoj opasnosti time sto moraju da se ukljuce direktno u srednju traku tamo gde se vozi tako brzo. Ne mozes samo da povuces liniju i da te boli uvo za one koji ce da ginu tu zbog gluposti. Vidi se na svakom koraku da nemamo nikakvu saobracajnu kulturu, ni ovi sto voze ni ovi sto prave infrastrukturu i sto crtaju signalizaciju.

I da, ja uopste ne mislim da je doticni gospodin faca vec samo drzim njegovu odvalu od pre par godina u potpisu. Ni vise ni manje.
[ StORM48 @ 07.10.2011. 16:07 ] @
Citat:
zmau: Vozač ne sme vozilom da uđe u raskrsnicu, iako ima prvenstvo prolaza
ili mu je semaforom to dozvoljeno, ako će se zbog gustine saobraćaja
zaustaviti na raskrsnici ili pešačkom prelazu, i time ometati ili
onemogućiti saobraćaj vozila, odnosno pešaka.

Teorija iz testova i priručnika je jedno, a praksa drugo. U praksi, ne samo da se toleriše, nego je dozvoljeno duboko ući u raskrsnicu i sačekati da vozila iz suprotnog smera prođu, pa tek onda skrenuti u levo. To niko na svetu ne kažnjava! I normalno je da ne kažnjava, jer u suprotnom neke raskrsnice ne bi bilo moguće nikad proći!

Ista situacija je i kod ovakvih uključenja. Da bi video da li je bezbedno ili nije, ti MORAŠ da se primakneš skroz napred, jer ne postoji način da drugačije oceniš ono što ne vidiš! I onda kad promoliš nos napred, vidiš da je krkljanac takav da nema trika da se ubaciš bez škripe guma. Mnogi to umeju, a mnogi i ne umeju. Jbg. Sad, može se ići i logikom "ko ne ume, nek' se vodi GSP-om"... to može biti jedno od rešenja, ali je malo priglupo. Nisu se svi rodili naučeni, niti svi imaju iste sposobnosti. Ja samo kažem da treba primenjivati rešenja koja su prisutna u gradovima sa normalnim saobraćajem i ništa više. I dodatno, treba napraviti nekakav spisak prioriteta šta je bitnije od čega. Ne može biti bitnije kažnjavanje za dodirivanje žute trake, od nenormalnog niskog letenja po ulicama, koje se u BG-u odvija svakodnevno, a posebno je izraženo kasno uveče.

@vilil1
Pošto ovako ne ide, evo ja ću prvi povući ručnu. Besmislena je prepirka koju vodimo na tom nivou, sa obostranim uvredama i taktikom "ko će kome da utera". Eto, ako želiš da mi veruješ ili si i sam bio, u Budimpešti, Beču, Parizu, pa ni vrlo zdudanom Montekarlu (i mnogim drugim gradovima) ne postoje nebuloze kao u BG-u. Jednostavno, svuda postoji neka logika, osim kod nas. Uvek na vreme možeš da se prestrojiš, da skreneš kako treba, sjajno je iscrtana i horizontalna i vertikalna signalizacija, pa se ne mogu desiti budalaštine, kao što se meni ovde desilo pre više godina - da produžim pravo u ulici gde postoji dve trake, jer znak pokazuje da se u obe može pravo, dok strelica na putu pokazuje da je pravo samo za GSP. Onda me pandur sačeka i soli mi pamet 20 minuta, iako nisam ja kriv što je sve neusklađeno.

E sad, naravno da neke stvari nije moguće promeniti preko noći - niko to ni ne traži. Ali, ono što je moguće promeniti, treba promeniti, jer se u suprotnom iz aviona vidi da motivi usvajanja novog ZOBS-a i montiranja kamera nisu iskreni, već se svode na dranje. Iskren da budem, znam i neke likove koji dnevno naprave po 30 teških saobraćajnih prekršaja i idalje imaju dozvolu. Nemam želju da ih pitam kako, ali ako malo razmisliš - nije ni čudno u ovakvoj zemlji. Čini mi se da su se i na forumu pojedinci hvalili da imaju dovoljno dinosaurusa u bližoj rodbini, koji će se baviti skupljanjem poena umesto pravih prekršilaca. Dok je tako - nema poboljšanja u saobraćaju.

Pozdrav
[ bakara @ 07.10.2011. 16:16 ] @
Citat:
zmau:Pa ovo :
Vozač ne sme vozilom da uđe u raskrsnicu, iako ima prvenstvo prolaza
ili mu je semaforom to dozvoljeno, ako će se zbog gustine saobraćaja
zaustaviti na raskrsnici ili pešačkom prelazu, i time ometati ili
onemogućiti saobraćaj vozila, odnosno pešaka.


Pa ovo kada bi vazilo za zutu traku na navedenim raskrsnicama bi izazvalo totalni saobracajni kolaps...onda niko i ne bi mogao da se ukljuci.

Citat:
StORM48: Ja lepo pitah zbog čega se sličan "bezbednosni" recept ne primenjuje na autoputevima kad je toliko dobar? Zašto tamo postoji "pauza" na zaustavnoj (koja je, da napomenem, takođe zabranjena za vožnju)?

U sustini ovo je u stvari najbolje resenje ukljucis se u ulicu malo ubrzas i menjas traku jer traka postaje zuta to je u stvari vec izmisljena rupa na saksiji s tim sto je ovde namerno zanemareno.

Dobar primer je bio i kraj brankovog mosta (prema gradu) gde se iskljucujete desno u Gavrila principa gde je zuta traka bila do samo skretanja (isto je i prema skretanju za zemun) i nepotrebno je pravljen zastoj za nekoga ko skrece desno...to su sada malo popravili ali mnoge kazne su tu naplacene.

Znaci mogu oni to samo da hoce....ali nece.

Citat:
zmau:Ti čitav problem postavljaš ovako:
A. Da odmah uđeš u žutu traku
B. Da odmah uđeš " u gust saobracaj gde vozila voze minimum 70 "

A ja ti sve vreme govorim:
C. Da sačakaš i da bezbedno uđeš u srednju traku. Poenta žute trake je da se brže odvija saobraćaj autobusa, nauštrb vozača automobila.


Ti @java pricas kao da ne govorimo o istim tackama...

"bezbedno" je po meni kada je bezbedno za sve...nikako nije bezbedno da se odmah ukljucis u srednju traku.


btw...ja sticem utisak da neki ucesnici pojma nemaju kako izgledaju ta mesta za ukljucenje...pa ako neko ima sliku da okaci?

U sustini problem je pravac kod sajma i nbg prema brankovom...ali to znaju i oni pa su kamere uglavnom bas tu
[ anon70939 @ 07.10.2011. 16:46 ] @
@vilil... ja se nadam da se zezas, napises neki post i onda se smejes samozadovoljno posto namerno trolujes.
Razumem da imas svoj stav, ali bas na svacije misljenje da odgovoris istim tonalitetom kao da te neko vredja i napada tvoju licnost... Svaka ti je poruka identicna... Malo klinacki zvucis.
[ milivoje t @ 07.10.2011. 16:54 ] @
kamera kod sajma je stavljena tu valjda da zastiti bus stanicu od civilnog saobracaja, a problem bi resili ako bi ukljucenje od eurosalona pomerili blize gradu, sto jeste moguce.
kamere na brankovom mostu pogovo ona ka gradu pre iskljucenja je bila cista provokacija i pljacka.
[ vilil1 @ 07.10.2011. 17:57 ] @
Ako vi stvarno imate problema sa ukljucivanjem ovde, onda ste debelo u problemu. ;)





Znaci, kao sto je i Java napisao, zamislite da je zuta traka deo trotoara.
[ jnk @ 07.10.2011. 18:03 ] @
A ja smem 100e da stavim da si ti pesak.
[ vilil1 @ 07.10.2011. 18:04 ] @
Citat:
bakara: Dobar primer je bio i kraj brankovog mosta (prema gradu) gde se iskljucujete desno u Gavrila principa gde je zuta traka bila do samo skretanja (isto je i prema skretanju za zemun) i nepotrebno je pravljen zastoj za nekoga ko skrece desno...to su sada malo popravili ali mnoge kazne su tu naplacene.

Ja se tu iskljucujem. I nikada nisam video da je neko zaustavljen, a da nije vozio zutom. X puta sam i ja nekoliko metara pre iskljucenja usao u zutu, i policija, koja je cesto tu stajala, me niti jednom nije zaustavila. A i sada kada je postavljena kamera ima dovoljno mesta da se prestroji.
[ jnk @ 07.10.2011. 18:05 ] @


Evo jos jednog primera bezbednog projektovanja, nadam se da je ovo samo informativno i nece biti u praksi. Obratite paznju na kruzni tok i ukljucenje na most u pravcu NBG gde se dve trake ulivaju u glavni put s tim da leva traka ulazi u srednju traku glavnog puta. E to ce tek biti umetnost ukljuciti se, nesto kao ukljucenje na Brankov most iz leve trake u pravcu ka nbg.
[ vilil1 @ 07.10.2011. 18:06 ] @
Citat:
jnk: A ja smem 100e da stavim da si ti pesak.

A ja 1000e da ti nemas veze sa Beogradom. Kao sto se dalo videti kada si pokusao da se napravis pametan u vezi Novog mosta. Ali bitno je da si napisao da si iz BG. Jbg. dizes sebi cenu. Nije to mala stvar.
[ jnk @ 07.10.2011. 18:29 ] @
Oprosti mom neznanju ali koji je to novi most na kome jos i zute trake ima? Brankov most je jedini sa zutim trakama a ne znam po kom osnovu bi njega nazvao novi most?
[ bakara @ 07.10.2011. 18:32 ] @
Citat:
vilil1: Ja se tu iskljucujem. I nikada nisam video da je neko zaustavljen, a da nije vozio zutom. X puta sam i ja nekoliko metara pre iskljucenja usao u zutu, i policija, koja je cesto tu stajala, me niti jednom nije zaustavila. A i sada kada je postavljena kamera ima dovoljno mesta da se prestroji.

E vidis mene jeste... i ako mi je trebalo 45 minuta od opstine do tog dela i samo zato sto sam presao preko zute da se iskljucim.
Napisali su da sam vozio zutom, sto nije bilo tacno, stavio sam primedbu na zapisnik i sudija je odbacio slucaj...par meseci kasnije su malo prosirili belu traku posto su se cesto zalili gradjani cak je i na studiju B isao apel da se to izmeni.

A to sto si ti imao srece nije nikakvo pravilo za druge...kao sto vidis nisi cvecka i mogao si da popijes kaznu.
[ bakara @ 07.10.2011. 18:36 ] @
Citat:
vilil1: Ako vi stvarno imate problema sa ukljucivanjem ovde, onda ste debelo u problemu.




Da i fotka totalno prazne ulice
Prosto, nemamo pojma o cemu pricamo i samo lupetamo, zar ne?

Citat:
vilil1

Znaci, kao sto je i Java napisao, zamislite da je zuta traka deo trotoara.

Da je na mestu zute trake trotoar, tu bi trebao da stoji semafor...
Ako se secate na tom mestu je i stajao semafor...i ako je bila i tada zuta traka.

[ vilil1 @ 07.10.2011. 18:50 ] @
Citat:
bakara:...kao sto vidis nisi cvecka i mogao si da popijes kaznu.

Pa, ako si citao sve, ja i ne kazem da sam cvecka. Naprotiv.

Ove fotografije su sa linka koji je @STORM48 dao -

http://www.elitemadzone.org/t438028-1-Zuta-traka-Brankov-most

U cemu je razlika, i da nema zute trake, da li bi se bezbedno ukljucivali ako se brzo vozi ka sajmu? Ja mislim da bi bilo cak i gore nego sada, jer se sada manje vozila krece krajnjom desnom trakom. Samo GSP i taksisti, u slucaju da nema zute trake, svi bi vozili tuda. Kako bi tek onda bilo!?

edit
A pogledaj fotografije na tom linku. Znaci nikoga nema u srednjoj traci, covek laganica vozi zutom, i buni se sto je kaznjen. Nije bilo bezbedno da se prestroji. Paz' stvarno. Bas mi ga je zao.
[ jnk @ 07.10.2011. 18:54 ] @
Bilo bi kao sto je danas na ukljucenju na gazelu iz bulevara vojvode misica u pravcu nbg ili ukljucenje na autokomandu sa autoputa u pravcu trosarine a to je da se u praksi uglavnom vozila pomere u srednju i levu traku i onda je lakse ukljucenje. Nego nisi odgovorio za novi most?
[ bakara @ 07.10.2011. 18:56 ] @
Citat:
vilil1:

U cemu je razlika, i da nema zute trake, da li bi se bezbedno ukljucivali ako se brzo vozi ka sajmu? Ja mislim da bi bilo cak i gore nego sada, jer se sada manje vozila krece krajnjom desnom trakom. Samo GSP i taksisti, u slucaju da nema zute trake, svi bi vozili tuda. Kako bi tek onda bilo!?

Ta raskrsnica ili treba da ima semafor ili normalnu duzinu za ukljucivanje.

A evo raskrsnice o kojoj je rec sa pocetka teme i to u vreme kada nije prazna:



A mozes i ovde da probas da se ukljucis bez prekrsaja:



A ovako recimo izgleda u Bul. Mihajla pupina (naravno kada je obustavljen saobracaj) pa se ukljuci bez prekrsaja:



Sve je idealno zar ne?
[ vilil1 @ 07.10.2011. 19:03 ] @
Citat:
bakara
Sve je idealno zar ne? :)

Pa ko kaze da je idealno? Pa ja sam dao primer sa Trga, i po meni to sa Trga, i ovo kod Merkatora(valjda), je mnogo veci problem, nego samo ukljucivanje kod mosta ili sajma.
[ Milan M. Radovic @ 11.10.2011. 11:07 ] @
Ja se na brankov relativno redovno (kad idem kolima na posao) ukljucujem iz pravca kalemegdana bez nekih velikih poteskoca.
Princip guzve je sledeci - tu je prekid zute trake, tj, postoji bela, dakle, ako ce autobus da me zvekne, a ne zeli naravno, mora da me propusti, je kao sto je na brankovom mostu guzva tako je i na prikljucnim mestima. Idem lagano prema krajnjoj desnoj traci, ne zutoj, gledajuci reakcije vozaca i procenjujuci trenutak ukljucenja. uvek se nadje neko dobar ko ce pustiti, cim on mene pusti, ja pustim ovog sledeceg koji se zadesio u zutoj traci, svakom svakom pomogne i to je to, a ja i oni ispred se trudimo da se zahvalimo svetlosnom signalizacikjom (sva cetiri na jedan treptaj) i time sto necemo biti crvine i praviti 10 metara razmaka od vozita ispred nas. Najpravednije bi na takvim mestima bilo uvesti jos jedan semafor, naravno pod uslovom da bude sinhronizovan sa onim prethodnim ucesnicima koji se ukljucuju iz pop-lukine ulice. Moj stav jeste da se voznja zutom trakom treba kaznjavati i slazem se o prici da je neka vozila jednostavno neiskustvom ostanu zaglavljena u zutoj traci, stoga mislim da bi trebala postojati tolerantnost istih tih kamera i kaznjavati iskljucivo one koji voze po sredini mosta zutom trakom a nemaju dozvolu za to. Kamera snima ako se ne varam 6 sekundi pre i posle prekrsaja ( ne svaka ) ali cak ni u tom slucaju ne bi bilo dozvoljeno obici vozilo s desne strane koristeci zutu traku jer prvo, obilazenje s desne strane je zabranjeno, a drugo to je zuta traka. I kao sto rece neko ovde, bahati znaju gde su kamere i mogu da budu bahati. Onaj ko ima GPS i na internetu moze naci spisak svih kamera u BG, lako moze uneti (iGO cita G-earth fajlove) pozicije kamera. Znaci tamo gde nema kamera treba postaviti pandure.

Naravno, sada evo i lose strane cele ove price je ona standardna gde nasi saobracajci, ne svi srecom, obozavaju mesta gde je "zamka", znaci nizbrdica, sirok sveze presvucen put, prazan (pun NBG za przenje). Zavuku se u zbunje na otvorenom putu. Na primer ja na relaciji Pancevo-Bavaniste imam 20 km bukvalno pravo, jos ako nije vreme kad ima traktora, ne postoji nikakav izgovor da vozivsi 100kmh ugrozavam nekog ako je put potpuno prazan, auto ispravan i put bez ostecenja. Ali kad neki lokalni klinac (kome tata drzi pola neceg) prozuji 100 na sat kroz glavnu ulicu u Pancevu, onda sta? to je ugrozavajne bezbednosti... kao i kad motociklista podigne motor u sred centra grada na dva tocka i za par sekundi stigne do 180. Takve stvari su daleko opasnije.

A jedan mali savet Beogradjanima, imate najbolji sistem prevoza u celoj zemlji. Autobus na gotovo svakoj liniji dolazi za maximum 15min. Znam jer sam se vozio jedno vreme GSPom celom putanjom, a sada koristim Fenix GiZ prevoz (Vrsac-BG-NS), pa opet malo idem GSP-om... dakle ne vidim potrebu da neko ide na posao AUTOM... samo staviti gorivo na papir i cenu mesecne karte za GSP i videcete enormnu ustedu + nema kamera, nema ko da vas zaustavi, vi se vozite tom istom zutom trakom koju mrzite. Ja vam tu zavidim iskreno, jer sva cast, ja ne bih imao zivaca maltretirati svoja kola, bacati pare na gorivo i uopste cimati se po gradu da mi bus dolazi na svakih 5-15 minuta, a da je pritom mesecna karta jednaka 5 dana voznje kolima... a ti se mozes s tom kartom voziti ceo dan. Jel sramota ici GSP-om? auuu... zamisli jbt. Pola kine vozi biciklove.

U Pancevu su sada poceli da stavljaju te kamere, ali su putevi toliko losi, da niko nije los da predje 50kmh :D

Da sada ne odem u off-topic, za kraj ovog posta, treba se paziti, ali ne treba biti u grcu, vec voziti voznju i uzivati u njoj, postovati propise, bez nervoze. Narezite klasiku neku laganu na CD-R, pustite je u kolima, ako kola imaju klimu (znaci, ako ste se ipak odlucili kolima ici... ne poslusavsi preporuku o GSP-u), upalite je (ako je toplo) i polako. Krenite ranije, da ne biste zurili. Ja stignem iz Panceva u Zemun sat vremena skoro pre pocetka mog radnog vremena, takav mi je prevoz.

P.S. Evo proste racunice za jedan puntic 1.2, koji trosi 9 litara Plina po gradu (a moze i vise zavisno kako se vozi):
- 22 radna dana x dva smera (na posao i nazad) pod pretpostavkom da je udaljenost 10km => ako racunamo stajanje u mestu, kreni stani... cimacina, spicevi - ista cena karte za GSP (a uvek to ispadne i vise od toga, garantovano. Koleginica recimo ide iz Borce u Zemun, mesecno joj ode >100e za gorivo, a pritom ima mali gradski auto i vozi sasvim normalno)
a ko radi subotom/+- nedeljom..... i to je samo posao, a uvece u grad?....
[ Dr.sima @ 11.10.2011. 14:22 ] @
GSP :) sa rakovice do delta city-ja gradskim prevozom treba sa sve cekanjima oko 1,5h i promena 2 prevoza. Leti vrucina sacuvaj boze, zimi smrzavanje na stanici, kad se udje u autobus, guzva sacuvaj boze, miris domaceg leka za obaranje pritiska, uzeglog znoja i dzeparosi. Pre cu da dam vise parica i da isto to rastojanje predjem za cca 35-45min kolima kroz najvecu guzvu uzivajuci u svojoj fotelji i radiju. Vozio sam se gradskim prevozom cele studije i prvu godinu posla i vise nikad, s vremena sednem na bus i bude mi jasno zasto sam stedeo za automobil i koliko mi je drago sto ga imam.
[ 3MAJ86 @ 12.10.2011. 12:53 ] @
Upravo to!

Nije mi žao dati sve pare koje dajem na auto da bih se vozio istim na posao! Zarađujem i imam pravo na to. Isto tako, pre par dana sam nešto morao da izađem sa posla i da odem do samog centra (iz okoline slavije baš u knez mihailovu), i ušao sam u prevoz... u povratku sam išao peške, mislim da je sve jasno. A plus vozim auto koji zahteva malo skuplje održavanje, i malo više troši. Opet, nije mi žao.

Od kada imam obezbeđen parking u centru gde radim, ne pada mi na pamet da idem na posao GSPom. Tolika količina frustracije, negativizma, džeparoša... a i bre smrada je postala neizdrživa. Kao klinac sam mogao da to istrpim, više ne mogu. Ako Beograd ikada dobije metro (ali pravi metro), onda ću možda i da porazmislim o javnom prevozu ponovo. Do tada, i dokle god imam obezbeđen besplatan parking u centru GSP me neće videti.
[ Milan M. Radovic @ 14.10.2011. 15:20 ] @
Citat:
3MAJ86: Upravo to!

Nije mi žao dati sve pare koje dajem na auto da bih se vozio istim na posao! Zarađujem i imam pravo na to. Isto tako, pre par dana sam nešto morao da izađem sa posla i da odem do samog centra (iz okoline slavije baš u knez mihailovu), i ušao sam u prevoz... u povratku sam išao peške, mislim da je sve jasno. A plus vozim auto koji zahteva malo skuplje održavanje, i malo više troši. Opet, nije mi žao.

Od kada imam obezbeđen parking u centru gde radim, ne pada mi na pamet da idem na posao GSPom. Tolika količina frustracije, negativizma, džeparoša... a i bre smrada je postala neizdrživa. Kao klinac sam mogao da to istrpim, više ne mogu. Ako Beograd ikada dobije metro (ali pravi metro), onda ću možda i da porazmislim o javnom prevozu ponovo. Do tada, i dokle god imam obezbeđen besplatan parking u centru GSP me neće videti.


Dobro, leti jeste vrucina... nekad jeste nepodnosljivo, ali ne vozi znate svako 1.2 punto... pricam o ljudima koji voze npr. Opel kadeta 1.6 ili Audi 80 1.8 jaje benz. koji potrosi fino.

Ja vozim 2.2 DTI, pa mi se nekako ne isplati preterano, mogao bih, da, ali imam prevoz od panceva maltene do zemuna... tako da :/

Ali da ne skrecemo previse sa teme... problem je sto, ljudi ako vec znate kakvo je stanje s mostovima u Beogradu, morate da postoji kolektivna saradnja. Ja bih bespotrebnu voznju autom do posla nazvao snobizmom na neki nacin. Drugo je uvece, jer mozda posle 12 se placa vise GSP nema cesto autobusa, pa je to i razumeti ili u bilo kom nekom drugom trenutku.
Ja sam bre vukao ceo Dell racunar (ne notebook) menjajuci dva prevoza, leti. E sad, da to sto ima razmazenih. Ne bih zamerio zaista, da nisu dva razloga, a to su ponavljam:
- Prevelike guzve koje (kreni-stani-kreni-stani) povecavaju i nervozu i potrosnju goriva (+ mogucnost da vas uhvate kamere, napravite iz nervoze neki prekrsaj jer vam se zuri)
- Suvisno i komentarisati cenu goriva naspram cene gradskog prevoza (mislim na mesecnu)

Ja znam ljude koji iz NBG idu u zemun kolima.... jeste, tu nije tolika guzva, dok ne stignu do zemuna jer Cara Dusana u nastavku ide ka Batajnici, dve Pazove do Novog Sada, e tu nastaj krkljanac u centru zemuna.

I Molim, ne mogu sad da kazem boga, ali eto nadam se da se napraviti taj most kod borce (bar dok budem ziv), mnogo bi znacio... mnogo vise nego "most na adi", a mozda vise nego metro, jer ko zna kakva bi to mreza bila... i sad ide BG-voz na 15 minuta i vozeci se neko vreme sa njim znam da se od pancevackog mosta moze stici do zemun-a za ~15 minuta, sto mu dodje neka imitacija metroa, za pocetak.

Ima mnogo ljudi koji idu iz centralne Srbije za Novi Sad i oni uglavnom, vecini slucajeva idu ibarskom, pa ili gazelom na AP ili preko brankovog pa kroz zemun...

Znaci, nama treba most na borci, obilaznica oko BG-a, na tu obilaznicu prikljucak iz okoline Panceva prema Omoljici... i NARAVNO ,ono sto ne znam zasto nikom nije padalo na pamet, da se spoji kalemegdan sa zemunskim kejom jednim mostom.

Sve to kada se jednog dana desi (verovatno nasim unucima ili praunucima) Beograd ce biti malo rastereceniji. A i obilaznice i veliki putevi ce uciniti da se firme stacioniraju tamo i mozda grade nova naselja ili sire postjeca sela/varosi.

Do tad - izebagavajte sve sto je zuto - ZuTA traka i ZUTA boja na semaforu ;)
[ 3MAJ86 @ 15.10.2011. 00:09 ] @
Pa ne znam zašto biti kivan na vozače koji prave gužvu. Jbg, sami su se odlučili na to, sami i plaćaju (gorivo, drndanje auta, mogućnost za kaznu itd.) Vozim Astru 1.6 sport, koja isto fino troši, doduše imam plin pa mi ipak bude malo jeftinije, ali opet...

Jeste GSP daleko jeftinija varijanta, i često i brža baš zbog žute trake, ali ono ako je neko već spreman da plati sve to zašto ga nazivati snobom jer ne voli gužvu unutar samih gsp vozila?

Mene više nerviraju ljudi koji nemaju 'leba da jedu, a voze kola naokolo. I to su uglavnom kola od pre 150 godina koja su nebezbedna, kako za njih tako i za ostale... to je već druga tema, pa ću se suzdržati :)
[ Java Beograd @ 21.10.2011. 09:09 ] @
Jutros na TV bila reportaža o žutoj traci i uključenju od Sajma u Bulevar Vojovode Mišića. Ma, definitvno gomila novinara čita ovaj forum i crpi ideje.
[ bakara @ 21.10.2011. 09:35 ] @
Jel ima negde snimak?
[ Java Beograd @ 21.10.2011. 11:33 ] @
Na znam. Gledao jutros na TV, na jutarnjem programu. Na studiju B često ponavljaju reportaže, možda će se ponovo emitovati.
Policajci su se naravno složili da je sve sasvim regularno i bezbedno. Dakle, ja sam u pravu !

Poenta je da jsu se u prilogu koristile maltene iste reči i fraze koje su ovde već napisane.
[ StORM48 @ 21.10.2011. 11:46 ] @
Ahahaa, baš bih voleo da vidim jedan primer gde će oni da kažu da "nisu u pravu".
Onda mogu mirno da proživim život, imajući to saznanje u srcu.

Pozdrav
[ Heinz @ 09.11.2011. 07:47 ] @
Citat:
Drugar mi je stao samo na desetak sekundi preko puta sajma samo da istovari koleginicu na autobuskoj stanici kod sajma - znaci usao je u zutu traku stao na autobuskoj stanici, koleginica izasala, pobegao iz zute odmah... sve trajalo desetak sekundi ali snimila ga kamera... i stigla koverta na kucnu adresu sa slikama...


Gde se tu tačno nalazi kamera?
[ 3MAJ86 @ 09.11.2011. 08:15 ] @
Nalazi se na "ćošku" kod izlaska preko pružnog prelaza kod "Eurosalona" na Bulevar Vojvode Mišića. Zaista je problem, jer kada se uključuješ imaš dve mogućnosti ili da se uključiš u žutu traku i budeš kažnjen, ili da žešće rizikuješ i pokušaš da se uključiš u srednju traku.

Kada se uključuješ u desnu traku, prvo BLOKIRAŠ tu žutu traku, pa dok čekaš da se uključiš, javni prevoz stoji, a umesto da se ubrza postojanjem žute trake. Ako je gužva, treba da čekaš nečiju dobru volju da stane i da te pusti da se priključiš koloni. Kada nije gužva, tuda se vozi dosta brzo, i onda postoji značajan rizik da te neko "pokupi". Prosto ljudi dok voze širokim bulevarom ne očekuju da će neko, ko se uključuje, da preskoči jednu traku da bi se uključio.
[ Heinz @ 09.11.2011. 08:59 ] @
OK, to je u smeru ka Adi. Citirao sam deo u kome se pominje stajanje na stanici prekoputa Sajma, pa me zanima da li i u smeru ka centru grada postoji kamera koja snima ulazak na bus stanicu.
[ 3MAJ86 @ 09.11.2011. 09:05 ] @
Aha izvini. Mada ne vidim gde se iz te poruke vidi da je u pitanju smer ka centru? Imaš autobusku stanicu tu i kada ideš ka Adi.

Možda ja grešim, nisam siguran šta je pisac hteo da kaže :)
[ Heinz @ 09.11.2011. 10:01 ] @
Piše "prekoputa sajma" pa je logično da je smer ka centru. Mada posle piše "kod sajma", što znači da je ka Adi. Nije mi jasno pa pitam gde je kamera.
[ 3MAJ86 @ 09.11.2011. 10:09 ] @
Da, u pravu si. Dosta je konfuzno.

Ne znam gde se nalazi kamera za "ka gradu". :(

Mislim da ću proći večeras tuda pa ću pogledati. Inače ne idem tuda pa ne znam (idem preko Košutnjaka kada idem u centar).
[ Java Beograd @ 09.11.2011. 12:06 ] @
Citat:
3MAJ86: Ne znam gde se nalazi kamera za "ka gradu". :(
Nema kamere u pravcu centra grada.
Uzgred lokacija svih kamera je javna i lako dostupna.
[ cimer @ 29.10.2012. 16:54 ] @
mene zanima za koliko dana stize kazna ukoliko se napravi ovaj saobracajni prekrsaj, da li je ubrzano slanje na kucnu adresu?
ako se napravi vise prekrsaja tj na vise raskrsnica da li salju vise kazni ili jednu ?