[ Boris Tadić @ 10.10.2011. 16:17 ] @
Nije mi namera da bilo kog proizvođača automobila hvalim ili kudim, prosto sam željan normalnog odgovora.

Ubeđuje me komšija već par dana da na Toyoti Corolli staroj 3-4 godine menja ulje na 20000km i kao to je to, tako mu rekli u servisu i on od prvog dana tako radi. Motor je 1.6 benzinac, prešao 50000km. Navodno ne doliva ulje. 99% gradska vožnja.

Zar nije još uvek interval za tzv. polu-sintetiku i sintetiku 8000-10000km(max) ili 1 godina(max) ? Čuo sam da novi Mercedesi imaju intervale na 15000km(sa nekim specijalno njihovim uljem), ali Toyota i 20000km mi deluje ipak malo preterano. Naročito posle ovakvog snimka



Na šta tek liči motor posle 5 takvih zamena ? Da li sam ja nešto propustio ili je postalo normalno da se menjaju karike i ležajevi radilice čim auto izađe iz garancije ?

Ako neko može da (mi) pojasni o čemu se tu tačno radi...

edit:Instant "Youtube"



[Ovu poruku je menjao Zarko Silic dana 15.02.2012. u 21:33 GMT+1]
[ cozmo_im @ 10.10.2011. 16:40 ] @
Ovaj model na snimku nema veze s Evropskim. Kvalitet enterijera u EU modelima je 10 puta veci nego u Americkim/Australijskim LE (osnovnim) modelima. Probao sam taj model u Luna (najcesca kod nas) opremi i nema veze s ovim modelom za USA trzista. Sta mislis zasto je tamo nekoliko hiljada evra jeftiniji nego u Evropi? Doduse, vrsta opreme nema veze s pouzdanoscu mehanike, ovo je najjeftiniji model koji se tamo moze kupiti. Normalno je da bude stednje na enterijeru i lepoti za tu cenu i to je sasvim razumljivo. Isto vazi i za 4 speed automatic. To ne postoji na EU trzistu, vec Multimode automatik. Dakle prvo to da razgranicimo, pogresan auto gledas na snimku:)

Drugo, moja Corolla iz 1990 je fabricki imala interval zamene ulja na 10.000km jos tada. Ja tako radim od pocetka i motor sa 240.000km je kao nov.

Ne vidim problem. Odlicni su to motori i ako servis tako kaze, onda to tako ide.
[ StORM48 @ 10.10.2011. 17:48 ] @
Neki proizvođači propisuju servisni interval na 30.000km ili 1 godinu, šta pre dođe, ali u servisima ipak preporučuju da se zamena ulja/filtera vrši na 15.000. Tako dugi servisni intervali (30kkm) su nešto sasvim normalno u EU. Kod nas je to problematično, što zbog upitnog kvaliteta ulja, što zbog neupitnog nekvaliteta goriva. 15kkm nije ni najmanje sporno, čini mi se.

Pozdrav
[ Milojkovic @ 10.10.2011. 17:52 ] @
Enterijer po pitanju uklapanja je identican na svim tim modelima uz izmene u samom dizajnu najcesce u boji ili tipu stofa skalja ili koze.
Na isti nacin se uklapa i na najskupljem modelu Corole i na najjeftinijem dakle iste stvari ih muce a to je krckanje skripanje otpadanja, lom.Zvucna izolacija je takodje ista a cene u USA je zapravo rezultat konkurencije i politike cena.To sto ni ovde peljese kupce to je vec pitanje za one koji te automobile placaju toliko i sto prihvataju da budu osishani.
Ulje moze da se vozi 20 cak i 50.000 km ali...e to ali je kvaka.Do nekih 10.000 paket aditiva i cistoca a samim tim mazivna svojstva su recimo u odnosu na pocetno stanje ocuvani sa 80 % dok su na 20.000 km u opsegu od 50 % da bi na 50 % mozda bili na samoj ivici.Kad sam citao jedno interno upustvo za servis decidno je navedeno da se serivis Long Life po pitanju ulja sprovodi samo kod korisnika koji voze automobile na dugim relacijama u umerenom rezimu i koji ce te iste zameniti posle 100.000 km sa novim automobilom.Dakle poenta price je da se kupcu novog automobila omoguci da za vreme eksploatacije ima samo dva servisa i da time ima najmanji trosak ali ce zato onaj sledeci kupac tog automobila dobiti po usima.Ja licno nikada i nikome ne savetujem da ulje u motoru drzi vise od godinu dana pa taman presao i samo jedan kilometar a da isto menja na 10.000 km pod uslovom da je sipana najkvalitetnija sintetika.Za polusintetiku je interval 7500 km a za mineralno 5000 km i tu je kraj price.Ko se toga pridrzava taj se i navoza.Ko spara na ulju on se zeza sa turbinom, kompresijom, njemu curi ulje na semerinzima i bakce se sa DPF filterom.
Uvek preporucujem veci standard od propisanog jer fabrika uvek daje onaj minimum koji zadovoljava osnovne potrebe.
[ Zarko Silic @ 10.10.2011. 18:09 ] @
Nije nista neobicno sto je interval zamene ulja na 20.000 km. Jos stari Fiat sa FIRE motorom napravljen pre 20 godina, imao je interval zamene na 25.000 km.
Danasnji TDI VAGovi motori, ako se odabere LF rezim, interval zamene ulja je na svakih 60.000 km, ili 2 godine; sta pre istekne. Ima vise razloga zbog cega je to tako.


P.S. cozmo_im-a je vise pogodila plastika na Toyoti nego pitanje vezano za interval zamene ulja i njegove, toboze posledice.
[ cozmo_im @ 10.10.2011. 18:13 ] @
Evropska Corolla je jedan od najtisih automobila u klasi sa vrlo kvalitetnim enterijerom - naravno ne i najkvalitetnijim, ali je u rangu ostalih (Opela, Renaulta i slicnih, ne poredim sa vecom klasom of kors). Uopsteno Toyotoni EU modeli nemaju blage veze sa modelima u USA.

Druga motorizacija, menjaci, sve je drugacije pa cak i vrste enterijera. Vazi i za Azijska i druga trzista. EU trziste je strahovito zahtevno i otud drugaciji paketi opreme. Uostalom domacih testova ima dosta pa cete i sami videti.

Milojkovicu kako to da se ja pridrzavam intervala od 10.000km jos od 1990 i motor je u savrsenom stanju posle toliko predjenih kilometara?

Vrlo male kolicine ulja trosi, nema dima, nema trosenja antifriza, nema nikakvih curenja ili bilo cega, i kompresija je fabricka (merio sam skoro).

Napominjem da je sipano mineralno devedesetih, a zadnjih 11 godina uglavnom polusinteticko ulje.

Interval je bio u razmaku od 7000 do 10.000km (10.000km ili 12 meseci sta pre naidje). Pa kad ispadne. Uredno menjani filteri i sve sto treba, tacno kako je pisalo. I evo ga, 21 godinu radi kao sat. I radice jos toliko kilometara bez problema.
[ etjen @ 10.10.2011. 22:40 ] @
benzinskim suzukijima je zamena na 15000. (ili godinu dana)

20000 nije strašno ako je ulje kvalitetno, kao i gorivo... E sad, s'obzirom da se vozi u Srbiji, šta znam... Izdržaće sigurno 100-150 hiljada, a posle će ga prodati pa mu i neće biti važno, zar ne...
[ vladd @ 11.10.2011. 06:23 ] @
Fabricke preporuke su fabricke preporuke.

Podrazumeva odredjen stepen kvaliteta potrosnog materijala, prosecnu voznju i klimatske uslove(vapaj za godisnjom zamenom).

Sinteticko ulje moze prakticno beskonacno da traje...da nije stroke. Osobina da spira i okuplja prudukte sagorevanja skracuje vek.

S obzirom da je gorivo u Srbiji cudnovatog kvaliteta, dugi intervali zamene i "fabricke" preporuke prestaju da budu merodavne.

Kada se doda i forsiranje motora, svakako treba smanjiti interval.

Pozeljan bi bio nadzor ulja, pregled, merenje TBN broja, i prakticno, pad viskoznosti i TBN broja u odredjenoj meri, bi znacio trenutak za zamenu ulja.

Neko ko usijava izduvnu granu ne moze da racuna na konfornu zamenu po fabrickoj preporuci(ako zeli dobar vek doticnog motora).

Poz
[ cozmo_im @ 11.10.2011. 06:41 ] @
Na dizel Toyotama je na 15.000km interval, za 1.4, 2.0 i 2.2 D4D.

Isto vazi i za Auris 1.6 Valvematic.

Za ostale nemam specifikacije.