Ima li neko iskustvo sa onim kompletima za krpljenje guma, ja sam svasta procitao ali niko da kaze licno iskustvo kako to radi.
Najvise bi mi odgovaralo nesto sto se usprica u gumu i ujedno je i naduva, bez podizanja auto i da je posle moguce krpljenje tog pneumatika.
Najvise bi mi odgovaralo da moze i bez dizalice, i bez kompresora... osim ako bas mora.
Molim vas da se ne trudite da objasnite kako je rezervni tocak bolji jer to nije opcija.
[ vladd @ 13.10.2011. 16:23 ] @
Koristio sam jedanput sprej za popravku i dopunjavanje gume, i sto se tice funkcionisanja, sasvim je ok. Moze da naduva gumu donekle i da zakrpi busno mesto, privremeno.
Meni je problem bio sto mi se desilo po kijametu, pa sam nervozno polomio ventil na boci. Imao sam dve boce, ali jedna ne moze previse da napumpa gumu, zavisno od velicine tocka.
Uspelo mi je da dodjem do kuce i sutradan sa nekih 0.7 bara u gumi da stignem do vulkanizera...koji je naknadno gundjao zbog lepka i otezanog skidanja gume..
Poz
P.S.
Radije bih preporucio "run-flat" gume nego rezervni tocak...veliki je davez zamena gume
[ etjen @ 13.10.2011. 16:30 ] @
a jel može da guma da se koristi normalno posle i da se ukloni ta pena iznutra?
Mislim, izvinjavam se ako je glupo pitanje, ali ne znam... Koliko je problematično ukloniti tu penu iz nje?
[ vladd @ 13.10.2011. 16:46 ] @
U najvecoj meri se ukloni, ali ko ce da detaljise sa ionako probusenom gumom, ona vec nije za velike napore.
Radije bih preporucio "run-flat" gume nego rezervni tocak...veliki je davez zamena gume
Moze ako to moze da se montira nekako na standardnu alu felnu
Citat:
vladd:
Meni je problem bio sto mi se desilo po kijametu, pa sam nervozno polomio ventil na boci. Imao sam dve boce, ali jedna ne moze previse da napumpa gumu, zavisno od velicine tocka.
Koliko sma ja do sad se informisao tu bocu bi trebalo prethodno zagrejati (na grejanju od auta) i onda uspricati u gumu.
Ono sto ne shvatam je da li se pre toga treba podici auto na dizalicu, posto bih i dizalicu da izbegnem ako je moguce?
Citat:
etjen: a jel može da guma da se koristi normalno posle i da se ukloni ta pena iznutra?
Mislim, izvinjavam se ako je glupo pitanje, ali ne znam... Koliko je problematično ukloniti tu penu iz nje?
Ne mora biti ni bas pena u pitanju, postoji ovaj http://www.slime.com/ i on je kako sam ja do sad skontao najpoznatiji proizvod ove vrste, to je neka vrsta gela koja se ubrizga u gumu i posle naduva kompresorom.
Kada se krpi guma samo se ispere sa vodom.
[ Java Beograd @ 13.10.2011. 17:28 ] @
Citat:
vladd: U najvecoj meri se ukloni, ali ko ce da detaljise sa ionako probusenom gumom, ona vec nije za velike napore.Poz
Kako to misliš "nije za velike napore" ? Probušena guma, zakrpljena standardnim vulkanizerkim metodama se ne razlikuje od neprobušene. Mislim na običnu, zdravu gumu, koja je naletela ne ekser.
[ vladd @ 13.10.2011. 17:45 ] @
Neke gume nisu obicne:)
Citat:
bakara: Moze ako to moze da se montira nekako na standardnu alu felnu
Ne mislim na Michelinov PAX sistem, vec na gume sa ojacanom bocnom stranicom, tipa Pirelli eufori@
A sto se tice spreja mislim na ovu vrstu:
[ bakara @ 13.10.2011. 17:47 ] @
I mene ta vrsta najvise zanima...a o njima najmanje moze da se procita, cak ni na YT na kom ima svasta ne uspevam da nadjem video kako to radi u praksi.
Uputstvo: Okrenuti probušenu gumu ventilom prema gore. Dobro protresti posudu.
Zavrnuti malo crevo na ventil gume. Ukloniti osigurač i pritisnuti sprej.
Nakon što je guma napumpana odvrnuti malo crevo i odmah voziti.
Proveriti pritisak nakon 5-10 minuta.
Problem svih tih sprejeva je to sto im je rok upotrebe jako ogranicen. Da bi se bilo sigurno u njegovo prakticno dejstvo, ne sme biti stariji od godinunu dana.
P.S. I dalje tvrdim da je ubedljivo najsigurnija, kako prva pomoc (PP) tako i "rezervni tocak" (sprej glumac), ako se poseduje mobilni telefon sa dosta kredita na kartici
[ vladd @ 13.10.2011. 18:10 ] @
Ove sto sam koristio, sigurno su bili stariji od dve godine. Realan problem je, sto nigde ne navode, naravno, sto je PVC crevo ionako prilicno kruto, debelog zida, sto i treba za 3-4 bara koliko ima u boci, ali kada se incident dogodi zimi(mene je snaslo na -8, izmedju 2-3 ujutru), crevo je kao aluminijumska sipka, a crna plastika lomljiva.
Zasrafio sam ventil, odvalio zastitu i taman da pozicioniram sprej da mogu da pritisnem dugme, puce plastika.
Drugi sam zagrejao upaljacem, dok crevo nije postalo fleksibilno, i naduvao gumu. Usi su mi otpale, da sam morao da skidam tocak, sigurno bih podivljao.
Poz
[ bakara @ 13.10.2011. 18:11 ] @
Citat:
zarsilic:
P.S. I dalje tvrdim da je ubedljivo najsigurnija, kako prva pomoc (PP) tako i "rezervni tocak" (sprej glumac), ako se poseduje mobilni telefon sa dosta kredita na kartici
Slazem se...ali u ovom slucaju to nije opcija, a i tesko da bi zensko moglo da skine tocak.
Evo iskopao sam ovaj video gde se lepo objasnjava ali ipak ovaj video je samo reklama kako to radi u praksi je ono sto mene zanima?
[ bakara @ 13.10.2011. 18:15 ] @
Citat:
vladd: Ove sto sam koristio, sigurno su bili stariji od dve godine. Realan problem je, sto nigde ne navode, naravno, sto je PVC crevo ionako prilicno kruto, debelog zida, sto i treba za 3-4 bara koliko ima u boci, ali kada se incident dogodi zimi(mene je snaslo na -8, izmedju 2-3 ujutru), crevo je kao aluminijumska sipka, a crna plastika lomljiva.
Zasrafio sam ventil, odvalio zastitu i taman da pozicioniram sprej da mogu da pritisnem dugme, puce plastika.
Drugi sam zagrejao upaljacem, dok crevo nije postalo fleksibilno, i naduvao gumu. Usi su mi otpale, da sam morao da skidam tocak, sigurno bih podivljao.
Poz
To u stvari i mene brine...recimo imam jednu bocu i nesto zaserem posto to radim prvi put...i jbga sednes i places, realno treba ti 2 boce.
Mada i sam sam menjao gumu na minusu...i mogu reci da je to jako nezgodno, sa obicnom mehanickom dizalicom je to pravo mucenje, sprej je u takvoj situaciji majka mara pa nek zakrpi kako god moze i onako ti dodje da vozis na felni smao da se ne smrzavas napolju.
[ Zarko Silic @ 13.10.2011. 18:23 ] @
Vidi ovako,
licno mislim (a nisam jedini) da je sprej nepotreban , jer:
tamo gde on moze da pomogne, tamo uopste nije ni potreban. Tubeles pneumatici, kava je vecina (verovatno 100%) danasnjih pneumatika, bez problema umeju da predju vise stotina kilometara, sto prakticno znaci nekoliko nedelja voznje, sa ekserom u sebi.
Ukoliko nastane ostecenje pri kome se pneumatik u potpunosti izduva, odnsno nastupi ostecenje vecih razmera, ovakav sprej nece pomoci. Moze da pomogne samo ispravan rezervni tocak, ili mobilni telefon.
Jos samo u cikloturizmu, sprejevi ovog tipa pronalaze uspesnu primenu.
[ pisac @ 13.10.2011. 19:44 ] @
Citat:
vladd: ali kada se incident dogodi zimi(mene je snaslo na -8, izmedju 2-3 ujutru)
...
Usi su mi otpale, da sam morao da skidam tocak, sigurno bih podivljao.
E jeste vi neke seka perse. Meni je do sada u prethodnih XX godina 3 puta zatrebao rezervni točak, od toga jednom zimi na -10 u sred noći, kada sam naleteo na led tamo negde kod Loznice i morao da skrenem auto van puta (direktno u nisku betonsku ogradicu) da bih zaustavio auto koji je nezadrživo išao ka šleperu koji se preprečio na tom istom ledu. Razbio sam točak, ali sam ga sa zadovoljstvom promenio rezervnim uz veselo zviždukanje. Veselo zviždukanje je naravno bilo zato što nisam morao da menjam farove, masku, hladnjak, pola motora, itd...
I bez problema stigao do Beograda sa rezervnim točkom, to isto veče, uz kašnjenje od samo oko pola sata.
E, baš me zanima kako bi rešio problem da sam imao samo nekakav sprej.
[ bakara @ 13.10.2011. 19:52 ] @
Citat:
pisac:
E, baš me zanima kako bi rešio problem da sam imao samo nekakav sprej.
Poenta teme je kako resiti problem kada nemas rezervni tocak?
Gore od toga moze biti samo da nemas ni tocak a ni sprej...
drzi mesec, dva i onda ponovo pocinje da pusta. Ne mnogo, ali dovoljno da nervira.
Zavisi kakva je rupa, recimo meni nikad nije pustila cepovana guma.
U sustini cepovanje je i najefikasnija metoda, ali nije uvek lako naci rupu (bez vode) i treba nositi kompresor ili pumpu.
[ pisac @ 14.10.2011. 00:36 ] @
Gde mogu da se kupe ti čepovi sa šilom? Ja u kolima imam i rezervni točak i sprej (i pumpa se podrazumeva), a imao sam ideju da nabavim i te čepove. Neka se nađu za svaki slučaj.
[ jnk @ 14.10.2011. 01:29 ] @
To cepovanje nije preporucljivo iz bezbednosnih razloga i rade ih samo vulkanizeri koji tako hoce da ustede vreme. Najsigurnija metoda(pored zamene gume) je klasicno krpljenje sa flekicom. A kad ti se desi probusena guma u nedodjiji uvek bih vise voleo da imam rezervni tocak nego da pokusavam neke magije sa tim penama.
[ pudar @ 14.10.2011. 01:50 ] @
Bozicni praznici prosle godine i trefim se ja u Becu. 100km pre Beca pocne da mi "plese" zadnji deo(nas 5 u kolima,kisa..). Nije valjda guma? Ma nije! Stizemo u Bec(2 posle ponoci) - guma skoro skroz ispustila!
Naravno, stavicemo rezervu sutra i furaj.
Al' sutra - nece AL felna da spadne sa diska(zadnja)!
Sad, ja znam kako bih je skinuo da imam malo vazduha u gumi, al' sta sad?
Ne poznajem grad, praznici, nedelja, gde je vulkanizer, gde ima benz.pumpa, dal' ima portabl kompresor...?
Nadjosmo obliznju OMV ,imaju prenosivi kompresor....
Da ne duzim - zamenili gumu, al' nemamo sad rezervnu do Beograda(nema veze,kupicemo negde na pumpi sprej koji ce 100% da drzi, jer je neki sraf probusio gumu i to je to).
Naravno, ni na jednoj pumpi do Srbije nije bilo spreja za krpljenje, a mozete misliti kakve su mi se misli motale po glavi celim putem bez rezervne gume!?
Cujem da ima kod kineza a i na limundu ima redovno.
Citat:
jnk: To cepovanje nije preporucljivo iz bezbednosnih razloga i rade ih samo vulkanizeri koji tako hoce da ustede vreme. Najsigurnija metoda(pored zamene gume) je klasicno krpljenje sa flekicom. A kad ti se desi probusena guma u nedodjiji uvek bih vise voleo da imam rezervni tocak nego da pokusavam neke magije sa tim penama.
Kako moze da se stavi flekica na tubeless gumu?
I ponovo, i ja bih rezervni tocak ali nema mesta za njega.
Al' sutra - nece AL felna da spadne sa diska(zadnja)!
Imao sa isti slucaj sa alu felnama na fabiji i na kraju sam na felni dosao kod vulkanizera (srecom bilo je blizu) i vulkanizer je nekim velikim cekicem jedva odlepio felnu i kaze da se to redovno desava na alu felnama i da je za to jedini lek veliki cekic.
[ Zarko Silic @ 14.10.2011. 13:24 ] @
Citat:
bakara: Kako moze da se stavi flekica na tubeless gumu?
Pa iznutra !
Za cekic je vulkanizer u pravu.
P.S. Zato kazem mobitel je Mama-Jana.
[ jnk @ 14.10.2011. 15:16 ] @
Ako nemate cekic i sutiranje nogom moze pomoci samo treba biti uporan i pazite da ne oborite auto sa dizalice.
[ bakara @ 14.10.2011. 19:35 ] @
Citat:
jnk: Ako nemate cekic i sutiranje nogom moze pomoci samo treba biti uporan i pazite da ne oborite auto sa dizalice.
A ti mislis da to nije prvo sto svako pokusa...
LM, ja sam danas kupio ovo:
posto nisma znao koji da kupim kupio sam ovaj na kome pise made in usa
Ali tek kad sam dosao kuci i procitao ovo sitnim slovima, skontao sam da ovo nije nikakva pena, vec nekakav gas.
I pise dosta nekakvih sigurnosnih upozorenja, i cak je data i nekakva upozoravajacu nalepnica koja bi valjda vulkanizera trebala da upozori na prisustvo vrlo zapaljivog gasa u gumi.
Ne znam koliko se vidi sa ovih slika i koliko moze da se procita...
takodje pise da se obavezno 4x ispusti i napumpa guma (da bi izasao gas), ali kad je uduvamo sredstvo da gumu ne dopunjavamo sa vazduhom.
Mnogo toga mi nije jasno sa ovim...cemu tolika upozorenja?
[Ovu poruku je menjao bakara dana 14.10.2011. u 20:46 GMT+1]
[ pudar @ 15.10.2011. 02:49 ] @
Jednostavan lek za skidanje Al felne je (naravno, da ima samo malo vazduha!) :
popustiti sve srafove da se odvoje od felne 3-4mm, krenuti 20-30 km/h i 2-3 puta "zabaciti" auto da na taj tocak primi opterecenje(naravno, vec iz prvog popusti, al' ima fore do 3). Silazi bez muke za 7 sekundi...
[ veselinovic @ 15.10.2011. 07:13 ] @
To i jeste problem tih sprejeva.
Unutra je neki lako isparljivi ugljovodonik da bi imao pritisak.
Problem je sto su najcesce zapaljivi, a u nekim slucajevima i eksplozivni.
Zapaljivi gasovi su eksplozivni ( mogu se zapaliti) samo pri odredjenoj koncentraciji sa vazduhom ( kiseonikom). Ako ima manje gasa od Donje Granice Eksplozivnosti ( za metan 5% za benzin ne znam podatak- ali recimo siromasna smjesa) ili vise od GGE ( za metan 15% - analogno kad presisa automobil) nema mogucnosti paljenja ( eksplozije).
E tu je zvrcka. Kad se SKROZ PRAZNA napumpa ( makar i ecetilenom) nema problema. Ali ako se dopumpa vazduhom, i slucajno se ubode eksplozivna smjesa, e onda moze da bude svasta ( kazu da su Krcuna tako ubili- acetilen u gume).
Zbog toga se prije skidanja pumpa najmanje 4 x. Ipak ja ne bih bio u blizini tih 4x, niti bih rado bio u kolima sa ex gumama.
Avionske gume pune azotom upravo zbog pozara, a mi cemo nase puniti acetilenom , hmmm?
A promijeniti gumu na - 20 i nije bas tako zajebano, ali samo ako ne dozvoljavate vulkanizeru da zavrce sarafe pistoljem.
Rukavice na ruke, 2 minuta napolju, 2 min u kabini sa ukljucenim grijanjem.
Iz par izlazaka promijenjeno.
[ vladd @ 15.10.2011. 10:10 ] @
Eto, resenje se samo ispostavilo..
Puniti azotom doticna 4 puta(mada ne vidim cemu preterivanje, nece se valjda progutati boca), i nema opasnosti.
Tolika upozorenja su gotovo normalna za proizvode iz USA, malo veca paranoja, problemi sa osiguranjima..
Kod tehnicki pismenih, dooljno je upozorenje da je nesto zapaljivo i da se ta cinjenica ne ignorise. To je mala kolicina zapaljive hemikalije(a nije C4), gas nije vodonik, da bi morali da nosim zastitnu opremu..
Ne koristiti otvoren plamen i raditi sa gumom u provetrenom prostoru(kakve su sve vulkanizerske radnje).
Poz
[ Braksi @ 15.10.2011. 16:16 ] @
Citat:
Ima li neko iskustvo sa onim kompletima za krpljenje guma, ja sam svasta procitao ali niko da kaze licno iskustvo kako to radi.
Najvise bi mi odgovaralo nesto sto se usprica u gumu i ujedno je i naduva, bez podizanja auto i da je posle moguce krpljenje tog pneumatika.
Najvise bi mi odgovaralo da moze i bez dizalice, i bez kompresora... osim ako bas mora.
Molim vas da se ne trudite da objasnite kako je rezervni tocak bolji jer to nije opcija.
bilo bi dobro kad bi pogledom mogao da zakrpis, naduvas i izbalansiras pneumatik :-)
ja odavno vise i ne koristim dizalicu vec nosim obicnu kinesku pumpicu od 5 evra i bas pre dve nedelje ubodem eksercic. Presao sam nekih 300km sa jednim naduvavanjem i onda sam svratio kod vulkanizera jer sam prosto bio i zaboravio. Ekser je bio na spoljnoj ivici gume (good year dura grip). Prvo je ismirglao gumu iznutra, onda stavio flekicu i izbalansirao tocak.
Puniti azotom doticna 4 puta(mada ne vidim cemu preterivanje, nece se valjda progutati boca), i nema opasnosti.
Tolika upozorenja su gotovo normalna za proizvode iz USA, malo veca paranoja, problemi sa osiguranjima..
I ja se tesim sa tim da su ovakva panicna upozorenja ipak samo zato sto je proizvod americki. 8)
Mada ocigledno je ovo sto sam ja kupio ipak malo drugacije od ovih koji se najcesce srecu, posto sam danas bio u tempu a tamo ima raznih spejeva za krpljenje i na svima pise da se tocak sa ventilom okrene na na poziciju 12h, a na ovom mom pise na 5 ili 7 sati, sto ce reci da na ovim prvim ide neka tecnost koja se slije na dole, a u mom slucaju verovatno ide na gore (gas?).
Mada ko zna da li ce ikad i biti upotrebljen, zar ne?
[ bakara @ 15.10.2011. 19:58 ] @
Citat:
Braksi:
ja odavno vise i ne koristim dizalicu vec nosim obicnu kinesku pumpicu od 5 evra i bas pre dve nedelje ubodem eksercic.
Imam i ja to, ali sa tim mozes da doduvas gumu koja pusta, nikako onu koja je probusena.
[ Braksi @ 15.10.2011. 21:01 ] @
imao sam ja i razderanu gumu. Polukruzno i ocesem bankinu koju su tek stavili i nisu ismirglali i ja RAZDEREM GUMU. Tad sam koristio naravno dizalicu koju imam i rezervni tocak. Rekoh samo da nosim pumpu da ne bi morao ako nije hitno da menjam tocak u noci, kisi ili ako zurim...
[ swordfin @ 10.11.2011. 14:33 ] @
Posto sam skoro ugradio TNG na mesto rezevnog tocka, sprej za krpljenje mi je dosao kao opcija za "prvu pomoc".
Medjutim, pogledao sam 2 komada(prodaju se na OMV pumpama) i na oba pise da je za dimenziju pneumatika do 195/15!!! Ja na vozilu imam 205/55/16 sto znaci da ovaj sprej ne moze da je napumpa.
Da li imate preporuku za neki koji ste uspesno koristili na 16' gumama?
[ Zarko Silic @ 10.11.2011. 16:03 ] @
Pa kupi 2 komada.
[ vladd @ 10.11.2011. 16:04 ] @
Pa kupis DVA spreja.
Poenta je u zapremini gume i zapremini spreja. Jedan nije dovoljan...