[ Voodoo_master @ 14.10.2011. 06:40 ] @
Javlj se samo ujutru, kada je napolju 6-7 stepeni i manifestuje se nenametljivim zvukom slicnim "klepetanju" koji dolazi valjda ispod haube.
Recimo vozim u trecoj 2200rpm, motor tih, miran, zvuk se jasno cuje. Kao da recimo nesto lupka kao kada bi neki lezaj bio extra los. U prvi mah sam pomislio da je vezano za lezajeve tocka. Medjutim:
1. pritisnem kvacilo, skinem gas, rpm padnu na 900 i ne cuje se
2. samo pustim gas, rpm i dalje oko 2000-2200 zvuk prestaje, pipnem gas, vrati se, pustim nestane i tako u krug.

Kako to da je vezano za "gas", tj. ako nema gasa nema zvuka, ako ima...eto i njega.

Posle nekih 5min, kada motor dostigne radnu temperaturu zvuk nestaje.

E sada nisam bas nesto strucan oko auta, posebno novih, ali mi je poznato da kompjuter "vodi" ceo proces, te da na hladno i na toplo drugacije vodi proces.
Na kraju krajeva, kako ja razmisljam (verovatno gresim), sta moze biti vezano za to da li je gas pritisnut ili ne?

1. AKo pritisnem gas....pumpa goriva radi sta? Ubrzava, kako je ona kontrolisana? Pojma nemam
2. Neki od ventila" klikce 3-4 puta u sekundi (ovo je ritam tog zvuka, zato sam prvo i pomislio na problem oko lezajeva tocka, mislim sta se tako sporo okrece)
3. Sta radi EGR ventil, kada je motor hladan, da li on tek kada dostigne radnu temperaturu (zbog prirode senzora) pocinje da radi svoj posao? da li bi se njegov rad mogao cuti, kao kliktanje on/of ili on ima rad u opsegu 0-100% otvorenosti (umesto samo on/of). nesto sumnjam da moze to tako jasno da se cuje.

Mnogo pitnja, a sve nesto tipujem na pumpu goriva....mozda gresim

Punto je 1.2 ima 18.800km, nema ni godinu dana, redovno servisiran u garanciji.

Mozda ja previse toga cujem, ali opet. Bolje spreciit nego leciit.

DA dodam da je potrosnja regularna i potpuno u granicama deklarisane, motor uvek mirno radi, auto dobro "vuce" i generalno nema vidljivih mana, osim ovog "zvuka".

Sta bi ovo moglo da se cuje?
[ cozmo_im @ 14.10.2011. 06:50 ] @
Standardna boljka tog motora, ne obracaj paznju. Sasvim normalno. Objasnjeno milion puta na netu, pretrazi, ima foruma gde je detaljno opisano.

Jednostavno takav je motor. Svim vlasnicima se to cuje u uslovima koje si opisao.
[ vladd @ 14.10.2011. 09:18 ] @
Uglavnom po forumima objasnjavaju da je u pitanju "piston slap", ili kuckanje ventila(kod verzije sa 8 ventila), neki su u servisima dobili preporuku da koriste klipove presvucene teflonom...negde pak optuzuju brizgaljke..negde svecice i kablove...

Hladan motor radi u zatvorenoj petlji, sto se ECU-a tice. U tim trenucima, u cilindre ulazi predefinisana kolicina goriva za odredjenu poziciju pedale gasa.

Elem, ako je kliktanje i samopaljenje goriva u pitanju(zbog eventualnog viska goriva, dobijenog predprogramom), moze se probati sa dodavanjem oktanskog bustera u gorivo, cisto da se eliminise ta verzija problema.

Kada se motor zagreje krece "otvorena petlja" ECU_a, ocitavanje lambda sonde, dodavanje drugacijih kolicina goriva(da bi se smanjio produkt nesagorelih komponenti), mislim da bi se "piston slap" i tada nastavio u nekoj meri, da je to u pitanju...


Poz
[ cozmo_im @ 14.10.2011. 10:16 ] @
Svi imaju doticni problem, ceo moj komsiluk koji vozi Z10 i Classica. Kako krene ladno vreme eto kuckanja. Nema resenja u servisu, jednostavno se tako ponasa. Kazu da nema uticaj na zivotni vek motora. Neki su presli skoro 100.000 sa Z10 bez problema, uz to kuckanje s ladnim danima, tako da mislim da nema brige.
[ Voodoo_master @ 14.10.2011. 11:49 ] @
Citat:
cozmo_im: Svi imaju doticni problem, ceo moj komsiluk koji vozi Z10 i Classica. Kako krene ladno vreme eto kuckanja. Nema resenja u servisu, jednostavno se tako ponasa. Kazu da nema uticaj na zivotni vek motora. Neki su presli skoro 100.000 sa Z10 bez problema, uz to kuckanje s ladnim danima, tako da mislim da nema brige.


Ok hvala na savetu. AKo je kao sto kolega kase piston slap...ma sta to znacilo, onda je to stvar loseh podesavanje tih nazovimo ih "nultih" parametara, a moguce je da nase lose gorivo utice na te probleme, da jednostavno nevalja...ko zna. Probacu sa 98 oct.
[ Voodoo_master @ 17.10.2011. 06:44 ] @
A jutros na -1C je bilo posebno izrazeno...vozim se ja prvih 3-4 minuta, 3 brzina 2200rpm, nigde nikoga, mirna voznja i samo kao po komandi ON/OFF krece taj zvuk, nema ono pomalo da se pojavljuje, pa da pojacava, jok, ON i radi...posle jedno 3-4 minuta OFF. Pokidah se od smeha! Pa da je do parametara sagorevanja, Lambda sonde i en znam it cega sve jos ne, valjda bi bilo drugacije tj. ako radi sa predefinisanim vrednostima, valjda bi po koji ciklus sagorevanja "promasio", "zeznuo" pa bi recimo povecavao intenzitet. Sve mi se to cini da je to bas u onoj pocetnoj fazi kada Lambda sonda pocen da "radi", da tada to i nastane, tj. da na hladno u samomo pocetku parametri jesu OK postavljeni, ali da u momentu kda pocne da "koriguje" mesavinu Lambda sondom onda dolazi u narednih 3-4 minuta do ovoga. Sve u svemu Italijanska "princeza na zrnu graska" nije za hladno vreme.
[ vladd @ 17.10.2011. 07:17 ] @
Ta dilema se resava kacenjem dijagnostike i pracenjem parametara rada motora..ako je problem u sistemu sagorevanja..

I samim osluskivanjem i konstatovanjem pri kojim momentima rada se desava, suzava se krug mogucih uzroka problema.

Da je u pitanju klepetanje klipa, trajalo bi dok je hladan...

Poz
[ Voodoo_master @ 17.10.2011. 11:49 ] @
To se i dogadja dok je hladan izmedju 3-6 minuta rada. Probacu drugo gorivo na drugoj pumpi da sipam.
[ vladd @ 17.10.2011. 14:02 ] @
Citat:
Voodoo_master:...  Sve mi se to cini da je to bas u onoj pocetnoj fazi kada Lambda sonda pocen da "radi", da tada to i nastane, tj. da na hladno u samomo pocetku parametri jesu OK postavljeni, ali da u momentu kda pocne da "koriguje" mesavinu Lambda sondom onda dolazi u narednih 3-4 minuta do ovoga. ...


Citat:
Voodoo_master: To se i dogadja dok je hladan izmedju 3-6 minuta rada. Probacu drugo gorivo na drugoj pumpi da sipam.


Ili je hladan ili je krenula korekcija smese..odluci se koji je trenutak kada klaparanje pocinje, nestaje..

Dok ne dostigne temperaturu, ECU ne osmatra lambda sondu..

Poz
[ jnk @ 17.10.2011. 14:24 ] @
Probaj europremium par rezervoara pa vidi da li ima neke razlike. Takođe, ubaci neki preparat za čišćenje dizni, ne može da škodi.
[ vladd @ 17.10.2011. 14:56 ] @
A ja bih mu uradio jedan "italian tune up"...

Poz
[ Voodoo_master @ 18.10.2011. 17:36 ] @
Citat:
vladd: Ili je hladan ili je krenula korekcija smese..odluci se koji je trenutak kada klaparanje pocinje, nestaje..

Dok ne dostigne temperaturu, ECU ne osmatra lambda sondu..

Poz

Po ovome sto kazes to i jeste trenutak kada pocinje da radi korekciju smese, ali Lambda sonda ocigledno nije zaista dostigla radnu temperaturu, pa kapiram da ne vrsi pravilno korekciju.
Hronoloski je to ovako:
od 0-3minuta neradi korekciju, sve fino radi,
od 3-6 minuta pocela je da radi korekcija, ali je temperatura sonde nedovoljna, cuje se lupkanje
od 6min pa na dalje sve je opet Ok, jer je sonda dostigla temperaturu
Ne znam kako drugacije da objasnim ovu pojavu.
U cetvrtak idem u Fijat Stojanov u NS pa cemo videti.
[ milivoje t @ 18.10.2011. 18:06 ] @
Pre nego sto predjete na softver, ECUe, petlje, ubrizgavanje, ja bi zasukao ruke i pregledao hardver. Jer to sto ti se desava desavalo se u motorima i pre nego sto je njima poceo da upravlja kompjuter.
Danas svi nesto vole da mrsomude sa racunarom, pogovo ti ovlasceni sviraci tj. servisi.

A niko ne zna da uprlja ruke i nasteluje ventile ili uzupci motor kako treba.
Ako je to onaj stari 1.2 8v ventili se steluju kao na stojadinu koristeci plocice. Verovatno je sve to naucna fantastika za ovlascene svirace.
[ vidan kv @ 18.10.2011. 20:19 ] @
........Amin.......Milivoje Bravo!
[ cozmo_im @ 18.10.2011. 20:58 ] @
Radi se o novom autu, nikakvo zupcenje i stelovanje ventila ne dolazi u obzir. Komsijin Punto, koga je kupio na zimu, odmah je imao taj zvuk, kad je kreno sa placa. Pretprosle i prosle zime. Znaci i kad je bio nov, i posle redovnih servisa i jednostavno je tako. Isto vazi i za komsiku koja vozi prvu verziju - Z10.
[ vidan kv @ 19.10.2011. 19:30 ] @
.......a jel smeš da se zakuneš da su mu na prvom servisu prekontrolisali zazor ventila(što je obavezno)?.....u 90% slučajeva na prvom servisu zamene ulje i ništa više(a masno naplate)......pozzz!
[ cozmo_im @ 19.10.2011. 19:38 ] @
Kad od njih 10 koje znam da imaju Punta (ili Z10) svi imaju taj problem, koji je i potvrdjen onda je tako... takav motor. Ako ne utice na vek trajanja sta ima tu neko da se smara.