[ davidm91 @ 15.10.2011. 13:01 ] @
pozz svima!
nedavno sam imao priliku da izvlacim auto kome je prednji tocak upao u saht... ja sam ga gurao od napred i u trenutku kada sam pogurao jace lim na prednjem krilu (iznad prednjeg tocka) je poceo da se uvlaci,kako sam sklonio ruke lim se vratio u isto stanje...
interesuje me zasto je limarija toliko slabasna na generalno vecini vozila,i tako izvitoperena?
auto je bio 206...
[ vladd @ 15.10.2011. 14:05 ] @
Nije slabasna vec je dosta tanja nego nekada i drugacije isprojektovana. Kod savremenih automobila, karoserija deformisanjem prima veliki deo energije sudara, sto je korisno u tim momentima, ali je problem za limarijsko ozivljavanje tako zguzvane karoserije...

Garancija na rdju je 10 godina, a posle toga..ko nam je kriv za nizak standard

Poz
[ Wi-Fi @ 15.10.2011. 15:29 ] @
^^Upravo iz ovog razloga
Citat:
davidm91:kako sam sklonio ruke lim se vratio u isto stanje
[ bakara @ 15.10.2011. 15:30 ] @
Citat:
davidm91:
auto je bio 206...


Pezo 206 ima, ako se ne varam plasticna krila.

Limarija na novim vozilima u opste nije slabasna tanka je samo spoljnja limarija.
[ Wi-Fi @ 15.10.2011. 15:37 ] @
...cija svrha je aerodinamika i estetika, nista vise
[ davidm91 @ 15.10.2011. 21:32 ] @
heh...znaci brzo i lako,a ako dodje do peglanja bice haosa... ne svidja mi se to ja volim automobile do 2000 te god bas zbog te cvrstoce limarije...

ne, krila od pezoa 206 su od (papirnatog) lima

Skoro sam imao priliku da pogledam pod haubu 307-to je smesno jer je motor 1/3 a ostale 2/3 su plastike...
u ostale automobile novije generacije nisam toliko upucen,ali ovim modelima sam zgranut...
[ etjen @ 15.10.2011. 21:59 ] @
he, to je večita zabluda. Noviji automobili su nemerljivo sigurniji od starih, baš iz razloga koje je neveo Vladd.

Ali nije takav način projektovanja karoserije toliko ni nov, bilo je toga i pre 90-tih. Lim se gužva na projektovanim mestima i tako apsorbuje silu i spašava putnike a i pešake.

Karoserija je nemerljivo otpornija na rđu nego ranije, a plastični delovi su tu radi smanjenja mase i poboljšanja performansi vozila.
[ BB308 @ 16.10.2011. 09:29 ] @
Ne znam za 206 ticu ali kod peugeot 307 su krila plasticna sigurno. Bar kod modela SW.
[ davidm91 @ 16.10.2011. 14:02 ] @
ja sam konkretno u vezi 206 mislio na losu limariju krila...
a za 306 u vezi plastike ispod haube...moguce je i da su krila 306 plasticna...sto mislim da je bolja varijatnta od tanke limarije (otporne na koroziju 10 godi)

iskreno kad pogledam juga i 206, bezbednije i jace mi mi deluje jugo,dok limarija 206 moze da se vijori na jacem vetru ili pri vecoj brzini... ali je bezbednije ako dodje do sudara pesaka i automobila,mada na auto putu i van naseljenog mesta nisu pesaci tako cesta pojava ;)
[ bakara @ 16.10.2011. 14:48 ] @
Citat:
davidm91: ja sam konkretno u vezi 206 mislio na losu limariju krila...
a za 306 u vezi plastike ispod haube...moguce je i da su krila 306 plasticna..

Na 306 su metalna, a na 307 su plasticna, kao i na cliu i megane.

Citat:
davidm91
iskreno kad pogledam juga i 206, bezbednije i jace mi mi deluje jugo,dok limarija 206 moze da se vijori na jacem vetru ili pri vecoj brzini...

Mnogo gresis i u velikoj si zabludi.
[ davidm91 @ 16.10.2011. 21:18 ] @
heh...jel tako...ja samo komentarisem sta sam video...nisam rekao da sam u pravu... znaci i izlakirani papir sa ojacanjima je jaci od limarije na starijim vozilima?

Objasni mi gde su ta ojacanja ako ih ima i na kom principu to funkcionise,kako je rekao forumas gore... da se takva limarija ne moze ispraviti...
[ Wi-Fi @ 16.10.2011. 21:33 ] @
Krila, hauba, lim na vratima i sl. su prakticno nebitni, tu samo zbog aerodinamike i estetike, eventualno zastite putnika od sitnih predmeta (otprilike kao i stakla). Bitno je ono na cemu stoje ti limovi/plastike tj. karoserija.
Limarija se ne ispravlja vec menja (kao sto se i auto menja u slucaju vece stete, a ne razvlaci, vari i sl.).

Sto se tice Yuga i sigurnosti - no comment...
[ davidm91 @ 17.10.2011. 01:11 ] @
znaci ovako... bitno mi je da znam... da su konstrukcije-ojacanja koja drze te limove veoma jake,a da su ti limovi samo kao estetski pokrivaci,jel tako...
[ Milojkovic @ 17.10.2011. 01:22 ] @
Sve je to sad na nivou konzerve i kad ga cvrknes tek tad vidis koliko je sve to napravljeno za jednokratnu upotrebu.
[ damic @ 17.10.2011. 08:16 ] @
Drugar vozio pug 307 na autoputu, 150km/h, popustile mu neke zabice koje drzale plasticno podkrilo, ono se uplelo u tocak, razbucalo u trenu celo krilo i jos neke okolne plasticne delove. Kaze da je jedva ostao ziv. Neznam, ipak mi lim deluje kao bolje resenje.
[ davidm91 @ 17.10.2011. 13:20 ] @
pa da kao sto kaze forumas ``gore`` bitno je da ne povredi pesaka a to sto ce da se razleti to nije bitno... za koju godinu pravice automobile tako lagane da ce pri vecoj brzini samo volan ostati u rukama...zato fuj!
[ ikeda @ 17.10.2011. 15:09 ] @
Ma druže kupi ti yuga i rešen problem, nema glava da te boli. Em se nećeš gaditi na plastične delove i tanak lim, em ćeš moći da ga čukaš koliko hoćeš. A ni pešaci neće imati mnogo šanse protiv tebe, tako da je uživanje potpuno.
[ davidm91 @ 18.10.2011. 14:04 ] @
ahahaha... pa naravno jugo je limuzina :D... nekada niste ni znali za bolji auto,a sad su vam nagurali raznorazne reciklirane konzerve pa se pravite vazni... to su takola koja ce pesaci da polome i oja se razlicu poputu... ;)

ne mozes u autu da se okrenes od koje kakvih pregrada plastika i ostalo koje vremenom pocinju da tandzrcu...
[ codeNO @ 19.10.2011. 09:54 ] @
Nije poenta u krilu kola vec u crvstoci same sasije i gde skoljka auta apsorbuje silinu udara. Francuzi su tu malo napravili losiju estetsku kombinaciju...a krilo samo po sebi ne cuva glavu niti moze bolje da zastiti motorni prostor i da je od lima. Kod Yuga pri frontalnom sudaru prednji deo nestaje i vrata ne mogu da se otvore dok kod 206, 307 mogu...to je razlika...pogledaj crash testove na YT pa ces se uveriti u cvrstinu. Sve oko skoljke je samo estetika dok prava cvrstina je u skoljci auta. NASCAR automobili su napravljni od celicnih cevi preko kojih je stavljena plasticno telo...cisto da podseca na auto a da iznutra sacuva vozaca
[ davidm91 @ 19.10.2011. 13:48 ] @
heh... taze tema koja govori o modernim automobilima i ne vezuje se za pezo... drugar je kupio korsu 2006 god. Na regionalnom putu je pri manjoj brziji udario u plitku rupu i na autu se odvalio spajac koseva sipka koja je odvalila
motor,zbog cega nisu mogli da nastave putovanje...
[ mozdasamjaamozdainisam @ 19.10.2011. 14:28 ] @
Kao sto rekose pre mene, delom estetika, delom bezbednost pesaka, delom smanjenje troskova proizvodnje itd...
Slazem se da za nase puteve mozda nije bas najidealnije, ali ne verujem da bas svaki automobil jednom nedeljno izgubi negde po neki deo.

Tako da, radije cu da mi ta plastika sacuva nogu - umesto da je polomi;
radije cu da platim 50% manje za potpuno novi deo;
radije cu da imam estetski lepsi auto...

Ne vidim bas nesto mnogo mana sto je to od plastike.

A sto se tice plastike u unutrasnjosti, tu su opet najvecim delom krivi nasi putevi. I maybach bi vremenom proskripeo :)
[ davidm91 @ 20.10.2011. 23:30 ] @
posle mnogo tekstova,video klipova,konsultacijom s drugim strucnim ljudima,zakljucio sam da...

su na novijm automobilima znatno vise ojacana mesta koja primaju silu udarca,
da je tal lim/plastika ima vecim delom estecku stranu
da imamo lose puteve
da je uglavnom problem neprilagodjena brzina,zbog toga mislim da ce automobil 2005 i noviji pri 150 kmh,biti bezbednij od auta 90to i neko starije godiste...

s toga,hvala forumasima za ovu diskusiju koja mi je objasnila pravo stanje... :D
pozz!!!

evo jednog linka koji me je definitivno ubedio...

http://www.youtube.com/watch?v...ag&feature=player_embedded

ugodno putovanje! ... :D