|
[ toplim @ 24.10.2011. 14:08 ] @
| Inace ja imam servis i vrsim ugradnju izduvnih sistema, neke auspuhe i sam pravim itd... Medjutim ono sto me buni to su zastavina vozila , prvenstveno Jugo 45. Znate ono kad po zvuku na 300 metara prepoznate da je u pitanju "zastavin krs", kec, jugo itd... Evo bas na jednom jugicu 45 sam stavio nov jedan jedini lonac i sta? Auto ima onaj reski zvuk koji strasno nervira, mislim za trke bi to mozda bilo ok, ali ovako ne. Pa sam onda ugradio jos jedan lonac, pozadi, protocni, kao sto ima 55-ica. Ali je opet zvuk cudan, zvonki, nema sustanja, nego kao da udaras cekicem...znate o cemu pricam. Dodje mi da otvorim ovaj nov lonac pa da vidim dal su uopste stavili nesto u njega... Mislim da ako se auspuh dobro dimenzionise nevezano za fabricki model, da moze mnogo da se postigne u smirivanju zvuka. Tu pre svega dobru ulogu igra kamena vuna koja je u svim ovim loncima "luksuz". Ali isto tako i dimenzije cevi. Razmisljam da mu stavim jedan protocni loncic odmah ispod izduvne grane, da ga napunim kamenom vunom jer ona izdrzava jako visoke temperature. Ili mozda neko ima neku ideju. Zato sam i postavio temu, mozda neko ima iskustva po ovom pitanju. Znaci cilj je da je buka sto manja ali opet da nema sprecavanja protoka vazduha.. |
[ botr @ 24.10.2011. 15:56 ] @
Ja mislim da je taj zastavin lonac supalj, posebno onaj sto ide na 55, bukvalno zvoni. Probaj nesto sam da naptavis, kamena vuna, 2-3 komore itd.
[ vladd @ 24.10.2011. 16:28 ] @
Svako kompliovanje izduvnog sistema kod zastave je ekonomski neisplatljivo. Ako je u pitanju prodaja nekakvih proizvoda.
Ako se radi za licno zadovoljstvo, treba obratiti paznju na dizajn doticnog lonca, i obavezno voditi racuna o izolaciji lonca. Sto su topliji gasovi na izlazu, to bolje, sto manje pothladjivanja lonca, takodje.
Sto se tice dodatnog utisavanja, to se radi sarezonantnom komorom, i narano, izolacijom spoljnog zida.
Previse komora, previse cevi u rezonatoru, poskupljuje izradu, i materijalom i vremenski.
Obicno lonci kod zastave zvone dok su hladni. Kada se iole zagreju, menjaju zvuk.
Inace je taj sistem fabricki lose odradjen, a samouki majstori su samo pogorsali stvar.
Poz.
[ toplim @ 24.10.2011. 18:02 ] @
Slazem se. Ali evo sta sam primetio, na evo ovom jugicu kog ceo dan cackam, primetio sam da osim sto zvoni lonac, zvone i cevi, pogotovu cev od grane do prvog lonca koji je po mom misljenju i suvise pozadi. I umesto da rezonator (protocni lonac) stoji napred, oni ga na 55-ici cusnuli pozadi sto je pogresno. Nisu u pitanju mehanicke vibracije, proverio sam, nego kao da je sama cev "ljuta" ili sta li vec, mozda previse uska, pa je veca gustina gasova. Evo ovih dana se bacam na prosirivanje delatnosti sto se tice izgradnje lonaca, ali sa zastavom ne znam koliko cu da postignem jer napred nema mesta za rezonator :) pozz.
[ botr @ 24.10.2011. 18:42 ] @
Kad auspuh kosta 1.000-2.000 din i ne moze da bude bolji.
[ Milojkovic @ 24.10.2011. 20:58 ] @
Upravo to koliko novca toliko i muzike -zvuka.
[ Markoxxx @ 25.10.2011. 01:56 ] @
U ovom slucaju - cini mi se, dobijes vise zvuka za manje para :)
[ vladd @ 25.10.2011. 11:53 ] @
Citat: toplim: ... I umesto da rezonator (protocni lonac) stoji napred, oni ga na 55-ici cusnuli pozadi sto je pogresno. Nisu u pitanju mehanicke vibracije, proverio sam, nego kao da je sama cev "ljuta" ili sta li vec, mozda previse uska, pa je veca gustina gasova...
Prvi problem je pozicija, zvoni cela cevka do "prednjeg lonca" ili prigusivaca, zadnji lonac bi trebao da bude rezonator(i prigusivac zvuka..), ali ne i za zvuk koji je vec nastao i izasao u okolinu.
Problem su i kolena i savijanja, svako moze da bude izvor buke.
Kako skratiti izduvnu cev od grane do prvog lonca, to je stvar onoga ko zeli da unapredi sistem. Mozda dodavanje jednog manjeg predprigusivaca, sa nesto sirim cevima(imati na umu 1100ccm i manje i bednu snagu), ili sira cev postavljena sa ublazivacm zvuka, iznutra ili izolovana spolja, da se brze zagreva i sporije hladi.
Ili prigusivac odmah nakon izduvne grane, pa duga nesto sira cev i zadnji lonac sa rezonatoromi boljim protokom..mislim bolje konstrukcije, bez perforiranih cevi, samo sa pregradama i otvorima..takodje izolovan, da bi odrzavao temperaturu izduvnih gasova...
Ali to ce duplirati cenu...minimum...
Poz
[ Java Beograd @ 25.10.2011. 11:58 ] @
Ja sam jednom davno kad sam bio student imao Yugo 45 A. A od "Amerika" bačko ! Naravno, nije poenta u Americi, već u relativno viskom kvalitetu vozila (a i rezervnih delova) početkom osamdesetih. Tad se auspuh nije čuo. Auto je bio tih i nije zvonio, a unutra je najverovatnije bio pravi auspuh, onakav kakav treba i mora da bude.
99% zvuka dolazi iz lonca. Nema druge, to je to. Dobar lonac auspuha je alfa i omega.
[ milivoje t @ 25.10.2011. 13:07 ] @
Izduvni sistem je kao duvacki instrument, razlicita geometrija znaci razlicit zvuk.
Isti motor od 1100 kubika potpuno drugacije zvuci u jugu i kecu. Te motore su imali i italijanski autmobili pa nikada nisu zvecali kao kec.
Cesto su se menjale izduvne grane i kao bitna stvar lonac, najcesce zamena srednjeg je zavrsavala posao/dosta zanatlija ih je pravilo da budu kvalitetno izolovani i to je cela nauka.
[ vladd @ 25.10.2011. 16:25 ] @
Doticni "srednji", odnosno prednji, posto zastava nema katalizator, najcesce, treba da ugnjavi bar 70-80% buke. On treba da skine udarni talas, a da ne smanjuje protok.
Nesto ovako:
Zadnji lonac treba da ima rezonator, i da rasprsi izduvne gasove, ali i da ih ponovo sakupi na izlazu, i treba da podnese bar dve zapremine motora, konkretno oko 2 litra...
Bez vecih prigusenja i preuskih prolaza, sa sto manjim povratnim pritiskom.
Poz
[ vladd @ 25.10.2011. 16:34 ] @
Za razlicite zvuke razliciti instrumenti..Borla dizajn
[ kristina990 @ 25.10.2011. 17:45 ] @
...meni se taj karakteritičan zvuk baš dopada....
[ toplim @ 25.10.2011. 18:24 ] @
Citat: kristina990: ...meni se taj karakteritičan zvuk baš dopada....
Eto ti sad...ko bi rekao :D
Sto se tice vladd tih flowmaster-a, to je nesto "novo", video sam na netu ima raznih varijanti... To ti je na neki nacin kao antena, moze ovako a moze i onako...pa u nedostatku pravih proracuna ljudi i dalje eksperimentisu... polu-perforirane cevi sa izolacijom u posebnoj komori i strujanje gasova nazad kroz lonac, sa 2 perforirane pregrade na neki nacin daju najbolje rezultate ako se uzme u obzir cena-kvalitet. Problem kod tih flowmastera je to sto mora ceo lonac da se izoluje a to zahteva dupli lim... A opet perforacija sa sobom nosi rizik da u vidu prasine izadje izolacija posle nekog vremena, zato rupice moraju da budu sto sitnije...a opet dovoljno velike da ne bi doslo do zapusenja. Tu problem moze da resi mrezica. Govorimo o izolaciji staklena - mineralna - kamena vuna.
Ako idemo u detalje izduv je jako velika nauka, medjutim retko ko se upusta u fiziku, matematiku itd... jer i obicna resenja na neki nacin zadovoljavaju trziste. Dakle koliko je izolacija dobra, toliko zna da bude i pogubna jer se u njoj kondezuje vodena para, pa lonac ako nije debolg zida, istruli za godinu itd... Pa se onda busi rupica na loncu sa donje strane sto je opet kompromisno delo "majstora". Za sad jedno od najboljih resenja je koriscenje specijalno perforiranih cevi koje se retko mogu naci, skupe su, ali vrlo dobro vrse svoju funkciju, a to je da odvode zvucne talase, na malim obrtajima da pruze back-pressure, tj. "opterecenje" a na velikim da ne smetaju... evo slike te cevi koju sam nasao...na netu :)
[ vladd @ 25.10.2011. 19:25 ] @
Za taj nivo vozila, mozes smatrati da nema nikakvog fizicko-inzenjerskog proracuna, jedini proracun je ekonomski. Koriste se poznata resenja, vrsi se tehnologizacija, uklapanje u mas proizvodnju i ekonomsku cenu.
Proracuni i simulacije su za ekstremne upotrebe, velike snage ili neki zeljeni benefit, zvuk, protok, snaga..pa i izgled.
I nije bas kao antena, antene su za FIKSNE frekvencije, a kada su za siri opseg, onda su medju najlosijima po karakteristikama.
Za tvoje zahteve, najbolji je komorni rezonator, pri niskim obrtajima, nizoj frekvenciji i malom pritisku(integralnom), akumulirace gasove i obezbediti necujan rad i lagani izduv. Prelaz na vise obrtaje ce lako podneti, ako je potrebne zapremine, a tada na scenu stupa prednji mafler, koji ce prigusiti seriju paketa gasova.
Na kraju krajeva, mozes da ga radis sa klapnom, koja ce zatvarati direktniji protok, ili sa malim turbinicama(dve ili vise), koje ce razbiti zvuk, a imace poseban uticaj na protok i promene rezima, promene frekvencija. Inace su turbinski prigusivaci na automatskim puskama...sto je ekvivalentan rad..(mada i u toj problematici ima raznih verzija, zavisno sta se zeli prigusiti)..
Perfororani lim nije problem nabaviti, ili izraditi, a iza krupnijih rupa a cevi, moze da sledi sitniji sloj(mreza) ili traka staklene vune, kao gurtna, koja se nece lako raspasti(na kraju krajeva sve ima svoj vek).
Postoje mafleri samo sa komorom i direktim protokom, bez staklene vune ili azbestnih traka, koji su jednostavniji za izradu, ali ne obezbedjuju odrzavanje vruce cevi(bitno je da su gasovi sto topliji do izlaska iz auspuha, posto hladne smese imaju vecu gustinu i problematican protok).
Povratni pritisak je svakako nezeljena stavka, nevezano za broj obrtaja..druga prica je kod dvotaktnih motora..
Poz
[Ovu poruku je menjao vladd dana 26.10.2011. u 09:50 GMT+1]
[ hobbista @ 28.10.2011. 23:11 ] @
Malo je cudno da je taj zvuk kod Y45.
Na Y55 (1100) taj zvuk se dobija promenom grane 2 u 1.
Stavlja se grana od Z101, koja spaja 2 u 1 ispod patosa (dve cevi idu iz motornog prostora, savijaju se ispod patosa i tek onda prelaze u jednu), za razliku od grane za Y55 koja spaja 2 u 1 u motornom prostoru.
Citat: milivoje t:
Isti motor od 1100 kubika potpuno drugacije zvuci u jugu i kecu.
Upravo zbog ove grane.
[Ovu poruku je menjao hobbista dana 29.10.2011. u 00:27 GMT+1]
Copyright (C) 2001-2024 by www.elitesecurity.org. All rights reserved.
|