[ pisac @ 28.10.2011. 20:00 ] @
Može li (sme li) TDCi da se pali na gurku/nizbrdicu?
Čisto da znam. Nisam nikada probao jer nisam imao potrebe, ali pre ili kasnije može se ukazati i takva potreba ukoliko akumulator iznenada otegne papke.
[ jandrino jato @ 28.10.2011. 22:26 ] @
ubacis u drugu brzinu obavezno!!!!!!! jer tvoj motor nema lanac nego kais!
[ pisac @ 28.10.2011. 23:35 ] @

U suštini znači da se paljenje na gurku ne razlikuje od benzinaca?

[Ovu poruku je menjao bakara dana 29.10.2011. u 21:34 GMT+1]
[ Nocni @ 28.10.2011. 23:57 ] @
Opet pisac sa simpaticnim pitanjima... nije pozeljno paliti auto na vucu (nabavi kablove za prespajanje) a ako vec mora na vucu onda je najbolje forda upaliti trecom i to bez gasa a ne drugom... kako to ide mozes da isprobas u voznji sad dok je sve ispravno...
[ jnk @ 29.10.2011. 00:19 ] @
Crkava ti akumulator pa oces da vidis dokle ce izdrzati?
[ peromalosutra @ 29.10.2011. 01:35 ] @
Meni u korisnickom uputstvu pise da niposto ne palim auto na gurku, vec da u slucaju potrebe koristim kablove za prespajanje. Kao razlog se navodi da "zivo gorivo" moze doci do katalizatora i unistiti ga.

Doduse u pitanju je benzinac, ne znam kakva je situacija sa dizelima.
[ vladd @ 29.10.2011. 07:19 ] @
A zatim ce doci do strasnih polucija u atmosferu..ta uputstva evoluiraju do uvrede, cekam samo kada ce na kraju da napisu, "a nakon dve godine, kupite nas nov auto"

Kada tdci dodje do gurke, vec je odavno zaradio reciklazu

Poz
[ botr @ 29.10.2011. 13:17 ] @
Najbolje ti je da palis trecom ako budes morao-mogao, jer je za trecu potrebna malo veca nizbrdica, u suprotnom koristi drugu.



[Ovu poruku je menjao bakara dana 29.10.2011. u 21:34 GMT+1]
[ jnk @ 29.10.2011. 14:10 ] @
Na starijim automobilima je kais mogao 'da preskoci' i da razlupa motor ne znam ima li takve opasnosti danas.
[ vladd @ 29.10.2011. 19:42 ] @
Citat:
jnk: Na starijim automobilima je kais mogao 'da preskoci' i da razlupa motor ne znam ima li takve opasnosti danas.


Postoje interferentni i NEinterferentni motori, srpski, oni kojima se susrecu klipovi i ventili i oni kojima se to ne dogadja.

Nema nikakve veze sa "starijim" i "mladjim"(posto su svi motori otprilike "stari" jedno 70 godina, u tom delu konstrukcije..), vec sa odlukom konstruktora...

Poz
[ Java Beograd @ 29.10.2011. 20:19 ] @
Citat:
jnk: Na starijim automobilima je kais mogao 'da preskoci' i da razlupa motor ne znam ima li takve opasnosti danas.
Nikad ni jedan kaiš nije preskočio. To je urabana legenda. Jer, razvod "ne zna" da li ga pogoni radilica koja se okreće anlaserom ili preko lamele kvačila.
[ veselinovic @ 29.10.2011. 20:20 ] @
Poslije visegodisnjeg iskustva sa matorim dizelima i paljenjem na guranje tvrdim da iole dobar kais nece preskociti ukoliko se ima imalo osjecaja.
Kais koji bi preskocio pri paljenju na guranje bi svakako preskocio jer je star i los.
Najefikasniji metod paljenja na guranje prema meni je da se uatomobil zaleti na neku brzinu.
Mjenjac se ubaci u trcu ili cetvrtu brzinu ( otprilike da brzina motora bude kao na ler gasu ili nesto veca).
Prije paljenja se ugriju grijaci dva puta.
E sad se sa ugasenim kontaktom pusti kvacilo.
Motor se zavrti bez ikakvog trzanja i kad se skroz pusti kvacilo daje se kontakt.
Ako ima imalo kompresije upalice bez iakkvog trzanja i maltrtiranja mjenjaca, kvacila i razvodnog mehanizma.
Cak je sok za razvod tako manji nego pri alnasovanju.
Poz.
[ vladd @ 30.10.2011. 10:33 ] @
Zasto sa ugasenim kontaktom?
Kontakt kod dizela(matorih) ukljucuje ventil na pumpi visokog pritiska i pusta gorivo, a kod TDCi i novijih, napaja elektroniku pumpe.

Sto znaci, obavezno davanje kontakta pre guranja..mada bih pre posavetovao obavezno kupovanje novog accu...

Poz
[ veselinovic @ 30.10.2011. 19:54 ] @
Vladd,
ugasen kontakt dok se kvacilo ne pusti skroz, a onda se da kontakt. Naravno, prije toga ugrijati grijace dva puta.
Motor se lako zavrti, nema karakteristicnog trzanja kao kod klasicnog paljenja.
Doduse,
postoji teoretska sansa da pumpa/dizna zablokira jer se vrti/radi bez nafte, ali to je tako kratko da ne treba ni spominjati.
Nov akumulator i nov motor su ponekad misaona imenica.
[ cozmo_im @ 30.10.2011. 20:09 ] @
Citat:
Java Beograd: Nikad ni jedan kaiš nije preskočio. To je urabana legenda. Jer, razvod "ne zna" da li ga pogoni radilica koja se okreće anlaserom ili preko lamele kvačila.


Veruj mi da jeste. Kum je palio Ladu Samaru na gurku (kais, spaner, klinasti i sve to je bilo staro par meseci, tek uradio servis) i prezupci mu:)

Eto, vidis da moze:)
[ Zarko Silic @ 30.10.2011. 20:22 ] @
Citat:
veselinovic: postoji teoretska sansa da pumpa/dizna zablokira jer se vrti/radi bez nafte, ali to je tako kratko da ne treba ni spominjati.
Nov akumulator i nov motor su ponekad misaona imenica.


Misaona imenica je da "pumpadiznu" treba gurati da upali kada ona upali na pomisao.
[ Java Beograd @ 31.10.2011. 08:00 ] @
Citat:
cozmo_im:Eto, vidis da moze:)
Kao što reče forumaš veselinović, taj kaiš bi preskočio svejedno. Očigledno servis nije urađen kako treba, možda španeri nisu dobro zatezali.

Jer, ponoviću još jednom, razvod se pogoni jedino i isključivo preko radilice. Razvod "ne zna" da li se radilica okreće zbog anlasera (koji je okreće jako i žustro) ili se okreće preko lamele i menjača, zbog gurke (ili nizbrdice). Osim urbane legende ne postoji ni jedno logično ili tehničko objašnjenje zašto bi ispravan i ispravno zategnut kaiš preskočio na "gurku", ali ne i na paljenje anlserom.

Urbana legenda je nastala i plasirana sedamdesetih godina od strane neukih auto mehaničara koji su kaiš videli prvi put na stojadinu, a pre toga su tristać i fića (i još mnogi automobli drugih brendova) imali lanac.

Možda grešim, i ako grešim voleo bih da čujem pravo objašnjenje, a ne događaj iz komšiluka.

[ Zarko Silic @ 31.10.2011. 09:06 ] @
Citat:
Java Beograd

Urbana legenda je nastala i plasirana sedamdesetih godina od strane neukih auto mehaničara koji su kaiš videli prvi put na stojadinu, a pre toga su tristać i fića (i još mnogi automobli drugih brendova) imali lanac.

Ne bih bas rekao da je tako.

U uputstvima mnogih renomiranih proizvodjaca posebno je naglaseno da se na guranje ne sme startovati vozilo. Tesko je poverovati da su neuki stojadinski majstori imali uticaj na ovakva uputstva.
[ Java Beograd @ 31.10.2011. 09:40 ] @
Citat:
zarsilic: U uputstvima mnogih renomiranih proizvodjaca posebno je naglaseno da se na guranje ne sme startovati vozilo.
Naravno, ali ne zato što će kaiš da preskoči, već iz gomile drugih razloga, jer savremeni automobilski motori, opremljeni gomilom senzora nisu ono što je bio stojadin s' početka sedamdesetih.
[ veselinovic @ 31.10.2011. 19:30 ] @
Meni je dva puta preskocio kais. Oba puta u toku rada motora.
Jednom na zagrijavanju pred polazak, drugi put u 4 na ravnom putu.
A stojadin je guran da upali, nekad i rikvercom jer je alnaser zastekao.
Pasat je guran citavu zimu i nije preskocio nikad.

Vise puta mi se desilo da po snijegu ili ledu, pri jacem kocenju ugasim motor jer ne pritiskam kvacilo
normalno pustim kocnicu i kola upale.
Opet kais nije preskocio.
E sad, ako se nedovoljno zaleti i naglo pusti kvacilo, pa drnd, drnd, drnd e to zna biti gadno
I za kais i za mjenjac i za plivajuci zamajac.
Mislim da je gore to za transmisiju nego za kais. A jos od kada su plivajuci zamajci-ljepota jedna.
[ Zarko Silic @ 31.10.2011. 19:44 ] @
Postavljac teme nije spominjao nikakvo preskakanje kaisa. Samo je pitao da li moze da pali tdci na guranje.

Odgovor je: Ne treba to raditi.
[ vladd @ 31.10.2011. 21:24 ] @
Nekako sam ubedjen da ce postavljac teme BAS TO uraditi..

Poz
[ Markoxxx @ 01.11.2011. 09:14 ] @
Kako je krenuo, najbolje bi bilo da proda taj auto sto pre ;)
[ ac1bd4 @ 03.11.2011. 13:19 ] @
Od kada je TDCi pumpa dizna?
[ cozmo_im @ 03.11.2011. 13:20 ] @
I jel upalio na gurku?
[ pisac @ 04.11.2011. 12:39 ] @
Nije bilo potrebe, za sada. Videćemo kad zaledi akumulator.