[ kuruz @ 31.10.2011. 07:40 ] @
Pitanje za poznavaoce bravo/brava/marea

Pre dva meseca kupio sam Mareu 1.9JTD 2002 godiste. Preko leta je kazaljka temperature dolazila na sredinu i tu ostajala sve vreme, bez obzira na vrstu voznje i spoljasnju temperaturu. Klima radi savrseno.

U zadnjih 7 dana poceo sam da primecujem problem sa grejanjem kabine. Automobilu treba dosta vremena da pomeri kazaljku temperature motora sa nule i da pocne da duva topao vazduh. Jutros sam testirao. Napolju je bio +1 stepen, upalio automobil, radio u mestu minutu i tek nakon 6-7minuta i 4km pocinje da duva mlaki vazduh. Temperatura motora je na milimetar iznad nule. U narednih 2km vazduh postaje topao, temperatura motora na cetvrtini skale.

Da li je normalno da treba 10minuta i 6km da bi automobil poceo da greje kabinu? Meni je posao udaljen od kuce 6km i taman stizem na parking firme kada prestaje da mi izlazi para iz usta.

Secam se da mi je na prastarom Yugu45 grejanje pocinjalo na 1-1.5km gradske voznje i to je bilo katastrofa, a ovo je gore od jugica. Ovde me zbunjuje i to sto u mestu ni posle 3-4 minuta rada na leru ne pomera kazaljku temperature motora sa nule. Tek u voznji dolazi do dizanja temperature.
[ Java Beograd @ 31.10.2011. 07:48 ] @
Slaba tačka tog motora je termostat. Pokvari se i ostane otvoren. Ono šta je nezgodno je da su u Fiatu smislili da se ne menja uložak termostata već čitavo kućište, koje košta oko 55 EUR.
[ zocalanac @ 02.02.2012. 16:40 ] @
Kupiš od renoa 4 termostat (max. 500din.) koji ugradiš na gornje crevo i sigurno si rešio problem. Ispitano na mnogo slučajeva i radi super.
[ zocalanac @ 02.02.2012. 19:59 ] @
Da dopunim! Nemoj mešati benzinca i dizela, dizel (pogotovo jtd) koji se greje pod
opterećenjem(znači gas ili uzbrdica).Naravno da nevalja davati gas kad je ladan motor. On je napravljen za sve uslove i za tople krajeve( leto) i hladne stim što za jako hladne ima serija koje imaju grejače na crevu do kabine iz tih razloga, da greje kabinu i dogreva motor. Ako je termostat ispravan a ti nisi zadovoljan sa grejanjem onda ti fale grejači koji se mogu ugraditi uz malo veštine i majstorluka.
Mislim da sam dovoljno rekao a ako ima pitanje , tu sam.
[ Markoxxx @ 02.02.2012. 20:46 ] @
Moj cale je imao mareu pre 2-3 god, menjao je 2 ili 3 termostata... jeste slaba tacka i jeste skup :)
[ kuruz @ 04.02.2012. 13:22 ] @
Hvala svima.

Sad vidim da u prvom postu nisam lepo opisao problem. Naime nisam napisao da posle 10-15km kazaljka dolazi na sredinu i tu ostaje. Tako je i sada na -10 stepeni.

Termostat je ispravan - potvrdila dva majstora i 5-6 poznanika sa ovim motorom u Marei i Stilu. Mene je ovde bunio PSA HDI koji duva topli vazduh posle 1-2km pa sam mislio da to tako treba i kod FIATA. Osim konstrukcije FIAT JTD motora bilo je i do mog nacina voznje. Primetio sam da ukoliko auto vozim u višim obrtajima 2.500-3.000 motor se zagreje duplo brze nego ako ga vozim na 1.500-2.000 obrtaja. Ovo je kod mene bio problem posto automobil vozim "penzionerski" dok ne postigne radnu temperaturu.

Citat:
zocalanac:  ima serija koje imaju grejače na crevu do kabine iz tih razloga, da greje kabinu i dogreva motor. Ako je termostat ispravan a ti nisi zadovoljan sa grejanjem onda ti fale grejači koji se mogu ugraditi uz malo veštine i majstorluka.
Mislim da sam dovoljno rekao a ako ima pitanje , tu sam.

Naisao sam na informaciju da neki modeli imaju grejace sedista i (cini mi se) webasto. Za ove grejace prvi put cujem. To mu dodje kao protocni bojler na 12v? :)
I kako to funkcionise dok je termostat zatvoren?

P.S. Ne razumem se nesto u mehaniku i namerno sam preopsiran zbog drugih ne-mehanicara koji budu trazili odgovor na isto pitanje.
[ vladd @ 04.02.2012. 15:22 ] @
Grejace sedista mozes naknadno da kupis, kao prostirku za sedista, ukljucuju se u uticnicu za upaljac(ili rezervnih 12V), koliko se secam, imali su i regulaciju jacine grejanja, jedino im cena nije (bila) popularna. Oko 100€ par.

Webasto je gorionik, sa ventilatorom, sagoreva nesto manje od litre goriva na sat, i gotovo trenutno zagreva vozilo.

Poz
[ zocalanac @ 04.02.2012. 19:20 ] @
Ne nisam mislio na grejace sedišta, niti webasto koji košta oko 1000e, nego na taj protočni bojler (kao što kaže kuruz). Grejači se nalaze na crevu koje ide u kabinu, ima ih 4-6 komada( ne znam tačno) i rade na 12v i imaju svoj termo prekidač koji ih isključuje kad antifriz dostigne odredjenu temperaturu. Nema veze sa termostatom jer termostat otvara protok kroz hladnjak, dok se on ne otvori voda kruži kroz glavu motora,gde je najveća temp.,i kroz grejač u kabini e kad se otvori onda protiče kroz ceo sistem (+hladnjak). To je fabrički na nekim serijama za hladnije tržište. Uz malo majstorluka se može napraviti cev sa greječima, npr grejači od golfa 2 dizela, i ugraditi na dovodno crevo kabine sa termoprekidačem i relejom što bi već svaki električar znao da objasni bolje od mene.

[Ovu poruku je menjao zocalanac dana 04.02.2012. u 21:01 GMT+1]
[ Sceka @ 04.02.2012. 20:15 ] @
U vezi Webasto varijante, prenosim nesto sto sam procitao na jednom sajtu o automobilima, datira iz septembra 2010. godine:

Citat:
heheh zanimljiva tema malo umrla ali daj da je uzivo
za pocetak momci pravite razlike izmedju webasto i klime to su dva uredjaja koji rade posebno svak za sebe,mislim da sam video kako neki misle da je to jedan uredjaj ako sam pogresio ja se izvinjavam
posto sam se zezao sa tim rekoh da napisem nesto mozda ce nekom koristiti
imate dva tipa webastog grejanja- suvo i tecno webasto
razlika od jednog do drugog je sto "suvo" greje vazduh i ubacuje ga u kabinu a "tecno" webasto greje rashladnu tecnost koja je u motoru i u radijator za parno grejanje
tecno vebasto je bolja solucija od suvog jer odjednom grejes kabinu i motor mnogo bitno za niskim temperaturama

oba dva tipa webasto rade na 12 ili 24 v zavisi dali su kola il kamion
u njemu nema nikakav kompresor ili kozna kakva filozofija to je veoma jednostavan i pouzdan sklop,
suvi vebasto ima elektro motor koji duva zagrejani vazduh u kabini vazduh se greje paljenjem nafte uli benzina u komoru predvidjenju za to,pogonsko gorivo pali se slicnim nacinom kao i sa svecicom gasovi od sagorevanja izbacuju se napolje mini auspuhom

tecni webasto radi na princip zagrejavanje rashladne tecnosti u komoru predvidjena za to na ovaj tip webasto imate ulaz za crevo za hladnu tecnost izlaz za vrucu,i auspuh za gasove,kad greje on konstantno vrti tecnost kroz motor i kroz hladnjak za parno

oba tipa poseduju programator unutar kabine kojem mozes programirati vreme paljenja vebastog i temperaturu zagrevanja,daljinsko paljenje ovog uredjaja ukoliko ga nema postize se montiranje uredjaja za daljinsko paljenje isti uredjaj koji se koristi za daljinsko startovanje motora.
imao sam namesteno vebasto u svojeg golf bilo je izvadeno iz vectre 1.7 td isuzu motorom sa full opremom
moj zet je imao takvu vektru ali je karoserija otisla skroz od rdje pa je zavrsila na otpadu a webasto kod mene u golfa,sam sam ga ugradjivao i verujte da nije neka filozofija za one koje bar malo cackaju oko kolima i svataju automehaniku i elektroniku
velicina mu je kao flasa od 2 litra ko sto je reko neko gore nadjes mu solidno mesto ispod levog ili desnog krila u donjem delu branika povezes creeva za tecnost na onim koji idu ka hladnjak za parno naravno tu se moraju staviti T raskrsnice poveze se struja i programator okacis na zgodno mesto u kabini i to je to
ali loso u svemu ovom je sto sam ga skinuo sa golfa i prodao jednom liku koji radi u taksi svo vreme me smarao platio dobro i prebacili smo to kod njega kod nas ovakav uredjaj se moze naci zavisno gde kako i od koga od 100 do 200 eu



Pa nekoliko postova kasnije od istog autora kao odgovor na konstataciju da je neko mislio da je sve to jako komplikovano i skupo:
Citat:
verujem da ima komplikovanije sisteme sa time i skuplji kao na primer ovaj u kombinacijom sa solarnom energijom ali webaste uredjaje koje sam ja dosad u zivotu sreo su na taj princip i takvi sklopovi i festivali:)
taj sto sam ja montirao kod sebe na golfa je izvaden iz vectri koja je bila 94 godiste mislim nisam siguran plus minus godina bila je full opremljena isusu motor pod haube,
ako naidjete na auto koji ima vebasto i zelite da procitate podatke to mozete uraditi na celni lim kad otvorite haubu do levog ili desnog fara odozgo ima nastampana pleh plocica sa podatke za vebasto.ko zeli da to zadovoljstvo priusti sebi neka bude malo uporan po otpadima i gde rasturaju strance taj sto sam mestio kod sebe je bio 1.7kw jednu zimu sam prosao sa njim ali je bila velika olaksica zagreje kabinu vrlo brzo topli vazduh se oseca vec nakon 20 sec od ukljucenja plus toga zagreva i motor sto mu veoma prija,
nije mi se svidelo sto pogonsko gorivo mu je bilo dizel pa sam morao da mestim rezervoaric za naftu ispod haube skupljao je negde oko 2,ali veoma malo trose skoro da ne trose
ako je velika potraznja i dobra cena neka zapali neko auto dodje do makedoniju,kumanovo i moze da odveze citav gepek prepun vebastim haha kod nas ima na gomilu i gomilu rastureni stranci

Glupo je ali se izvinjavam na autorovoj "nepismenosti" ili nemaru u vezi toga. Mene to nervira ali je korisno kao informacija a nisam hteo da ispravljam originalno napisano. :)
Kako god, mislim da je korisno procitati, a narocito korisno nabaviti Webasto, bar onaj koji je covek opisao. Pogotovu sto zima ne traje bas kratko.


Pozdrav!

EDIT - Da dodam jos jedan komentar, meni jako zanimljiv!
Citat:
U audiju koji sam ja kupio ima instaliran webasto grekac i mogu da kazem da je fenomenalna stvar, programiras ga ujutro 15 minuta pre nego sto kreces i auto ugrejan, stakla odmrznuta.... jednom recju extra....
...zamislite samo svako jutro kad ustanete samo sednes, palis i vozis, nema zuljanja mraza, ciscenja snega da ne kazem ako vozis kratku relaciju pa taman kad stignes on se tek tad zagrejao a ti opet napolje na hladno.......
vredi svaku paru...


EDIT 2 - Jedna ilustracija:


EDIT 3 - A nasao sam i ovo! I necu vise, iako je korisno! :)
http://www.webasto.co.rs/

[Ovu poruku je menjao Sceka dana 04.02.2012. u 21:28 GMT+1]
[ Zarko Silic @ 04.02.2012. 20:27 ] @
Na ESu ima nekoliko tema koje govore o ovakvom nacinu grejanja. Jedna od njih je i ova:

http://www.elitemadzone.org/p2738388
[ Sceka @ 04.02.2012. 21:22 ] @
Citat:
zarsilic: Na ESu ima nekoliko tema koje govore o ovakvom nacinu grejanja. Jedna od njih je i ova:

http://www.elitemadzone.org/p2738388

Slazem se ali nije na odnet narocito sto je vezano i pominje se u ovoj temi. Ali ako smeta, brisi.


Pozdrav!
[ Zarko Silic @ 04.02.2012. 21:30 ] @
Ne smata,

Link sam postavio zbog ostalih citalaca. Na verujem da ce vlasnik Mareje stare 10 godina ugradjivati ovako nesto.
[ zocalanac @ 05.02.2012. 07:21 ] @
Nisam primetio da je neko mislio ili spominjao klimu, daleko smo otišli, takve naprave za grejanje mlogo koštaju.
Zato sam i spominjao nešto mnogo jednostavnije i jeftinije.
To što sam opisao je fabrika napravila i to vrlo jednostavno i mislim dovoljno za naše zime
[ vladd @ 05.02.2012. 10:09 ] @
Mogu da dodam, da za ovu trenutnu, "nasu" zimu, sasvim je dovoljno standardno grejanje, ali grejanje sedista je posebno lep dodatak..za par minuta je toplo po krstima, pa hladan vazduh ne smeta...

Poz
[ zocalanac @ 05.02.2012. 10:21 ] @
Smeta kad u vožnji počnu da magle i lede stakla i metlice brisača
[ Zarko Silic @ 05.02.2012. 10:34 ] @
Ako imas 2000 eura viska i ako ti je to jedino resenje protiv zamagjlivanja stakla, nema druge. Moras kupiti Webasto

Do danas, nista bolje nije izmisljeno.

http://www.ebay.de/itm/Webasto...oteile&hash=item4cfc522a56

Za 2 minuta na -20 spoljne temperature, u kabini prosecnog putnickog vozila, imaces +25 C sa ovim 5 kilovatnim Webastom.
[ zocalanac @ 05.02.2012. 10:51 ] @
Šta ste ljudi zapeli za taj webasto, da imamo para nebi vozili krša kojem fali grejanje. Nemojte meni nuditi ja NEĆU da kupim webasto! Oću da pomognem onima koji mogu sami sebi pomoći i napraviti nešto što je vrlo jednostavno i jeftino a zadovoljavajuće. Sa tolikim parama se lako rešavaju takvi problemi ili čak kupi se luksuzniji auto.
Reč je o jtd motorima koji se teško zagrevaju i sa ispravnim termostatom. Zamislite po ovom hladnom vremenu da idete nizbrdo, motor nema opterećenja i oladiće se skroz, nemože mu webasto pomoći. Automatski neće grejati kabinu i više će trošiti nafte. Govorim iz iskustva jer krećem svako jutro na posao sa hladnim motorom, nizbrdo, i kad dodjem na ravno posle 4km tek onda počinje da se smlačuje motor a već sam stigao na odredište. Tako je i započeta ova tema, JTD motori, ko ih nije koristio neće shvatiti probleme. Ja navodim jedno od fabričkih rešenja za te svrhe za koje je očigledno malo njih čulo. Bez ljutnje samo se nismo razumeli, nije samo reč kako će se vozeč ugrejati nego i motor.
[Ovu poruku je menjao zocalanac dana 05.02.2012. u 12:02 GMT+1]

[Ovu poruku je menjao zocalanac dana 05.02.2012. u 12:23 GMT+1]
[ Sceka @ 05.02.2012. 12:13 ] @
Citat:
zocalanac: ... Zamislite po ovom hladnom vremenu da idete nizbrdo, motor nema opterećenja i oladiće se skroz, nemože mu webasto pomoći. Automatski neće grejati kabinu i više će trošiti nafte....

Nismo zapeli, bar ja nisam, ali Webasto mu moze pomoci/ce mu pomoci. Sa Webasto sistemom neces imati problem iz citirane recenice, kako ti i ostali putnici tako ni motor. A to je poenta koju ti naglasavas, ne ostali! Ako te ne mrzi, raspitaj se malo, ili ponovo procitaj neke poruke, pa ces videti da je to odgovor na tvoje pitanje i nista drugo. A ako pazljivo procitas neke postove, otkrices da za polovan auto moze da se nadje i polovan Webasto koji kosta "polovno", to jest, primerena mu je cena polovnom automobilu, ni blizu novog uredjaja koji, s' pravom, kosta 2.000 eura!


Pozdrav!
[ zocalanac @ 05.02.2012. 12:24 ] @
Webasto koji kosta "polovno". Koliko je to "polovno"? i koliki posao monteže?
[ zocalanac @ 05.02.2012. 12:34 ] @
"Nemože mu webasto pomoći" se odnosilo na vazdušni webasto, izvinjavam se nisam precizirao
[ bakara @ 05.02.2012. 12:59 ] @
Cena za "polovno" zavisi od toga koliko se dobro dogovoris, bar je tako do sad bilo
[ Sceka @ 05.02.2012. 13:15 ] @
Citat:
zocalanac: Webasto koji kosta "polovno". Koliko je to "polovno"? i koliki posao monteže?

A jel' te mrzi da procitas pazljivo, bar stranica nema puno?!


Pozdrav!
[ zocalanac @ 05.02.2012. 20:03 ] @
Ok , pročito, ali kod nas ja nisam nalazio ništa jeftino (200e min), a na ovu besparicu mnogi će se radije smzavati
[ brwasm @ 14.03.2012. 17:13 ] @
pa evo kao novi clan da i ja nesto dodam..
Imao sam fiat doblo sa problemom termostata, kad ga vostim podigne temperaturu na 1/4 skale i onda greje, medjutim u ovim nasim novonastalim uslovima od -25 nema sanse da ugrejem kabinu toliko kubika vazduha unutra. Zato sam resio da ugradim webasto i to vazdusno, i bio sam extra zadovoljan. Sad Vam ne mogu tacno reci podatke o snazi, ali je trosio minimum jer precnik creva sa rezervoara za naftu iznosi 1,2 mm. Nazalost auto sam prodao, ali je webasato i dalje ostao kod mene (skinuo sam ga), pa ako nekom treba, ja ga iskreno preporucujem, i za sve ostalo slobodno mi pisite na pp.
[ inobradovic @ 14.03.2012. 21:54 ] @
vladd@ Grejace sedista mozes naknadno da kupis, kao prostirku za sedista, ukljucuju se u uticnicu za upaljac(ili rezervnih 12V), koliko se secam, imali su i regulaciju jacine grejanja, jedino im cena nije (bila) popularna. Oko 100€ par.


ovo sto si napisao kosta oko 12-15e komad.