|
[ cobra-11 @ 03.11.2011. 20:16 ] @
| Moze li mi neko napisati tacne vrednosti temperatura za kadeta 1.6 dizel . Kolika je radna temperatura , na koliko termostat otvara , na koliko se pali ventilator ? Nakon zamjene termostata nesto sve brlja . U autodelovima su mi dali termostat na 84C , a kako sam po netu nailazio za opela vecinom 92 C , pa zato molim da mi neko napise sve tacne vrednosti .
p.s. najbolje bi bilo ako neko zna da mi kaze gde i u kojim momentima treba da bude kazaljka , posto ja vise nisam niusto siguran . Sat je isti kao na slici .
Uploaded with ImageShack.us |
[ cobra-11 @ 06.11.2011. 21:15 ] @
Refresh :D
[ cobra-11 @ 14.11.2011. 17:25 ] @
S obzirom da niko ne odgovara , moze li mi neko barem napisati naspram ove slike gde u pojedinim momentima treba da bude kazaljka (na kojoj liniji je koja vrednost) , posto nisu navedene vrednosti temperatura ?
[ vladd @ 14.11.2011. 17:44 ] @
To je indikator, nije merac temperature.
Pocetak je na oko 40-50C, sredina na oko 80, zadnja crta pre polja verovatno (oko) 90, a 100 i preko je crveno polje.
Dizeli zimi nesto teze postizu radnu temperauru, pa nije lose imat termostat sa nesto visom temperaturom otvaranja(pri zagrevanju motora, voda cirkulise u "malom krugu" oko motora, bez hladnjaka), ali u tom slucaju kazaljka relativno brzo dostigne crtu 90, ali i nakon otvaranja termostata znacajno padne.
Kazaljka bi trebalo da bude negde malo iznad pola, i solidno mirna, termostatirani rezim, svako odstupanje je indikacija nekog , da kazem kvara, bolje receno nedoslednosti.
Nikakav problem nije ako ubacis termostat par(do nekoliko) stepeni viseg ili nizeg otvaranja.
Poz
[ cobra-11 @ 14.11.2011. 18:04 ] @
Citat: vladd: To je indikator, nije merac temperature.
Pocetak je na oko 40-50C, sredina na oko 80, zadnja crta pre polja verovatno (oko) 90, a 100 i preko je crveno polje.
Dizeli zimi nesto teze postizu radnu temperauru, pa nije lose imat termostat sa nesto visom temperaturom otvaranja(pri zagrevanju motora, voda cirkulise u "malom krugu" oko motora, bez hladnjaka), ali u tom slucaju kazaljka relativno brzo dostigne crtu 90, ali i nakon otvaranja termostata znacajno padne.
Kazaljka bi trebalo da bude negde malo iznad pola, i solidno mirna, termostatirani rezim, svako odstupanje je indikacija nekog , da kazem kvara, bolje receno nedoslednosti.
Nikakav problem nije ako ubacis termostat par(do nekoliko) stepeni viseg ili nizeg otvaranja.
Poz
Moj slucaj se nikako ne slaze sa tvojim odgovorom . Evo kod mene situacije , stavio sad termostat na 92C i sad mi pali ventilator na ovoj prvoj liniji , a pre je palio tek na sredini i vracao na prvu liniju , znaci sad upali na prvoj liniji i vrati jos ispod prema ovim belim tackicama . Neznam u cemu je problem , svaki savet je dobro dosao .
[ vladd @ 14.11.2011. 18:41 ] @
Naprotiv, slaze se, proces.
Odnosno ne slaze se samo pokazivac, zbog polozaja senzora(termodavaca) na motoru...
Ne mozes samo posmatrati brojke vec i proces.
Termoprekidac koji pali ventilator je na oko 100C, ili 105, pise na njemu. Posebna komonenta, nevezana za termostat ili termodavac...
Ako si postavio termostat od 92C, motor se brze i intenzivnije zagreva i BRZE dostigne( ili prestigne) temperaturu paljenja termoprekidaca za ventilator, odnosno, motor je brze dostigao temperaturu paljenja ventilatora.
Da si stavio termostat na 84, on bi poceo da otvara na nizoj temperaturi, RANIJE, povecavao bi kolicinu hladne vode(iz drugog kruga hladjenja) u okolini motora, pa bi termodavac (za indikator temperature) pokazao nesto visu temperaturu pri paljenju ventilatora.
Moras da znas ko je gde(pozicija na motoru), termodavac, termostat i termoprekidac, polozaji na motoru i gradijent temperature zagrevanja motora(toplota od energije sagorevanja).
Tako da ako termostat kasnije otvara, topla voda sporo hladi motor koji se intenzivnije zagreva, i kada krene drugi tok vode, vrela voda momentalno pali termoprekidac...a termodavac za skalu nije stigao da se zagreje, zbog pozicije na motoru..
Znaci, ako postavis termostat sa otvaranjem oko 84C, imaces paljenje ventilatora na sredini skale..ako ti nesto znaci, bitno je da se motor ne pregreva, posto izaziva brze starenje gumenih delova u okruzenju..i zaptivki..
Ovako su neke zone pothladjene, neke pregrejane i treba vremena da se sve termostatira, ujednaci, tada ce drugacija pozicija kazaljke biti na pokazivacu u momentu paljenja ventilatora.
Poz
[ cobra-11 @ 14.11.2011. 19:20 ] @
Citat: vladd: Naprotiv, slaze se, proces.
Odnosno ne slaze se samo pokazivac , zbog polozaja senzora(termodavaca) na motoru...
Ne mozes samo posmatrati brojke vec i proces.
Termoprekidac koji pali ventilator je na oko 100C, ili 105, pise na njemu. Posebna komonenta, nevezana za termostat ili termodavac...
Ako si postavio termostat od 92C, motor se brze i intenzivnije zagreva i BRZE dostigne( ili prestigne) temperaturu paljenja termoprekidaca za ventilator, odnosno, motor je brze dostigao temperaturu paljenja ventilatora.
Da si stavio termostat na 84, on bi poceo da otvara na nizoj temperaturi, RANIJE, povecavao bi kolicinu hladne vode(iz drugog kruga hladjenja) u okolini motora, pa bi termodavac (za indikator temperature) pokazao nesto visu temperaturu pri paljenju ventilatora.
Moras da znas ko je gde(pozicija na motoru), termodavac, termostat i termoprekidac, polozaji na motoru i gradijent temperature zagrevanja motora(toplota od energije sagorevanja).
Tako da ako termostat kasnije otvara, topla voda sporo hladi motor koji se intenzivnije zagreva, i kada krene drugi tok vode, vrela voda momentalno pali termoprekidac...a termodavac za skalu nije stigao da se zagreje, zbog pozicije na motoru..
Znaci, ako postavis termostat sa otvaranjem oko 84C, imaces paljenje ventilatora na sredini skale..ako ti nesto znaci, bitno je da se motor ne pregreva, posto izaziva brze starenje gumenih delova u okruzenju..i zaptivki..
Ovako su neke zone pothladjene, neke pregrejane i treba vremena da se sve termostatira, ujednaci, tada ce drugacija pozicija kazaljke biti na pokazivacu u momentu paljenja ventilatora.
Poz
"vladd" hvala puno na savetima , koliko se secam kad sam ovaj termoprekidac menjao pre 2 god. da mi je predavac rekao da pali ventilator na 95C . Evo naleti na neku sliku sa neta , ali je motor isti kao u mene , termostat je oznacen sa brojem 1 , senzor 2 , a termoprekidac je na hladnjaku tj. na samom dnu hladnjaka sa leve strane . http://imageshack.us/photo/my-images/833/img0199wn.jpg/
Znaci po tebi je ova situacija kod mene normalna ?
[ vladd @ 14.11.2011. 22:54 ] @
Pa sa tom "ekipom" je normalna. Da imas termostat koji otvara na 84 ili 88C, bila bi nesto drugacije vidljiva procedura hladjenja, pokazivanja...
Taj sistem je malo nezgrapno uradjen, i postoje i prepravke kada se u crevo hladnjaka ubacuhe "in line", odnosno "in pipe" termostat(recimo kao kod renoa 4) koji malo drugacije odradjuje posao, motor se termostatira na 95C, a postoje i "konstrukcije", kada se busi mala rupa na termostatu, koja dozvoljava minimalno curenje u spoljni krug rashladne tecnosti(kod neki VW-a, zahvat je sluzio da probije vazdusni cep iza termostata) tako da postoji slabiji gradijent grejanja rashladne tecnosti u okolini motora.
U svakom slucaju, motor se ne pregreva, pa nije ni vazno sto u prelaznom periodu ujednacavanja pokazuje ovako ili onako temperaturu. Vazno je da se sve stabilizuje na odredjenoj temperaturi koja se odrzava.
A to mozes da proveris, dok se motor zagreva da nekako dodirnes hladnjak(pazljivo naravno), ili "izlaznu" cev iz hladnjaka, u trenuku paljenja ventilatora, i vidis da u stvari i nije vruce crevo, vec je samo termodavac reagovao na vrelu vodu koju je propustio termostat..
Poz
[ cobra-11 @ 16.11.2011. 18:36 ] @
"vladd" danas sam stavio termostat na 84 C i situacija je kao na slici , gde je obelezeno crvenom bojom tu kazaljka stoji u voznji , dok pali ventilator gde je zuta boja . Da li je ovaj termostat odgovarajuci za ovaj motor i da li su temperature dobre ? U radnji je bila ponuda : 80 , 82 , 84 , 86 , 87 , 88 , 92 C , ja pazario ovaj od 84 .
http://imageupload.org/?d=46510DDF1
Copyright (C) 2001-2024 by www.elitesecurity.org. All rights reserved.
|