|
[ supermario @ 11.11.2011. 07:44 ] @
| Auto ima nekoliko, cudnih, problema: ujutro, neposredno nakon paljenja ukljuci se ventilator i radi drugom, brzom, brzinom, a auto izgubi snagu i u leru ne moze da ide preko 2200 obrtaja, ako je u voznji moze max. 30-40 km/h.Temperatura je u tom momentu normalna i ne raste.Kad se auto ugasi i odmah upali radi bez problema neko vrijeme.Drugi cudan problem jeste nemiran rad na leru i u toku voznje, gubi snagu, trza, dijagnostika pokazuje lambda sondu, i najvjerovatnije je ona druga, iza katalizatora i otisla, porucena, ceka se da stigne i da se zamijeni, sada iskljucena.Jel imao neko slicnih iskustava?Majstori sumnjaju na neku kutiju sa relejima pored ove lambda sonde. |
[ codeNO @ 11.11.2011. 09:08 ] @
Mozda ti neko vozi auto nocu???
Jel ukljucujes klimu cim startujes motor ili ne?
[ vladd @ 11.11.2011. 09:21 ] @
Lici na ukljucenu klimu, narocito paljenje ventilatora i lagani gubitak snage hladnog motora.
Lambda sonda se ne moze prosto iskljuciti, bolje neka ostane prikacen konektor, javice gresku..mada se i ovako ceka check engine.
Trebao bi da skines klemu na nekoliko minuta, da obrises eeprom, neka ecu radi sa fabrickim, inicijalnim parametrima.
Sto manje vozi bez sonde, ili sa neispravnom sondom..
Poz
[ supermario @ 11.11.2011. 09:39 ] @
Ha ha ha, ne vozi ga niko nocu, nije do toga.Ni klima nije ukljucena, ukljucuje se ponekad u voznji kad zatreba, ali nije bila ukljucena.A sondu je majstor raskacio na konektoru jer je najvjerovatnije otisla.Ima li veze ona tzv. osiguracka kutija sa relejima s tim, neki majstori sumnjaju i na to jer je vozilo bilo u nekoliko ovlastenih servisa i kod nekoliko dobrih majstora, a niko nema konkretnu ideju sta ciniti.
[ vladd @ 11.11.2011. 17:54 ] @
Nema tu nikakvih "ideja", mislim posebnih. Jednostavno se tako nove generacije automobila ne mogu popravljati..na "iskustvo" i na majstorsko nagadjanje.
Jednostavno se krene sa proverama pojedinacnih sklopova, i na kraju sistema integralno(kroz merenja parametara), posto cesto rade u zatvorenoj petlji.
Sada vec sumnjam kako je konstatovano da je sonda neispravna, ako je "iskustveni" potez bio raskacinjanje sonde, bez merenja doticnih napona(instrumentom 0,2-0,6V, ili osciloskopom (do 0,9V), moguce je i da je ispravna...
Za proveru vecine sklopova uglavnom sluzi dijagnostika, a neki parametri se mogu meriti dodatnom opremom.
Nema oko toga sta da se "sumnja"..prosta provera ili jos prostija probna zamena(ako se poseduje ispravna komponenta) i kraj mastanja..
Elem, kvar je nesuvisli. Paljenje ventilatora nema puno veze sa snagom motora.
Ako je neispravan davac temperature, pa neka kontrolna elektronika brljavi, pale se ventilatori, to se moze proveriti. Limitirana snaga zavisi od povratne sprege, sta sve moze da ogranici motor. Visoka temperatura, zaprljana usisna grana, los protokomer vazduha, neki vakuumi, egr, regulator pritiska goriva..
Kao jos jedna nabacena ideja, je bobina, blizina kabla bobine sa elektricnom instalacijom, pa visok napon zaludjuje ECU, relejnu kutiju i uopste svu niskonaponsku elektroniku..ali to su gotovo sve stvari koje se mogu konkretno proveriti...
Poz
[ sasa022 @ 11.11.2011. 20:36 ] @
Auto iz nekog razloga odlazi u servisni mod.
Otkaci redom termodavac,ler-gas,sonde,prodrmaj releje.... pa prati da li ima promene,a u isto vreme proveri i kontakte i da li negde ima vlage.
Dijagnostika veoma cesto nije u stanju da otkrije lose kontakte,pa iako su sve komponente ispravne zbog prekida u komunikaciji sa ECU dolazi do haosa.
[ vladd @ 11.11.2011. 23:52 ] @
Da, problem su i veliki konektori i njihovi losi kontakti. Ne bi bilo lose proveriti konektor na ECU-u, i preprskati ga nemasnim kontakt sprejom.
Poz
[ supermario @ 12.11.2011. 00:20 ] @
Hm...nabacaste puno ideja, prenijecu to majstorima, ali je problem sto te ideje oni nisu imali kad je auto bio kod njih, a bio je u dva ili tri ovlastena servisa i kod jos par dobrih majstora, ili koji nisu imali dovoljno vremena da se posvete autu, a ja sam laik za te stvari.Dijagnostika je pokazala neispravnu lambda sondu, a majstor koji je to zadnji gledao i kacio na dijagnostiku je to povezao sa nepravilnim radom motora, kad je raskacena ta druga sonda na konektoru auto normalno radi, kazem normalno sve dok se ne ugasi i ne upali ponovo nakon recimo sat vremena kad odmah nakon paljenja ukljuci ventilator na drugu brzinu.Ako se auto tad ugasi pa opet upali radi sve normalno do sljedeceg paljenja ventilatora.Sjutra cemo pogledati da li se prilikom ukljucivanja ventilatora ukljucuje i kompresor, tj. da li tada klima radi da bi i tu nedoumicu otklonili.Uglavnom, hvala svima na savjetima, a ja javljam sta smo uradili.
[ veon @ 16.11.2011. 10:44 ] @
probaj kad krene da trza da ukljuci klimu da vidis dali ima promene
[ supermario @ 18.11.2011. 01:16 ] @
Sad ne trza, "jedini" problem je to ukljucivanje ventilatora kada pocinje da radi drugom brzinom jer tada izgubi snagu, ali klima tada ne radi, otvorena hauba i gledan onaj dio koji ukljucuje kompresor - bio je iskljucen, nije se vrtio.Nema pravila kada se to desava, ali kada se auto ugasi i ponovo upali onda ide po par dana, nekada.Ceka se jos jedan dobar majstor da ga pregleda pa ce onda biti vise informacija.
[ supermario @ 17.12.2011. 21:57 ] @
Valjda je napokon rijeseno: zamijenjena je "klapna gasa", valjda cio taj sklop, koji u sebi ima i neki termodavac koji je pravio probleme i ukljucivao ventilator, a i gusio auto.Uglavnom, sada sve radi OK, neko od vas ce mozda bolje pojasniti kakve to veze ima sa navedenim problemima.Uglavnom, ako se nekome desi isto da zna odakle da krene.JOs jednom hvala svima na savjetima.
Copyright (C) 2001-2024 by www.elitesecurity.org. All rights reserved.
|