[ seaboy @ 14.11.2011. 13:35 ] @
zdravo narode, novi sam ovdje i vidim da ima dosta ozbiljnih predologa i savjeta, pa bih vas zamolio da mi pomognete oko letve volana. imam lufta u plasticnoj biksni, nabavio sam novu, originalnu preko druga iz njemacke pa bih trebao da je zamjenim. e sad posto sam dosta toga vrlo uspjesno odradio sam oko auta -golf 2 dizel, 87 god, obicna letva- mislim da bih mogao da probam sam to da uradim. samo bih molio savjet od iskusnijih clanova, kako generalno treba to da se uradi, ima li nekih caka itd. kako se skidaju spone sa letve volana, koje idu od krajnica do letve, zatim pretpostavljam da se okrece volan dok ne ispadne itd. da li sam u pravu? unaprijed zahvalan
[ vladd @ 14.11.2011. 17:04 ] @
To je malo nezgodan posao, kabast, nije strucno ni po alatu zahtevan, ali bolje je da se radi u radionici, ali ako bas imas garazu, onda se zanimaj. Bolje je nabaviti novu letvu, nego menjati "cauru"..iz iskustva.

Uzgred, to je posao koji se "otvara", pojavice se jos neke sitnice koje usput treba menjati..

Preporuka je majstor trapadzija i dobra prodavnica delova u blizini...i obavezna reglaza trapa.

Inace se spone odsrafljuju sa letve...

Ako te nisam odvratio..

http://forums.vwvortex.com/showthread.php?3455386-*DIY-Manual-steering-rack-replacement*



Poz
[ seaboy @ 14.11.2011. 18:29 ] @
Svaka cast Vladd, odlican primjer... iskreno receno volio bih sam to da uradim jer imam uslove, tako da me nisi ubjedio :-) nego ako moze jos jedno pitanje, ne znam sada noc je i nisam isao da vidim, sta mislis da li bi moglo da se zamjeni caura bez skidanja letve, ima li prostora izmedju karoserije i motora, da se skine desna spona i tu nekako izbaci stara caura i ubaci nova? sto se tice zamjene cijele letve, to bih uradio bez razmisljanja, ali ovdje kod nas kazu da ne valjaju nove nista, smece obicno, a kao sto rekoh imam cauru iz njemacke. inace postojeca letva je odlicna, lakohodna, bez trunke lufta, pa reko da je bolje staviti samo cauru.
kakve su letve kod vas gore, u pogledu kvaliteta? cesto sam u bg pa i to nije problem da je kupim gore. hvala , poz
[ seaboy @ 17.11.2011. 21:58 ] @
zdravo svima

skinuo sam letvu volana, rastavio je, sutra ubacujem cauru, nastojacu da slikam taj proces tako da ako se neko sluuuuuuucajno odluci da remontuje letvu
na “golf 2” ) imace priliku da vidi. sada bih postavio pitanje forumasima, koju mast da upotrebim ze letvu, obicnu tovatnu ili neku drugu. pozzzz


[Ovu poruku je menjao seaboy dana 18.11.2011. u 20:28 GMT+1]
[ veselinovic @ 18.11.2011. 06:20 ] @
Ja ne bih stavljao tovatnu mast u letvu-jednom sam stavi doticnu i primjetio sledece.
Kad okreces volan jedna manzetna se skuplja druga siri. Logicno je da vazduh iz jedne strane prelazi u drugu.
E kad sam natrpao tovatnu mast ista je zatvorila prolaz vazduha i jenda manzetna se skupila ( podpritisak - vakum) dok se druga duvala ( natpritisak).
Vrlo brzo su popucale obadvije manzetne.
Dakle, ovlas namazes letvu sa mascu ( neka LPD ili slicna) i nalijes ulje za mjenjac u letvu.
[ vladd @ 18.11.2011. 07:40 ] @
Pa kad vec imas nemacku cauru, red je i neka nemacka mast.

Na tom mestu bez razmisljanja se moze koristiti neka MoS2, molibden disulfid mast. Kod bolje opremljenih prodavaca, moze se naci(recimo Wurth) mast otporna na spiranje i temperaturu. Takve masti imaju i Modrica i FAM..ali svakako obicna tovatna, litijumova, ne moze najkvalitetnije da zavrsi posao.

Poz
[ seaboy @ 18.11.2011. 22:41 ] @
Konacno je sve zavrseno! caura i letva na svom mjestu, sve funkcionise savrseno, malo tezi posao, ali uradi se...
postavio sam nekoliko slika pa ko odluci da radi mozda mu malo pomogne, u svako sl savjet je sto vise strpljenja i bez zurbe, sve se zavrsi



Na slici se vidi gdje caura stoji u letvi, kao i prvi korak, skidanje mazetne i spone,



Otpustiti inbusom 5 mm, dva sarafa, zatim kao sto strelica kaze, skinuti crnu kapu i podlosku,



Odvrnuti kljucem 10 dva sarafa i skinuti poklopac, zatim izvaditi celicnu oprugu i metalni klip koji pritiska nazubljenu sipku,



Zatim se izbija "puz", tako sto se udara GUMENIM cekicem, dok se istovremeno drzi rukom puz,



Ako tako nece, postavi se u stegu, i to da se stega odvrne, sire od sirine lezaje koji ispada sa puzom, a sa druge strane, sasvim lagano udariti cekicem i odgovarajucim srafcigerom,



Kada se izvadi, moj je izbor bio da onaj dio koji klizi po cauri presmirgralam uzduzno smirgl papirom 2000, sto ga prakticno polira,





Sasvim lagano udarati cauru i to ravnomjerno pri cemu se udara po principu kruznice, unakrsno, da se ne udara previse u jednu stranu, sve dok ne upadne u odgovarajuci zlijeb,



Vratiti stvari na svoje mjesto,



Navuci mazetnu, postaviti sponu i obavezno uraditi reglazu trapa...

Hvala forumasima na pomoci, poz

[Ovu poruku je menjao seaboy dana 18.11.2011. u 23:53 GMT+1]

[Ovu poruku je menjao seaboy dana 19.11.2011. u 00:06 GMT+1]

[Ovu poruku je menjao seaboy dana 19.11.2011. u 00:06 GMT+1]

[Ovu poruku je menjao seaboy dana 19.11.2011. u 00:18 GMT+1]
[ vladd @ 19.11.2011. 10:02 ] @
Bravo za popravku, i za prezentaciju na forumu.

Koju si "pastu" od Forcha koristio. Kasa vec nije S487 ili S452

Poz
[ edi maj @ 19.11.2011. 10:20 ] @
Kako se utvrđuje da je otišla ova biksna? Kako se manifestuje kvar?
[ seaboy @ 19.11.2011. 10:31 ] @
Kad si na moru onda koristis onu koja je otporna na slanu vodu FORCH S492

trazio sam kao sto si preporucio MoS2, medjutim nisam nasao to ovdje, a sad da trazim dalje nije mi se dalo, tako da sam kupio ovu gore koja je nesto skuplja od obicne tovatne, oko 12 e , a kazu da je odlicna...

"edi maj" Sto se tice kako se prepoznaje preko neravnina makadam npr, i blazih rupa lupka, a najtacnije se utvrdi tako sto odes na kanal i uhvatis sponu do desnog tocka, mrdas je gore dolje, i ako osjetis luft to je to....