[ 3way @ 16.11.2011. 08:51 ] @
Jel vam lepo kada prelazite preko 'cesljeva' na Gazeli?
[ Flo33 @ 16.11.2011. 08:56 ] @
Jeste, svaki put pomislim, ''super, gume 500€''
[ mmix @ 16.11.2011. 09:02 ] @
U cemu je problem sa cesljevima (dilatacionim spojnicama)? Svi su oni sa obradjenim ivicama i ne seku gume. U svakom slucaju dugotrajnije resenje od starih spona koje su pucale i otvarale rupe svakih 6 meseci. Ili metalnih poklopaca koje su malo malo pa otpadale sa spojeva i pretile da izaovu sudare na Pancevcu. Jbg, zimi ce biti malo jaci zvuk jer ce cesljevi biti vise razmaknuti, most se suplja pa se skuplja.
[ djoka_l @ 16.11.2011. 09:04 ] @
Posle dve godine "radova" ne bi mi smetali ni ležeći nosorozi. U svakom slučaju, češljevi su potrošna roba, kada sve legne na svoje mesto, malo se pohabaju, ima da letimo preko njih.
[ 3way @ 16.11.2011. 09:05 ] @
Ako je u pitanju skupljanje na hladnoci to jedino ima smisla. Ovako imam osecaj kao da putujem vozom.
Inace, nije meni ovo palo na pamet, cujem da se mnogi zale da previse lupa.
[ mmix @ 16.11.2011. 09:15 ] @
Bem li ga, da se cuje, cuje, ali mislim da ljudi preteruju, ja sam isao levom trakom 80 (koliko je inace i organicenje) i presao sam preko svih spojnica bez ikakvog poskakivanja. Da spojnice nisu nivelisane u nivou puta sa 80 bi itekako odskocio od tog "lezeceg policajca". Ovde se jednostavno radi o pojacanom zvuku, niti ce nesto biti kolima niti je to opasno.

Btw, jesu ove nove kamere brzinomerske? Ili samo za pracenje saobracaja?
[ Java Beograd @ 16.11.2011. 09:28 ] @
Kamere su za praćenje saobraćaja, nisu od onih koje služe za kažnjavanje.

Češljevi su nešto malo denivelisani, to je jasno. Štrče. Ali mnogo gora stvar je da je asfalt, neposredno pored "češljeva" veoma grub i katastofalno loš ! Sasvim je jasno da će još tokom ove zime na tim mestima da se pojave rupe. Prvo male, naravno, a onda će neradom nadležnih da se pretvore u kratere.
[ jnk @ 16.11.2011. 09:36 ] @
Asfalt je valovit na celom rekonstruisanom delu autoputa kroz Beograd pa i na gazeli, a na dilatacionim spojnicama mi auto poskače. Da li bi u Nemačkoj tako uradili? Ma kojoj Nemačkoj, da li bi tako uradili u HrvaCkoj, Sloveniji, Mađarskoj? Možda je loše urađeno ali sam ubeđen da je plaćeno po zapadnim cenama.
[ ventura @ 16.11.2011. 10:57 ] @
Kamere na Gazeli su za praćenje brzine!

Samo malo logike, kada pored kamere postoji i laserski merač brzine, i kada za svaku traku postoji po jedna kamera, onda to sigurno nije samo za praćenje saobraćaja... Međutim pitanje je da li su u funkciji, ja još nisam čuo da je nekome stigla kazna od kamera..
[ milivoje t @ 16.11.2011. 11:36 ] @
Koliko se secam te kamere pre nisu imale sa svoje desne strane dodatnu kutiju koja lici na brzinomer. Da li su sada za merenje brzine, postansko sanduce ce uskoro pokazati. Mada i ove kamere za zutu, u poslednje vreme saobracajac stoji ispred kamere i upucuje vas u zutu traku kada je guzva, pa je onda pitanje koliko cesto i da li sve te kamere rade...

Sto se tice cesljeva, dok je gazela bila razrovana i raspukla kao minsko polje, cesljeve niko nije primecivao od ostalih kratera. Pre je cesalj segmenat bio jos gori, ali ne zbog ceslja vec zato sto se most raspada.

Gazela je most koji je izgradjen kao luk. Odnosno lucna krivina je ta koja nosi masu mosta i prenosi je u dve distalne tacke u kojima se oslanja o zemlju.
Gazela odavno vise nije luk.

Pre popravke je imala takvo potonuce po sredini mosta, da je bilo samo pitanje kada ce se raspasti zbog nepravilnog opterecenja konstrukcije, koju su kao maljem svakodnevno tukli teski sleperi upadajuci u kratere po mostu..

Sada kada su je rekonstruisali, nekim dizalicama su uspeli da malo uzdignu potonuce, ali nisu vratili most u originalnu konfiguraciju, a koliko ce to da drzi ne znam.

Znam da su neko vece pre otvaranja opet radili 2/3 ceslja na odavno sredjenoj niskoj strani koja je bila u opticaju, varili, sredjivali, spajali.
Ono sto je bilo jezivo je bio prelaz automobilom preko te 1/3 koja je bila u opticaju. Sredisnji deo mosta je bio tako potonuo u odnosu na prilazni deo, da je autmobil propadao pri prelasku...

A ionaj idiotizam sa pesackom stazom na sred mosta do koje se ne moze doci ni sa jedne strane je opet napravljen, iako samo dodaje masu potonulom mostu, a ne sluzi ni za sta... cestitke za ugradnju, alalv€ra.
[ jnk @ 16.11.2011. 11:41 ] @
Pešačka staza služi da ukoliko se desi sudar ili kvar vozila ne stojiš na autoputu nego staneš na stazu. Takođe u planu je da se urade pešački liftovi pa će moći i da se pešači preko.
[ 3way @ 16.11.2011. 11:44 ] @
Ako je to namena staze, komotno je mogla da bude duplo uza nego sto jeste...
A ako ce da ugradjuju liftove, koji moj su onda postavljali ogradu? Jel to ono: "Ajde da napravimo, pa cemo posle da srusimo i napravimo opet"?
[ jnk @ 16.11.2011. 11:53 ] @
Evo kako je čovek napravio predlog da se uz minimalne investicije uradi pešačko-biciklistička staza na gazeli. link

mapa

crno - trenutno postojeća staza
crveno - predlog nove staze
crveni kvadrat - lift

Problem je što je to mala investicija i ne može puno da se zaradi na tome :)
[ 3way @ 16.11.2011. 11:57 ] @
Koliko vidim ovo je tek ideja...Korisna, ali ipak samo ideja...
[ Java Beograd @ 16.11.2011. 12:56 ] @
Činjenica je da je saobraćajnica na Gazeli auto-put. Niti je bezbedno niti je dozvoljeno da se pešacu šetaju neposredno uz auto-put.
[ mmix @ 16.11.2011. 13:15 ] @
Uz put i putem nije isto. Gazela jeste autoput ali je i celom duzinom autoputa kroz naseljeno mesto ogranicenje 80km/h upravo iz razloga sto uz autoput postoji potencijalni ne-motorni saobracaj. Ne postoji nijedan valjan razlog zasto gazela ne bi bila upotrebljiva za nemotorni saobracaj ako su motorni i nemotorni segment stiktno odvojeni i ne mesaju/seku se. Vrlo verovatno ce i barikada izmedju delova biti ojacana ako se ikad ova ideja sprovede u delo. A i ne vidim cemu bunt, nije bas da taj prostor moze da se uzme i od nejga napravi kolovozna traka.
[ milivoje t @ 16.11.2011. 15:28 ] @
Ocigledno niste dovljno razmisljali na temu.

Ako je ideja te pesacke palube na sred mosta da se sklonis kada ti se pokvari auto, onda stvarno darvinova nagrada od mene vrlom inzenjeru :). Nije zato sto bi onda bila celom duzinom mosta, nije zato sto moze da se stoji i u onom uskom delu pre pesacke staze koja vodi nigde, nije zato sto moze da se ceka i u autu, sem ako auto ne gori.

Ocigledno je to greska projektanta ili je nedovrsen porjekat, koji je sada u rekonstrukciji samo utvrdjen i uzete su pare na njemu.

Meni smeta samo iz jednog razloga, a to je besmisao, spomenik gluposti i ugradjivanju.

Ne koristi se, a dodaje tesku masu mostu koji je potonuo po sredini.
Umesto da iskoriste priliku rekonstrukcije da to srede, rasterete most, kad su vec celu tu pesacku palubu odsekli i bacili.
Oni su napravili novu i montirali na staro mesto. Mislim znam da je zbog kesha, ali brate.

Sve je to lepo sa biciklistickim i pesackim liftovima, ali to je u snovima forumskih zaludjenika, a ne u projektnoj dokumentaciji.
[ Predrag Krstic @ 17.11.2011. 20:03 ] @
Jbg, šteta što tebe nisu zvali. Izgleda da si veliki stručnjak u toj oblasti i imaš dosta čeličnih mostova iza sebe, pa smeš tako da opljuneš projektante.

Nego.. jel si ti čuo za revizionu stazu?
[ milivoje t @ 17.11.2011. 23:52 ] @
Reviziona staza, impresioniran sam, jos da si imao u rukavu neki izraz na latinskom zvucalo bi jos mocnije. Nisam ja strucnjak, jedine mostove kojie sam pravio su bili drveni preko osusenih korita potoka koji su sprovedeni u kanalizaciju u bg, ali sam pravio odlicne mostove :).

Prateci prostu logiku, prostu fiziku, culo vida, most izgleda kao luk, ne verujem da je most imao potonuce po sred luka pre 40 godina kada je pravljen. Vec je potonuce nastalo kao posledica hronicnog neodrzavanja kolovoza i konstrukcije, slepera koji su ga cekicali i propadanja strukture mosta. Ne verujem da su ovih godinu+ dana pokusavali da isprave taj defekat iz prostog hira... U tom kontekstu ta pesacka staza koju niko nikada ni za sta nije koristio izgleda kao mrtvi teret.

Nego sta je reviziona staza ?
[ jnk @ 18.11.2011. 00:12 ] @
Pretpostavljam staza koja sluzi za lakse odrzavanje mosta, kao revizioni otvor u podu/plafonu. Sedeti u kolima na gazeli za vreme kvara/sudara je nebezbedno jer je to autoput bez zaustavne trake sa ogranicenjem od 80 km/h tako da ta staza itekako ima smisla. Isto tako mislim da i oni koji su projektovali ipak imali opsirnije objasnjenje zasto je to moralo tako.
[ etjen @ 18.11.2011. 13:27 ] @
češljevi su stvarno loše odrađeni, ali ulegnuće na sred mosta je ono što me više brine. Ulegnuće je zaista veliko i primetno, ne znam zašto to nije sređeno...
[ DrFill2Good @ 19.11.2011. 02:47 ] @
Citat:
milivoje t: Prateci prostu logiku, prostu fiziku, culo vida, most izgleda kao luk, ne verujem da je most imao potonuce po sred luka pre 40 godina kada je pravljen. Vec je potonuce nastalo kao posledica hronicnog neodrzavanja kolovoza i konstrukcije, slepera koji su ga cekicali i propadanja strukture mosta. Ne verujem da su ovih godinu+ dana pokusavali da isprave taj defekat iz prostog hira...

Stigosmo od luka do viseceg mosta?
[ Sava @ 19.11.2011. 07:50 ] @
Ma ne kukajte više bez valjanog razloga! Ja ceo svoj radni vek ujutru idem kolima sa Zvezdare na Novi Beograd i presrećan sam što Gazela radi punim kapacitetom! Cele nedelje sam normalno prolazio bez zastajkivanja i stizao za 20-ak minuta do Genexovih zgrada. Jedino je juče bilo zastajkivanja i kratkotrajnog stajanja, ali to je verovatno bilo zbog magle i loše rešenog isključenja kod Limesa, a i petak je. Nemam neki mnogo ozbiljan auto, a te probleme koje vi sa nežnom guzom osećate pri prelasku češljeva ja ne zapažam niti o tome razmišljam. Jedino sam zapazio da kada se vozis sporo ceo auto ljulja, valjda je asfalt neravan. Budimo ipak zahvalni za brži prelazak preko reke. Pešačke staze me ne zanimaju, oduvek su postojale kao takve, jednako kao i čitav splet prolaza ispod mosta.

Po meni u pravcu prema Novom Beogradu loše je rešen upliv iz Kneza Miloša jer se sa Mostara jedna traka ukida i vozila prelaze u susednu levu što automatski uspori saobraćaj. Sledeći veoma ozbiljan problem je kod Limesa koji je veliki i jako loše rešen izlaz. On bi mogao da se reši dosta ranijim širim izlazom, ali tu je benzinska stanica. Morao bi ceo prednji deo stanice da se prebaci iza zgrade da bi se napravio ljudski izlaz što je sigurno jako skupo, a pitanje je i pravne regulative. Još uvek bi mogao da se maksimalno proširi izlaz odmah iza pumpe što možda i nije preskupo. Ovako ostaju gužve i usporenje na tom delu autoputa.
[ etjen @ 20.11.2011. 14:08 ] @
e pa baš zbog toga
''koje vi sa nežnom guzom osećate pri prelasku češljeva ja ne zapažam niti o tome razmišljam. ''

navedenog i imamo takve putare i puteve. Mislim, da li je normalno da se na sveže KOMPLETNO urađenom mostu vide udubljenja i da se skače kolima kao da su postavili ležeći na sred mosta?

Da li svi treba da vozimo džipove ili C6 da ne bi osetili loše ulice?

Svaka njima čast što su popravili most, ali jednostavno ga nisu uradili lepo, baš kao i Požešku ulicu o kojoj smo pričali isto ovde na ES-u...
[ jnk @ 20.11.2011. 18:07 ] @
Verujem ja da se jugom ne oseti razlika ali ako su nam vec naplatili evropsku cenu onda su morali da urade to makar kako je bilo 1971.
[ etjen @ 20.11.2011. 21:37 ] @
baš sam večeras prolazio Gazelom u oba smera. U smeru ka NBG-u stanje je manje više OK sa češljevima (udubljenje naravno postoji), ali u smeru ka gradu je užas blagi. Ima jedan (valjda treći ili četvrti češalj ka gradu) koji je bukvalno kao ležeći, posebno u brzoj traci, a udubljenje je još veće, čini mi se, nego ka NBG-u.


Možda je to udubljenje moralo ali ga se ne sećam da je bilo pre više godina, čini mi se da se pojavilo baš negde pred sređivanje mosta i ja sam mislio da su one betonske blokove(ako se sećate duž ograde) postavljali radi neke kontra teže kako se ne bi stanje pogoršalo...
U svakom slučaku udubljenje ostalo i možda ga ne bi trebao komentarisati mnogo jer se ne razumem u mostogradnju
ali...

to sa češljevima sigurno nije normalno.
[ DrFill2Good @ 21.11.2011. 07:32 ] @
Neko rece:
Citat:
Ako im je trebalo 8 godina, samo da poprave jedan most, da li mislite da ce
ikada napraviti novi.

a sad ispada da ni taj jedan nisu popravili kako treba ... ccc.
[ Sava @ 21.11.2011. 08:49 ] @
Citat:
DrFill2Good: Neko rece:

a sad ispada da ni taj jedan nisu popravili kako treba ... ccc.

Pa i nisu! Upravo jutros sam prelazio na novobeogradsku stranu levom trakom i obratio paznju na spojeve. Zaista na svakom je auto klecnuo i "udario". Pri tom je most neravan, ceo je valovit. Da li to tako treba zbog vode možda ili ne ne znam. Ono što znam je da u ovoj zemlji odavno nema dobrih majstora ni u jednom zanatu. To što smo mi jedan prepotentan narod pa mislimo da sve znamo je druga stvar. Zanati su izumrli i ne znamo ih! Kod mene u kraju su skinuli kompletnu kocku u dužini od nekih 300 m, okretali je i ponovo vraćali i to su radili vuše od dva meseca! Pri tom je sada neravna. Sami radnici su mi priznali da su oni poslednji Mohikanci i da nema više majstora za taj zanat.
[ Shadowed @ 21.11.2011. 09:36 ] @
Citat:
Sava: Pri tom je most neravan, ceo je valovit. Da li to tako treba zbog vode možda ili ne ne znam.

Naravno. To je za neutralisanje podzemn.. podmosnih voda inverznom oscilacijom.
[ Sava @ 22.11.2011. 08:22 ] @
Citat:
Shadowed: Naravno. To je za neutralisanje podzemn.. podmosnih voda inverznom oscilacijom.
Ja sam bio sasvim ozbiljan. Jedan od najvećih problema svih mostova je zaleđivanje i klizavica pa je i te kako važno što brže odvođenje vode sa njega. Dakle ponavljam, ne znam da li se i to radi na tim spojnicama ili ne, ali s obzirom da su rešetkaste verovatno služe i tome.
[ 3way @ 22.11.2011. 08:28 ] @
Resetkaste su da bi most mogao da 'dise'. Leti se materijal siri, zimi skuplja i sve lepo naleze k'o lego kocke.
[ Sava @ 22.11.2011. 09:35 ] @
Citat:
3way: Resetkaste su da bi most mogao da 'dise'. Leti se materijal siri, zimi skuplja i sve lepo naleze k'o lego kocke.
To nije sporno, ali i voda mora negde da se odvede. Da li na tom mestu ili drugom ne znam, jedino znam da ispod mosta postoji čitav splet instalacija od kojih su neke sigurno i za odvod vode sa mosta.
[ 3way @ 22.11.2011. 09:52 ] @
Pa valjda za to postoje predvidjeni odvodi. Zamisli da se voda na minusu odvodi onuda kouda prolaze automobili.
[ Sava @ 22.11.2011. 16:19 ] @
Danas u povratku orema kući pogledao sam pažljivije i video na desnoj strani na samoj bankini odvode postavljene na određenim razmacima.

Ono drugo na šta sam danas obratio pažnju je kritika pokretača teme i potpuno je u pravu - u jednom trenutku auto je baš dobro poskočio! Cela Gazela je valovita. Srećan sam što sada brže i bolje prelazim most, ali ovo je jedan zaista, ali zaista loš zanatski rad! Bojim se da će već sledeće godine morati ponovo da se popravlja. Ako su tako pravili i ovaj novi most teško nama!