[ codeNO @ 20.11.2011. 18:34 ] @
Zanima me kakva je procedura za uvoz auta koji nije Euro 3. Mnogo je oglasa koji su uvezli novije engleze pa ih sada prodaju za delove. Al mene zanima stariji. Da li takav auto sme da se uveze i ostavi u nekom dvoristu bez carinjenja itd. ili na samoj granici tako nesto nece ni dozvoliti da pređe? Ili ako može, kako to izvesti? Da li motor od auto može samo da se stavi u gepek i doveze bez bilo kakve priče sa carinikom (ne mora motor...stakla, sedišta i tako neki glomazniji deo)?
[ Zarko Silic @ 20.11.2011. 23:46 ] @
Citat:
Da li može da se uveze auto za delove?


Auto za delove ne mozes, ali zato mozes delove za auto
[ milovanmaric @ 21.11.2011. 07:26 ] @
Pa valjda bi moglo, da ti neko ko zivi van Srbije, dotera auto, a ti ga rasturaj za delove. Prijatelj se samo posle vrati sa tablicama i odjavi auto tamo odakle je dosao. I nista carina, i ostale procedure.

Samo onda sasija i blok motora se ne mogu koristiti zbog broja, jer nisu carinjeni, mada i tu se rade neke kombinacije, ljudi muljaju, te naprave opciju u MUPU, te dobiju PUS da ucukaju nov broj na blok ili sasiju u AMSS, te taj auto posle voze ovde.
[ vladd @ 21.11.2011. 10:58 ] @
U tom slucaju nije auto "za delove" vec carinski prekrsaj.

Na auto za delove se placa carina i taksa, a ne moze se registrovati. Ni blok ni karoserija. Mogu se samo poskidati delovi i prebaciti na postojeci registrovan, i to, koliko me secanje sluzi, do 2015-e godine, kada ce svi morati da budu bar euro3.
Ako birokratija ne odluci drugacije...pa izaberu euro4...

Poz
[ Zarko Silic @ 21.11.2011. 12:14 ] @
PUS nije bas jednostavno dobiti. Mora postojati razlog zasto se takav broj ukucava i mora postojati poreklo karoserije ili morora.

Ilegalnih radnji postoji i postojace ali se ES njima ne bavi.

Legalno se moze uvesti kompletno vozillo sa E3 normom (ne zadugo jer je u pripremi izmena), ili novije.

Legalno se moze uvesti posebno karoserija i posebno motor (potrebna dokumentacija o "identicnom" vozilu vlasnika na cije ime se vrsi uvoz. Ne moze bilo ko da uvozi)

Legalno se mogu uvesti delovi za vozilo. Novi svi, a polovni samo oni koji nisu na spisku zabranjenih (poput pneumatika i sl.)

Sve ostalo je nelegalno i takve informacije se ne pruzaju na ESu.
[ Java Beograd @ 21.11.2011. 12:45 ] @
Pa dobro, ali nije nelegalno da prijatelj iz Nemačke dođe kolima u Srbiju, parkira auto kod codeNO-a u garažu, a u Nemačku se vrati vozom. I ako prijatelj nema ništa protiv, codeNO pozajmi sa tog auta koji je u garaži: kvačilo, menjač, hladnjak i farove. I još ponešto. Šta bi se tu država mešala ?!
[ Zarko Silic @ 21.11.2011. 13:13 ] @
A ko ce da odgovara ako se prilikom ulaska u zemlju detektuje vozilo na ime vozaca i njegovog pasosa pa ga prilikom sledeceg ulaska u Srbiju pitaju gde mu je vozilo sa kojim je prethodno usao?
[ codeNO @ 21.11.2011. 13:36 ] @
Tema jeste proizasla od ideje, zato mi i trebaju te informacije dal moze to da se uradi. Ali kako onda ovi sto po oglasima prodaju engleze za delove neju tih problema, jos se reklamiraju pa stavljaju na oglas. Tacno je da sta ako ga pita carina da je dosao kolima a vraca se busom...prvo, pokvario mu se auto, a auto se shlepa, a i ko se vozio busom zna da carinici se smore kad vide autobus i ne cimaju putnike, jeste izacice njegovo ime ali neka nadje izgovor, a za ulazak auto je ostao slupan u srbiji bez mogucnosti popravke ili u pozaru ili ukraden a posto je to verovatno bar god dana od ponovnog ulaska, papire od desavanja sa proslim autom nema?

Dobro, da izbacimo iz price ceo auto...
nek idem na varijantu da ubacim u gepek motor..da li tada postoji neka prepreka? jer sve drugo moze odmah da se ubaci u auto
[ Joker @ 21.11.2011. 18:17 ] @
Nekad je bila mogućnost da ugradiš i motor u inostranstvu, naravno sve to mora da je propraćeno dokumentacijom i papirima i tako ugrađen motor cariniš. Da li to još može ne znam.
[ Java Beograd @ 22.11.2011. 09:11 ] @
Citat:
zarsilic: A ko ce da odgovara ako se prilikom ulaska u zemlju detektuje vozilo na ime vozaca i njegovog pasosa pa ga prilikom sledeceg ulaska u Srbiju pitaju gde mu je vozilo sa kojim je prethodno usao?
Gde si to čuo ili video ? Ko još vodi takve evidencije ? Niko.



edit: moja greska. zarsilic



[Ovu poruku je menjao zarsilic dana 22.11.2011. u 10:33 GMT+1]
[ Zarko Silic @ 22.11.2011. 09:32 ] @
Desava se.

Niko ne vodi evidenciju ni o tome sta se u kabinskom prostoru iza autoradija prenosi (a moze da stane i po par kilograma) pa se opet dogodi da budu uhvaceni. .

Neko bude, a neko ne bude uhvacen, ali to ne znaci da je radnja legalna.

Ako je na takvom vozilu COL, ili privremena tabla, u Srbiju ga nece ni pustiti legalno.
[ milovanmaric @ 22.11.2011. 17:24 ] @
Pa recimo da ti je gepek dovoljno veliki, i da auto se ne vuce po zemlji kad stavis taj motor u gepek, cisto sumnjam da ces samo da proturis ruku sa pasosem kroz prozor, a da te slucajno neki sluzbenik ne izvuce napolje da mu otvoris gepek,ako mu bude bilo dosadno u kancelariji. Tako da ne znam, da je sitnija stvar, pa i da prodjes bez brige, motor je malo gabaritniji. Ne znam koliko ti je staro auto, mozda je bolja opcija da dovuces nekog stranca ili engleza te ocarinis samo motor u njemu ako ti on treba, a sa ostatkom vozila da se obezbedis, sa karoserijiskim delovima (vrata, hauba, krila, farovi, itd.), rezervnim felnama, elektrikom i nesto mehanike koja bude valjala, a skoljku oteras na odpad.

[ dlalic @ 22.11.2011. 17:58 ] @
Citat:
zarsilic

Legalno se moze uvesti kompletno vozillo sa E3 normom (ne zadugo jer je u pripremi izmena), ili novije.



Znas nesto vise?
[ inobradovic @ 26.11.2011. 21:54 ] @
najlakse je ko sto rece neko da prijatelj doveze auto i posle vrati u zemlju iz koje je zemlje dovezen auto vrati tablice i anulira saobracajnu,
a posle ti skidaj sa njega sve sto ti treba ali znas da ne smes sasiju i motor jer imaju broj,ostalo sve moze