[ Vektor2000 @ 21.11.2011. 16:17 ] @
Zdravo,
Imam (jos uvek nije problem) pitanje. Auto je Vectra B 1.8 1996 godiste. Kada upalim auto, hladan, u trajanju od 20ak sekundi mi se cuje neko "zuborenje" vode u kabini. Voda nigde ne curi, vec se cuje takav zvuk, kao da izlaze neki mehurici odnekle, ili kao da voda prolazi kroz neku prepreku.
Auto posle par minuta pocinje da greje, vakum prekidac za toplo/hladno radi dobro, dakle sve izgleda ispravno, osim tog zvuka, koji se ranije nije cuo nikad, a auto vozim 5 godina.
Imate li ideju sta moze da bude u pitanju?
[ jandrino jato @ 21.11.2011. 19:57 ] @
Kad otvoris haubu gde se cuje? jel imas plin?
[ Vektor2000 @ 21.11.2011. 21:14 ] @
Ima sekvent plin.
Ne verujem da cu cuti zubor kada otvorim haubu, od zvuka motora, ali u kabini se cuje, narocito kada zatvorim vrata. Kada sam u kabini, zvuk dolazi otprilike iz pravca mesta za noge suvozaca. Tu se otprilike nalazi isparivac, naravno u motornom delu. Probacu da utvrdim odakle dolazi zvuk kada otvorim haubu.
[ Zarko Silic @ 21.11.2011. 22:54 ] @
Spala vam je keder guma na pozarnom zidu, ili guma koja dihtuje cevi za klimu.

Ili neka treca guma koja dihtuje pa zvuk iz motora neartikulisano prodire u kabinu.
[ Vektor2000 @ 21.11.2011. 23:00 ] @
a otkud zuborenje vode onda? tacnije, zvuk koji se cuje je protok vode, tako nekako.
EDIT, izmenili ste poruku upravo sa odgovorom koji me interesovao. mozete li mi reci odakle se pristupa najlakse tim gumam da proverim da li je to?
[ Vektor2000 @ 21.11.2011. 23:05 ] @
ono sto me pomalo plasi je sto se u tom zvuku primecuje kao da postoje mehurici vazduha koji stvaraju taj zvuk. a mislim da vazduh ne bi smeo tamo da bude.
[ codeNO @ 22.11.2011. 02:14 ] @
Hm, aj probamo mozda sa jednostavnijim resenjem. Da li si skoro menjao/dopunjavao rashladnu tecnost u hladnjaku, tj menjao antifriz?
[ Vektor2000 @ 22.11.2011. 02:17 ] @
jesam pre mesec dana dopunio oko 1l vode.
a mozda bude korisno, pre 2 meseca mi se otkacilo crevo sa reduktora za TNG, pa je izgubio antifriz. pa sam dolio obicnu vodu.
na sta ciljas?
[ Dule 021 @ 22.11.2011. 08:57 ] @
Pored toga sto verovatno fali rashladne tecnosti moze da bude da mali hladnjak u kabini polako pocinje da vice "goodbay".
Imam takav jedan auto gde mi flisuje na malom hladnjaku ali jos nije u fazi da mi bude lokva antifriza ispod nogu.
Proveri obavezno tu lokvu da ti se nije stvorila jer tecnost iscuri iz malog hladnjaka i onda kad upalis auto iz njega se cuje to zuborenje.
[ Vektor2000 @ 22.11.2011. 09:12 ] @
bas sam planirao da menjam rashladnu tecnost ovih dana, ali me ovaj potencijalni problem zainteresovao, pa pomislih, bolje da prvo to resim pa onda da kupujem antifriz...da ne kupujem dva puta kojim slucajem.

[Ovu poruku je menjao Vektor2000 dana 22.11.2011. u 10:23 GMT+1]
[ codeNO @ 22.11.2011. 13:54 ] @
Moj predlog ti je ovako, ako vec zelis da zamenis antifriz.....zameni sto pre. Posto kazes da si vec dosipao tecnost a pod predpostavkom da ti je vazduh poceo od tada da ti se cuje, najverovatnije ti je zbog gubitka antifriza usao sada vazduh i seta se sistemom. Da ne bi sada to radio pa ponovo kada zamenis antifriz uradi odmah zamenu i uradis vadejnje vazduha. Ako ne znas kako se to radi, zare ce da ti pomogne on bolje poznaje vectre
[ Vektor2000 @ 22.11.2011. 16:48 ] @
OK, zamenicu vec sutra antifriz(kupio sam), a znam kako se radi ispustanje vazduha.
Iz motornog dela se, od buke motora, ne cuje uopste protok vode, dok se u kabini cuje ali samo u prvih 1min od hladnog starta.
[ codeNO @ 23.11.2011. 01:36 ] @
To je onda to, uradi pa javi kako proslo. Cudi me da se zare ne javlja
[ Vektor2000 @ 23.11.2011. 21:50 ] @
pa ovako,
danas sam ispustio staru tecnost i nalio pun sistem obicnom destilovanom vodom - da ga operem od stare tecnosti - tako uvek radim. Obezvazdusio sam sistem, dolio do potrebnog nivoa. Ali, kada se motor ohladio, a ja ga upalio, ponovo se cuo protok vode. Naravno, samo dok je motor bio hladan - prvih 30ak sekundi.
[ vladd @ 23.11.2011. 23:05 ] @
Mislim da taj motor ne bi smeo da radi sa cistom vodom, vec sa mesavinom antifriza 50:50, preko cele godine, ne samo zimi.

Doticno zuborenje je kljucanje vode u okolini cilindara.

Naravi potrebnu smesu antifriza i vode, i prestace kljucanje...

Poz
[ Vektor2000 @ 23.11.2011. 23:24 ] @
kako objasnjavas da se protok cuje samo u prvih 30ak sekundi nakon hladnog starta?
nemoguce da kljucanje vode pocne 1 sekundu nakon hladnog starta
no, smesa je znatno gusca od vode, i moguce da bi to umnogome smanjilo zvuk protoka...




[Ovu poruku je menjao Vektor2000 dana 24.11.2011. u 01:20 GMT+1]
[ Zarko Silic @ 24.11.2011. 00:31 ] @
A da ti nije mozda ukljucena klima?
[ Vektor2000 @ 24.11.2011. 00:40 ] @
nije
[ codeNO @ 24.11.2011. 01:21 ] @
nije tebi "prokljucao" antifriz to sto cujes, nego mehurici cangrljaju kroz cevke....i da stvarno sta si uradio sa destilovanom vodom u motoru...rekao si da si stavio al ne da si odmah ispustio, nemoj da ti prenoci u autu...i uradi pravilni odnos antifriza


Aj ovako, kada napunis sistem, jel ostavis otvoren cep od posude za antifriz i ostavis auto da radi jedno 3-4 paljenja ventilatora, pri cemu je za grejanje kvakica okrenuta za grejanje, posle mozes i malo da isturiras motor i poslusaj dal se cuje zuborenje dok turiras
[ Vektor2000 @ 25.11.2011. 22:29 ] @
evo sta se desilo kad sam stavio antifriz (50:50): seo sam u auto, upalio, nije se nista culo. pustio sam grejanje, medjutim, duze je duvalo hladno nego obicno, mehurici se nisu culi, medjutim, dao sam mali gas - 2000obr, i tada su se zaculi mehurici, u kabini, to nisu mehurici iz motora vec iz kabine, i tada je odjednom krenulo da duva toplo.
[ vladd @ 26.11.2011. 10:07 ] @
Moguce je da imas nesto vazduha u "heat box"-u, odosno malom hladnjaku, ili diferencijalni ventil malo nekorektno funkcionise. U svakom slucaju, sacekaj malo da se rashladna tecnost(a ne voda) lepo rasporedi po svim zonama i ceo sistem krene da normalno funkcionise.

I izbegavaj "ispiranja" sa cistom vodom, posto je to jedan od nacina da upropastis sistem za hladjenje motora..i rdom, i kuvanjem i kavitacijom...
Antifriz ne sluzi samo da promeni tacku smrzavanja i kljucanja, vec i da cisti i stiti unutrasnje zidove celog sistema...

Poz
[ codeNO @ 26.11.2011. 12:53 ] @
Ja ti napisah kako da uradis....bas tih 2000 obrtaja je ubrzalo rad pumpe i ono sto nije moglo samo da izadje na poklopac pocelo je da se krece pod pritiskom pumpe...zato sam ti rekao dok je otvoren poklopac da malo turiras auto...sad se igraj opet ispocetka
[ Vektor2000 @ 26.11.2011. 21:20 ] @
codeNO, procedura za obezvazdusavanje sistema za hladjenje se obavlja sa ZATVORENIM poklopcem na ekspanzionoj posudi. izmedju ostalog zbog toga sto se nivo tecnosti podize i prelio bi ekspanzionu posudu i iscureo. ako nekog zanima mogu da postavim ceo postupak iz programa TIS2000.
inace, problem je resen.
[ Zarko Silic @ 28.11.2011. 11:35 ] @
Citat:
inace, problem je resen.


Sta i kako je resen?