[ kik01 @ 23.11.2011. 19:21 ] @
koliko je lose za auto ovo sto mu ja radim :))
prije 4 mjes. upalila se zuta lampica(onaj motorcic)EGR valjda....sjutri dan slucajno mi se pustajuci gas izgasi auto u 4-toj ...zastuca-ugasi se..ja ga odmah kresnuh upali se zuti volan neki zvucni signal...sve to traja 10-tak sek. i ugasise se i onaj motorcic i zuti volan,


evo danas posle 4 mjes. upali mi se opet onaj zuti motorcic.(predpostavljam da je od EGR)..ja ponovih postupak i ugasi se...
u slucaju da potraje ili ucesta naravno da cu posjetiti servis(ovako nisam imao kada!jer se brzo resi..valjda)

da napomenem auto je golf 5 tdi
[ prstic @ 23.11.2011. 19:47 ] @
Nije pitanje dobro formulisano. trebalo bi da glasi: Koliko je lose za mene ovo sto ja radim mom autu?
[ milivoje t @ 23.11.2011. 20:15 ] @
bolje ti poseti lekara jer si poceo da haluciniras da su upaljene zute lampice na kontrolnoj tabli.
jer golfovi se ne kvare, kvare se samo francuska i talijanska kola :).

p.s. ta lampica moze da bude bilo sta, a sta tacno reci ce ti dijagnostika.
[ kik01 @ 23.11.2011. 22:13 ] @
milivoje t ti si bas neki pamtan gospodin.. a uz to jos i nabrijan humorom :)
ali mislim da bi tvoj humor i *znanje* prije razumio jedan kvalitetan psihijatar ili psiholog koji je uneku ruku tu da ti pomogne :))

nemam kada da posjetim dijagnostiku,jer problem rjesim vrlo brzo.
[ vladd @ 23.11.2011. 22:55 ] @
Moraces malo da smanjis presiju i da pocnes da razumes sarkazme

Problem ne resavas, vec samo odlazes, s obzirom na nedostatak slobodnog vremena, i to je neko resenje.

Jednog trenutka, golf ce se izboriti sa zahtevom da se ide na dijagnostiku... samo je pitanje koliko ce bolno biti kada pokvaren auto odredjuje kada i koliko treba uzeti slobodnog vremena..

Bolje je sada da odvojis 10 minuta do pola sata, bar da se iscitaju greske, nego iznenadnih izgubljenih nekoliko sati i slepovanje...


Poz
[ kik01 @ 24.11.2011. 09:09 ] @
auto je prija 3 mjes. prikopcan na dijagnostiku.(vjerujem dobru).Nije ocitana ni jedna greska...
e sada nije problem odvezo bi ga neko ali ne znam dal to ima efekta u koliko je lampica izgasena??

[ bakara @ 24.11.2011. 09:16 ] @
Da je velika greska ostala bi upaljena lampica, ali svakako idi proveri jer je verovatno memorisana.
[ vladd @ 24.11.2011. 10:17 ] @
Trebalo bi da se prikljuci bar na citac gresaka (koji kosta 30-ak evra, da se ne zakazuju i placaju dijagnostike), a zatim odvojiti vreme za pregled sistema opreme motora, senzora, EGR-a i DPF-a ako ga ima(a trebalo bi).

Samo paljenje lampice ne mora da bude previse strasno, i naknadno gasenja, ali se tebi motor ugasio u jednom trenutku. I ne bi bilo lose saznati sta je bio uzrok tome, posto to ocigledno nije beznacajan sklop.

Da li je u pitanju zaprljanost nekog elementa, protoka vazduha, senzora radilice, senzora bregaste, neki problem sa pumpom, ili neki nekorektan vakuum, ili pritisak, ne moze se znati bez pregleda, a naredni put moze da se povrati sa tezim(skupljim) posledicama..


Poz
[ etjen @ 24.11.2011. 10:31 ] @
da se jednom desilo može se pripisati vlažnom vremenu, pa da je kompjuter sa nekog konektora dobio lažni signal. Meni se jednom desilo zimi da mi je u sred vožnje auto izgubio servo volana i upalilo se upozorenje STOP i ispisano je STEERING FAULT na displeju. Kako nisam mogao nigde da stanem do kuće (bio sam sa bebom u kolima i nisam hteo da rizikujem da mi skroz stane auto pa nisam hteo da ga gasim) vozio sam tako bez serva još 15km do kuće.

Kad sam stigao ugasio sam i upalio auto i sve je bilo normalno, U servisu sam pitao za to i rekli su mi da ako se tako jednom desi najverovatnije je od vlage. Meni se posle ni jednom nije desilo a još dugo sam vozio taj auto.

Tebi se ipak desilo dva puta, mož' biti da je ništa a mož' biti svašta. U svakom slučaju treba otići na pregled. Trebalo bi da je negde ostala zapisana greška.
[ sasa022 @ 24.11.2011. 13:48 ] @
@kik01

Bilo bi dobro,posto nije prvi put da imas problema sa tim autom da nadjes iskusnog majstora koji ce detaljno da ga pregleda.Treba utvrditi da li je auto preziveo neku havariju ili je "izvucen" iz poplave - uglavnom moguce je da imas problem sa ostecenom instalacijom ili losim kontaktima pa kompjuter s´vremena na vreme prijavljuje greske,a dijagnostika ne pomaze...
[ kik01 @ 24.11.2011. 17:16 ] @
vidi drug...ja ovaj automobil vozim 3 god. a ovo paljenje lampice (Check engine) se pojavljuje prvi put prije 4-mjeseca.

mada naravno definitivno je da se auto usteka na dijagnostiku i procita problem,sto sam naravno i imao u planu .
samo sto ovaj put (drugi po redu) namjerno zaustavih auto nepritiskajuci kvacilo..sto je dovelo do trzanja,gasenja auta i gasenja lampice :)
[ vladd @ 24.11.2011. 18:16 ] @
To nije dobro(ako racunamo kakav je naslov teme), s obzirom da imas plivajuci zamajac, nije lepo da ga sokiras takvim cimanjem. A ni turbina nije presrecna posto si joj ukinuo podmazivanje... trenutno...

To sto se upalila lampica, ocigledno je neki senzor odreagovao. Ne moras se puno cimati, ako se ponovi paljenje lampice, nadji malo vremena za iscitavanje gresaka, ne mora bas kompletna dijagnostika...

Ne moras "besneti" na vozilu..bas ne razume emocije, a moze da se desi skup kvar...

Poz
[ sasa022 @ 24.11.2011. 22:10 ] @
@kik01

Proveri na dijagnostici da li je ostala neka greska.Bice dobro ako jeste posto ces imati neku informaciju.
Ako nema greske,a problem se ponekad ponavlja,e to je onda igra bez granica

[ Nocni @ 25.11.2011. 14:59 ] @
Interesantan nacin da se ugasi "check engine" lampica... zaustavljanje vozila bez pritiskanja kvacila
Dijagnostikom se može vidjeti u čemu je problem 100%... upamcena greska mora postojati i to sa datumom i tacnim vremenom kada je nastala i sa tacnim opisom sta se tada desilo... Problem je ako odvezes auto kod nekog poznanika "da obrise greske" a da ne izvrsi popravku... ili ne odstampa o cemu se radi prije brisanja...
Inace dijagnostika nije samo citanje gresaka vec i ispitivanje rada odredjenih sklopova, posmatranje gomile živih parametara struje/goriva/pritisaka, direktno ispitivanje davaca ili regulatora osciloskopom itd...
Kvar je relativno jednostavno utvrditi a donekle ovo zavisi i od iskustva jer se u velikoj vecini kvarovi ponavljaju na istim vozilima itd...

U svakom slucaju veoma je pogresno reci "upalila mi se lampica od egr-a" i ja sam to "rijesio" lako i nisam imao vremena za majstora...

Ovako kako si ti opisao problem... mislim da ti je to pocetak kvara motorne centrale i vazno je provjeriti komunikaciju motornog ecu-a sa ostalim elektronskim sklopovima na vozilu... sa instrument tablom, sa abs-om, servom i elektronikom na letvi volana i narocito je li dolazilo do prekida te komunikacije i to bas tada kada se vozilo ugasilo...
Popravka je naravno moguca ali nije jednostavna... Nas moderator Žarko to odlično zna jer on te edc16 centrale jede za dorucak i to bez hleba

P.S. Ako problem eskalira onda se javi da ti se to rijesi po nekoj forumaskoj cijeni
Treba obavezno vidjeti o cemu se radi da se nebi desilo da imas problem i da uopšte ne možes da upalis dok si negdje na putu ili u inostranstvu... onda su troskovi mnogo veci... šlepanje x čekanje x nerviranje etc
[ kik01 @ 25.11.2011. 19:32 ] @
NOCNI hvala na objasnjenju.svakako cu imati u vidu to sto si napisao.povesti cu automobil kod majstora da se uradi dijagnostika(obavezno cu mu naglasiti za "check engine")

nadam se da ce biti strucan da mi objasni o cemu se tacno radilo prilikom paljenja lampice.

hvala na ponudi za rijesenje problema,imat cu to u vidu.
[ kik01 @ 26.01.2012. 18:08 ] @
evo da javim da sam prije neki dan odvezao auto na ocitavanje greske check engine.

objasnili su mi da su senzori registrovali oscilacije u atmosverskom pritisku i pritisku turbine povremeno ?

dobio sam ovaj izvijestaj,pa cu prepisati odje na ovom postu. pa ako neko ima vremena za pojasnjenje

1 Fault Found :

18000 - Altitude Sensor / Boost Pressure Sesnsor:Implausible Correlation
P1592 - 000 - - - Intermittent
Freeze Frame :
RPM : 0 /min
Torque : 0 . 0 Nm
Speed : 0 .0 km/h
Load : 0 .0 %
Voltage: 12.24 V
Bin.Bits: 00001100
Absolute Pres. : 999.6 mbar
Absolute Pres. : 1366 . 8 mbar


Readiness : 0 1 0 0 0
[ vladd @ 26.01.2012. 19:47 ] @
I sta je uzrok, nema veze.

Map senzor (manifold apsolute pressure) senzor treba da pokaze isto ocitavanje kao i senzor atmosferskog pritiska (koji se nalazi u ECU-u), nakon davanja kontakta.

U voznji je moguce da MAP pokaze manji pritisak od atmosferskog, odnosno da ima lose pokazibanje pritiska. Najcesce je map senzor zauljen(treba otkriti uzrok, mozda turbina propusta nesto ulja), moguce je da je los kontakt, ili neka zica dodiruje masu, moguce je da je neko zvezdiste masa korodiralo ili je prosto senzor neispravan, poluispravan..

Nakon citanja sledi provera..onog sto je najlakse(ili svega, do finalnog nalazenja kvara i popravke) ili prosto osmatranje ponasanja motora i pojavljivanje CEL -a

Poz
[ kik01 @ 27.01.2012. 17:37 ] @
pa nisu u servisu radili na odklanjanjiu kvara.

predlozili su ciscenje senzora...?

koliko ja mogu da predpostavim .. nije nista ozbilno za sada.ili...je to... pocetak necega.. :)
nocni ..je pisao da bi to mozda moglo da bude pocetak kvara motorne centrale??

nadam se da nije u pitanu neki veci kvar,koji bi zahtijevao neki kompleksniji pristup odklanjanja istog.
[ vladd @ 27.01.2012. 18:01 ] @
Pa recimo da ociste senzor i isprate eventualno odakle stize prljavstina. Ako ne, onda osmatranje mogucih uzroka, recimo turbina..

Otvaranje ECUa i pregled senzora atmosferskog pritiska nije za preporuku..ako bas ne mora..

Poz
[ sasa022 @ 27.01.2012. 21:39 ] @
Sto ides u servise u kojima se samo bave nagadjanjima ? - Tako auto nikada neces dovesti u red.