[ Almedin @ 24.11.2011. 23:12 ] @
U pitanju je Golf 4 1,9 TDI, 74 kW. U petoj pri brzini na oko 80-100 km/h dodam naglo gas i kazaljka obrtaja poskoči, brzina se ne mijenja u skladu sa porastom obrtaja, zvuk motora se promijeni, znači prokliže lamela. Međutim, to traje samo trenutak i zatim kao da lamela uhvati, obrtaji se vrate i na vuči osjetim da je lamela uhvatila. U prvih 100-tak kilometara vožnje ne mogu ovo izazvati.

Vozio na servis, nisu ustanovili da lamela proklizava (nije ni meni proklizavala dok sam vozio prema njima, udaljeni su od mene 50 km, ne znam ni kako su testirali) i našli su grešku "Motor zaklopke usisne cijevi V157-Prekid/kratki spoj prema masi sporadično" (ovo je valjda EGR). Sada kažu da treba pregledati ovu zaklopku i bregastu i objasnili su da je to mogući razlog povećanja obrtaja. Ja sam siguran da u tom momentu lamela prokliže jer osjetim na vuči ali zašto kasnije uhvati? Šta bi moglo biti i zašto pominju bregastu?
[ vladd @ 25.11.2011. 07:21 ] @
Prokliza pri vecem opterecenju. Odnosno pri prevelikom opterecenju. Sto nije nenormalno za osterelu a upotrebljivu lamelu.

Ako zelis da lepi za sediste, onda nova lamela ili sportska, kruta lamela i drugi zamajac.

Taj "motor zaklopke usisne cevi" nije EGR vec leptir usisa, odnosno motor leptira(zaklopke, klapne..) usisne grane. Zahteva proveru konektora ili kompletnu zamenu..

Poz
[ jnk @ 25.11.2011. 07:40 ] @
I promeni mehaničara.
[ Java Beograd @ 25.11.2011. 07:40 ] @
Citat:
Almedin: ... objasnili su da je to mogući razlog povećanja obrtaja. Ja sam siguran da u tom momentu lamela prokliže jer osjetim na vuči ali zašto kasnije uhvati? Šta bi moglo biti i zašto pominju bregastu?
Povećanje obrtaja može da dođe iz puno razloga. Ali ako se dešava povećanje obrtaja bez povećanja brzine onda je jasno da lamela proklizava. Nema druge.

Lamela nije kao sijalica: "ili svetli ili je pregorela". Istrošenost lamele se postepeno manifastuje u početku neprimetno, pa onda jedva primetno u nekim uslovima vožnje, i tako sve više i više dok ne bude neupotrebljiva. Ovo i nije tako loše, jer čovek ima vremena da isplanira zamenu.

Dakle, Almedine, ništa nemaš da se sekiraš. Vožnja sa lošom lamelom nikako ne može da šteti automoblu, u celini. Ako je lamela u pitanju, u narednom periodu će sve više proklizavati, i time će se sumnja otkloniti.

Bregasta, naravno nema nikakve veze. Bar ne sa ovim šta si napisao.
[ Zarko Silic @ 25.11.2011. 08:14 ] @
Bregasta ne, ali ulje da.

Hoce da kane neka kapljica ulja na lamelu pa povremeno proklizava. Pogledajte tamo oko tandem pumpe.

Ako je sve suvo, onda ostaje zamena same lamele.
[ Almedin @ 25.11.2011. 09:17 ] @
Citat:
zarsilic: Bregasta ne, ali ulje da.

Hoce da kane neka kapljica ulja na lamelu pa povremeno proklizava. Pogledajte tamo oko tandem pumpe.

Ako je sve suvo, onda ostaje zamena same lamele.


Ovo ulje bi moglo biti razlog da prokliže pa odmah uhvati (proklizavanje skine ulje)? Nekada davno mi je proklizavala lamela na nekom autu i nije hvatala dok ne popustim gas. Ova sada i pored stisnutog gasa sama uhvati i auto povuče.

Može li to ulje doći odnekud iznutra, pored radilice ili iz mjenjača i može li se to provjeriti bez skidanja mjenjača?

Citat:
jnk: I promeni mehaničara.


Hm, a u pitanju je ovlašteni servis.
[ Java Beograd @ 25.11.2011. 09:38 ] @
Citat:
Almedin: Hm, a u pitanju je ovlašteni servis.
Vidi, "ovlašteni" su često u privilegovanoj poziciji da mušterije moraju kod njih da dođu, pa im borba za mušterije nije jača strana. Samim tim, neretko je kvalitet usluga / ljubaznost osoblja / cene / znanje i stručnost na relativno niskim granama.

Ali zato ulje, filtere, svećice i kaiševe menjaju brzo, stručno i skupo.
[ Nocni @ 25.11.2011. 14:17 ] @
Da da, ovlašćeni servis pravi nauku i od promjene kaisa i filtera a kamoli od kakvog veceg zahvata... btw, oni ne popravljaju nista vec su u pitanju monteri djelova a cesto imaju obicaj da mijenjaju i sto treba i sto ne treba...

Razlog sto pominju bregastu je neznanje... tu treba promijeniti set kvacila i ne filozofirati mnogo...
[ Java Beograd @ 28.11.2011. 13:24 ] @
Kratki off topic:
Moj kolega koji je uzeo auto na lizing mora da ode u tačno u određeni ovlašteni servis. Dakle, tačna adresa, ne u bilo koji ovlašteni servis. Takav je ugovor sa bankom koja je dala lizing, a banka verovatno ima dil sa tim servisom. Možeš misliti koliko se onda servis trudi da mušterija bude zadovoljna !