|
[ ludidzora28 @ 28.11.2011. 21:56 ] @
| Uzeo sam pre neki dan pomenuti auto, i problem je sto dimi na auspuh i trosi oko litar ulja na 200km, bas puno. E da stvar bude zanimljivija, auto ima ugradjen fabricki GAS, i na njega ga i palim, vozim, i ide kao blesav, u leru radi jako lepo, ujednaceno, ne trese i tako. Sad me zanima vase mislje jesu karike ili nesto drugo? Tefloni, mozda dihtung glave, itd... Kontam da su karike toliko otisle da trosi toliko ulja auto ne bi isao nikako, tesko bi palio, pogotovo na GAS, ne bi imao lep ler... ili se mozda varam...
Inace auto je presao 196000 km... Jedan lik koga sam zvao, inace uvozi Nexie za delove, kaze da je ravaljivao neke koje su presle po 350000-400000 i da su hilzne, klipovi, karike bili u dobrom stanju... |
[ gti2 @ 28.11.2011. 22:19 ] @
Zameni gumice ventila (teflone) pa probaj.Da li baca oblak dima pri jutarnjem paljenju ili posle duzeg stajanja na leru (na semaforu npr)?
[ vidan kv @ 28.11.2011. 23:13 ] @
..............nepisana tolerancija je 1l od zamene do zamene.....tvoja situacija je 1l na 200km.Ne treba ti neka velika matematika da izračunaš u kakvom je stanju motor.Samo zamen gumica bi bilo čisto bacanje para....pozzzzz!
[ ludidzora28 @ 29.11.2011. 05:52 ] @
Bem li ga... mene opet buni sto lepo pali, vuce, radi... kad ga upalim ne dini odma, tek nakon minut, dva, na semavoru isto ostavim dim za sobom, u voznji vidim na retrovizor da dimi, nekad ne, nekad manje, nekad vise. Ja se nadam da nije ono najgore... pada mi na pamet svasta, mozda dihtung glave da je otisao, baca ulje u cilindar... nego bio sam kod majstora da meri kompresiju i nije hteo, kaze nema veze to, moze da ima dobru kompresiju a da su karike otisle. I koliko treba da odu da bi trosio toliko ulja? To je grubo litar na 200km, mozda manje, a mozda i vise... videcu da malo prodje vremena, pa znam tacnije. A malo gusce ulje, neki aditiv... ako je motor u pitanju, tj. karike, da mali smanjim potrosnju ulja, bar da prezimim pa bi ga radio, isplati mi se i generalna da padne, platio sam ga 900€, a u fullu je za nexio, 98.
[ vladd @ 29.11.2011. 09:49 ] @
Majstor nece zato sto ne zna, ili nema sa cime da meri kompresiju, a to sto teoretice da su mozda uljne karike crkle, a kompresione dobre, i to se vidi pri merenju kompresije.
No to nije vazno, kada vec "nece".
Mogao bi da se pozabavis sa gumicama ventiila za pocetak, ali da budu korektno namestene, posto losa montaza ne traje dugo, potrosnja se ponovi ubrzo.
To da li "vuce" ili ne vuce, stvar je previse subjektivnog osecaja, mozda bi vukao bolje da ne trosi ulje i da je potpuno ispravan motor.
RAspitaj se da li je dugo stajao, i kakva je predistorija kola, od kada je kupljen ili uvezen, mozda ce pomoci u lociranju kvara...ako ne zelis odmah da resavas problem.
Poz
[ ludidzora28 @ 29.11.2011. 10:22 ] @
Po prici coveka od koga sam ga uzeo, auto je od njegove cerke i zeta, stajao je 3 meseca na parkingu, obijali su ga pa ga je on oterao na selo. Sto se tice motora, nista ne zna, za te pare ja sam isao na varijantu da je limarija dobra, sto mi je bitnije, ali sam se nadao da i motor izgura koji mesec, e sad i ako su karike, jel bi pomoglo drugo ulje, gusce, za ishabane motore i neki aditiv, pa da umanjim potrosnju, da preguram zimu u najboljem slucaju.
E sad, ako su uljne otisle, a kompresione dobre, jel se moze uociti merenjem? I kolika bi mogla biti maximalna potrosnja ulja u tom slucaju?
Da dodam ako je bitno, auto ne duva na merac ulja, kao ni na cep za dolivanje ulja, kada prinesem ruku meracu, cevcici gde ide, oseti se duvkanje, ali to mislim da mora, ali ne izlai dim. Pre ovoga sam imao Suzu 1.2, i na merac je duvala mnogo vise, i dimila a trosila je litar na nekih 2000 km, manje - vise...
[Ovu poruku je menjao ludidzora28 dana 29.11.2011. u 15:09 GMT+1]
[ vladd @ 29.11.2011. 16:16 ] @
Zaboravi price o "gustom" ulju ili nekakvim magicnim aditivima koji "kao rukom" odnesu problem. Malo ti je takav majstor koji nesto "nece" ..
Eto, stize malo vise detalja..sto nije lose da se zna. Ako je auto stajao, verovatno su ukrtile gumice ventila(nazalost mozda i poneki semering), ne duva iz kartera, ne duva sa dekla, znaci ventili su ok, pa se krug suzio...
Resi te gumice za par hiljada dinara, promeni ulje, sipaj neko malo bolje(600-800 din po litri), 5w-40 ili 10W-40, ne moras da stedis par stotina dinara, ocigledno da ces resiti problem za par desetina evra, sto je desetostruko manje od planiranih "karikanja"...
I "preguraces" mnogo vise od planiranih nekoliko meseci...
Poz
http://www.autocarspare.com/catalog/valve-stem-seal/0642527.html
[ ludidzora28 @ 29.11.2011. 18:35 ] @
Nadam se i ja tome. Idem sutra kod jos jednog majstora, sa kojim sam dobar, pa cu znati tacno sta je... Sve ce pregledati, odmeriti, cak i dijagnostiku ima za njega pa ce ga nakaciti da vidi sta se tamo desava. Javaljam sta se desilo... Hvala puno na odgovorima Pozz...
[ swdn-unltd @ 29.11.2011. 19:05 ] @
Izvini sto ovako ulecem u temu, zanima me posto sam prodao nexiu pre neki dan 96god istu ko tu za 1300e, pa cisto da vidim jel sam je mnogo dao u bescenje, inace prodavao sam je godinu dana, sto se ne javi ranije :)
Pozdrav i srecno u sredjivanju problema, moje misljenje je da bi trebala da se skine cela glava i proveri sve.
[ ludidzora28 @ 30.11.2011. 09:32 ] @
Stvarno ne znam... ja sam ovu uzeo zato sto sam gledao da po netu za istu traze 1700-1800 a neki cak i vise, miskim da je to bas puno. Ima ih i 95-96 za 1300-1600€ ali ja na ovoj i da radim ceo motir izace me tu negde, a znam da imam nov motor, a ovako bi mozda opet imao problema. Najvaznije mi je da nije trula, zdrava je, lepo izgleda, utegnuta je, a motor se uvekda sredit. I znam da imam dobar auto, a ne macku u dzaku...
[ swdn-unltd @ 30.11.2011. 20:50 ] @
OK, znaci dobro sam prosao s obzirom da je kupac odma dao za registaciju 200e plus 150e za nove gume sto mu dodje 1650e puls ulje i filteri .Auto je isto bio casiran osim ta dva nedostatka.
Uglavnom, srecno u resavanju problema!Pozdrav :)
[ ludidzora28 @ 04.12.2011. 19:51 ] @
E ovako. Ipak se ispostavilo da duva na glavu, tj. tamo gde se sipa ulje i to posteno. Sutra ide glava dole pa ce se videti sta je. Sad me zanima jel moze du negde da trosi toliko ulja, da je dihtung ili nesto drugo....
I ako neko zna koje ulje ide u ovaj mnotor, 1.5 16V 90KS?
[Ovu poruku je menjao ludidzora28 dana 04.12.2011. u 21:02 GMT+1]
[ gti2 @ 04.12.2011. 20:23 ] @
Polusintetika tj 10W40 ,moze GM (dobro ga podnosi).Kod mene je trenutno Eneos.Inace,isti motor,bila ista potrosnja (1l na 200km kad sam kupio auto pre 3-4 godine),zamenjene gumice i karike (nisu morale,ali kad se vec skidala glava...) i potrosnja je od 0.3-0.5l/1000km.Da je glava uradjena kompletno-ljudski (sto ti preporucujem) siguran sam da bi potrosnja bila svedena na minimum.GM-ovi 16v motori sa tom i pribliznom kubikazom vole da srknu (Astra G 1.6 16v npr).
Evo ti link sa raznom dokumentacijom,mozda ti nekad nesto zatreba http://autorepman.com/index.php?pageid=Daewoo
[Ovu poruku je menjao gti2 dana 04.12.2011. u 22:19 GMT+1]
[ ludidzora28 @ 05.12.2011. 14:11 ] @
OK. Havla ti puno. Ja sam sipao neko obicno mineralno i isto to dolivao, zato sto ga trosi kao lud, pa vidim da njega jos vise trosi, i neko je rezio problem tako sto je sipao polusintetiku i smanjio potrosnju. U svakom slucaju glava dole, samo da nije neka hilzna ostecena. Sad me i uplasise, kao da se cuju podizaci, pogotovo kada se zagreje motor, pa mi sad pricaju mozda je i klip pukao izmedju karika pa ce cuje. E onda u tri lepe slepe... :(
[ veselinovic @ 07.12.2011. 20:24 ] @
Malo je off, ali da ne otvaram drugu temu.
Nudi mi se povoljno nexia hecbek 1998 1.5 16V sa klimom za nekih 1300 E.
E mene interesuje limarija na tom tipu.
Majstor limar, pun predrasuda-a model vidio samo jednom u zivotu- kaze, aaaaa opel suza to trune gore od stojadina.
Meni se svidja autic, ali me brine lim.
ima li neko iskustva./
[ milovanmaric @ 09.12.2011. 00:27 ] @
Sutra, to jest danas cu da pitam mog poznanika, on ima Nexiu, napravicu par slika, i preneti njegove impresije.
[ gti2 @ 09.12.2011. 22:15 ] @
@veselinovic
Truli na istim mestima kao Kadet,ali sporije (da,uzeo sam u obzir da je u pitanju auto mladji desetak godina).Problem je sto nista nije zasticeno.Ako je ta trenutno limarijski zdrava,uradi joj zastitu i miran si.Bolne tacke su rubovi i donji deo svih vrata (treba ih zastititi iznutra jer ulazi voda izmedju stakla i kedera).
[ ludidzora28 @ 10.12.2011. 08:59 ] @
Aj da se ja vratim na moju temu... :)
Motor je juce otvoren i mora generalka. Hilzne su se poprilicno istrosile, klipovi imaju lufta... Tako da ce ici sve, Klipovi, karike, verovatno prva spec., radiolica takodje verovatno prva spec. obrada glave, ravnjanje, peskarenje, sicovanje ventila, zamena vodjica i gumica. Ventili i bregaste su OK, bar nesto da da valja... :) Samo ljudi su stvarno... mh... sve sem ljudi... Ja cim sam video cenu znao sam nesto mu fali, a kada sam pricao sa prodavcem kaze: Necu da kazem da je motor dobar ali je OK. na pitanje koliko trosi ulje, rekao je; Ne trosi puno, standardno... On nista ne zna to je auto od njegovog zeta...
A kada sam ga otvorio ustanovio sam da je znao sta je unutra, pogotovo su morali znati koliko ulja trosi. Kao prvo svi srafofi su lako isli, sto ukazuje da su u skorije vreme odvrtani i da jue skidana glava, takodje i dihtung glave se vidi da je nov, skoro stavljen. Tako da sam potvrdio moju sumnju, Otvorio, vidio sta je, zatvorio i prodavaj. Ja imam opet racuna da ga radim, sad kad ga sredim prece 150000km i vise, a izace me nekih 500e sve ukupno, tako da za 1450e imam nov motor i znam na cemu sam. Samo mi krivo sto je mogao reci sta je u pitanju, uzeo bi ga ja opet al kad smo takvi ljudi... Mislim vecina...
[ vladd @ 10.12.2011. 10:32 ] @
Klipovi i treba da imaju "lufta".
Ali dobro, tako samo nastavljas losu komunikaciju, ovog puta sa majstorima.
Hilzne se menjaju samo ako su jajaste. Klipovi se mere kada se skinu i proveravaju granice, stanje radilice se vidi kada se skine i premeri, bez unapred nagadjanja.
Srafovi i treba da se lagano okrecu(relativnolagano) sto je znak da su korektno pritegnuti a ne pretegnuti, a da motor nije doziveo teza pregrevanja.
Koliko vidim, relativno normalno potrosen motor, koji je (relativno) "dobro" vukao vozilo..moze znaci i bolje:)
Obrada glave je sve ono sto si pobrojao, nista tu nije "previse" posla, jednostavno se tako radi. Obrada glave je 50-100 evra, plus ako treba nesto dokupiti, gumice, ventile...opruge...
Tako otprilike izgleda motor, kada se sipa mineralka i menja na 6-7000...desetak puta...:)
Ako ga ne pazis, neces preci ni 50000, a o 150kkm i ne razmisljaj. Jedino dobro je sto ces imati solidan motor, koji ti vise nece oduzimati vreme i novac, i ustedu na potrosnji goriva...
Posle generalke, nikakve mineralke(ja ne bih ni polusintetiku sipao) u njega...
Poz
[ ludidzora28 @ 10.12.2011. 16:29 ] @
Auto je kod mehanicara, i on je rekao da ima vise lufta nego sto bi trebalo i da su hilzne dobile jajast oblik, nisam ja nista sam zakljucio i ne zelim da se pravim pametan vise nego sto jesam i da imam neku losu komunikaciju. Ja imam moju struku i drzim se nje, a sto se tice motora, znam princim rada, sta gde ide, sta kako radi, cemu sta sluzi, ono osnovno,za 2t znam mnogo vise posto sam se sa njima susretao i radio sam ih sam, ali u ovo se ne bi upustao. Samo sam hteo da imam neki uvid sta moze da me ceka i sremao sam se za ovo "najgore" sto se tice novcano, ali je najbolje sto se tice motora.
Sutra ce se skinuti i blok i radilica pa ce se videti sta je, za sad se zna da ce se sigurno busiti, idu novi klipovi, karike. Naravno da se prvo meri na koju ce specijalu da ide. Sto se tice radilice verovatno i tu niej dobro stanje, kad je motor ladan lepo je radio, dok se zagreje i pri odrzavanju neke brzine, recimo 100kmh cuje se lupkanje iz predela motora, ako se gas da do kraja lupkanje prestaje, isto tako i ako se pusti prestaje. I isto tako kada se zagreje na leru pali lampicu za ulje, cak i ako je iznad minimuma. Moze da bude i pumpa a mogu i lezajevi radilice ili leteci (mozda i oni "lupkaju"). U svakom slucaju lezajevi se sigurno menjaju a da li ce ici na spec. znace se od nedelje kada se skine i odnese na merenje u masinsku radionicu...
[ ludidzora28 @ 19.12.2011. 09:33 ] @
Evo da se javim jos malo... Nosio sam delove na merenje. Radilica je sama skoro otisla na I spec. tako da ce ici cela na II. Hilzne su merenjem pokazale da su potrosene 7 stotih... ali ce ici na I. Sta mu se desilo? Bio je pregrejean, posteno, verovatno par puta, karike su se "smrzle", izgubile elasticnos, malo se istrosile i kao da nisu postojale. Mogu se motati kao hoces, nece da puknu. Ovo za cilindre su kazali da uopste nije puno ali da je bolje da se busi kad je vec dole i to sto su i oni kao okaljeni, ispolirani su, i imaju tamniju boju... Delovi su narucen i nsu bas ni skupi, klipovi, karike, leteci, lezajevi radilice, komp. dihtunga, gumice ventila, zupcasti, spaner, svi filteri, svecice, kablovi... mozda jos koja sitnica, sve 350e + obrada 140e, radilica+blok+glava komplet i nove vodjice...
[ ludidzora28 @ 31.12.2011. 18:02 ] @
Evo blizi se kraj mojoj generalci... I imao bih jos koje pitanje...
Prvo, koje ulje? Neko kaze polusintetika, neko sintetika. Sta da se sipa, i koji proizvodjac? Kazu GM se preporucuje za nju...
I cemu da se nadam uz maximalno odrzavanje? Znam da ne mogu dobiti pouzdan odgovor na ovo pitanje ali... Prvenstveno me interesuje kakva je sad radilica posle brusenja i hilzne posle busenja. Da podsetim radilica komplet na II spec. hilzne na I spec. Ako nesto znaci...
I naravno srecna nova svima koji su pomogli i svima na forumu...
[ vladd @ 31.12.2011. 18:38 ] @
Takodje da pozelim svima srece i uspeha u ispunjenju zelja u novoj godini.
Ja imam reputaciju da preporucujem(i koristim ) sintetiku, pa da ne kvarim.
Sracunaj se. To je postao motor kojeg vredi maziti uljem, ne ocekuje se potrosnja, ostaje samo ekonomski momenat. Cena ulja, kvalitet, dugotrajnost, odnosno interval zamene...
Sintetike su postale jeftine, i preporucujem neku 5W-40. Postoje bas jeftine opcije, tipa LUK, do nesto egzoticnijih tipa Motul ili Mobil1.
Naravno, postoje i drugi dobri brendovi, i skuplji i ekskluzivniji, ali govorimo o motoru 1.5, a ne o nekoj opterecenoj azdaji sa 150+KS
Uzimanjem GM ulja samoces platiti vise za isti ili losiji kvalitet ulja, iz brendirano-administrativnih razloga..
Polusintetike nisu toliko jeftnije da bi bas to koristio, a ni motor ti nije nejasnog stanja, a sa trece strane, polusintetike moraju solidno pazljivo i analiticki da se biraju, posto su neke bas odradjene od kvalitetne baze i dobrih aditiva, a neke su bas djubre, vise nalik mineralnom, a po solidno vecoj ceni od mineralnog..
Pa ako znas da odaberes vrhunsku polusintetiku..a pristupacnu, mozes i to da koristis..
Naravno, ne "vrhunsku" po demokratskom izglasavanju neke vecine koja se ne upusta u sustinu ulja, ili trgovacke price, ne daj boze, ali i takva solidna, losija je od sintetickog ulja.
Poz
[ ludidzora28 @ 01.01.2012. 11:06 ] @
Hvaa puno... Stvarno odlican odgovor. Bice onda sintetika, neka osrednja...
Ali da se ponovim jos jednom... ;) Sta da ocekujem posle masinske obrade? Kvalitet delova se nadam da je dobar, prodavac me ubedjuje da je sve org. nije mala privreda i to mi garantuje. No onda me vise zanima da li se busenjem hilzni skracuje njihov vek trajanja, kao i brusenjem radilice. Naravno sve uz dobro ulje i redovno menjanje istog... Znam da je pitanje na koji ne mogu dobiti 100% odgovor, preces toliko i toliko KM, ali orjentaciono iz nekih vasih iskustava, pod uslovom da je sve odradjeno vino sa masinske strane, da je sve lepo uklopljeno, dobri delovi. Posto neko kaze to ti je sad novo auto i prece kao i novo kada ga lepo odrzavas, a neko drugi da su bacene pare....
[ veselinovic @ 01.01.2012. 12:13 ] @
tesko je to reci.
Ako je sve uradjeno kako valja najmanje 100 hiljada si miran.
Problematicno je razbusivanje hilzni jer malo majstora ima alat koji je u toleranciji.
Obavezno sintetika u motor, prvo mijenjanje na najvise 2000, kasnije 7-10 hiljada.
Ja preferiram domacu optimu, cisto jer znam da nije falsifikat.
Ovjde kod mene optima magnum 10W40 7 E po litru, niska cijena, moze se redovno mijenjati.
Poz.
PS Ponukan tvojim postom sam malko gledao nexie i kupio jednu.
Solidan uatic za pare koje kosta.
[ ludidzora28 @ 01.01.2012. 13:18 ] @
Ok... a obradom radilice? Koliko se gubi na kvalitetu? Tu su me najvise uplasili, kazu mi bolje da sam nasao polovnu na standardu...
I koliko si platio auto? Koje god., koji motor?
[ vladd @ 01.01.2012. 13:50 ] @
To si trebao da pitas pre montaze
Obicno ih samo izbruse, sto je s0lidan nivo obrade, oni koji ih poliraju retki su kao bele vrane. Pogotovo ako nije radilica za vaznu musteriju ili od nekog "vaznog" automobila.
Inace nista tu nije oslabljeno, radilica i svi delovi u okolini, klipnjace i osovinice su solidn predimenzionirani, sa stepenom sigurnosti preko 2.5.
Tako da je "oslabljenje vise na akademskom nivou, par procenata..
Veci su problem prirodne mikropukotine, koje moze i nova radilica da ima..ali ova je odradila deo svog veka..
Sa dobrim uljem moze da potraje jos par stotina hiljada, posto brusenje ne dopire ispod otvrdnutog sloja..
Poz
[ ludidzora28 @ 01.01.2012. 14:19 ] @
Mislim da nije polirana, po mome vidjenju na mesta gde idu lezajevi, jer da je polirana sijala bi se tu, takom i ajde jos jedno informativno pitanje, znaci sve do poslednje specijale do koje moze da se odradi ne skida se taj ojacani sloj, cementirani, ili sta vec?
Stvarno izvini ako sam dosadan, ali vidim da se stvarno razumes, i puno hvala na dosadasnjim informacijama...
[ botr @ 01.01.2012. 16:57 ] @
Ispolirace se sama
[ veselinovic @ 01.01.2012. 17:14 ] @
Citat: ludidzora28:
I koliko si platio auto? Koje god., koji motor?
Nexia, 1996 g. hecbek sa 3 vrata, metalik, 1500 16V 90 KS sa klimom i v. jastukom
Placena nekih 1600 E, ali je sve u tip-top stanju. Kao da se nije vozila, na satu pise 173kkm, a i lici na toliko ( entarijer, diskovi, gumeni dijelovi...)
Copyright (C) 2001-2024 by www.elitesecurity.org. All rights reserved.
|