[ Stankosava88 @ 29.11.2011. 17:32 ] @
zamjenio sam termostat, onaj stari je bio stalno otvoren, sada ima bolje grijanje ali i dalje ne podize kazaljku na satu.
vozao sam ga po gradu, a i malo i na otvorenom nije palio ventilator... mada ventilator radi tj palio ga ljetos a da kazaljka nije pokazivala nista...
sta je sad u pitanju, zasto kazaljka ne reaguje? bojim se da ne prokuva motor, jer ne znam uopste stanje temperature zbog glupe kazaljke...
[ vladd @ 29.11.2011. 21:37 ] @
Termo DAVAC, treba proveriti, ommetrom, na opsegu do 100 kilooma. Ako ima neku otpornost(a ne nula) onda je problem instalacija.
Postaviti u konektor otpornik od par desetina koma i posmatrati kazaljku..
Ako je termodavac, onda ga prosto zameniti..ocistiti krpom mesto naleganja, zameniti o ring i biti pazljiv sa plasticnim osiguracem...

Poz
[ seaboy @ 30.11.2011. 19:38 ] @
Nadovezao bih se na ovo pitanje Vlad, imao sam isti problem kao Stankosava, mijenjao sam termostat, stavio sam Wahler 87 stepeni, original je rekao bih, bas kao sto ti kazes ostre ivice, jasno utisnuta slova, djeluje kvalitetno, i mijenjao sam termodavac jer je otisao...
E sad kazaljka na radnoj temperaturi stoji tacno za debljinu kazaljke desno od lampice, znaci lijeva ivica kazaljke, se nalazi na samoj desnoj ivici lampice, ako mozes da zakljucis sta zelim da kazem, a ranije je bila naravno radna temp, tacno po sredini, eventualno malo lijevo od centra lampice... Da nije mozda visoka radna temperatura? Inace pustim ga na leru da radi, gornje crijevo bas vruce, donje hladno, i kada se otvori termostat i donje se ugrije, tek nakon odredjenog vremena se pali ventilator, recimo dva minuta otprilike, pa po tome zakljucujem da ne bi trebalo da je visoka, ali malo me kazaljka buni...

Pozzz

[Ovu poruku je menjao seaboy dana 30.11.2011. u 22:08 GMT+1]
[ Stankosava88 @ 30.11.2011. 20:24 ] @
ja sam na nekim drugim forumima procitao da se ta odstupanja pojavljuju zbog neoriginalnog termodavaca, koji laze za nekih 10 stepeni
a sto se tice termostata pa valjda bi treba da valja ako je original. ja juce uzmem jedan, odnesem ga majstoru da ga ugradi kaze idi vrati ga suplalj je na spojevima... odem da reklamiram daju mi drugi, pogledam i on supalj na spojevima a prodavac da citiram " sta taj majstor svira kur*u, mi smo takvih 100 ugradili, eto ti sad ovaj QH nema bolje marke." prvi je bio kao francuski Vernet a ovaj je navodno made in UK. mada sve je to vjerovatno kina...

[Ovu poruku je menjao Stankosava88 dana 30.11.2011. u 22:25 GMT+1]
[ Java Beograd @ 01.12.2011. 07:45 ] @
@stankosava
Po svemu sudeći tebi temodavač ne radi uopšte, a ne da "laže" za 10 stepeni.
[ vladd @ 01.12.2011. 10:28 ] @
Taj instrument u tabli je manje tacan od suncanog sata. To je vise indikator nego merni instrument, pa zaludjivanje da li je kazaljka milimetar ili tri levo ili desno je besmisleno.
Cak i da se ustanovi da "laze" 10C, to bi bilo idealno tacno..laze kako mu dune, zavisno od spoljne temperature, potrosenosti oslonca osovine skretnog kalema....

Za precizno merenje neke temperature motora se uzima neki stabilan senzor(PT100 ili PT1000) i digitalni pokazivac, bazdaren naravno.. i samo treba odabrati kvalitetno mesto(ne i najlakse za montazu), da bi se imala dobra informacija o temperaturi motora, rashladne tecnosti ili, po meni najvaznije, temperatura ulja..

Poz
[ Stankosava88 @ 01.12.2011. 16:05 ] @
maloprije sam vozio nekih 15 kilometara kako se motor zagrijevao kazaljka se dizala i posle nekih 5 minuta dosla je tacno na pola i stanem na semafor, vrati se nazad i od tad se nije micala... , spajao sam zice koje idu na termodavac ne bil se kazaljka zalijepila na kraj, nista, odem kod komsije pokaze mi on na njegovom pasatu odma se pocne dizati, pa kontam da je ta neka dioda u pitanju ili je nesto do instalacija...