|
[ Obby @ 07.12.2011. 17:28 ] @
| Ajde ako neko zna odgovor na ovo pitanje, neka mi pojasni posto mi neke stvari ne idu u glavu. Da ne ispadne da sam potpuni tuduk, evo o cemu se radi: vec pune 2 nedelje jurim jedan netbook. Nije bitno ko je proizvodjac, trazio sam ga zbog odredjenih karakteristika. Nigde ga nije bilo pa sam se presaltovao na drugog proizvodjaca. Okrenuo sam stotine telefona i opet bez rezultata. Uvek sam dobijao odgovor da ga nemaju na stanju, da moraju da provere sa dobavljacem i onda mi jave da tog i tog modela vise nema u ponudi, da ne moze ni da se poruci itd.
I tako iz dana u dan, iz nedelje u nedelju. Konacno sam ga danas nasao i to u nekoj radnjici u Cacku, sve full.
E sad, pitanje za sve: cemu onda sluze web sajtovi na kojima vas bombarduju banner-i, reklame, promocije, snizenja bla, bla, bla a nista, ili skoro nista od toga nemaju u radnji na stanju? Sta rade ti web administratori koji, po meni treba da azuriraju sajt, stanje lagera?
Kad pogledas neki sajt, na prvu loptu pomislis da zivimo u Americi, svuda snizenja, promocije novih modela, opisi, recenzije, 1001 nacin za porucivanje, placanje. U stvarnosti - potpuno drugacija slika.
Koja je poenta web sajta? Ako sluzi za puko reklamiranje prodavnice, smatram nepotrebnim gomilu slika, opisa proizvoda ako ih nemas. A ako ih vec opisujes, onda ih drzi u radnji. Ili bar ja tako vidim stvari.
Any idea? |
[ deedee6 @ 07.12.2011. 17:34 ] @
Citat: Obby: smatram nepotrebnim gomilu slika, opisa proizvoda ako ih nemas
Ovaj deo je dobar zbog pretraživača... :)
[ Pirossi @ 07.12.2011. 18:00 ] @
[ reiser @ 07.12.2011. 19:17 ] @
^ upravo. Kupovao sam novu masinu pre neka 2 meseca i imao sam gadno iskustvo sa skoro svim preprodavcima kod nas.
U realnoj ponudi nemaju 50% od te robe koja se nalazi na njihovim sajtovima. Prilikom poziva, uvek ista prica - "upravo je decko izasao sa zadnjim primerkom iz radnje", "nemamo na lageru, provericemo sa dobavljacem, pa javljamo", itd...
Svi sada zele da suzbiju konkurenciju i koriste sve moguce nacine da dovuku kupca kod njih, kada ih online ili telefonom pitas jel imaju to i to, imaju naravno, kada dodjes kod njih u radnju krece prica "nemamo to, ali imamo ovaj model, on je slican blabla.."...
Cak mi je i jednom prilikom, nas dobro poznati preprodavac (ime mu pocinje sa E), rekao da dodjem kod njih i ostavim depozit za komponente koje sam narucio. Na njihovom sajtu stoje sve komponente uredno, kao da ih imaju na lageru, cak su mi i na mail odgovorili da skoro sve komponente imaju u radnji, a da su ostale dve-tri koje nemaju dobavljive i da dodjem kod njih da ostavim depozit. Prilikom dolaska, ispalo je da ne samo da nemaju 90% od toga sto sam hteo, vec da ni pola toga nije uopste dobavljivo. Na stranu to sto se cene u radnji razlikuju sa onima koje se nalaze na sajtu, sto bi bilo ilegalno i kaznjivo zakonom u nekoj normalnoj zemlji, ali u Banana Republici nije.
Na kraju sam od njih narucio samo monitor i graficku koji su navodno bili dobavljivi, cekao sam kao som 2 nedelje, kako bi mi potom stigao mail:
Citat:
Postovani,
Kolega koji je pravio predracun je napravio gresku i ponudio vam model 2420HD koga vise nema u nabavci. Da li Vas zanima 2420HDB model ili da Vam vratimo pare na racun?
Sve u svemu, jedna velika gologuzija sa stanjem u zemlji i nacinom rada preprodavaca.
[ New Village DC @ 07.12.2011. 19:18 ] @
Slazem se sa tobom, i mene nervira ovaj problem. Pa na osnovu svog iskustva rekao bih da web administratori pored rada na sajtu verovatno prodaju tu istu robu fizicki, ili je sortiraju ili vrse komercijalne poslove, retke su firme u kojima radi vise od jedne osobe na sajtu i da pri tome rade samo taj posao :).
Sto se mene tice, ja bih voleo da baza za web bude direktno povezana (bude azurna u odnosu) sa bazom komercijalnog programa u firmi. Na taj nacin bi se postiglo da sve sto postoji na stanju, postoji i na sajtu. Kada se kolicina rasproda, artikal nestaje sa sajta.
Tu se, medjutim, javlja drugi problem. U tom slucaju bi ponuda na sajtu bila jako skromna, i u odnosu na konkurenciju firma bi nudila jako malo (iako realno vecina firmi ima jednako malo robe na lageru). Zbog toga firme pribegavaju ovom drugom resenju, a to je da nude sve sto oni mogu nabaviti od dobavljaca, a ne sta trenutno imaju na stanju. Na sajtu ponuda ogromna, a kupac, podrazumeva se, moze da saceka dan ili dva dok se nabavka ne realizuje.
[ Predrag Supurovic @ 07.12.2011. 20:28 ] @
Nije mi problem ako moram da sacekam da nabave odredjeni artikal. To je uobicajeno irayumljivo u danasnjim uslvoima, ali stvarno smara kada robu oglasavaju a uopste ne mogu da je nabave.
Vrh je jedna domaca firma koja ima b2b na sajtu koji navodno prikazuje ažurno stanje (jer ne bi se zvao b2b da nijz tako) a kada narucis preko tog servisa, oni ti ne isporuce jer nemaju.
[ Obby @ 07.12.2011. 21:35 ] @
Citat: Predrag Supurovic: Nije mi problem ako moram da sacekam da nabave odredjeni artikal. To je uobicajeno irayumljivo u danasnjim uslvoima, ali stvarno smara kada robu oglasavaju a uopste ne mogu da je nabave.
Meni je najjaca fora kad mi kazu da je to "stariii model i da se to, koliko oni znaju, vise i ne proizvodi!". Pa koj' ce ti moj onda na sajtu, sve lepo sa slikom i cenom (PDV uracunat!!)??
[ ctrl alt del @ 08.12.2011. 03:31 ] @
Obicno se trudim da hardver kupujem kod "svog" proverenog prodavca. Al jesenas sam hteo da kupim jedan wireless printer koji on nije imao u ponudi i odoh u potragu. Niko ga nije imao na stanju sem jedne firme (da ne pisem ime - al nikad vise kod njih ni podlogu za misa!), kazu da ga imaju na stanju i na moje insistiranje da proveri, prodavac kaze da ga drzi u ruci, da je wireless i da je cena kao na sajtu. Platim profakturu i za dva dana mi isporuce model koji nije W. Onda idu price kako tog modela jos nema u BG, kako je greska na sajtu, izgubih 10 dana ganjajuci se s njima. Vise nikome nista ne uplacujem dok ne odem u radnju i ne vidim sta kupjem.
[ Java Beograd @ 08.12.2011. 07:12 ] @
Svako plaćanje unapred u Srbiji je čista naiva ! A prodavci dobro znaju da je moralno nedopustivo dozvoliti naivčinama da zadrže svoj novac.
Dodao bih samo ješ nešto na sve gore spomenuto, bar prema mom iskustvu: što je profesionalni odnos lošiji, to je snishodljivost i ljigavost na višem nivou: Da gospodine, molim gospodine, naravno gospoodine, jako ste ljubazni gospoodine, najlepše zahvaljujem gospodine ...
[ Emil Ranc @ 08.12.2011. 09:22 ] @
Ovo je još i dobro, bar piše da je ažurirano 24. avgusta.... Koliko puta mi se samo desilo da piše da je cenovnik ažuriran "juče", pa su proizvod koji sam hteo da kupim imali, al "malo sutra"...
[ posmatrač.x @ 08.12.2011. 10:02 ] @
Hm...vidim da mi je post na ovu temu obrisan?! Ok, samo što ne kapiram zašto jer nisam nikoga reklamirao. Naveo sam primer kako se loše ažuriraju sajtovi. Ako je to greška, da li navođenje bilo kog izvora smatrate reklamom istog?
To bi se pre moglo nazvati antireklamom?
[ Deep|Blue @ 08.12.2011. 12:51 ] @
Pa ne znam šta očekujete, lager angažuje kapital pa je stoga neisplativ. No još veći argument protiv lagera jeste konstanti pad cena komponentama i uređajima, što nosi sa sobom veliki rizik od gubitka.
Stoga se na lageru isključivo drži roba sa stabilnim cenam i koja se lako prodaje (konfeksijski miševi, tastature...) i par uzoraka za izlog.
Velika većina (pre)prodavaca na sajtovima nudi cenovnike uvoznika sa uračunatom maržom i rabatom te napomenom da je rok za isporuku dan-dva.
Ne vidim što bi vam ovo bio problem kad uzmemo u obzir da svaka komponenta ima veći broj proizvođača, koji imaju velike varijacije na temu te komponente. Specifične muzičke želje je teško ispuniti, a to se naravno i plaća. Pa stoga ako potencirate na sitnicama koje se kriju na 15-oj pozicji šifre modela, onda budite spremni da platite i čekate dok prodavac "nauči da peva tu pesmu"
***
Kao ekstremni primer lošeg osveživanja sajta bih naveo lanac prodavnica u srednjoj i južnoj Srbiji "u usponu" kojima je na prethodnom sajtu 3-4 godine stajala jedna anketa za ocenjivanje "novog" dizajna sajta (sa 97% glasova pod kategorijom LOŠE) i cenovnikom datiranim otprilike na dan postavljanje sajta. Inače firma ima posla. A sadašnji sajt im je dosta ažurniji i vickastiji
[Ovu poruku je menjao Deep|Blue dana 08.12.2011. u 14:07 GMT+1]
[ CakNoris @ 09.12.2011. 23:56 ] @
Ukoliko hoćete u Srbiji da kupite neki računarski korisno je da znate sledeće stvari.
Prvo ne možete da očekujete vrhunsku uslugu po niskoj ceni, odnosno ako hoćete da kupite baš ono što vam je palo na pamet, a ne nešto slično moraćete da se potrudite da to nađete, da ne nasedate na razne alternativne ponude, da budete uporni ili da platite malo više u profesionalnijim prodavnicama.
Drugo, ne gledajte stanje na sajtu prodavnice, već na sajtu uvoznika ili potražite pod stavkom trenutno stanje ako ima na sajtu (raspitajte se ko je uvoznik/distributer, npr. za Gigabyte-ove proizvode idite na http://www.gigabyte.rs/wtb/ ).
Treće, nikada ne plaćajte u napred, sem ukoliko već znate prodavca i to samo za skupu robu koju inače ne bi nabavljao (npr. quad grafičke kartice od 500 i više EUR, ako ih naručite i posle ne dođete da ih kupite, biće mu teško da je proda i uz to ostvari kakvu takvu zaradu).
Četvrto, nađite jednog dobrog prodavca i uvek kupujte od njega (ni jedan prodavac nije savršen, svako će da pokuša da vam uvali pre ili kasnije ono što ima na lageru ili ono za šta ima dobru cenu, umesto onog što ste mu tražili, što je po meni i normalno). Jedino ako prodavac pokuša ili uspe da vas prevari na neki pokvaren, prikriven način, treba ga menjati. Ukoliko prosto pokuša da vam proda sličan proizvod to nije prevara, nego snalažljivost.
Copyright (C) 2001-2025 by www.elitesecurity.org. All rights reserved.
|