[ misahidroo @ 08.12.2011. 14:00 ] @
Koliki je uobičajeni domet daljinskog za alarm? Skoro sam instalirao alarm GT911 i njegov domet je vrlo slab. Maksimalno 4-5 m. Jel to normalno ili ne? |
[ misahidroo @ 08.12.2011. 14:00 ] @
[ codeNO @ 08.12.2011. 14:07 ] @
Tebi je jos i dobro, kad izadjes van grada na neku otvorenu povrsinu domet ce ti biti i preko 20m. U gradu ima mnogo raznih i razlicitih signala i zracenja, prepreka itd
[ calexx @ 08.12.2011. 14:25 ] @
Zar je tako loše? Ja to nemam ali sam pre par godina probao kumovog Bendžu, mogao sam da uključim/isključim alarm sa skoro stotinak metara ... i još je daljinski bio u džepu jakne. Isprobano u gradu, ostavio sam ga na parkingu lokalnog doma zdravlja pa sam šetao okolo i igrao se.
[ Zarko Silic @ 08.12.2011. 14:31 ] @
Normalni i ozbiljni alarmi (ne pijacni od 30 eura), pravilno ugradjeni i podeseni, imaju domet u predaji do 1 Km i u prijemu do 5 Km.
[ misahidroo @ 08.12.2011. 14:32 ] @
Pa i meni je normalno da ima veći domet. Šta će neko ko živi na 10. spratu da radi kad mu zapišti alarm? Da silazi dole do parkinga? Mozda je baterija oslabila...
[ jnk @ 08.12.2011. 14:37 ] @
Najčešći slučaj je da ti se frekvencija alarma kosi sa CDMA frekvencijom orion telekoma pa ti je zato slab domet. Čak i alarm koji se ugrađuje na fiat punta, pritom jedini koji možeš kupiti da ne izgubiš garanciju, ima taj problem a rešenje ne postoji.
[ bakara @ 08.12.2011. 15:03 ] @
Sve zavisi koji je alarm u pitanju.
Dosta alarma ima dodatnu antenu koja povecava domet. [ codeNO @ 08.12.2011. 22:06 ] @
Kilometri su za idealne uslove, prica je o realnih 100m max. Bila je tema upravo o ovome kako je liku na bezaniji da bi iskljucio auto alarm morao da pridje uz sam auto ali kada ode u drugi deo grada sve je ok. naravno niko mu nije verovao, te da promeni bateriju, sto je i uradio, ali opet isto. Nije bio neki pijacni alarm nego ga je lik ugradio iz pouzdane ruke (ne secam se tacno marke) i ostala je neresena misterija. Tako je i meni predprosle god samo odjednom prestalo da mogu sa prvog sprata da on/off alarm. menjao sam i bateriju i opet nista. Sada jedino kad nisam u bg alarm mogu da aktiviram odakle hocu. Tacno je da su bg preplavili sa raznim frenkvencijama, dalekovodima, bezicnim internetom i to sve utice na mesanje signala, baterijice iz daljinca izgleda nisu nekad dovoljno jake da nadjacaju smetnje iz okoline.
[ anon115774 @ 09.12.2011. 10:47 ] @
Ja koristim excalibur po novom beogradu svakodnevno i nemam nikakvih problema.
Ovde na nbgd radi na udaljenosti 200-300m a na otvorenom do oko 2km. [ cozmo_im @ 09.12.2011. 11:35 ] @
Ja imam excalibur Gold i na beznijskoj kosi i NBGD slabo radi. Domet je oko 40-50m maksimum a negde moras da stanes uz sam auto! Nove baterije naravno.
Takodje, kod mene u naselju domet ide 100m recimo... nisam probao na otvorenom. Dakle, smetnje od CDMA ili drugih signala itekako uticu. Alarm je original, ugradjen u Svajcarskoj. [ vladd @ 09.12.2011. 13:02 ] @
Ja mislim da se malo frljamo sa kilometrima, ali sta sad.... Elem, na 2km se i ne zna da li je alarm ukljucio ili ne, odnosno, mislim da je 2 km jako nezgodna udaljenost
Malo podataka, za 433MHz je max snaga(dozvoljena normativima, samim tim i ogranicavajuca za proizvodjace) 10mW, sto mu obezbedjuje domet do 1km(pouzdan domet) i to u slucaju opticke vidljivosti(u prevodu bez prepreka), i u zoni relativno malog rf zagadjenja(potpuna zastita od kojekakvih frekvencija je moguca samo u podzemnom tunelu).. Par kilometara je moguce sa repetitorskim radom(i vise od par)ali to zahteva ozbiljniju opremu i rad van "remote" banda.. 866MHz je jos osetljiviji, posto mu je prijemnik blizak sa frekvencijom mobilne telefonije, pa zasicenje ulaznog dela smanjuje "domet". Stari daljinci, sa frekvencijama od 47Mhz, nisu mogli da prebace 50-60 metara, u nekim starim vremenima... vremenima bez velike radiodifuzije i mobilne telefonije, a danas je sve preko 20m cist dobitak... Daljinci na 433MHZ mogu imati fascinirajuci domet, par stotina metara, sto dovodi do kilometarskih zakljucaka, ali u urbanoj sredini, sa refleksijama, preprekama i okolnim zracenjima, 50-100m je sasvim solidna daljina..ne zaboraviti da je prijemnik okruzen limom automobila...pozicija antene prijemnika ima ogromnog uticaja na domet. Domet mozete malo pojacati(10-15%), ako daljinac prinesete glavi, masa glave(i gustina) poremete "omni" signal antene i polje zracenja dobije usmeren karakter.. Poz [ Zarko Silic @ 09.12.2011. 14:29 ] @
Mozda se neko frlja sa kilometrima, ali to nisam ja. U urbanoj sredini je to oko 1 km a na otvorenom, gde postoji uslovna opticka vidnjivos ovaj domet prelazi 5 km (samo u prijemu. U predaji je 1 km iz razumljivih razloga) i to bez bilo kakve spoljne antene i kojekakvih pojacivaca.
Ozboljan alarm ima verifikaciju signala i nije potrebna sirena na vozilu da bi vlasnik saznao kako mu neko napada automobil. U ozboljnim alarm kucama sirena na vozilo se vec godinama ne ugradjuje. U EU je zabranjena upotreba alarma sa sirenom. Ova zabrana je u pojedinim zemljama poput Svajcarske, vazeca isto onoliko koliko postoje i sami alarmi. Najmanje 20 godina. P.S. Dopustam da postoje nepristojni ometaci koji mogu uticati na domet. Pod nepristojnim ometacima podrazumevam uzurparore vazdusnog prostora koji zbog neznanja, samovolje a pre svega svoje bahatosti kupuju najjeftinije kineske predajnike ili slicne iz nazovi manufakrurne proizvodnje, i ne zele da plate punu cenu za jedan korektan predajnik. Zatim one koji nestrucno i aljkavo postave antene bez bilo kakve tehnicke logike (a jos manje znanja), bitno je samo da se sve odradi na brzaka i da je sto jeftinije. VF tehnika zahteva preciznost i upornost, a ne povrsnost i sarlatanstvo. [Ovu poruku je menjao zarsilic dana 09.12.2011. u 16:05 GMT+1] [ anon115774 @ 09.12.2011. 14:58 ] @
Citat: vladd: Ja mislim da se malo frljamo sa kilometrima, ali sta sad.... Elem, na 2km se i ne zna da li je alarm ukljucio ili ne, odnosno, mislim da je 2 km jako nezgodna udaljenost:) Osecam da sam prozvan pa da odgovorim... Okruglo 2km sam izmerio na google maps. Doduse, radi se o potpunoj optickoj vidljivosti bez i jedne jedine prepreke u planinskom delu gde su minimalna rf zagadjenja. Citat: Malo podataka, za 433MHz je max snaga(dozvoljena normativima, samim tim i ogranicavajuca za proizvodjace) 10mW, sto mu obezbedjuje domet do 1km(pouzdan domet) i to u slucaju opticke vidljivosti(u prevodu bez prepreka), i u zoni relativno malog rf zagadjenja(potpuna zastita od kojekakvih frekvencija je moguca samo u podzemnom tunelu).. Ne znam o kojoj se frekvenciji radi. Radi se o two-way modulu. Dakle i daljinski i sam uredjaj u automobilu su imali dovoljnu snagu da komuniciraju na toj udaljenosti (daljinac prikazuje da li je dobio odgovor ili je "out of range"). Evo sada u sred nbgd (u kancelariji) sam dobio povratnu poruku da je auto zakljucan. Google maps kaze da je tacno 250m udaljenost (pri tom ja sam u zatvorenom prostoru i nema opticke vidljivosti). Citat: Par kilometara je moguce sa repetitorskim radom(i vise od par)ali to zahteva ozbiljniju opremu i rad van "remote" banda.. Kao sto rekoh, nikakav repetitorski rad vec iskljucivo veoma cista opticka vidljivost. Citat: Daljinci na 433MHZ mogu imati fascinirajuci domet, par stotina metara, sto dovodi do kilometarskih zakljucaka, ali u urbanoj sredini, sa refleksijama, preprekama i okolnim zracenjima, 50-100m je sasvim solidna daljina..ne zaboraviti da je prijemnik okruzen limom automobila...pozicija antene prijemnika ima ogromnog uticaja na domet. Primopredajnik je zalepljen na soferku. Citat: zarsilic: (samo u prijemu. U predaji je 1 km iz razumljivih razloga) Prijemnik ne moze da ima domet jer on ne hvata signal koji je "tamo negde" vec onaj signal koji je stigao do njega. [ cozmo_im @ 09.12.2011. 15:59 ] @
Kod mene u Airport Cityju svi imaju problem sa dometom alarma. Nesto ometa, sta god bilo. Dakle, mora da se bude bas blizu automobila ali samo SA JEDNE STRANE poslovnog parkinga. Sa druge strane svima radi normalno!?? Isto vazi i za neke delove Bez. Kose i NBGD-a. Drugde nemam problem. Moja ulica je dugacka 100m i hvata bez problema. Ili iz stana cak i ako mi je auto udaljen 30-40m! Ali definitivno na nekim mestima ima ometanja.
Takodje, ova fora kad se daljinac stavi na glavu - stvarno pojacava signal (ovo sto Vladd pominje), vise puta probao kod mene na parkingu firme. [ Zarko Silic @ 09.12.2011. 16:40 ] @
Citat: Informer: Prijemnik ne moze da ima domet jer on ne hvata signal koji je "tamo negde" vec onaj signal koji je stigao do njega. Ozbiljan alarm treba da ima daljinac koji ima prijemnik. Dakjinac ciji je domet u predaji 1 km, dok mu je domet u prijemu 5 km. Ovo jasno ako se zna da je predaja daljinca 10 puta slabija od predaje centrale. Zbog toga se razlikuju dometi u prijemu i predaji. Veza kod kvalitetnijih alarmnih sistema realizovana je u semiduplex rezimu. [ anon115774 @ 09.12.2011. 19:11 ] @
Citat: cozmo_im: Kod mene u Airport Cityju svi imaju problem sa dometom alarma. Nesto ometa, sta god bilo. Dakle, mora da se bude bas blizu automobila ali samo SA JEDNE STRANE poslovnog parkinga. Sa druge strane svima radi normalno!?? Isto vazi i za neke delove Bez. Kose i NBGD-a. Drugde nemam problem. Moja ulica je dugacka 100m i hvata bez problema. Ili iz stana cak i ako mi je auto udaljen 30-40m! Ali definitivno na nekim mestima ima ometanja. Takodje, ova fora kad se daljinac stavi na glavu - stvarno pojacava signal (ovo sto Vladd pominje), vise puta probao kod mene na parkingu firme. Gore naveden moj primer se upravo odnosi na Airport City i na parkinge oko njega. Proverio sam u tehnickim specifikacijama i pise da daljinski sa modulom komunicira na 900Mhz. Nikad nije bilo problema. Citat: zarsilic: Dakjinac ciji je domet u predaji 1 km, dok mu je domet u prijemu 5 km. Upravo sam pokusao da ti objasnim da ne postoji tako nesto kao sto je "domet u prijemu". Ne moze prijemnik da ima "domet". To moze samo predajnik. Prijemnik samo slusa ono sto je stiglo do njega a da li ce signal stici do njega ne zavisi od njega nego od predajnika. [ Zarko Silic @ 09.12.2011. 20:16 ] @
Ako daljinac prima signale od centrale u krugu poluprecnika 5 km, a istovramano centrala reaguje na komandu daljinca koji nije dalje od 1 km, onda se moze reci da je domet u prijemu 5, a u predaji 1 km. Kada daljinac prima signal moze se nalaziti na rastojanju od 5 km od centrale, ali kada salje signal, centrala ce prihvatiti komandu ukoliko se nalazi na rastojanju manjem od 1 km.
Jasno? P.S. Nadam se da nije potreban crtez sa uputstvom za osobe sa posebnim potrebama. [ misahidroo @ 09.12.2011. 20:24 ] @
Opet ja (pokretač teme). Sa moje terase, koja je na prvom spratu, ne mogu da aktiviram alarm ali kad odem kod drugara na terasu aktiviram ga opušteno. To i ne bi bilo toliko čudno da drugar nije na petom spratu u mojoj vertikali.
Ja u stanu imam wi-fi pa ga možda to ometa. [ Zarko Silic @ 09.12.2011. 20:36 ] @
Ne,
ali iskljuci WiFi pa proveri. [ bakara @ 09.12.2011. 20:51 ] @
Citat: zarsilic: Ozbiljan alarm treba da ima daljinac koji ima prijemnik. Dakjinac ciji je domet u predaji 1 km, dok mu je domet u prijemu 5 km. Ne bih ja bio bas toliko iskljuciv ukoliko mislis na 2-way auto alarme, svakako da postoje ozbiljni alarmi koji nemaju dvosmernu komunikaciju, a i GSM postaje sve dostupniji. [ Zarko Silic @ 09.12.2011. 21:00 ] @
Licno mislim da je i 5 km previse. Pogotovo GSM nema nikakvog smisla zbog veremana reakcije. Jednostavno, velika udaljenost izmedju vlasnika i parkiranog vozila ide u prilog pozajmljivacu.
Alarme velikog dometa i kvalitetnog priomo-predajnika treba kupovati bas zbog spornih momenata kada ce pijacne verzije vec na 20m otkazati poslusnost. [ cozmo_im @ 09.12.2011. 21:42 ] @
Citat: Informer: Gore naveden moj primer se upravo odnosi na Airport City i na parkinge oko njega. Proverio sam u tehnickim specifikacijama i pise da daljinski sa modulom komunicira na 900Mhz. Nikad nije bilo problema. Ne bih se bas slozio - kako vecina mojih kolega i prijatelja iz okolnih firmi sa NAJNOVIJIM automobilima ima problem kao i ja? U pitanju su GLANC nove Honde Civic, Ford Focusi, Octavie, Toyote, Chevroleti, jedna nova Kia Sorento... dakle razni automobili sa fabricki ugradjenim alarmima. Na strani gde je namestaj LUSSO NIKOM ZIVOM alarm ne hvata (hvata na max 5-10m). Pa ni moj prastari ni taj najnoviji. Na strani gde se gradi WEST 65 svima hvata odakle oces, cak i iz nasih poslovnih prostorija! Ne kazem da ne govoris istinu ali to je slucaj sa svima koje poznajem... [ codeNO @ 09.12.2011. 22:08 ] @
Znaci ista prica kao prosla tema, isto se ovako odlazilo u tehniku i napredne tehnologije gde alarmi imaju posebni prijemnik i aktiviranje se dojavljuje korisniku na sms gde god da je...mislim...nije to problem, nego sta to koci signal, sta ga ubija u nekim delovima i kako prevazici problem. Ja imam Jaguar (ne secam se model) i zbog toga me brine zbog cega je odjednom samo pao domet a imao sam dobar prijem... Mislim da tema ne racuna one koji imaju spojlni prijemnik, jer upravo postojanje takvog i povecava otpornost na okolne smetnje. U startu price treba izbaciti i kineze...
[ anon115774 @ 10.12.2011. 09:06 ] @
@cozmo_im
Posto se ti ne bi slozio i posto si u komsiluku, mozemo u ponedeljak na rucak zajedno pa da ti demonstriram :) [ Zarko Silic @ 10.12.2011. 09:09 ] @
Citat: Informer: @cozmo_im Posto se ti ne bi slozio i posto si u komsiluku, mozemo u ponedeljak na rucak zajedno pa da ti demonstriram :) Vrlo bi to korisna informacija bila,... [ vladd @ 10.12.2011. 09:55 ] @
Dvosmerna komunikacija uopste ne mora da ide po istom (npr ISM) kanalu. Prva komunikacija, daljinac -prijemnik(centrala alarma) treba da radi sa malim dometom, odnosno komande otkljucavanja i zakljucavanja i aktiviranje alarma treba da se odigravaju sa korisnikom u relativnoj blizini vozila, centrale alarma...
Komunikacija centrale sa korisnikom u varijanti radiokomunikacione dojave mogu da rade na razne nacine, odnosno sve moguce postojece. Najlogicnije i najoperativnije da rade preko GSm-a. To obezbedjuje dojavu u slucaju kradje, kada se vozilo udaljava od vlasnika. I prakticno neogranicen domet... Jeftine varijante komunikacionih cipova su samo tehnicke dosetke, za dvosmernu primenu kod alarma, vise marketinske nego upotrebljive. Primopredajni cipovi, istog, "remote" kanala, nemaju neke vece mogucnosti dometa bez ozbiljnih dorada. Teoretski(i prakticno, inzenjerski) bi mogao da se doda linearni pojacavac, samo u predajniku centrale(i da se poveca ogranicena snaga 10mW, na par vati), ali bi tada proizvod izasao iz zakonskih normativa(osim ako se zaobidje propis, posto je u pitanju incidentna situacija), i sumnjam da bi bila omogucena distribucija proizvoda, u zoni jake birokratije, tipa EU.. Pri tome, pod "jeftine" podrazumevam komercijalne cipove, nevezano za cenu alarma, sigurno nijedan nije "mil" uredjaj..npr.. Poz [ bakara @ 10.12.2011. 10:15 ] @
Citat: zarsilic: Licno mislim da je i 5 km previse. Pogotovo GSM nema nikakvog smisla zbog veremana reakcije. Jednostavno, velika udaljenost izmedju vlasnika i parkiranog vozila ide u prilog pozajmljivacu. Alarme velikog dometa i kvalitetnog priomo-predajnika treba kupovati bas zbog spornih momenata kada ce pijacne verzije vec na 20m otkazati poslusnost. Objasnio je @vladd u postu iznad zasto daljinac i ne treba da ima ne znam koliki domet, ali ako je 2way ili GSM alarm onda je bitno da prijemnik dobije dojavu ma koliko vozilo trenutno bilo nedostupno, jer vozilo putem daljinca moze i da se daljinski ugasi (mada je ako je vozilo upaljeno alarm verovatno vec onesposobljen). U svakom slucaju dvosmerni alarmi su vrlo zgodna sprava, mada ni policija ne gleda bas blagonaklono na njih, moze svasta tu da se desi... [ cozmo_im @ 10.12.2011. 16:27 ] @
Mozemo da probamo u AC-u, ali danas sam ja imao problem opet na B. Kosi u Partizanske Avijacije. Morao sam da pridjem autu i pri tom kasnjenje alarma posle stiskanja daljinca je cca 1 sekunda! Ne znam o cemu se radi, tu uvek zeza.
Sad dosao kuci, normalno sa 100m (kroz zgrade) hvata. Da je Excalibur Gold los alarm ne verujem, pri tom ovo je jos u inostranstvu montirano. Drugo, kod mene kuci savrseno hvata, cak i iz garaze sa suprotne strane zgrade (znaci iz rupe dole) a na B. Kosi tek kad prinesem daljinac kod vrata! [ Zarko Silic @ 10.12.2011. 16:44 ] @
To sto alarmi na pojedinim mestima ne rade kako treba nije nista strasno.
Strasno je to sto ljudi zive i rade na takvim mestima. Strasno je i to sto se na to niko ne obazire i niko ne reaguje. [ cozmo_im @ 10.12.2011. 17:53 ] @
Dobro si me podsetio. Bas na tom mestu ima tusta i tma nekih repetitora i naravno oni dalekovodi sto su "izvor zdravlja...".
[ codeNO @ 28.12.2011. 22:29 ] @
Malo sam se raspitivao kod drugara sto rade IT, ali ne one iz kancelarije nego one sto ih teraju da idu i po terenima sa monterima. O cemu se radi, Orion je na podrucju Bezanije i jednog dela NBgd toliko pojacao svoj CDMA signal da se ljudima na bezaniji daljinske kapije same otvaraju i brljave. Drug se sam uverio da se to desava jer ide i meri jacinu signala i ovi iz oriona nesto bas svrbi, tako da iako je frekvencija alarma plivajuca, jacina njihovog CDMA je tolika da nadjaca alarm i dolazi do pometnje....
[ mozdasamjaamozdainisam @ 29.12.2011. 23:57 ] @
Ja sam imao primer (licni) gde je podzemni strujni kabl remetio rad daljinskog.
Naime, parking ispred zgrade, oko 30 parking mesta u formi | | | | | | ... itd. Samo, ali samo na jednom parking mestu (prepoznajemo ga po sahtu) moras da pridjes na metar kolima da bi ih otkljucao / zakljucao. Parking mesto levo i desno od toga hvata sa 6-og sprata bez problema. Tek kasnije sam saznao da tacno ispod tog parking mesta ide strujni kabl za celu zgradu (80 stanova). Btw, takodje funkcionise i ono sto je neko rekao da se prisloni daljinski na glavu, medjutim kada su ovolike smetnje (na tom parking mestu) - tu nista ne pomaze. [ 3way @ 30.12.2011. 00:01 ] @
Ako stavis daljinski na slepoocnicu i otvoris usta, produzis domet za bar 50%
Copyright (C) 2001-2024 by www.elitesecurity.org. All rights reserved.
|