[ VASSS @ 11.12.2011. 13:27 ] @
kako skinuti remenicu(prilažem sliku)propali su ležajevi na motoru a nisam siguran kako treba odraditi.Da li je remenica nabijena na vruće ili je osovina konusna pa nabijena itd.
I još nešto gde da nađem taho za indesit wia 600 veš mašinu.Može i polovna ispravna.Možete se javiti i na moj email.
HVALA
[ gigamg1 @ 11.12.2011. 23:36 ] @
trebalo bi da je remenica nabijena na rotor. Jel mozda zabusena osovina rotora sa ceone strane? Ako jeste onda radapciger u ruke i polako svlaci. Ako nece tako onda probaj sa druge strane gde je ventilator da njega skine i izvuces na drugu stranu rotor
[ Vasastajić @ 12.12.2011. 07:33 ] @
Lično bih pokušao sa grejanjem remenice,pa šta bude biće,motor i onako ne valja te ne valja.
Sumnjam da je hladno nabijena na remenicu,a i da jeste malo grejanja ne može da naškodi i samo bi pomoglo skidanju.
Ne bi me začudilo i prisustvo "vučjih zuba",nekih sitnijih,a i u tom slučaju,grejanje.
[ test1234 @ 12.12.2011. 08:30 ] @
Lepljena je zelenim "Loctite" lepkom. Nazalost svaka remenica mora da se greje i ima svoj alat za skidanje uz kombinaciju sa hidraulicnom presom. Sve ovo mora brzo da se odradi dok je sama remenica mnogo toplija od osovine, samim tim i sira, da bi "sisla" sa osovine. Alati za skidanje su dvojaki. Postoji alat koji se postavlja ispod remenice koji je za desetu milimetra siri od osovine a izuzetno je tvrd i u u isto vreme moze da trpi veoma veliku silu. Drugi deo alata je "klin" koji je za desetu milimetra tanji od osovine i na koga deluje presa. Ista procedura i alati su i za lezajeve, s'tim sto za vracanje remenice i lezajeva ide opet poseban set alata.

Dakle posao veoma komplikovan, slozen i zahteva dobre alate i veliko iskustvo. Vikleri koji se ozbiljno bave svojim poslom ovo rade bez vecih problema. Na zalost ili srecu nema ih bas mnogo, onih koji ovo rade uspesno.
[ VASSS @ 12.12.2011. 12:53 ] @
Puno hvala na iscrpnoj informaciji.
Jedini je problem kako to naplatiti i objasniti mušteriji koliki je to posao.
[ mugi junuzovic @ 12.12.2011. 16:01 ] @
Da ali šta ako je motor ispravan a otišli ležajevi hoće li grijanjem otići izolacija sa namotaja??????!!!!!!
[ Vasastajić @ 12.12.2011. 20:26 ] @
Ma,nećeš to da greješ do crvenog usijanja,već jednostavno do tačke topljenje tog,što test1234 kaže,zelenog loctita,a ona je sigurno daleko ispod te neke temperature koja bi na bilo koji način mogla da ošteti navoje na rotoru ili statoru.
Ako se plašiš da će plamen plinskog brenera nekontrolisano da skrene prema navojima,razloga za strah ne bi trebalo da bude ako motor prema navojima zaštitiš kakvim god materijalom koji trpi temperaturu,a i pravi barijeru.
Nisam pokušao,ali pretpostavljam da bi se to grejanje moglo odraditi i fenom za skidanje farbe.
Citat:
VASSS: Puno hvala na iscrpnoj informaciji.
Jedini je problem kako to naplatiti i objasniti mušteriji koliki je to posao.

Sve zavisi od toga koliko posla imaš...
...a i u principu zahvati na ovim savremenim mašinama ne mogu se uporediti ni približno sa zahvatima na 664-vorkama,653-ojkama elind-kama,obodinkama,pa tako i cene.
Dok si ležajeve sa semeringom zajedno i radom kod 664 mogao ladno da zaokružiš na 2K dinara i to da si dooobar,dotle već kod ovih sa plastičnom kadom to ne ide ispod 5-7K din.,pa bog!
[ ivan_sim @ 13.12.2011. 02:54 ] @
Ne pokusavaj sa grejanjem mozes da napravis jos gore tj hoce bukvalno remenica da se zavari ili zalepi za osovinu.
Samo pomaze dobra hidraulucna presa i jak alat.
Sa radapcigerom i ne pokusavaj!
[ gigamg1 @ 14.12.2011. 23:06 ] @
Citat:
ivan_sim: Ne pokusavaj sa grejanjem mozes da napravis jos gore tj hoce bukvalno remenica da se zavari ili zalepi za osovinu.

Ajde objasni mi to kako moze da se zavari remenica za osovinu? Jedino ako je plasticna. Bas bih voleo znati!
Ne dovodim ja tvoje znanje u pitanje ali tako nesto tvrditi je cista glupost.
Sa radapcigerom, PONAVLJAM, MOZES ali pazljivo. Nije alatka kriva za to sto je "majstor" nespretan. Ima milion drugih komplikovanijih nacina za to, mislim, ako vec zelis da komplikujes.
Kao npr. > presa. Jedina razlika u ovom slucaju izmedju radapcigera i prese je samo u pogonu i naravno u pravljenju bauka od mrava.
[ test1234 @ 16.12.2011. 08:41 ] @
Skinuti remenicu sa kolektorskog el-motora od ves masine, radapcigerom, nije moguce.
[ gigamg1 @ 17.12.2011. 00:31 ] @
nemoj biti toliko siguran!
[ test1234 @ 17.12.2011. 11:13 ] @
Naravno, uvek moze nesto da se nauci, ako si raspolozen, opisi nam kako ide.
[ gigamg1 @ 17.12.2011. 13:22 ] @
Ako neko ne zna da improvizuje i koristi alat kako mu odgovara, to mu niko ne moze objasniti!
[ tihi2 @ 17.12.2011. 13:35 ] @
Znam i ja što niko ne zna. I neću da Vam kažem!!!
[ test1234 @ 17.12.2011. 15:22 ] @
Placam jagnje celo i peceno kod kraisnika na "tromedji" produzetak ugrinovacke u zemunu, i pice, ko predamnom skine remenicu kolektorskog elektromotora ves masine radapcigerom bez hidraulike. Ne mogu vise. Moze i salata.
[ gigamg1 @ 17.12.2011. 23:57 ] @
Ako cemo vec u off da idemo.
Jel samo ovo radapciger za vecinu?
[ test1234 @ 18.12.2011. 09:35 ] @
Sa ovim sto je na slici, recimo remenicu od motora Indesit widl 106 ne mozes remenicu ni da obuhvatis a ova osovina od radapcigera je deblja od osovine motora-rotora.
[ tdjokic @ 18.12.2011. 10:10 ] @
Radapcigera ima vise vrsta. Ovaj je sa 2 sape. Ima ih i sa 3. Zatim ih ima sa pomeranjem sapa na drugi nacin - oni su na jednoj kao letvi, pa klize levo i desno koliko ti treba. I naravno - ima ih raznih velicina.



Citat:
test1234: a ova osovina od radapcigera je deblja od osovine motora-rotora.
Mislis na sraf u sredini? Mora da bude deblji, da bude jak a u osovinu motora - rotora ulazi u jednoj tacki, i tamo ima odgovarajuci spic.

[ gigamg1 @ 18.12.2011. 22:21 ] @
e vidis to ti je standardni radapciger sa dve kandze. Tvoje tvrdnja je istao kao i kada bi rekao da sa kljucem 13 nebi mogao da odvrnes sraf m6 sa standardnom glavom. Jeste to istina ali ne mora da znaci da ne mozes sa kljucem 10
Radapciger moze biti i rucne izrade i ne mora da ima kandze. Bitan je princip. Razmisli koji je princip svlacena presom lezaj i radapcigerom. Radapciger upire u celo osovine, klip prese upire u celo osovine. Kandze ili caura zadrzvaju remenicu, postolje prese zadrzava remenicu. Koja je tu razlika? Ako je nadjes a da nije u pogonu rada masine onda ja placam tu jagnjetinu i jos pride kamion piva, "majstore"! Ako ne mozes da napravis takav alat da mozes da svuces remenicu onda je nemoj ni svlaciti. Posao je za tebe gotov
[ test1234 @ 19.12.2011. 00:16 ] @
Mislite da mozete da skinete ovu remenicu`sa tim vasim alatima? Tri cetiri gajbe piva mogu da istrpim i ono siljeze sve sa salatom. Inace remenica je debela 16mm a osovinka 10mm. Motor je kod mene, pa da vidimo, ako imate petlju.
[ mugi junuzovic @ 19.12.2011. 09:15 ] @
Ja bih se kladio na test1234!!!! Vrlo malo stijenke ostaje da se nakači radapciger.
[ ivan_sim @ 19.12.2011. 19:42 ] @
Jeste princip rada slican, a najveca razlika je u tome sto za ovaj posao ja potrebna presa od cca 15 tona pritiska.
Slozicete se svi da radapciger sa navojem nece da izdrzi ni 5% od te sile.
I ja dajem pivo onom ko skine remenicu mehanickim putem...
[ glackop @ 19.12.2011. 21:43 ] @
Stoji da se na hladno ne moze izvuci obicnim radavrcigerom ali kada se obuhvati bilo kojim i zagreje polazi,a to da je lepena nisam primetio,mada sam samo jednom to izvlacio na AEG komsiji.
Za te remenice treba se napraviti namenski alat koji treba da je iz dva dela kojim ce se obuhvatiti remenica i njime zategnuti cvrsto ali da je iznutra urezan kao i kais,dalje gore moze biti navojno vreteno kao kod univerzalnog radavcigera i kada se tako zategne i na hladno mora izaci.Problem je samo sto taj alat ne moze biti univerzalan vec ce zavisiti od precnika remenice.
[ draza 019 @ 19.12.2011. 22:41 ] @
Zdravo drustvo nov sam na vasem forumu ali mislim da ste napravili nauku oko obicne male remenice koja zna da zada mnogo problema ,ali nazalost vadi se samo posebno napravljenim radapcigerom za te svrhe,a napravljen je od obicne cevi samo malo prosecene , Jasam vikler 27 godina i izvadio sam ih bar 100 komada i nijednu nisam sekao ili slicno
[ tdjokic @ 19.12.2011. 23:33 ] @
Citat:
draza 019: vadi se samo posebno napravljenim radapcigerom za te svrhe,a napravljen je od obicne cevi samo malo prosecene , Jasam vikler 27 godina i izvadio sam ih bar 100 komada i nijednu nisam sekao ili slicno
Ako moze skica ili slika digitalcem, bilo bi super, da sacuvamo zivot nekoliko jaganjaca ! A i lakse se rukuje takvom alatkom od hidraulicne prese
[ ivan_sim @ 19.12.2011. 23:46 ] @
Verovatno je mislio na spravicu ovog tipa:
https://static.elitesecurity.o...ads/2/7/2766348/radapciger.jpg
[ draza 019 @ 20.12.2011. 16:54 ] @
bravo alatka koju ja imam je vrlo slicna ovoj samo se prednja strana menja prema osovini, to jes zavisi od precnika osovine. Kolega ima alat za presu ali je komplikovano napraviti jer izgleda kao matica isecena po duzini koja ulazi u kanale remenicei onda se fiksira sa dva velika masinska srafa. BILO KOJI ALAT DA KORISTITE NA HLADNO NEMA VADJENJA SAMOOOOO NA TOPLO.SUTRA CU VAM POSLATI FOTKE ALATA.POZDRAV.
[ gigamg1 @ 20.12.2011. 17:53 ] @
Evo ako neces da mucnes glavom
Nabavi dve malo deblje okrugle plocice istog precnika ali od kvalitetnijeg celika. Nabavi cev debelog zida koja bar 10-20mm veceg precnika od remenice.
Jednu plocicu probusi u centru na rupu koja je isteg precnika kao i osovina motora ili milimetar-dva vecu. Zatim proseci plocicu samo sa jedne jedne strane tacno za precnik izbusene rupu tj samo nastavi od rupe koju si izbusio. Drugu okruglu plocicu odnesi da ti neko ako nemas strug izbusi u sredini i da ti ureze navoj ali sraf koji bi ulazio u taj navoj ne sme biti veceg precnika od osovine. Moze biti manjeg precnika ali ne mnogo. Gledaj da je visoko vredni sraf tj. da nije kvaliteta 5,6 ili tako nesto. Bar nek je min. 8,8 kvaliteta. Kraj mu mora biti ostrugan u pravilan konus. Cev koju si nabavio duzom zaseci taman toliko koliko je precnik remenice da mozes da je navuces preko nje. Zavari to troje (jednu plocu na jedan kraj cevi, drugu na drugi kraj cevi) a ako nisi siguran da ces dobro zavariti odnesi to kod nekog malo iskusnijeg i to doobro da ti zavari, bez pljuckanja i sa pripremom korena vara. Sa jedne strane prva plocica a sa druge strane druga. Uvrni u urezan navoj na gornjoj plocici onaj sraf koji sam spomenuo ali ne do kraja. Pre toga, uzmi turpiju, ivice cela osovine malo obori i namazi na spoj remenice i osovine nekog bistrijeg ulja ili wd40. Navuci taj alat preko remenice, zavrni malo rukom sraf da tacno vrh konusa upre u celo osovine. Kljuc u ruke i polako zavrci sraf, zavrnes malo pa onda malim cekicem kucnes po celu srafa. Zatim, kada svuces remenicu javi kako je bilo.
[ mugi junuzovic @ 20.12.2011. 19:32 ] @
E ovo je sad neka druga priča, naravno da se sa nekim namjenskim alatom može ali ono sa radapciferom sumnjam: POZZ!!
[ draza 019 @ 20.12.2011. 20:38 ] @
Dragi prijatelji verovatno sam stariji od svih vas ,ali ne znaci da sam mnogo pametniji samo samiskusniji i mnogo vise sam uradeo u praksi.svaki radapciger je koristan na svoj nacin isto kao i svaki alat napravljen za odredjenu svrhu ali ako se i dalje drzimo teme nista nije korisno dok se remenica ne zagreje. ja imam dve prese jednu do 10 tona drugu do 30 tonai gomilu alata koiji su mi pravili prijatelji na ovaj ili onaj nacini jos uvek mi nesto fali od alata ali ni jedan nije bio dobar ako sam okusao nesto uraditi na hladno, tu su prica uvek zavrsila ili se deo polomio ili ga nisam izvadio.sustin a je da se sve mora zagrejati naj bolje je autogeno ali moze bili kakvo grejanje.
nego drustvo kako mogu da ubacim sliku u forum hocu da vas pitam za savet ali morate videti sliku.
[ gigamg1 @ 20.12.2011. 21:48 ] @
Grejanje ti je neminovno i ne moze se sve uraditi standardnim alatom. Jeste da ces grejanjem promeniti strukturu materijala osovine i remenice ali drugacije ne moze.




@draza 019
kada postujes poruku imas opciju "upload uz poruku" i onda samo odaberes sliku.
[ draza 019 @ 21.12.2011. 20:55 ] @
Evo slika radapcigera koji ja koristim za manje remenice i sve vrste lagera.



[Ovu poruku je menjao bakara dana 21.12.2011. u 23:15 GMT+1]
[ gigamg1 @ 21.12.2011. 22:15 ] @
Ovo je isto radapciger po principu i nacinu rada.

Malo od rebara i 3-4 ladna piva bi bilo u redu. :)
[ test1234 @ 22.12.2011. 08:43 ] @
Gore navedeni motor jos ceka da neko skine remenicu sa njega. Raspolozen sam da platim pice i za svaki neuspeli pokusaj. Znaci ponuda za siljeze i nekoliko sanduka piva i dalje vazi. Svi ovi prikazani do sada alati siguno ne mogu da skinu ovu remenicu. Po meni, razuverite me.
[ gilopile @ 22.12.2011. 09:29 ] @
Kao sto su neki rekli, bez grejanja tesko da ce ici. U biti je moguce, ali treba visestruko veca sila nego kad je dobro zgrejano. Par puta mi je odlicno posluzilo mobilno plinsko kuvalo.

Recimo, ovako nesto:



Pozdrav!
[ gigamg1 @ 22.12.2011. 12:38 ] @
Citat:
test1234: Gore navedeni motor jos ceka da neko skine remenicu sa njega. Raspolozen sam da platim pice i za svaki neuspeli pokusaj. Znaci ponuda za siljeze i nekoliko sanduka piva i dalje vazi. Svi ovi prikazani do sada alati siguno ne mogu da skinu ovu remenicu. Po meni, razuverite me.


Cekaj malo! Jesam li slep, corav, nepismen ili tako nesto ili mi se cini da ti nisi uopste pokretac teme? I samo ako se dobro zamislim, mogao bih se zakunuti da tvoja nijedna poruka na ovoj temi nije bila informativne prirode nego samo odbijanja svakog ko je dao savet kako doticnu remenicu svuci. Nisi ni pokretac teme a niti trazis savet. Jedino sto si rekao jeste da je zalepljena loctite lepkom za koji je neko rekao da nesto kao "zavari". Super i to. Kad vam pukne nesto celicno, vi "zavarite" lepkom. Mislim da to sto ti trazis mozes pronaci u mad zone-u. Idi tamo i troluj i potkopavaj temu!

Citat:
:Dakle posao veoma komplikovan, slozen i zahteva dobre alate i veliko iskustvo. Vikleri koji se ozbiljno bave svojim poslom ovo rade bez vecih problema. Na zalost ili srecu nema ih bas mnogo, onih koji ovo rade uspesno.


Postupak za pravljenje takvog alata je objasnjen u najkracim crtama. Vikler sa velikim iskustvom je sam prezentovao kakav alat uglavnom koristi za remenice koji nije nista drugaciji od onoga koji sam ja opisao. Takav nacin ucvrscivanja remenice nije uopste neka super tajna jer da jeste takav nacin montiranja bi se i koristio kod vecih obrtaja i vecih snaga motora, razni konusi, klinovi i hilzne nikako ne bi bili potrebni.
Ne razumem takvo ponasanja. Ako je nekom lakse da zbog jedne male remenice kupuju presu i komplet sve namenske alata, izvolite, to nije niko osporio!
[ test1234 @ 22.12.2011. 14:33 ] @
Ma meni se jede jagnjetina a ne mogu sam. Pozivam ko zeli od forumasa da mi pravi drustvo-ozbiljno mislim. Za remenicu, nema veze.
[ ivan_sim @ 23.12.2011. 02:17 ] @
Na tim motorima se remenica montira u fabrici na sledeci nacin:
primer: Precnik osovine motora 10.00mm
unutrasnji precnik remenice je 9.97-9.98mm
osovina je tretirana lepkom a sama remenica se ubaca na vruce pod jakom presom.
Motori redovno imaju iznad 10.000 obrtaja pa cak dolazi i do 20.000 obrtaja u minutu.
S toga i ne treba da nas cudi sto je remenica cvrsta na osovini jer nema ni kajle, bolcna srafa... da je drzi.
vise puta se desilo da presa od 15t krivi podmetace debele preko 20mm jer remenica nece da podje sa osovine.
lako je skinuti remenice sa motora od gorenja starog 20 godine , za to treba 2 minuta,
a za ove nove kolektorske motore je taj zahvat prilicno delikatan.
Ko misli da je lako skinuti moze slobodno da proba pa neka javi rezultate!
Ps i ja sam za tu jagnjetinu.....
[ gigamg1 @ 24.12.2011. 01:35 ] @
mene zanima gde ima takav aparat za varenje sto si spomenuo ranije. Trebalo bi mi da zavarim par stvarcica
[ test1234 @ 24.12.2011. 17:28 ] @
@gigamg1

Dodji na jagnjetinu ja castim, ozbiljno, bez foliranja, kad hoces, samo javi dan ranije. Zemun nije daleko.