[ ivanelf @ 19.12.2011. 07:43 ] @
Zdravo svima,

Situacija je bila ovakva, drugu upao prednji tocak u neku rupcagu dubine 30ak cm. Pokusavao je sam da se iskobelja ali je blato bilo, auto proklizavao, nema sanse da izadje. Zakacili smo njegov zadnji kraj za moj kako bih ga izvukao. Držao sam neko vreme auto na kvačilu i pokušavao da krenem kako bih ga povukao, osetio se onaj smrad kao kada se pregreje lamela (nije mi se dešavalo ranije na ovom autu ali to je taj miris). Druga smo izvukli, smrad u kabini i ispod haube se osećao još do sutra u podne, nakon toga sve normalno). Ne primećujem nikakve promene u radu motora (ubrzanje, obrtaji) niti prilikom šaltovanja brzina. Da li je ovo bio velili "šok" za lamelu ili nije ništa toliko strašno? Jedino čega se bojim je da me negde ne ostavi na putu ali nadam se da bi trebalo da pre toga budu neki simptomi ili nesto slicno. Procitao sam sve i svasta, neki kazu ako je lamela dobra i kvalitetna mozes sto puta da je ovako pregrejes pre nego sto joj dodje kraj, negde kazu da joj se ovako skrati vek za 5-10.000km... Interesuje me misljenje nekog strucnog lica a ne nagadjanja ili ja mislim...

p.s. Držao sam auto na kvačilu sa jakim gasom svega 5, 6 sekundi, maksimalno 10.

Hvala unapred.
Srdačan pozdrav.
[ etjen @ 19.12.2011. 09:23 ] @
ništa joj neće biti, slobodno se opusti
[ Java Beograd @ 19.12.2011. 09:41 ] @
Preopteretio si je, fakat, a time si joj teoretski i skratio vek, to je sigurno, ali ništa alarmantno.
Koliko si joj skratio vek ? To niko ne zna. Jer ne zna se ni koliko će sama od sebe da traje, a kamoli koliko bi trajala sa ovim ili onim načinom vožnje. Jedno manje preopterećenje ne može drastično da promeni stanje stvari. (pod uslovom da je onako kako si opisao)

Da te "ostavi na putu", sigurno neće bez onih ozbiljnih simptoma proklizavanja koji se javljaju i traju neko izvesno vreme. Dakle, zaboravi na ovo i vozi opušteno. Biće joj kraj kad joj je suđeno.
[ codeNO @ 19.12.2011. 14:55 ] @
Koliko su mene ubedjivali, cim zasmrdi pisi propalo.... mada to isto zavisi i od marke kola i proizvodjaca lamele... Kod juga kad tako nesto uradis, mozes odmah da ides po novu. U sustini tek kasnije kroz voznju ces videti kako ti se ponasa auto pri startu pa ces proceniti u odnosu na pre kakve su promene...
[ Java Beograd @ 19.12.2011. 15:15 ] @
Citat:
codeNO: Koliko su mene ubedjivali, cim zasmrdi pisi propalo....
Nije, pogrešno su te ubeđivali. Ako lamela ima debeo potrošni sloj, ako je korpa kvačila i dalje jaka, onda nije propalo, može još dugo da traje.
Ali opet, zavisi koliko je "zasmrdela", msilim, to su toliko neodređeni pojmovi da se ni ne može diskutovati. Na kraju krajeva, lamela je u zatvorenom kućištu, pitanje je kod kojih modela može i koliko može da dim, tj. smrad dopru do vozača.
[ etjen @ 19.12.2011. 15:26 ] @
stvarno ne znam ko te to ubeđivao?!? To prvi put čujem. Ali kao što je Java rekao, zavisi koliko je zasmrdelo, mada po opisanom rekao bih da sigurno nemaš brige.

edit: sad tek videh da codeNo nije pokrenuo temu nego da je generalno pričao
[ Zarko Silic @ 19.12.2011. 16:24 ] @
Moze da bude opasno, ali i ne mora.

Ako je lamela inace pri kraju, onda je, uslovno receno, opasno.
[ cozmo_im @ 19.12.2011. 16:25 ] @
Meni se desilo na 238.000km slicna situacija. Cak mozda i gora (imao sam siutaciju da sam morao da se pentram negde). Presao sam od tad 2000km i lamela i kvacilo se identicno ponasaju. Nista strasno se nece desiti ako se to desi 2-3 puta u toku zivotnog veka automobila.
[ AstralPro @ 19.12.2011. 18:30 ] @
He he :)
pa ja sam presao okruglo 30.000 km sa lamelom koja "proklizava" kad stisnem pun gas u petoj ili cetvrtoj, a ti se bojis sto je jednom zasmrdelo.

Ne beri brigu, kad pocne da "proklizava" tad je za zamenu a na putu te verovantno nece ostaviti.
Pozz
[ codeNO @ 19.12.2011. 22:16 ] @
Pa pazi...mislim da su bili ljudi u pitanju... Posto je to bilo pre ere novijih automobila i da je jugo vladao...napomenuo sam da je kod slucaja juga potrebno ponovo menjati...a opet mozda je jugo u pitanju jer ne znamo koji auto spominje covek..jel da? Ako covek ima Yuga onda je bolje zameniti.. I zavisi od imena proizvodjaca, dal je turska kopija ili PRC... a opet nece ga ostaviti na putu vec ce osetiti razliku pri kretanju iz mesta
[ pisac @ 19.12.2011. 23:32 ] @
Ma smrad lamele je samo opomena da obuzdaš ponašanje. Ništa ne mora biti strašno. Meni je pre 30-40 000 km zasmrdela poprilično lamela prilikom jednog uslovno rečeno divljanja kolima sa prečestim šaltanjima brzine na visokim obrtajima. Letos mi je zasmrdela lamela kad sam upao u neki teški offroad pa sam se jedva izvukao bez da otkinem karter ili ostavim auspuh na stenama. Smrducnula je i pre neki mesec kad sam testirao nešto na semaforu ispred crvenog svetla

I dalje vuče perfektno, bez klizanja, bolje nego neke lamele na ranijim kolima koje nikad i nisu smrdele.

E, sad, video sam lika pre oko 7 godina u Grčkoj koji je na uzbrdici na vrlo lošem (kamenom) putu kompletno spalio lamelu u 2 minuta. Ne da je smrdela nego je i dimila, i to crno, pa je lik ostao bez ikakvog pogona. Tako da je tu smrad ipak imao puno značenje
[ ivanelf @ 20.12.2011. 06:50 ] @
Golf 2 1.6 benzinac je u pitanju, lamela, korpa i druk lager su kompletno promenjeni pre 2 godine, majstor kog inace poznajem privatno stavio je delove made in Germany za koje garantuje da su kvalitetni ali nisu original vw.

Dobro je, znaci ne bi trebalo da brinem nepotrebno, najverovatnije da nije nista alarmantno u pitanju. Hvala svima na pomoći i odgovorima.