[ rale2rale @ 21.12.2011. 10:33 ] @
Koja je razlika između jednokrakih i višekrakih svećica (dvokrake , trokrake, četverokrake)? Osim u ceni?
[ Zarko Silic @ 21.12.2011. 11:07 ] @
U funkcionisanju nema razlike. Ako su u pitanju motori na "kopnenim vozilima" onda je rec samo o komercijalnom triku.
(Ni prakticno, a ni teoretski vise od jedne varnice se ne moze uspostaviti.)


U vreme klipnih avionskih motota, smisao ugradnje ovakvih svecica je postojao. Ne zbog boljeg rada motora ilki sagorevanja, vec zbog pouzdanosti ukoliko, na primer jedna od elektroda otpadne (izgori).
[ rale2rale @ 21.12.2011. 11:18 ] @
Znači svejedno šta stavljam u auto!! Tačnije da stavim jednokarku proći ću jeftinije!
[ Java Beograd @ 21.12.2011. 11:59 ] @
Citat:
rale2rale: Znači svejedno šta stavljam u auto!! Tačnije da stavim jednokarku proći ću jeftinije!
Hoćeš.
Pošto, koliko vidim, sam ugrađuješ svećice, onda ćeš svakako i sam moći da ih prekontrolišeš, otrpilike na 5.000 - 6.000 km. Može i više, nije neki ograničavajući faktor.

Izabereš neko lepo nedeljno prepodne, otvoriš haubu, i redom jednu po jednu odviješ i proveriš u kakvom su stanju elektrode, i eventualno smanjiš zazor (koji se vremenom sam povećava) na standardnih 0.5 mm. Očistiš čeličnom četkom i lepo vratiš u blok. Prvo rukom zavrneš koliko možeš, a onda ključem. Stegneš lepo, ljudski, ali nikako konjski. Usput suvom krpom obrišeš i viskonaponske kablove i kapu razvodnika paljenja, i bobinu.

Moj bivši jugo 45 je na -12 oC startovao na pola ključa, a ovo je bila sva nega koja mu je bila potrebna.
[ Zarko Silic @ 21.12.2011. 12:03 ] @
0,5 mm nije standardno. Treba proveriti za svako vozilo po na osob.

Obicno je 0,8 mm ali ume da odsupa.
[ rale2rale @ 21.12.2011. 12:47 ] @
:-)

Dok sam terao juga to sam sam i radio, sad vozim malo ozbiljnije auto, pa sam to prošli put radio u ovlaštenom servisu gde su mi za 4 svećice naplatili (slagaću) oko 2400 din + ruke, u ponedeljak mi je auto svečano izašlo iz trogodišnje garancije i sad sam odlučio da radove (barem ove manje tipa mali servis) obavljam kod rođaka koji je auto mehaničar ali ne za ovaj moj tip auta, ali bez obzira draže mi je da njemu dam 2000 din za ruke nego nekom ovlaštenom servisu, elem pošto nemam alat za svećice koje sad treba da menjam (uvučene u blok otežan pristup) skontao sam koliko me je ovlašteni servis odrao na svećicama jer svećice za ovaj moj auto koštaju od 150 din/kom obične do 180 din/kom četverokrake, a prethodne su me kao što rekoh koštala oko 800 din komad, valjda cena ,,garancije''!!!
[ codeNO @ 21.12.2011. 13:28 ] @
A jel si ti siguran da si nasao pravu svecicu za sebe? Zasto trazis sa jednim ili vise kraka kada ti je lakse da pogledas koju svecici su ti u ovlascenom servisu stavili pa tu i kupis....Postoji mnogo sitnica i u samom imenu svecice koja moze u jednom slovu da se razlikuje da nije za tvoj auto. Ta cena je mnogo niska za "noviji" auto. npr, NGK DENSO original ne mozes da nadjes za manje od 200-250 din po komadu. Neko je cak kacio link u slicnim temama kako naci pravu svecicu za tip auta i koji motor.
[ rale2rale @ 21.12.2011. 13:36 ] @
Našao sam na sajtu namenjenom rezervnim delovima za moj automobil i za aute koje koriste iste/slične motore (Renault grupacija), proizvođač svećica je je Falke, cena 175 din! Btw vozim sandera! :-)
[ Zarko Silic @ 21.12.2011. 14:25 ] @
Za tvoj Sandero preporuka su:

Eyquem: RFC58LZ2E (to je original u prvoj ugradnji)




i zamena:

Champion: RC87YCL

NGK: BKR6ESZ-10

Razmak elektroda je od 0.8 do 1 mm
[ rale2rale @ 21.12.2011. 14:36 ] @
Hvala Žarko!!!
[ codeNO @ 21.12.2011. 20:34 ] @
Hvala zare, to su te ili hvala zare nasao si koje ja nisam prvi put. Msm jes ubo ti iz prve svecice koje treba?
[ rale2rale @ 22.12.2011. 07:09 ] @
Citat:
codeNO: Hvala zare, to su te ili hvala zare nasao si koje ja nisam prvi put. Msm jes ubo ti iz prve svecice koje treba?


Hvala Žarku na trudu i korektnosti!

A što se tiče svećica niti sam ih ubo', nit sam ih našo', kad budem išao po delove za servis naću ih, ne sumnjaj u to možda baš ove žarkove, a ako nemaš šta konkretno da doprineseš na zadatu temu razlike između jednokrakih i višekrakih svećica, ...

[Ovu poruku je menjao zarsilic dana 22.12.2011. u 10:16 GMT+1]
[ codeNO @ 22.12.2011. 10:09 ] @
Izvini sto sam ti ometao temu, stvarno! Hteo sam da vidim dal si 100% siguran dal uzimas prave svecke jer znam kako je kad uzmes pogresnu. A ti si opisao sa jednim i tri kraka, to ne moze biti isto nikako, sto treba prvo proveriti za model auta koje sve idu, das ti predloge pa onda pricati sta je bolje.
[ Java Beograd @ 22.12.2011. 13:52 ] @
Nema kod svećica mnogo filozofije.

Bitne su tri stvari:
- da je oblik isti, tj. dužina navoja
- da je odgovarajuća toplotna vrednost
- da je original svog brenda, tj. da nije piratski proizvod

Brend i broj elektroda je nebitan. Naviješ i voziš. Sve priče kako "original" (prva ugradnja) bolje paše, "auto bolje vuče i radi" su neosnovane, jer jedna jedina funkcija svećice je da baci varnicu. Ako to uradi - sve je uradila.
[ botr @ 27.08.2013. 11:53 ] @
Ajd da vidimo ima li nekog poznavaoca voljnog da odgovori. U cemu je razlika izmedju bakarnih, iridijumskih i platinskih svecica? Mislim, znam da je razlika u materijalu od koga su napravljene elektrode i da iridijumske i platinske traju duze, ali ima li jos neke razlike, npr. bolja varnica ili nesto drugo?
[ Java Beograd @ 27.08.2013. 13:05 ] @
'Oćeš da kažeš da si guglao malo po belosvetskim sajtovima, pa sad proveravaš da li još neko drugi ume da gugla i razume engleski ?!
[ vladd @ 27.08.2013. 13:38 ] @
Elektroda se sastoji iz vise delova. Jedan deo je navoj, prakticno prikljucni deo, zatim centralni, bakar ili neki kompozit("ugradjeni" otpotnik), i finalni deo koji formira varnicu..

Teski metali su znacajno otporniji na eroziju, temperaturnu i elektricnu, i zato su dugotrajniji, i u duzem periodu odrzavaju kvalitetnu varnicu.

Iridijum je izuzetno otporan, pa otvara mogucnost drugacijeg oblika vrha elektrode, sa manjom masom i precnikom, prakticno siljkom(taj siljak na meksem metalu bi bio sprzen u kratkom periodu), sto pri jonizaciji otvara mogucnost ispostavljanja vece energije varnice(za recimo jednaku energiju bobine), odnosno inicijalnog paljenja.
Koje je samim tim sigurnije i pouzdanije
[ botr @ 27.08.2013. 16:16 ] @
Znaci, ne bi bilo nikakvih problema kada bih platinaste svecice zamenio recimo iridijumskim, ili bakarnim, odgovarajucih karakteristika, osim nesto kraceg intervala zamene?
[ pajapop @ 28.08.2013. 17:50 ] @
A cemu bilo kakvo eksperimentisanje? Za normalan rad motora najvaznija je ispravna "toplotna vredost" svecice i pravilan zazor izmedju centralne i masene elektrode...
[ Java Beograd @ 28.08.2013. 19:33 ] @
Citat:
botr:
Znaci, ne bi bilo nikakvih problema kada bih platinaste svecice zamenio recimo iridijumskim, ili bakarnim, odgovarajucih karakteristika, osim nesto kraceg intervala zamene?

Ne bi bilo problema. Zameni. I kad zameniš, videćeš da se u radu motora ništa nije promenilo.
Neko voli da potroši pare na kafansku muziku, neko na jelo i piće, neko na putovanja, a neko na auto.
[ Zarko Silic @ 28.08.2013. 20:20 ] @
Pa nije bas tako.

Pozeljno je ugraditi one svecice koje preporucuje sam proizvodjac vodeci racuna o klimatskom podruciju, ali nece se napraviti problem ako se umesto preporucenih ugrade kvalitetnije. Kvalitetnije svecice su pouzdanije i dugotrajnije. Iridijum-platina kombinacija dozvoljava manji vrh. Samim tim i "vecu vernicu", kako to majstori kazu. U pojedinim tipovima motora, drugacije svecice i nije dozvoljeno koristiti. (Na primer kod 1.8T )

Dobro je da se prethodno, kod postavljanja pitanja, napise o kom motoru se konkretno radi.

Jedno je sigurno: Skuplja svecica prilikom kupovine ne znaci istovremeno da je investicija losa.
[ botr @ 28.08.2013. 20:53 ] @
Ajd da dopunim prethodni post. Alfa 1.6 ts, skidao sam svecice da vidim u kakvom su stanju, kad ono, umesto bkr6ekpa stoje bkr6ekpc. Mislim da je razlika samo u elektrodi. Auto funkcionise normalno, a znam da je dosta ljudi stavilo Champion sa bakarnom elektrodom i da nema problema, osim kraceg veka trajanja. Nasao sam Brisk svecice, platinaste, koje su jeftinije od NGK, a interval zamene im je skoro identican 90.000 kod Briska, napsram 100.000 kod NGK, pa bih stavio njih.
[ Zarko Silic @ 28.08.2013. 21:45 ] @
PMR7A
[ botr @ 29.08.2013. 07:50 ] @
PMR7A je na mestu, problem je ova veca svecica koja je ispod bobine.
[ vladd @ 29.08.2013. 10:27 ] @
Citat:
..osim kraceg veka trajanja..


Da se nadovezem na Zarka, ipak treba staviti preporucene za konkretan motor.

Za eksperimentisanje sa svecicama, treba malo povise razumeti desavanja u cilindru i sve "regulacije" i senzore konkretnog motora. Tada se definise sta se zeli, i na koji nacin se "izlazi" iz predvidjenih ookvira, da bi to bilo zadovoljavajuce kvalitetno..

Mora se osmatrati i energetski "paket" sa bobine. I njegova eventuallna regulacija(npr, duzine impulsa, uz odredjeni vrsni napon)
Nekada proizvodjaci motora mogu da koriste jedan tip bobine, koja daje nesto vise energije, pa energetski paket, po potrebi prigusuju sa kablom ili svecicama sa otpornikom, naponski...ili kracim impulsom.

Nije, recimo, samo u pitanju "sum na radiju", mada je EMI posebna problematika, i spajkovi viska energije, moraju negde da "odu", i mogu da prave sum po instalaciji, sto moze da utice na ECU ili CAN komunikaciju, na potpuno nejasne i cudne nacine.

Problem je eto i visak energije koji podize temperaturu vrha svecice, u vecem gradijentu nego sto moze svecica da preuzme, ili cak dolazi do plazma erozije vrha svecice..
Pa krace traju, brze se menja zazor, motor izlazi iz kvalitetnog rezima sagorevanja..

Znaci, inzenjeri su razmisljali o energiji bobine, uslovima u cilindru, nacinu kontrole sagorevanja, trajnosti komponenti, da se ukope u neki predvidjeni, projektovani, redovni rezim servisiranja.