[ fodi @ 21.12.2011. 13:20 ] @
Planiram da kupim polovan auto, ali sto vise citam raznorazne forume i razgovaram sa prodavcima, u sve vecoj sam nedoumici. Za nova kola nemam para pa sam prinudjen da uzmen polovna. Treba mi malo veci auto "porodicni", ne nesto ogromno, ali ne i nesto tipa Fiat Punto, Renault Clio...

Izbor, ne mogu da kazem da je suzen, na dva automobila pa bih zato voleo da, neko ko ima iskustva, a pod iskustvom ne mislim samo na iskustvo tipa "ja vozim Stilo 1.9 jtd i prezadovoljan sam, a pre toga sam vozio Keca, Yugo, Nisana, Corsu....." (pri tom nemam nista protiv ovih automobila, ali me i komentari vezani za njih ne interesuju), vec na iskusta majstora-mehanicara (i bliskih prijatelja istih), inzinjera, statisticara i, NAJVAZNIJE, osoba koje su imale ili imaju licno iskustvo i priliku da voze ili su vazila, duze vreme, i onih koji su se nalazili ili se nalaze u slicnoj situaciji u kojoj se ja sada nalazim, sledece modelie automobila:

1. Renault Scenic (II) 1.9 dci 120 i 131 ks (razlika i uporedjenje ova dva motora - dobrodosla)
2. Renault Megane 1.5 dci 86ks
3. Fiat Stilo 1.9 jtd i ostala vozila koja koriste ovaj motor sa aspektom na Alfa Romeo 156 (ili neki drugi sa ovim motorom) i Fiat Multipla
4. Opel Zafira 2.0dti 101ks
5. Ford Fusion 1.4 tdci 68ks
6. Toyota Corolla 2.0 d4d (2005 godiste) 116 ks

u obzir dolaze i

7. Citroen C4 1.6 hdi 90ks i
8 Peugeot 307 1.6 hdi 90 konja, takodje

Dalje me zanima zasto ljudi masovno menjaju Renaulta dizela za benzinca (odgovori tipa zato sto je krs i slicno me ne zanimaju, samo ozbilji odgovori sa obrazlozenjem i iskustvom) i neki dobar i pouzdan sajt gde bih mogao STATISTICKI da upredim ove modele sto se tice posete mehanicara (dugotrajnosti), pouzdanosti i potrosnji goriva.

Znam da sam hteo da pitam jos nesto, ali mi je glava puna i zbrkana raznoraznim podacima, pa cu mozda kasnije postaviti jos neko pitanje, a posto sam po malo u stisci sa vremenom a treba da kupim "porodicni" auto, unapred se izvinjavam na ovako kompleksnom i (za mene nadasve) komplikovanom pitanju. Ne bih zeleo da se ovo moje pitanje pretvori u raspravu i uzajamnu prozivku nekolicine, vec na konkretne odgovore i adekvatna obrazlozenja.

Hvala
[ botr @ 21.12.2011. 15:24 ] @
Bezi od DCI-ja. Skupe dizne, koje se menjaju u kompletu, znaci, sve 4, a kostaju negde izmedju 300-600 evra, po komadu, ne znam tacno, remont turbine skuplji od konkurencije, kao i plivajuci zamajac.
Megani su mahom bili VAN-ovi.
Jtd, dobar motor, prelazi dosta, ima plivajuci zamajac kao i vecina dizela, koji kosta oko 200 eura, turbina po pravilu nije problematicna, Alfa ima malo skuplje delove trapa, koji brzo stradaju od nasih puteva. Mozda je bolja varijanta lybra.
2.0 dti ima lanac, cini mi se da nema plivajuci zamajac, ali je daleko tromiji u odnosu na jtd.
Sto se tice forda, dosta je nahvaljen 1.8 tddi, lanac, bez plivajuceg zamajca.

A sad nastavak, posto sam prvi deo pisao na brzinu

Megani se nenormalno kradu i zavrsavaju u Cg ili na KiM, cesto u delovima. Jedan rodjak je uzeo megan 2, i vozio ga je svega 10-ak dana. Spremio se covek za more, natovario auto, suncobran, stvari i samo ujutru da upali i da krene, kad ono oces, nema auta. C4 je u pocetku bila dosta kvarljiva.

[Ovu poruku je menjao botr dana 21.12.2011. u 19:46 GMT+1]
[ Haski @ 21.12.2011. 19:48 ] @
Posto trazis porodicni auto a i posto si opredeljen za dizela (predpostavljam zbog potrosnje) , preporucio bih ti da se detaljnije raspitas o Fijatu Multipla i Opelu Zafira sa pogonom na metan.

Multipla ubeljivo mnogo ruzan auto po mnogima ali vidim pojavio se i noviji model koji je vrlo prihvatljiv.
Drugar ga ima (stariju verziju) jedno godinu dana i vrlo je zadovoljan, on se opredelio za plin i zadovoljan je sa 10l/100km.
Kaze u koji god auto da sedne oseca se skuceno jer ova multipla.. da je malo veca bila bi kombi :-)

Za Zafiru nikada nisam cuo da se neko zalio.

Metan polako krece da se siri, problem je samo sto jos uvek nema dovoljan broj pumpi i sto je skupa instalacija za ugradnju.
U Beogradu se otvara uskoro, ja mislim, treca pumpa (koja ce mi biti blizu) a sto se tice instalacije treba birati neki sa fabrickom instalacijom
i problem resen a vozis se za 50% jeftinije nego na plin :-) malo li je na ovu skupocu.

Ja kad sam preracunao koliko me kostao auto + delovi + majstor + registracije i sta sve jos ide... i sve to je manje nego koliko je para proslo kroz auspuh a to je moglo da bude za 50% manje. A kad vidim da je nesto na cuvenoj "akciji" kao zurim da kupim da ustedim :-)

Hocu da kazem da bi o metanu trebalo dobro razmisliti cak i sa nedostacima koje nosi za sobom.
Onda je mnogo manje vazno koji auto je skuplji za odrzavanje, realno :-)!
Bas me briga da li ce me neki servis kostati 100 200 300 ili 400e manje ili vise kada sam na pogonskom gorivu toooliko ustedeo.

Pozdrav !
[ etjen @ 21.12.2011. 21:26 ] @
evo imaš od mene glas za dci-a (za razliku od prethodnika)
Ja sam vozio dugo 1.5dci i sve pohvale za taj motor - i to onaj najslabiji.

Samo vodi računa u kakvom je stanju primerak koji kupuješ, ništa drugo, sve zavisi od konkretnog primerka vozila.


Megani se jesu krali, ali mislim da je to sad ipak prošlost, u svakom slučaju verujem da bi neki alarm ili slično rešio problem krađe.

[ Dr.sima @ 22.12.2011. 12:02 ] @
I od mene glas za dci. Cena remonta turbine je ista ili jeftinija nego za ostale motore posto nema varijabilnu geometriju. Motor je pouzdan i robustan mada osetljib na LOSE gorivo. Sipanjem na proverenim pumpama posle 4 godine ili oko 70k nema apsolutno nikakvih problema sa diznama. Megani se kradu ovih dana, mada je zeder + alarm + izmestanje odb konektora provereno dobro resenje.

p.s. Dizne se repariraju ili menjaju po potrebi tj. na komad, odakle informacija da idu sve 4 u kompletu????
[ Dule 021 @ 22.12.2011. 14:41 ] @
Vidi.Ja se bavim uvozom automobila i mogu da biram sta hocu i realno kroz jako puno prodatih automobila shvatio sam sta je za mene i moju porodicu.Ovo:

Jos samo SUP da proradi pa da ga registrujem jer papiri su vec odradjeni na moje ime.
A zasto bas Zafira? Ima natprosecno mesta u kabini sa pomerivom zadnjom klupom po sinama,dva dodatna sedista koja se mogu koristiti a koja se isto tako mogu skloniti u pod pa da se ima veliki gepek,motor 2.0DTI koji je sa lancem i koji nije zahtevan za odrzavanje jer mu turbo veoma retko ode a jedino sta zna da ode je pumpa ukoliko se sipa lose gorivo.Uostalom voleo bih da znam koji motor iz te klase ili bilo koje druge nema neku losu odliku??? Sve i jedan su sa nekom greskicom tj manom i savrsenog nema.
Dci u moju kucu vise nece nikad uci i od renoa priznajem samo benzince a zato se sve vise kupuju.
JTD je dobar motor ali sasija trpi vibracije plus sto turbine crkavaju,egr ventili,protokomeri....
D4D nisam dosad imao mada ga hvale ali uskoro mi stize jedan RAV4 sa tim motorom pa cu videti kakav je mada se po jednom primerku ne moze zakljuciti dali je dobar ili ne.
Ono sto treba znati je da automobil ne cini samo motor.:-)
[ fodi @ 09.01.2012. 07:29 ] @
Izbor je na kraju pao na Hondu Jazz
[ Java Beograd @ 09.01.2012. 07:51 ] @
Honda Jazz je odličan izbor ali ni izdaleka ne pripada klasi automobila kao što su Scenic ili Zafira.
[ Dule 021 @ 09.01.2012. 08:59 ] @
Ovo se ne desava prvi put da neko pita za jedan model automobila a na kraju kupi nesto deseto.
Jazz je mali gradski auto koji nema nikakve veze sa Scenicim,Zafirom i ostalim navedenim automobilima.
Jeste da je vrh po kvalitetu al je mali auto.
[ vladd @ 09.01.2012. 10:26 ] @
Pa uvek je moguce napraviti pametniji izbor. Realno, za sta mu treba gomila lima ako se auto koristi 90% za gradskki prevoz, cemu onda nepotrebno uvecani troskovi.

Zamisao doticnih automobila sa "prostorom" se lagano gasi, cene goriva i dazbina daleko premasuju druge vrste transporta(jeftinije je jednom sa porodicom otici avionom na destinaciju, nego razlika troskova + gorivo), a realna potreba za svakodnevnim transportom nekakve robe ne postoji.

Ko kupuje skup auto, skupog odrzavanja, da sporadicno transportuje kupus ili belu tehniku u gepeku, u ovim vremenima, svaka mu cast..

Poz
[ miki_ns_k @ 09.01.2012. 10:51 ] @
Jazz mi deluje dobar auto. Nisam imao prilike da ga vozim, ali mi deluje ok.

Ali, cetiri godine vozim Zafiru benzinca i preporucujem je maksimalno. Ja cu ovu voziti sve dok to ima smisla. Sta god mi zatreba, sa njom resim posao. Klinci, moji, zenini roditelji i svi idemo zajedno tu negde - ok, vadim 6 i 7-mo i sediste, treba mi da prenesem tv, komodu, klub sto, posudje i cipelarnik - ok - obaram zadnji i srednji red sedista i sve iz jedne ture, kada putujem nas petoro stane opusteno, more stvari i lepe putne brzine 150, 160 lagano bez buke, imam malog klinca i kako se obradujem kada bez ikakvih problema stavim kolica u gepek (u polo 2004god ne mogu nikako). U gradu treba malo vise prostora za parking, ali manje nego sto mi je trebalo sa Ventom (prethodnim autom), inace Zafira je duza samo 5 cm od Astre, prostor dobijate na njenoj visini. Da ne bi bila skupa za voznju, ispod karoserije sam stavio gasni rezervoar i imam relativno startan, komforan auto koji vozim za relativno male pare koje odu na gorivo.

Mana joj je sto je tvrda, tj ima tvrda sedista.

Meni ova funkcionalnost znaci mnogo od kako imam porodicu. Preporucujem je svima, a moju jos dugo ne prodajem (kuc, kuc da ne cuje zlo :)).

Poz

[ HoT_Steppa @ 09.01.2012. 18:47 ] @
Samo treba reci da Jazz nije jeftin za odrzavanje, prosetaj se malo do Honda foruma. Ko kupuje Hondu zna da su prihvatljivi za odrzavanje samo Civici i Accordi, sve ostalo je skupo.

Pogledaj Focus C-max tdci.
[ fodi @ 10.01.2012. 11:27 ] @
Desava se da, posle raznoraznog kalkulisanja, covek promeni misljenje.
Honda Jaz jeste mali auto, ali ima daleko vise prostora od automobila u toj klasi, i sasvim dovoljno da u njega stane sve neophodno sa jednu troclanu porodicu, pa isla ona u grad ili u Grcku. Mozda nekome ovo poredjenje zapremine prtljaznog prostora i zatreba:

priblizno

Honda Jazz 353 l
Fiat Stilo (ne karavan) 305 l
Renault Megane 330 l
Ford Fusion 337 l
Citroen C4 - 314 l
Peugeot 307 - 341 l
Scenic 430 l

Jazz ima izmesten rezervoar i nalazi se ispod prednjih sedista, tako, da kad se zadnja sedista obore, dobija potpuno ravan i veliko prostor. Zanimljivo je i to da se zadnja sedista, sedalni deo, podizu, kao u bioskopu, pa stvari poput cveca ili neceg slicnog - visokog, komotno staju u taj prostor.
To su neke od stavki koje su prevagnule, da ne govorim o potrosnji goriva po gradu. U zavisnosti od "noge" i vremenskih uslova krece se od 6-8 litara benzina. Zatim registracija, a kod odrzavanja, dobro je to sto Jazz nema zupcasti, kao i Zafira, nema ni "onaj" zamajac koji imaju dizelasi (barem vecina), pouzdan je, a ni delovi mu nisu nista skuplji od vecine automobila, pogotovu ako se uzme u obzir da se ne kvari cesto.

To su neki od parametara koji su prevagnuli u odluci da kupim Jazz-a.

[ HoT_Steppa @ 10.01.2012. 16:48 ] @
Citat:
a ni delovi mu nisu nista skuplji od vecine automobila


Steta, nisi me poslusao, nisi se prosetao do Hondinog foruma.
[ fodi @ 11.01.2012. 07:54 ] @
Ja vec imam jednu Hondu (Prelude), i relativno cesto posecujem i forum i skupove. Ako poredis delove za Hondu i Fiata onda ok, ovi ostali su tu negde, redovan servis nije nista skuplji od drugih, a ako se uzme da je Honda pouzdan automobil koji se malo kvari (po iskustvu i statistici) ja sam u prednosti.