|
[ deki77 @ 23.12.2011. 21:09 ] @
| Citat: Pevačica vozila brže od 200km/h na autoputu
Seka Aleksić krenula stopama svojih koleginica sa dosijeom u policiji.
Navodno je Seka danas uhapšena na autoputu Beograd- Niš u svom crnom Krajsleru, jer je vozila 203 kilometra na sat.
Kako saznajemo policija ju je zaustavila i odmah je odvela kod sudije za prekršaje. Nakon saslušanja kod sudije , Seka je puštena kući i biće joj izrečena novčana kazna.
Ovo je Sekina prva kazna pa verovatno sudije i nisu bile previše stroge. S obzirom da Seka ne daje izjave, oglasio se njen PR tim:
- Žureći na snimanje u tonski studio, Seka jeste prekoračila dozvoljenu brzinu. Zbog toga je otišla kod sudije za prekršaje, platila propisnu kaznu. To je jos samo jedan od dokaza da i zvezde imaju tretman kao i svi gradjani, kažu u Sekinom PR timu.
Od Seke smo uspeli da saznamo samo ono što je pevačica napisala na svom fejsbuku:
- Upravo sam bila na dnevniku, vozila sam brzo i išla kod sudije za prekršaje.Platila sam kaznu i sada sa u XXL studiju, snimam drugu po redu pesmu! Šta ti je život - napisala je Seka
izvor Blic
Platila kaznu odmah..kako to?
Pa valjda prvo zapisnik,pa poziv na sudjenje,ceremonija i sl. za VIP rtarde.
Izricanje presude,tvorza,14 poena.
15 Kaznenih Poena
čl.329 st.1
Nasilnička vožnja
Zatvor 30 do 60dana
Najmanje 9 meseci bez dozvole
Ukoliko je izazvan udes
Zatvor 45 do 60 dana
Najmanje 10 meseci bez dozvole
Ako se desilo ovo,drugo jer nije navedeno gde je pevacicu zaustavila murija.Predpostavljamo Auto put gde je ogranicenje 120kmh
čl.330 st.1 tač.10
Prekoračenje brzine za više od 80 km/h van naselja
14 poena
100.000 – 120.000din
Najmanje 8m. bez dozvole
ili zatvor najmanje 15dana
16 poena ako je napravljen udes
ili zatvor najmanje 45 dana
120.000 – 150.000 din
Najmanje 10m. dozvola
|
[ vlada131 @ 23.12.2011. 21:52 ] @
Ostaje da vidimo da li će sesti za volan do septembra.
[ Shon3i @ 23.12.2011. 22:17 ] @
Pa verovatno su joj kao i svima progledali kroz prste za "prvi put"
[ Teratron @ 23.12.2011. 23:28 ] @
Citat: Zbog toga je otišla kod sudije za prekršaje, platila propisnu kaznu.
Citat: Shon3i: Pa verovatno su joj kao i svima progledali kroz prste za "prvi put"
Citat: čl.330 st.1 tač.10
Prekoračenje brzine za više od 80 km/h van naselja
14 poena
100.000 – 120.000din
Najmanje 8m. bez dozvole
ili zatvor najmanje 15dana
16 poena ako je napravljen udes
ili zatvor najmanje 45 dana
120.000 – 150.000 din
Najmanje 10m. dozvola
Evo jes jednog od razloga zbog koga cu dobro razmisliti kom cu dati glas na izborima
Sta bi se desilo nekome od nas da je izigravao '' ubicu na putu '' a da ga je zaustavila policija ?
Nema ovde prvog puta - zakon je zakon za sve
[ jnk @ 23.12.2011. 23:51 ] @
Ima strano prebivaliste i stranu dozvolu tako da njoj ne mogu da oduzmu njenu dozvolu. I nije ugrozavala saobracaj vozila je po autoputu.
[ Teratron @ 24.12.2011. 00:11 ] @
Sta je vozila na auto putu ? Plavu pticu ?
Jer pokusavala brzinom od 203 km/h da ode u buducnost ?
Citat: Žureći na snimanje u tonski studio, Seka jeste prekoračila dozvoljenu brzinu.
Da je pitanje zivota pa je opravdano ici ovakvim brzinama u suprotnom zakon je zakon za sve i treba se pridrzavati istog .
Medjutim drzava izgleda namerno dokazuje javnosti da je nemocna pred obicnom pevacicom a kamo li prema vecim stvarima . Sramota
Srbijo zemljo bezakonja
[Ovu poruku je menjao Teratron dana 24.12.2011. u 01:43 GMT+1]
[ Ivan Dimkovic @ 24.12.2011. 01:35 ] @
Citat:
Sta je vozila na auto putu ? Plavu pticu ?
Danasnja Opel Corsa moze bez problema da predje 200 km/h.
[ tdjokic @ 24.12.2011. 06:13 ] @
U razlicitim izvorima ove vesti se navode razlicite marke vozila koje je vozila Aleksiceva, ali se moze pretpostaviti na osnovu njenog imovinskog stanja (druga je prica kako je to postigla) i jos nekih njenih osobina (cini se da je prilicno hladna i prakticna, neki njeni razgovori sa voditeljima na TV potsecaju na neke slicne razgovore "izvesnog" Sumahera) da je ona u tom momentu pretstavljala manju opasnost za okolinu nego moj komsija "Pera" kad potera nekog svog preistoriskog Folksvagena brzinom od 70 km/sat. Ubedjen sam da se kod nje radi o novom i dobro odrzavanom vozilu.
U vezi Sumahera postoji anegdota da je nekom prilikom zurio sa porodicom da preuzme neko stene za svoju decu negde tamo i koristio je taksi, pa su zamolili taksistu da dozvoli Sumaheru da on vozi do odredista. Cisto sumnjam da je strogo postovao ogranicenja brzine u toj prilici. Stigli su na vreme tamo gde su isli i taksisti su dali velikodusan baksis za ucinjenu uslugu i platili mu voznju naravno.
Nisam neki obozavalac "lika i dela" gospodje Aleksic ali mislim da je recimo prevencija odrona zemlje na gradilistu u Zemunu pre par meseci, sa par smrtnih zrtava, trebalo da ima mnogo veci prioritet organa vlasti nego ovo sto je Aleksiceva poterala malo brze svoju "azdaju". Inspektori su u Zemunu "prali ruke", navodno su upozoravali izvodjace radova na nepravilnosti - zasto ih nisu zaustavili silom?
Lepo je sto se postuju zakoni ali u tome treba biti dosledan i postovati prioritete, zakone primenjivati ravnomerno i ujednaceno, sto mi se cini da i nije bas slucaj.
[ Aleksandar Đokić @ 24.12.2011. 06:50 ] @
koja vam je sad pa ta? bas me briga kolko je isla...
[ ctrl alt del @ 24.12.2011. 07:04 ] @
Spadam u one koji preziru lik i delo dotične osobe, ali sam svestan činjenice da ona, na žalost, predstavlja uzor za bar 50% stanovnika Srbije. Baš zbog te činjenice, nju i ostale pripadnike populacije novoknponovane estrade, sportskih zvezda, tajkuna i primitivnih političara, treba u startu kažnjavati po najstrožijim odredbama zakona. Poželjno bi zatim bilo i objavljivanje slika bez šminke, frizeraja i glamura, kako se u prugastom odelu okopavaju krastavci u Padinjaku.
[Ovu poruku je menjao ctrl alt del dana 24.12.2011. u 19:18 GMT+1]
[ tdjokic @ 24.12.2011. 07:07 ] @
Citat: guslac: koja vam je sad pa ta? bas me briga kolko je isla... He, he, he... Idi bre, prezimenjace, pa naravno da je vazno koliko je isla, ona je "selebriti" sto kazu Ameri, uzor sirokim narodnim masama, simbol uspeha i nacina zivota.
Cinjenica je, da takvi cesto imaju veliki uticaj u drustvu, bilo direktno, ako i kad dodju na vlast, ili indirektno. Nije to nista novo, ni cudno. Cak i za vreme Staljina, koji je bio nemilosrdan prema svom narodu, u SSSR je bilo zabave za mase, i fudbala i muzike itd., i ovakve licnosti kao doticna Seka su poluge vlasti milionima ljudi.
[ Braksi @ 24.12.2011. 07:12 ] @
Seka je legenda, eh sto ne znam da pevam. Pevaci danas dobro prolaze...
[ deki77 @ 24.12.2011. 07:26 ] @
Citat: Platila kaznu od 100.000 dinara!
Pevačica Seka Aleksić je nakon saobraćajnog prekršaja odmah izvedena pred dežurnog sudiju koji joj je odredio kaznu od 100.000 dinara koju je odmah i platila. Damir Okanović, direktor Komiteta za bezbednost saobraćaja, tvrdi da nije siguran da li pevačica ima vozačku dozvolu BIH ili Srbije, što bi moglo da utiče i na kaznu koju pevačica nakon pravosnažnosti presude može da dobije.
- Čim je Aleksićeva odmah izvedena pred dežurnog sudiju, to bi trebalo da znači da je vozila s vozačkom dozvolom BIH i da ne može dobiti kaznu oduzimanja 14 poena, koja sleduje građanima sa srpskom dozvolom. Sigurno je samo da će pevačica uz novčanu kaznu dobiti i zabranu upravljanja motornim vozilom na teritoriji Srbije u trajanju od osam meseci - tvrdi Okanović i dodaje da će do pravosnažnosti presude pevačica imati pravo na žalbu.
pa mi obicni bradjani smo izgleda glupi..
[ Braksi @ 24.12.2011. 07:35 ] @
Citat: pa mi obicni bradjani smo izgleda glupi..
dobrojutro
[ Horvat @ 24.12.2011. 08:56 ] @
Citat: oduzimanja 14 poena
zar se ne dodaju bodovi?
Citat: Sigurno je samo da će pevačica uz novčanu kaznu dobiti i zabranu upravljanja motornim vozilom na teritoriji Srbije u trajanju od osam meseci
hahhaah,a u vesti iz prve poruke pise da je odmah po placanju kazne sela u vozilo i nastavila svojim putem :DD
[ ventura @ 24.12.2011. 08:59 ] @
Ja nikako da ukapiram u čemu je tačno problem.
Jel problem što je policija privela dotičnu, ili što nije trebala da je privodi?
Onako, moje 'skromno' iskustvo sa saobraćajnom policijom i sudijama za prekršaje mi govori da redovna procedura pri slučaju da te presretač zaustavi sa 200kmh u zoni ograničenja 120kmh, ima nekoliko različitih scenarija:
1. Da te saobraćajna policija pusti bez kazne uz moralno edukativnu lekciju (dešavalo mi se nekoliko puta pri sličnim brzinama, iako nisam sisata plavuša);
2. Da saobraćajna policija napravi zapisnik, ti se potpišeš ili ne potpišeš, pa te onda kroz par meseci pozove sudija za prekršaje da ti uzme meru (i dozvolu);
3. Da ti saobraćajna policija na licu mesta izrekne kaznu, popuni zapisnik i da uplatnicu, pa ako istu ne platiš u roku od 8 dana, opet imaš igranku sa sudijom za prekršaje.
I to je to... Naravno, ovo sve važi ako si državljanin Srbije sa stalnim mestom boravka u Srbiji. U suprotnom, ako si stranac, ili te policija zaustavi u nekoj drugoj državi onda to ide ovako:
1. Policija te pusti uz moralno vaspitnu lekciju (dešavalo mi se u Hrvatskoj, Sloveniji, Italiji, Francuskoj)
2. Policija ti izrekne kaznu i da uplatnicu, ti onda moraš da se cimaš i tražiš najbližu banku/poštu, pa kad uplatiš vraćaš se kod policajca koji ti je napisao kaznu da bi ti vratio dokumenta;
3. Policija te sprovede do sudije za prekršaje koji te po ubrzanoj proceduri sasluša, uzme meru, odmah plaćaš kaznu, dobiješ dokumenta i ideš dalje.
Dakle hapšenje nije normalan ishod ni u Srbiji ni u jednoj drugoj državi u kojoj sam imao nesreću da me zaustavi policija, pa iz tog razloga zaključujem da se učesnici teme bune jer je policija dotičnu privela kod sudije za prekršaje..
[ Braksi @ 24.12.2011. 08:59 ] @
ne kapirate. Sledeca vest ce biti kako je Seka unajmila sofera. I bas joj je dobro jer sad moze da pije sampanjac dok se vozi u svojim superluksuznim kolima...
[ tdusko @ 24.12.2011. 09:15 ] @
Meni isto nije jasno sta je ovde sporno osim sto neki ocigledno imaju problem sa "varenjem" lika i dela doticne umetnice pa su zbog toga valjda hteli zivu krv umesto sto je privedena kod sudije i ubacila u budzet finu svotu novca.
[ smsoft @ 24.12.2011. 09:18 ] @
Štaa, policija u Hr ili....kad si vozio 200 km/h, zaustavili te, samo podigli prstić i rekli no,no....
Ti si Ventura onda neki mnooogo simpatičan momak, ili u dozvoli uvek imaš "zaboravljeno" 50-100 E
Ja imam drugačije iskustvo.....a nikad ne vozim 200 km/h..
Pozdrav!
[ deki77 @ 24.12.2011. 09:22 ] @
Citat: ventura: Ja nikako da ukapiram u čemu je tačno problem.
Problem je u tome sto je ona neki VIP retard.
Pa zbog toga zakon za nju ne vazi.U stavri zakon je za takve rtd drugaciji u odnosu na obicne gradjane.Gradjane koji se cimaju zbog obicnih saobracajnih prekrsaja.Zamisli nekog manje bitnog(gradjanina)iz unutrasnjosti Srbije kako sa autom divlja po auto putu.Da li ce njemu policija tek tako da progleda kroz prste uz usmenu meru upozorenja.
Ona S.A kao javna licnost mora da bude uzor za postovanje zakona(ne samo ona ima ih dosta).Ili ako je isti prekrsila(kao sto jeste),da bude kaznjena na adekvatan naci u skladu sa zakonom.Kako bi kao javna licnost takodje pokazala da zakon vazi za sve...ne bitno profesije.Sto kazem UZOR.! Pa deca odavno u vrticima,od malih nogu igraju uz muziku pomenute S.A.
U ovom slucaju,kao i ostalim, se jasno vidi da javne licnosti ne postuju zakone nase drzave.Ili se zakoni za neke selektivno primenjuju.U stvari,sto su ga u opste i doneli!
Oooops evo ga jos jedan..
[ Count Zero @ 24.12.2011. 09:29 ] @
Da nije Dado u stvari snimao spot??
[ ventura @ 24.12.2011. 09:43 ] @
Citat: smsoft: Štaa, policija u Hr ili....kad si vozio 200 km/h, zaustavili te, samo podigli prstić i rekli no,no....
Ti si Ventura onda neki mnooogo simpatičan momak, ili u dozvoli uvek imaš "zaboravljeno" 50-100 E
Ja imam drugačije iskustvo.....a nikad ne vozim 200 km/h..
Pozdrav!
Da, baš konkretno u Hrvatskoj su me zaustavili pre jedno godinu-dve.. Doduše, nisam vozio 200 kmh, već tačno 187kmh, zaustavio me tamno sivi Audi A4 3.0 TDI negde kod Slavonskog Broda. Približio mi se velikom brzinom iza leđa i tako me pratio pa nisam posumnjao da je presretač.. Unutra dvojica u uniformama, uredno mi pokazali snimak, pitali da li mi je prvi put da me presretač zaustavlja u Hrvatskoj ja rekao jeste, oni proverili, održali kratku moralno vaspitnu lekciju i pustili me uz upozorenje da sledeći put ide kazna od 1500 kuna i da smanjim brzinu zbog sopstvene sigurnosti.
U Sloveniji takođe negde oko Novog Mesta/Dolenjskih Toplica, ali tamo je bilo više nešto tipa 90 u zoni 60, takođe jedna kratka moralno vaspitna lekcija o tome kako se u Sloveniji vrlo striktno moraju poštovati ograničenja i da su kazne velike, pustili su me da idem.
U Francuskoj sam pričao telefonom dok sam se vukao u koloni kroz neko seoce na jugu, zaustavili me, žena policajac, samo mi je rekla kako u Francuskoj nije dozvoljeno korišćenje telefona dok vozim i upozorila me da to ne radim i pustila me..
Dakle policija svuda ima diskreciono pravo da opomene prekršioca i da ga pusti ukoliko proceni da će to imati isti efekat kao i kazna. Ovo što su Seku Aleksić sproveli kod sudije je verovatno zbog toga što dotična nije državljanka Srbije, pa je morala kao i svi drugi stranci odmah kod sudije za prekršaje da se procedura obavi po kratkom postupku.
Citat: deki77:
Problem je u tome sto je ona neki VIP retard.
Pa zbog toga zakon za nju ne vazi.U stavri zakon je za takve rtd drugaciji u odnosu na obicne gradjane.Gradjane koji se cimaju zbog obicnih saobracajnih prekrsaja.Zamisli nekog manje bitnog(gradjanina)iz unutrasnjosti Srbije kako sa autom divlja po auto putu.Da li ce njemu policija tek tako da progleda kroz prste uz usmenu meru upozorenja.
Ali njoj nisu progledali kroz prste!!!
Upravo je napisano da ju je policija sprovela do sudije za prekršaje koji je izrekao debelu kaznu, a koju je platila na licu mesta.
Šta su još trebali da urade? Da sudija presudi 100 udaraca bičem po leđima kao dodatnu vaspitnu meru?
[ djura63 @ 24.12.2011. 09:49 ] @
Citat: ventura
da te presretač zaustavi sa 200kmh u zoni ograničenja 120kmh,
1. Da te saobraćajna policija pusti bez kazne uz moralno edukativnu lekciju (dešavalo mi se nekoliko puta pri sličnim brzinama, iako nisam sisata plavuša);
2. Da saobraćajna policija napravi zapisnik, ti se potpišeš ili ne potpišeš, pa te onda kroz par meseci pozove sudija za prekršaje da ti uzme meru (i dozvolu);
3. Da ti saobraćajna policija na licu mesta izrekne kaznu, popuni zapisnik i da uplatnicu, pa ako istu ne platiš u roku od 8 dana, opet imaš igranku sa sudijom za prekršaje.
Mislim da ništa od ovoga nije tačno. Zar se za ovaj prekršaj dobija uplatnica od policajca?
[ ventura @ 24.12.2011. 10:15 ] @
Citat: djura63: Mislim da ništa od ovoga nije tačno.
Na osnovu čega misliš da nije tačno?
Citat: djura63:
Zar se za ovaj prekršaj dobija uplatnica od policajca?
Da, kao jedna od nekoliko validnih mogućnosti na osnovu člana 330 stav 1 tačka 10, ZOBS-a.
[ anon70939 @ 24.12.2011. 10:17 ] @
[ Ivan Dimkovic @ 24.12.2011. 11:42 ] @
Ventura pravo zbori - murija ima pravo izricanja usmene opomene. Meni se to nikad nije desilo (zapravo, murija me je navatala samo jednom uopste do sad, ali ja mahom vozim po teritorijama gde nema puno pandura po putevima i ovako i onako) ali se kolegi desilo u Sloveniji.
Isao je negde oko 180 i zaustavio ga pandur - kolega se skroz uzentao, i na kraju dobio 'usmenu opomenu'. Go figure. Zasto samo to, ni njemu nije bilo jasno - mozda se pandur obradovao sto je lik "nas" iako ima svapske table... ko zna.
Sto se same teme tice - ne znam sta tacno hocete, murija je privela doticnu i doticna je platila kaznu propisanu zakonom.
Sta tacno nije u redu? Ako ima dozvolu strane zemlje ocigledno ne moze da se primenjuje paragraf zakona vezan samo za domace dozvole.
Sta je tu tacno "iznad zakona"? Da nije u Srbiji zabranjeno voziti sa stranim dozvolama ili sta?
[ anon70939 @ 24.12.2011. 11:58 ] @
I ja se slazem sa venturom :).
Nego mene zaustavili pre 5 meseci i pisali mi kaznu za pojas... sto mi ne progledase kroz prste ccc. Nego traze 5000 din
Progledaju ljudima koji direktno ugrozavaju saobracaj nenormalnim brzinama, a meni za pojas, kojim ne ugrozavam nikog drugog u saobracaju.
[ Slobodan Milivojevic @ 24.12.2011. 12:20 ] @
Ako je platila kaznu koju je trebalo da plati za taj prekrsaj, koja je manja kad vozis 200 u zoni 120 nego u zoni 60, onda je sve uredu. Bilo bi lose da su je pustili tek tako ako je vec napravila prekrsaj takav kakav jeste.
Mene skoro zaustavili u gradu, isao sam 52km/h (u zoni 50), ali imaju toleranciju za toliko malo prekoracenje, bilo nesto rano ujutru, i pitali da li sam pio nesto, ja rekao kako jeste bilo - jedno pivo jos oko 11h uvece, proverili, aparat pokazao 0.15 promila (do 0.3 je dozvoljeno), i pustili me da idem dalje...
[ jnk @ 24.12.2011. 12:22 ] @
Mene u Hrvatskoj na autoputu snimi pandur na motoru sa ~200 km/h i pusti me uz moralno edukativnu meru(100e). U Srbiji me presretac na autoputu snimi sa 79 preko ogranicenja i tu dobijem prijavu na koju tek cekam sudski postupak da bih izlozio svoju odbranu ali ocekujem pozitivan ishod. Moja olaksavajuca okolnost je sto upadam u onaj deo od 60 do 80 preko ogranicenja van naseljenog mesta. Da sam vozio jos 2 km/h vise prosao bih kao Seka, sa mnogo vecom kaznom(15 dana zatvora(ili hiljadu eur), 14 poena i 8 meseci oduzimanje)
[ Nothingman @ 24.12.2011. 12:29 ] @
Citat: CoyoteKG:
Nego mene zaustavili pre 5 meseci i pisali mi kaznu za pojas... sto mi ne progledase kroz prste ccc. Nego traze 5000 din
Progledaju ljudima koji direktno ugrozavaju saobracaj nenormalnim brzinama, a meni za pojas, kojim ne ugrozavam nikog drugog u saobracaju.
Ugrozavas drzavni budzet, jer ce odatle da ti se placa potencijalno mnogo komplikovanije lecenje ako ti se (daleko bilo) desi neki udes, a nisi bio vezan.
[ DrJekyll @ 24.12.2011. 12:43 ] @
Citat: deki77
Platila kaznu odmah..kako to?
Pa lepo, ima strane tablice, sve je uradjeno po zakonu.
[ anon70939 @ 24.12.2011. 13:02 ] @
Citat: Nothingman: Ugrozavas drzavni budzet, jer ce odatle da ti se placa potencijalno mnogo komplikovanije lecenje ako ti se (daleko bilo) desi neki udes, a nisi bio vezan.
Care, znam ja zasto postoji kazna,
ali nisi procitao ceo moj post.
Citat: Progledaju ljudima koji direktno ugrozavaju saobracaj nenormalnim brzinama, a meni za pojas, kojim ne ugrozavam nikog drugog u saobracaju.
I slazem se da treba da postoji kazna i za pojas, ali mi cudno kako se za tolike brzine gleda kroz prste, a za ovo nije moglo
A kad smo vec kod "Ugrozavas drzavni budzet", prica prepricana 1000 puta. Nece se odatle placati moje "mnogo komplikovanije lecenje", nego iz mog zdravstvenog osiguranja koje na silu uzimaju i ne dozvoljavaju mi da izaberem gde ja da ga ulozim.
[ deki77 @ 24.12.2011. 13:03 ] @
Ma sve ste vi postenjacine prave.
Jurcaju ljudi sa 200kmh po auto putu ili naselju i prodju uz usmeno upozorenje.Ma nisu krivi jer je sve po zakonu.Vazno da imas strane tablice ili drzavljanstvo.A 1000e ako imas viska, nista sporno!.Platis i ponovo za volan.Pa se jos vise us**cis.Jer ti u stvari zakon ne moze nista ako imas love ili pomenute strane tablice.
Kakva strana zemlja,presretaci ...pricanje prica.Kada su radari i kamere skoro na svakih 5km.Ja sam na putu svakih 7 dana i dobro znam sta se radi..odnosno sta ne sme da se radi.U EU.
Ja dobijem 6poena za obilazenje traktora na punoj liniji sa 10kmh.Uz to preglednost je bila 0.5km da nema nikog.Pa mi pametuju kako je mogla da izleti zena na stiklama da je zgazim..Isti oni koji jurcaju po AP. i prolaze nekaznjeno.
[ DrJekyll @ 24.12.2011. 13:35 ] @
Da si obilazio traktor u inostranstvu bio bi kaznjen slicno kao Seka
Ne vozi ona strane tablice da bi se k*rcila, nego zato je vise u inostranstvu nego ovde
[ 3way @ 24.12.2011. 13:37 ] @
Citat: Nothingman: Ugrozavas drzavni budzet, jer ce odatle da ti se placa potencijalno mnogo komplikovanije lecenje ako ti se (daleko bilo) desi neki udes, a nisi bio vezan.
Nije drzavni, nego moj i tvoj :)
Svi mi placamo zdravstveno...
[ 3way @ 24.12.2011. 13:38 ] @
Citat: CoyoteKG:
A kad smo vec kod "Ugrozavas drzavni budzet", prica prepricana 1000 puta. Nece se odatle placati moje "mnogo komplikovanije lecenje", nego iz mog zdravstvenog osiguranja koje na silu uzimaju i ne dozvoljavaju mi da izaberem gde ja da ga ulozim.
E nisam procitao tvoj post...
Pa to zdravstveno nije samo tvoje, to sve ide u jedno bure, pa se deli po potrebi...
[ djordje1979 @ 24.12.2011. 13:41 ] @
Pa ne ugrozava ga. Platio ga je uredno ima sad pravo i da ga koristi kad mu zatreba.
Prvo te na silu nateraju da ga platis a onda te na silu sprecavaju da ga koristis, nije lepo :)
[ Nothingman @ 24.12.2011. 14:01 ] @
Citat: 3way: Nije drzavni, nego moj i tvoj :)
Svi mi placamo zdravstveno...
Pa svi zajedno cinimo drzavu :)
Citat: CoyoteKG:
A kad smo vec kod "Ugrozavas drzavni budzet", prica prepricana 1000 puta. Nece se odatle placati moje "mnogo komplikovanije lecenje", nego iz mog zdravstvenog osiguranja koje na silu uzimaju i ne dozvoljavaju mi da izaberem gde ja da ga ulozim.
Citat: djordje1979: Pa ne ugrozava ga. Platio ga je uredno ima sad pravo i da ga koristi kad mu zatreba.
Prvo te na silu nateraju da ga platis a onda te na silu sprecavaju da ga koristis, nije lepo :)
Zdravstveno osiguranje o kome govorite se izracunava i naplacuje podrazumevajuci odredjeni rizik, odnosno podrazumevajuci, izmedju ostalog, da ljudi koriste pojas u saobracaju. Ako se ne koristi pojas rizik se povecava, pa bi u tom slucaju i zdravstveno osiguranje bilo skuplje. U ovoj situaciji kada svi placamo osiguranje koje u kalkulaciji podrazumeva koriscenje pojasa, lecenje povredjenih osoba koje nisu koristile pojas ide na trosak ostalih gradjana ove zemlje.
[ Ivan Dimkovic @ 24.12.2011. 15:47 ] @
Citat: DrJekyll: Da si obilazio traktor u inostranstvu bio bi kaznjen slicno kao Seka
Ne vozi ona strane tablice da bi se k*rcila, nego zato je vise u inostranstvu nego ovde
Kako gde, recimo u DE je obilazenje traktora legalno plus nezamislivo je da se traktor zadesi na moto ili auto putu. Pravila variraju od zemlje do zemlje.
[ bttp @ 24.12.2011. 15:59 ] @
Na našim autoputevima, 90% vozača koji imaju modernija vozila (koja bez napora idu 160+ km/h), tako i voze, 140-160km/h. Ostalih 10% voze ~130km/h.
Ispod ograničenja voze samo oni čija vozila ni ne mogu brže. Zaključak, retko ko vozi 120km/h, ako mu auto ide brže, skoro niko.
[ Horvat @ 24.12.2011. 16:37 ] @
sta je sporno? pa samo ovo
Citat: Sigurno je samo da će pevačica uz novčanu kaznu dobiti i zabranu upravljanja motornim vozilom na teritoriji Srbije u trajanju od osam meseci - tvrdi Okanović i dodaje da će do pravosnažnosti presude pevačica imati pravo na žalbu.
sto ovo nije ispostovano,nego je ona posle kesiranja odmah sela za volan
(pod uslovom da je tacno da se ovakva kazna izrice)
[ anon70939 @ 24.12.2011. 16:37 ] @
To moje i tvoje zdravstveno osiguranje...
U inostranstvu, bar u CH, primas te pare na ruke i imas pravo da biras ustanovu i nivo svog zdravstvenog osiguranja. Ja nisam doduse imao jer sam tamo bio ilegalno, ali secam se moj kum, svakog prvog, pravo u "postu" i 800CHF daje na razlicite racune.
Dakle on ima pravo da bira osiguranje. Ako hoce verovatno moze i duplo vise za neko privatno osiguranje
To sto ti kazes da je "moje i tvoje" gledaj na drugi nacin. Ovo je drzavno pa ga ti zoves "moje i tvoje".
Jel to znaci, ako recimo se osiguras od kradje kod privatne kompanije, i ako te neko opljacka zato sto nisi ugradio alarm ekstra klase, da ja opterecujem tvoje osiguranje???? NETACNO. Opterecujem osiguravajucu kucu, koja je svesna rizika, da se ja razbolim, sudarim, ili me opljackaju. Ali imaju gomile osiguranika kojima se nista ne desava i raspolazu sa parama na razne nacine.
Ovi nasi oduzimaju nama pravo da biramo gde cemo sa svojim novcem, silom ti uzimaju za drzavno osiguranje, i onda ti jos lupaju kazne da bi zastitili taj novac.
Eto ja mozda radim samo 7-8 godina, i mesecno mi ide po 8-9000 din na to osiguranje. To je velikih 8500E samo od mene. A sta, prehladio sam se par puta, i toliko o mom iskoristavanju "tvojih para" iz osiguranja.
Da ne pricam o mom caletu koji ima 35-40 godina radnog staza, i dosta vecu platu od mene, i nije koristio nase osiguranje...
A najgore od svega, kad ti se stvarno desi ne daj Boze neka bolest, ili povreda, onda ides kod ovih nasih šintera i moraš da ih podmićuješ sa ogromnim parama da bi imao neke koristi od onoga što si ceo život plaćao. Ako ne, onda ko zna, možda se i trude da ljudi što pre umru, da što manje košta lečenje
Dakle ta prica o tome kako ugrozavamo "drzavni budzet" nema smisla.
Ali postujem da treba da se veze pojas. u 99% slucajeva ga vezem, ne zato sto se plasim kazne, nego zato sto mi je udobnije u sedistu, i bezbednije je ukoliko iskrsne neka nepredvidjena situacija.
To sto su me uhvatili bez pojasa, presao sam od bolnice do prodavnice, 600m i nisam imao srece da mi se "progleda kroz prste". Verovatno zato sto nisam vozio 200 km/h.
[ Nothingman @ 24.12.2011. 17:38 ] @
@CoyoteKG
Mesas "frogs and grandmothers" :)
Mnogo toga si se dotakao u postu, a vecina nije vezana za ovu prichu. Kako je u Svajcarskoj je problem Svajcarske. Mi koristimo ovaj model koji koristimo. Da li je dobar, ili je bolji neki drugi, to nije tema ovde, a i ubrzo bi se sve pretvorilo u diskusiju socijalizam vs kapitalizam, kao i mnogo puta do sada na forumu. Uglavnom, kod nas je osiguranje obavezno, i nema smisla da raspravljamo o hipotetickim situacijama kako bi to trebalo da bude.
Citat: CoyoteKG:
To sto ti kazes da je "moje i tvoje" gledaj na drugi nacin. Ovo je drzavno pa ga ti zoves "moje i tvoje".
Jel to znaci, ako recimo se osiguras od kradje kod privatne kompanije, i ako te neko opljacka zato sto nisi ugradio alarm ekstra klase, da ja opterecujem tvoje osiguranje???? NETACNO. Opterecujem osiguravajucu kucu, koja je svesna rizika, da se ja razbolim, sudarim, ili me opljackaju. Ali imaju gomile osiguranika kojima se nista ne desava i raspolazu sa parama na razne nacine.
Ako je osiguravajuca kuca kao uslov isplate zahtevala da ugradis kameru, ti ces morati da je ugradis, u suprotnom neces dobiti novac. Upravo ta bezbednosna mera utice na kalkulaciju cene osiguranja koju ti oni ponude. U suprotnom bi cena bila veca, jer je i rizik veci. Slicno je i sa zdravstvenim osiguranjem. U kalkulaciju cene osiguranja je uracunato vezivanje pojasa. Tu drzava ima dve opcije:
a) da natera gradjane da vezu pojas kako bi cena osiguranja bila realna
b) da ti u slucaju saobracajne nesece odbiju placanje lecenja ako nisi vezao pojas
Odabrali su prvu varijantu, jer u slucaju varijante b) obavezno osiguranje vise ne bi imalo smisla (svelo bi se na sistem u kome osiguranje nije obavezno)
Citat: CoyoteKG:
Eto ja mozda radim samo 7-8 godina, i mesecno mi ide po 8-9000 din na to osiguranje. To je velikih 8500E samo od mene. A sta, prehladio sam se par puta, i toliko o mom iskoristavanju "tvojih para" iz osiguranja.
Da ne pricam o mom caletu koji ima 35-40 godina radnog staza, i dosta vecu platu od mene, i nije koristio nase osiguranje...
A najgore od svega, kad ti se stvarno desi ne daj Boze neka bolest, ili povreda, onda ides kod ovih nasih šintera i moraš da ih podmićuješ sa ogromnim parama da bi imao neke koristi od onoga što si ceo život plaćao. Ako ne, onda ko zna, možda se i trude da ljudi što pre umru, da što manje košta lečenje
Nemoj ovu diskusiju da shvatas licno, ja samo govorim kako sistem funkcionise. To sto si ti dao odredjenu svotu u osiguranje, a koristio si ga manje i dalje ti ne daje pravo da krsis uslove tog osiguranja. Dovoljna je jedna ozbiljnija nesreca i da sav taj novac koji si im platio iskoristis visestruko (daleko bilo). To i jeste poenta osiguranja, da smo svi obezbedjeni u slucaju nesrece. U savrsenom slucaju, bilo bi moguce izracunati tacno koliko svako od nas treba da da novca kako bi sve nesrece bile pokrivene tacno u dinar, i kojih pravila se moramo pridrzavati da se broj nesreca smanji (kako bi taj ulozeni novac bio dovoljan da ih pokrije). U takvom sistemu, svako ko se ne pridrzava tih pravila dovesce do toga da je ukupan trosak veci od novca koji smo svi zajedno dali, i to je ona suma koja nas sve zajedno udara po dzepu.
Dakle, nema potrebe da idemo u shirinu, i da pricamo da li je ovaj sistem bolji ili je bolji sistem gde osiguranje nije obavezno. Drzimo se naseg slucaja. A u njemu je situacija ovakva kako sam je opisao.
[ DrJekyll @ 24.12.2011. 18:10 ] @
Citat: Horvat
sto ovo nije ispostovano,nego je ona posle kesiranja odmah sela za volan
Procitaj do kraja sta si citirao:
Citat: i dodaje da će do pravosnažnosti presude pevačica
[ Horvat @ 24.12.2011. 18:12 ] @
a ovo nije pravosnazno? otisla kod sudije - priznala - platila
sta tu "pravosnaznije" moze biti??
(btw, sta ako te pandur navata posle radnog vremena sudije? cekas u pritvoru (ako su takve kazne, da ne moze na licu mesta on da ti napise,nego mora sudija)?)
[ kandorus @ 24.12.2011. 18:42 ] @
Pa na svaku (čak i svakakvu) presudu postoji rok žalbe. Tek po isteku tog roka i pod uslovom da se niko nije žalio u tom roku presuda postaje pravnosnažna (ko zna možda tužioc uloži žalbu da bi još jednom bio u neposednoj blizini Seke). Tako da Sekica nije ni mogla da ide u aps "do pravnosnažnosti presude". A kako je to (kobajagi) prvi put da ide dvesta nema osnova da se sumnja da će ponoviti prekršaj pa je se može pustiti na slobodu na "časnu pionirsku reč".
Uostalo, čak i da je dobila koji mesec u Padinskoj Skeli o državnom trošku ne znači da ide odmah. To zavisi od rešenja koje se donese. Možda trenutno u Padinskoj nema slobodnih apartmana. A osim toga Srbija je demonkratska država pa se kazne mogu "odrobijati" i u sopstvenoj kući (ako to važi i za strance) (osim ako je Sekica beskućnica).
[ ventura @ 24.12.2011. 18:54 ] @
Ma ja mislim da je trebalo da dobije sto udaraca bičem po leđima... Šta koj k novčane kazne.. Bičevanje je prava stvar!
[ jandrino jato @ 24.12.2011. 18:57 ] @
ja mislim da o njoj na ES ne treba ni da pisemo!
[ djura63 @ 24.12.2011. 19:13 ] @
Citat: Ivan Dimkovic
Kako gde,u DE je obilazenje traktora legalno
Verovatno si mislio na preticanje traktora sa prelaskom preko pune linije. Mnogi, pogrešno, misle da je to dozvoljeno.
[ djura63 @ 24.12.2011. 19:17 ] @
Mislio sam da se kazneni poeni baš ovako ,,zarađuju'', a ustvari to zavisi samo od toga koliko si simpatičan policajcu?!
[ DrJekyll @ 24.12.2011. 21:24 ] @
Citat: Horvat
a ovo nije pravosnazno? otisla kod sudije - priznala - platila
sta tu "pravosnaznije" moze biti??
Na svaku presudu imas pravo zalbe, toliko i toliko dana, tek posle toga presuda postaje pravosnazna
Citat: btw, sta ako te pandur navata posle radnog vremena sudije? cekas u pritvoru (ako su takve kazne, da ne moze na licu mesta on da ti napise,nego mora sudija)?)
Jedan sudija je uvek dezuran, koji se zove po potrebi
[ Flo33 @ 24.12.2011. 22:35 ] @
Ne znam kada su se vase kolege vozale po Sloveniji, ali ako te upuca radarom, nema sanse da se zaboravi uz ''no no'' jer svako slikanje ostaje u memoriji. Poluautamatski je, pandur ga samo pridrzava. Iskusio na svojim ledjima. A kazne su ludacke. Pre 3 meseca su ih duplirali.
[ New Village DC @ 25.12.2011. 00:45 ] @
Citat: jandrino jato: ja mislim da o njoj na ES ne treba ni da pisemo!
Da li bi, molim te, mogao da nam kazes zasto?
Pa ljudi, svi jurcaju na autoputu. Naravno svi koji mogu da "razviju" :) . Po mom licnom misljenju, jurcanje na auto putu je mnogo manje opasno nego na bilo kom drugom putu. A sto se Seke tice: pa cim su je priveli, znaci da joj nisu bas gledali kroz prste...
[ deki77 @ 25.12.2011. 07:04 ] @
Citat: djura63: Verovatno si mislio na preticanje traktora sa prelaskom preko pune linije. Mnogi, pogrešno, misle da je to dozvoljeno.
Da to samo kod nas je pojava.Ono o cemu je naglaseno vidi se na slici.
Ako postoji zabrana preticanja i pune linije,dodata je tablica "osim traktora".Ispod znaka.
Kod mene je slucaj da je u gradu(predgradju) puna linija bar 2km(naseljeno mesto),a freze, traktori,i ostala mehanizacija je stalno prisutna.Mnogima su dozvole "otisle"...medju njima je velik br.taxista.
nem. ausgenommen = osim
[ Zarko Silic @ 03.01.2012. 09:39 ] @
... a koliko biceva, ili cega vec , treba da dobije ova?
Citat: Hrvatska policija je 26-godišnju Makedonku, zbog vožnje automobila od 246 kilometara na sat, kaznila novčanom kaznom i zabranom upravljanja vozilom na području Hrvatske u sljedećih godinu dana.
http://www.dnevniavaz.ba/globu...heom-vozila-246-km-na-sat.html
Pa Seka se samo vozikala naspram ove Makedonke.
P.S.
Sve sami Japanci i Korejanci
[ su27killeryu @ 03.01.2012. 13:30 ] @
Makedonka "radi" dobro cim je "zaradila" Porsea :) inace 246 km/h nije opasna brzina za (prazan i suv) autoput, ali zato 250 km/h po kisi..hmm
[ Ivan Dimkovic @ 03.01.2012. 13:34 ] @
Pa ako je 4 AM, nema nikog... :)
[ anon70939 @ 03.01.2012. 13:40 ] @
Citat: su27killeryu: inace 246 km/h nije opasna brzina za (prazan i suv) autoput
kako mozes takvu glupost da napises...
[ Nabukodonosor @ 03.01.2012. 14:06 ] @
Pa na slici se vidi da nije 4AM vec 12 i nesto PM.
[ Zarko Silic @ 03.01.2012. 16:12 ] @
Citat: su27killeryu: Makedonka "radi" dobro cim je "zaradila" Porsea :) inace 246 km/h nije opasna brzina za (prazan i suv) autoput, ali zato 250 km/h po kisi..hmm
Mozda je intelektualka?
P.S. Kao i nasa Sekica.
[ su27killeryu @ 03.01.2012. 17:57 ] @
Citat: CoyoteKG: kako mozes takvu glupost da napises...
Tako sto ja vozim 400 KS a ti 100
Hiljade automobila dnevno voze njemackim autoputem tom i vecom brzinom, da to nije bezbjedno Njemci bi poodavno zabranili.. Zasto prvo ne razmislis sta ces reci nego odmah kazes nekome da pise glupost? Koliko puta si vozio 250 km/h autoputem?
[ Java Beograd @ 03.01.2012. 18:01 ] @
A zašto je onda zabranjeno u 99% drugih zemalja ?
[ anon70939 @ 03.01.2012. 18:03 ] @
Ne kazem da ne mogu da vozim 250 na sat. Verovatno i ne mogu, ali ne bih ni pokusao. A pogotovo ne bih tvrdio kako je to skroz bezbedno.
[ Ivan Dimkovic @ 03.01.2012. 19:44 ] @
Evo vratih se sa posla malopre, i zbog ES-a sam morao da prebacim 250 km/h 2 puta - nisam mogao vise zato sto su mi zimske gume rangirane za malo manje pa da ne bude previse hehe :-))))
Bezbednost je funkcija brzine i uslova na putu. Pricati o brzini i bezbednosti je besmisleno ako se ne uzmu i drugi faktori u toj "jednacini" kao sto su uslovi na putu i kvalitet samog puta.
250 km/h je savrseno bezbedno na odgovarajucem auto putu i pri odgovarajucim uslovima (bez guzve, auto put sa 3 trake u jednom pravcu bez ostrih krivina, van gradskih zona, dobar asfalt bez ostecenja itd...). Kada uslovi nisu odgovarajuci, nekad ni 100 km/h nije bezbedno na auto putu i zbog toga se ogranicavaju brzine na tim mestima i na ispod 80 km/h ako treba.
Citat: Java Beograd
A zašto je onda zabranjeno u 99% drugih zemalja ?
Cista politicka stvar. Mozes primetiti da je 120 km/h ogranicenje koje stoji decenijama iako su automobili (motori, kocioni i bezbednosti sistemi) drasticno uznapredovali od tada.
Malo je bizarna da je podjednaka brzina bezbedna za jednog ficu iz 1975-te i jednu Ford Fiesta-u iz 2011 sa ESP-om, ABS-om, daleko kvalitetnijim gumama itd....
Eto prosle godine Spanci su imali genijalnu ideju da >smanje< max. brzinu ispod 120 - pa se to neslavno zavrsilo. Da su to uspeli, za 10-15 godina bi deca ucila da je to "max. bezbedna brzina" iako su njihovi roditelji vozili brze, legalno i zvanicno "bezbedno". Gluposti.
[ Java Beograd @ 03.01.2012. 19:56 ] @
Naravno je da su automobili sve bolji i bolji, kao i putevi (globalno uzevši) ali ljudska reakcija nije ništa bolja nego što je bila pre 10 - 50 -100 godina. salžem se da je 120 km/h pravziđeno ograničenje na dobrim autoputevima, ali 250 km/h se nikako ne može nazvati bezbednom vožnjom.
[ anon70939 @ 03.01.2012. 20:01 ] @
Pune bolnice i groblja ljudi koji su bezbedno vozili u bezbednim automobilima... a i ljudi koji su vozili po ogranicenjima, pa ih pocistili ti bezbedni ljudi...
Jeste suludo na dobrom putu voziti 120km/h sa dobrim autom. 150-160 sa dobrim autom mozda moze da se nazove bezbedno, ali 250 nikako.
[ Java Beograd @ 03.01.2012. 20:01 ] @
Posebna je priča (mnogo puta prežvakana na ovom forumu) kad drugi učesnik u saobraćaju pogleda u retrovizor, tebe vidi kao tačkicu u retrovizoru, tj. jako udaljenog, i mirno krene u preticanje. Kad ono - međutim. Ti se u svojim hi-tech kolima na hi-trech autoputu zakucaš u njega u roku od 3 sekunde, jer si "bezbedno" vozio 250 ili 300 km/h.
[ Ivan Dimkovic @ 03.01.2012. 20:09 ] @
Citat: CoyoteKG: Pune bolnice i groblja ljudi koji su bezbedno vozili u bezbednim automobilima... a i ljudi koji su vozili po ogranicenjima, pa ih pocistili ti bezbedni ljudi...
Jeste suludo na dobrom putu voziti 120km/h sa dobrim autom. 150-160 sa dobrim autom mozda moze da se nazove bezbedno, ali 250 nikako.
Pune su bolnice i groblja onih koji su poginuli / tesko povredjeni u sudarima sa brzinama prilicno ispod 100 km/h.
Zapravo njihov broj pri prevezenom kilometru je bar 3x veci od deonica gde se vozi iznad 120 km/h tamo gde je legalno.
Prema tome, malo je besmisleno potezati takav argument kao nekakav univerzalan razlog da je voznja iznad 200 km/h implicitno nebezbedna.
Citat: Java Beograd
Posebna je priča (mnogo puta prežvakana na ovom forumu) kad drugi učesnik u saobraćaju pogleda u retrovizor, tebe vidi kao tačkicu u retrovizoru, tj. jako udaljenog, i mirno krene u preticanje. Kad ono - međutim. Ti se u svojim hi-tech kolima na hi-trech autoputu zakucaš u njega u roku od 3 sekunde, jer si "bezbedno" vozio 250 ili 300 km/h.
E vidis, ovde je DALEKO bitnija kultura voznje od bilo cega drugog.
U jednoj Holandiji ili Belgiji se ja osecam nebezbedno i na 130-140 km/h i ne preticem cesto, zato sto Belgijanci i Holandjani imaju takvu kulturu voznje da iskacu u levu liniju cesto i sa jako malom distancom od automobila iza u toj levoj traci. Pretpostavljam da je to zbog toga sto nije uobicajeno (da ne pricamo o legalnosti) da diferencijal brzine izmedju automobila u srednjoj i levoj traci bude iznad 20-30 km/h u proseku.
O Americi sa njihovim preticanjima na obe strane i svim klasama vozila u svim trakama necu ni da pricam.
Sa druge strane, Svabe, recimo daleko obazrivije prelaze u levu traku posto znaju da postoje automobili koji idu daleko brze od njih. Zbog toga u Svabiji voznja od >200 km/h nije nista specijalno manje bezbedna iz prostog razloga sto je kultura voznje takva da omogucava voznju takvom brzinom bez velikog broja udesa.
Uzgred, isti ti Holandjani recimo - promene svoj nacin voznje kad predju u DE recimo pa dobro gledaju u retrovizor pre nego sto predju u levu traku, dok u Holandiji skacu u nju ko zecevi.
[ Java Beograd @ 03.01.2012. 20:28 ] @
Kultura vođnje je uvek alfa i omega bezbednog saobraćaja.
[ X Files @ 03.01.2012. 20:41 ] @
E sad zamislite sezonu godisnjih odmora u Srbiji, kada se na autoputu sretnu svi stilovi voznje.
Cela leva traka vozi debelo preko 150, bez nekog veceg rastojanja. Desna traka je nekako ogranicena na 80, jer uvek ima teretnih vozila.
120 km/h (ogranicenje) se ne moze uspostaviti jer te stalno neko vozilo 'gura' cas desno, cas levo. Ne vredi.
[ Ivan Dimkovic @ 03.01.2012. 21:02 ] @
Kultura voznje u Srbiji mozda jeste nesto manja od, sta znam, Nemacke - ali u poredjenju sa nekim delovima USA je i Srbija pojam civilizacije.
Ja sam skoro bas bio u Texas-u i ono je da se krstis sa obe ruke sta rade po putevima... tipa Dodge Ram traktor ti uskoci sa desne strane na milimetar ispred tebe... Manji "School Bus" te zaobilazi u zoni suzenja auto puta gde je ostala jedna (1!) traka sa malo jos prostora zbog zaustavne i nekog jadnog asfalta jos malo (preko puta u drugom smeru sudar sa bar 10 vatrogasnih vozila) - cova hoce da prodje... trebao mi je bensedin posle svega toga.
O njihovim automobilima (krsinama teskim preko 2 tone sa kocnicama kao da su od vune) necu da pricam... ono mozda ja jesam navikao na relativno kvalitetna kola ali brate, Fiat Panda je >zakon< za onaj Chrysler 300 kome krenu tockovi da skripe dok skreces u raskrsnici nekom smesnom brzinom (o jeftinom rent-a-car Mustangu necu ni da pricam... koji je to krs)
Kad sam zivu glavu izvukao tamo...
[ Zarko Silic @ 03.01.2012. 23:00 ] @
Citat: Ivan Dimkovic: Kultura voznje u Srbiji mozda jeste nesto manja od, sta znam, Nemacke - ali u poredjenju sa nekim delovima USA je i Srbija pojam civilizacije.
To je zato sto u Srbiji nema kauboja.
( sve sam indijanac do indijanca)
Citat: Ivan Dimkovic: ono mozda ja jesam navikao na relativno kvalitetna kola ali brate, Fiat Panda je >zakon< za onaj Chrysler 300 kome krenu tockovi da skripe dok skreces u raskrsnici nekom smesnom brzinom (o jeftinom rent-a-car Mustangu necu ni da pricam... koji je to krs)
Ajoj, nemoj da te cuje storm48.
Kada sam prosli put napisao nesto slicno, momak je hteo noge da mi polomi . Trazio je da mu postavim slike kako sam rastavljao taj krs, a meni nije bilo do slikanja. Molio sam Boga da ga se kurtalisem sto pre.
Inace,
Citat: Ivan Dimkovic:Cista politicka stvar. Mozes primetiti da je 120 km/h ogranicenje koje stoji decenijama iako su automobili (motori, kocioni i bezbednosti sistemi) drasticno uznapredovali od tada.
to da, ali su zakoni fizike isti decenijama (mozda i nesto duze ), a oni su neumoljivi. Tehnicki detalji na savremenom automobilu mogu najvise 10 % da uticu:
240 se od 120 razlikuje za 100%!!
[Ovu poruku je menjao zarsilic dana 04.01.2012. u 00:13 GMT+1]
[ Ivan Dimkovic @ 03.01.2012. 23:11 ] @
Kako onda objasnjavas onu staru ADAC statistiku gde je kolicina udesa po prevezenim kilometrima opadala tokom godina drasticno?
Zakoni fizike jesu isti, ali su automobili i putevi drasticno bolji - a to ocigledno utice sasvim dovoljno.
[ Zarko Silic @ 03.01.2012. 23:20 ] @
Hm, mozda si u pravu, sve bi to mogla biti politika.
A sta mislis, kome bi Svabe prodale svoje supersonicne automobile ako bi se rigorozno sprovodio zakon o ogranicenju brzine kretanja (posto i u Nemackoj postoji ogranicenje)?
Spomenuci samo jedan podatak koji verovatno vecina ne zna: Citroen DS, popularna Ajkula, napravljena jos pre vise od 40 godina ima manji zustavni trag nego danasnji najsavremeniji automobili sa svim ABS-ima, ASR-ima, ESP-ima i drugim "ima".
Ami 6 je bio jos bolji po tom pitanju
[ Ivan Dimkovic @ 03.01.2012. 23:24 ] @
Citat: zarsilic
Hm, mozda si u pravu, sve bi to mogla biti politika.
A sta mislis, kome bi Svabe prodale svoje supersonicne automobile ako bi se rigorozno sprovodio zakon o ogranicenju brzine kretanja (posto i u Nemackoj postoji ogranicenje)?
Politika je jedno, statistika je nesto sasvim drugo.
Na kraju krajeva, ako smatras u nepristrasnost ADAC statistike kao i studija izvrsenih na zahtev zelenih i levicara koje su ih ucutkale (posle su promenili pesmu i fokusirali se na ekologiju, sto jeste tacno - automobili koji idu >200 km/h visestruko zagadjuju zivotnu sredinu u poredjenju sa istim automobilima u rezimu voznje oko 100-120) imamo isti slucaj sa Montanom gde je broj smrtnih slucajeva porastao posle uvodjenja ogranicenja brzine.
Politicari ovo nazivaju "paradoksom" posto, naravno, eliminisu najjednostavnije objasnjenje zato sto nije politicki podobno.
Osim ako ne smatras da i Montana ima neku zescu auto industriju koju treba da stiti pa su i oni falsifikovali policijske izvestaje o udesima posle 1998-me :-)
Na zalost, danas na svetu imamo samo jedno mesto gde je moguce videti da visoke brzine >nisu< automatski nebezbedne. Pre 10 godina je postojalo jos jedno mesto, Montana, gde je ukidanje tih sloboda doprinelo pogorsanju bezbednosti u saobracaju.
Citat:
(posto i u Nemackoj postoji ogranicenje)?
Zaboga, pa naravno da postoji ogranicenje i da treba da postoji - tamo gde je potrebno. Poenta price je da postoje deonice gde nije neophodno i Nemci su danas sami na svetu po tom pitanju (ne racunam Isle of Man) od kada su politicari u Montani odlucili da "DO SOMETHING" i povecaju im statistiku smrtnih slucajeva...
[ Zarko Silic @ 03.01.2012. 23:37 ] @
Pazi, i sam kazes da su Nemci jedini po tom pitanju brzina na cestama.
Da li mislis da su oni slucajno jedini na Svetu?
Da li mislis da bi Zeleni nastupali sa nozem u ledja, bez obzira sto u svom imenu nose epitet zeleni?
Da li mislis da statistika uvek mora biti realna iako je korektno i kako kazes, nesumljivo, napravljena?
Evo navescu jedan primer: za ovu postavljenu statistiku presudnu ulogu imaju bilioni predjenih kilometara. To je ono sto posmatracu koji malo pocne da mozga odmah zapadne za oko, a nigde ne kaze kolika je, na primer razlika u broju predjenih kilometara po prosecnom vozacu tad i danas?
P.S. Da ne bude zabune: i ja smatram da je spora voznja na monotonim putevima, poput autobanova, nebezbedna i opasna. Da izaziva preterani umor i da negativno utice na reakciju.
[Ovu poruku je menjao zarsilic dana 04.01.2012. u 00:47 GMT+1]
[ Ivan Dimkovic @ 03.01.2012. 23:56 ] @
Nemci su jedini na svetu zato sto postoji dovoljno jak lobi koji moze da se odupre klasicnoj politickoj zelji namicanja jos vise love od kazni i plasenju ljudi sa pricom "brzina ubija".
To je politika. Drugi to nemaju pa gazduje standardna prica.
Ali ne moze politika iskriviti cinjenicu da su u Nemackoj putevi solidno sigurni (nisu najsigurniji na svetu ali su svakako u grupi sigurnih) i da nema razlike u broju smrtnih slucajeva na deonicama gde nema ogranicenja brzine. Da to nije tako, ni u ludilu ne bi mogli da odrze takvu situaciju zato sto bi izuzetno narastao broj ljudi kojima je neko izginuo zbog toga.
Bas kao sto nikakva politika ne moze da sakrije cinjenicu da je uvodjenje limita na ruralnim putevima Montane pogorsalo situaciju.
[ su27killeryu @ 04.01.2012. 02:08 ] @
"Ne kazem da ne mogu da vozim 250 na sat. Verovatno i ne mogu, ali ne bih ni pokusao. A pogotovo ne bih tvrdio kako je to skroz bezbedno."
Coyote sta ti znaci to "skroz bezbedno"?! 100% bezbjedan nisi ni u svojoj kuci jer moze meteor da te poklopi. 40 km/h je na autoputu sasvim sigurno mnogo manje bezbjedno od 250 km/h jer je mnogo veca vjerovatnoca da se pospani turcin sleperom zakuca u tebe...slazem se da je recimo 120 km/h bezbjednije od 200 km/h, ali isto tako je 100 km/h bezbjednije od 120 km/h (hm, relativno ali recimo da jeste), zasto onda ogranicenje nije 100 nego bas 120?! Zato sto je razlika vrlo minimalna u smislu da je 100 bezbjednije od 120 0,001%, bezbjednije od 200 0,003 % a bezbjednije od 250 0,005%...naravno govorimo o uslovima kada nema nikoga ispred tebe a ne kada se priblizavas pospanom turcinu
Citat: zarsilic: to da, ali su zakoni fizike isti decenijama (mozda i nesto duze ), a oni su neumoljivi. Tehnicki detalji na savremenom automobilu mogu najvise 10 % da uticu:
240 se od 120 razlikuje za 100%!!
[Ovu poruku je menjao zarsilic dana 04.01.2012. u 00:13 GMT+1]
tacnije za vise od 100%, ali kakve veze fizika ima sa tim kad vozis svojom trakom pored tebe su bankine a ispred tebe nema nikoga (u iducih 500 metara)? U Njemackoj je na dobrom dijelu autoputa brzina neogranicena ali ako napravis neku glupost DEBELO ces to da platis, pogotovo ako bude povrijedjenih/poginulih...i svi oni to znaju, tako da nesreca na autoputu gotovo i da nema, jedino ima onih lancanih sudara kada je lose vrijeme i kada se vozi ~100 km/h...
Citat: zarsilic: Hm, mozda si u pravu, sve bi to mogla biti politika.
A sta mislis, kome bi Svabe prodale svoje supersonicne automobile ako bi se rigorozno sprovodio zakon o ogranicenju brzine kretanja (posto i u Nemackoj postoji ogranicenje)?
Spomenuci samo jedan podatak koji verovatno vecina ne zna: Citroen DS, popularna Ajkula, napravljena jos pre vise od 40 godina ima manji zustavni trag nego danasnji najsavremeniji automobili sa svim ABS-ima, ASR-ima, ESP-ima i drugim "ima".
Ami 6 je bio jos bolji po tom pitanju
"supersonicni" automobili ne sluze samo za razvijanje max brzine, vise za tu neku sigurnost u preticanju i izvlacenju iz "nezgodnih situacija"..postoji i nesto sto se zove prosjecna bezbjedna brzina, sa tom ajkulom koju si pomenuo ona je bar 20% niza od novih supersonicnih automobila, a vrijeme je novac
i odakle ti ta glupost da se ajkula zaustavlja bolje od najsavremenijih automobila, imas li ikakav relevantan link koji to moze da potvrdi i zasto nemas?
Citat: zarsilic: Pazi, i sam kazes da su Nemci jedini po tom pitanju brzina na cestama.
Da li mislis da su oni slucajno jedini na Svetu?
Da li mislis da bi Zeleni nastupali sa nozem u ledja, bez obzira sto u svom imenu nose epitet zeleni?
Da li mislis da statistika uvek mora biti realna iako je korektno i kako kazes, nesumljivo, napravljena?
Evo navescu jedan primer: za ovu postavljenu statistiku presudnu ulogu imaju bilioni predjenih kilometara. To je ono sto posmatracu koji malo pocne da mozga odmah zapadne za oko, a nigde ne kaze kolika je, na primer razlika u broju predjenih kilometara po prosecnom vozacu tad i danas?
P.S. Da ne bude zabune: i ja smatram da je spora voznja na monotonim putevima, poput autobanova, nebezbedna i opasna. Da izaziva preterani umor i da negativno utice na reakciju.
[Ovu poruku je menjao zarsilic dana 04.01.2012. u 00:47 GMT+1]
hmm a kakve konkretno ima razlike to koliko jedan vozac predje km? niko nikog danas ne bije po usima da mora da ide da se vozi a slazem se sto se tice negativnog uticaja na reakciju, ja znam za sebe da mnogo bezbjednije vozim kad idem idealnom brzinom nego onom koja je propisana za ficu sa neispravnim brisacima i celavim gumama koji vozi kroz neki pljusak
[ Aleksandar Đokić @ 04.01.2012. 07:56 ] @
Citat: "supersonicni" automobili ne sluze samo za razvijanje max brzine
super what?
supersonican je izraz koji se koristi za brzine iznad brzine zvuka...
Citat: sto je razlika vrlo minimalna u smislu da je 100 bezbjednije od 120 0,001%, bezbjednije od 200 0,003 % a bezbjednije od 250 0,005%
ne, ne gleda se brzina vec zaustavni trag, pa tako imas razlicitu max brzinu na razlicitim putevima
[ Java Beograd @ 04.01.2012. 09:35 ] @
Istine radi, ovaj grafikon predstavalj broj fatalnih slučajeva, tj. smrti. A to je najviše smanjeno uvođenjem obaveznog vezivanja pojaseva i uvođenjem air-begova u osnovnu opremu automobila. Naravno i konstrukcija automobila se menja tako da štiti putnike. Nema to baš mnogo veze sa brzinama.
[ Ivan Dimkovic @ 04.01.2012. 10:10 ] @
Mozda i jeste tako, ali opet stoji cinjenica da u DE ljudi ne umiru kao klade od visoke brzine po auto putevima vec te deonice imaju smrtne statistike koje spadaju u sasvim dobre za zapadnu EU.
Da je prica koja se servira u ostalom delu sveta tacna, svako u DE bi imao nekog clana familije koji je izginuo na uzasno smrtonosnom autobahn-u gde se vozi jezivim brzinama od preko 200 km/h.
Ista prica sa tom nesrecnom Montanom - uveli ogranicenje, i broj smrti po ruralnim putevima se povecao. Zvali oni to paradoksom ili ne, to je ono sto se desilo. Postoji sasvim jednostavno objasnjenje za to - da je zbog velike duzine puteva i monotonosti veca brzina od sada dozvoljene poboljsavala bezbednost zato sto je ljude cinila budnijim, ali to je jeres za "brzina ubija" poklonike pa tako pricamo o "paradoksu".
Copyright (C) 2001-2025 by www.elitesecurity.org. All rights reserved.
|