[ aleksandarwest @ 02.01.2012. 01:27 ] @
U Beogradu trenutno obavlja taksi delatnost oko 7500 vozaca sa svojim vozilima koja godisnje predju u proseku po 60000km.Iz navedenog se moze zakljuciti da beogradski taksisti poseduju iskustvo potrebno da ocene koje su to marke automobila zahvalne za odrzavanje ako se uzme u obzir da je auto postao luksuz u Srbiji.Mercedes ,Audi,Toyota, i u novije vreme Fijat sa svojim modelom Stilo samo su neke marke koje taksisti preferiraju kada je u pitanju taksi prevoz u Beogradu.Kada smo zvali ljude iz taxija oni su se ljubazno ponudili da sa nama podele iskustva svojih vozaca koje u najkracem glasi.....Mercedes i nista drugo.Sve posle mercedesa je klasa dole.Da li se i vi slazete i ima li nesto bolje od Mercedesa

[Ovu poruku je menjao bakara dana 02.01.2012. u 13:07 GMT+1]
[ Dexic @ 02.01.2012. 01:46 ] @
Po stranu sto se ne isplati biti taxista u BG (ne mogu da zamislim kako oni u NS tek zarade)
[ botr @ 02.01.2012. 08:35 ] @
Da se ne isplati ne bi bilo 7500 taksista.
Mercedes w210
[ Dexic @ 02.01.2012. 09:00 ] @
Ne isplati se biti taksista.
Isplati se biti bezobrazan lazljiv taksista, ali i to nije ko zna sta (kao oni sto naplacuju 5000 sa aerodroma do NBG i slicne nebuloze)

To sto svaka shusha ima auto i njime moze bar neku paru da zaradi je drugo. Ako uzmes u obzir akanje vozila, amortizaciju, pljuvanje raznih pijandura, ljude koji te zadrze 2 sata u zutoj traci na NBG ka gradu, jer bash u spicu moraju tamo, gorivo i porez drzavi... daleko si od OK zarade.

Na temu.. Citroene retko vidjam po gradu uopste, ali imam utisak da su se dobro pokazali kao Taxi vozila (francuska uopste, amortizeri, dobro za nase "puteve").
[ Boris Tadić @ 02.01.2012. 13:20 ] @
Svako ce ti reci za svoj auto da je najbolji.

Sve Dacie prelaze po 400000 km, Hyundai-i takodje, Ford Focus je svaki drugi taxi, Reno Laguna, Skoda Octavia, Fabia karavan.

Raspitaj se posto kosta anlaser za najjeftinijeg Mercedesa C200 CDI ili posto je jedna nova guma GoodYear Eagle F1 17" ili 18".

A to da se taksiranje ne isplati, to mozda u nekoj bajci. Dozvole za rad placaju po 10-15k evra i cekaju po 5 godina da bi krenuli da rade.

Uzmi + i -, bez prosecnih 80-90 dinara po kilometru niko ne vozi u BG. Automobil te kosta 15-20, maksimalno 30 din/km ako je neki noviji.

Bez 40-50 evra dnevno se ne vraca kuci nijedan, budi siguran u to.
[ pudar @ 03.01.2012. 02:44 ] @
Taxiranje se nikako NE ISPLATI!

Nista se ne ceka, dozvole se nista ne placaju, jer ne mogu ni da se dobiju.

40-50 evra dnevno - DA, ali kad odbijes osnovne troskove ostane 15-18(znaci, ni 20).
Ko bi normalan dao 10-15k evra da udje u posao koji nista ne donosi, a trazi tvoje licno angazovanje 10-14h dnevno!?

Vanredni, ozbiljniji, kvar na autu da ni ne spominjem(moze da te ukopa da cele godine radis samo za to), a na svakom cosku policajac moze da ti uzme 'leba za celu nedelju(obican primer je da dodjes po stranku na adresu, a zaustavljanje je, uglavnom, svuda zabranjeno i ako te vidi policija, ucinila ti je uslugu ako ti uzme samo par crvenih i tako rizikujes po 15-20 puta dnevno!!).

Dacia, Hyundai, Laguna i drugari su posle 400.000 samo za otpad. Ni sa 200.000km nisu za ovaj posao(svake godine u njih treba uloziti oko 1500e da bi uopste bili operativni, sto vrlo brzo prevazilazi njihovu osnovnu vrednost, a vlasnika baca u dugove i kredite).
Za ovaj posao je pravi auto samo Mercedes(stariji modeli - 124 i prvi "buljavi"), ostalo se ne isplati. Posto ovako stara vozila nece vise moci da se voze u taxiju, uz vec pomenutu slabu zaradu, ovaj posao vise nije vredan paznje.
Nazalost, razmisljamo samo koliko kosta anlaser za "mecku"(uzgred, necemo da kupimo novi-uradicemo remont starog!), a ne razmisljamo koliko kosta "ostavljena kicma u sedistu"? Iskljucivo Mercedes!

Taksija u Beogradu ima (nezvanicno) oko 11000 i nema posla za sve, a broj se ne smanjuje jer ljudi nemaju alternativu(jos par godina do penzije, nedostatak boljih vestina, nedostatak novca za neki drugi pokusaj, a zivot ne dozvoljava ni 2 slobodna dana za razmisljanje - kako pobeci iz ovog pakla?)

P.S. Nista od navedenog ne vazi za lopove sa udarnih lokacija.

pozdrav.
[ djordje1979 @ 03.01.2012. 03:40 ] @
Ako je to stvarno tako, onda to i nije tako lose.
Imati nekih 400 evra (18evra*23dana) mesecno od taksiranja je sasvim pristojno za Srbiju. Srpska prosecna plata. Nigde u svetu taksista se nece obogatiti radeci svoj posao. To je jedan od najjednostavnijih fizickih poslova koji mogu da rade svi, i manje vise svi ga zele, jer je lagan. Manje ljudi hoce da fizikalise na gradjevini za slicne pare.
[ Dexic @ 03.01.2012. 06:04 ] @
Nisi bas sagledao sve aspekte...
tih 400e mesecno (u proseku) je novac koji dobijas od same voznje, medjutim akanje auta, servisiranje, rata kredita mozda uopste nisu uracunati u to!

Mozes biti djubre taksista i zaraditi... ali to je druga prica.
Kao normalan taksista kod nas neces dogurati nigde. Trebas imati srece da dobijes dobre voznje gde se zaradi stvarno (jako kratke relacije, bez presedanja tj. jedan izadje drugi udje voznja, ili aerodrom 5x dnevno) da bi mogao neku kasvetnu sumu da zaradis.

Naravno, i to je bolje od blejanja i cekanja da ti padne sa neba!
[ djordje1979 @ 03.01.2012. 07:43 ] @
Citat:
Dexic: Nisi bas sagledao sve aspekte...
tih 400e mesecno (u proseku) je novac koji dobijas od same voznje, medjutim akanje auta, servisiranje, rata kredita mozda uopste nisu uracunati u to!

Lepo kaze covek da je uracunato:
Citat:
pudar
40-50 evra dnevno - DA, ali kad odbijes osnovne troskove ostane 15-18(znaci, ni 20).
[ Dexic @ 03.01.2012. 08:41 ] @
Ako placas kredit za auto, i pausalni porez/doprinose, nece ti ostati tako nesto.

Da kazemo i da imas 30-40e posle goriva, znaci 600-800e mesecno, oduzmi oko 150e za pausal, ostane ti 450e-650e. Oduzmi nekih 200e mesecno za servise, koji ne bi bili potrebni da nisi koristio auto za taxi.
Ako se ne varam procenjena amortizacija vozila za taxi je 30% vrednosti vozila godisnje? Znaci ako imas skuplji auto od 7000-8000e ova cifra ide navise.

Ovo su manje vise konkretne cifre, posto se cesto vozim taxijem.

Dodaj smaracke klijente, pijanice, akanje nocu, potrosnja klime, pusaci/nepusaci, letnja vrelina...
[ botr @ 03.01.2012. 08:43 ] @
Da se ne isplati ne bi se vozili mercedesi w211, passati b6, c klasa 2002+ ........... itd. Odakle tim taksistima za auto koji kosta 8+ hiljada, a da nemaju zaradu? Da ne prodaju mozda stanove i drugu imovinu da bi vozili taksi? Sad da se isplati, isplati se, ali ne moze da se zaradi neka velika kolicina novca, a kod nas svako racuna da ako ne zaradis hiljadarku mesecno, taj posao nije isplativ. Ostane nesto za zivot i za pod slamaricu naravno, ako je taksista vredna osoba. Konkretno, samostalni taksista u Jagodini zaradi oko 500 evra, kada se odbiju svi troskovi, a grad je prenatrpan taksistima.
[ Java Beograd @ 03.01.2012. 10:28 ] @
Nikako se ne isplati biti taksista, ali ovi koji imaju dozvole hoće i da se pobiju samo da broj taksista ostane ograničen, tj. da niko drugi ne dobije dozvole. Dakle, "mnogo im je loše".

Za Novogodišnju noć i kad su veće slave, tarifa je bar 4x od normalne, pa se za jednu noć zaradi koliko medicinska sestra ili butkarka zaradi za mesec dana. Održavanje auta košta, ali svakako je znatno manje od 200 EUR mesečno. Naravno, podrazumeva se da radi kad mu se prohte i koliko mu se prohte.
Ne smem da tvrdim, nemam tačne podatke, ali sam poznavao par bgd taksista, i po njihovoj priči, radi se oko 4 do 6 sati dnevno. Zarada - oko 1.000 EUR mesečno.
[ pudar @ 03.01.2012. 14:18 ] @
-Taksi nije fizikalija. Fizikalac stavi dzak na rame, iskljuci mozak, eventualno broji lopate peska, kreca, cementa, uzme svojih 20e i ide kuci da odmara, a taksista uvek jednom nogom "u grobu" - drugom "u zatvoru" i od problema ne moze ni da spava.

- Java, druze, informacija od par sati rada i za to uzmes 1000 je od pre 15 godina.

-Tarifiranje na svoju ruku je lopovluk, sem ako se ne radi o naplati prtljaga(ono, idem iz Pirota i imam 600kg grncarije - kol'ko do Boljevaca?).

- Bez 12 sati za volanom, ne pokrivate ni najosnovnije troskove, a jedan dan pauze podrazumeva sutradan 24 sata rada, sto je ludost i tako ste vec u finansijskom problemu.

- Ako u Jagodini taksista moze da "zaradi" 500e, treba svi da idu tamo, a ne u inostranstvo.

- Mercedesi W211 su vlasnistvo Pink taxi-a i oni koji za to placaju rate ne spavaju uopste(spavaju po semaforima, taxi stanicama...), babe i dede im pomazu oko otplate i ako pokusaju da izadju iz te price, nece dobro da se provedu(uprava Pinka ne dozvoljava da im se vrati auto i odustane od lizinga, osim ako nadjes nekog ko ce da te zameni).
Svi koji voze te nove automobile nisu samo taksisti(ko zna sta sve rade- crveno, belo, zuto.. ceo spektar) ili je tast prodao kucu u Crnoj Gori, pa ajd' da kupi zetu novi auto dok ima para(to zet nece moci da odrzava, razdrnda za 2-3 godine i opet ce da vozi stojadina). NIKO takav auto NIJE zaradio radeci taj posao!

- Svasta ljudi pricaju(taxisti su gori od ribolovaca), ali zapamtite - nekad vise, nekad manje, u proseku maksimalno 20e!!!!

P.S. Nista od navedenog ne vazi za lopove sa udarnih lokacija.

pozdrav.
[ anon70939 @ 03.01.2012. 17:24 ] @
U Kragujevcu pre 5 godina, sam sa bratom imao jedno vozilo. Nisam ja ucestvovao osim finansijski u tome, ali on jeste.
Ne mogu da se setim posto je tada bio litar plina, ali znam da je start naplacivan 10 dinara, a kilometar 25. Tada je u Nisu recimo bio start 90-100din a kilometar 40-50.
Sve do prosle godine kada se udruzenje taksista izborilo za jednake cifre, to je skocilo na start valjda od oko 40 dinara i 35 din km.
Ima mnogo taksija, i ne verujem da bi radili 12 sati dnevno da im se ne isplati.
Nama se nije isplatilo tada, jer smo imali dosta velike kvarove na autu, a i auto smo otplacivali. Placalo se 150E mesecno udruzenju "za frekvenciju"... Porez... Rata za kredit...
Placao se i "upad" u udruzenje 1000E.

Kasnije se ispostavilo da i pored tih 1000E za upad, trebalo je imati veze kod dispecerke, da bi se dobijale dobre adrese. Na kraju je grad Kragujevac doneo neki zakon da ne smeju starija vozila od 10 godina da budu u taksiju. Mi smo prodali auto i do skoro se cupali iz dugova. Sada kako cujem, opet je na snazi da mogu stara vozila, i da su pojedini taksisti tuzili grad za takvu odluku koja nije bila ustavna
[ Java Beograd @ 03.01.2012. 18:11 ] @
Citat:
pudar: - Bez 12 sati za volanom, ne pokrivate ni najosnovnije troskove, a jedan dan pauze podrazumeva sutradan 24 sata rada, sto je ludost i tako ste vec u finansijskom problemu.

Objasni onda zašto mnogi hoće da postanu taksisti. Jesu li se Srbi uželeli teškog 12-to časovnog rada ? Ili je mazohizam u pitanju ?
[ milivoje t @ 03.01.2012. 18:26 ] @
nisam nikada vozio taksi, ali kao za svaki posao na svetu, da bi ga uspesno radili morate biti kombinacija vrednog coveka i talentovanog coveka za taj konkretan posao.

imam debelo iskustvo za volanom raznih autmobila, koje je u okviru posla podrazumevalo da provedem i po 15h u autmobilu, sa pauzama.
da bi bili uspesni za volanom, morate biti pazljiv vozac, morate biti koncentrisani na voznju, morate biti talentovani za voznju, tim redom. ne moze svako da bude vozac!

jer bilo kakvo popustanje paznje, koncentracije, nervoza, na duze staze dovode do placanja velikih cehova saobracajcima, auto limaru, automehanicaru, ne daj boze lekaru.
u jednacinu ubaciti ocajne puteve u srbiji gde vas ocekuju udarne rupe, oborena debla, neobelezeni traktori, spricer gorivo, mali shumaheri i zaspali turci...

to znaci da ono sto ste mislili o sebi kao vozacu civilu ne znaci nista, jer ono jedno cukanje u par godina, sada znaci jedno cukanje mesecno, sto znaci zarada=nula, a mozda padanje u dug.

sa druge strane bgd taksisti kradu na taksimetar, diluju prostitutke i supstance, bave se svim i svacim. normalni taksisti mogu da nabace regularnu klijentelu i da fino zaradjuju.
secam se u krusevcu jedno vreme je voznja taksijem bila fiksno 40 din. a u beogradu sam za iste relacije placao 6-10x vise!
a bgd taksisti monopolisiti su kmecali kako nemaju sta da jedu, pa sam se pitao od cega zive i sta onda jedu ovi krusevljani, mozda vrse fotosintezu ?


koji je auto najbolji, zavisi koliko ih kupujete i po kojoj ceni, kakv dil imate za servisiranje, kakv dil cete da napravite kada ih budete prodavali...
[ pudar @ 03.01.2012. 20:04 ] @
@Java Beograd,

Srbi, kao i uvek, ne znaju u sta se upustaju, slusaju price o upecanom saranu od 240 kg i slepo im veruju!

Eto, ti si poznavao par taksista i svi su ti ispricali ribolovacku pricu. Sto ih nisi pitao koliko im trosi Audi 100cc 2300ccm? Odgovor bi bio da ne prelazi 8l taksi voznje(smanjili su bar 10!).
Nista to nije novo, lazu se oni i medjusobno.

12 - 14 sati rade zato sto NEMA posla, a ne zato sto je super, pa rade da bi za jos 2 sata uzeli 100e.
12 sati upraznjavati najlepsu stvar na svetu je mnogo, a ne 12 sati "muke".To je satnica za pokrivanje troskova, nema tu nista za "slamaricu".
Probajte da vozite od 150-200km dnevno po Beogradskoj guzvi i tako svaki dan. Uz to nema opustene voznje - jedno oko uvek na unutrasnjem retrovizoru kontrolise stranku u kolima, pratite "kvaku", pazljivo slusate svaku rec sa radio stanice da sto pre odreagujete i ujedno i vozite. Kad stojite na stanici, nema spavanja - taster u ruku, pazljivo slusate stanicu i posteno se borite za svaku voznju. Jako napeto, celo radno vreme pod presijom zbog spoljnih i unutrasnjih faktora.
Iskida se covek samo da bi preziveo, a carsijom kruze price o laganom poslu za finu cifru.

Svaki mesec "ode" po jedan sa ovog sveta zahvaljujuci ovom poslu, a sve vise je onih koji ne predju ni 40 godina zivota.
Pogadjate - sve ih strefi srcka za volanom ili na taksi stajalistu.

Nema sta, divan posao!!

pozdrav.
[ zmej @ 04.01.2012. 00:42 ] @
I koje je najbolje taksi vozilo, audi, mecka, fiat????
[ Aleksandar Đokić @ 04.01.2012. 08:17 ] @
Citat:
12 - 14 sati rade zato sto NEMA posla


mozda bi uz malo manju cenu imalo vise posla, i zaradili bi sa 6-8 sati isto kao i sa 12-14 sati cekanja na onog koji mora
[ Java Beograd @ 04.01.2012. 09:20 ] @
Citat:
pudar:  Uz to nema opustene voznje - jedno oko uvek na unutrasnjem retrovizoru kontrolise stranku u kolima, pratite "kvaku", pazljivo slusate svaku rec sa radio stanice da sto pre odreagujete i ujedno i vozite. Kad stojite na stanici, nema spavanja - taster u ruku, pazljivo slusate stanicu i posteno se borite za svaku voznju. Jako napeto, celo radno vreme pod presijom zbog spoljnih i unutrasnjih faktora.
Iskida se covek samo da bi preziveo, a carsijom kruze price o laganom poslu za finu cifru.

Pišeš kao da imaš iskustva, tj. kao da si radio kao taksista. Ja nisam pa ne želim da ti portivurečim. Ipak, nešto moram da prokomentarišem. Na stanicama pola vozača pređe u auto svog prijatelja taksiste pa se druže i ćaskaju. To je ono šta ja VIDIM.


Citat:
guslac: mozda bi uz malo manju cenu imalo vise posla, i zaradili bi sa 6-8 sati isto kao i sa 12-14 sati cekanja na onog koji mora
Ovo je oprobani i dokazani recept. Boravio sam u Skoplju, i znam koliko je tamo jeftin taksi. Jeftin u odnosu na tamošnje plate i cene GSP-a. Nemaju tarifu za start, već minimalnu cenu vožnje 50 denara koja podrazumeva oko 3-4 km. ne znam tačno cenu kilometara, ali za 200 denara se navoziš oho-ho. Cena karte u javnom prevozu je 50 denara. Pogađate - taksi koriste SVI. Sednu četiri srednješkolaca i sa parama koje su dobili od roditelja za autobus komotno i elegantno se provozaju taksijem. (Čik probaj ovo u Bgd !) Taksiste na ulicama viđate kao da ste u Njujorku, a na taksi stanicama nema nikoga. Tj. nema stajanja, nema čekanja. Para non-stop kaplje ! Najviše se koriste mali i jeftini automobili koji se mogu registrovati za 5 osoba tj. 4 putnika + vozač. Kad taksi postane bukvalno javni pevoz koga briga da li se vozi u mercedesu od 40.000 EUR ili Fordu Fiesti od 8.000 EUR. Ipak je to kratka gradska relacija, a ne put do Kušadasija.
U Beogradu naravno, najviše taksija se vidi u dugačkim redovima na taksi stanicama. Stoje i čekaju i kukaju kako nema posla.

Uzgred, korišćenje ekstra luksuznih vozila ima smisla jedino kao "limuzina-servis" gde su cene naravno drugačije. Koristiti Mercedes od 40.000 i više je ludost.
[ anon70939 @ 04.01.2012. 09:50 ] @
@Java to što si opisao je bukvalno identično kao i u Kragujevcu do pre godinu dana.
Čak se za dve osobe isplatilo više da se ide taksijem nego GSPom. Ali KG je manji grad dosta od BGa.

Ljudi ne gledaju da ubacuju luksuzne skupe aute, jer im je skuplje održavanje, a isti novac zarade sa Pandom.
Kako nešto primećujem, dosta Pandi, C3, Punto... Zadnjih par godina je Dacia Logan bila najvozenija u taksiju. Ali mislim da ljudi te Dacie nisu kupovali jer su pouzdani auti, nego su lako zavrsavali kredite. Kako cujem, uglavnom su i zadovoljni.
[ Dexic @ 04.01.2012. 09:55 ] @
Malo morgen ima dovoljno taksija, cim grmi, pada kisa, pece sunce ne mozes da dodjes do taxia. A ja imam bukvalno 3 taxi stanice u krugu od 500m.

Porediti Skopje, NS, Nis i Beograd je nebuloza. Koliko tih gradova ima novi i stari deo koji je cesta trasa, na kojoj se samo gubi vreme? Koliko tih gradova ima guzvu u saobracaju? Koliko od tih gradova ne moze pesice da se predje?:)
U svim pitanjima je isti odgovor i isti grad ;)


Gledaj ti ovu racunicu... taxista iz NS vozi do Beograda za 3500 din. Ne znam kako NS taxista uspeva to, jer njega put maltene kosta 3500 din.
Ako ne nadje nekoga da ga vozi iz BG u NS, njemu je propao taj dan i pazar za sutra barem.
[ Deep|Blue @ 04.01.2012. 10:43 ] @
@Dexic
Otkud ti to da ga put kosta 3500??
[ Dexic @ 04.01.2012. 12:06 ] @
Pa racunam gorivo+putarina. Oko 15-20l benzina najmanje u jednom pravcu, plus ne znam za putarinu, znaci vec prelazimo 2000din. On mora da se nada da ce naci nekoga ko hoce iz BG i NS inace je sve spiskao na povratak.
[ dule_ns @ 04.01.2012. 13:01 ] @
Citat:
Dexic: Pa racunam gorivo+putarina. Oko 15-20l benzina najmanje u jednom pravcu, plus ne znam za putarinu, znaci vec prelazimo 2000din. On mora da se nada da ce naci nekoga ko hoce iz BG i NS inace je sve spiskao na povratak.


To možda ako ide iz Subotice. Inače, pre oko 2 godine je moja žena plaćala 50E da je odvede u BG, tamo je sačeka pola sata - sat i vrati je u NS.

Što se tiče isplativosti posla, sigurno da se nekome isplati. Ne možda svima, al ne bi bilo toliko taksista.
[ Deep|Blue @ 04.01.2012. 14:44 ] @
Citat:
Dexic: Pa racunam gorivo+putarina. Oko 15-20l benzina najmanje u jednom pravcu, plus ne znam za putarinu, znaci vec prelazimo 2000din. On mora da se nada da ce naci nekoga ko hoce iz BG i NS inace je sve spiskao na povratak.


Previše si uračunao ...
Uzmimo da je tamo-amo relacija oko 200km, iako je malo manja ...
Malo ko od taksista vozi na benzin .. uglavnom su rešenja gas/dizel,
ali i da je benzin, na takvoj relaciji prosečan auto ne bi trebao da prelazi 8l benzina, a ne 15-20l kako si ti procenio.
Ukoliko uzmemo da je u pitanju benzin troškovi goriva iznose oko 2200 + 480 putarine ispadne oko 2700 troškova ...
Ukoliko se koristi gas/dizel onda je cena poprilično manja i pada ispod 2000RSD ...
[ anon70939 @ 04.01.2012. 15:15 ] @
Ne moze da se kaze da se "isplati". Tu rec mi cesto pogresno shvatamo!
U svaki posao u koji ulozis svojih 12-14h dnevno, bez i jednog slobodnog dana u mesecu, mora da se isplati. Pored toga, auto nije jeftina stavka, i potrebno ga je odrzavati. I jos bitnije, da bi se "isplatilo" MORAS LICNO da vozis svoj jedan auto, i da zaposlis jos jednog radnika kojeg ces maksimalno kontrolisati... Da se desavaju manji udesi... vozilo nece raditi danima, a porez, frekvencija, sve ostalo i dalje ide... Da ne pricam, ukoliko neki napaljeni klinac sedne u auto, i zakuca ga i zakopa gazdu. Toga je bilo mnogo mnogo puta.

I opet pored svega toga (da imas srece da je auto odlican, da radi non stop, da se ne kvari, da nema udesa, DA VOZIS LICNO), bar u KGu, moze da se zaradi jedna solidna plata od 400-500E. Sve ostalo sto ljudi zamisljaju nije istinito.

Dakle da neko prica o "isplativosti", da kupi jedan auto, zaposli dva vozaca, i da zivi od toga odlicno... nema sanse.
[ Java Beograd @ 04.01.2012. 20:25 ] @
Citat:
Dexic: Porediti Skopje, NS, Nis i Beograd je nebuloza.
Naravno. Porediti Skoplje, NS, Nis i Beograd jeste nebuloza.
Ali poređenje taksi usluga, cena taksija, načina formiranja cena, kvalitet taksi usluge i ostalog u vezi taksiranja je sasvim na mestu. OK veći grad - pa šta ? Kao da se u Bgd svi voze od Kumodraža do Borće, ili od Konjarnika do Galenike.
[ anon70939 @ 04.01.2012. 20:52 ] @
cena po kilometru ne bi trebalo da se razlikuje. Beogradski taksisti mogu da budu samo jos srecniji, jer dobijaju duze relacije. U KGu su najcesce relacije 2-3km, a ima i kracih od toga... I opet, jedna voznja kosta manje od 100 din, pa se isplati taksistima. Kad naprave pazar od 3-3500 dinara dnevno, smatraju uspesnim danom. Pola ode na gorivo, pola im ostaje. Dve smene tako...
Zasto se u BGu ne bi isplatilo taksistima da im je start 30-40 din i km 40 din? Da prevezu 10km i da to kosta 450 din? Na troje cetvoro ljudi nije strasna cifra. Pogotovo za klince kad se vracaju iz grada.
[ Dexic @ 05.01.2012. 00:26 ] @
Citat:
Deep|Blue: Previše si uračunao ...
Uzmimo da je tamo-amo relacija oko 200km, iako je malo manja ...
Malo ko od taksista vozi na benzin .. uglavnom su rešenja gas/dizel,
ali i da je benzin, na takvoj relaciji prosečan auto ne bi trebao da prelazi 8l benzina, a ne 15-20l kako si ti procenio.
Ukoliko uzmemo da je u pitanju benzin troškovi goriva iznose oko 2200 + 480 putarine ispadne oko 2700 troškova ...
Ukoliko se koristi gas/dizel onda je cena poprilično manja i pada ispod 2000RSD ...

E vidis gas/dizel nisam uzeo u obzir, posto je u BG vecina benzinaca koliko sam primetio.
90km je jedan pravac, i na benzinu bi znaci ispalo jedan smer ~1000+putarina. Ipak se isplati...

Citat:
Java Beograd: Naravno. Porediti Skoplje, NS, Nis i Beograd jeste nebuloza.
Ali poređenje taksi usluga, cena taksija, načina formiranja cena, kvalitet taksi usluge i ostalog u vezi taksiranja je sasvim na mestu. OK veći grad - pa šta ? Kao da se u Bgd svi voze od Kumodraža do Borće, ili od Konjarnika do Galenike.

Manji grad znaci manje setanja do sledece voznje. Taxi stanice u BGD su pravljene na 1.5lm. Cesto nema mesta pa mora da se ide jos dalje.. znaci on olako vozi 1-2 km (od zadnje voznje, do sledece voznje) za start.
U Nisu je 2km vec drugi kraj grada :D I koliko se secam taxi nije bio nesto jeftin pre 10-ak godina kad sam bio tamo. (vrlo malo jeftiniji od BG)

Nemojte da mislite da ih branim, "jadni taxisti" i slicne nebuloze (a sumnjamd a iko drugi ovde slicno misli), ali da je to profitabilan posao... nije, samo je nesto sto svako moze da radi sa relativno malo ulaganja, ako ima auto.
Znaci, ako nema posla, moze taxista da bude. Ali da to smatra ulaganjem... mnogo gore nego investiranje u stan za rentiranje :D
[ inobradovic @ 18.05.2012. 18:51 ] @
cuo sam koliko je istina ne znam zato i pitam da auto stariji od 10 godina ne moze da bude u taxi ?
pricam za nove taksiste ko sad recimo hoce da otvori taxi firmu, zna li ko pravi podatak ?
[ trader6 @ 18.05.2012. 19:39 ] @
Svetski prosek je na 1000 stanovnika 1 taksista
[ KrkaCiC @ 21.05.2012. 01:27 ] @
U Nisu je start 90 din + oko 50din po kilometru. Grad je mali (u odnosu na BG),i destinacije su po par km. Onda uracunajte 90din puta 15 voznji=1350 din. To je fixni deo i na njega se dodaje zarada od voznje,i skupi se na kraju. Vecina taxi sluzbi je u vlasnistvu par ljudi i vozaci rade na procenat,i za*ole ih bas za odrzavanje,i uglavnom su novija vozila u pitanju. Kod privatnih taxista (mislim ono ima svoj auto i vozi za udruzenje i udruzenju daje procenat) je veca zarada ali su veci i troskovi amortizacije naravno. Da se ne isplati ne bi ih bilo toliko.
Sto se tice Krusevca,dosta taxija,ukljucujuci i BOSS taxi,voze na metan,gde je dobro poznat racun voznje, i normalno je da je taxi povoljan. Do pre oko 4 god npr voznja od 2 km je bila oko 50 din,jer nije bilo starta od 40 din. Od tada vecina taxija naplacuje start,neki imaju i besplatan start. Cinjenica je da se isplati.
Sto se tice BG-a mislim da se itekako isplati,relacije su duze i dovoljno je par duzih i par kracih relacija i eto lepe zarade. I kao sto je neko iznad napisao,ne moze se ocekivati zarada u taxiranju u s320 MB,ipak je to auto za druge stvari.
Da se vratim na temu,u Krusevcu je jedan od boljih BOSS taxi (ne shvatati kao reklamu) i oni voze Skode Roomster,na metan. Po meni vrlo praktican auto za taxi.
U Nisu uglavnom se vozim Avensisom (ista cena pa ne bih da se vozim opelom ) ali mislim da je skup za taxi.
[ Dexic @ 21.05.2012. 08:11 ] @
Ajde vi sto propagirate da se isplati pocnite da prodajte taxi usluge pa onda se javite.
[ Milos911 @ 21.05.2012. 08:23 ] @
Znaci ne isplati se, ali gomila ljudi to radi?? Sta su onda oni, budale?
[ Exodusbgd @ 21.05.2012. 08:53 ] @
Kad se skupi grupa taksista u BG-u da protestvuje, pravdajući zahtev za poskupljenjem skokom cene benzina, ja se odmah setim koliko taksista znam koji se voze baš na benzin - niti jednog (i mislim se u sebi - pa majku ***************, nismo svi debili!)

Ima jedan komšija što vozi na dizel, svi ostali doreda koje znam i čije usluge koristim (15-ak taksista) se voze na gas.
[ inobradovic @ 17.01.2018. 18:58 ] @
Tema jeste starija ali uvek aktuelna , koja su auta najbolja za taxi i sa kojim motorom ?
1.
2.
3.
???
[ Java Beograd @ 18.01.2018. 07:43 ] @
Izađeš na neku prometnu ulicu, usput kupiš kafu za poneti, sedneš na klupu i lupaš recke. Ili može i http://saobracaj.bg-info.org/kamere-uzivo

1. grupa najčešćih vozila, koliko sam ja primetio: Fiat Stilo karavan i Pasat karavan. Tu je i Sitroen C5 i Sitroen Picaso. I Reno Senik.
2. grupa najčešćih vozila: Audi i Mercedes - razni tipovi.
3. Ostalo

Najmanje ima džipova. Takoreći nema.
[ Boris Tadić @ 18.01.2018. 11:19 ] @
1. 1.9JTD
2. 1.9 TDI
3. 2.0 HDI
[ Java Beograd @ 18.01.2018. 12:03 ] @
Pa da. Fiat grupa, Vagen grupa i PCG.
[ Darko Nedeljković @ 18.01.2018. 12:11 ] @
Gore Exodusbgd tvrdi da svi voze na gas osim jednog koji vozi na dizel, a sad boris tvrdi da svi voze na dizel?!
[ inobradovic @ 18.01.2018. 12:25 ] @
Nebitno sta on tvrdi, bitno je sta je najbolje za taxi da se najvise isplati.
[ Boris Tadić @ 18.01.2018. 12:51 ] @
Svi su tu u 10% sa cenom održavanja.
Što ne platiš na mostu, platićeš na čupriji.

Plin po Beogradu nijedan neće trošiti ispod 12-13l, konkretno Dačia ona mala 1.6 troši toliko benzina.

Budi siguran samo u jedno sa benzincem, odlepićeš 1850x od pravljenja vage i nepostojećeg obrtnog momenta. Još ti uđe dijabola sa svojim depresijama i stavovima, posle toga samo da se baciš sa Gazele. Oni što voze V8 pa ih navrću na 5000rpm da bi krenuli.

Drugo, dizeli su teži, šasije robusnije, delovi vešanja takođe.
[ Boris Tadić @ 18.01.2018. 12:56 ] @
Sve je to +/- plastika za marvu, ali neka logika mora da postoji, ako voziš 200km dnevno kroz grad(8-9-10h), pa je l' znaš koliko će ti tada biti do visokih obrtaja?
[ DaliborP @ 18.01.2018. 13:26 ] @
Interesantna tema, razmisljao sam par puta o tome sta utice na popularnost nekog vozila medju taksistima. Sigurno je jedno, taksisti voze ono sto su u mogucnosti, a ne zato sto se "razumeju" u automobile.

To sto je popularno u Beogradu nije negde drugo. Odes u neki drugi glavni grad, videces druge automobile. Npr, Fiat u severnim drzavama je bukvalno nemoguce videti kao taksi vozilo, jer se uglavnom smatra za krs. Gde nemacka vozila nemaju prevelik uticaj, obicno preovladjuju japanci. A tamo gde postoji jak "nacionalni" brend, npr Nemacka, vecina taksista ce voziti domaca vozila zbog subvencija, tipa Mercedes.

Kad sam skoro bio u Amsterdamu, vozio sam se Teslom na aerodrom, mozda je to najbolje vozilo za taxi? :)

Sve u svemu, ne bi rekao da se taksisti razumeju previse :)
[ inobradovic @ 18.01.2018. 13:37 ] @
Daliborp zato i ne pitamo taksiste sta je najbolje nego mi diskutijemo, mozda je ovo vise za automehanicare pitanje skojom mazgom najbolje prevoziti ljude da sto manje pravi probleme i da bude rentabilna ;-)
[ DaliborP @ 18.01.2018. 13:43 ] @
Jasno mi je to, samo hocu reci da gledajuci sta se vozi na ulici moze biti kontraproduktivno. Pravog odgovora nema. Izdrzljivost, dugotrajnost, cena odrzavanja, godiste, dosta parametara koji su vazni a meni se cini mi da je najvise pitanje srece kad kupujes polovno auto. Ne mora biti uopste "popularno" ako tebi odradjuje posao.
[ inobradovic @ 18.01.2018. 13:54 ] @
Citat:
Boris Tadić:
1. 1.9JTD
2. 1.9 TDI
3. 2.0 HDI



Gde nestade 1.5 i 1.6 dizel ? Ili su toliko losi da ih ne treba gledati ?
[ botr @ 18.01.2018. 15:02 ] @
E klasa, sto se tice trajnosti, utiska koji ostavlja na klijente, itd. Definitivno nije najisplativiji i najjeftiniji auto za odrzavanje.

Druga opcija, Megane Grandtour 3 1.5 dci, svi problemi reseni na tom motoru, trosi manje od 1.9-2.0 dizela, ima dovoljno snage za gradsku voznju, odnosno za voznju gde taxi provodi 95% vremena.

Tadicu, dizeli su robustniji, jer trpe vece opterecenje, pa se to anulira i nije nikakva prednost. Mana, EGR, DPF, creva intercoolera, dizne, turbo, zamajac, itd. S te strane je atmosferski benzinac isplativiji.

[ anon70939 @ 18.01.2018. 15:11 ] @
Po KG vidim da su Multiple sa jtd motorima prilicno vozene. Kao i Opel Astra karavani, samo ne znam koji motor.
Ove multiple su spolja prilicno ruzne, ali unutra komforne.
A svi oni uglavnom rade preko nekih udruzenja, pa im i nije bitan utisak jer ne rade "na kvaku", nego na poziv.

I ova tema mozda treba da ode u autozone, da nam ne kvari ovaj troll deo foruma. :)
[ sasa022 @ 18.01.2018. 15:42 ] @
Citat:
inobradovic:Gde nestade 1.5 i 1.6 dizel ? Ili su toliko losi da ih ne treba gledati ?


Voze se auti stari 15 godina , a iz tog doba nemas 1.5 koji bi dugo izdrzao na taksiju....

Da li u BG dozvoljavaju da se vozi Multipla ( zbog 6 sedista ) ???


[ Boris Tadić @ 18.01.2018. 18:05 ] @
Ima Multipla na taxiju u BG koliko hoćeš.
Nije neka nauka, gotovo svaki motor danas prelazi po 300-400kkm, nego kod nas jedva 5% ljudi shvata da taj sklop treba održavati OD PRVOG DANA, a 95% računa kao ulaganje kada i ako uopšte zameni ulje i filtere jednom godišnje.
Karaju se bre za dinar, a posle đavo kriv.
Šta pa košta MOTUL 5w40, 8-10€/l, za 99% novih modela.
I peva motor.

Nego sipaju šibicari ova vnago Mobil, Castrol, Selenia, što se pakuju po Jermeniji i Moldaviji pa posle kuku lele karike dihtunzi plavi dimovi štekće lupka ne pali vuče cimne stane krene...

Prosto, otvoriš one oglase i listaš fotografije, za 10 dana ćeš se izveštiti da na prvi pogled pogodiš približnu kilometražu u 90% slučajeva.

P.S. U NL ti od ShiThola do ž. stanice naplati 50€, a bliži je aerodrom nego ovaj naš. Pa logično da će voziti bolji model.
U NO taksimetar bukvalno na svaki sekund kuca po 1 krunu(~15 dinara)
Ne znam tačno, od 20 i kusur država EU, da li sam sve ukupno video 10 japanskih automobila.
Tek od Slovenije nizbrdo.

Mada nisu ni Japanci što su bili pre 30 godina.
Danas nijedna fabrika ne proizvodi "svoje" delove, nego kupuje od najpovoljnijeg ponuđača, tako da je kvalitet svuda i u svemu srozan do daske. Jbg. dinar po dinar fabrika.
[ Boris Tadić @ 18.01.2018. 18:19 ] @
Drugo, redovni intervali zamene svih ostalih ulja su možda još i bitniji, menjač, kočnice, kvačilo, servo pumpa.
A to već košta silnih 100-200€ i to rade samo teški balkanski entuzijasti.

Znači, kupiš auto koji je pre 5 godina koštao 25-30k€ i onda se štekaš da ne "uložiš" 500 ili 1000 i budeš miran godinu-dve, nego kao Pirgos produvaš filtere i voziš a posle 2 meseca kmečiš na sva usta kako te nešto koštalo xxx para
[ anon142305 @ 18.01.2018. 18:37 ] @
Citat:
DaliborP: Interesantna tema, razmisljao sam par puta o tome sta utice na popularnost nekog vozila medju taksistima.

Mislim da su na forumu Vrele gume, taksisti raspravljali o tome, pa mozes da bacis pogled, ako te zanima.
[ bakara @ 18.01.2018. 21:31 ] @
Ja taxiram sa reno senikom, benzinac na plinu u proseku oko 100km dnevno trosi oko 10l plina.
Razmisljam da kupim grande punta, on bi mi trosio 2 litre manje.

Mislim da na taxiju punto dominira, bar ovi sto puno voze.
[ inobradovic @ 18.01.2018. 21:43 ] @
Koji je motor u senika ? Punto je mali za taxi
[ bakara @ 18.01.2018. 21:52 ] @
U seniku 1.6 115ks

Mali je punto ali malo i trosi, a veliki ti i ne treba jer se obicno vozi jedan eventualno 2 coveka, retko ko i torbu stavi u gepek, potrosnja je najbitnija.
U seniku je dobro sto pozadi mogu da se ispruzim, u puntu to definitivno necu moci. :)
[ anon70939 @ 18.01.2018. 23:50 ] @
cek bre, ti taksiras? :)
[ belbeg @ 19.01.2018. 05:35 ] @
Na radu sam u Rusiji i u gradu, veličine Novog Sada, 80% taksi vozila su Reno Logani, benzinci. Vidim i da ih u Beogradu ima puno s tim što su u Beogradu Dacie.
Pitao sam par taksista i kažu da motor bez problema može 350-400.000km.
I ono što je najbitnije, održavanje je jeftino.
Stari Logani su meni neverovatno ružni dok novi imaju malo "stila".
[ jablan @ 19.01.2018. 08:31 ] @
Nigde Volgu da vidiš?
[ belbeg @ 19.01.2018. 08:45 ] @
Citat:
jablan: Nigde Volgu da vidiš?

Na taksiju ne a ovako da, mada ne puno jer ih više ne proizvode.
[ Java Beograd @ 19.01.2018. 10:50 ] @
Video ja jednu Volgu, negde pre nove godine u Jurija Gagarina. Nije bio taksi. Crna Volga, sija se. Svi hromirani detalji - kao novi !

Vozi lik lagano, ispred mene ! Gledam i ne verujem !
[ swordfin @ 19.01.2018. 10:54 ] @
U Nisu se kunu u Toyote(nekada dizeli, sada hibridi). U Knjazevcu Dacie Sandero.
[ anon70939 @ 19.01.2018. 11:33 ] @
I u KG su jedno vreme u taksiju najvidjenije bile Dacia Logan benzinci, 1.4 MPI ako se dobro secam.
Tamo oko 2006.-7. godine sam radio kratko u salonu automobila Renault Nissan Srbija.

Razlog zasto se masovno koristio u taksijima, jer su te godine u KG doneli na nivou opstine, da u taksiju ne sme da bude stariji auto od zaboravih koliko godina. Da mora da ima klimu i sta vec.
Dacia bila ubedljivo najjeftiniji auto, a opet ni tako los jer je u pitanju Renault.
Pri tom smo imali sa nekom lizing kucom neki super dil, pa je mogao auto da uzme bukvalno ko je hteo, nebitna primanja.
Dugo su se i vozili, i hvalili su ih dosta, dobre kilometraze prelazili. I sad ih ima tako matorih na putevima, sa ko zna koliko km predjenih.
[ Java Beograd @ 19.01.2018. 11:44 ] @
Generalno, broj taksista koji voze Hibridnu Toyotu Prius je u velikom porastu na zapadu. Zato što napuni uveče, i manje - više ceo dan taksira.

[ bakara @ 19.01.2018. 12:37 ] @
^^
Pa da, otprilike na struju bi bilo najidealnije voziti, samo sto je to nama skupo i nedovoljno podrzano.

Ako se ja pitam nikakva vozila od 2000ccm za taxistu koji stvarno radi ne dolaze u obzir, jednostavno ne vidim racunicu.
[ HoT_Steppa @ 19.01.2018. 13:20 ] @
Punto je mali za taxi.

Jedan redak auto a vrlo jeftin za održavanje, idealan za taxi, čudo da ga naši taksisti nisu provalili:

Citroen Xsara 1.4 HDI karavan, težak je kao većina benzinaca te veličine, oko 1150 kg, jeftin u nabavci, mali pouzdan PSA motor, mala registracija, po gradu troši ispod 6 litara dizela, po auto putu pri 90 km/h može da se spusti ispod 4 litre. Nema plivajući.


[ bakara @ 19.01.2018. 13:48 ] @
Pa i ne treba ti veliki auto...
Zene po pravilu sednu uvek pozadi, muskarci napred.

Tesko da ce te neko unajmiti da ga vozis do nisa, obicno su to kratke voznje, od auto puta najvise vidis gazelu :)

Naravno ne mora ni punto (ni ja ne vozim punta), to su samo neka moja razmisljanja sta bi bilo zgodno.
[ DaliborP @ 19.01.2018. 14:01 ] @
Citat:
bakara: Pa i ne treba ti veliki auto...
Zene po pravilu sednu uvek pozadi, muskarci napred.

Ne treba veliki auto? Po meni je to presudno. Ne verujem da postoji ikakvo pravilo, ja recimo sedim iskljucivo pozadi, a u puntu ne moze da se sedi, mesta za noge ima vrlo malo.

Ako i treba da se uvede pravilo ja bi prvi uveo to vezano za prostor, sto za noge, sto za stvari, tj da mora da ima dovoljno mesta da se konforno sedi pozadi. A i tesko ces sa puntom nekoga na aerodrom da odvezes ako ima dva kofera.
[ Darko Nedeljković @ 19.01.2018. 14:12 ] @
Citat:
Java Beograd:
Generalno, broj taksista koji voze Hibridnu Toyotu Prius je u velikom porastu na zapadu. Zato što napuni uveče, i manje - više ceo dan taksira.


Koji to model Toyote prius moze da se napuni uvece i ceo dan taksira? Modeli koje sam vidjao uopste nemaju prikljucak za punjenje, vec ustedu ostvaruju tako sto kad koce ili idu niz padinu pune, a kad upadnu u guzvu mogu pola sata da mrdaju po metar-dva na struju bez da pale benzinski motor, tj. mogu da predju oko 15 km na struju u nekom optimalnijem rezimu voznje.
[ Java Beograd @ 19.01.2018. 14:48 ] @
Aha, ok, ako je tako. Nisam ni znao. Mislio sam da može.
[ inobradovic @ 19.01.2018. 14:54 ] @
Znaci megan 3 1.5 dizel i karavan da bude i resena stvar :p
[ HoT_Steppa @ 19.01.2018. 15:25 ] @
Citat:
bakara:
Pa i ne treba ti veliki auto...
Zene po pravilu sednu uvek pozadi, muskarci napred.

Tesko da ce te neko unajmiti da ga vozis do nisa, obicno su to kratke voznje, od auto puta najvise vidis gazelu :)

Naravno ne mora ni punto (ni ja ne vozim punta), to su samo neka moja razmisljanja sta bi bilo zgodno.


Kako ti ne treba veliki auto? Hajde stavi u Punta više od 2 kofera.
Za taksi treba auto od makar 4.1-4.2 metra, C segment
[ Nebojsa Milanovic @ 19.01.2018. 16:40 ] @
Citat:
bakara:
Ja taxiram...


Trebao si to ranije da kažeš, da autosvet posmatraš iz pozicije taksiste...ne bi bilo nepotrebnih rasprava i puno diskusija bi bile jasnije.
[ HoT_Steppa @ 21.01.2018. 09:44 ] @
Kao taksi vozila mogu da budu zanimljivi i pickup putničke verzije

Fiat Qubo 1.3 mjtd



Peugeot Bipper 1.3 hdi



[ bakara @ 21.01.2018. 11:08 ] @
Citat:
HoT_Steppa:
Citat:
bakara:
Pa i ne treba ti veliki auto...
Zene po pravilu sednu uvek pozadi, muskarci napred.

Tesko da ce te neko unajmiti da ga vozis do nisa, obicno su to kratke voznje, od auto puta najvise vidis gazelu

Naravno ne mora ni punto (ni ja ne vozim punta), to su samo neka moja razmisljanja sta bi bilo zgodno.


Kako ti ne treba veliki auto? Hajde stavi u Punta više od 2 kofera.
Za taksi treba auto od makar 4.1-4.2 metra, C segment

Ovo za kofere si u pravu...mislim u sustini 70% se vozi samo jedan putnik, 20% dva, a mozda 10% udju 3 osobe, cetiri samo nocu
Kofer ide obicno jedan, ili dva manja, u puntu to moze biti problem. Bitnije je da ti mozes svoje noge da ispruzis putnici se i onako voze kratko.

Dobri su ovi gore predlozi, samo koji od njih trosi do 500-600din (bilo kog goriva) na 100km ja cu odmah da ga kupim?
velicina je nebitna samo da nije narocito skup...

[Ovu poruku je menjao bakara dana 21.01.2018. u 12:26 GMT+1]

[Ovu poruku je menjao bakara dana 21.01.2018. u 12:27 GMT+1]
[ anon70939 @ 21.01.2018. 11:29 ] @
Cini mi se da si ti pomenuo Grande Punto. A taj auto nije bas mali.
[ HoT_Steppa @ 21.01.2018. 11:44 ] @
Citat:
bakara:Dobri su ovi gore predlozi, samo koji od njih trosi do 500-600din (bilo kog goriva) na 100km ja cu odmah da ga kupim?
velicina je nebitna samo da nije narocito skup...


Tu cenu možeš da dobiješ isključivo sa maloliražnim benzincem na metan. Jednostano nema alternative za cenu ispod 700 din/100 km

Po oglasima imaše Grande 1.2, 1.4, Punto 1.2, Citroen C3 1.4 itd. Ima dosta modela sa 1.6 motorom ali to cepa preko 10 litara plina ili 6-7 kg metana, pa je isto preko 700 din.

https://www.polovniautomobili....&page=3&sort=price_asc
[ bakara @ 21.01.2018. 13:08 ] @
Da, ja kad kazem punto, mislim na grande, onaj obican odavno vise i ne gledam.

To znaci da nema veceg auta i manje potrosnje od 700din, ako i grande punto trosi toliko?

Nemam sa grande puntom iskustva, samo sa obicnim 1.2 na plin on je trosio 8l plina sto mu dodje ispod 600din
Najbolje bi bilo dizel zbog mogucnosti da se sipa bilo gde gorivo, ali oni svi trose vise gledano u dinarima.
[ HoT_Steppa @ 21.01.2018. 13:39 ] @
Grande Punto 1.2/1.4 8v sa metanom daje najjeftiniju cenu po km.

https://www.polovniautomobili....-grande-punto-12-metan-n0v-n0v

troši oko 5 kg metana, što je malo manje od 500 din/100 km

https://www.spritmonitor.de/de...tml?fueltype=4&powerunit=2
[ bakara @ 21.01.2018. 15:15 ] @
Problem kod metana je sto se obicno prodaje van grada, nije usput.
Plin mi je ipak zgodniji, nema bas u centru da se sipa ali svakako ima vise opcija nego metan.

Sad vidim da ima dosta ovih multipla na metan...grozne su, ali zgodne za taxi
[ HoT_Steppa @ 21.01.2018. 15:49 ] @
Imaš na Slapu na Konjarniku, ona je meni najbliža, iako ne vozim na metan :)

http://autozona.rs/gorivo/cng/beograd
[ HoT_Steppa @ 21.01.2018. 16:44 ] @
Sad vidim da si na NBG, imaš i Cryogas

http://www.kryogas.rs/beograd.html
[ bakara @ 22.01.2018. 11:20 ] @
Ma znam ja gde ima, nego nije bas prakticno da jurim tacno odredjenu pumpu, zato mi je gas bolji.