[ SerbD @ 06.01.2012. 19:54 ] @
Pozdrav dobri ljudi!

Unapred se izvinjavam na predugom postu, ali moram Vas malo udaviti da bih sto bolje opisao problem koji imam sa mojim kolima.

Danas sam stigao/dovezao iz Nemacke golf 4 1.6 AZD 2001 god i vec usput mi je zasijala ins tabla kao jelka....
Auto je presao pravih 150 kkm, stajao je mesec dana ne vozen, akumulator je bio los (prazan) i dopunjen je vece pre nego sto sam krenuo za srb.
Kad sam ga upalio i provozao imao sam utisak kao da ga nesto gusi, sporije dize obrtaje, treba mu vecnost da u cetvrtoj dostigne 5k obrtaja, kao da vuce kamp prikolicu :)
Ubrzo potom je i upalio EPC lampicu i onaj trouglic (asr ili kako se vec zove kontrola proklizavanja). Ugasim auto pa ponovo upalim - lampice ne sijaju ali posle 1 km voznje
se ponovo upale...Malo je trom ali pali na pola kljuca i hladan i topao, na leru lepo, mirno radi....I ja genije se usudim da krenem za srb sa takvim kolima...
Negde na pola Austrije mi se desi sledeci problem: na jednoj nizbrdici pustim auto u petoj da koci motorom (oko 100 km/h sam isao),vidim upali se check engine lampica i kad sam se spustio nizbrdo
auto ne reaguje uopste na gas - auto usporava u brzini, pritiskam pedalu gasa ali dzaba ne reaguje nista....kao da je auto skinut sa kontakta....stanem sa strane, pritisnem kvacilo
auto radi na leru ali ne odgovara na gas nikako (tj podigne mozda za 100-200 obrtaja kad pritisnem papucicu do kraja)...vec sam razmisljao da se samozapalim sa kolima :(
ugasim auto i upalim bez problema, check i dalje sija ali auto radi normalno (tj isto onako malo tromije ali moze da se vozi). Posle pedesetak km opet ista stvar...i tako jedno desetak puta do beograda...
3-4 puta mi se desila drugacija situacija, isto pri spustanju nizbrdo, samo sto je check eng pocela da trepce i auto trokira kao da radi na 2 klipa.....ugasim pa upalim i sve je ok
Uglavnom su se sve situacije desile pri motornom kocenju, i tad sam ostajao bez pedale gasa - posle gasenja i paljenja auto bi radio ok...
Eh da da ne zaboravim...ne znam da li ima veze sa gore opisanim situacijama - desava se da kazaljka temperature padne na min...pa se vrati na normalnu temp...luduje...cas je na min cas pokazuje normalnu temp (90 stepeni)
Auto vozim prekosutra na carinjenje i ne znam koliko ce tamo ostati pa bih voleo da znam sta bi otprilike moglo biti sa njim, tj da li iz ovih opisanih situacija neko od Vas moze da predpostavi u cemu je kvar??

Unapred puno hvala!!
[ botr @ 06.01.2012. 20:54 ] @
Pravac dijagnostika! To s check engine i ne primanjem gasa lici na neki senzor, radilice ili bregaste, ovako, lupam napamet.
Mada, s obzirom na broj lampica, lici i na neki problemcic s ecu-om, mozda zbog toga sto je dugo bio bez struje, a tromiji je jer ga, mozda, esp koci.
Sto se tice temperature, trebalo bi poci proveru od termostata.
[ Nocni @ 07.01.2012. 00:02 ] @
Ako treba da se nagadja onda senzor temperature rashladne tecnosti, egr ventil i katalizator.
[ deki77 @ 07.01.2012. 06:59 ] @
Meni je sijala check engine ali je u pitanju bila lamda sonda.
Moyda je to problem.
[ SerbD @ 07.01.2012. 09:28 ] @
Ok, hvala drugari

Vozim ga sutra na carinu pa kad ga registrujem odoh na diag i javljam rezultate...
[ vladd @ 07.01.2012. 11:04 ] @
To je velika VW misterija. Cuveni "stalling engine".

Elem, postoji nekoliko poznatih vrsta zanemocavanja motora. Ti si doziveo dve mozda tri. Jedno davljenje je bilo zbog check engine, i ulaska u servisni mod, kada auto treba da se dovuce do servisa.

Kada ga ocarinis, trebao bi detaljno da ispregledas motorski prostor, vakuume, veze i spojeve, i elektricne i fluidne. Zatim da proveris rad opreme, meraca temperature, rad lambda sonde..sa dobrom dijagstikom, ili prosto da zamenis senzor temperature.

Ne bi bilo lose da nabavis nov accu, ako taj na vozilu nije u dobrom stanju, takodje moze da bude izvor problema.

Sistem vazduha i goriva, od pumpe za gorivo(koja radi par sekundi kada se otvore vrata), preko ciscenja usisa, sipanja nekog sredstva za ciscenje dizni, do provere regulatora pritiska goriva..

Provera ventilacije kartera, egr i eventualno sistem sekundarnog vazduha.

I na kraju, provera visokog napona, konektora, svecica, kablova, skidanje i ciscenje bobine, skidanje oksidacije sa mase bobine..koja je samo naizgled "bobina"...

Samo citanje gresaka i aktivnosti po tom spisku ne vode nikuda...


Poz
[ Zarko Silic @ 07.01.2012. 19:06 ] @
Citat:
vladd: Ne bi bilo lose da nabavis nov accu,


ali nikako pre carinjenja
[ SerbD @ 21.01.2012. 13:31 ] @
Stigao auto iz zice!
Bio sam kod drugara koji ima dijagnostiku (nije majstor vec kupio sebi za svoj auto - mislim da je vcds ili tako nesto) i izbacio sledecu gomilu gresaka:

17574 - Long Term Fuel Trim Additive Air; Bank 1; Range 2: System too Rich
P1166 - 35-10 - - - Intermittent
16684 - Random/Multiple Cylinder Misfire Detected
P0300 - 35-10 - - - Intermittent
16685 - Cylinder 1: Misfire Detected
P0301 - 35-10 - - - Intermittent
16686 - Cylinder 2: Misfire Detected
P0302 - 35-10 - - - Intermittent
16687 - Cylinder 3: Misfire Detected
P0303 - 35-10 - - - Intermittent
16688 - Cylinder 4: Misfire Detected
P0304 - 35-10 - - - Intermittent
17961 - Barometric / Manifold Pressure Signals: Implausible Correlation
P1553 - 35-10 - - - Intermittent
17912 - Intake Air System: Leak Detected
P1504 - 35-10 - - - Intermittent
01314 - Engine Control Module
013 - Check DTC Memory
00532 - Supply Voltage B+
07-10 - Signal too Low - Intermittent

Veliki servis cu uraditi za 10-tak dana (da skupim novcane jedinice), pa me interesuje da li mogu da vozim auto ovako....da se ne sj**e nesto jos vise??
[ vladd @ 21.01.2012. 14:02 ] @
Sacekaj malo sa velikim servisom, pocni da radis nekoliko malih servisa

Ovo znaci veliku aljkavost prethodnog vlasnika.

Moras da preduzmes neke korake i da pratis situaciju, najbolje bi bilo da pozajmis na nekoliko dana doticni citac gresaka, ili da citas greske na par dana.

Elem, kao prvo i najvaznije, da otvoris haubu i pregledas stanje, skini masku motora i pregledaj svaki detalj, vizuelno, to ne kosta.

Mogao bi kao No1 da zamenis filter vazduha i da pogledas MAF senzor(eventualno pazljivo ciscenje), neophodni su ti kljucici torx, komplet kljucica(a trebace ti cesto) kosta par stotina dinara, jesu kineski ali rade posao. Uzmi "duzi" model. Uz filter vazduha, stavka je manje od 1000 din.

Zatim proveri nivo ulja i tecnosti.

Nakon toga, u cugu, pregledaj osigurace u kutiji na accu, stanje kontakata, konektora i stanje klema na accu, ne bi bilo lose da imas voltmetar..makar najjeftiniji, kineski..

Zatim otkaci klemu, i drzi tako bez napajanja jedno pola sata(recimo ako ovo odmah otkacis, taman dok pregledas sve ostalo, prodje toliko), zatim ponovo prikaci. Upali auto i posmatraj ler gas. Ako je normalan, prikaci VAG com, i pobrisi greske.

Nakon dan dva, proveriti listing gresaka, da li ih ima.

Problemi su oko accu, njega bi trebao da zamenis, ili skines i testiras, napunis..u losem je stanju..

Nakon ovih predradnji, posto je auto stajao, definisace se set gresaka, koje treba pratiti. Naravno trebace novca za zamenu ulja i eventualno svecica. A mozes i da ga vozis...ne preforsirano..

Ima tu sitnog posla i provera, sto mozes sam da odradis, da ne trosis pare na majstore. Ali ces trositi pare na sitan pribor, kontakt sprejeve...


Da ne pravim preveliki post, nakon ovoga sto sam napisao, mozes da vozis auto. Veliki servis gledaj da uradis korektno, dobro ulje, mann filter, zamena pumpe za vodu(obavezno sa metalnim propelerom, zamena kaiseva..racunaj na jedno 100-150 evra plus ruke majstora..

Ak neces da radis detaljno, i korektno, mozes da ocekujes da ce majstori poceti da napadaju deo po deo, zamenom, lambda, MAF, coil pack-bobinu, kablove...mozda i ECU..pa ce stavka da postane 80(ustedjenih 70 od "onih")+ jedno 400 do600, za delove koje ne treba mozda odmah menjati, vec za godinu dve...

Ili auto pijaca...

Ovo nabrojano moze da bude od loseg accu(u ovakvom kompletu gresaka), zaprljanog filtera, pa maf brljavi, oksidisanih kontakata, caki na ecu-u, i zato bi prvo to trebalo eliminisati..kada je dobra struja, i ecu dobro izdefinise kvarove, tada se moze, a ne mora, izdvojiti neka neispravnost senzora ili komponente

Poz
[ SerbD @ 21.01.2012. 14:30 ] @
vladd hvala na ovako brzom i iscrpnom odgovoru!!

Sutra sam slobodan, torx i voltmetar imam, pa krecem na posao :)
Pregledacu sutra sve na sta si ukazao, u ponedeljak cu uzeti filter vazduha, videcu i accu i diag da pozajmim na par dana (mada je upalio na pola kljuca i posle dve nedelje stajanja), pa se javljam za par dana sa rezultatima...Veliki servis cu uraditi sto pre (za 10-tak dana) i necu na delovima stedeti, vec sam raspitao za delove - 150 eur su sa garancijom 90kkm (nisam znao to za pumpu i metalne propelere - to cu im u prodavnici naglasiti)...
Hvala jos jednom i pozz
[ vladd @ 21.01.2012. 15:44 ] @
Neke greske su verovatno stare i zapustene, a mozda i nisu.
Mogu da nastanu od losih kontakata i loseg stanja instalacije, masa, spojeva..
01314 - Engine Control Module
013 - Check DTC Memory
00532 - Supply Voltage B+
07-10 - Signal too Low - Intermittent

Moze da prestane da se javlja, kada se obrisu greske, a moguca je neka nedoslednost u radu nekog senzora.

Prvo treba da isplivas iz sume gresaka, i uhvatis se (na polovnom i nepoznatog stanja vozilu) za nesto referentno, to je +12V, napajanje, i mase, razni cvorovi umasenja...ima ih nekoliko..i to sve treba da je u top stanju.

Kada to eliminises, lose filtere(prljav maf), spojeve struje i vakuuma, isplivace na povrsinu senzori, ako su neispravni, senzor ne daje korektan napon kada je neispravan, ili kada je lose napajanje, ili kada je losa konekcija..

U medjuvremenu obrises greske i osmatras one "uporne".

To sto pali na pola kljuca je znak dobre kondicije motora, sistema za paljenje i zatvorene petlje, a silne greske poticu od opreme za finu regulaciju rada motora.

Neka ozbiljnija dijagnostika bi omogucila pracenje parametara u radu, i mnogo jasnije ukazala na zone gresaka, ali ovako ces upoznati svoju igracku

Istina, greske oko ecua mogu da se jave ako je neko nesto petljao, tipa kilometraze, ili reprogramiranje, ali mogu i da se pojave ako neki sklop ne odgovara sa kodom ecuu, tipa radija, ili neke druge opreme..koja je na CAN komunikaciji...
Ali posto stuca u voznji, vakuumi, vazduh, gorivo, trenuci paljenja...sve sto je "pokriveno" senzorima ili regulacijom.. ekologije..

Poz
[ SerbD @ 27.01.2012. 20:15 ] @
Evo me sa nekim promenama...

Zamenio sa filter vazduha, odkacio accu i vise od pola sata, pregledao sam spojeve - vizuelno mi izgledaju ok, osigurace u kutiji na accu, napon na accu je sa upaljenim svetlima i ventilacijom 14,1 V,
MAF senzor nisam mogao da nadjem u autodati (skinuo sam sa neta - mnogo dobar program) pa ga nisam ni cistio :)

pobrisao sam greske i posle jedan dan voznje listing je sledeci:

Address 01: Engine Labels: Redir Fail!
Control Module Part Number: 036 906 034 CN
Component and/or Version: MARELLI 4MV 3957
Software Coding: 00031
Work Shop Code: WSC 01317
Additional Info: WVWZZZ1JZ2W145533 VWZ6Z0A3462762
VCID: 60CBA4B3C883
1 Fault Found:

17961 - Barometric / Manifold Pressure Signals: Implausible Correlation
P1553 - 35-10 - - - Intermittent

Readiness: 1010 0101
--------------------------------------------------------------------------------

Address 03: ABS Brakes Labels: 1C0-907-37x-ESP-F.lbl
Control Module Part Number: 1C0 907 379 E
Component and/or Version: ESP FRONT MK60 0104
Software Coding: 0011266
Work Shop Code: WSC 01317 785 00200
VCID: 2C530083F4CB
1 Fault Found:

01314 - Engine Control Module
013 - Check DTC Memory - Intermittent
--------------------------------------------------------------------------------

Nije mi vise kao pre ostajao bez gasa, mada nisam ni imao neke voznje duze od 30 km....
Jedino sto mi se pale lampice ECP i ona sa trouglicem u krugu (ESP koliko sam ukapirao) i to samo pri naglom oduzimanju gasa, ako polako popustam gas retko kad se upale.....a kad se upale pale se istovremeno i jedna i druga....
E sad, nesto sam malo guglao po stranim forumima i bilo je par slucajeva slicnih mojim - lampice se pale i slabije vuce....i uglavnom je problem bio u preskakanju zupcastog i par slucajeva je bilo zbog accu (kao sto je Vladd rekao)...
U toku sledece nedelje cu da uradim veliki servis, a do tada cu izbegavati da ga vozim....plasi me taj zupcasti nesto.....
Eh da, kad testiram vcds pise da ima 2 k linije ili tako nesto a can ne podrzava.....ako je to od nekog znacaja....
[ vladd @ 28.01.2012. 00:08 ] @
Preskakanje zupcastog zbog labavog zatezaca. Moguce da nesto izaziva valve overlap, preklapanje ventila(posledica prezupcenja), ili neki drugi uzrok povecanja pritiska u usisnoj grani.
AZD nema MAF(potpuno sam zaboravio na oznaku motora), ali ima MAP, merac pritiska usisne grane, koji javlja gresku.


To sto se javlja ABS, odnosno njegova opcija ESP, moze da bude iz par razloga. Da je solidno nakvasen ili oksidisao konektor na ABS modulu(posto je ekstremo glupo postavljen), ili da je neka vakuumska linija u prekidu, odnosno lose crevo ili los spoj na nekom prikljucku.

Curenje vakuuma moze da izaziva ponasanje kao da su gremlini u motoru, pa ne bi bilo lose pregledati sve detaljno. Naravno i egr, moguce da na njemu curi membrana, ili se zaglavljuje u nekom polozaju, pa se javlja i promena pritiska usisne grane i brljanje ABS(esp je u sklopu abs modula) modula.

Poz
[ SerbD @ 31.01.2012. 15:53 ] @
Resen problem, pa da podelim iskustvo...mozda nekom nedaj boze zatreba...

Prezupcio je...
Uradio sam veliki servis, sad ne mogu da prepoznam auto, tj kako vuce....ne pale se vise lampice ni u jednoj varijanti....

Izgleda da je vladd bio u pravu za prethodnog vlasnika (aljkavost)....spaner (ona plasticna obloga) se raspao, i majstor ne moze da se nacudi kako sam uopste stigao iz nemacke a da nije doslo do vece stete....
On kaze da verovatno nije doslo do cukanja ventila i klipa, auto tiho i ujednaceno radi na leru....

Umesto G12 je bilo sipano neko zeleno sr*nje, sipao mi je G12 i rekao da sad moze da se desi da procuri zbog starog antifriza , a ne pitah ga zasto jer sam se obradovao kad sam video kakve sam lude srece imao sa zupcastim....Zasto bi uopste doslo do curenja ako je dosad sve bilo ok??

Hvala svima na ucescu u temi i pozdrav!!
[ vladd @ 31.01.2012. 16:27 ] @
Antifrizi drugacije prave oblogu po zidovima kuda prolaze. G12 moze da napadne brljotinu koju je napravio "zeleni", ali to ne treba da te brine, to su spori procesi. Do tada ce vec da crkne pumpa, pukme posuda ili plasticna racva sa termostatom, pa ces promeniti antifriz...

Elem, odrzavaj ga korektno i uzivaces u autu. To je odlican motor, malo trosi, zivahan je i dugotrajan(kakve sve dzibere je izdrzao)

Elem, obicno na cetvorci sleduje trap(smeska se i servo letva), kugle i kuglice(poneki lezaj), paknovi, zamena kocione tecnosti, senzori okretanja tocka...to su lagane intervencije tokom narednih meseci, pa lagano, bez jurnjave, losi su puteci a nije ni vreme neko povoljno..

I niposto ne uzimaj fellne 17"

Poz
[ SerbD @ 31.01.2012. 18:50 ] @
Thx za savet, mada nisam ni planirao nista vece od fabrickih alu 15...sada je letnja obuca na njemu - kao nove su...a do sledece zime planiram celicne neke da uzmem i zimsku obucu....
Majstor ga je pregledao celog, samo zadnji diskovi i plocice su za zamenu, trap i ostalo sto se tice mehanike i struje je ok....diskovi i plocice ce sacekati do sledece plate (nije bas urgentno) pa taman i kociono ulje da zamenim...
pozzz
[ Nocni @ 01.02.2012. 23:48 ] @
Citat:
vladd:

Elem, odrzavaj ga korektno i uzivaces u autu. To je odlican motor, malo trosi, zivahan je i dugotrajan


Niti je odlican, niti malo trosi, niti je zivahan, niti je dugotrajan...

Taj zajedno sa onim 1.4 je jedan od najgorih vw motora, kako koncepcijski tako i sama njegova izrada... ima aluminijumski blok pa se sa pocetkom trosenja ulja mora zamijeniti cijeli motor jer mu se ne moza raditi generalna niti remontovati uz neku prihvatljivu cijenu... Poznat je po velikoj potrosnji i po kvarljivosti, da ne nabrajam sad sta se sve kvari na njima a i ova tema to u nekoj mjeri pokazuje...
Kad se kaze "zivahan" onda mogu ljudi da imaju razlicite kriterijume... u svakom slucaju prepadne se cim vidi brdo a u autu ima 5 ljudi...
Dugotrajnost isto zavisi od kriterijuma onog ko je ocjenjuje... mogu da kazem da je u vecoj polovini tih golfova vec mijenjan motor sto samo za sebe govori o dugotrajnosti... da ne bude zabune, ovaj motor nema nikakve veze sa starim vw 1.6 benzinskim motorima iz golfa 2 koji je bio pojam kvaliteta...
[ vladd @ 02.02.2012. 07:28 ] @
Moja iskustva su potpuno drugacija. Tri od tri, u mojoj okolini, jedan bivsi kojeg sam vozio, lagodno su presli 270000kkm, lepo idu, i nije radjena generalka, niti menjan motor.

Moguce je da kod trece-cetvrte ruke bude problema, ljudi vole da ih aljkavo (ne)odrzavaju, vole da ne menjaju ono sto se preporucuje, a takodje vole da ulazu 0 evra u vozilo...da ga voze do smrti. Dolivaju kojekakve tekucine, kao da su besni sto moraju da potrose paru na odrzavanje..

Jos kada vrate kilometrazu par puta po 70-80kkm..deluje zaista kao da motor ne moze da predje ni 200000kkm.

Potrosnja mu jako zavisi od kojecega, naravno, na balkanu se primenjuju razne budzevine.

Na korektno odrzavanim motorima, potrosnja moze da bude oko 7l, naravno..uz odredjen nacin voznje i uslove na putu. Ali meni nikada nije presao 9,5 litara..cak ni kada stojim 45 minuta na tri semafora u BG-u.

Sa 300kkm je vec potroseno 20000 evra za gorivo, ali tako kada se kaze ljudima..nekako se "zamrznu"

Tada neke popravkice od par storina evra deluju drugacije

Poz

P.S. AZD ima gvojzeni blok..i to je jedan od "problema" pri posmatranju VW motora iskljucivo po kubikazi, a ne po oznaci...

[Ovu poruku je menjao vladd dana 02.02.2012. u 08:50 GMT+1]
[ jamesdin @ 14.07.2012. 10:39 ] @
Posto imam slican problem sa mojim golfom, resio sam da uradim generalnu ali ima problem sa trazenjem dobrom majstora. Iz tvojih poruka mi se cini da je tvoj majstor odlican pa ako bi mogao da mi das njegovu adresu ili telefon. Hvala puno unapred i pozdrav!
[ goat @ 14.07.2012. 21:16 ] @
Citat:
jamesdin:
Posto imam slican problem sa mojim golfom, resio sam da uradim generalnu ali ima problem sa trazenjem dobrom majstora. Iz tvojih poruka mi se cini da je tvoj majstor odlican pa ako bi mogao da mi das njegovu adresu ili telefon. Hvala puno unapred i pozdrav!


imaš na PP moju preporuku
[ vladd @ 15.07.2012. 12:28 ] @
Ne vozim vise doticnog 1.6, sada sam na 2.0(i ljuto se kajem), ali to nema veze. Inace nemam "jednog" majstora, vec obicno koristim usluge vise njih, bar 3 od 5 raspolozivih...
Svaki je za sebe dobar, nemaju svi sve alate i mogucnosti, pa stoga..nemoguca je preporuka za JEDNOG

Poz
[ SerbD @ 26.02.2013. 20:33 ] @
Evo da se javim posle prve godine eksploatacije doticnog auta. Zasad sam prezadovoljan, nikakvih glavobolja dosad nisam imao, zamenjen samo lezaj prednjeg desnog tocka i nista vise. Ugradjen plin, isplatio se vec uveliko...a sa potrosnjom veoma zadovoljan. E sad, imam pitanje za clana vladd ili nekog drugog sa istim motorom a to je: Koje ulje ste koristili/koristite u ovom motoru (1.6 16v AZD)??
Ja sipam castrol magnatec 10w40 i nisam bas nesto zadovoljan. Naime u prvih 3-4 hiljade od zamene ne trosi nista, a onda pocne da ga svlaci (oko 0,5-0,7 L na 1000 km). Zasto ga trosi posle odredjene kilometraze nije mi jasno...pa bih rado cuo preporuku za neku drugu marku/vrstu ulja..hvala
[ vladd @ 27.02.2013. 14:52 ] @
Pa zato sto je doticna polusintetika bar 80% mineralno ulje, koje se razbije nakon tih 3-4kkm, i pocne da curi i izgara kojegde.
Pride, sitne nedoslednosti, tipa povremeno izostajanje paljenja, malo veci zazori na karikama, ili nekorektna brizgaljka, uvedu gorivo u ulje i dodatno naprave problem.

Trebao bi da predjes na recimo 5w-40 sintetiku, da bude 502.00 vw sertifikat, a marku mozes da biras po zelji, ili ceni.
To je ipak "predprosla" generacija motora, EA113, ne bih ja sipao u njega polusintetiku.. tesko je odabrati dobru, a nisu toliko jeftinije od sintetika. Pogotovo nakon 2006-e godine.

Ja sam, npr, u AQY sipao Lukoilovo ulje i sasvim sam zadovoljan. Motul, 8100, LM..u principu koje god, neka su mnogo dobra, ili preskupa, pa biraj. Vazno je da je sintetika, i da mozes komotno da predjes 10kkm..

Poz
[ SerbD @ 27.02.2013. 20:06 ] @
Hvala puno. Prelazimo na sintetiku pa javljam kakvi su rezultati. E sad, da li je dovoljno samo ispustiti ovu polusintetiku i sipati sintetiku ili mora nekakvo ispiranje motora da se izvrsi zbog drugog tipa ulja i kako se to i cime radi ako je neophodno? Hvala jos jednom i pozdrav!!
[ vladd @ 27.02.2013. 21:41 ] @
Postoji nekakva "nova" preporuka, da se sipa sintetika, naravno zameni filter, izveze kilometraza za mineralno, recimo 5kkm, i onda nastavi sa sintetikom u "punom" sjaju, odnosno punom intervalu zamene. Ili bar zameniti filter nakon 5kkm..

Po meni je to malo preterano.
Ispiranje svakako ne smeta, ali nije neophodno, osim ako nije previse prebacen termin zamene ulja.

Dovoljno je samo sipati sintetiku, i eventualno napraviti zamenu u intervalu 8-10kkm, nesto ranije, kao sto bi trebalo nakon svakog opterecenja motora, smanjiti malo termin za zamenu, za recimo 200-500km(po opterecenju, voznja u visokoj turazi, preoptereceno vozilo teretom...), sintetika se bori sa mnogo tezim hemijama nastalim sagorevanjem goriva, nego sto je stotinak grama starog ulja..

Poz