[ cobra-11 @ 10.01.2012. 12:25 ] @
Interesuje me koliko je stetno , tj. da li je dozvoljeno voziti dizela autoputem nekih 300KM na 4500 rpm ? Koliko to steti motoru u odnosu da vozis npr. 120 km/h i td. ?
[ etjen @ 10.01.2012. 12:50 ] @
ako nije u crvenom, onda teoretski ne šteti. Praktično mu ne odgovara baš preterivati sa konstantnim visokim obrtajima ali mu za tih 300km ništa neće faliti već će se samo lepo pročistiti :)
Naravno, ovo važi ukoliko je neki noviji dizel u pitanju.
[ Java Beograd @ 10.01.2012. 13:17 ] @
Nisi napisao koji je automobil tj. motor u pitanju. Rekao bih da je 4.500 o/min je svakako "u crvenom" čak i za novije dizele. Za JTD i za TDI sigurno znam, ali ne smem da tvrdim za neke najnovije modele dizel motora. Ali i ako nije skroz "u crvenom" svakako je na samoj granici.

Da bi bilo jasnije, "u crvenom" znači daleko od zone najvećeg obrtnog momenta, ali takođe prelazi i zonu maksimalne snage ! Dakle, bukvalno silovanje motora, samo da bi ga silovao, čak dovođenje u zonu manje snage - da bi ga do kraja silovao. Da li je štetno - jeste. Da li će motor da izdrži tako 300 km - ne verujem. Sigurno će se pregrejati već posle 50-tak km, a šta posle pregrevanja - to moraš da probaš.


Evo grafikona snage i obrtrnog momenta za TDI. Prema ovom grafikonu, sve šta prelazi 4.000 obrtaja je "crveno". Nema smisla voziti u tom režimu, jer je obrtni moment jako nizak a i snaga počinje da se gubi.



[Ovu poruku je menjao Java Beograd dana 10.01.2012. u 14:32 GMT+1]
[ sasa022 @ 10.01.2012. 13:59 ] @
Silovanje motora.

Na oko 4000 o/min npr. Passat 1.9TDI,Stilo 1.9MJ,Mondeo 2.0TDCI idu oko 200 km/h.
[ Java Beograd @ 10.01.2012. 14:07 ] @
Da. U petoj (ili šestoj) brzini ne bi ni mogao da postigneš te obrtaje. U četvrtoj - možda. A ako ćeš u trećoj da ga "cepaš" - pocepaćeš ga, nema sumnje.
[ anon115774 @ 10.01.2012. 14:32 ] @
@Java Beograd

Noviji dizeli bez problema voze do 5000rpm. Druga je stvar sto u sestom stepenu prenosa to ne moze da se izgura ali zato u petom ili cetvrtom moze veoma lako :)
[ Java Beograd @ 10.01.2012. 14:38 ] @
Citat:
Informer: Noviji dizeli bez problema voze do 5000rpm.
OK, sasvim moguće. O kojim dizel motorima se radi ? Daj neki link.
[ vladd @ 10.01.2012. 14:39 ] @
Steti dosta. Naime, doticni motori nisu za trke vec za neku optimalnu i racionalnu voznju.

U svakom slucaju, postoje ljudi koji na taj nacin skrate vek motora, prave doticne eksperimente, ali ne postoji ni jedan koji nakon takve voznje promeni recimo ulje.

Visoki obrtaji, kod putnickog automobila, narocito "brzohodnog" dizela, sluze za povremeno koriscenje, pri nekim specificnim situacijama.

Teoretski, motor se najbolje ponasa na maksimalnom obrtnom momentu, najvise mu prija, ali savremeni putnicki automobili su malo preterano pojacani zapreminom i snagom.

Ocekuje se veoma kvalitetno i obilato hladjenje, sto zbog ostatka dizajna najcesce nije moguce.

Ukratko, dramaticno se smanjuje trajnost i radni vek motora.

Poz
[ jnk @ 10.01.2012. 14:43 ] @
Voziti 300 km na 4500 rpm mozes samo ako smisleno hoces da unistis motor pa vozis u drugoj, trecoj brzini ili iz nekog razloga ne mozes da prebacis u trecu brzinu a moras da predjes duzi put. Da steti svakako steti ali u normalnoj pa cak i veoma agresivnoj upotrebi neces doci u priliku da tako nesto radis.
[ Zarko Silic @ 10.01.2012. 16:01 ] @
Stavarno bi bilo zanimljivo saznati o kom dizelasu je rec? Sa 4500 o/min u poslednjem stepenu prenosa, prosecan dizelas bi trebao ici oko 220 km/h.




P.S.

http://www.elitemadzone.org/p2996719
[ cobra-11 @ 10.01.2012. 16:07 ] @
Fino vi to objasniste za ove novije masine , ali sta je sa ovih starijih , Astra f pise max speed 155 km/h na 4600 rpm , sto je daleko kako neko spomenu 220 ili 200 km/h . Znaci na 300 km autoputa ja na 140-150 km/h unisti motor .
[ vladd @ 10.01.2012. 16:18 ] @
To je bas auto za forsiranje, na radost mehanicara.

Kao drugo, tesko da ce moci pod skoro punim gasom da prezivi doticnih 300km, a kao trece, to je imaginaran dogadjaj za bliske nam auto puteve, uglavnom ce doci do prekida voznje i naplate kazne.

Poz
[ Nebojsa Milanovic @ 10.01.2012. 16:19 ] @
Cobra, stvarno ne razumem otkud ti ideja da sa tako starim autom voziš tako i to toliko dugo.

Lično mislim da šteta koja mu je time napravljena najviše zavisi od ulja koje je imao u tom trenutku, kao i od stepena hlađenja koji je uspeo da postigne, a on između ostalog zavisi i od spoljne temperature u trenutku te vožnje.

Ako je ulje bilo dobro za njega, i ako je uspeo dobro da se hladi (neoštećen rashladni sistem, relativno niska spoljna temperatura), šteta ne mora biti velika.
[ cobra-11 @ 10.01.2012. 16:31 ] @
Konkretno ja nemam na ovoj astri obrtomer , ali po knjizici pise kao sto sam naveo 155 km/h - 4600 rpm - konkretno sam ga vozio nekih 250 km autoputa pretezno 140 km/h . Temperatura je bila normalna (radna) , a vanjska oko 10C . Sto se tice ulja mijenja se svakih 10 000 km ulje i svi filteri (10w40 polusintetika - uvek neko kvalitetnije) . Motor je dobar , ne dimi , ne "trosi" ulje . Po satu uspije doci do nekih 163-4 km/h ali to verovatno sat "laze" .
[ etjen @ 10.01.2012. 16:35 ] @
ma, ako si ga vozio tako i sada ne primećuješ nikakve promene sve je OK. Ja sam na Golfu II dizelu pre mnogo godina za 20kilometara pod punim gasom uspeo da isteram skoro svo ulje na šipku i na auspuh :)
Kad sam video šta sam uradio, uzmem operem motor, zamenim ulje i teraj dalje, nije bilo posledica (bar ne brzo vidljivih)
Inače, za te stare dizele 120-130 km/h je maksimum do kog bih ja išao...
[ bakara @ 10.01.2012. 16:38 ] @
Citat:
cobra-11: Konkretno ja nemam na ovoj astri obrtomer , ali po knjizici pise kao sto sam naveo 155 km/h - 4600 rpm - konkretno sam ga vozio nekih 250 km autoputa pretezno 140 km/h . Temperatura je bila normalna (radna) , a vanjska oko 10C . Sto se tice ulja mijenja se svakih 10 000 km ulje i svi filteri (10w40 polusintetika - uvek neko kvalitetnije) . Motor je dobar , ne dimi , ne "trosi" ulje . Po satu uspije doci do nekih 163-4 km/h ali to verovatno sat "laze" .

I koliko ti je goriva potrosi pri takvoj voznji?
[ cobra-11 @ 10.01.2012. 17:34 ] @
Nisam tad merio tacno potrosnju , jer se islo naput sa zadovoljstvom pa je tad najmanje bilo bitno koliko je potrosio :D , puni do vrha i teraj :) .

Kako sto reko ne znam tacno ali po kazaljci je za 250 km takve voznje "svukao" oko 20l nafte , mora se uzet u obzir da nisam bio sam u autu .
[ Zarko Silic @ 10.01.2012. 20:15 ] @
U toj Astri nalazi se 1,7 litarski Opelov motor. Morot nije supersavremen, ali je zato prilicno izdrzljiv. Verziju sa Boschovom pumpom neretko zargonski zovu mazga sto bi se i moglo reci obzirom na ono sta sve moze podneti. Verzija sa Lukasovom pumpom ume da pravi problem, ali i ne mora. Poznati su mi slucajevi gde je i ova Lukasova presla preko pola miliona kilometara bez poteskoca.

Ova Astra ima petostepeni menjac i relativno dug 5. prenos, tako da sa lakocom moze voziti i preko 150 km/h bez bilo kakvih posledica. Pumpa je bazdarena na 5600 obrtaja i ako je motor ispravan ovi obrtaji se u nizem stupnju prenosa mogu postici.

Potrosnja je relativno mala. Vozilo je relativno lako i prosecna potrosnja retko prelazi 6 L na 100 predjenih kilometara.

Postoje i 2 verzije sa turbinom, ali mislim da se ovde govori o obicnoj.


P.S. U jednoj verziji sa turbinom nalazi se Isuzu motor sa deklarisane 82 KS koji lako ide i preko 180 km/h. Pojedini primerci blizu 200. tako da onaj Nesin i10 supermoderni automobil ne moze ni da je prati. , a kamoli da je pretekne.

[Ovu poruku je menjao zarsilic dana 10.01.2012. u 21:27 GMT+1]
[ inobradovic @ 10.01.2012. 21:39 ] @
pre par godina vozio sam reno trafik (express je nocni u pravu si) dizel 1,6 uglavno 130-140 sa puno stvari u autu a nije mogao da nagura 150 (probao sam) vozio sam ga tako 1400km, potrosnja je bila oko 12l a inace kad je vozen do 80 trosio je do 6l, kako je auto prosao posle toga ne znam ali taj put od 1400km je IZDRZAO tim tempom sa dosta stvari u njemu. temperetura je spoljna bila oko nule, a koliko se secam mislim da nije imao ni obrtomer ni tempereturu.

[Ovu poruku je menjao inobradovic dana 11.01.2012. u 19:52 GMT+1]
[ Nocni @ 10.01.2012. 22:55 ] @
Nesto si pobrkao... ne postoji trafik dizel 1.6... 1.6d su bili stari motori... postojali su u onim pick-up rapid/express teretnim renoima prije 20 godina...
Trafik je postojao sa 1.9d motorom od 60 konja negdje oko '97 ili '98... mozda si na to mislio...
[ anon115774 @ 11.01.2012. 13:22 ] @
Citat:
zarsilic: Stavarno bi bilo zanimljivo saznati o kom dizelasu je rec? Sa 4500 o/min u poslednjem stepenu prenosa, prosecan dizelas bi trebao ici oko 220 km/h.


2.0tdi u sestom stepenu sa dsg menjacem obrce okruglo 4000 puta u minuti a brzina koju pokazuje je 217km/h.
[ Zarko Silic @ 11.01.2012. 15:02 ] @
Da, jasno je;

mi smo se malo presaltali na ova novija vozila, a momak vozi starog dizelasa. Kod njih je taj odnos drugaciji. Napisao sam u prethodnom postu.
[ cobra-11 @ 11.01.2012. 15:57 ] @
"zarsilic" - Tacno je da je obicni dizel sa bosh pumpom . Svabo je nije isuzu . Potrosnja je uvek do 6l na 100km , ali tad nisam tacno merio , bilo nas 4 u kolima + gepek stvari , po kazaljci s ovakvom voznjom mislim da je trosio oko 7,5-8 l . Nista ne primetim na motoru , presao je dosta , od kad je kod mene 200 000 , a prije mene "XXX" kilometara , stvarno je izdrzljiv motor i u dobrom stanju komplet auto , ulja trosi manje od 1l na 10 000 KM .
[ inobradovic @ 11.01.2012. 18:53 ] @
nocni u pravu si u pitanju je reno express mislim da je negde oko 88 god.
[ mkvb @ 14.01.2012. 22:04 ] @
Ja sam sa vagenovim 1.6D izasao na autoput na Batocini i do Sida je bio samo pun gas, baba u kolima mi umirala, vozio je do granice, tamo je preuzeli i pravac Osijek operaciona sala. U takvoj situaciji sam najmanje razmisljao o autu. To je bilo cisto silovanje slabasnog motora sa cetverostepenim menjacem. U jednom momentu mi se ucinilo da vidim varnice u retrovizoru, mozda cadj iz auspuha, a mozda mi se ucinilo.
U Sidu sam sipao 2.5l Modrice Long Life i od tada 1l na svakih 300 km. Sledece godine je pomesao ulje i vodu i zavrsio karijeru kod mene. Motor nije bio sjajan ali tada sam ga definitivno sahranio, baba je izdrzala!

Sad vozim Punto jtd 59kW i probao sam ga na autoputu, dodje do 165-170, ne secam se tacno ali mislim da je tada na malo preko 3500 rpm. Ne pada mi na pamet neka duza takva voznja (mada sam zurio jednom BG-NS, konstantno 150 i nisam nista primetio na autu)
[ djricky @ 14.01.2012. 22:16 ] @
kad je vec aktuelna tema da pitam i ja

Stilo 1.9JTD, konstantna voznja od 2 sata na 160kmh, cca 3200 obrtaja, moze li biti problematicna?

mada, pretpostavljam da ne...

znam da u manual-u za auto (da, procitao sam ga celog ) pise da je bitno posle duze voznje na visim obrtajima ne gasiti odmah auto, vec sacekati par minuta, ali ne secam se zasto tacno...
[ sasa022 @ 14.01.2012. 22:28 ] @
@djricky
Evo ukratko objasnjenja - kopirao sam ga sa drugog foruma
Citat:
Turbo punjač se kod turbodizel motora zagreva do 900° C, a kod turbobenzinskih motora i više. Po pravilu se hladi uljem kojim se i podmazuje, a kada se užareni turbo punjač naglo ugasi, trenutno prestaju cirkulisanje ulja i hlađenje. U takvim uslovima motorno ulje izgori, a može doći i do deformacije osovine i ležajeva. Izgorelo motorno ulje može da zatvori uljne kanale, pa je posle ponovnog pokretanja motora podmazivanje otežano ili onemogućeno. Zbog toga, posle velikog opterećenja, nemojte odmah ugasiti motor. Pustite ga da radi nekoliko minuta u praznom hodu pa ga zatim ugasite.


Edit: vise puta je to receno i na ovom forumu, ali svakako nije na odmet ponoviti.
zarsilic

[Ovu poruku je menjao zarsilic dana 15.01.2012. u 01:42 GMT+1]
[ milosbeo @ 14.01.2012. 23:17 ] @
147 JTD 1.9 116KS, kad se zagreje, neretko ga bacim u crveno, 2. i 3. brzinu... sa trecom je negde na 120-125 u blokadi
@Ricki, mislim da mu je mera negde od 120-140km/h, tu se najbolje oseca...
[ filka @ 14.01.2012. 23:44 ] @
Aj i ja da pitam: Pre dve nedelje BEOGRAD-ZAGREB Maltene ceo put 180-200kmh Nocni sati -nema mnogo vozila :))) i od tada prodjeno jos 2500km i nisam vidio problem. Ulje je jos u granicima normale. Da ocekujem neka iznenadjenja :((( Auto- C200 CDI 2005g...pozzzz
[ Zarko Silic @ 15.01.2012. 00:39 ] @
Iznenedjenje moze da ti stigne na kucnu adresu.
[ sasa022 @ 15.01.2012. 01:22 ] @
@filka

To je negde do 4000rpm - nece mu biti nista.
Vazno je samo zadnjih 5-10min. voznje preci laganije - na 2-2500rpm i time pomoci i motoru i turbini da se bez temperaturnih sokova lagano zaustave.
[ botr @ 15.01.2012. 11:50 ] @
A sta se desava sa benzincima pri duzoj voznji na 5-6k rpm?
[ sasa022 @ 15.01.2012. 13:20 ] @
@botr

Neke nije moguce naterati na vise od 4500,a neki ( kao npr.Honda ) su napravljeni da im je 5-6000 nesto sasvim normalno ( crveno krece tek posle 7000rpm )