[ peromalosutra @ 10.01.2012. 19:55 ] @
Prije jedno pola godine sam radio veliki servis i tom prilikom je naravno zamjenjeno ulje u motoru. Radi se o Alfi 146, 1.4TS motor.

Problem je sto nisam siguran koje je ulje stavljeno, pouzdano znam da nije Selenia koju inace sipam jer je majstor rekao da je po njegovom misljenju ulje koje je tad sipao bolje od Selenie. Pretpostavljam da je ulje koje je nasuto u potpunosti kompatiblino sa motorom, tj. vjerujem majstoru koji je radio servis i nisam htio da se mijesam u njegov posao i trazim ga da sipa Seleniu.

Pitanje je da li smijem sada da dospem Selenia ulje, hoce li biti problema ako se ono pomijesa sa uljem koje je trenutno u motoru? Ili je bolje da zovem majstora i pitam ga koje ulje je koristio i naspem isto?

Hvala unaprijed
[ inobradovic @ 10.01.2012. 21:43 ] @
zameni komplet ulje nemoj da dodajes ulje, mislim da nece biti skuplje od 20e.
[ cozmo_im @ 10.01.2012. 21:52 ] @
Ako ne znas gradaciju i specifikaciju, bolje zameni ulje, ali na krace staze (ako zafali ulja a nemas uslova za zamenu) nece stetiti da dolijes neko drugo. Samo zameni prvom prilikom.

Ulja se mogu mesati (proizvodjaci) ukoliko imaju iste specifikacije samo.
[ peromalosutra @ 10.01.2012. 21:55 ] @
Kad sam zadnji put kupovao, litra selenia ulja koje se preporucuje za moj motor je bila oko 8 eura, mislim da kod mene stane oko 4.5L ulja, dakle ugrubo nekih 40-ak eura total (treba racunati i na filter za ulje).

Naravno radije cu promjeniti ulje nego da ostetim motor, ali kao sto rekoh, radio sam generalku prije pola godine i tad su izmjenjena sva moguca ulja, a od tad sam presao mozda 3000km pa mi bezveze i da se razbacujem ako ne moram. :)
[ Nocni @ 10.01.2012. 23:12 ] @
To sto ti zoves "generalna" vjerovatno nije ni radjeno jer se posle generalne ulje mijenja na 1.000 km. Ti si vjerovatno tada samo promijenio kaise, ulja i filtere i za to kazes "radio sam generalku", sto je naravno pogresno...
Mozes slobodno da dolijes ulje nije taj motor osjetljiv...
[ vladd @ 10.01.2012. 23:21 ] @
Slobodno dolivaj Seleniju, ali pitaj tog "majstora" koje je to "bolje" ulje sipao...

Poz
[ peromalosutra @ 11.01.2012. 01:48 ] @
@Nocni:

Zamjenjeno je svo remenje, spaneri, ulje u motoru, filteri, pumpa za vodu, takodje remontovan mijenjac i u sklopu toga promjenjeno ulje u mjenjacu, termostat, spone, diskovi, plocice, kociono ulje, sajla rucne kocnice, neko crijevo za servo, ulje serva, antrifriz, srednji lonac auspuha i vjerovatno jos nesto sto sam zaboravio.

Pretpostavljam da je pravi termin za ono sto je radjeno samo "veliki servis"? Nisam siguran sta tacno ukljucuje "generalka", pretpostavljam da se vise fokusira na osvjezavanje motora?

Nisam neki znalac, pokusavam da po forumu i drugje po netu prikupim dovoljno znanja za neku opstu vozacku kulturu. :)

[ sasa022 @ 11.01.2012. 02:47 ] @
@peromalosutra
To bi bio "veliki servis" izuzimajuci remont menjaca i zamenu lonca.

@vladd

Na koju Seleniju mislis ( Gold,20K,Racing .... ) ?
Ima jos dobrih sintetickih ulja a cena im je isto oko 6-8€/L.
[ vladd @ 11.01.2012. 07:47 ] @
Selenia K ili KPE, racing nije za taj motor, i ne ocekuju se trke i prgrevanja.
Mozda kada predje 300kkm, ali opterecuje pumpu, moze da bude problema sa hladnim startom, trebalo bi da ima prelube i da se motor zagreva specificno.

Sintetika, 5W-40...

Poz
[ Java Beograd @ 11.01.2012. 08:18 ] @
Citat:
peromalosutra:... jer je majstor rekao da je po njegovom misljenju ulje koje je tad sipao bolje od Selenie.
- Majstorovo "mišljenje" je išlo toliko daleko da ti je sipao zapravo ulje na kojem je mogao najviše da zaradi, ili ti je sipao ulje koje je trenutno imao u radionici. ( Kako može majstor, radioničar, da zna koje je ulje bolje ? Jel radio opsežna istraživanja ?!)

- Ako predpostavimo da je pošten majstor, (kao što si ti predpostavio) onda ti je svakako sipao ulje koje je kompatibilno sa Seleniom koje inače sipaš. Stoga, najbolje je da doliješ upravo Seleniu koju obično sipaš.
- Lično mislim da je najbolje da zoveš majstora i pitaš ga koje je ulje onomad sipao, pa da doliješ to isto.

Ipak, pitanje koje se samo nameće je: zašto moraš da dolivaš ulje ?
[ HoT_Steppa @ 11.01.2012. 13:37 ] @
Citat:
peromalosutra:

Zamjenjeno je svo remenje, spaneri, ulje u motoru, filteri, pumpa za vodu, takodje remontovan mijenjac i u sklopu toga promjenjeno ulje u mjenjacu, termostat, spone, diskovi, plocice, kociono ulje, sajla rucne kocnice, neko crijevo za servo, ulje serva, antrifriz, srednji lonac auspuha i vjerovatno jos nesto sto sam zaboravio.


To se na zapadu zove redovno odrzavanje.

Generalka je pojam vezan za sam motor, karike, klipove, leteci, lezeci, obrada radilice, obrada glave, komplet dihtung itd.
[ Dule 021 @ 12.01.2012. 09:56 ] @
Ma kako ne moze da se mesa ulje?
Nedavno sam prisustvovao kako vlasnik Porshe-a iz 2002 godine sipa najmanje 4 vrste preradjenog ulja u motor kom je tek uradjena generalka i kom je trebalo sipati prvo ulje!!!
Majstor koji je radio generalku se krstio a ovaj nema ni za akumulator da kupi a bitno je da je dosao Range Roverom da Porsche upale na kablove.
E kad sam to video....
[ peromalosutra @ 12.01.2012. 11:37 ] @
Problem je sto sam morao hitno i potpuno neplanirano da idem na put od nekih 700km pa kad sam provjerio ulje vidio sam da je potrebno da dospem. Na kraju nisam uspio naci ni Seleniu, pa sam na benzinskoj pumpi uzeo odgovarajuce ulje iz specifikacije (10W40), kostalo je nekih 12 eura.

Mislim da je sad najpametnije da zamjenim kompletno ulje i stavim Seleniu. Moze li ovo sacekati par dana ili je to nesto sto se mora uraditi odmah?

Citat:
Java Beograd
Ipak, pitanje koje se samo nameće je: zašto moraš da dolivaš ulje ?


Evo sta o tome kaze korisnicko uputstvo:


[ Java Beograd @ 12.01.2012. 11:43 ] @
Ma opušteno.
Tvoj auto je ionako relativno star, ne znam da li su sintetička ulja u to vreme bila standardno preporučivana. Ovako, verovatno si dolio neku kvalitetniju polusintetiku, pa stoga nemaš da brineš.
Da imaš nekog BMW prošlogodišnje produkcije, pa da brineš.
[ peromalosutra @ 12.01.2012. 11:52 ] @
Srecom! :)
[ pajapop @ 15.01.2012. 13:03 ] @
Ulja generalno ne valjaju da se mesaju, narocito od razlicitih proizvodjaca i vrste. jer u svom kontaktu prave emulzije koje se lepe po stublinama i klipovima i ostalim sklopovima i mogu na duze staze da ostete motor. Svaki motor trpi neku odredjeno karakteristiku koje mu to ulje obezbedjuje, a u tehnickom uputstvu pri kupovini automobila koje se dobija uz njega je navedeno koja vrsta ulja se koristi. I kad se ulje doliva uvek treba dolivati ulje sa tim karakteristikama a najbolje je i od istog priozvodjaca. NIje vazan proizvodjac vec karakteristike ulja koje su naznacene na ambalazi. Kad se inace i menja vrsta ulja, potrebno je isprati motor sa nekim ispirolom, pa tek onda promeniti vrstu ulja, ali uvek onu koja ima iste karakteristike koje obezbedjuju ispravnost rada tog motora.