[ kristina990 @ 11.01.2012. 21:22 ] @
Ima li rezistor još koju ulogu u svećici osim što otklanja radio smetnje,odnosno da li se mogu staviti praktično iste svećice u kola bez oznake R,npr.Bosch W7DC umesto Bosch WR7DC ili Bosna FE65P umesto Bosna FE65PR i kakvo je ponašanje bez rezistora R kod upotrebe gasa,tj da li ima negativnog uticaja ?
Pitanje je postavljeno jer su bez rezistora svećice duplo jeftinije.
[ veselinovic @ 12.01.2012. 06:09 ] @
Koliko god, na prvi pogled, paradoksalno zvucalo taj otpornik u svecici pomaze da varnica bude kvalitetnija. Ima tu neke veze i NF filter i produzenje trajanja varnice i jos kojesta-da se ne teoretise mnogo.
Elem, duplo skuplje 10 puta bolje.
Posebno je TNG osjetljiv na varnice jer se pali teze od benzina.
[ Java Beograd @ 12.01.2012. 07:31 ] @
@Veselinović
Ajde, malo teoretiši, što da ne ? Elektro inženjer sam po struci, i zaista ne vidim kako bi varnica bila kvalitetnija ako u svećici postoji rezistor. Mislim, nisam maliciozan, stvarno bih voleo da shvatim o čemu se tu radi.

Prosta logika je: bez rezistora = više elektrona, više struje, veća i jača varnica.

Doduše, ta pojačana struja može da unese radio smetnje, ali i radija u kolima se odavno prave tako da su otporni na smetnje uzrokovane visokonaponskim delovima u auto (razvodnik paljenja, svećice)

[ Zarko Silic @ 12.01.2012. 11:11 ] @
Koliko radija u kolima imaju zastitu od smetnji najbolje govori krcanje na Vasem radiju kada vozite iza nekog Fice ili Vartburga. .

Resistor u svecicama ne utice na "jacinu" varnice, ali zato utice na pravilan rad motornog komputera u savremenim automobilima kome varnicenje mnogo vise skodi nego radio aparatu.


[ kristina990 @ 12.01.2012. 11:49 ] @



nešto sam ovde isčačkao http://www.nology.com/silverquest.html#Q18
interesantan je deo gde kaže da se mogu dobiti čak bolje performanse

Question:
Why do I need resistor plugs?
Answer:
You don't always need to use resistor spark plugs. True, some electronic engine management systems are very sensitive to RFI or EMI and if non-resistor spark plugs are used the engine doesn't work properly. However, most engines will not experience any problems with non-resistor spark plugs, especially if there is some resistance in the spark plug cap or the wires.
Back To Top

Question:
So non-resistor spark plugs are better for performance?
Answer:
Yes. If you are looking for performance you want to use non-resistor spark plugs. A resistor is exactly what the word implies. When the spark crosses the point of resistance some of the spark energy is lost. A resistor is like an electronic obstacle and could be the cause for a weak spark. Non-resistor spark plugs deliver a more powerful spark.
Back To Top

Question:
Why do car manufacturers recommend resistor spark plugs?
Answer:
One reasons is actually emissions. Since the resistor is an obstacle it forces the spark voltage to be higher, assuring combustion in a lean mixture. Also resistor plugs are MUCH cheaper to produce. You will never find resistor plugs in serious race cars, yet these cars use some of the most sophisticated engine management and data acquisition systems. But these cars have no EMI problems. Why? The spark happens inside the combustion chamber where he is completely shielded by the metal cylinder head. No EMI can escape the combustion chamber.
Back To Top

stavljena u kola(kia sephia 1.6 97 god)Bosch Made in China W7DC,rade bez problema....
[ veselinovic @ 12.01.2012. 17:24 ] @
@ Java,
i ja sam.
Tesko je to objasniti bez ozbiljnije analize i f transformacija, ali:

Ako posmatras struju sa bobine kao jednosmjernu zaista ces otpornikom smanjiti jacinu struje. Medjutim, ako impuls sa bonine posmatras zaista kao impuls i uvedes parazitne kapacitivnosti, e tu se stvar mijenja.
Jednostavno, otpornik ce unijeti odredjeno vremensko kasnjenje ( zanemarljivo za motor) a za to vriejem ce se parazitni kapaciteti nabiti.
Kako se ti kondovi pune napon rastea zazor je beskonacan otpor.
Kad napon dostigne neku kriticnu vrijednost pojavice se luk na elektrodama ( a luk je je prakticno kratak spoj) i sada ce oni nabijeni kondenzatori energetski pomoci.
Ili sam ja nesto propustio.
PS vecina fingera ima ubacen otpornik, a i kvalitetniji kablovi imaju otpornu zicu.
[ vladd @ 12.01.2012. 23:40 ] @
Proces je solidno slozen da bi se moglo pausalno ili parcijalno objasnjavati sta je dobro a sta lose.

Integralni sistem je najvazniji i funkcionisanje u duzem periodu.

Otpornik limitira struju, odnosno energiju paket impulsa(prakticno tri, ili vise puta po tri)...

U nekim situacijama(ili pojedinacnom posmatranju dela pojave) svecica bez otpornika daje veci prvi pik, veca je struja kroz varnicu. I to je nesporno.

Pitanje je da li je to zaista potrebno za namenu za koju svecica koristi a to je pripaljivanje smese.

Pripaljivanje smese se vrsi u par mikofaza, naelektrisanje smese, formiranje mikroplazme, u prvom impulsu, a sledecih par takodje treba da su solidnog intenziteta, da odrze plazmu i omoguce sirenje plamena.
Proces posmatran sa strane smese.

Sa druge strane, intenzivno praznjenje bobine(dve vrste bobina, kapacitivno-induktivna i samo induktivna, prakticno VN trafo) u prvom impulsu jako napreze sekundar, prazni energiju iz kapacitivnoti sekundara (stare bobine imaju kapacitivno namotan sekundar u vise slojeva, i maleno gvozdeno jezgro) ili iz jezgra, savremenijih trafoa, zahteva odredjeno vreme i potrebu da se zadrzi deo energije(zarad impulsa br 2 i 3), a najjednostavnije usporenje je smanjenje, odnosno ogranicenje struje na 3-4 ampera kroz varnicu.

Otpornik u svecici prakticno limitira struju kroz instalaciju, i osim sto umanjuje pikove koji prave radio smetnje, i smetnje koje bi primio ECU, obezbedjuje produzenu varnicu, prakticno 3 dominantna impulsa u okviru jednog praznjenja u trenutku paljenja.

Za smesu koja se pripaljuje, to je bolja opcija, i za pouzdanije paljenje(i smanjenje opterecenja sekundara koji je namotan tankom zicom) i za isporucivanje dugotrajnije intenzivne varnice u cilindru. Ostaje dovoljno energije u jezgru za sledece impulse.

Zbog prirode procesa, celokupnog, i principa bobine, otpornik u svecici je bolji za trafo-bobine, i dobrim delom za stari tip bobina, iako prividno deluje bolje varnica bez ogranicenja struje. Jeste veca energija, ali se prazni samo u prvom impulsu, u velikom procentu, tako da drugi i treci(iako ih ima vise, ovi su najdominantniji) nastupaju sa mnogo manjom energijom.

Mora se posmatrati celokupan sistem, praznjenje jezgra bobine, principi paljenja smese, smetnje u instalaciji, i tada su benefiti svecice sa otpornikom izrazajniji. Meksi impulsi dugotrajniji rad i svecice i bobine, pouzdano paljenje sa veoma smanjenim rf sumom...

Poz
[ vladd @ 13.01.2012. 10:17 ] @
Ako neko misli da je jednostavan odgovor na postavljeno pitanje, i da se moze jednostavnost dokazivati omovim zakonom, neka pogleda analizu CDI paljenja, istina ne razmatraju svecicu kao komponentu, ali...desavanja u sistemu...

http://deepblue.lib.umich.edu/...42/6948/5/bad0841.0001.001.pdf

Poz
P.S.
Dijagram, odnosno izgled napona(spomenutog) je na strani 9, jasnije je ono sto sam spominjao u predhodnom postu..