|
[ bora61 @ 16.01.2012. 07:06 ] @
| Za nekih 15-ak dana , kupujem nov auto, posle dosta glavobolja, oko izbora istog.
Izabrani je Opel Astra Classic III -4 vrata, 1.6.
Do sada sam sahranio:
5 x Zastava 101 sa po 150.000Km, svaki , jer su mi bila sluzbena vozila,
1 x Renault 4 gtl 100.000Km,
1 x Zastava 101, 135.000Km, privatna ( 22god eksploatacije).
1 x Opel Astra Classic II 1.6 , sluzbena 138.000 Km , jos se vozi.
Kako se razradjuju novi motori ( obzirom da sam vozio do sada stare motore, koji su na 2.000Km isli na dotezanje
glava i zamenu ulja ).
Skinuo sam sa neta user manual za novog Opela i u njemu nista ne pise oko razrade motore.
Ranije sam koristio sledecu metodologju:
0-500Km ne vise od 1500rpm uz syo cesce saltovanje brzina.
500km-1.000km ne vise od 2000rpm uz mesavinu grada i autoputa.
1.000km-1.500km max 3.000rpm
Molim za savet.
Hvala. |
[ Java Beograd @ 16.01.2012. 07:53 ] @
Tako nekako. Nema tu posebnog pravila, jednostavno, budi nešto nežniji u početku. Zatezanje glave se više ne radi onako kako je to bilo kod zastave, ali mislim da moraš da se javiš na prvi servis, to će ti već biti rečeno kad preuzimaš auto.
[ jnk @ 16.01.2012. 08:08 ] @
Trebalo bi da pise u uputstvu a sustina je da do prvog servisnog intervala ne prelazis 3/4 mogucih obrtaja(znaci u tvom slucaju oko 4000) i da izbegavas davanje punog gasa. Dani kada se islo na dotezanje glave ili kada se menjalo ulje posle 1000 km su prosli pa cak prevremeno menjanje ulja moze biti i kontraproduktivno. Voznjom do 1500 rpm rizikujes potencijalne probleme pogotovo ako motor nije razradjen.
[ nnn @ 16.01.2012. 08:16 ] @
Ja sam 2007me uzeo novu mazdu 3 1.6 benzinac(tacnije cale), i posto sam bio klinac, zeljan brzine, kidao sam je od samog starta, i to na prilicno visokim obrtajima.
Ali evo mazda je presla skoro 110,000 km i ni jedan kvar, niiti ikakvih problema.
Kad smo je uzimali, pitali smo za to oni su rekli da slobodno mozemo normalno da je vozimo.
[ Java Beograd @ 16.01.2012. 08:37 ] @
Citat: nnn: Ja sam 2007me uzeo novu mazdu 3 1.6 benzinac(tacnije cale), i posto sam bio klinac, zeljan brzine, kidao sam je od samog starta, i to na prilicno visokim obrtajima.
Ali evo mazda je presla skoro 110,000 km i ni jedan kvar, niiti ikakvih problema.
Kad smo je uzimali, pitali smo za to oni su rekli da slobodno mozemo normalno da je vozimo. Da, tehnologija se naravno promenila. Tim pre što postoji i garantni period, pa su proizvođači prosto "bili primorani" da naprave takav motor koji će od početka da trpi sve i svašta.
[ etjen @ 16.01.2012. 13:48 ] @
piše ti u uputsvu za vozilo.
Kod mene piše da se izbegavaju nagla ubrzanja i vožnja na visokim obrtajima prvih 960km. Takođe izbegavati nagla kočenja prvih 250km(ili slično ne mogu sada da se setim)
Nulti servis ne postoji.
U prodavnici su mi rekli da mogu normalno da ga vozim ali sam se ja odlučio ipak da ispoštujem uputstvo.
Dakle, ništa posebno. Nemoj prelaziti 3 - 3500 rpm prvih 1000 i manje-više to je to.
[ vladd @ 16.01.2012. 14:01 ] @
Po svim uputstvima se svodi na isto. Ne forsirati motor u odredjenom periodu. Odnosno, uvoditi ga u forsiranje po odredjenoj gradaciji..
Ne praktikovati nagla ubrzanja ili jaka kocenja motorom, u drugom periodu, dozvoliti povecanje obrtaja ali u mirnoj voznji, i u trecem periodu polako uvoditi motor u maksimalne performanse.
Da li je to 800, 1000 ili 1500 predjenih km, zavisi od discipline vozaca. U svakom slucaju, izbegavati forsiranje hladnog motora, cak i kada predje nekliko desetina hiljada km... u vreme razrade, izbegavati nepotrebna forsiranja i pregrevanja toplog motora, dozvoliti da se formiraju klizne povrsine, da nalegnu zaptivke i da se ne prave vruce tacke na opterecenim delovima.
Poz
[ brankos @ 20.01.2012. 01:32 ] @
O.K. to za razrađivanje smo nekako "skapirali", ali zanima me kad je to nov auto razrađen u smislu da je "sve leglo na svoje". Ko klinac (znači opet se radi o malo starijim mašinama) sam vazda slušao od vlasnika tada novih automobila - kako su osetili da im se baš nekako posle određenog perioda auto razradio, postao živahniji. Ima li danas to smisla, ili je i onda to bilo samo ubeđenje?
[ sasa022 @ 20.01.2012. 04:34 ] @
@brankos
Vremena se menjaju - zivimo mnogo brzim tempom,pa je tako i u svetu automobila.Bukvalno razradu i test da li je sve na svom mestu svodimo na par stotina predjenih km - taman koliko da se i priviknemo na auto,a onda pun gas.....
Nekada je to islo znatno sporije,auto se polako uvodio u eksplataciju,posle odredjenog broja km sledio je odlazak u servis na "fino stelovanje"... Tek posle tog "finog stelovanja" i uverenja da je sve zategnuto i na svom mestu je sledila voznja punim tempom,pa otud i te stare price.
[ vladd @ 20.01.2012. 09:27 ] @
Ali nekadsnji motori su radjeni u solidnoj meri manualno, pa su se u tehnologiji uklapali sklopovi na zeljene zazore, klipovi sa cilindrima, provera karika, trnovanja i rajbovanja lezajeva...da bi se uvelo u toleranciju, i da bi se naknadnim grebanjem i struganjem u radu doslo do radnih zazora...
Savremeni motori su uradjeni u znacajno visem rangu tolerancija, prakticno svaki proizveden deo je odgovarajuci, u granicama tolerancija, i razrada tece shodno sa tim.
Potrebn je kraci rok za razradu(manje vremena treba da se upadne u radne zazore), materijali su stabilniji i homogeniji, a ulja su osavremenjena sa boljim aditivima, koji brze i efektnije reaguju, narocito pri formiranju cvrstih slojeva na kliznim povrsinama, bolje ciste masinske delove, pa naslage nemaju efekta na komponente, grejanje i menjanje zazora..
Zato fabrike daju relativno krace termine, ali su i takvi termini vise nego dovoljno dugi..
Poz
[ Zarko Silic @ 20.01.2012. 10:18 ] @
Citat: bora61: Do sada sam sahranio:
5 x Zastava 101 sa po 150.000Km, svaki , jer su mi bila sluzbena vozila,
1 x Renault 4 gtl 100.000Km,
1 x Zastava 101, 135.000Km, privatna ( 22god eksploatacije).
1 x Opel Astra Classic II 1.6 , sluzbena 138.000 Km , jos se vozi.
Pa po ovome ispada da je Zastava najbolji auto , i to ubedljivo.
[ vladd @ 20.01.2012. 12:57 ] @
Po meni je najbolji Opel Zombi, sahranjen a ide...
Poz
[ bora61 @ 24.01.2012. 07:11 ] @
Brate,
znas i sam da nije najbolji.
Kao sto napisah sva su bila sluzbena vozila, jer je takva politika firme bila.
Vozacku sam dobio davne 1982 godine, pa sad vidi dali je u to vreme bilo nesto isplativije od Keca, osim
Golfa 1, za kojeg nisu hteli da daju lovu, jer nas je u celoh Jugi bilo oko 40 servisera.
[ vladd @ 24.01.2012. 09:36 ] @
Razumemo, samo mala sala:)
Ali to nije bitno, sto se Opela tice. Da ponovim, poenta je da se ne forsira motor odredjen period. Uputstvo nalazze da se ne forsira preko prostog broja obrtaja, ja bih dodao, da se ne forsira ni sa testiranjem elesticnosti motora, dok motor ne stigne u kondiciju.
Sa 1500 obrtaja, za benzinca, to je bas naporna voznja, tako da smatram da ni 2000 obrtaja nece primetiti. Motor nemoj predugo da grejes motor u mestu, to je (nepisano) pravilo koje vazi za sve novije motore(sa ionako previse snage, da se visak snage ne trosi na lokalna zagrevanja), sto je i logicno za visokofrikcione motore, kojima je radna temperatura podignuta na 95C (zbog efikasnosti i ekologije), i nakon tog kratkog perioda, cestih promena brzina, mozes lagano da krenes u povremena i postepena opterecenja motora.
Savremeni motori su radjeni sa manjim tolerancijama, preciznije, tako da su im i periodi razradjivanja kraci, sto se tog dela priice tice, naleganja delova i kliznih povrsina, ali i motorske hemikalije treba da obave svoj posao, i rashladna tecnost i ulje, da formiraju zastitne slojeve tamo gde treba, i za to treba vreme. I to vreme ne bi trebalo forsirati motor, da bi slojevi bili homogeniji a ne deformisani vrucim tackama.
I tu negde, lezi sustina "razrade" motora.
Poz
Copyright (C) 2001-2024 by www.elitesecurity.org. All rights reserved.
|