[ Holkan @ 17.01.2012. 21:50 ] @
Pozdrav svima. Obraćam vam se povodom jedne stvari koja me muči duže vreme,a to je u vezi računa za fiksni telefon i njegov limit.
Pala mi je na pamet sledeća situacija:

Odete negde na putovanje od 15 dana. U međuvremenu vam uđe u kuću neka osoba koja želi da vam se osveti. To može biti i virus ili recimo lopov.
Čini sledeće. Poziva Hot Line u Papui Novoj Gvineji i ostavlja telefon uključen 15 dana kompletno!!!
Ukupna cena poziva iznosi fantastičnih 372 miliona dinara.

Da li je ovaj scenario moguć ili bi u telekomu isključili liniju nakon recimo 20 000 hiljada, odnosno da li ima neko sigurnosno ograničenje u potrošnji ili poput fiksne telefonije u Kvakvatriknistanu nema uopšte?

Znam da kada sam uzimao postpejd rekla mi je da ne može da se postavi limit na recimo 3 000, ali da će oni sami isključiti na 15 000 - 20 000 hiljada ukoliko mi neko ukrade.

Dodatno pitanje je da li oni u mobilnoj telefoniji zaista nemaju softver kojim bi stavili limit na račun (mada sumnjam da je za tako nešto potrebna neka napredna tehnologija)
ili to neće samo da bi zgrabili koji nesrećni dinar više.
[ Horvat @ 17.01.2012. 21:55 ] @
nece ti blokirati, a i bilo bi besmisleno da blokiraju bez posebnog naloga (druga stvar je sto ne zele da se bakcu s time,jer verovatno ne postoji dovoljan broj ljudi koji smatraju da im je to potrebno pa da razvijaju sistem za blokadu po nalogu)

a za postpaid je i dobro i lose
[ Holkan @ 17.01.2012. 21:57 ] @
Sigurno da se desio nekada ovakav primer u fiksnoj telefoniji,a za mobilni sam više puta čuo da se ovako nešto događalo.

Za postpejd bi bilo najbolje da možeš sam sebi da odrediš koliki hočeš limit. Deluje mi najpoštenije.

A ovo za fiksni mi je jezivo.
[ Aleksandar Đokić @ 17.01.2012. 22:14 ] @
kako znas koliko bi tacno iznosio racun, nisi valjda dobio toliki racun ? :(
[ Holkan @ 17.01.2012. 22:17 ] @
Neeeeeeeeeeeee..... fala bogu. Ali imao sam loših iskustava sa mobilnim postpejdom pa sam tako došao do inspiracije za ovu temu.
[ jnk @ 17.01.2012. 22:29 ] @
Vec posle 200-300 hiljada bi pokusali da te kontaktiraju i ako te ne bi dobili blokirali bi ti liniju. Danas je popularno hakovanje ip telefonskih centrala i masovno pozivanje hot lineova po inostranstvu i mnoge firme kod nas su se tako opekle kad se za 1 dan napravi racun 300 hiljada. Procedura je da te obavezno kontaktiraju i pitaju da li si stvarno poludeo pa toliko zoves hot line.
[ Holkan @ 17.01.2012. 22:32 ] @
I 300 hiljada je bolje od 300 miliona.

Nadam se da je tvoj odgovor istinit. Sada cu lakse da spavam :-)
[ Holkan @ 17.01.2012. 22:36 ] @
Mada bih najradije odjavio fiksni telefon.

Jel se može koristiti adsl bez fiksnog telefona?
[ jnk @ 17.01.2012. 23:12 ] @
Ne.

Jednostavnije ti je da blokiras pozive ka inostranstvu.
[ Milos911 @ 17.01.2012. 23:59 ] @
Jednostavnije je da jednostavno prestanes da se opterecujes ovim. Sansa da ti se tako nesto desi je dovoljno mala da dozvolis sebi da ne brines o tome... Inace za mobilni postpaid, vip gasi posle neke smesne sume (bila skoro tema). Za ostale ne znam...
[ Java Beograd @ 18.01.2012. 07:02 ] @
Citat:
Holkan: Neeeeeeeeeeeee..... fala bogu. Ali imao sam loših iskustava sa mobilnim postpejdom pa sam tako došao do inspiracije za ovu temu.
Bivša devojka se dokopala tvg mobilnog na nekoj žurci ?
[ anon115774 @ 18.01.2012. 09:08 ] @
Citat:
Horvat: nece ti blokirati, a i bilo bi besmisleno da blokiraju bez posebnog naloga (druga stvar je sto ne zele da se bakcu s time,jer verovatno ne postoji dovoljan broj ljudi koji smatraju da im je to potrebno pa da razvijaju sistem za blokadu po nalogu)

a za postpaid je i dobro i lose


Ne bi bilo lose da se ljudi koji ne barataju tacnim informacijama nego nagadjanjima uzdrze od sirenja istih.

Ja se ne bavim telekomunikacijama nego bankarstvom pa evo jedne izjave koju bankari cesto koriste kada su u pitanju problematicni klijenti:

Kada klijent duguje banci 100 evra onda je to klijentov problem a kada klijent duguje banci 100Mil evra onda je to problem banke.

Isto tako ni Telekom nece dozvoliti da mu klijent duguje milione. Ja ne mogu da tvrdim sta ce tacno da se desi ali ono sto sigurno znam je da Telekom ima anti-fraud sluzbu koja se bavi analizom neuobicajenog saobracaja koja ce sigurno spreciti da neko nagura cifru koja se pominje u prvoj poruci.

Mene su pre par meseci zvali jer sam u jednom danu imao nekoliko poziva ka inostranstvu koji su kostali vise nego sto su mi mesecni racuni koje sam do sada placao. Nisu pravili nikakav problem vec su samo zeleli da znaju da li ja znam za te pozive. Ne znam sta bi se tacno desilo da sam rekao da ne znam ili da se nisam javio na telefon.

edit: A da... zvali su "u roku od odmah" odnosno ti razgovori su bili u vecernjim casovima a ovi su zvali odmah sutra ujutro oko 09h.
[ commissar @ 18.01.2012. 22:15 ] @
Citat:
Informer:

Isto tako ni Telekom nece dozvoliti da mu klijent duguje milione. Ja ne mogu da tvrdim sta ce tacno da se desi ali ono sto sigurno znam je da Telekom ima anti-fraud sluzbu koja se bavi analizom neuobicajenog saobracaja koja ce sigurno spreciti da neko nagura cifru koja se pominje u prvoj poruci.

Mene su pre par meseci zvali jer sam u jednom danu imao nekoliko poziva ka inostranstvu koji su kostali vise nego sto su mi mesecni racuni koje sam do sada placao. Nisu pravili nikakav problem vec su samo zeleli da znaju da li ja znam za te pozive. Ne znam sta bi se tacno desilo da sam rekao da ne znam ili da se nisam javio na telefon.

edit: A da... zvali su "u roku od odmah" odnosno ti razgovori su bili u vecernjim casovima a ovi su zvali odmah sutra ujutro oko 09h.


Tacno tako, imao sam slican slucaj pre nekoliko godina, kada me je ljubazna sluzbenica Telekoma zvala oko 19.00h, da mi ukaze da mi je
potrosnja u prvih 10ak dana vec premasila ceo prosecan mesecni racun i rekla mi koji su brojevi (u inostranstvu) pozivani.
Tako to funkcionise, a ko ima razloga za bojazan, moze uvek da zakljuca pozive ka inostranstvu, ili raznim servisima koji su skupi....
[ Holkan @ 19.01.2012. 01:40 ] @
Citat:
commissar: Tacno tako, imao sam slican slucaj pre nekoliko godina, kada me je ljubazna sluzbenica Telekoma zvala oko 19.00h, da mi ukaze da mi je
potrosnja u prvih 10ak dana vec premasila ceo prosecan mesecni racun i rekla mi koji su brojevi (u inostranstvu) pozivani.
Tako to funkcionise, a ko ima razloga za bojazan, moze uvek da zakljuca pozive ka inostranstvu, ili raznim servisima koji su skupi....


Pa hvala ti commisar.Nisam znao da mogu da odem i zakljucam skupe servise. Ja cu da zakljucam pozive ka inopstranstvu i sve servise osim pripejd dopune za 064.
Mada i dalje mislim da bi bilo najbolje da mogu da stavim limit na 3 000 din i mirno spavam.
[ mozdasamjaamozdainisam @ 19.01.2012. 02:00 ] @
Citat:
Holkan: Pa hvala ti commisar.Nisam znao da mogu da odem i zakljucam skupe servise. Ja cu da zakljucam pozive ka inopstranstvu i sve servise osim pripejd dopune za 064.
Mada i dalje mislim da bi bilo najbolje da mogu da stavim limit na 3 000 din i mirno spavam.


Proveri samo, zlu ne trebalo, da ti ne blokiraju i slucajno pozive ka hitnim sluzbama (hitna pomoc / policija)... Mada to mozes i sa mobilnog da zoves i bez kredita, ali opet...
[ commissar @ 19.01.2012. 10:02 ] @
@Holkan: pa to ti je onda dovoljno. Problem resen.
Imas dve vrste zakljucavanja, da znas i to.
Prva ide tako sto kazes sta sve hoces da se blokira,
pa ti oni naprave paket i daju ti sifre za zakljucavanje
i otkljucavanje (ako ti nekad zatreba). Morao bi otici do
poslovnice Telekoma, da ti daju sifru.
Druga se razlikuje u tome sto sve to sto hoces ti operater
zakljucava i jedino operater moze da otkljuca ponovo.
Mislim da i za ovo moras otici do Telekoma, mada mi
se cini da neki od servisa mogu da se zakljucaju i telefonskim putem.