|
[ anon250940 @ 22.01.2012. 14:12 ] @
| Na koji nacin prepraviti elektroniku u Ford mondeu 1.8TD 1997gp da mu grijaci rade malo duze nego sto on procijeni.. jako mu kratko radi grijac kad palim auto i kad je hladno i kad je toplo i onda kad je hladno moram dva puta da ih zagrijavam okretanjem dva puta kljuc i onda auto normalno sastavi bez skoro ikakvog verglanja.. a kad se ne zagrije dva puta po hladnoci od -5 on vergla previse jer grijaci kratko rade bukvalno manje od 3 sekunde.. to je malo kolko znam trebalo bi bar 5 sekundi po toj temperaturi da se griju..
Zna li neko neku semu na koji nacin da povezem grijace da im produzim vrijeme grijanja pri paljenju..
PS. Trenutno stanujem na jednom uzvisenju iznad grada gdje je temperatura uvijek manja za 4 stepena nego u gradu , prije par dana je temperatura izasla iz nule , bukvalno preko 30 dana je bilo u minusu i po danu i po noci.. neophodno je da nesto rijesim s tim grijacima.. sve ostalo sa autom je OK |
[ codeNO @ 22.01.2012. 16:32 ] @
mislim da se sa tim ne bi trebalo igrati jer nije tako jednostavno kako ti mislis. Prvo kako si ti mislio da mozes da promenis vreme ukljucenja grejaca sem preko ECU. Bolje jednom zaverglati kratko pa ponoviti postupak sto zbog ulja i uljne pumpe, nego na minus iz prve...da je leto pa ajde... Jeste da grejaci onda vise trose acc na toj ladnoci ali mislim da sa budjenjem ECU ne dobijas nista
[ anon250940 @ 22.01.2012. 16:57 ] @
Znas sta sam kontao, posto imaju 4 grejaca i sva cetri su spojena paralelno znaci da sa plusom koji dolazi izvedem nesto preko nekoliko jacih tranzistora spojenih u paralelu i da uzimam + direktno sa akumulatora a da dolazni + koji je sad na grejacima koristim kao signalni kad da se grejaci upale pomocu tih tranzistora.. s tim da jos dodamo neku foru tu da nakon nestanka + koji bi bio signalni da nastave grejaci jos malo da rade.. nesto tako mi je palo na pamet..
Sto se tice dijelova i jacih tranzistora i hladnjaka mogu da nabavim sta god je neophodno za ovaj poduhvat.. mislim da bi tu 2N3055 bili odlicni a vec ih imam 9 komada spojenih paralelno na povecem hladnjaku.. trebace snazniji tranzistori definitivno jer svaki grijac kad je hladan povuce oko 10A a kad se ugrije vuce oko 6 do 7 A sto znaci da u startu 4 grijaca povuku 40A
[ vladd @ 22.01.2012. 17:29 ] @
Ne bi ti se isplatilo da postavljas snazne tranzistore, plus sto je 20A ozbiljna struja, i za pobudu i za tip tranzistora, sve u svemu puno para nizasta..
3055 ne moze da gura ni 10A onako kako se zamislja, nema pojacanje dovoljno(a kako bi bio vezanm sa grejacem u emiteru, usao bi u aktivni rezim, a ne prekidacki, i zveknuo bi od pregrevanja), trebala bi struja baze da bude solidno velika, za klasican prekidacki rezim, tranzistor u zasicenju.... Neki snazan darlington, ili FET bi uradili posao...ali po neprijatnoj ceni..
Rad grejaca treba da proveris ampermetrom, sa santom, zbog ukupno velike struje od 60A, dok su hladni, koja pada na 40 A kada se zagreju..
Pretpostavljam da posmatras lampicu, a ne slusas rele grejaca, koje treba da cakne nakon 8-10 sekundi, ako je ispravan.
Proverom struje, znaces da li su ispravni svi grejaci i da li rele odradjuje proceduru. Moguce je da neki grejac ne radi, ili da instalacija zbog loseg kontakta(ili loseg provodnika) ima realan otpor i smanjuje struju...sto drzi grejace van operativnog rezima i neophodno je "dogrevanje"...
Poz
[ anon250940 @ 22.01.2012. 17:54 ] @
Aj bas cu upratit to za relej dal se cuje da skljocne.. dacu kontakt i cekacu i nakon sto se lampica ugasi od grijaca da cujem dal ce skljocnuti relej!
Jel moguce da onda i nakon sto se ugasi lampica od grijaca da oni jos rade dok se ne izgasi relej , hocu reci jel mogu da cekam jos dok necujem taj relej i tad da pokusam da zaverglam??
To za provjeru koliko ampera vuku grijaci nemam uslove , jer mi do 20A mjeri multimetar.. s tim da mislim da bi mi ovaj multimetar drekno vec poslije 5A :)
Inace grijaci su svi novi ( iskrini ) na njima pise 10,8V i kad sam stavljao te nove grijace oni stari su takodje bili ispravni a stari su bili 2 god..
Znaci grijaci su sigurno odlicni..
[ anon250940 @ 22.01.2012. 21:35 ] @
Provjerio sam cuje se relej svaki put kad se ugasi ona lampica od grijaca i kad prodje jos koji sekund..
Pokusao sam upalit tacno kad se ugasio relej ali izgleda da se grijaci ugase kad i ona lampica jer bi u protivnom bilo manje verglanja kad se ceka relej.. daleko je teze upalio kad sam cekao relej :) Sta oznacava taj relej !?
[ vladd @ 22.01.2012. 22:06 ] @
Treba da se vergla kada se ugase grejaci, inace se preopterecuje accu.
A ako dva puta sacekas rele, za redom, kontakt , pa rele, pa jos jedanput, da li onda lakse pali?
Poz
[ Zarko Silic @ 22.01.2012. 22:15 ] @
Grejac prestaje da radi tek onda kada se cuje klik. Lampica se ugasi ranije.
Vreme izmedju trenutka gasenja lampice i prestanka rada grejaca, klika, moze biti i vise od 5 sec.
Kod pojedinih tipova motora, grejac nastavlja da radi i nakon klika releja, ali sa pola snage (6 V), a trajno prestaje sa radom tek nakon relativno duzeg vremena. U zavisnosti od spoljne temperature, ovo moze potrajati od nekoliko minuta do pola sata.
[ codeNO @ 22.01.2012. 22:44 ] @
Citat: vladd: ...A ako dva puta sacekas rele, za redom, kontakt , pa rele, pa jos jedanput, da li onda lakse pali?
..i tri posta iznad...
Citat: bojan.javorac: ...kad je hladno moram dva puta da ih zagrijavam okretanjem dva puta kljuc i onda auto normalno sastavi bez skoro ikakvog verglanja..
[ anon250940 @ 23.01.2012. 08:26 ] @
Citat: zarsilic: Grejac prestaje da radi tek onda kada se cuje klik. Lampica se ugasi ranije.
Vreme izmedju trenutka gasenja lampice i prestanka rada grejaca, klika, moze biti i vise od 5 sec.
Kod pojedinih tipova motora, grejac nastavlja da radi i nakon klika releja, ali sa pola snage (6 V), a trajno prestaje sa radom tek nakon relativno duzeg vremena. U zavisnosti od spoljne temperature, ovo moze potrajati od nekoliko minuta do pola sata.
E pa kako je moguce da mi onako slabo upali kad sam cekao da cujem klik poslije gasenja lampice , znaci sacekao sam da cujem relej i onda sam zaverglao kako je moguce da mi je slabo upalio a kad kljuc dva puta okrenem i sacekam da se lampica ugasi onda odlicno sastavi.. zar ne bi trebalo da bolje upali ako cekam relej jer tako ne gasim grejace i duze vremenski rade ??
[ vladd @ 23.01.2012. 08:46 ] @
Moguce je ako je slaba kompresija, ili losa instalacija do grejaca. Treca stvar je los rele grejaca, posto su grejaci novi, i da predpostvimo korektno montirani..
Poz
[ etjen @ 23.01.2012. 09:13 ] @
ako ne pali kako valja, znači da je nešto neispravno. Ne verujem da ćeš ikakvim budženjem grejača uspeti da poboljšaš situaciju.
Bolje preispitaj ceo sistem paljenja i dovedi ga u ispravno stanje, tada će ti normalno paliti i kad je -15C.
Sigurno nijje auto pravljen samo za mediteranske krajeve, pa da moraš da ga budžiš :)
[ anon250940 @ 23.01.2012. 09:14 ] @
Pazi, auto je to godiste koje je pretpostavljam da je kompresija oslabila a takodje sumnjam da je iko ista radio na motoru sto se toga tice ali potrosnja mu je odlicna i odlicno vuce tako da nije previse oslabila kompresija.. uzbrdo ide kao metak a nizbrdo ako je jaka nizbrdica i kad ga ubacim u drugu brzinu i pustim gas skroz ne moram puno pritiskat kocnicu vec motor koci znaci da je kompresija prilicno dobra po tom testu..
Imam na jednom mjestu spoj na tom kablu do grijaca ( fabricki spoj ) sumnjam i na njega ali pipao sam to mjesto u toku paljenja grijaca i ne grije se tu kabal..
Takodje me interesuje dal se icim cisti onaj blok motora gdje nalijezu grijaci da bi imali bolji kontakt jer preko motora uzimaju minus od akumulatora.. ustvari ja mislim da oni na navoju uzimaju minus sa motora jer tu im je najveca dodirna povrsina!? Jel treba cistit te navoje nekim sredstvom?? Pitam posto ja obicno sam zamijenim grijace a ovo pitanje mi je uvijek ostalo nerazjasnjeno.. jer kad pogledam navoje i ostalo nista nije savrseno cisto da bi kontakt bio savrsen.. iako mi par majstora kaze kako to nista netreba da se dira niti cisti..
A relej ako crkne pretpostavljam da kad preklopi ne moze da propusti dovoljnu struju grijacima oslabi mu kontakt !?!?
[ pisac @ 23.01.2012. 22:49 ] @
A da nema neki termometar koji ne daje pravilnu vrednost, pa grejači rade kraće nego što treba? Meni je dužina grejanja obrnuto proporcionalna temperaturi
Citat: zarsilic: Grejac prestaje da radi tek onda kada se cuje klik. Lampica se ugasi ranije.
Meni grejač prestaje da radi onda kada se ugasi i lampica. Što se vidi i po svetlima koja zablistaju kada grejač prestane da davi akumulator. A onda se grejači opet uključe kad startujem motor, ali bez lampice.
[ Zarko Silic @ 24.01.2012. 00:30 ] @
Tvoj automobil je novije generacije.
TD iz 97. je sasvim nesto drugo.
Rad grejaca je moguce ispitati najobicnijom glimericom (tacnije, napon na grejacu). Ukljuci se kontakt i posmatra se glimerica. Kada se glimerica ugasi, grejac je prestao da dobija struju.
[ vladd @ 24.01.2012. 09:23 ] @
Naravno, autoelektricarska glimerica, da neko ne pomisli da moze i ova za 230V.
Citat: bojan.javorac: Pazi, auto je to godiste koje je pretpostavljam da je kompresija oslabila a takodje sumnjam da je iko ista radio na motoru sto se toga tice ali potrosnja mu je odlicna i odlicno vuce tako da nije previse oslabila kompresija.. uzbrdo ide kao metak a nizbrdo ako je jaka nizbrdica i kad ga ubacim u drugu brzinu i pustim gas skroz ne moram puno pritiskat kocnicu vec motor koci znaci da je kompresija prilicno dobra po tom testu..
Ne mozes u voznji da osetis razliku, odnosno utisak jako vara. Auto vuce, ionako ima previse ks, jedino bi neka merenja sa stopericom primetila razliku u efektima.
Medjutim, za hladan start je bitno, da podigne temperaturu usisanog vazduha kompresijom. Nije nuzno da je neka ovalnost cilindarra ili karike, dovoljno je da neki ventil ne naleze dobro, pa da pri relativno malim obrtajima koje obezbedjuje starter ne uspeva da postigne neophodnu temperaturu vazduha. Pri vecim obrajima, malo curenje ne stize da obori pritisak, i motor skoro normalno radi.
Zato se i rade merenja kompresije i test drzanja pritiska.
No to je finalna solucija, samo se navodi kao mogucnost koju treba imati na umu, tek kada se pregleda instalacija grejaca i eventualno proba sa nekim drugim releom...ili da se prosto rele postavi na neko drugo vozilo i posmatra ponasanje..bez testiranja relea, svaka daljnja prica je isprazno nagadjanje, produzavanje rada grejaca je zakrpa na pogresnom mestu.
Poz
[ Nocni @ 26.01.2012. 13:21 ] @
Kad vozis forda dizela starog 15 godina onda je dobro sto zivis na tom uzvisenju
Moze da se napravi prepravka na instalaciji davaca temperature... potrebno je redno spojiti otpornik (oko 1 ili 2K) tako da ecu "vidi" nizu temperaturu pa ce sam produziti trajanje grijeca... mora se dodati relej koji ce ovo iskljuciti, odnosno bajpasovati kad motor upali i kad alternator pocne da puni... Ako bi se stavio samo otpornik redno onda bi tokom cijele voznje ecu imao pogresan podatak o temperaturi sto bi se odrazilo, kako na potrosnju tako i na dugotrajnost tog motora koja je inace problematicna.
Bolje da prepravku radi majstor...
[ LazarM @ 28.01.2012. 21:29 ] @
Valjalo bi da izmeris napon na grejacima KAD ukljuci rele,koliko ih obaraju grejaci.Inace nekad se to radilo tako sto se uzme automat od starog anlasera i paralelises napajanje grejaca,na hladnoci 10 sek nije mnogo al nemoj da zaboravis da ih iskljucis posle
[ AstralPro @ 29.01.2012. 22:17 ] @
Dzabe ces da budzis :D
Taj motor nikad ne pali na "pola kljuca" kao benzinci niti kao bolji CR dizeli kad je temperatura u minusu.
Jos par ljudi koje znam da voze mondea dizela imaju istu situaciju sa paljenjem zimi a i ja takodje.
Moras da ga drzis na grejacu, kad ugasi lampicu malo zaverglas pustis onda opet jednom na grejac i tad pali bez muke.
Ako dobro vuce, ne trosi ulje i ne dimi onda nemas problema.
Pozz
[Ovu poruku je menjao AstralPro dana 30.01.2012. u 00:17 GMT+1]
[ anon250940 @ 30.01.2012. 22:54 ] @
Kupio sam nov akumulator od 72AH ali nije to poenta vec sam uzeo akumulator koji ima manji unutarnji otpor , sto znaci da moze vecu struju da pusti nego akumulatori sa vecim un.otporom.. na starom akumulatoru je pisalo 66AH 520A a ovaj novi je 72AH 700A , primjecujete ovu zadnju stavku.. e realno gledajuci to je bitnije od AH jer akumulatori sa manjim unutarnjim otporom mogu da daju znatno vecu amperazu u momentu nego ovi drugi i ono sto sam postigao na mondeu je to da pali kao mina na bilo kakvim temperaturama jer sad alnaser kad zavrti motor vrti ga kao da je benzinac, prosto za ne povjerovati.. mogu slobodno da kazem da u komsiluku samo noviji benzinci tako alnasuju..
Znaci jutros je bilo -10 stepeni i upalio je za 1 sekund !! Racunam vrijeme od kad se grijac ugasio i kad sam okreno kljuc..
Od ovog momenta svima preporucujem akumulatore sa manjim unutarnjim otporom.. dzaba amper casovi ako on ne moze da u odredjenom momentu da struje koliko alnaser trazi.. sto znaci da sam na primjer kupio akumulator od 100AH a da mu je ta druga vrijednost od 520A ostala ista zezno bi se malo zesce.. isto bi kilavo vrtio u ove hladnije dane.. samo eto sto bi mogao duze da vrti tako kilavo nista drugo..
Kod starijih dizelasa i ako je kompresija malo oslabila bitno je da alnasuje brzo pri paljenju tada kompresija ne moze stici oslabit i motor pali odlicno iako je vjerovatno kompresija slabija i s toga je jako bitno ovo za jacinu struje koju akumulator moze dati i da to alnasovanje ne ide kilavo!!
PS. A ono gore sto neko spomenu za godiste auta ne znam sta je pisac htjeo da kaze jer sam ja licno novije auto dao za ovog mondea koji je stariji cak 4 god. od tog novijeg koji se znatno pokazao losijim.. po komfornosti, po potrosnji.. po kvarljivosti.. mondeo je tito za neka novija auta, prvo sto je ogroman i udoban znaci kao da se vozis autobusom a potrosnja nista posebno obzirom na gabaritnost vozila a niti se kvari nesto narocito.. , mozda je mondeov motor kod dizelasa malo rondav ( tako ga zovu ) ali je izdrzljiv ko magare, znas da imas auto kad ti za nesto zatreba.. nema da ne moze nesto stat u njega.. a cesto zatreba da se u auto natrpa nekih stvari i da sjedne i po 5 ljudi a nemas vremena da odas gore dole 5 puta da to sve prevezes.. nije mjerilo kad kazes da je novije auto bolje.. cak ni isti proizvodjac kad proizvede isti model auta samo noviji neki model tog auta neznaci da je bolji od starog a pogotovo poredit neka auta nepoznata pod rijecju "novije auto"
[Ovu poruku je menjao bojan.javorac dana 31.01.2012. u 00:17 GMT+1]
Copyright (C) 2001-2024 by www.elitesecurity.org. All rights reserved.
|