|
[ Megasp @ 27.01.2012. 12:21 ] @
| Situacija je sledeca.Posedujem daewoo nubiru 98 god,i presao je 326000,osvezen motor,auto radi ok.Vozim na plin,a ovih dana planiram da osposobim i pogon na benzin.Katalizator davno izvadjen,lambda sonda ne radi,e sad mozda da zatvorim i EGR ventil?Jer cu uglavnom paliti na plin i ponekad da ga provozam na benzin.Onda ne bi trebalo da ima problema ako ga zatvorim?Evo prenecu moje misljenje sa jednog drugog foruma da ne pisem opet
Treba ovih dana da osposobim moju nubiru i na benzin.Pade mi na pamet ova tema o egr ventilu.Citao sam malo vise o njemu,i ukratko da vam iznesem moje misljenje.Vec je napisano u ovoj temi ali sve ima 2 strane medalje.Nije stavljen bezveze naravno da sluzi da vraca izduvne gasove na ponovno sagorevanje,a posto se oni vec sagorevaju trosi se i manje goriva zar ne?Koliko tacno ne znam ali tako je.Glavna namena ventila je smanjenje izduvnih gasova tj eko norma.Uporedno radi i sa katalizatorom i lambda sondom tj da budu ispravne.Nisam siguran kako utice plin.To je u teoriji tako,a u praksi u zemlji srbiji je gorivo medju poslednjima po kvalietu,pa posle punog rezervoara bi valjalo da se ocisti ventil.Dosta ljudi blokira i zatvara egr ventil i kazu da auto ide malo bolje.Nekome komp prijavi gresku nekome ne zavisi od auta.Slucaj kod mene kao i kod mnogih auta savecom kilometrazom-izvadjen katalizator(stavljen lonac)naravno da ne radi ni lambda sonda,i onda ne vidim razlog zaso bi mi radio egr ventil(ako vec zeza a auto moze bolje da ide-tako kazu)a sve tri stvari su vezane za ekologiju najvise.
EGR ventil vraca gasove na ponovno sagorevanje
Lambda sonda kupi informacije o gasovima i odredjuje smesu(to je do zagrevanja,posle ne radi)
Katalizator filtrira gasove
Gorivo u srbiji unistava brzo sva tri uredjaja
E sad tako je u praksi jer recimo radni vek katalizatora je oko 80000 do 100000 a novi su skupi i ljudi ih ne kupuju vec stave lonac
Bez katalizatora ni sonda nema funkciju zar ne?A crkne brzo bez katalizatora
EGR ventil ne treba ni on ako vec zeza i gusi auto jer pravi naslage u usisnoj grani.
Ne zelim raspravu sa bilo kim,ko sta ima neka napise,ali ovo je neki moj zakljucak nakon procitanih dosta polemika po forumima oko egr ventila.
Samo da ne mislim da su sve te stvari bezveze ali u nekoj drugoj drzavi gde je gorivo i putevi ok,ovo je misljenje za realnost u Srbiji
Znaci realna stvar a ne u teoriji kako i sta bi trebalo da se radi.Cuo sam da ljudi kazu da ide bolje ako se zatvori?Mozda i malo vise trosi |
[ Java Beograd @ 27.01.2012. 12:49 ] @
Nisam znao da EGR postoji i za benzinske motore !
[ Megasp @ 27.01.2012. 13:02 ] @
[ vladd @ 27.01.2012. 13:03 ] @
Pa pokusaj da razumes sta cu da saopstim.
Ima nas raznih, i za volanom i za tastaturom.
Dve stvari su mi nejasne. Prva..ne razumes se u nesto, imas neke zelje, a pride i zmiju u dzepu. Sto je donekle razumljivo.
Zelis nesto, a da zelja ne kosta, pa sakupljas informacije po forumima(od raznih, cisto po demokratskom principu vecine, ili "svi" kazu..od tih svih, zajedno cesto ne mozes da sakupis ni desetak sati velikih odmora, a ne skole), ne bi li ti bilo milo to sto nameravas da uradis.
Drugo, nejasno, ako vec se upustas u nesto, zasto ne ulozis malo vise truda da razumes problemtiku koju bi da adaptiras i prilagodjavas prema zeljama, a zelje se svode na budzenje vozila u smislu izbacivanja nepotrebnih i skupih delova koji samo arce pare, a cilj im je da pojedinca finansijski izmore, i da mu ubiju zelju da se vozi jeftino i najjeftinije, ako moze na plin, ili na vodu, po mogucstvu neregiistrovan...malo preterujem, ali to je nekako "limes" nekih zelje...
Cemu onda pisanje po OVOM forumu, ako se ne zeli
Citat: ...Ne zelim raspravu sa bilo kim,ko sta ima neka napise...
I sta bi ovo trebalo da znaci
Citat: ...ko sta ima neka napise,ali ovo je neki moj zakljucak nakon procitanih dosta polemika po forumima oko egr ventila...
Nakon tvojih pogresnih razmatranja i potenciranja povrsnih zakljucaka, a sve u cilju nekakve akcije prerade, izbacivanja "problematicnih" komponenti, i zelje da auto "bolje" i jeftinije radi..
Moram ovo da napisem, da ne bih prosto brisao post, i ukazivao na "kvalitet" diskusije. Otvorena tema nije vlasnistvo otvaraca teme, pa se korisnici nakostrese kada dobiju uputstva o gusenju slobode pisanja.
I da se ne bi izazvali flejmovi i spamovi.
Najbolje bi bilo da napises sta ti bas nije najjasnije oko EGR-a, a zeleo bi da razjasnis, pa da, ako je moguce, obratimo paznju na temu.
Pojasnjeno, tehnicki argumentovano, bez demokratske "vecine misljenja"...
Poz
[ Java Beograd @ 27.01.2012. 13:53 ] @
Zatvaranje EGR je jednostavna i trivijalna operacija. Kod motora, (gde se to može) radi se tako što se ubaci lim, preko zaptivke. Rad ukupno traje oko pola sata - sat. Probaš, voziš nedelju - dve. Ako ne valja, opet sačekaš vikend, (nedelja pre podne) otvoriš haubu, nešto alata u rukama, izvučeš ubačeni lim, i "čiča miča-gotova priča". Ne vidim šta te sprečava da probaš.
Nego nešto drugo mi je zapalo za oko:
Znaš da: Lambda sonda kupi informacije o gasovima i odredjuje smesu(to je do zagrevanja,posle ne radi)
A onda pogrešno zaključuješ: Bez katalizatora ni sonda nema funkciju zar ne?
Katalizator i lambda sonda nemaju ama baš nikakve međusobne veze, osim što su oba dela na izduvu.
[ Megasp @ 27.01.2012. 14:03 ] @
Citat: vladd:
Drugo, nejasno, ako vec se upustas u nesto, zasto ne ulozis malo vise truda da razumes problemtiku koju bi da adaptiras i prilagodjavas prema zeljama, a zelje se svode na budzenje vozila u smislu izbacivanja nepotrebnih i skupih delova koji samo arce pare, a cilj im je da pojedinca finansijski izmore, i da mu ubiju zelju da se vozi jeftino i najjeftinije, ako moze na plin, ili na vodu, po mogucstvu neregiistrovan...malo preterujem, ali to je nekako "limes" nekih zelje...
Nakon tvojih pogresnih razmatranja i potenciranja povrsnih zakljucaka, a sve u cilju nekakve akcije prerade, izbacivanja "problematicnih" komponenti, i zelje da auto "bolje" i jeftinije radi..
Moram ovo da napisem, da ne bih prosto brisao post, i ukazivao na "kvalitet" diskusije. Otvorena tema nije vlasnistvo otvaraca teme, pa se korisnici nakostrese kada dobiju uputstva o gusenju slobode pisanja.
Poz
E pa mozda me nisi razumeo.Pogledaj naslov teme i pise da li zatvarati egr ventil ili ne?Tema nije moje vlasnistvo,naravno.Ne mislim da budzim vozilo nego da radi normalno.Ne mislim da je sve to stavljeno bezveze i da su stavljene komponente da arce novac,ali smatram da auto moze da ide i bez njih.Tema nije za opste obrazovanje,nego sam mislio da ljudi iznesu svoje misljenje u MOM slucaju,a to je sledeci.Kupio sam auto koji je umesto katalizatora vec imao lonac,jer je katalizator zapusio.Lambda sonda je crkla naravno usled nedostatka katalizatora jer kupi informacije o izduvnim gasovima salje u ecu i onda dozira smesu koja treba.Egr ventil treba da radi da vraca te gasove na ponovno sagorevanje?E sad mi kazi gde gresim jer to je otprilike nesto sto sam citao jer nisam mehanicar pa da se upustam e neku detaljnu diskusiju.Iskusniji izvolite na kucanje.Ako egr ventil treba da vraca gasove na ponovno sagorevanje koje prolazi kroz katalizator,nema mi logike da vraca kad nemam katalizator.A glavno pitanje je da li ostaviti ovako u ovom stanju ili da se zatvori?E sada da ja imam nov katalizator,i lambda sondu,i nov egr ventil,auto bi mozda manje trosio,i bio cisti tj ekoloski prihvacen.Naravno da ce u nekoj meri ne znam kolikoj da utice i na potrosnju tj malo veca potrosnja.no hard feelings
[ Megasp @ 27.01.2012. 14:29 ] @
Citat: Java Beograd: Zatvaranje EGR je jednostavna i trivijalna operacija. Kod motora, (gde se to može) radi se tako što se ubaci lim, preko zaptivke. Rad ukupno traje oko pola sata - sat. Probaš, voziš nedelju - dve. Ako ne valja, opet sačekaš vikend, (nedelja pre podne) otvoriš haubu, nešto alata u rukama, izvučeš ubačeni lim, i "čiča miča-gotova priča". Ne vidim šta te sprečava da probaš.
Nego nešto drugo mi je zapalo za oko:
Znaš da: Lambda sonda kupi informacije o gasovima i odredjuje smesu(to je do zagrevanja,posle ne radi)
A onda pogrešno zaključuješ: Bez katalizatora ni sonda nema funkciju zar ne?
Katalizator i lambda sonda nemaju ama baš nikakve međusobne veze, osim što su oba dela na izduvu.
Hvala na odgovoru.Mozda sam pogresno zakljucio,jer ako sonda radi to sto radi i ako nema katalizatora onda su izduvni gasovi drugaciji i onda sonda prima pogresne podatke?
[ Java Beograd @ 27.01.2012. 14:44 ] @
Sonda se montira na izduvnu granu pre katalizatora.
[ Megasp @ 27.01.2012. 14:49 ] @
Ja mislim da je meni na izduvnoj grani i da imam jednu,a imaju i sa 2 jedna ispred i jedna iza katalizatora.
[ vladd @ 27.01.2012. 14:56 ] @
Postoje sonde i pre i posle katalizatora.
Gasenje EGR-a kod benzinca je nesto prostije, mada moze da vaspostavi neke druge probleme.
Konkretno za Nubiru ne znam kao izgleda oprema oko motora, i sta sve ima u sistemu recirkulacije kojecega, recirkulacije izduvnih gasova ili ima i SAi, uacivanje svezeg vazduha, i kakva je situacija sa isparenjima iz kartera.
Znaci, treba prvo ustanoviti cega sve ima, i u kakvoj su korelaciji.
Lambda sonda se moze zameniti laznom lambdom, elektronskim sklopom, sto se i radi pri koriscenju plina. Lamnbda meri kolicinu kiseonika, pa pri sagorevanju plina ima neupotrebljiva pokazivanja..stalno siromasne smese, visak vazduha.
Treba nadalje ustanoviti cime se aktivira EGR i da li ima povratnu spregu sa ECU-om. Ako se aktivira vakuumom, onda se prosto otkaci vakuum, i zapusi vakuumslo crevo(ili ukloni, ili skrati), a umesto EGRa se postavlja plocica, sa eventualnim dihtungom.
Ako postoji osmatranje rada EGR-a od strane ECU-a, onda je neophodan softverski pribor, dijagnostika i eventualno disejblovanje opcije u ECU-u
Poz
[ Java Beograd @ 27.01.2012. 15:02 ] @
Citat: vladd: Postoje sonde i pre i posle katalizatora. U savremenim automobilima postoji tušta i tma sondi i senzora.
Kakva se sonda (ili senzor) montira posle katalizatora - ne znam. Ali znam da se Lambda sonda montira na izduvnoj grani, neposredno uz blok motora, ili ponekad odmah posle izduvne grane, na samom pocetku cevi auspuha. (pre "pletenice")
lambda sonda nikako ne moze da se montira posle katalizatora.
Verujem da ima modela koji imaju sonde/senzore posle katalizatora, ali to onda nije Lambda sonda.
[ Megasp @ 27.01.2012. 15:12 ] @
ma vladd ne znam ni ja sta sve ima.Ukratko oporavicu benzinski sistem najvise zbog paljenja i lakse pali zimi a i bolje za motor,a eto cisto ponekad da provozam na benzin,jbg plin je suv dosta.Ne planiram da se non stop vozim na benzin.Katalizator necu kupovati,pa sam mislio da nemam potrebe da kupujem i sondu i da sredjujem ventil,jer je 99% voznje na plin.Cistio sam skoro filter plina i cega tu sve ima katastrofa nekih opiljaka,tj zamenjen je filter,i step motor sam ocistio,jer je ler poceo da luduje izaslo iz njega kao nafta,sada je sve ok.Razumite me-auto je 98 go star 14 god pa da ne sredjujem previse ako ne mora,jer nisam trkac,ne teglim mnogo tako da na plin mi je ok da vozim.
[ Zarko Silic @ 27.01.2012. 15:40 ] @
Citat: EGR ventil zatvarati ili ne?
NE
[ vladd @ 27.01.2012. 16:23 ] @
EGR se ne menja ako mu je membrana, odnosno regulacija ispravna. Ako je zapusen, samo se ocisti. S obzirom na voznju na plin, ne verujem da je doslo do veceg zagusenja.
Osim bolje ekologije, vracanjem DELA izduvih gasova, uvodi malo i toplote u usisnu granu, pa sprecava neke efekte stvaranja leda na klapni.
Kvalitet goriva vise ima uticaja na jace pritiskanje pedale gasa i neregularan rad motora, nego sto ce produkti praviti problem egr-u.
Preporuka je da proveris ono sto treba proveriti, sistem napajanja benzinom, i vakuumska creva, da koristis laznu elektronsku lambdu i pri radu na benzinu, osim ako ne zelis da ugradjujes katalizator i novu lambdu, koju mozda ttrenutno ne izgleda da vredi ulagati, bar dok ne postane obaveza ispravnosti doticnih sklopava i odredjene emisije stetnih gasova na tehnickom pregledu.
Znaci, proveriti sistem napajanja gorivom, od cepa na rezervoaru, regulatora pare goriva, regulatora pritiska goriva(predpostavljam da je pumpa ok), i eventualno rad brizgaljki, zavisno kako jeugradjen plin, da li su koriscene, otkacene...ili sta god.
I to je dovoljno za uspesan rad sa benzinom, povremeno...bez skidanja EGR-a, i eventualnog senzora temperature na njemu(neki modeli Nubire imaju tu varijantu)
Poz
[ Megasp @ 27.01.2012. 19:33 ] @
Vladd znaci najbolje je ocistiti ga i ostaviti da radi jer zagreva koliko toliko usisnu granu i vraca DEO gasova sto je OK!?Nema veze sto nema katalizatora i sonde?Ako ga blokiram onda je sve isto samo mozda hladnija grana pa se duze greje motor i za toliko povecava potrosnja.Lazna lambda sonda na mom sistemu nema,koristi elektronsku spravicu koja je emulator dizni i radi samo na plin,treba da ga napravim da radi na benzin.Pumpu sam uzeo novu ,novi filter goriva i ciscenje dizni tako da ce sistem biti ok,da i pere se rezervoar..Koristicu i onaj aditiv za ciscenje benzinskog sistema.Hvala
Copyright (C) 2001-2024 by www.elitesecurity.org. All rights reserved.
|