[ pero_brzi @ 29.01.2012. 12:25 ] @
Jutros sam pročitao u Blic-u da spremaju podizanje euro standarda za uvoz automobila.
Zna li neko detalje
[ etjen @ 29.01.2012. 13:04 ] @
to će biti ali će da odlažu jedno 5 puta dok ne stupi na snagu. Znači računaj još sigurno godinu dana po starom
[ vladd @ 29.01.2012. 13:18 ] @
Kakvi detalji te zanimaju, osim onog navedenog.

Predlog propisa je u pripremi, i to niko zivi ne zna kada ce zavrsiti proceduru. Termin moze da bude ove godine, ali je verovatno da ce biti sledece. Ove godine sledi i promena skupstinskog saziva i kompletne vlade, znaci svih relevantnih za donosenje propisa.

Elem, ono na sta treba obratiti paznju, na sta je Srbija pristala. To je 2015-a godina, kada SVI ekoloski standardi treba da se ujednace sa evropskim(sto je inace indirektno pokazivalo situaciju oko kandidature i koraka prema clanstvu, ali ko ce opijen da razmislja o 2 i 2), a zbog situacije, krize i loseg standarda, "socijalnoodgovorno" su se odlagali ostri propisi koji pogadjaju stanovistvo i privredu(i reciklaza otpada, dimnjaci sa filterima).

Sada smo u periodu ubrzavanja..ove ili iduce euro 3 se zvanicno zabranjuje, za uvoz, a naknadno i za voznju(to je mnogo ozbiljnije socijalno pitanje), pa sledi zabrana uvoza euro 4, moguce 2014-e, uglavnom, do kraja 2015-e propisi ce biti identicni evropskim(verovatno dozvoljena voznja euro 4 i dozvoljen uvoz euro 5..ili viseg standarda..)

To u novinama je samo jedna od faza dogadjaja...koji slede

Poz
[ deki77 @ 29.01.2012. 14:35 ] @
zbog ekonomske situacije i slabe prodaje automobila kako novih tako i polovnih ima bogami da se svede i na euro2.Euro 4 je 2005.euro 5 2009 Euro 6 2014g.
[ botr @ 29.01.2012. 14:41 ] @
Nema nista od toga. Moracemo da uskladimo regulativu s EU, a to znaci da se zabranjuje voznja vozila koja ne ispunjvaju iskljucivo ekolosku normu, koja se opet utvrdjuje merenjem izduvnih gasova. To su vam one zelene, zute i crvene vinjete u Nemackoj. Ekoloska taksa koju placa vozilo s crvenom vinjetom je mnogo veca u odnosu na onu s zelenom. U EU trgovina vozilima je liberalizovana. Znaci u Bilo koju drzavu EU moze da se uveze vozilo iz bilo koje druge drzave EU, koje ispunjava minimalnu ekolosku normu i ako je tehnicki ispravno.
[ Zarko Silic @ 29.01.2012. 16:02 ] @
Nema to nikakve veze sa ekologijom.


Uvoznicli lobi je cudo prirode.
[ Markoxxx @ 29.01.2012. 17:40 ] @
od kog godista vozila uglavnom ispunjavaju Euro4, tj od kada je bio obavezan?
[ Zarko Silic @ 29.01.2012. 18:23 ] @
Zvanicno je 2005. godina, ali vecina evropskih proizvodjaca sa pojedinim svojim agregatima, zahteve euro 4 ispunjava vec 2003. godine.

Uostalom nije to bas tako bitan podatak. Ukoliko se usviji zahtev lobista, mocice se uvoziti samo vozila sa spiska.


Ispod crte ce sasvim sigurno biti trenutno najpopularniji modeli poput:

Golfa 4
Astre G
Lagune 2
Passata B5
Stila
C5
Vectre B (i C)
...

[Ovu poruku je menjao zarsilic dana 29.01.2012. u 19:55 GMT+1]
[ inobradovic @ 29.01.2012. 20:38 ] @
golf 4 iz 2000god 1.6 ima sa euro 4 i sa euro2 motorom ista je prica i sa astrom iz 2001god, pasat iz 2002 1.6 je euro 4, sa fiestom je ista prica i sigurno jos ima vozila koja nisam nabrojao.
[ botr @ 29.01.2012. 21:06 ] @
Citat:
zarsilic: Nema to nikakve veze sa ekologijom.


Uvoznicli lobi je cudo prirode.


Znam da nema veze s ekologijom, ali pricam kako cemo morati, ako dobijemo taj famozni status kandidata, posle nekog vremena kada dodjemo do tog poglavlja.
Bice bitna iskljucivo ekoloski aspekt i tehnicka ispravnost, godina proizvodnje nece. Primer je Bugarska, gde se i uvoze automobili iz ostatka Evrope, pri cemu nije bitno godiste automobila niti po kojoj euro normi je proizveden.

Uvoznici su krenuli da se bune jos prosle godine. Samo ne znam sta ce postici, posto novi automobili kostaju dosta vise i od euro 4 polovnjaka. Da narod ima para kupovao bi nove automobile, ne bi trebao nikakav zakon za to. Ovako ce se samo povecati prodaja Punta koji stoji na parkingu u Kragujevcu. Ostali uvoznici nece zabeleziti nikakav porast prodaje.

Citat:
inobradovic: golf 4 iz 2000god 1.6 ima sa euro 4 i sa euro2 motorom ista je prica i sa astrom iz 2001god, pasat iz 2002 1.6 je euro 4, sa fiestom je ista prica i sigurno jos ima vozila koja nisam nabrojao.


Ovo je Srbija, mi imamo neke posebne norme, to kod nas ne vazi.
[ AstralPro @ 29.01.2012. 22:20 ] @
Kao prvo, pre ce se raspasti EU nego sto ce Srbija uci u istu.

Iako se zabrani uvoz euro3 polovnjaka nacice preprodavci neku foru da ocarine npr kao sto je bio onaj uvoz preko CG pre 3 godine pa kad uleti 100000 polovnjaka bice ludo

[ etjen @ 29.01.2012. 22:33 ] @
ali bilo kako bilo i dalje će se uvoziti 99% krševi.
Juče sam sa drugarom malo obilazio placeve, tražio on nešto, i fasciniran sam količinom krševa koji se prodaju.
Svaka čast onom ko to kupi...
[ Milojkovic @ 30.01.2012. 03:22 ] @
Evropska unija je pred kolapsom i svako ko se sa tom pricom zaludjuje je zaista u problemu sa realnoscu.
Dnevno politicke muvacine i zaludne price o istoj su izgleda zanimljive jos samo pojedincima koji kroz tu pricu testiraju koliko je ostalo jos naivaca.
Sto se tice automobila tu ne treba uopste trositi reci, nece se registrovati ni upola ovo sto je u opticaju a kamoli da ce se sta novo kupovati.Nasa ekonomija je razorena a novac sa neba ne pada dakle osudjeni smo na krseve.
Uvoznicima crni dani tek dolaze ali za utehu neka im bude da ce po istom sablonu propasti i proizvodjaci.
[ botr @ 30.01.2012. 07:31 ] @
Ko uopste prica o ulasku u EU?
Pricam o zakonskoj regulativi EU, za koju cemo mozda postati kandidat za prijem, a to znaci da cemo morati da uskladimo zakonsku regulativu s njihovom.
[ Java Beograd @ 30.01.2012. 07:44 ] @
Ovde se sve vreme zaboravlja da se ekološke norme Euro3, 4, 5 odnose na proizvođače goriva i na proizvođače automobila.
[ vladd @ 30.01.2012. 08:47 ] @
Citat:
botr: Ko uopste prica o ulasku u EU?
Pricam o zakonskoj regulativi EU, za koju cemo mozda postati kandidat za prijem, a to znaci da cemo morati da uskladimo zakonsku regulativu s njihovom.


Bas to. Srbija se obavezala da tokom 14- 15 godina uvede ekoloske normative, izfinansira sta treba i usaglasi se sa Evropom, bili kandidat ili ne, nekakvo "clanstvo" ionako nije blize od 2030-e godine.

I doticnih tajming istice 2015 godine!

Zbog aljkavosto i brljivosti, orijaskog arcenja novca, odrzavanja nekakvog konfora i socijalnog mira, rasteglo se maksimalno, kampanjski, "ubrzano prilazenje evropi", do pred kraj termina. Sada samo slede ubrzane i bolne metode privodjenja normativima..

Poz
[ deki77 @ 30.01.2012. 12:55 ] @
Citat:
zarsilic: Zvanicno je 2005. godina, ali vecina evropskih proizvodjaca sa pojedinim svojim agregatima, zahteve euro 4 ispunjava vec 2003. godine.

Uostalom nije to bas tako bitan podatak. Ukoliko se usviji zahtev lobista, mocice se uvoziti samo vozila sa spiska.


Ispod crte ce sasvim sigurno biti trenutno najpopularniji modeli poput:

Golfa 4
Astre G
Lagune 2
Passata B5
Stila
C5
Vectre B (i C)
...


btw najtrazeniji
[ jnk @ 30.01.2012. 12:59 ] @
Milojkovicu kako radi golf cetvorka sa motorom od dvojke?
[ pri3rak @ 30.01.2012. 13:19 ] @
Na koju se foru voze matora kola po Nemackoj?
[ vladd @ 30.01.2012. 13:42 ] @
NIje rec o voznji vec o UVOZU. Voznja ce kostati sve vise i vise, i kroz delove(podici ce se nivo ispravnosti) a posebno kroz ekoloske takse, koje ce obeshrabrivati vozace na svakom koraku..

Ko ima para da poplaca sta treba, moze i da vozi sta hoce...

Poz
[ pri3rak @ 30.01.2012. 14:00 ] @
Citat:
vladdNIje rec o voznji vec o UVOZU. Voznja ce kostati sve vise i vise, i kroz delove(podici ce se nivo ispravnosti) a posebno kroz ekoloske takse, koje ce obeshrabrivati vozace na svakom koraku..

Ko ima para da poplaca sta treba, moze i da vozi sta hoce...

Poz

Pitao sam zbog ovog

Citat:
Sada smo u periodu ubrzavanja..ove ili iduce euro 3 se zvanicno zabranjuje, za uvoz, a naknadno i za voznju(to je mnogo ozbiljnije socijalno pitanje), pa sledi zabrana uvoza euro 4, moguce 2014-e, uglavnom, do kraja 2015-e propisi ce biti identicni evropskim(verovatno dozvoljena voznja euro 4 i dozvoljen uvoz euro 5..ili viseg standarda..)


Sad, kako si autor oba posta, sta je vazece?
[ tdusko @ 30.01.2012. 14:17 ] @
Vladd je u pravu, pitanje u kontekstu teme bi bilo sta je dozvoljeno da se uveze u Nemacku mada nisam siguran da je to mnogo bitno.

Sto se pak voznje tice, sva vozila stara mislim do 30 godina dobijaju zelenu, zutu ili crvenu nalepnicu u zavisnosti od eko norme koju ispunjavaju. To em sto je bitno zbog dazbina koje se placaju godisnje. bitno je sto u vecini gradova postoji restrikcija za crvene i zute. U nekima kao sto je Berlin i jos 10-ak ako se ne varam u ciri centar grada moze se uci samo za zelenom nalepnicom dok ce u nekima to do kraja godine ili u narednim godinama da stupi na snagu. Doduse, kazna nije velika, mislim 40 Eur.
[ pajapop @ 07.07.2012. 18:31 ] @

Sve one koji se sada bune i nesto brinu sta ce i kako ce, moram da podsetim ,da su mnogi od njih za to glasali. Ocete u Evropu - pa eto vam.
[ ChanMaster @ 07.07.2012. 21:00 ] @
Vi malo mesate babe i zabe.

Pravila u evropi ne traze od Srbije da zabrane uvoz Auta sa euro3 motorom - kako bi i mogla kad se i po evropi jos uvek voze takva Auta????

To sto Srbija izglasava takve zakone vezano je samo za politiku Srbije i nema veze sa statusom kandidata...

A sa ulaskom u EU moci cete da uvozite kakva god Auta hocete posto granice nece ni postojati, imacete mogucnost da ga iz Nemacke odjavite a u Srbiji prijavite (kao sto bi ja mogao u Nemackoj da kupim u Austriji da prijavim i platim porez na kubikazu i to je sve!)
[ Zarko Silic @ 07.07.2012. 23:14 ] @
Citat:
ChanMaster: (kao sto bi ja mogao u Nemackoj da kupim u Austriji da prijavim i platim porez na kubikazu i to je sve!)


a kokliko je to taj porez?
[ Nemanja @ 07.07.2012. 23:38 ] @
Veci nego da ga uvezes u Srbiju ;)
[ ChanMaster @ 08.07.2012. 06:48 ] @
Sve informacije o uvozu iz Auta iz DE u AT sa jednog foruma

Od pre godinu dana su uvedena nova pravila (priznajem prebrzo sam ispisao ono gore)!
[ Nemanja @ 08.07.2012. 09:19 ] @
Samo nisi postavio dobar primer, u suprotnom smeru, Austrija -> Nemacka funkcionise normalno, samo se prijavis i zamenis tablice, platis taksu max 100e + tablice.
Skoro sve ostale clanice EU stite svoje trziste ili sprovode "ekolosku" taksaciju ... prednjace Danska, Holandija, Austrija ... cilj im je da smanje prevoz sopstvenim vozilima
a bitnije da smanje trgovinski deficit prema Nemackoj koji nastaje kupovinom nemackih vozila ...
Inace, ta pravila nisu od nedavno u AUT, od 2013. ce se NOVA, "ekoloska taksa", jos povecati.
Dok Srbija ukida takse prema Eu




[Ovu poruku je menjao Nemanja dana 08.07.2012. u 10:35 GMT+1]
[ vladd @ 08.07.2012. 10:46 ] @
Cek, cek, kako se to "stiti" takozvano "slobodno" trziste

Mala sala, izvinjenje za off

Poz
[ Zarko Silic @ 08.07.2012. 10:56 ] @
Citat:
vladd: Cek, cek, kako se to "stiti" takozvano "slobodno" trziste:D:D



Isto onoliko koliko si ti pored vencane supruge i dvoje dece, slobodan momak

Rekao sam vec da su auta u Srbiji medju najjeftinijim u Evropi. Na primer, jedan Glolf 6 tdi, nov, na putu, sa svim dazbinama i osiguranjima, izlazi oko 16.500 eura. Takav isti u Holandiji nije ispod 24.000 eura, ali kao sto Nemanja rece, Holandija prednjaci u tome. U drugim evropskim drzavama je manje vise slicno, ako se izuzme Nemacka.

Kada bi se u Srbiji uvelo placanje u evrima, cena bi bila jos niza jer bi se na takav nacin iskljucili razni lihvarski sticunzi koje uzimaju banke.

U Srbiji su najjeftiniji novi auti zbog toga sto su se dileri odrekli veceg dela zarade i rade na ivici egzistencije, a polovnjaci su najjeftiniji zato sto se uvoze najveci krsevi koji bi, pod normalnim okolnostima, trebali ici na presu za unistavanje i reciklazu.

Zbog toga je potrebno izvrsiti korekcije po pitanju limita i uslova uvoza polovnjaka, ili bolje reci desetnjaka.

[Ovu poruku je menjao Zarko Silic dana 08.07.2012. u 12:45 GMT+1]
[ botr @ 08.07.2012. 12:20 ] @
Ne terba zabraniti uvoz euro 3 automobila, vec treba sprovoditi kontrulu tehnicke ispravnosti, povecanjem norme sa euro 3 na euro 4, ne bi smo dobili nista, jer bi se tek onda uvozili krsevi, koji inace zavrsavaju u Rumuniji i Bugarskoj, jer jednostavno narod nema dovoljno para da plati dobar i mlad auto.
[ Nemanja @ 08.07.2012. 12:27 ] @
Stvar je tu tome sta narod ocekuje da kupi za 5000e sa placenom carinom, porezom i provizijom uvoznika ...