[ reaper001 @ 29.01.2012. 17:04 ] @
Pozdrav Ljudi nadam se da mi moze neko od vas dati odgovor na pitanje. Vozim vektru B i skoro bio na put po onom nevremenu i nekim cudom mi se namokrio dzek za ventilator, auto poceo da dize temperaturu,digo je na nekoh 90 stepeni i onda sam stao i cekao da se motor ohladi i nastavio da vozim na temperaturi 80 stepeni,osusio dzek i tako vozio a temperatura je nakon toga ostala na normalnom nivou. I juce prilikom zamene dihtunga na poklopcu motora naso sam belu skramu unutra ili popularni majonez a kotlic za vodu mi je bio prazan a nivo ulja znatno porastao. Pre toga sam takodje menajo ulje i promenio marku sa GM 10-40 ja sipao Galaks 10-40 a i menjao antifriz. Jel moguce da je to zbog promene ulja ili je dihtung na glavi motora. Ili ja pak vodu iz kotlica povukao hladnjak,jer dosipao sam vodu opet i preso nekih 60 km a voda je ostala na istom nivou,otvorio sam poklopac na motoru i izvuko sipku i nije bilo bele skrame? Kako da budem siguran jel dihtung glave ili nesto drugo?Pozzz
[ milovanmaric @ 30.01.2012. 07:18 ] @
Mozda pomogne da ti nama objasnis od pocetka sta si radio pre nego ti se desilo to sa ventilatorom.

Ovako sam ja shvatio, da si pre nakvasivanja dzeka ventilatora ti promenio ulje i sipao antifriz, pa ti je posle neke voznje porastao novi ulja, a posuda za rashladnu tecnost ti se ispraznila, i tada si nasao ''majonez'' u poklopcu motora. Te si onda dolio tecnost u posudu, i posle toga vozio vozilo, te ti je doslo do kvasenja dzeka ventilatora i doslo je do porasta temperature, te si zbog porasta temperature, ugasio vozilo dok se motor nije prirodnim putem ohladio, i potom si stratovao vozilo i vozio dalje bez ikakvih problema.

Da li sam ja dobro postavio redosled desavanja?
[ Java Beograd @ 30.01.2012. 07:33 ] @
Ekstra si konfuzan. Ali, ajde da vidimo šta se to dešavalo.
Citat:
reaper001: i nekim cudom mi se namokrio dzek za ventilator,
Nije čudom, već je očigledno od nevremena vlaga bilo odozdo ili kroz hladjak došla do džeka. Inače svi kontakti u motornom prostoru su dobro zaptiveni gumom, pa i to što je džek bio spolja mokar nema nikakve veze.
Citat:
reaper001: auto poceo da dize temperaturu,digo je na nekoh 90 stepeni
90 stepeni je normalna radna temperatura.

Citat:
reaper001: onda sam stao i cekao da se motor ohladi i nastavio da vozim na temperaturi 80 stepeni,osusio dzek i tako vozio a temperatura je nakon toga ostala na normalnom nivou.
Džaba si stajao i gubio vreme. Mokar džek ventilatora nema, ama baš nikakve veze sa temperaturom u ovom kontekstu dešavanja. Koja ti je to temperatura "na normalnom nivou" ?

Citat:
reaper001: I juce prilikom zamene dihtunga na poklopcu motora naso sam belu skramu unutra ili popularni majonez
Ta skrama je normalna pojava, posebno u zimskim uslovima kad se vozi sa pothlađenim motorom. Nastaje usled kondenzovane vlage iz kartera i nije nikakav razlog za brigu. Nikako ne mora da znači da ti je dihtung glave crko.

Citat:
reaper001: a kotlic za vodu mi je bio prazan a nivo ulja znatno porastao. Pre toga sam takodje menajo ulje i promenio marku sa GM 10-40 ja sipao Galaks 10-40 a i menjao antifriz. Jel moguce da je to zbog promene ulja ili je dihtung na glavi motora. Ili ja pak vodu iz kotlica povukao hladnjak,jer dosipao sam vodu opet i preso nekih 60 km a voda je ostala na istom nivou,otvorio sam poklopac na motoru i izvuko sipku i nije bilo bele skrame? Kako da budem siguran jel dihtung glave ili nesto drugo?Pozzz
Kao prvo, neophodno je da u nekom narednom periodu redovno pratiš nivo ulja i rashladne tečnosti. Dakle, pre svake vožnje u narednih mesece dana proveri nivo ulja na šipki i nivo rashladne tečnosti na prelivnoj posudi ("kotlić" ) Svaka promena nivoa može da bude problematična. Ako dolazi do promene nivoa, idi kod nekog majstora da izmeriš kompresiju. To će ti dati valjanu informaciju da li je sa dihtungom sve u redu.
[ vladd @ 30.01.2012. 08:41 ] @
I da ne stedis na ulju..
Stedi na kafani, rakiji, cigaretama, ali nemoj na sniclama i ulju za auto

Izbacuj taj galax sto pre!
Poz
[ reaper001 @ 30.01.2012. 09:14 ] @
E super hvala momci,redosled ide ovako:) izvinjavam se zbog toga. Promenio sam antifriz i ulje u autu, filter naravno. Vlasnik pre mene je sipao GM 10 -40 a ja sam sipao sad galaks 10-40. Vozio auto po onom nevremenu i motor odjednom digo temperaturu na 90-95 stepeni a normalna mu inace 80 bar kod mene. Ja kontao da se dzek za ventilator navlazio i onda stanem tu kod nekog vulkanizera i osusim dzek kompresorom(vazduhom) i auto krene normalno da radi. Doso kuci i mehanicar menjao mi dihtung na poklopcu motora i pri tom naso belu skramu ili majonez a antifriz iz "kantice" nestao. E sad mehanicar posumnjao u dihtung glave ali kaze ne mora da znaci. Dosipali mi antifriz, ja vozio jos nekih 68 km i antifriz nije ni mako. Sutradan otvorim poklopac na motru i izvadih sipku za ulje,nema majoneza. Ali mi malcice fali rashladne tecnosti. Danas idem do parkinga da proverim da li ima jos uvek antifriza ili ne i provericcu da li rashladna tecnost curi na jos nekom mestu. Ako je dihtung glave koliko bi me to kostalo da to sredim u srevisu?pozzz
[ reaper001 @ 30.01.2012. 09:16 ] @
E super hvala momci,redosled ide ovako:) izvinjavam se zbog toga. Promenio sam antifriz i ulje u autu, filter naravno. Vlasnik pre mene je sipao GM 10 -40 a ja sam sipao sad galaks 10-40. Vozio auto po onom nevremenu i motor odjednom digo temperaturu na 90-95 stepeni a normalna mu inace 80 bar kod mene. Ja kontao da se dzek za ventilator navlazio i onda stanem tu kod nekog vulkanizera i osusim dzek kompresorom(vazduhom) i auto krene normalno da radi. Doso kuci i mehanicar menjao mi dihtung na poklopcu motora i pri tom naso belu skramu ili majonez a antifriz iz "kantice" nestao. E sad mehanicar posumnjao u dihtung glave ali kaze ne mora da znaci. Dosipali mi antifriz, ja vozio jos nekih 68 km i antifriz nije ni mako. Sutradan otvorim poklopac na motru i izvadih sipku za ulje,nema majoneza. Ali mi malcice fali rashladne tecnosti. Danas idem do parkinga da proverim da li ima jos uvek antifriza ili ne i provericcu da li rashladna tecnost curi na jos nekom mestu. Ako je dihtung glave koliko bi me to kostalo da to sredim u srevisu?pozzz
[ Java Beograd @ 30.01.2012. 09:27 ] @
Po svemu sudeći, koliko mogu da zaključim, tvoja vectra gubi antifriz. Ali imaj u vidu da je mnogo veća verovatnoća da antifriz curi na bilo kojem spoju creva, ili da sam hladnjak negde pušta nego što je verovatnoća da je dihtung glave izgoreo, pa da rashladna tečnost ide u karter.

- Ako auto dobro vuče i ubrzava, i umereno troši - zaboravi na dihtung
- Ako ne curi mnogo - nije strašno, nije hitno. Povremeno proveri nivo i dolij rashladnu tečnost po potrebi. Kad dođu topliji dani, možeš da se pozabaviš problemom. Budi spreman i na veće izdatke, jer je moguće da je hladnjak bušan.
- Možda možeš da probaš i sa onim kaubojskim-indijanskim "Stop-leak" sredstvom koje se sipa u rashladnu tečnost i uspešno zapuši manje rupice na hladnjaku.
[ reaper001 @ 30.01.2012. 10:24 ] @
Super idem ja kasnije da proverim sve to pa cu da vam javim kakvo je stanje.:) Inace auto ima dobar rad,lepo vuce,ubrzava,nema nikakvo gusenje ili sl. Moguce d acuri i na nekom drugom mestu.
Pozz
[ reaper001 @ 30.01.2012. 16:28 ] @
Pozdrav svima, bio na parkingu i proverio auto. Sad za sad mislim da je sve ok,nivo vode je isti kao juce,nivo ulja takodje a i creva koja vode ka hldnjaku su takodje mekana,motor ima miran rad,nema vode na auspuhu. Na sipki za ulje bilo je bele skrame,otvorio sam poklopac motora u radu i nije bilo nikakve pene ili neceg belog da izlazi. Kad budem primio platu idem kod mehanicara da budem siguran da nije ditung glave. Pozdrav svima