|
[ anon250940 @ 06.02.2012. 19:30 ] @
| Ovih dana se temperatura ne dize po danu iznad -10 a u jutarnjim casovima pada i preko -15 °C , pa me interesuje posto mi je vozilo na dizel gorivo sta treba uraditi da ne bi doslo do smrzavanja goriva nakon 24h ili vise vremena nekoristenja vozila!?
Koristim Euro Diesel i ostajalo mi je auto i po 24h na tim temperaturama i nije bilo problema ali nije na odmet cuti pokoji savjet vezano za dizel i ove niske temprature..
Da li sipati preporucenu dozu aditiva ili malo benzina i kojeg benzina !?
Naravno prvo se uspe aditiv ili benzin pa onda se toci disel da bi se dobro izmjesala ta novonastala smjesa..
Svaki savjet je dobrodosao.. |
[ Zarko Silic @ 06.02.2012. 19:33 ] @
[ anon250940 @ 06.02.2012. 20:34 ] @
Zarsilic, jasno mi je da se u toj temi dosta spominje i o gorivu ali ima dosta podataka i o akumulatorima, grijacima, stanju motora itd itd jer je ta tema malo nasiroka a kod mene je prije 2 mjeseca radjeno mnogo toga na motoru, grijaci su svi novi takodje i akumulator je nov dakle jos me samo ta stvar interesuje oko goriva dal na jakim minusima sipati nesto ili ne jer ne znam koliko vjerovati pumpama iako pise da prodaju EURO DIESEL boga ti pitaj dragog sta je to i dal je to to :)
Znaci samo me to interesuje, sta sa dizel gorivom zimi !? Aditiv ili benzin !? Ili vjerovat pumpi da je nasula aditiv u eurodizel??
ili mozda cak uzeti 10 flasa od litar i na svim pumpama u gradu nasuti po jednu flasu EURO DIZEL-a i napisati na svakoj flasi sa koje pumpe je gorivo i ostavit vani ispred kuce u dvoristu na ovoj maziji da vidimo ko laze od ovih privatnika kakvo nam prodaju gorivo :)
[ Milojkovic @ 06.02.2012. 20:45 ] @
Sipati aditive ( proverene) i to prilikom sipanja goriva .Muke sam mucio ovih dana zbog euro dizela koji je stegao a sipao sam u njega aditiv za koji se ispostavilo da ne vrsi funkciju iako je sipan jos u novembru na visim temperaturama.Dakle cist promasaj a nahvalili su mi ga da je ekonomican i da ide litar na 600 litara ali eto cabar.
[ anon70939 @ 06.02.2012. 20:49 ] @
I ja se ovih dana plasim kad cujem ko sve nije upalio auto. Pogotovo sto je KG ovih noci jedan od najhladnijih gradova u Srbiji.
Na poslu potpuno nove skode fabije, kupljene pre 4-5 meseci, ovih dana se uopste ne voze jer su "smrzle". Sipaju dizel na OMV.
@zarko
sudeci po ovom tvom postu
http://www.elitemadzone.org/t417516-0#2764677
nema potrebe za aditivom?
Sipam na MOLu, gde pise na ogromnom baneru da je eurodizel 5. Pali mi bez problema. Verglam kao i kad je bilo toplo, odnosno posle prvog vergla upali.
Ajd samo kratko kazi tvoje misljenje, bar sa DA ili NE.
Da li treba da sipam aditiv? :)
[ Zarko Silic @ 06.02.2012. 21:01 ] @
Naravno da nema potrebe Eurodizelu dodavati bilo sta.
Problem je, koliko se nedavno moglo cuti i u sredstvima javnog informisanja da je na pojedinim pumpama (ne preciziraju kojim) EuroDizelu dodavano loz ulje.
Nasa posla.
Ne smem nikoga savetovato sta da radi jedino sto mogu reci da ja licno ne dodajem EuroDizelu nikakav aditiv i da to nikada nisam cinio.
2009. sam ostavljao vozilo na -20 i nisam imao ni najmanjih problema. Palio je bukvalno na pola kljuca (nov automobil je u pitanju).
[ anon250940 @ 06.02.2012. 21:04 ] @
A sta reci na ovo ?? Od nekud ovo sebi prekopirah ali nemogu da se sjetim sa kojeg sajta.. CITIRAM:
**********************
Zimi, sa padom temperature raste viskoznost svih ugljovodonika iz sastava dizel goriva pri cemu se parafinski ugljovodonici izdvajaju u obliku kristala koji se daljim snižavanjem temperature medusobno povezuju i potpuno sprecavaju protok goriva, odnosno zacepljuju filter za gorivo.
Ako se vozila koriste na nižim temperaturama (-15°C do -20°C) preporucujemo da u dizel gorivo dodate oko 20% petroleja ili 10-15% bezolovnog motornog benzina BMB95.
Veci procenat dodatka motornog benzina ne preporucujemo jer motorni benzin ima veliki oktanski broj koji je u direktnoj suprotnosti sa cetanskim brojem dizel goriva. Motorni benzin dizel gorivu smanjuje viskoznost, gustinu i tacku paljenja, što dovodi do povecanja mehanickog i termickog opterecenja motora.
**********************
[ Zarko Silic @ 06.02.2012. 21:27 ] @
To je tacno sto su napisali, ali nazalost primenljivo samo za vozila starija od 20 godina.
Dodavanje benzina dizel gorivu kod novih, PD i VP, a pogotovo CR motora moze prouzrokovati pogubne posledice.
[ Sceka @ 06.02.2012. 21:39 ] @
Mali Off Topic, unapred se izvinjavam ali ne mogu da izdrzim! :)
Citat: CoyoteKG: ...
Na poslu potpuno nove skode fabije, kupljene pre 4-5 meseci, ovih dana se uopste ne voze jer su "smrzle".
...
Crni Coyote, pa zar to da kazes a znas ko cita! Pomoli se i pljuni tri puta! Ne smem da gledam, ne dajte deci da gledaju...!!!!
Za Skodu, novu, koja god da je, tako nesto reci?!?!?!?! :))))
Pozdrav!
[ etjen @ 06.02.2012. 21:52 ] @
smatram da je kod nas problem jer je vrlo retko neki dugi minus, i onda ljudi veruju da je gorivo OK, jer ga nikad zapravo i nisu testirali u ekstremnim uslovima.
Mol bi trebalo da ima odlično gorivo i da drže do kvaliteta. Iskreno ja kad sam vozio dizel skoro svaki put sam sipao na MOL-u ili Petrolu, kad sam nekad primoran da sipam na drugoj pumpi skroz sam nervozan dok ne potrošim to gorivo :)
Ja glasam u svakom slučaju za aditiv, i to neki kvalitetniji tipa Wutrh ili slično i obavezno pogledati da li je za CR dizele
[ anon70939 @ 06.02.2012. 22:19 ] @
Sceko pa ne mogu da lažem :). Zato sam i napisao gde sipamo gorivo, pa je možda to jedan od razloga. Te fabije ovih dana nekad i uspeju da upale, ali stanu posle 2-3km na nekoj uzbrdici i to je to...
A da su loši auti... nisu. Kada sam iz Juga seo u njih bili su mi ekstra. E sad kad sam iz Alfe koja je starija 10 godina od njih seo ponovo, nekako sam blago razočaran tim Fabijama. Osim što su odlični potrošači, u odnosu na ovu moju Alfu su neudobni, bučni, enterijer mi izgleda kao da je Dacia... A snagu neću da poredim jer ipak u mojoj Alfi je malo jači motor...
etjen, znači OK je MOL. Dvoumim se izmedju njega i EKO.
[ Sceka @ 06.02.2012. 22:30 ] @
Citat: CoyoteKG: Sceko pa ne mogu da lažem :). Zato sam i napisao gde sipamo gorivo, pa je možda to jedan od razloga. Te fabije ovih dana nekad i uspeju da upale, ali stanu posle 2-3km na nekoj uzbrdici i to je to...
A da su loši auti... nisu. Kada sam iz Juga seo u njih bili su mi ekstra. E sad kad sam iz Alfe koja je starija 10 godina od njih seo ponovo, nekako sam blago razočaran tim Fabijama. Osim što su odlični potrošači, u odnosu na ovu moju Alfu su neudobni, bučni, enterijer mi izgleda kao da je Dacia... A snagu neću da poredim jer ipak u mojoj Alfi je malo jači motor...
etjen, znači OK je MOL. Dvoumim se izmedju njega i EKO.
:) Izvini na provokaciji, malo sam bio nestasan! Ali mi je drago kad neko realno kaze misljenje o Skodi kao pojmu. Ti si samo i opet iskreno komentarisao licno iskustvo i to mi je drago, narocito sto se podudara sa mojim iskustvom i onim sto sam povodom toga napisao a vezano za Skodu! :) Obecavam da necu vise nikada... :)
Laku noc dobri ljudi, ma gde se sada nalazili!
Pozdrav!
[ anon70939 @ 06.02.2012. 22:33 ] @
nisi mene ni malo isprovocirao :).
Nisam ja neki stručnjak za škode :)
Laku noć
[ Zarko Silic @ 06.02.2012. 23:02 ] @
Ostavte se Skode.
Koga zanima Skodin rejting, lako se pronalazi na netu pa neka cita:
http://auto.blog.rs/blog/auto/...roizvodnja-automobila-u-ceskoj
http://www.autonet.hr/skoda-za...t-predstavila-koncept-missionl
itd.
Alfa, i ne samo Alfa o ovakvim rezultatima prodaje moze samo da sanja, ali to je za neku drugu temu koja vec postoji na ESu.
[ anon70939 @ 06.02.2012. 23:26 ] @
jbg, alfa nije pravljena da je svi voze :P salim se...
[ vladd @ 06.02.2012. 23:45 ] @
Ja bih se nadovezao na temu, ako ne smeta skoda diskutantima, sto bi cesi rekli, nije "skoda"..nije steta..
Aditivi za dizel obicno funkcionisu do -26C, poneki do -28C. Sam euro dizel je upotrebljiv do -26, sto ne znaci da je malo ispod te temperature bas neupotrebljiv, samo moze doci do problema.
Ovih dana ceh najvise placaju korisnici loz ulja, tzv stedise, koji su doticno koristili u poslednjih par meseci. zatim slede korisnici D2 dizela, narocito onog pre nego sto su snabdevaci isporucili dizel za "veoma hladno vreme" odnosno neku verziju D1 goriva.
Uglavnom, preporuka za one koji imaju zalihe a ne mogu da odrede kvalitet i sposobnost dizela da funkcionise na ovim hladnocama, neka jednostavno drze kantu na spoljnoj hladnoci, i neka ohladjeno gorivo procede kroz gazu ili neko sito, krupnije pa sitnije. Kroz gazu ne prolazi tako lako, ako nije uradjeno predcedjenje.
Poz
[ jnk @ 07.02.2012. 00:51 ] @
Evo sta vele njemci - http://translate.googleusercon...rhiEgzS2bCne6HuDv_GZEqPWJ4vd8Q
Njihovo gorivo u zimskom periodu valja do -25. Omv prodaje winter dizel za koji kazu da radi do -35. Znaci ako je nemacko gorivo dobro za -25 daj boze da je nase dobro za -20.
[ vladd @ 07.02.2012. 01:11 ] @
S obzirom da neki dizeli bauljaju i na -20, izgleda da je dobro
Poz
[ borkostar @ 07.02.2012. 07:05 ] @
Ja vozim na lož ulje u koje je dodat castrolov aditiv na temperaturi preko 5 stepeni
To je stajalo u kanti, jedno 10 litara
Kada sam krenuo da sipam u auto sa levkom koji ima neko mrezasto sito, na situ je pocelo da se smrzava i da usporava protok loz ulja u rezervoar :)
Odma ostavljam kantu posle sipanih 5 litara i uzimam kantu sa 3-4 litre euro dizela (provereno da je pravi euro koji vozi vecina nasih u srbiji) i primecujem da se ono malo sto se hvatalo na situ levka vise nije malo i da se euro dizel ne moze ni sipati jer zamrzne bar 3 puta vise od onog loz ulja koje ima aditiv.
Te kante su bile u garazi u kojoj je bilo otprilike -10 a spoljasnja temperatura je bila oko -15
[ Zarko Silic @ 07.02.2012. 08:29 ] @
Citat: vladd: Ovih dana ceh najvise placaju korisnici loz ulja, tzv stedise, koji su doticno koristili u poslednjih par meseci. zatim slede korisnici D2 dizela, narocito onog pre nego sto su snabdevaci isporucili dizel za "veoma hladno vreme" odnosno neku verziju D1 goriva.
Ceh placaju i oni koji misle da im je sipan EuroDizel.
Svaki EuroDizel bi trebao zimi da ispuni normu minus 35.
Pre nego sto sam napisao ovaj post, bio sam upoznat sa sertifikatom koji garantuje -35C.
http://www.elitemadzone.org/p2764677
Naravno na papiru.
Da li se i zasto se to ne postuje jeste posao za nadlezne inspekcije i svaki takav slucaj treba prijaviti.
[ Java Beograd @ 07.02.2012. 08:55 ] @
Nije zgore imati i ovo u vidu: (izvor)
Vozači u Srbiji ove godine su u svoja vozila, osim goriva, sipali i desetine hiljada litara baznih ulja, sirovinu za proizvodnju industrijskih i motornih ulja i maziva, a mislili su da kupuju dizel. Naftaši i poznavaoci prilika u ovom sektoru tvrde da je uvoz baznih ulja u prvih šest meseci sa prošlogodišnjih 25.000 tona povećan na 140.000 tona, a nadležne državne službe misle da je uvoz mnogo manji.
Svi znaju, niko ne reaguje: Mešani dizel nije dobar za motore jer ne sagoreva dobroUvoz baznih ulja problematičan je već desetak godina. U Srbiju je ulazilo mnogo više ovih sirovina nego što su potrebe domaćeg tržišta za mazivima i uljima.
- Te sirovine nisu opterećene akcizom, a mogu da se prodaju kao dizel, na koji se sada plaća akciza od 37 dinara. Zbog toga su bazna ulja izvor dobre zarade, najčešće za male uvozničke firme i vlasnike benzinskih stanica. Država je jedno vreme imala komisiju koja je davala dozvole za uvoz, a kada je ukinuta, važio je sistem povraćaja akcize. Naime, uvoznik je plaćao akcizu i na bazna ulja, a kada dokaže da ih je iskoristio za proizvodnju ulja i maziva, ovaj namet mu je vraćan. Međutim, država je nedavno ukinula sistem vraćanja akcize - kaže sagovornik “Blica” iz naftaških krugova.
Aleksandar Mileusnić, direktor „Petrobart Avije“, kaže za “Blic” da su podatak o uvozu 140.000 tona baznih ulja za prvih šest meseci ove godine dobili od Uprave carina.
- Mislimo da bi Carina i Tržišna inspekcija trebalo zajedničkim snagama da otkriju šta se dešava. Suština je utvrditi gde su završila ta bazna ulja, u proizvodnju maziva i ulja ili na pumpama kao dizel. Nije dovoljno da se prilikom uvoza samo evidentira da su bazna ulja ušla u zemlju, već da se isprati gde će završiti - savetuje Mileusnić.
Aleksandar Rac, profesor Mašinskog fakulteta u penziji, podseća za “Blic” da je uvoz baznih ulja bio tri do četiri puta veći nego što je bila finalna proizvodnja ulja i maziva. Spretni uvoznici mešaju, pre svega, niskoviskozna ulja sa dizelom i prodaju ih na pumpama.
- To se dešava godinama, svi to znaju, ali niko ne reaguje. Ovakav dizel nije dobar za motore jer ne sagoreva dobro i dugotrajnom upotrebom može da naudi mašini - upozorava Rac.
Država, osim zaštite građana, ima još jedan razlog da proveri da li je uvećan uvoz baznih ulja. Naime, na ovu sirovinu, koja se dobija preradom sirove nafte, ne plaća se akciza od 37 dinara kao na dizel, pa je u tom iznosu oštećena država uvek kada se ona prodaju kao dizel vozačima.
U Ministarstvu trgovine i poljoprivrede na pitanja da li bi Tržišna inspekcija trebalo da proveri zašto je povećan uvoz baznih ulja i da li su oštećeni građani i republički budžet, odgovaraju da im je potrebno pojašnjenje termina „bazna ulja“.
- Ako se misli na ostala laka ulja i proizvode i gasna ulja, onda je akciza naplaćena jer se pod ovim carinskim tarifama podrazumeva i nekoliko vrsta benzina i dizel. Ono što se u izveštajima carine može naći jeste podatak o uvozu određenih vrsta ulja, komercijalni naziv te robe je bazno ulje HC3N i bazno ulje SN 500 K, koja se koriste u proizvodnji industrijskih ulja i maziva. U prvih šest meseci uvoženo je u proseku 2.000 -3.000 tona ovih sirovina, što je sličan trend kao i ranije - navode u Tržišnoj inspekciji.
S obzirom na to da su bazna ulja repromaterijal za proizvodnju, kao i da je moguće izbegavanje naplate akcize, kontrolu proizvodnje i korišćenja obavlja Poreska uprava. U slučaju da se kontrolom utvrdi da je proizvedena količina gotovog proizvoda zahtevala mnogo manje količine repromaterijala - baznih ulja, a njega nema na zalihama repromaterijala, u kontrolu se uključuje Tržišna inspekcija.
- Uvoz je u nadležnosti Uprave carina, a akcize u nadležnosti UC i Poreske uprave. Tržišna inspekcija trebalo bi da utvrdi da je neki proizvod u prometu koji nije mogao da se nađe u prometu i time dopuni i zaokruži rad državnih organa i podnošenje prijava sudovima. Naravno, tu je i saradnja sa MUP-om - objašnjavaju u Tržišnoj inspekciji.
U Upravi carina nisu imali odgovore na to da li je nešto sporno u uvozu baznih ulja jer su, kako su naveli, svi koji se bave ovom problematikom službeno odsutni. Odgovore nismo dobili ni u Poreskoj upravi.
I lož-ulje prodaju vozačima
Državne inspekcije mogle bi da provere i trgovinu lož-uljem. I na ovaj derivat se ne plaća akciza, a završava kao dizel. Istina, u ovom slučaju vozači su na dobitku jer je uvezeno lož-ulje bolje od dizela.
- U julu i avgustu je uvezeno po sedam, osam hiljada tona lož-ulja, koje je najviše završilo kao dizel, a ne kao gorivo za grejanje, što mu je prvobitna namena. Nabavna cena je 67-68 dinara, a prodaje se za 88 do 92 dinara. Dizel na pumpama košta 117 dinara - navodi naš sagovornik iz naftaških krugova.
Sve u svemu: gore nego divlji zapad.
[Ovu poruku je menjao bakara dana 07.02.2012. u 10:10 GMT+1]
[ anon250940 @ 07.02.2012. 09:13 ] @
Citat: vladd:
Uglavnom, preporuka za one koji imaju zalihe a ne mogu da odrede kvalitet i sposobnost dizela da funkcionise na ovim hladnocama, neka jednostavno drze kantu na spoljnoj hladnoci, i neka ohladjeno gorivo procede kroz gazu ili neko sito, krupnije pa sitnije. Kroz gazu ne prolazi tako lako, ako nije uradjeno predcedjenje.
Poz
Ovo je odlican savjet! Na taj nacin ce se izdvojiti sav parafin koji je slucajno ili namjerno u tom dizelu a koji se kristalizovao zbog hladnoce..
Mozda cak prvo ovo uraditi pa onda ako temperature budu isle i ispod -20 e onda ubacit jos malo aditiva u rezervoar sa takvom procijedjenom naftom
JavaBeograd , e to je ono sto se zove proklet covjek, hoce da zarade na litru 300%, al kad malo pogledam sva nam je drzava takva.. ne bi ni privatnici derali narod da ni njih ne dere drzava odnosno ne bi se sluzili svim i svacim jer se to brzo procuje i narod ih prokuzi ali eto pokusavaju svasta pa dokle im mogne!!
Ne branim nikoga ali to je cinjenica.. nezna se ko koga vise dere drzava njih ili oni nas..
[ Zarko Silic @ 07.02.2012. 09:22 ] @
Verovatno je o ovo gore napisano, jedan od razloga zbog cega ce biti propisana obaveza posedovanja skladista za gorivo za svakoga ko se bavi distribucijom naftnih derivata.
Citat: Zbog toga su bazna ulja izvor dobre zarade, najčešće za male uvozničke firme i vlasnike benzinskih stanica.
A ovo je jedan od razloga zbog koga savetujem da se gorivo ne kupuje na "malim privatnim pumpama"
@bojan.javorac
a o kom konkretno automobilu je rec u tvom slucaju?
[ Markoxxx @ 07.02.2012. 09:48 ] @
bilo je par jutara -18 -19, sem sto je grejac radio malo duze, tdi je palio normalno ;) gorivo sa eko pumpe
[ vladd @ 07.02.2012. 10:10 ] @
Ovo polako prelazi u temu "vrste dizela na raznim pumpama"
Poz
[ jnk @ 07.02.2012. 11:02 ] @
Zarko pročita li ti link da gde ADAC kaže da je nemački eurodizel propisan da bude sposoban do -20' a da u praksi radi do -25 ? A samo omv prodaje neki poseban winter diesel za koji oni tvrde da radi do -35.
Što se tiče baznih ulja ja sam mislio da se ona koriste za pravljenje falš ulja a ne falš goriva.
[ Zarko Silic @ 07.02.2012. 11:27 ] @
Naravno da sam procitao.
Jos pre 5 godina.
EN590 je standard za Diesel sa 50 ppm-a i primenjuje se jos od 2004. godine
[ vladd @ 07.02.2012. 11:31 ] @
U dizel se moze dolivati svakakav otpad, stara ulja, upotrebljena jestiva ulja, jestiva ulja kojima je prosao rok za ljudsku upotrebu, trafo ulja, koriscena ili nova, bazna ulja...
Steta na motoru je u povisenom procentu cadji i nekorektnom radu sistema za gorivo po minusu, a ponekad i po toplijim danima.
Zavisno od tipa baznog ulja, prave se i falsifikati ulja, ali teskoda moze cisto bazno ulje da se nalije u flasu i da bude neprimetno..i po viskoznosti, i po boji i po relativno brzim, primetnim efektima u motoru, mozda vec kod prvog izvlacenja sipke za ulje.
Zato nije lose cuvati ambalazu i racun, ulje ostaje kao nekakav "dokaz", dok se u dizelu sve pretvara u "dim pepeo i prah"
Poz
[ Java Beograd @ 07.02.2012. 11:58 ] @
Samo da malo dodam nešto oko "malih" i "velikih" pumpi.
Da li ste primetili da na OMV pumpama (možda još nekim, ali ja lično nisam video) dok se gorivo pretače iz cisterne, kupci mogu nesmetano da kupuju bilo koje gorivo i toče u svoje automobile ? A recimo na NIS (i ostalim) jok, brate, dok cisterna istače - sve se zaustavlja.
- To je zato što na OMV pumpi šef stanice je zadužen prema firmi za onoliko para koliko pokazuje fiskalna kasa. Rezervoari su zaključani i blombirani, niti može šta da sipa u njih niti da istače iz njih. A svako točenje preko pumpe, preko informacionog sistema generiše račun, i nemoguće je "uhvatiti se točilice" a da se to ne vidi na kasi, tj. ne zabeleži u IS. Dakle, da li šef OMV pumpe ima interesa da išta sipa u rezervoare, a da to nije direktno iz kamiona za snabdevanje ? Nema.
- Na drugim pumpama (NIS i slični) šef stanice je zadužen prema firmi za gorivo koje je zaprimio. Dakle, cisterna istočila 10.000 L - on treba da preda kroz dnevni pazar para za toliko goriva. Da li onda on ima interesa da sipa svakakva vnago u ulja u rezervoar ? Naravno. Doduše mora da smisli kako će sa fiskalnim računima, kasom, prijemnice/otpremnice i slično, ali sve se to da srediti.
- Kod privatnih pumpi stvar je još jednostavnija. Nema kome da se pravda, nema kome da polaže račune. Kupi 5.000 L dizela od NIS-a i još 5.000 L drugih vnago i sve lepo pomeša.
[ anon70939 @ 07.02.2012. 13:06 ] @
Meni se pre 10 dana desilo da me na EKO pumpi kasirka pitala jel mora da mi izda racun. Racun obicno uzimam zbog evidencije koliko sam kupio, presao, potrosio. Na racunu obicno ubelezim trenutnu kilometrazu.
Kada sam joj ponovio da mi treba racun, onda me zamolila nesto peto, ni ne secam se sta.
Kada sam opet ponovio "HOCU FISKALNI RACUN", pogledali su me kao da sam najveci pajser na svetu, i to je poslednji put da sam sipao. Sledeci put sam na MOLu.
Ne kazem da mi je lose gorivo bilo na EKO. Cak stavise dok sam vozio na plin, taj plin mi je bio mnogostruko bolji nego na NISu i OMVu.
[ jnk @ 07.02.2012. 13:11 ] @
Računi im najčešće trebaju da bi pravili dil sa ljudima koji sipaju na račun firme. Ja tebi račun na veću cifru a ti sipaš za manje uz malu čast i svi zadovoljni(sem firme i tebe što ne dobiješ račun).
[ Java Beograd @ 07.02.2012. 13:27 ] @
Moram priznati, mene već dugo, dugo niko nije pitao da li mi treba fiskalni račun. To je, bar u Bgd, 100% jasno, i na svim pumpama bez pitanja daju račun. (Ograđujem se: ne sipam na NIS i kod privatnika).
Eventualno pitaju da li mi treba račun za firmu.
[ Zarko Silic @ 07.02.2012. 14:05 ] @
Dolazi vreme kada ce i za tankovanje biti potrebno 2 svedoka.
[ Java Beograd @ 07.02.2012. 15:16 ] @
Citat: Zarko Silic: Dolazi vreme kada ce i za tankovanje biti potrebno 2 svedoka. Sve je to posledica korumpiranog, sporog i neefikasnog pravosuđa.
Kad bi to bilo: kontrola - tužba - presuda - naplaćena globa (ili sprovođenje na odsluženje kazne) u roku od mesec - dva, sve bi bilo drugačije.
Ovako - ko mu šta može ?
- Kontrola ? WTF ?
- Tužba ? Zabole ga.
- Ročište ? tek za 6 meseci. A i što da se pojavi na ročištu ?
- Presuda ? Pa šta, ionako nemam nameru da plati kaznu.
[ vladd @ 07.02.2012. 16:42 ] @
Treba da uzimas fiskalni racun, cak si i zakonski obavezan..
Elem, na NIS-u cesto mere sa stapom kolicinu goriva(naravno, tu je "usur" za sefa), dok neke pumpe imaju merace kolicine goriva, koji stanje salju u racunar.
U principu je zabranjeno tocenje goriva dok se istace benzin iz cisterne, iz bezbednosnih razloga, statickog elektriciteta.. osim ako se ne istace u neki drugi rezervoar, iz kojeg se ne sipa gorivo, i to sve pod uslovom da je cisterna solidno udaljena od korisnika.
Nije ni zdravo biti u ambijentu isparenja...
Inace, ako su muljeviti rezervoari, zbog kojecega ili malog prometa, mozda i sa algama i vodom, nije zdravo tociti ni par sati nakon pretakanja iz cisterne.
NIS ne konzumiram godinama, i samim tim sam resio neke "probleme" u radu motora
Poz
[ anon70939 @ 07.02.2012. 17:11 ] @
da, ali danas sam cuo od kolege da njegov prijatelj koji radi na MOLu, kaze da je njihovo gorivo od NISa !?!?! Sto se tice plina sam siguran da nije. Osetio sam po autu. Ali za dizel ne znam. Nisam ni jednom sipao na NISu. Po Alfinim forumima sam procitao da se cesto desava kada neko sipa na NISu da mu izbacuje gresku neku na board-u, i kad potrose to gorivo i sipaju na drugim pumpama, greska sama nestane. Jos i oni preporucuju MOL
[ Markoxxx @ 07.02.2012. 17:21 ] @
ma meni se cini da je sve relativno, narocito na tim manjim pumpama, pa makar one bile nis i mol... ima bre svega i svacega.....
[ Zarko Silic @ 07.02.2012. 17:32 ] @
Citat: CoyoteKG: da, ali danas sam cuo od kolege da njegov prijatelj koji radi na MOLu, kaze da je njihovo gorivo od NISa !?!?!
To si mogao cuti i ovde. Najmanje 5 puta sam to ponovio.
http://www.elitemadzone.org/t432767-1#2998534
http://www.elitemadzone.org/t414234-0#2735483
http://www.elitemadzone.org/t79538-0#2895829
...
ima postova starih vise godina gde sam ovo nepomenuo. Meni nisu jasni likovi koji misle da benzin putuje iz Norveske
Pa koliki to IQ pojedinci imaju?
10 puta uzmu na NISu, onda kobojagi udje jedan kamion sa gorivom, tek toliko da se fotografise za medije, a ko zna sta je u cisterni. Mulja se na sve strane.
Oni blize granici muljaju iz susednih drzava (Rumunija, Madjarska, Bugarska). Samo da je sto jeftinije. Malo koga je tu briga za kvalitet.
Zato sam i napisao da je, i pored sporadicnih malverzacija i kradja na kolicini, NISovo gorivo ubedljivo najsigurnija kupovina.
Ponovicu:
Kada mi se upali rezerva idem jos 15 km i onda tankujem
Na MOLu od 52 do 53 L
Na NISu jedva 49 stane.
I sa jednim i sa drugim rezervoarom predjem jednako. 860 km. Ista relacija, isti stil voznje, ista spoljna temperatura.
Druge pumpe u vlasnistvu donedavnih pijacara me nisu ni zanimale.
[Ovu poruku je menjao Zarko Silic dana 07.02.2012. u 21:53 GMT+1]
[ anon250940 @ 07.02.2012. 17:46 ] @
Zarko Silic, auto je ford mondeo 97god. 1.8td, odlicno pali na ovim minusima ali ipak da malo vidimo sta sve ljudi predlazu za ove niske temperature i dizel gorivo..
Inace, nisam ocekivao da ce ova tema pobuditi ovoliku zainteresovanost na forumu.. :)
[ Zarko Silic @ 07.02.2012. 18:09 ] @
18 td je stari motor sa klasicnom pumpom i sa predkomorom. Verovatno vec nemas ni katalizator pa mozes da karistis bilo koji dizel. U Bosni je nesto drugacija nego u Srbiji. Mislim da u ponekim regionima imas Ininu pumpu na kojoj bi trebalo biti korektno gorivo.
Jos samo da kazem nesto vezano za moj prethodni post i kolicinu goriva koju tankujem. U Sepku (RS) posle granicnog prelaza Loznica uspeo sam da natankujem 54 L gorova u rezervoar cija je zapremina 55 L, a da mi se rezerva jos nije ni upalila.
Medjutim, moram napomenuti da je nagib automobila bio nesto "povoljniji" pa je mozda to razlog sto je stalo vise.
Kod nas i u slucaju MOLa i u slucaju NISa, automobil je bio u potpuno vodoravnom polozaju.
[ vladd @ 07.02.2012. 20:27 ] @
Svi su konstatovali da gorivo stize iz istog bureta, ali je problem nemanja kontrole u transportu i samom skladistenju, rezervoarima na objektu..tu nastaju problemi, a ne "na izvoru".
Poz
[ inobradovic @ 08.02.2012. 21:32 ] @
cuo sam pricu ne znam koliko je funkcionalna, kazu na 50litra dizela zimi sipati 5litra benzina i kao to dosta dobro resava probleme paljenja zimi.
koliko u ovome ima istine ? koliko je dobro a koliko stetno ?
[ Zarko Silic @ 08.02.2012. 21:47 ] @
Pre nego sto postavite pitanje, procitaj bar temu u kojoj postavljate pitanje, a ne samo poslednji post.
http://www.elitemadzone.org/p3049247
Ali ima i na svim ostalim temama koje obradjuju korisenje dizelasa u zimskim uslovima
http://www.elitemadzone.org/p3047581
[ Milojkovic @ 09.02.2012. 00:04 ] @
Citat: inobradovic: cuo sam pricu ne znam koliko je funkcionalna, kazu na 50litra dizela zimi sipati 5litra benzina i kao to dosta dobro resava probleme paljenja zimi.
koliko u ovome ima istine ? koliko je dobro a koliko stetno ?
To je proveren recept da unistis motor.Sta sve ljudi nece smislii i izopaciti sve zarad neke imaginarne ustede.Ljudi zapamtite jednom za svagda savremen dizelas koristi dizel gorivo kao pogonsko sredstvo a za dizel gorivo postoje aditivi.Nisam bas siguran koliko ih stavljaju u rafineriji i iz tog razloga ih uvek preporucujem za koricenje po preporuci proizvodjaca istog, Kod ovih novijih dizelasa nema zezanja i miksovanja kojecega , dakle euro dizel, nov filter, voznja sa punim rezervoarom, doliti adekvatan aditiv u gorivo i tek tad imas preduslov da to funkcionise bez problema.Sto se tice sipanje benzina, alkohola, petroleja, razredjivaca trafo ulja ,aditiva za beton i jos kojekavih specija za koje sam cuo i video da ljudi sipaju zaista nema reci.Najsveziji primer u radionici mi je bio aditiv protiv smrzavanja betona, lik je po savetu nekog forumskog mudrijasa sasuo pet litara te hemije u rezervoar svog logana i napravio je potpunu havariju.
[ vladd @ 09.02.2012. 09:36 ] @
Da, to je specifican prolem. Saveti sa foruma mogu da budu mac sa dve ostrice. Osim pametnih, postoje i idiotski saveti, a razlika je nevidljiva ako su savetodavci sugestivni.
Elem, forum treba da bude mesto sa dosta ideja, preporuka, ali koriscenje dodatnih hemikalija, kako za kola, hranu ili lekove, treba aplicirati tek kada se upoznaju mehanizmi dejstva hemikalija i detaljno opise situacija.
Samo razumevanje procesa i dejstva hemikalija je jedina korist koja proistice iz svega.
A "hemije" ce nekada "raditi" posao a nekada ne...
Poz
[ Zarko Silic @ 09.02.2012. 09:51 ] @
Citat: vladd: .
A "hemije" ce nekada "raditi" posao a nekada ne...:)
To je jos dobro ako je tako.
Tragicno je kada hemija radi u oba slucaja.
edit: slova
[Ovu poruku je menjao Zarko Silic dana 09.02.2012. u 11:52 GMT+1]
[ anon250940 @ 09.02.2012. 10:40 ] @
Citat: Zarko Silic: 18 td je stari motor sa klasicnom pumpom i sa predkomorom. Verovatno vec nemas ni katalizator pa mozes da karistis bilo koji dizel. U Bosni je nesto drugacija nego u Srbiji. Mislim da u ponekim regionima imas Ininu pumpu na kojoj bi trebalo biti korektno gorivo.
Iskreno , sipam samo na Petrol-u gorivo a oni dobavljaju od INE :) Jeste, gorivo je kvalitetno..
Primjetio sam kad sipam kod Tiška da motor pocne povremeno stucati i nema auto toliko snage a osjeti se najvise uzbrdo kad se vozi.. ja i zivim u brdovitom kraju pa odmah osjetim razliku kod loseg i nekvalitetnog goriva.. nece auto da preuzme iz druge u trecu brzinu ugusi se na usponu.. ali nisam nista skontao dok nije krenulo stucanje motora na leru e onda sam povezao da nesto nije normalno.. iskreno osjetio sam i na OMV-u kad sipam da je gorivo slicno kao kod Tiška, do sad se Petrol pumpa pokazala kao najbolji izbor tacno kad kod njih naspem auto ima onaj pravi zvuk dizela i onu snagu koju treba da ima ovisno o jacini motora..
[ Markoxxx @ 09.02.2012. 19:11 ] @
po ovim mrazevima, osim kvaliteta goriva dolaze do izrazaja i ostale mane sto se samog vozila ticu...
[ cobra-11 @ 09.02.2012. 21:10 ] @
Bojane posto vidim da si iz BiH , reci cu ti da su u BiH pumpe poredane sledecim redosledom :
1. OMV
2. Energo Petrol (EP)
3. INA
Sto se tice Petrola cuo sam dosta losih prica , a i jedan primer imao u porodici , gde se ujutro morao ispustiti celi rezervoar koji nasut pun navece (u pitanju je PUG 206 HDI) .
Mislim da je suvisno nabrajati ove privatne pumpe .
[ vaske2 @ 06.12.2013. 20:56 ] @
Malo da obnovimo temu pošto je pred nama period kada će mnogi imati problema sa smrzavanjem dizela. Dakle...danas odem na Jugopetrolovu pumpu da natankam firmino vozilo, kad tamo poslovođa pumpe objašnjava jednom od šefova transporta u našoj firmi da moramo obavezno da krenemo sa sipanjem aditiva u euro dizel jer su sve pumpe dobile dopis da Jugopetrol trenutno prodaje Evro dizel čija je tačka smrzavanja -8 stepeni i pokazuje mu papir na kojem to piše.
Uključujem se sa nevericom u priču i dobijam i ja na uvid pomenuti papir i gledam ali mi i dalje nije jasno. Šef negoduje i kaže da je Jugopetrol trebao nas, kao velikog potrošača,na vreme obavestiti o tome da bi kupili potreban aditiv,dok je poslovođa pumpe samo slegao ramenima...
Da li je moguće da Jugopetrol ima velike zalihe letnjeg Evro dizela i da zimski koji ima veću otpornost na smrzavanje neće isporučivati pumpama dokle se zalihe ne potroše? Pošto su minusi već uveliko počeli,a u kopovima je obično još za par stepeni niža temperatura,očekujem da će mehanizacija, koja većim delom koristi dizel gorivo uskoro imati velikih problema,ako u međuvremenu ne stigne pomenuti aditiv.
Ovo čisto da se zna jer ima onih koji žive u zabludi da Evro dizel ne može da smrzne već samo stari dobri D2...
[ Lavlja_Jazbina @ 06.12.2013. 21:40 ] @
Za ovakvo ozbiljnu informaciju je validan jedino taj papir koji bi skenirao i dokumentovao ovde.
Ovako po meni unosis jednu veliku dezinformaciju.
[ vaske2 @ 07.12.2013. 13:20 ] @
Nije moguće dobiti taj papir,a i da ga mogu dobiti,nemam skener...Ko hoće nek veruje,ko ne...njegov problem.
[ Zarko Silic @ 07.12.2013. 13:38 ] @
Citat: vaske2:
Ovo čisto da se zna jer ima onih koji žive u zabludi da Evro dizel ne može da smrzne već samo stari dobri D2...
To samo govori da se na pumpama umesto 50 ppm eurodizela sve vreme prodaje neko drugo gorivo.
Mozda Rusi znaju koje? da ne pokrecemo sad neku drugu temu i o ruskom ulju "evropskog" kvaliteta.
[ etjen @ 07.12.2013. 13:39 ] @
ne znam zašto je nekima tako teško da poveruju da gorivo na Jugopetrolu najčešće ne bude dobrog kvaliteta.
Možda se sada nešto promeni kad je došla nova garnitura i mnogi podobijali otkaze, ali ne vidim potrebu da se sipa kod njih ako ima izbora
[ Lavlja_Jazbina @ 07.12.2013. 14:35 ] @
Ja kazem o prici tih majstora sa pumpe-Mnogi luksuzni automobili bi vec trokirali.Pocela sezona na Kopu.
A Zarko po pitnju nisa ,tvoje reci.
Citat: Mleko mozda jeste bilo. Verovatno je i cisterna dobro oprana.
Problem je samo to sto ta voda nije ispustena
Pricam ja vec godinama da njima svima NIS dupe pomera.
Na sta si mislio. .
http://www.elitemadzone.org/t432767-2#3250956
[ Zarko Silic @ 07.12.2013. 16:56 ] @
Mozda se najbolji odgovor moze potraziti u analogiji sa tekstom objavljenim u susednoj Hrvatskoj s tim sto se mora napomenuti da je Srbija geografski (i ne samo geografski ) jos vise udeljena od zapadnoevropskog goriva kakvo ovde kod nas reklamiraju na najvisem nivou.
Citat:
Mediteransko tržište
Primjerice, nekoliko godina samo dvije naftne maloprodajne tvrtke u državi veći dio derivata koje prodaju proizvode u vlastitim rafinerijskim kapacitetima. To su, očekivano, domaća Ina te ruski Lukoil, koji otprilike 75 posto benzina i dizela koji proda u Hrvatskoj uvozi iz vlastitih rafinerija. Dakako, to nužno ne znači da su njihova goriva kvalitetnija od konkurencije, ali kupcima omogućava predvidljivost kvalitete robe koju kupuju.
Od ostalih igrača na tržištu kupcima je praktički nemoguće utvrditi podrijetlo derivata koje kupuju. Primjerice, Tifon je uvelike svoju tržišnu poziciju izgradio na imidžu prodaje visokokvalitetnoga goriva uvezenog iz Njemačke. Ipak, otkad je tvrtku preuzeo mađarski MOL, gorivo se ne uvozi iz Njemačke, a posljednjih godina ne uvozi se uopće.
Prema podacima iz financijskog izvještaja Ine za prošlu godinu, Tifon je jedan od najvećih Ininih kupaca, sa 866 milijuna kuna godišnjeg prometa. Dakle, na Tifonu se prodaje samo Inino gorivo. Koliko kupaca to zna? Ništa jasnija situacija nije ni s austrijskim OMV-om.
Prema neslužbenim podacima, OMV redovito iz svoje ultramoderne rafinerije Schwechat pokraj Beča u Hrvatsku uvozi jedino svoj premium benzin sa 100 oktana. Ipak, taj derivat čini samo otprilike šest posto ukupnih derivata koje OMV prodaje u Hrvatskoj. Većinu benzina i dizela OMV kupuje od različitih dobavljača na mediteranskom tržištu, a ponekad i od Ine. Također, danas ugašeni tjednik Nacional u kolovozu 2011. godine izvijestio je o nepravilnostima pri uvozu dizelskoga goriva proizvedenog u rafineriji Bosanski Brod na OMV-ove benzinske postaje u Slavoniji.
Na kraju, slovenski Petrol, drugi najjači igrač na domaćem maloprodajnom tržištu, tvrtka je koja uopće nema rafinerija nego sve derivate koje prodaje nabavlja iz sekundarnih izvora.
Dakako, ne možemo tvrditi da su ti derivati nekvalitetni, dapače možda su i vrhunske kakvoće, no sustav je takav da potrošaču ne omogućava čak ni osnovni uvid u kvalitetu i podrijetlo proizvoda koji kupuje. Taj je sustav zapravo plodno tlo za manipulacije potrošačima koje naftne tvrtke često izravno ili neizravno provode. Neke se tvrtke, primjerice, reklamiraju marketinškim sloganima u kojima obećavaju “europsku kvalitetu”, a zapravo prodaju gorivo proizvedeno u domaćim rafinerijama i to po znatno višoj cijeni od domaće kompanije. S druge strane, i Ina dio derivata uvozi, a građani ih kupuju, a da ne znaju radi li se o domaćem ili stranom proizvodu.
Uostalom, nije NISovo gorivo Volksvagen pa da mora bas na smim meridijanima biti najbolje
[Ovu poruku je menjao Zarko Silic dana 07.12.2013. u 18:10 GMT+1]
[ jnk @ 07.12.2013. 18:00 ] @
Čemu panika kad je trenutno +3 stepena u Beogradu? Kad bude zahladnelo malo će ga začiniti i to je to. Zašto bi sad pravili bespotrebne troškove, na tu cifru je to ogroman račun. I kolko znam količina sumpora nije pokazatelj na koliko stepeni će gorivo mrznuti.
[ Nemanja @ 07.12.2013. 19:34 ] @
Zato sto postoje standardi za zimsko i letnje gorivo. Ali da, zaboravih da se radi o Srbiji
[ Zarko Silic @ 07.12.2013. 21:17 ] @
Ne treba mesati pojam kvaliteta goriva sa pomom vezanim za filtrabilnost dizela.
Od sredine novembra pa sve do kraja februara pumpama bi trebao biti isporucen ED sa filtrabilnoscu do -20C.
Jedan slican "papir" koji spomonje vaske2 imao sam prilike da vidim na NISovoj pumpi (doduse bio je u pitanju najhladniji januar) na kome je stajao podatak od -37C.
Nisasm siguran da je bas takvo gorivo pozeljno u savremenim dizelasima, ako je verovati napisanom podatku.
[ vladd @ 08.12.2013. 12:15 ] @
-37C je "nemoguca misija", neverovatan podatak posto jedino kerozin ima CFPP( cold filter pluggong point) oko -40C
Tako da je mozda podatak sa Jatove(pardon Etihad) pumpe..
Evropski standard za zimski dizel, EN590, definise cfpp
..............Class A Class B Class C Class D Class E Class F
CFPP value +5 °C 0 °C -5 °C -10 °C -15 °C -20 °C
CloudPoint (not specified in EN 590)
S tim sto je tacka parafinskog oblaka na oko -7 za klasu F, sto pravi problem eventualno pumpi u rezervoaru
Nize od toga(propisanog) je vec pitanje aditiva i dodatnih grejaca goriva, za koriscenje vozila..
Ne verujem da smo u tim standardima "bolji" od EU, daj boze da smo samo malo losiji....
[ Nemanja @ 08.12.2013. 12:43 ] @
To je za standardni euro dizel, premijum euro dizel odredjenih proizvodjaca je napravljen po specifikaciji za -35... BP, Shell.
[ jnk @ 08.12.2013. 13:36 ] @
Nemanja, mislio sam na to da postoji više vrsta zimskog dizela a po Austriji sam viđao i reklame za winter diesel koji se deklarisao na -35 ili -40. Vidim da je u Austriji standard za zimski dizel -20 što znači da bi i tu morao da koristiš aditive u nekim slučajevima(i u SRB zna da bude i ispod -20).
[ Zarko Silic @ 08.12.2013. 17:08 ] @
Postoji dizel gorivo za ekstremno niske temperature. Na primer norveski polar dizel ima filtrabilnost na -44C dok je kod ruskog arktik dizela cak na -50C.
Mozda je nesto od ovog ruskog zalutalo i na NIS
[ Nemanja @ 08.12.2013. 17:39 ] @
Standard za zimski dizel se razlikuje po zemljama, za mediteranske zemlje je standard -10, pa sve do Norveske.
[ jnk @ 08.12.2013. 17:47 ] @
Sta je onda problem ako je nase gorivo 2 stepena ispod standarda?
Kad jos malo zaladi rus ce ubaciti malo aditiva u mesavinu i svi zadovoljni. Veci problem vidim u raznoraznim daki petrolima i ostalim lopovlucima. Rusi su u nis uveli strahovladu pa je danas kradja svedena na minimum(sigurno da je jos ima ponegde) al sta je sa ostalima kod kojih se krade na svakom koraku pa verovatno i na mesavini.
[ Nemanja @ 08.12.2013. 20:00 ] @
Zato sto Srbija nije mediteranska zemlja. Ali ako korisnicima to ne smeta, ne vidim zasto bi se naftne kompanije bunile. Sada sam pogledao specifikaciju BP-ovog dizela, premijum dizel ima CFPP (Cold Filter Plugging Point) od -28 to -32 C, a euro dizel ima -5, -15 i -22 u zavisnosti od godisnjeg doba - leto , jesen-prolece, zima.
Copyright (C) 2001-2024 by www.elitesecurity.org. All rights reserved.
|