[ Lala 021 @ 07.02.2012. 08:32 ] @
Hitno mi treba savet kako upaliti dizel na -15. Problem sa paljenjem nije nov te je auto odnet u servis gde je izmerena kompresija 20-23 bara. Kad je popravljen anlaser da okrece oko 600 o/min, bilo je sve o.k. Tu i tamo je promenjen grejac i dok je leto sve je bilo idealno pa i sad zimi, kad je auto zagrejan (palim ga bez predgrevanja) Primetio sam da kako temperature idu sve nize, morao sam da anlasujem sve duze, do 10-tak sec i sve prvi put, ujutro, posle sve idealno. Sad ne mogu nikako da ga upalim nemam uslova (toplu garazu), imam utisak da mu dodam neki aditiv, (kazu da je jako opasno spricnuti start sprej, verujem da bi napravio karanbol). Auto vozimo zet i ja, gorivo sipamo eurodizel (mislim da gorivo nije u pitanju), najverovatnije se stegne ulje, pa motor ne moze veselo da se okrece. Da rezimiram : kako ujutro da upalim auto bez da ga palim nocu svaka 2h, da ne radim generalnu itd. Za kojidan je tehnicki i registracija (neko bi rekao da sacekam toplije dane)
[ Doberman @ 07.02.2012. 08:48 ] @
Kupis litar benzina i sibicu sve ukupno oko 140 din, polijes ga lepo benzinom i kresnes sibicu.LOL Malo sale nije na odmet.
Probaj das grejes dva puta pre nego sto zaverglas, ako to ne pomogne proveri grejace, ito tako nebi bilo lose da dok je zima sipas neko malo redje ulje. A sto se tice start spreja kad bi on pravio karanbol sigurno ga nebi ni pravili jer ga niko nebi koristio, moj tata je palio kamion ( iveco turbo daily) tri godine zimo pomocu start sprejeva raznih proizvodjaca i nisam primetio da je to nesto mnogo negativno uticalo na motor. Ako ces dsa koristis sprej nadji nekoga da ti asistira i da spricne malo spreja na usis u trenutku kad zaverglas, nemoj da preterujes sa sprejom najvise 2-3 sekunde mada uglavnom je dovoljno i 1-2 sekunde da se spricne.
[ vladd @ 07.02.2012. 09:47 ] @
Ako starter vergla nekih 600 onda mu ne smeta ulje. Ako se to desavalo leti, a zimi tesko vergla, pa udruzite se i zamenite ulje za,recimo mobil 2000, 10w-40, ili neka od preporucenih ulja na forumu, koja su dobra, ne kostaju puno(cak se moze reci jeftina), a kvalitetne su sintetike ili polusintetike. Preporucio bih neko 5W-40 ulje, s obzirom da ce zima potrajati, a temperature biti jos nize, a to je ulje koje ce i sad i kasnije samo koristiti motoru...

Sto se tice procedure paljenja, dobar savet je predgrevanjecilindra grejacima, dva, tri ili cetiri puta, zavisno kolika je hladnoca oko vozila(ne na nekoj drugoj lokaciji).

Ne bih preporucio start sprej u grani vazduha, zbog principa rada dizela, moze doci do samopaljenja vec napravljene smese znatno pre potrebnog trenutka paljenja, moze motor da krene da se vrti u drugu stranu, par krugova, uglavnom, nece biti zadovoljavajuce.

Proverite i filter vazduha, da nije zapusen ili zaledjen, filter goriva(ako se zapusio, nakupio parafina) mozete zagrejati krpom i vrucom vodom(obmota se krpa i poliva vrelom vodom, pazljivo, pravi se led svuda naokolo).


Takodje, ne bi bilo lose dodati par aditiva za gorivo, jedan protiv stinjavanja, a drugi protiv algi u dizelu...

Poz
[ cika dacha @ 07.02.2012. 13:12 ] @
Lala 0212 kupis start sprej! i samo malo naspricas i pali ko mina :-) al nemoj ga odmah terati nek malo odradi motor!
[ Lala 021 @ 07.02.2012. 15:05 ] @
Hvala svima na odgovorima, do sada sam ga grejao 2x pre anlasovanja, probao sam da mu duvam topao vazduh u usis vazduha (skinut filter) zet drzi u flasama eurodizel, bas je lep i cist, samo da uspem da ga upalim vec posle 30 sec rada sve bude o.k normalno sam ga palio (sa 2 predgrevanja) dok je temperatura bila oko nule. Pokusacu da predgrejem vise od 2x, mislio sam da grejaci sluze samo da umesto kompresije, zapale rasprseno gorivo (eurodizel), da ne mogu toliko zagrejati cilindar, sad punim accu, pa cu vas izvestiti o rezultatima
pozdrav
[ vladd @ 07.02.2012. 16:35 ] @
Zagreju oni vazduh u bar dva cilindra jako dobro, u druga dva nesto manje, ali nema potrebe da greju ceo cilindar.

Mozda manja struja ide kroz njih(starost, kontakti), mozda su zaprljani, pa ne predaju toplotu kako treba, u svakom slucaju, ako je accu dobar, probaj sa 3-4 predgrevanja, nacices formulu uspeha..

Poz
[ Lala 021 @ 20.02.2012. 16:17 ] @
Pozajmio sam relativno nov accu (da moze da izdrzi 4x predgrevanje i 20 sec anlasovanja) i uspeo sam da ga upalim. Kako je rasla spoljna temperatura, trebalo je krace vreme anlasovanja. Kupio sam nov accu (moj je bio 6 godina), sada pali bez problema. Mislim da je vredno svako ulaganje do 10.000 din, ukoliko bi to produzilo zivot za 10.000-tak km. Nadam se da temperatura ispod -20 step nece biti sledecih 20-tak godina.
pozdrav
[ Zarko Silic @ 20.02.2012. 18:30 ] @
Sledecih 20 godina mislis da vozis ovu pokvarenu Fiestu?
[ Dule 021 @ 21.02.2012. 09:52 ] @
Taj fordov 1,8 dizel motor inace ima gusani blok i jako je osetljiv na temperaturu i ne vredi mu ni redje ulje.
Konstrukcijski je takav da i leti teze pali u odnosu na dizel motore drugih proizvodjaca.
Takav jedan je drugar mogao da upali tek kad ga je slepao kad je odmah sasatavio a pre toga je istrosio akumulator od verglanja. A greska vlasnika je i sto sipaju i loz ulje kao i D2 a posle kad malo smrzne onda -nece da upali.
Izmedju ostalog zaustave mog kolegu u Sloveniji i kad su mu izvadili malo goriva iz rezervoara i kapnuli neko sredstvo ispostavilo se da vozi na loz ulje a u Srbiji je sipao eurodizel tako da shvatite da se kod nas na vecini pumpi prodaje evropsko loz ulje koje ima bolje karakteristike od naseg D2 goriva ali svakako smrzava.Drugaru su naplatili 200 eura kaznu a on se uverio sta sipamo u nasa kola sa common rail sistemom.
[ vladd @ 21.02.2012. 13:33 ] @
Ulje je nezavisno bitno od vrste materijala za blok. Inace su retki stari dizeli sa nekim drugim legurama bloka.

Doticni dizeli sto tesko pale na accu a lako na povlacenje ili guranje, samo znaci da nemaju adekvatnu kompresiju, da im je na donjoj granici dozvoljene.

Sto merenje kompresije i curenja cilindara bezrezervno pokaze.

Poenta je u temperaturi vazduha, u cilindru, i bez dobre kompresije se ne postize dovoljna temperatura samopaljenja pri relativno sporom verglanju.

Naravno, i "ustede" na loz ulju odnose svoj danak, u velikim naslagama, parafini menjaju cetanski broj, kada upali motor, radi na nesto visoj temperaturi, preti opasnost od burn-outa, ako se i izbegne naglo unistavanje masine, lagano odumiranje je sigurno i ubrzano.

Ako se na loz ulje kao gorivo, doda i lose ulje u motoru za podmazivanje, pa zapusteno, sa aljkavo prebacenim terminom zamene..dobije se specificno satiranje motora, vrlo cesto vidjano na nasim prostorima...

Alava "usteda" na potpuno pogresnom mestu...i na pogresan, plus nezakonit, nacin..

Poz
[ Zarko Silic @ 22.02.2012. 19:46 ] @
Citat:
Kada je krenuo u Veliku Kopanicu kako bi povoljnije kupio dječja kolica, Osječanin Stojan Stanimirović nije ni slutio koliko će ga ona skupo stajati. Uhvaćen je tada zbog vožnje automobila na loživo ulje, a zbog kazne od 11.275 kuna mogao bi čak izgubiti kuću.



http://www.vecernji.hr/vijesti...-mogu-uzeti-kucu-clanak-372146
[ Lala 021 @ 23.02.2012. 13:32 ] @
Fiestu sam kupio od poznate osobe sa 200.000 predjenih km. Sada je vozimo zet (autoelektricar) i ja (elektro ing u penziji, 30 god radio u odrzavanju). Gorivo je eurodizel i to vrlo kvalitetan (zet ga kupuje u plasticne flase), vidi se sta je unutra. Inace za ta kola je normalno gorivo D2. Nismo imali iskustva sa dizelima, nekoliko puta kod problema sa palenjem, bio je u pitanju grejac, posle lezaji (biksne) na anlaseru a sada accu (bio bi i on dobar da nije bilo -26step). Odpocetka majstori govore da je problem kompresija (sa tim problemom smo presli vec 30.000 km) ali dok ne pocne trositi ulje, vozicu ga kakotako. Napominjem, posle prvog paljenja, auto radi idealno, u svakom pogledu, eto danas kad je cca -5 ili 6, sa dva predgrevanja je upalio za 3 sec anlasovanja, kod cesceg paljenja ne treba mu ni predgrevanje. Inace, sto ne bi vozio 20 god (nisam godine spominjao u tom kontekstu vec u onom sto su ostavljeni brodovi na Dunavu koji vrede desetak puta vise od mog auta) 100 km/god a valjda ce za to vreme izmisliti nest za podmladjivanje vozaca.
`ajd uzdravlje pozdrav od Lale