|
[ wex-alpha @ 07.02.2012. 09:55 ] @
| Pozdrav,
Auto mi ja parkiran ispred zgrade, i iako ne mogu nigdje da ga vozim zbog snjega, svaki dan ga upalim da radi oko 20 minuta. Jucer sam probao istu proceduru ali nije htjeo da upali.
Otvorio sam haubu i probao sa onom jajolikom pumpom. Kako god pumpao ne vidim da gorivo protice u cijevi. Vjerovatno je zaledio, koliko mogu da skontam.
Sta da sad radim? Da li ce toplota pomoci, ako bi recimo na neki nacin grijalicu doveo do auta? Gdje da grijem? Sta da radim :(
Cak i ako otopli da li ce se kristali vratiti u normalnu formu, ili je potrebno ciscenje filtera ili vec cega?
Redovno tocim na istim mjestima, a spletom okolnosti sam bio primoran da natocim na jednoj no name pumpi i sad imam problem.
|
[ vladd @ 07.02.2012. 10:08 ] @
Tesko da ce pomoci grejalica. Nisu neke ghladnoce, kako moze da bude u Sarajevu, ali -10 nije ni malo. Bila bi potrebna grejalica od 10kW, da bi duvala iole mlak vazduh, na otvorenom...
Moguce je da si pokupio gorivo sa dosta parafina ili vode. Pitanje je gde je cep, verovatno u filteru, moguce je prekriti ga krpom i politi vrelom vodom. Ali pazljivo, cilj je zagrejati filter, a ne napraviti santu leda okolo..
Poz
[ vidan kv @ 07.02.2012. 11:43 ] @
......jedino i najdelotvornije je topla garaža!...kao što reče kolega ko zna gdeje stvorio čep.Pitanje je da i ako ga upališ šta dalje jer najvljuju ovakvo vreme narednih 10 dana.
[ jnk @ 07.02.2012. 11:55 ] @
To što ga upališ na 20 minuta da radi u mestu i onda ga ugasiš je nešto najgore što možeš da uradiš u cilju očuvanja automobila. Ne znam kako samo ljudima padaju na pamet takve stvari.
[ wex-alpha @ 07.02.2012. 12:18 ] @
Citat: jnk: To što ga upališ na 20 minuta da radi u mestu i onda ga ugasiš je nešto najgore što možeš da uradiš u cilju očuvanja automobila. Ne znam kako samo ljudima padaju na pamet takve stvari.
Zasto?
[ jnk @ 07.02.2012. 12:46 ] @
Iz više negativnih a nijednog pozitivnog razloga. Motor 90% svog životnog habanja doživljava u periodu dok se ne zagreje a HDI se verovatno i ne može u potpunosti zagrejati u mestu.. Zato i u uputstvu stoji da treba odmah krenuti sa laganom vožnjom da bi se automobil što pre zagrejao. Ne znam šta si mislio da dobijaš svakodnevnim paljenjem ali ako već hoćeš da auto 'ne zariba' onda ga provozaj nekoliko kilometara dok ne postigne radnu temperaturu ali ovo treba raditi ako ga nisi palio 6 meseci a ne nekoliko dana. Znači sve što si dobio(teoretski) je skraćenje životnog veka motora.
[ wex-alpha @ 07.02.2012. 15:42 ] @
Citat: jnk: Iz više negativnih a nijednog pozitivnog razloga. Motor 90% svog životnog habanja doživljava u periodu dok se ne zagreje a HDI se verovatno i ne može u potpunosti zagrejati u mestu.. Zato i u uputstvu stoji da treba odmah krenuti sa laganom vožnjom da bi se automobil što pre zagrejao. Ne znam šta si mislio da dobijaš svakodnevnim paljenjem ali ako već hoćeš da auto 'ne zariba' onda ga provozaj nekoliko kilometara dok ne postigne radnu temperaturu ali ovo treba raditi ako ga nisi palio 6 meseci a ne nekoliko dana. Znači sve što si dobio(teoretski) je skraćenje životnog veka motora.
U mojim uslovima nije bila moguca voznja zbog velike kolicine snjega...
[ vladd @ 07.02.2012. 16:31 ] @
Vazno je da dostigne radnu temperaturu u mestu, ali se ispostavilo da te kratkotrajne aktivnosti, znaju da isprazne zccu za nekoliko dana.
Posebno vreme, posebne situacije, neka motor malo pati...nije ni ljudima lako..
poz
[ vojadule @ 07.02.2012. 19:20 ] @
Citat: wex-alpha: Pozdrav,
Auto mi ja parkiran ispred zgrade, i iako ne mogu nigdje da ga vozim zbog snjega, svaki dan ga upalim da radi oko 20 minuta. Jucer sam probao istu proceduru ali nije htjeo da upali.
Otvorio sam haubu i probao sa onom jajolikom pumpom. Kako god pumpao ne vidim da gorivo protice u cijevi. Vjerovatno je zaledio, koliko mogu da skontam.
Sta da sad radim? Da li ce toplota pomoci, ako bi recimo na neki nacin grijalicu doveo do auta? Gdje da grijem? Sta da radim :(
Cak i ako otopli da li ce se kristali vratiti u normalnu formu, ili je potrebno ciscenje filtera ili vec cega?
Redovno tocim na istim mjestima, a spletom okolnosti sam bio primoran da natocim na jednoj no name pumpi i sad imam problem.
zdravo drugar,ja imam xsaru 2.0 hdi , i imao sam slicnih problema,sipao sam vrucu vodu na filter od goriva i odmah upalio bez problema . posle sam promenio filter ,dodao castrolovog aditiva i sad pali u svako vreme bez problema i bez grejanja filtera. inace i euro dizel hoce da stvori na -12 (naravno ako je sipano na pumpama gde se ne dodaje aditiv u gorivo) neku providnu gustinu koja se lako zalepi na filter.
[ wex-alpha @ 07.02.2012. 19:38 ] @
Citat: vojadule: zdravo drugar,ja imam xsaru 2.0 hdi , i imao sam slicnih problema,sipao sam vrucu vodu na filter od goriva i odmah upalio bez problema . posle sam promenio filter ,dodao castrolovog aditiva i sad pali u svako vreme bez problema i bez grejanja filtera. inace i euro dizel hoce da stvori na -12 (naravno ako je sipano na pumpama gde se ne dodaje aditiv u gorivo) neku providnu gustinu koja se lako zalepi na filter.
Kako si tacno sipao, a da ne stvoris veliku kolicinu vode?
[ vladd @ 07.02.2012. 20:40 ] @
Doticna "providna gustina" je parafin.
Imaju temperaturu "topljenja", odnosno rastvaranja u gorivu, oko 2-4C, odnosno ispod te temperature krece pravljenje "oblaka", takozvani "cloud point"
Temperature pocetka zgusnjavanja(neodgovarajuce je reci kristalizacije), odnosno pocetak nastajanja otpora tecenju goriva su vec oko 5-10C.
Naravno, veliku ulogu ima sama kolicina, koncentracija parafina u samom gorivu, i zato su "cistija" goriva otpornija na hladnocu.
Na -10 se vec prave gusci oblaci parafina, i parafinska "pena" na povrsini goriva.
Prolaskom kroz filter, zapunjava rupice na filteru i smanjuje do sprecava protok.
Zagrevanjem filtera vrelom vodom se eliminise samo efekat zapusenja filtera, medjutim, pravljenje naslaga u rezervoaru, ili eventualno opterecenje potopljene pumpe(u rezervoaru) se spracava grejanjem goriva u doticnom..
Razbijaci parafina nisu uopste korisni po motor, naprotiv, a i tesko razbijaju vec formirane "oblake", pa je bolje koristiti gorivo sa manjom koncentracijom parafina i imati cist rezervoar, bez vode, naslaga ili algi.
Poz
Copyright (C) 2001-2024 by www.elitesecurity.org. All rights reserved.
|