Pozdrav svima na forumu. Trenutno je losa situacija na putevima, ima mnogo snega i negde se jedva prolazi bez obzira na dobre gume. Probao sam da stavim lance i primetio da hoce da kace o plastiku. Siroke su mi gume i ne mogu da koristim klasicne lance. Upravo sam video na youtube neke nove lance ( snow chains - next generation),koji se kace vrlo jednostavno i lako,pa me interesuje da li neko mozda zna ,da li mogu da se nadju kod nas.
Ovo je bolje, jer sa "snow chains - next generation" sigurno ne bi mogao ići po dubokom snegu, a i ne moraš čistiti dvorište jer sa MATRACKS-om možeš sigurno ući u svoju avliju čak i po velikom usponu i dubokom snegu.
[ etjen @ 07.02.2012. 20:18 ] @
probaj one čarape za sneg. One se lako montiraju (barem tako kažu)
[ Zarko Silic @ 07.02.2012. 20:31 ] @
Ne znam otkud tamo Pejakovic, ali Mitini lanci kostaju oko 400 eura.
Mozda je jeftinije kupiti zimske pneumatike zajedno sa drugim felnama.
[ anon70939 @ 07.02.2012. 20:32 ] @
Video sam ja. Takodje sam i video neku cenu preko 300E.
Video sam i neku hrvatsku reklamu koja je malo namestena...
Neki dzip zaglavljen u snegu, pa drugi auto kad stavi lance uspeva da ga povuce, ali dzip nekako vise nije u snegu zaglavljen nego na ravnom :)
[ Lavlja_Jazbina @ 08.02.2012. 09:21 ] @
Skupi lanci,a i svako namestanje kosta.Potrosi bar 4 plasticne vezice.
Mogli su umesto te turbo pozadine da puste zvuk motora ovoga sa lancima.
Nesto mi mnogo lagano povuce hondu od tonu i koliko jos.
[ jnk @ 08.02.2012. 10:49 ] @
Mogao je da uključi blokadu diferencijala na rav4orci i da izađe lagano al ajde. Adac je vršio test lanaca http://www.adac.de/infotestrat...n_2011/default.aspx?tabid=tab1 i ovi moderni što se lako montiraju na centralni prsten su se pokazali najlošije. Ovi mitini nisu testirani ali čisto sumnjam da su bolji od stare dobre lančuge čija je cena pritom 10x manja.
[ Java Beograd @ 08.02.2012. 11:35 ] @
Sve je to pitanje potrebe.
Ako ćeš da ideš u planinske vrleti onda lanci i samo lanci. Ako hoćeš nešto tek toliko da možeš da voziš po neočišćenim gradskim ulicama, onda uzmi nešto što se brzo montira, one "čarape" na primer.
[ Zarko Silic @ 08.02.2012. 11:45 ] @
[ bakara @ 08.02.2012. 14:57 ] @
@Zarko Silic
Kad vidim ovaj video, bude mi odmah jasno zasto klasicni lanci i dalje postoje:
jednostavni su, vrlo efikasni, jeftini i najmanje mesta zauzimaju.
[ Zarko Silic @ 08.02.2012. 18:32 ] @
Sve je to manje vise poznato i nije nista novo. Jos pre 40 godina su postojali slicni mehanizmi.
Ovaj Mita sistem je u Evropi (u vecini zemalja) zabranjen pre tridesetak godina. Otprilike kada je zabranjena i upotreba pneumatika sa ekserima.
Sada su opet nekako vaskrsnuli mada mislim da nemaju TuV i da se prodaju na "crnjaka" preko NETa. (Neso ga bas ne pronalazim u Nemackoj).
ja sam video u jednoj prodavnici na blic nisam zagledao za koji model ali cenaj e bila oko 250evra
[Ovu poruku je menjao Zarko Silic dana 08.02.2012. u 22:44 GMT+1]
[ Ilic Igor @ 08.02.2012. 23:58 ] @
Vidim da spominjete carape, pa kao vlasnik istih mogu da prenesem moja iskustva.
Posedujem 4 zimske gume i do sad po Beogradu nisam imao problema (vozilo ima prednju vucu), jedino prvi dan kada su bile guzve
morao sam hitno do Borce da odem sa Vozdovca pa sam morao da koristim sporedne ulice koje su bile zatrpane snegom.
Sve je bilo dobro dok nisam dosao do Konjarnika (lakat uzbrdica) ispod stanice gde okrecu trole, pokusao sam jednom i nisam uspeo.
Vratio sam kola da ne bi smetao drugima dok su pokusavali (uporni su uspevali bez lanaca i ostalih pomagala, ali sa dosta zivaca) i za manje od minut stavio sam carape.
Uz mali zalet i uz proklizavanje kola su izasla na vrh bez stajanja, cak sam i vozila koja su pokusavala da se popnu zaobisao.
Dok ima snega carape i mogu da pomognu, ali kod leda cisto sumnjam.
Zato uvek u kolima drzim i lance.
[ Lavlja_Jazbina @ 09.02.2012. 07:57 ] @
Meni se Zarkov klip dopada sa tipom lanaca,e sad kakvi su kada se malo zadje na suvo.
Treba za nase uslove gledati kakvi su lanci za obe prilike,posto u BG centar i glavne
saobracajnice su suve ali kako se zadje u prigradska naselja-planina.
[Otvori novu temu!]
[Ovu poruku je menjao bakara dana 09.02.2012. u 12:06 GMT+1]
[ ecivarom47 @ 12.02.2012. 07:39 ] @
Lično koristim MITA lance i prezadovoljan sam sa njima.Moje lično poznavanje sa dipl.ing Sašom Đorđevićem -vlasnikom ovog patenta i proizvođačem ne ide u prilog nekih površnih informacija koje se pišu o ovom proizvodu na ovom forumu.Pogledajte www.blumec.it, možete pogledati opširnije o proizvodu i nagradama-učešću na veoma poznatim sajmovima u EU.Imate i cenovnik za sve države u svetu,cena za Srbiju isto iznosi 250 EU.Moje iskustvo koristeći Mita lance pogledajte na http://www.youtube.com/watch?v=wBGdFtbSCj4 naravno da ih nema u maloprodaji jer ovo je prva sezona i isključivo se poručuje od proizvođača tj.Blumec-a Lep pozdrav
[ Lavlja_Jazbina @ 12.02.2012. 07:46 ] @
Dodao bih da klip i nije toliko fascinantan.Ovo sam mogao sa jettom,passatom i golfom.Naravno , novom
zimskom gumom.Vagen inace, po meni tesko zaglaviti.
[ jnk @ 12.02.2012. 08:51 ] @
S obzirom da si dobio kampanju na vise foruma za dzabe, neka maloprodajna cena u Srbiji bude 100e sa pdvom i mozda se bude i prodavalo.
[ Zarko Silic @ 12.02.2012. 08:54 ] @
@ecivarom47
Da li ovi "lanci" poseduju TüV? Ako poseduju, gde se to javno moze pogledati?
[ ecivarom47 @ 12.02.2012. 11:18 ] @
TUV nema ali koliko sam ja informisan takav sertifikat dobijaju proizvodi koji su urađeni i čine jednu celinu(ne promenjivu).Ovaj proizvod je modularan sadrži više komponenti i u zavisnosti od dimenzija guma menja svoju celinu,položaj u zavisnosti gde se kanal na gumi nalazi pa su opterećenja sasvim drugačija itd...Isto tako mnoge navlake ili čarape,lance ili drugi proizvodi imaju taj sertifikat ali na terenu kupci doživljavaju različite neugodnosti.Ako želite neke Vama bitnije informacije ili komentare slobodno se obratite Saši Đorđeviću [email protected] ,dugogodišnjem dokazanom inovatoru,vlasnik nekoliko patenata koji su priznati od svetskih institucija,njegova akademska titula prof.dr.dipl.ing.maš i njegova iskustva prilikom proizvodnje i korištenja MITA sigurno bi Vam pomogla da dobijete sve validne Vama potrebne odgovore.Pa neki od komentara mojih ili Vaših a tiču se ovog proizvoda dobile bi za nas obojicu idealno rešenje.Sve nedoumice ako postoje treba prvo pitati one koji koriste i one koji proizvode a tek onda komentarisati u pozitivnom ili negativnom kontekstu..Meni je drago što imam takvog čoveka za prijatelja,Saša je Piroćanac po poreklu ali sigurno nije štedeo na bilo čemu što bi Mitu dovelo da kvalifikacije vrhunski proizvod sa jednostavnom montažom i demontažom.Vreme će reći svoje o MITA lancima.Lep pozdrav
[ ecivarom47 @ 12.02.2012. 11:20 ] @
Ok,nadam se da ste videli da su ljetne gume,ako niste dođite pa probamo zajedno voziti.
[ ecivarom47 @ 12.02.2012. 11:23 ] @
Nadam se da ćete objaviti javno gde sam ja to još pisao na forumima :).Pozz
[ Lavlja_Jazbina @ 12.02.2012. 12:00 ] @
Da li bi ti mogao da te svoje pozajmis Zarku, pa neka da svoj sud kada ih bude testirao.
[ vladd @ 12.02.2012. 12:37 ] @
Zanimljivo izgledaju te gusenicice, ali su preskupe. I to je solidan problem.
Secam se pre 20 i kusur godina, pojavio se slican patent za kaiseve, modularni kais koji se pakuje do zeljenog obima. Mogao je da sluzi kao emergency belt u slucaju havarije, ili zamenski kais u duzem periodu, ali ga je cena izbacila iz masovne upotrebe.
Ko bi investirao veliki novac u nesto sto radi relativno kratak period, ili u povremenim situacijama.
I sta je to 10 puta bolje sa ovim proizvodom, da bi zamenio klasicne lance, za koje takodje treba navoziti vozilo, gurati ruke u sneg, ili koristiti dodatni alat, eventualno zatrpan u gepeku?
Ideja je dobra, proizvod ima funkcionalnost, samo je problem u autorovoj zelji za brzim i velikim novcem..
Poz
[ jnk @ 12.02.2012. 13:35 ] @
@ecivarom47
Interesantno je da na par auto foruma u isto vreme iskoci tema sta mislite o mitinim lancima. Kada cena bude bila 100e sa pdvom, bude imao tuv sertifikat, i budemo videli ADACove rezultate testiranja, e onda mozda i ima neke sanse za uspeh.
[ vladd @ 12.02.2012. 14:51 ] @
Nema veze sto se pojavio mita na nekoliko foruma, i sneg se pojavio taman na isto toliko
Za tu cenu, zaista bi trebao da ima TUV, u sta sumnjam da ce se dogoditi, ako se ne izvrse neke izmene, oko recimo samog vesanja, zavrsnog spoja koji mora da ima neko obezbedjenje sile, tipa ipruge ili mehanizma, i naravno, ono sto najvise izaziva paznju, kontakt sa gumom.
To me zanima, posto su gume znacajne cene, a motaza sa nedefinisanim ostrim ivicama moze da onesposobi skupu gumu i da joj unisti neke karaakteristike.
Mogu da razumem da nema brige na malenom golficu, sitne snage i male tezina, ali mita pribor omogucava montazu i na 33" tockove. Sto znaci, da pokriva i 16, 17 i 18" gume, i za njih bi bili otprilike najinteresantniji.
To su vlasnici koji vec ulazu dosta novca u vozilo, nabavka guma je znacajna stavka i neko ovakvo pomagalo bi im biloblisko za upotrebu.
Ali u slucaju da kida gumu na mestima kontakta, jede car vajdu..
Poz
[ Zarko Silic @ 12.02.2012. 15:54 ] @
Stetu koju moze naneti pneumatiku je tu najmenji problem.
Ako se dobro secam, mozda gresim jer sam test slicne naprave citao jos pre oko 40 godina u AutoMotor und Sportu (mislim da postoji i prevod u slovenackoj AutoMoto Reviji pa ko poseduje stare primerke i koga zanima neka prelista- trebalo da se nalazi u brojevima od 1973 do 1978. g) glavni problem je predstavljala potencijalna opasnost od kidanja i problem koji nastaje kada pneumatik izgubi pritisak u toku voznje.
Otprilike u isto vreme je bila zabranjena i upotreba pneumatika sa ekserima.
[ Lavlja_Jazbina @ 12.02.2012. 17:07 ] @
Evo jednih lanaca-vezice,sa porukom kao za babe koja kupuje serpe.
JEKO je prilicno zanimljiv proizvod. Imao sam prilike da ga vidim uzivo i da se delimicno upoznam. Dobar je na snegu ali je los kada se montira na nealu felne. Brzo propadne. Na asfaltu poprilicno zuji i brzo se trosi. Deluje kao proizvod za jednokratnu upotrebu.
Na Ebayu se prodaje za 120 eura ali ne u Nemackoj. Takodje nema TuV.
Prednost mu je ta sto se veoma lako i brzo montira i nije potrebno vise od 2 komada po tocku ako se postavlja na M+S pneumatik. Tako moze da mu se produzi radni vek.
Misljenja sam da su lanci najprihvatljiviji. Za sitne pare se kupuju, odlicno odrade posao i relativno jednostavno se postavljaju. Mislim da su ovi momci iz ADACa isto tako nesto zakljucili.
[ vilil1 @ 12.02.2012. 17:30 ] @
Citat:
Zarko Silic:
Otprilike u isto vreme je bila zabranjena i upotreba pneumatika sa ekserima.
Negde su zabranjeni, negde nisu. Negde, kao u Svedskoj su zabranjeni u pojedinim ulicama, itd. razne zemlje, razna pravila.
[ vladd @ 12.02.2012. 17:33 ] @
Ne vidim ja ni jednu prednost tih igracaka u odnosu na savremene lance sa samozatezanjem.
I oni starinski, samo sa kopcom, sto su se dotezali rucno nakon par desetina metara voznje, su probijali i sneg i blato, i donekle tanak led.
Poz
[ Lavlja_Jazbina @ 12.02.2012. 18:46 ] @
Pa kod JEKO,lako se montira.I u blatu i u nekoj bljuzgi ili dubljem snegu sto za klasicne lance
treba biti bas spretan.Minus je sto Zarko kaze trosenje pa i cena od 120€.
I da dodam da sam davno kod jednog mehanicara video kao neke dve sape od metala koje su se slicno stezali
na sredini.Rucni rad.
A treba imati i lance za cipele da se covek ne oklizne dok stavlja lance na auto. http://www.youtube.com/watch?v=fE9_KLmNI3c
[Ovu poruku je menjao Lavlja_Jazbina dana 12.02.2012. u 20:41 GMT+1]
[ Lavlja_Jazbina @ 14.02.2012. 08:09 ] @
Evo iskustva sa lancima kupljeni u marsala tolbuhina u staroj-brend-prodavnici.
Lanci 2200 rsd 9mm.Pukli posle 20 km.Posle saznao a ima BOLJI? od 12mm.
NE KUPOVATI,sem za ukras ili ogradu za ovce.
[ Lavlja_Jazbina @ 15.02.2012. 15:39 ] @
Misljenje o ovom tipu guma.Kakva je pri snegu + u nekoj kobinaciji od lanaca.
Lavlja_Jazbina: Evo iskustva sa lancima kupljeni u marsala tolbuhina u staroj-brend-prodavnici.
Lanci 2200 rsd 9mm.Pukli posle 20 km.Posle saznao a ima BOLJI? od 12mm.
NE KUPOVATI,sem za ukras ili ogradu za ovce.
A mišljenje o ovom tipu plastičnih traka za pogonske gume a koristan je ne samo za sneg, led,... već i za blato, pesak, vlažnu travu,....?
[ anon70939 @ 16.02.2012. 12:38 ] @
Deluje kao laka montaža. Samo koliko li su izdržljive, kad počnu točkovi da šlajfuju po ledu, da li bi se izvitoperile posle par korišćenja? Koliko li koštaju...
edit
tek sad vidim da je vec zarko odgovorio na sva ova pitanja :)
[ darkopuric @ 16.02.2012. 12:40 ] @
Gde mogu da pogledam dobre i kvalitetne lance za sneg?
Ova varijanta MItA mi se svidja ali ste me malo bacili na razmisljanje posto nema te potrebne sertifikate...
Vozim Opel Vectru...siroka guma zadaje mnogo problema po snegu koji se topi...na ravnom sam se zaglavljivao ovih dana!
Imam zimske gume ali ne pomzae mnogo,dok npr sa Grande puntom nemam problema...mali auto ide gde hoces i kako hoces...!
[ Sceka @ 16.02.2012. 12:54 ] @
Citat:
darkopuric: Gde mogu da pogledam dobre i kvalitetne lance za sneg?
Ova varijanta MItA mi se svidja ali ste me malo bacili na razmisljanje posto nema te potrebne sertifikate...
Vozim Opel Vectru...siroka guma zadaje mnogo problema po snegu koji se topi...na ravnom sam se zaglavljivao ovih dana!
Imam zimske gume ali ne pomzae mnogo,dok npr sa Grande puntom nemam problema...mali auto ide gde hoces i kako hoces...!
Pa zar nije lakse da kupis (kad kupujes inace) zimske gume koje su uze od onih koje koristis kao letnje. Ja tako radim od kad sam vozac, znaci vise od 30 godina, i nikada nisam imao tih problema. Osim kad sam, samo jedne zime, hteo da lepo izgleda auto sa sirokim gumama, tad sam imao Mercedes 124-ka 300i benzinac (nikada nisam imao dizel, a nikada ni necu!), i isto mi se desavalo kao tebi. Zimske gume, sve cetiri ali siroke maksimalno koliko odgovaraju, i na ravnom ni makac, tezak auto, zadnja vuca... :)
Pozdrav!
[ darkopuric @ 16.02.2012. 13:29 ] @
Svakako planiram da kupim nove zimske gume...ali iduce zime.. :)
Sad malo izlazim iz okvira teme ali su mi na kolima sad zimske gume 215/R16,nisam siguran za trecu dimenziju...
Koje bi bile adekvatne zimske da eliminisem problem...mislim na dimenziju...bile su na kolima kada sam kupio...proslog leta...
Naravno odmah sam kupio letenje gume,ali sam smatrao po merenjima sare da ce ove gume biti ok za zimu!
Hvala na pomoci i samo da pitam oko lanaca za sneg,sta je to sto se preporucuje kod nas...kvalitet naravno,ali samo lanci nista drugo!
[ Sceka @ 16.02.2012. 14:02 ] @
Citat:
darkopuric: Svakako planiram da kupim nove zimske gume...ali iduce zime.. :)
Sad malo izlazim iz okvira teme ali su mi na kolima sad zimske gume 215/R16,nisam siguran za trecu dimenziju...
Koje bi bile adekvatne zimske da eliminisem problem...mislim na dimenziju...bile su na kolima kada sam kupio...proslog leta...
Naravno odmah sam kupio letenje gume,ali sam smatrao po merenjima sare da ce ove gume biti ok za zimu!
Hvala na pomoci i samo da pitam oko lanaca za sneg,sta je to sto se preporucuje kod nas...kvalitet naravno,ali samo lanci nista drugo!
Ako sam dobro razumeo ovo boldovano, imas letnje gume sada, a u prosloj poruci si rekao da imas zimske?
Ali nije vazno, kad budes kupovao zimske sledece godina, kupi naj uze koje su fabricki "dozvoljene" i neces imati problema. Imas u knjizici od Vektre a ako nemas knjizicu, ima na Internet-u da se nadje, pa malo Opel-ovi forumi i naci ces sve sto ti treba u detalje! :)
U vezi lanaca, kakve god da kupis bolji su nego da ih nemas! :) Al' sam sad pametno ovo srocio, "ljubi ga majka pametnog!"!!! :)))
Pozdrav!
[Ovu poruku je menjao Sceka dana 16.02.2012. u 15:14 GMT+1]
[ darkopuric @ 16.02.2012. 18:11 ] @
Kada sam kupio kola na njima su bile zimske gume,da ih ne bih habao kupio sam letnje nove gume...
Mozda sam malo komplikovanije objasnio...ocigledno posle svega sto mi se desavalo po snegu...izgleda da ona donja granica za dubinu sare
ne treba nikako uzimati kao parametar koji je dobar preduslova da se te gume mogu tretirati kao zimske...
U vezi lanaca sam mislio na kvalitet iz prostog razloka,posto je neko u prethodnim postovima
naveo da je kupovao lance ali nisu izdrzali ni 20km i da su pukli,kostali su oko 2000,00...to me ne zanima...
Bolje odmah da platim i duplo ali da znam sta sam uradio,samo da smanjim nerviranje i ostajanje u snegu tamo negde :D
Pozdrav svima!
[ goat @ 16.02.2012. 18:40 ] @
Citat:
darkopuric: U vezi lanaca sam mislio na kvalitet iz prostog razloka,posto je neko u prethodnim postovima
naveo da je kupovao lance ali nisu izdrzali ni 20km i da su pukli,kostali su oko 2000,00...to me ne zanima...
Bolje odmah da platim i duplo ali da znam sta sam uradio,samo da smanjim nerviranje i ostajanje u snegu tamo negde
ne shvatam da neko kupuje lance da bi vozio sa njima preko 20km!?... ili imam pogrešno ubeđenje da su lanci nužno zlo, da se koriste u izuzetnim situacijama i u posebnim uslovima (npr. utaban sneg debljine preko 1cm ), da se mora voditi računa o skladnosti veličine lanaca i pneumatika, o pravilnoj montaži...
pored danas toliko kvalitetnih zimskih pneumatika, vozila 4x4, satelitskog praćenja vremenskih uslova, koliko toliko dobrog rada putarskih službi na čišćenju snega neko razmišlja o tome da kupu kvalitetne lance da bi vozio 25, 250 ili 2500km sa njima!!!?
pored danas toliko kvalitetnih zimskih pneumatika, vozila 4x4, satelitskog praćenja vremenskih uslova, koliko toliko dobrog rada putarskih službi na čišćenju snega neko razmišlja o tome da kupu kvalitetne lance da bi vozio 25, 250 ili 2500km sa njima!!!?
ne shavtam takvo razmišljanje
U dosta slucajeva ti zimski pneumatik nece mnogo pomoci jer je on ipak za asfalt, ako vozis po snegu, blatu i sl. samo lanci dolaze u obzir, a onda ti nije svejedno da ti se ti lanci bas raspadnu.
btw, ja sam imao sinoc situaciju da se sa sve 4 zimske gume nisam mogao izvuci iz neociscenog skolskog dvorista 45 min, i to uz lopatu i 2 coveka koja su mi pomagala da se izvucem.
[ Lavlja_Jazbina @ 16.02.2012. 21:56 ] @
Citat:
ne shvatam da neko kupuje lance da bi vozio sa njima preko 20km!?
A da,sad sam ukapirao.Ti stavljas lance da se odglavis,pa ih skines i siguran si da se vise ne zaglavljujes.
[Ovu poruku je menjao Zarko Silic dana 16.02.2012. u 23:26 GMT+1]
[ anon70939 @ 16.02.2012. 22:28 ] @
Bas me interesuje s kojom lakocom ce da ih stavi kad se zaglavi :)
Ja sam isto imao juce problem da sam se zaglavio sa sva 4 zimska pneumatika ispred zgrade na ravnom... Sneg je bio do kolena, ali su bila 2 "utabana" traga. U jednom momentu kada sam pokusao u rikverc da se parkiram pod 90 stepeni u odnosu na te tragove, zaglavio sam se. Cistio sam ispod tockova, gurao me komsija, jedva smo ga mrdnuli iz mesta... Dzaba dobra sara.
[ Zarko Silic @ 16.02.2012. 23:08 ] @
Postoji pojam kriticne visine sneznog pokrivaca koja je razlicita za razlicite tipove automobila.
Kriticna dubina snega je ona velicina preko koje automobil prestaje da gazi vec pocinje da gura sneg. To je vrednost na granici izmedju gazenja i guranja snega.
Ako je visina snega veca od kriticne visine onda ni lanci ne mogu pomoci.
Ako je visina sneznog pokrivaca manja od kriticne visine, sa ispravnim zimskim pneumaticima na ravnom putu bez nagiba, prosecni vozac ne sme da se zaglavi. Ukoliko se zaglavi, ili pneumatici nisu korektni, ili je vozac dibidus.
[ jnk @ 16.02.2012. 23:40 ] @
Kriticna visina mi je malopre polupala suspleh.
[ anon70939 @ 17.02.2012. 08:17 ] @
Nisam se bas nasankao, ali mi je suspleh solidno grebao po snegu.
A zaglavio sam se ne normalnom voznjom po tragovima, nego u momentu kada sam stao i trebao se vratiti u rikverc pod 90 stepeni da se parkiram. Tada prednji tockovi nisu mogli da ispadnu iz tih tragova. I od tog momenta vise nisam mogao ni napred ni nazad
[ Zarko Silic @ 17.02.2012. 08:52 ] @
Mislite "susplastiku"? Pleh je davno zaboravljena imenica.
Ova susplastika kosta 150 eura plus jos one dve sa strane; izadje oko 200 sa zamenom. Aftermark je 4 x jetiniji, ali je uzasno los i ne traje duze od 6 meseci: pukne sam od sebe cak i ako je rec o letnjoj voznji.
Onaj ko ima Golfa, u velikom je problemu. Bolje je da malo saceka sa voznjom dok se ovaj zaostali sneg ne rascisti.
Ako je za utehu, Ceed je jos nizi.
P.S. Kriticna visina i guranje, odnosno gazenje snega se odnosi samo na frisak sneg.
[ Lavlja_Jazbina @ 17.02.2012. 09:34 ] @
Nije za ovu temu ali bi neko pre zime mogao da otvori,kao
Priprema zastitnih plastika motora.Video sam ove zime bar na tri mesta plastike koje su
ostale na putu.Licno sam jedne zime izgubio na pasatu i to kretanjem u rikverc,izgleda.
KAda se vozilo krece u rikverc,ta plastika je kao neki raonik.Mada dosta servisera pri
skidanju bukvalno kida te zabice,a u vracanju samo prisloni zastitnu plastiku.
[ darkopuric @ 17.02.2012. 10:52 ] @
Citat:
ne shvatam da neko kupuje lance da bi vozio sa njima preko 20km!?... ili imam pogrešno ubeđenje da su lanci nužno zlo, da se koriste u izuzetnim situacijama i u posebnim uslovima (npr. utaban sneg debljine preko 1cm ), da se mora voditi računa o skladnosti veličine lanaca i pneumatika, o pravilnoj montaži...
pored danas toliko kvalitetnih zimskih pneumatika, vozila 4x4, satelitskog praćenja vremenskih uslova, koliko toliko dobrog rada putarskih službi na čišćenju snega neko razmišlja o tome da kupu kvalitetne lance da bi vozio 25, 250 ili 2500km sa njima!!!?
Ti kao da ovih dana nisi bio u srbiji...nije nista dramaticno...kod nas redovno zakaze sluzba za ciscenje jer ih je sneg iznenadio...
Ja zivim u Cacku i ovih dana je bilo snega svuda pa i po naj prometnijim ulicama...o sprednim i da ne pricam!
Pricam sve sta se desavalo u prethodnim danima,pa sam bio prinudjen u par navrata da razmislajm o lancima...
Samo sam hteo da kazem da kad ih kupujem hocu da imam pozudanu i proverenu stvar...
Ali posto si pominjao vozila sa 4X4...to je moja sledeca zamisao...do tad mi ti pozajmi tvoju masinu dok ne prodje sneg! :D
[Ovu poruku je menjao Zarko Silic dana 17.02.2012. u 17:57 GMT+1]
[ vladd @ 17.02.2012. 11:09 ] @
Citat:
CoyoteKG: Bas me interesuje s kojom lakocom ce da ih stavi kad se zaglavi
Ja sam postavljao lance na zaglavljenom pezejcu. 1984 god, Jahorina, vojnik vozac na Olimpijadi
U doticnom pitanju je samo problematicno ono "lakocom". Nije posebno tesko, ali nije prijatno. U sustini, sneg oko tocka se ocisti za dva minuta, i rukama, postavljanje lanca traje nesto duze. Petljanje sa ledenim stvarima, dvadesetak minuta na snegu nije prijatno i udobno, ali nije ni strasno.
Najvaznije je, dok je leto i toplo vreme, dobro uvezbati postavljanje konkretnih lanaca.
Izucavanje sta kako i gde ide, za sta se kaci i kako se postavja, na hladnoci, snegu i vejavici je daleko od pameti
Poz
[ joojant200 @ 17.02.2012. 13:28 ] @
Citat:
Najvaznije je, dok je leto i toplo vreme, dobro uvezbati postavljanje konkretnih lanaca
Dzabe sto sam vezbao na toplom - brzo se zaboravilo, ali kad sam prosle nedelje na minus xx petljao da stavim preko pola sata na jedan tocak (sve sa uputstvom sa slikama pored mene, a lanac se lepi za ruku), a drugi stavio za 5 minuta mislim da sam sad zapamtio za ceo zivot kako se stavljaju oba lanca za 2 minuta i skidaju za 1 minut :)
Sreca pa sam imao rezervnu jaknu i tople rukavice- bez njih nista.
[ jnk @ 17.02.2012. 13:47 ] @
@zarko
Ipak je 3,500 din ne znam odakle ti 150e.
[ vladd @ 17.02.2012. 14:06 ] @
Citat:
[url=/p3057847]... mislim da sam sad zapamtio za ceo zivot kako se stavljaju oba lanca za 2 minuta i skidaju za 1 minut
Sreca pa sam imao rezervnu jaknu i tople rukavice- bez njih nista.
Znaci moze da se zapamti
Lepo sam napisao,DOBRO uvezbati, a ne namontirati jednom ili dvaput na rezervnu gumu i od srece popiti gajbu piva
Poz
[ anon70939 @ 17.02.2012. 14:24 ] @
Ja ne znam da ih montiram :). Al sve se nadam da nije neka zaebancija. Tako da cu verovatno da se smrznem i da popi*dim kada me muka natera da moram da ih stavim, a nisam prethodno izvezbao
[ jnk @ 17.02.2012. 14:29 ] @
Jeste zaebancija kada po mraku, na minusu, dok lije sneg kao iz kabla, pokusavas da skapiras ono uputstvo...
[ vladd @ 17.02.2012. 14:31 ] @
Ima da se smrznes, onda onaj izraz sa popi.., pa da se ponovo smrznes..
Bitno je da se otvore lanci(iz paketa), da se nauci napamet kako izgledaju u rastavljenom stanju(i izokretanom, upletenom), kako da se inicijalno postave na podlogu, zatim procedura stavljanja oko tocka, prvo zadnji deo(unutrasnji deo tocka), pa se raspletu i urede, zatim kacenje sa prednje strane, sakupljanje kojekakvih visuljaka, i na kraju zatezanje...
Poz
P.S.
Jedan kolega, "saborac", je imao dobar fazon(mene je prosto mrzelo) da rasiri novine po stolu, izvadi lance iz kese, rasprostre lanac na novinu, namesti ga da bude simetrican, i savije novinu kao koru za pitu. Takva dva paketa u gepeku, raspakuju se za minut i postavljaju na tocak u sledecem minutu...
Ja sam vise voleo Lego sistem, da odmrsim lance...i sada cesto volim da odmrsim najlon na pecanju
[ bakara @ 17.02.2012. 15:45 ] @
Nisam nikad postavljao lance, da li mogu da se postave na tocak bez nailazenja tocka preko lanca?
mada mislim da mi je jednostavnije da nosim komad kanapa u gepeku i on moze dobro da pomogne.
[ Zarko Silic @ 17.02.2012. 17:11 ] @
Moze da se postavi bez nailazenja na lance. Tako i treba da se postavlja. Ako je postavljanje rutina onda ne traje duze od 15 sec. Za toliko vreme ga postavljaju momci kod uspona na Kopaonik.
P.S. Susplech (nemacki pravilno: Abschirmblech)? Ako je rec o plasticnom podu ispod motora kod VAGa (za G4 je to 1J0 825 236 01C http://home.comcast.net/~mbrac...eHosting/R32/SplashShields.bmp) onda mu je cena od 120 do 180 eura plus dve bocne plasrike od po 40 EURa. Obicno i one puknu kada pukne pod. Aftermark kosta oko 5 x manje ali ga ne treba stavljati jer ne vredi ni toliko koliko kosta.
Bre ljudi, kako to da nikada niste satavljali lance ?
Ja se secam da je znalo da zaredja ledenih zimskih dana pa da lanci samo prste po asfaltu, a krajevi lancanika za dotezanje mlataraju o krila i podkrila stojadina i ostalih zastavinih 4tockasa, stvarajuci karakteristican zvuk :)...u ona bolja vremena kada je bilo para za duga zimovanja.
Ali i ovih zima cim izadjete iz grada lanci su na svakom koraku. Pogotovo po brdovitim i planinskim delovima srbije, pogotovo na autmobilima sa letnjim gumama, preventivno.
Lanci mogu da se postave bez pomeranja automobila, cak i oni stari modeli su imali kvaku da se postave bez pomeranja, a zatim se dotegnu kada se pomeri tocak za pola obima.
Prethodnih dana imao prilike da stavim ove na auto: http://www.adac.de/infotestrat...x?testId=107&recordId=2349
Pise da su u nemackoj 30e, ja sam ih kupio za nesto oko 2000din.
Jednostavno se stavljaju, jednostavno dotezu lagani su, rade posao.
Neko je pitao nije valjda da vozite lance 20km, jok sta si ti mislio ? :) Ja sam ih vozio i 350km, nisu se uvek regionalni putevi cistililepo kao sad pred izbore.
Pre svega pametan vozac ce lance staviti preventivno pred neki planinski uspon ili put za koji nije siguran kako je ociscen. Pametan vozac ce zaustaviti vozilo na ravnom, osvetljenom, ociscenom mestu, gde ce lako i pravilno staviti lance. Da ga ta obaveza ne bi sacekala na usponu u lakat krivni dok ga mecava bije u oci u totalnom mraku, a kolona vozila iza svira i ablenduje.
Kada jednom stavite lance, a npr. na planini ste i krecete se po utabanom snegu (kakav je na svim planiskim prilazima u srbiji ukljucujuci facy kopaonik), zasto bi ih skidali, sem ako ne strahujete od kradje. Jer ne znate da li ce vas nakon 10km puta ili sutra ujutru docekati mecava ili ociscen put. Stavite ih i mirni ste.
Ovi lanci kao iz linka koji sam stavio su neinvazivni, lagani, ne prave buku niti biju po automobilu. Jednostavno se montiraju, naravno nemojte da cekate da ih prvi put montirate u stvarnoj potrebi.
[ bakara @ 17.02.2012. 18:15 ] @
Naleteh sad na ovo cudo, neki sprej koji glumi lance:
Sprej ustolicio na poslednjem mestu i niko ga tamo ne moze ugroziti. :D
Ovde se bar vidi da su lanci najjeftinije i najpouzdanije resenje i da ne treba izmisljati toplu vodu...
[ Lavlja_Jazbina @ 17.02.2012. 20:02 ] @
Ne znam koliko opadne pritisak u boci ka da je hlando za spricanje,deluje kao da sprej ne dozvoljava
lepljenje snega na gumu.Drugo,opet tanjpi,Koliko nova zimska guma izgubi na svojoj elasticnosti posle
nekog zaglavljivanja i zvuka zvizdanja do smrada ,paljevine i koliko puta to u zimskom periodu uraditi
i oprostiti se od gume/a.
[ Java Beograd @ 17.02.2012. 20:06 ] @
Citat:
Lavlja_Jazbina:... Koliko nova zimska guma izgubi na svojoj elasticnosti posle nekog zaglavljivanja i zvuka zvizdanja do smrada ,paljevine i koliko puta to u zimskom periodu uraditii oprostiti se od gume/a.
Ne vidim zašto bi iko normalan toliko šlajfovao "do smrada, paljevine". I to više puta ?!?
[ Lavlja_Jazbina @ 17.02.2012. 20:46 ] @
Za to je potrebno par sekundi,sa vecim gasom.Zar to nisi video ili me zezas.Isto kao spaliti lamelu.Prikolica i uzbrdica.
[ jnk @ 17.02.2012. 21:05 ] @
Gumi nece biti nista samo ce se lamela malo vise istrositi.
[ Zarko Silic @ 17.02.2012. 22:35 ] @
Sve zavizi od toga koliki je magarac za volanom.
[ anon70939 @ 17.02.2012. 22:38 ] @
Pa ako slajfujes i ne mozes da se izvuces iz snega, to je zato sto je slabo trenje izmedju gume i snega. Samim tim guma ne bi trebalo da se trosi? I pre ce da ti zasmrdi iz auspuha i lamele, nego guma
Da nije neko pazario od ovih modela nesto...ili mozda ima neka iskustva...videh da je na ADAC Thule na trecem mestu...! :D
Firma je proverena ali nista ne mora da znaci...
[ goat @ 20.02.2012. 00:27 ] @
Citat:
bakara: U dosta slucajeva ti zimski pneumatik nece mnogo pomoci jer je on ipak za asfalt... btw, ja sam imao sinoc situaciju da se sa sve 4 zimske gume nisam mogao izvuci iz neociscenog skolskog dvorista 45 min, i to uz lopatu i 2 coveka koja su mi pomagala da se izvucem
zimsaka guma za asfalt (mali biser )!?... valjda se podrazumeva da je zimi asfalt ponekad prekriven snegom?...
4 zimske gume na vozilu sa pogonom na dva točka... nebitno koliko dobre dve zimske gume na dva pogonska točka... iz neočišćenog školskog dvorišta se moglo izaći sa lancima do očišćenog puta... 10 minuta montaža lanaca za neveštog vozača, 2 minuta vožnje i 3 minuta demontaže.. ukupno 15 minuta i 100m vožnje sa lancima.. 15 minuta je kraće od 45 min zar ne?
Citat:
Lavlja_Jazbina: A da,sad sam ukapirao.Ti stavljas lance da se odglavis,pa ih skines i siguran si da se vise ne zaglavljujes.
sa takvim (ne)razmišljanjem bolje koristi autobus zimi, da budemo svi srećniji i sigurniji
Citat:
CoyoteKG: Bas me interesuje s kojom lakocom ce da ih stavi kad se zaglavi
Ja sam isto imao juce problem da sam se zaglavio sa sva 4 zimska pneumatika ispred zgrade na ravnom... Sneg je bio do kolena, ali su bila 2 "utabana" traga. U jednom momentu kada sam pokusao u rikverc da se parkiram pod 90 stepeni u odnosu na te tragove, zaglavio sam se. Cistio sam ispod tockova, gurao me komsija, jedva smo ga mrdnuli iz mesta... Dzaba dobra sara.
stavim ih za 4-6 minuta sa sve pripremnim čišćenjem (vežbao sam par puta), prođem bankinu koju je napravio raonik npr. kada hoću da parkiram... bez isprljanog odela i smrznutih prstiju.... inače posle malog vežbanja "Miško" može i vezanih očiju ...
opet si imao 4 zimske gume na vozilu sa pogonom na dva točka, ili je 4x4... ... za sneg do kolena i utaban trag sem lopate i lanaca treba još ponešto
@darkopuric
rado bih ti ga pozajmio ali sam to vec uradio prosle godine... MB 190D .... prošle godine sam dva puta prolazio Rudnik sa lancima u gepegu (zlu netrebali) ruta Jarmenovci, Rudnik, Majdan .... doduše sneg je bio blizu kritične visine za njega (MB 190D)... okačiću neku sliku, ali ih trenutno ne mogu pronaći...
[ Lavlja_Jazbina @ 20.02.2012. 06:57 ] @
goat
Hvala,krace relacije i idem autobusom.Pooosto iz Ruzveltove,ociscene stavljam lance,pa se vozim Dalmatinskom i Ivankovackom/sa lancima/e onda skidanje
u 27 marta i bla,Pa u Stanoje Glavasa opet lanci.E mnogo komplikovano,mislim za tebe nije posto ti tu operaciju minimalnim minutima obavljas.
Nastavi,nastavi,mada ti treba vremena da odgovoris ali neka.Verovatno ti postavljanje lanaca oduzima vise vremena nego sto tvrdis.
[ Zarko Silic @ 20.02.2012. 08:31 ] @
Lanci se postavljaju za vrlo kratko vreme ukoliko je neko rutiniran, ali svakako nije prakticno ovo sto predlaze Goat. Ne moze se tako funkcionisati u saobaracaju. Ne radi se to nigde u svetu, pa ne treba da se radi ni kod nas.
Sa pravilno napumpanim pneumaticima i umerenim koriscenjem vozila u tom sneznom periodu, vek trajanja lanaca je jednu sezonu. Bar kada su u pitanju ovi lanci iz supermarketa za hiljadu i kusur dinara.
Ne vidim tu nikakav problem da se za svaku sezonu kupe novi lanci jer, primera radi, samo zagrevanje vozila u mestu pojede vise novca na gorivu.
[ goat @ 20.02.2012. 18:27 ] @
Citat:
Lavlja_Jazbina: goat
Hvala,krace relacije i idem autobusom..
E mnogo komplikovano,mislim za tebe nije posto ti tu operaciju minimalnim minutima obavljas.
Nastavi,nastavi,mada ti treba vremena da odgovoris ali neka.Verovatno ti postavljanje lanaca oduzima vise vremena nego sto tvrdis
ne sumljam... takva pamet se retko sreće ..
.. izvini na zakasnelom odgovoru, čekao sam autobus pa nisam stigao da ti odgovorim, a i ti si bio zauzet obukom za montiranje kvalitetnih lanaca...
Citat:
Zarko Silic: Lanci se postavljaju za vrlo kratko vreme ukoliko je neko rutiniran, ali svakako nije prakticno ovo sto predlaze Goat. Ne moze se tako funkcionisati u saobaracaju. Ne radi se to nigde u svetu, pa ne treba da se radi ni kod nas.
nije praktično za gradsku vožnju naravno, ali ako se vozim 10 kilometara po prohodnom putu i zbog neočišćenog prilaza parkingu neću sigurno svih 10km voziti sa lancima..., a na kraju krajeva kome je automobil u takvim uslovima preko potreban on će valja da pribaviti neki 4x4 ili će kupovati kvalitetne lance (jesu skuplji ali su jeftiniji od vozila 4x4, mudraci će pomisliti )!?
ako krenem na Kopaonik iz Beograda neću valjda staviti lance od Beograda? ili da ih stavim tamo odakle ne mogu dalje sa zimskim gumama?
[ Lavlja_Jazbina @ 23.02.2012. 17:10 ] @
Jao goat,pravi si vragolan.Ja ti na stanici masem a ti digao nos.Stavio lance na rame i kao,ne vidi me.
Da promenimo podlogu,srodna tema pa da je ne otvaram.Da li lanci imaju isti ili slican efekat po blatu.
[ Zarko Silic @ 23.02.2012. 19:09 ] @
@Lavlja_Jazbina
Ako budes kupio 4x4, kako planiras, o lancima ne moras razmisljati uopste. Samo dobri M&S pneumatici i car si na drumu.
[ goat @ 27.02.2012. 00:27 ] @
Citat:
Lavlja_Jazbina: Jao goat,pravi si vragolan.Ja ti na stanici masem a ti digao nos.Stavio lance na rame i kao,ne vidi me.