|
[ Majstor_Pućko @ 07.02.2012. 21:30 ] @
| Imam VW Polo 97god 1.0 benzinac, i u ove hladne zimske dane sam primetio problem. Na leru hladan motor "tuče" kao da je dizel, čim dam bar malo gas, rad se uravnoteži. Kada se zagreje, radi normalno.
Da li je neko imao sličnu situaciju? I imam li uopšte razloga za brigu?
Hvala. |
[ etjen @ 07.02.2012. 21:32 ] @
jel to sa tri cilindra motor? Ako jeste, onda je to manje više normalno. Verovatno ti je neki nosač slabiji pa više osetiš vibracije...
[ Majstor_Pućko @ 07.02.2012. 21:38 ] @
Baš zbog toga me i brine - nije.
evo specifikacija:
1.0 R4 37kW
identification
parts code prefix: 030, ID codes: AER, ALD, ALL, ANV, ATE, AUC
engine displacement & engine configuration
999 cubic centimetres (61.0 cu in) inline-four engine (R4/I4); bore x stroke: 67.1 by 70.6 millimetres (2.64 in × 2.78 in), stroke ratio: 0.95:1 - undersquare/long-stroke, 249.7 cc per cylinder, compression ratio: 10.8:1
cylinder block & crankcase
grey cast iron; five main bearings, die-forged steel crankshaft
[ etjen @ 07.02.2012. 22:25 ] @
e pa onda može biti svašta. Najmanja šteta koja mi pada na pamet je da koristiš neko gušće ulje i da zbog toga na ovako niskim temperaturama dolazi do slabijeg podmazivanja (uljna pumpa slabije radi) a čim dodaš gas, rad se normalizuje jer poteraš pumpu malo brže... A kad se zagreje i ulje postane ređe...
Mislim, ovo je totalno laički, verovatno će se neko javiti ko se više razume
U svakom slučaju trebalo bi nešto preduzeti.
[ vladd @ 07.02.2012. 23:00 ] @
Moraces neke probe da radis. Kao prvo, "reset" pedale gasa. Drzis pedalu gasa, das kontakt, ne palis motor, drzis tako 10 sec i prekines kontakt. Sledece davanje kontakta probas da palis motor, stisnuto kvacilo, bez gasa.
Kao drugo, usisna grana, mozda je strokava, ili zaledjena, proveriti ventilaciju kartera, obicno je vracaju u usisnu granu.
I jos moze da se proba ciscenje MAF senzora, nekim suvim kontakt sprejom, ili sprejom za ciscenje MAT-a, ako se nadje.
U kakvom su stanju svecice i kablovi?
Poz
P.S. Koliko se secam ima plasticnu usisnu granu, ne bi bilo lose proveriti da nema negde pukotinu. Recimo, prskati start sprejom , pomalo, blizu usisa, ako promeni rad, znak je za popravku...
[ Majstor_Pućko @ 07.02.2012. 23:25 ] @
Pokušaću ovaj reset, nadam se da ne može da naškodi.
Svećice sam menjao baš iz tog razloga jer sam mislio da je sagorevanje loše, pa da zato tako radi. Ali očigledno nije. Kablovi, šta ja znam...to mu je boljka do sada sam 4 kompleta promenio za 7godina. Trenutni mi deluju ok.
Meni nekako deluje da nije dobra smeša, odnosno malo/mnogo goriva, što me navodi da je neki od senzora prljav, ili MAF, ili Lamda sonda.
E sada mene interesuje da li se njihova loša očitavanja odražavaju i kada je motor zagrejan?
p.s. jel moguće da nije jednaka kompresija u svim cilindrima?
[ jnk @ 08.02.2012. 00:30 ] @
Da li se pritom gusi dok je nezagrejan? Ako je da, probaj sa nekim sredstvom za ciscenje dizni i vidi ima li razlike.
[ vladd @ 08.02.2012. 09:11 ] @
Kablove ne menjaj toliko cesto, treba ih proveriti na spojevima, obicno im istruli spoj kabla ili lule. Skrate se sa par cme, i mogu da posluze jos, Retko probija izolacija.
Kada je hladan, racunos ne osmatra lambda sondu. Da su dizne, zezale bi i na toplo, u nekoj meri. Moguce je da zaglavljuje neka od dizni, pa pusta vise goriva.
Mislim da ipak treba proveriti vakuume, a pre svega fals vazduh, odnosno neku pukotinu usisne grane. Kada se motor zagreje, pukotina se smanji, procesor prati lambdu i koriguje smesu..
Poz
[ vidan kv @ 08.02.2012. 19:15 ] @
......bez obzira na sve lepe želje ostalih teško da ćeš šta uraditi u DIY varijanti......krene se od leptira gasa.Prvo on mora da se očisti pa da se uradi njegova adaptacija a to je nemoguće bez dijagnostičkog uređaja i po proceduri propisanoj od proizvođača....sledeći su ti benzinski brizgači.MORAJU da se skinu i očiste.Te varijante da kupuješ neke aditive pa sipaš u rezervoar slobodno zaboravi-da ne bi bacao pare.....
[ vladd @ 08.02.2012. 20:04 ] @
Moze i bez TBA, samo da ne skida leptir, odnosno celo kuciste. Moze da se ispere i sa strane filtera, posle MAF-a.
Najveci je problem sto je ler nestabilan na hladnom motoru, a na toplom ok. To je razlog zasto mislim da je TBA suvisan.
S tim, kod kablovski pokretanog leptira, nestabilnost lera moze da se javi i nakon adaptacije, pa onda treba voziti neko vreme dok se sam ne "podesi"..zato mislim da je TBA za zicane modele malo suvisan...ili vcds nije bas korektno odradjen u tom segmetu...
Ne bi bilo lose da se kaci dijagnostika i ispitaju parametri motora u radu, ispricalo bi nogo vise nego nase pogadjanje, ali naprsline moze da istrazi, nije velika usisna grana, a po mom iskustvu, pukotine se javljaju na strani koja se ne vidi:).
Ako su hladne dizne nestabilne, sredstvo za ciscenje bi pomoglo. Medjutim, to je kao dijeta, mora na savakih 3-5000 km da se ponavlja..
Do ciscenja dizni ima dovoljno sitnica da se proveri...sto nije na odmet sto se tice VW motora, odnosno opreme oko motora..
Poz
[ jnk @ 09.02.2012. 10:46 ] @
Ja sam na swiftu 1.3 imao problema kad je hladan i taj problem je rešen čišćenjem dizni. Mada što kažeš posle nekog vremena vidim da opet počinje da se polako guši kad je hladan.
[ AleXandarZ @ 22.02.2012. 23:02 ] @
Ja sam imao isti problem ciscenje dizni i menjanje svecica je resilo problem
[ Majstor_Pućko @ 26.02.2012. 15:25 ] @
E da se javim na temu, posle 100god. Kako je prošlo ovo hladno vreme, problem je nestao. Takođe da dodam, da je leptir čišćen, a i da je automobil imao problema sa isparivačem za gasove iz iber-laufa, tu se često nataloži neka žućkasta skrama, kao margarin, to svake zime čistimo, i leptir i taj isparivač. Tako smo i ove, pa me izvor problema još više buni. Inače ler regulator mu se uvek nešto blentavi, i kada je zagrejan, kada naglo zakočim, i kada se kola zaustave, njemu zadrhti ler i vrati se u normalu, kontam to je zbog vakum pojačavača kočenja, ali opet to ne bi trebalo tako da radi, to se ni na stojadinu ne dešava.
[ vladd @ 26.02.2012. 16:08 ] @
Moraces detaljno da pregledas vakuumska creva, egr, doticni iberlauf za provetravaje kartera, stanje kompresije, i visok napon, od konektora do kablova, ako ne zelis da se nastave problemi. Naravno, moguce da ciscenje dizni pomogne.
To je gotovo "normalno" ponasanje na vagenovim moorima, kojima nisu menjani delovi po setovima, tipa svecice +kablovi+ bobina, zatim SVA vakuumska creva, egr, grejac gasova iz kartera, sistem za svez vazduh, usis i leptir....ciscen ili menjan MAf..membrana pojacivaca kocenja, provera vakuuma i svih vakuumskih uredjaja(regulator pritiska goriva takodje reaguje na velikigubitak vakuuma) i dolazi do gubitka obrtaja na leru.
Tesko da je nesto konkretno, uglavnom je sve oslabilo pomalo i uslo u neki netipicni rezim rada, izvan parametara nivoa vakuuma...
Ili da polako odradjujes jedno po jedno, i da se navikavas na takvo ponasanje motora..
Zaista bi posmatranje parametara dijagnostikom i merenje vakuuma(nivoa) pokazalo sta otprilike raditi...
Poz
Copyright (C) 2001-2024 by www.elitesecurity.org. All rights reserved.
|