[ big nevolja @ 10.02.2012. 21:40 ] @
| nisam nasao odgovor na moje pitanje a pogledao sam dosta tema ovde.
stanje: imam punjac za akumulator za "talente" tj. ima prekidac gde je sa jedne strane nacrtan auto a sa druge motor, i prekidac gde je sa jedne strane 6V a sa druge 12V. i to je to. normalno ide u 220.
kada sam zbog ovih zimskih carolija prikljucio akumulator na isti kazaljka za merenje je pokazala da ima nesto malo struje unutra. tj odvojila se od nule. posle par sati kazaljka je pala kao da nista ne radi. protrljao sam + od punjaca po + od akumulatora i dobio varnicu. - je povezan stalno bio.
normalno spojio sam + sa + i - sa -.
pitanje: sta se desava?
hvala. od mene i mladjanog VW iz kraja 80-ih. |
[ Zarko Silic @ 10.02.2012. 22:09 ] @
Ako proveris napone unimorom, sve ce biti jasnije.
Napon na klemnama akumulatora kada je punjac prikljucen i napon na klemnama kada prekines punjenje.
Razlika izmedju te dve vrednosti napona prouzrokuje varnicu.
[ Darko_zed @ 10.02.2012. 22:49 ] @
Citat: kada sam zbog ovih zimskih carolija prikljucio akumulator na isti kazaljka za merenje je pokazala da ima nesto malo struje unutra. tj odvojila se od nule. posle par sati kazaljka je pala kao da nista ne radi
To je definitivno bio ampermetar i u pocetku je dopunio koliko treba i kada je napon akumulatora dosao do vrsne granice napunjenosti jednostavno je prestalo punjenje i skala se vratila na 0 . Nista cudno i nista strasno , tako treba biti , mada opet zavisi i od punjaca kako je konstruisan jer ima vise tipova .Pozdrav
[ big nevolja @ 11.02.2012. 08:47 ] @
probao sam jutros da vratim akumulator. mrtav. samo se lampice popalile. ni da zavergla.
punjac je alpin(e) battery charger typ 9
slika istog je
akumulator je crni konj. sam se odrzava......Ca tehnologija
kada namontiram akumulaor i neko me pogura (povuce) auto o'ma' upali, i akumulator drzi struju, tj kada sam presao 50 km radio je odlicno, ali sam vozio pod svetlima i kratke relacije do 1km i on se opet ispraznio.
HELP!!!! treba ici a posao uskoro, a nisam nabavio motorne sanke. :)
NOVI TRENUTAK!!!! kada povezem sve i na kraju povezem sa uticnicom u zidu cuje se zujanje i skazaljka skoci malo, to traje 1 sec. posle 1sec zujanje se smanji i kazaljka padne skoro na 0. posle 3 sec zujanje prestane i skazaljka padne na 0.
ispod skazaljke pise ampere i ide od 0 do 8.
[Ovu poruku je menjao big nevolja dana 11.02.2012. u 10:06 GMT+1]
[Ovu poruku je menjao big nevolja dana 11.02.2012. u 10:16 GMT+1]
[ borkostar @ 11.02.2012. 10:19 ] @
akumulator je napunjen ako je skala na nuli
Mozda je problem do anlasera ili neceg drugog na kolima
[ Zarko Silic @ 11.02.2012. 10:43 ] @
Rekao sam ti: unimer u sake i izmeri napone.
Od nagadjanja nema koristi.
Moze biti problem i akumulator, i starter, i punjac i nesto sasvim cetvrto, a moze da bude i nesto od "udruzenih" kvarova.
A moze se vrlo lako dogoditi da ti zbog kvara jos nesto neplaniro otkaze po principu lancane reakcije. Na primer ako ti je akumulator bio skroz prazan tako da je jedna od celija otisla i kratak spoj pa umesto 12 imas samo 10 V, vrlo brzo ce ti otkazati i regler, a mozda i alternator na automobilu.
[ Darko_zed @ 11.02.2012. 14:16 ] @
Citat: tako da je jedna od celija otisla i kratak spoj pa umesto 12 imas samo 10 V
Ma kakvih 10V zna da ode i na 0 jer je ona ta koja izvuce i zadnji amper ako je u kratkom spoju
[ Zarko Silic @ 11.02.2012. 16:12 ] @
Pa zavisi,
poznati su mi slucajevi gde je akumulator na 10V radio citavu godinu. Doduse kod motocikla, ali svejedno, princip je isti osim sto su kod vecih akumulatora vece i struje punjenja.
Obicno celija ode u kratak spoj kada je akumulator u potpunosti prazan ili ga je jedan od potrosaca doveo do stanja 0 volti. U protivnom, ako se to dogodi kod punih celija, docice do eksplozije.
Imao sam prilike da i na novom, nekoriscenom akumulatoru izmerin 10 V a da akumulator poseduje relativno normalan kapacitet, sto znaci da je jedna celija u kratkom spoju jos od momenta montaze u fabrici.
[ vladd @ 11.02.2012. 16:17 ] @
Akumulator je sulfatizovao ili se prosto iskrunio, posledica je nedostatak kapaciteta, tako se i ponasa.
Na komercijalnom punjacu se za kratko vreme podigne napon i prestane punjenje, a realno je prazan. Napon se lako dize(radi kao kendenzator), ali jos lakse pada, posto nema reverzibilnog procesa u elektrolitu.
Poz
[ big nevolja @ 11.02.2012. 18:23 ] @
posto nisam u mogucnosti da maznem neki unimer, za sada, uspeo sam da pozajmim neki drugi akumulator sa istim problemom (prazan usled verglanja), i isto. tj kada sve povezem i na kraju ustekam u 220 ampere skazaljaka samo skoci i posle sekund vrati se,..... isto.
e sada sam nasao neko sokocalo iz drugog svetskog rata. ima samo jedna lampica da me obavesti da ima struje, a jos je ofarban, ponegde, u zelenu boju. povezah mojeg crnog konjica na to. njemu treba 24h da napuni. sutra skidam, montiram i javljam sta ce se desiti.
zima, zima e pa sta je, ako je zima nije lav.
[ vladd @ 11.02.2012. 21:03 ] @
Upalice jednom maksimalno dva puta, ako se ne ceka predugo, na ovoj hladnoci i kraj price.
Mozda da nadjes neki desulfatizer, povremeno moze da se nadje kod kineza...ali je i to akcija odlozenog puta prema otpadu, za akumulator.
Skupljaj pare za novi...
Poz
[ big nevolja @ 12.02.2012. 08:57 ] @
ono sokocalo sto bi trebalo da puni 24h sam skinuo posle 18h punjenja. probah i verglao je, i upalio, sto je najvaznije. sada cu da se igram i da vidim do kada ce da vergla. kablovi, sajla i nizbrdice su uveliko spremni. :)
ljudi Hvala na pomoci. :) kada se (ako se, ne daj boze) isprazni opet videcemo do koga (cega) je.
Copyright (C) 2001-2024 by www.elitesecurity.org. All rights reserved.
|