Raspolazem sa nekih 1500 evra i to je bas maksimum jer ce verovatno trebati nesto da se popravi, registruje..
Bitno mi je da auto bude na benzin/plin, da ne bude skup za odrzavanje i tako, standardna prica..
Razmisljam se izmedju:
1. Opel Astra f,
2. Daewoo Nexia/Espero
3. Toyota Corolla ili neki slican stariji japanac, recimo Mazda 323
4. Peugeot 106
Favorit mi je za sada Astra f, solidan kvalitet opela, povoljna cena i pristupacnost delova..
Za Daewoo-a sam cuo da ima oko 80% opelovih delova i da su solidna kola, za pare koje imam (a verovatno i par stotina evra manje) bi mogao da kupim par godina mladji auto nego sto bi to bila Astra
Japanca bi izbegao zbog godista, ipak bi to bila 20 godina stara kola mada ako bi nasao neki lepo ocuvan primerak sto da ne..
Peugeot 106 mi se najmanje svidja jer je mali ali obzirom da se mogu naci uvezeni automobili 2001 godista za pare koje imam svakako da razmisljam i o kupovini mnogo novijeg automobila
Kakva su vasa misljenja, sta kupiti i zasto?
[ botr @ 14.02.2012. 08:39 ] @
Sto se mene tice, Astra, ako nadjes neku s ok limarijom, znaju da budu trule, tako da ti savetujem da povedes nekog limara, ili nekoga ko se bar malo razume u limaruju da je pogleda i obavezno da pogleda pod. Ovi matori japanci su cesto bolji od astre f i slicnih novijih vozila. Imaju pocinkovanu limariju, tako da ako nadjes neki takav auto u dobrom stanju, ne razmisljaj puno.
[ HoT_Steppa @ 14.02.2012. 10:02 ] @
Sto mladji auto sa toliko malo para. Prve serije Punta 2, 1.2 8v.
[ sasa022 @ 14.02.2012. 11:59 ] @
U tu cenu moze fino da se uklopi i Fiat Tempra 1.6 ´95-´98 godiste.
[ AstralPro @ 14.02.2012. 12:04 ] @
Astra F ali benzinac i miran si ako je iole odrzavana. Jos ako ubodes neku sa plinom :)
[ su27killeryu @ 14.02.2012. 15:11 ] @
bem ga bolje je da uzmes stariji auto u boljem stanju nego da gledas godiste..
ja bih gledao ovoga, korektno je naveo da treba zastititi zadnje rubove (to je njima najveci problem) i da treba zamijeniti kompresor od klime, vjerovatno bi ti i spustio cijenu za to ako ne i za servis jos mali da joj odradis.. ova auta su nedoder, a plus i vuce fino (kad natrpas cetvoro unutra nije svejedno koliko je jak motor), imas i tu klimu a i grijanje sjedista dobro dodje zimi...mislim da za te pare ne mozes proci bolje
[ sasa022 @ 14.02.2012. 15:51 ] @
@su27killeryu
Ti u zadnje vreme samo predlazes Hondu
Ova iz oglasa je u losem stanju - "utegnuta" Honda izgleda sasvim drugacije i sigurno je nece naci za 1500€.
[ HoT_Steppa @ 14.02.2012. 16:25 ] @
Citat:
su27killeryu: bem ga bolje je da uzmes stariji auto u boljem stanju nego da gledas godiste..
Ne tako, nego bolje za iste pare mladji auto manjeg segmenta (B) nego stariji auto veceg segmenta (C).
[ su27killeryu @ 14.02.2012. 19:56 ] @
imao sam Accorda generaciju starijeg od ovog, i taj auto je sa dobrim razlogom bio najprodavaniji u usa, tamo gdje su ljudi mnogo pragmaticniji i gdje se auta te klase ne kupuju i preplacuju zato sto ga je "napravio Njemac", sto se toga tice sad vozim Njemca ali iskljucivo zato sto Honda ne proizvodi nista sa zadnjom vucom i ovom snagom za ove pare...
zasto mislis da je ovaj auto los? Mogao je on malo da ga nasminka ali ne vidim da mu nista bitno fali bar ovako sa slika, e sad drugo je ako ode tamo moze da bude ko zna sta ako nije odrzavan ali neka ga makar pogleda jer ce se kajati ako uzme nesto manjeg segmenta i sjeti se ove Honde...
[ etjen @ 14.02.2012. 22:20 ] @
iskreno verujem da ne može dobra Honda da se kupi za 1500 eura preko oglasa. Koje god da je godište...
[ Zarko Silic @ 14.02.2012. 22:37 ] @
Za 1500 eura ne moze nista dobro da se kupi.
Osim bicikla.
[ su27killeryu @ 14.02.2012. 23:09 ] @
sve zavisi sta neko smatra za dobra, mozes i na polovnom autu od 10.000 eura da nadjes manu
[ sasa022 @ 14.02.2012. 23:54 ] @
@su27killeryu
E da neki auto pobedi i Golfa 2 D sto se drzanja cene tice - Pogledaj slike bas po USA sajtovima i vidi kako izgledaju dobro ocuvane Honde Accord i kolike
su im tamo cene.
Jednostavno mi ova iz oglasa deluje neubedljivo.
Mislim da je nemoguce joj oboriti cenu na 1000€ pa onih 500€ uloziti u sredjivanje.
Inace da se razumemo - nemam nista protiv Honde i protiv "japanaca"....
[ anon70939 @ 14.02.2012. 23:57 ] @
Moj dobar prijatelj ima Mazdu 626 valjda 1.9 benzinac. 91. godište. Pojma nemam koliko to vredi i da li je taj cenovni rang. Ali ako jeste, ne bih razmišljao za taj novac.
Prezadovoljan je mazdom. Vozi je već 10 godina i samo redovan servis. Ima svu opremu, što je ekstra za tako mator auto. I ABS, ASR, klima, grejači sedišta... Auto je fenomenalno udoban.
Kako on kaže, ima dosta otpada gde mogu da se nabave delovi, tako da nije više ona stara priča da su japanci skupi za održavanje.
[ su27killeryu @ 15.02.2012. 03:02 ] @
ima otpada a ima i regularno djelova u prodavnicama, nisu vise bauk kao sto su bili zato im je malo i skocila cijena u zadnje vrijeme..
[ HoT_Steppa @ 15.02.2012. 13:58 ] @
Ljudi, moj ortak je prodao Punta 2000 1.9JTD za 1600 evra, kakve bre automobile od 20+ godina vi pominjete za 1500 evra? Ovo je 2012. godina. Slovenija je puna Puntica 2000-2001 za 700-1000 evra da birate, sami odite i dovezite, jos vas i razumeju sta pricate.
[ su27killeryu @ 15.02.2012. 14:34 ] @
strašan je to bio Punto :)
[ AstralPro @ 15.02.2012. 16:45 ] @
Punto je sad sto je pre 10 god bio jugo.
Ova crvena honda je razumna kupovina za te pare. Nek je od 131 ks ostalo 100 ispod haube i opet valja :)
Garantujem ti da je bio bolji od ove babe Honde. Ti "punoletni" ne vrede vise od 500 evra koje god da su marke, i to da su u voznom stanju, tj. da su sposobni da prodju tehnicki bez muvanja. Sad ispade obicna Honda san svih snova, ona nema nijednog razloga da drzi cenu.
Citat:
Punto je sad sto je pre 10 god bio jugo.
Mozda u tvojim ocima. Jugo je Jugo, noviji Punto je noviji Punto a to je 4 zvezdice na euroncap crash testu a ta Honda nema ni jednu.
Ima odlicnih starijih automobila u odlicnoj formu, samo takvi nisu 1500 eura.
Automobili koji kostaju 1500 eura vise nisu automobili. To je gomila gvozgja i toliko treba i da kosta. Takvim automobilima ne bi trebalo dozvoliti da ucestvuju u saobracaju ni po koju cenu.
[ anon70939 @ 15.02.2012. 21:17 ] @
e jbg, to je kao da si rekao "ljudima koji ne mogu da zarade ni 30 000 din mesecno, ne treba ni da zive!"
Ti mozda imas mogucnost da vozis auto od 10000E, ali mnogi imaju samo za taj od 1500E. I sta sad? Ne trebaju ni da imaju auto?
[ sasa022 @ 15.02.2012. 22:18 ] @
@Zarko Silic
E sad si ( zestoko ) preterao :(
Ima auta u dobrom stanju koji mogu da se kupe za 1500€,koji bez ikakve mucke mogu da prodju tehnicki.
Da nam je sistem drugaciji,bilo bi mnogo boljih vozila za 1500€,ali dzabe kad je sve naopako -
vaznije je da je "euro 3" iako je krs neopevani,nego da je auto tehnicki ispravan,bez obzira na godine.
Ima odlicnih starijih automobila u odlicnoj formu, samo takvi nisu 1500 eura.
Automobili koji kostaju 1500 eura vise nisu automobili. To je gomila gvozgja i toliko treba i da kosta. Takvim automobilima ne bi trebalo dozvoliti da ucestvuju u saobracaju ni po koju cenu.
zasto? Otkud znas kako su odrzavana ta auta? Imas krseve koji su 2008/2009. godiste (licno gledao) koje ja ne bih ziv vozio...
Citat:
HoT_Steppa: Mozda u tvojim ocima. Jugo je Jugo, noviji Punto je noviji Punto a to je 4 zvezdice na euroncap crash testu a ta Honda nema ni jednu.
hahah 4 zvjezdice..i ti bi u sudaru znaci radije bio u puntu nego u ovoj limuzini? :) Ta Honda isto ima deformabilne zone i mnogo vecu deformabilnu povrsinu tako da..
a nagledao sam se krsina od punta od 2000. pa i 5-6 godina novijih, pogotovo izrabljenih dizela
[ Zarko Silic @ 15.02.2012. 23:40 ] @
NE POSTOJI auto za 1500 eura a da nije krs.
Shvatite to vec jednom. Ne postoji ni na Zapadu, ne postoji ni kod nas. U takav auto treba uloziti 2 x toliko da bi bio iole ispravan. Na tom automobilu sve je krs. pogotovo na Hondi staroj 20 godina koja toliko kosta.
Citat:
CoyoteKG: e jbg, to je kao da si rekao "ljudima koji ne mogu da zarade ni 30 000 din mesecno, ne treba ni da zive!"
O ovoj temi je bilo reci na ESu bar jedno 20 puta, najmanje.
Onaj ko nema para da viozi ispravan automobil, ne treba ni da vozi.
Tacno je da krsevi prolaze tehnicki. Nazalost je tacno. Nakon ovih novih propisa gde se uvodi odgovornost za tehnicke preglede, i ovo ce biti reseno. Nadajmo se.
Citat:
su27killeryu: hahah 4 zvjezdice..i ti bi u sudaru znaci radije bio u puntu nego u ovoj limuzini? :) Ta Honda isto ima deformabilne zone i mnogo vecu deformabilnu povrsinu tako da..
a nagledao sam se krsina od punta od 2000. pa i 5-6 godina novijih, pogotovo izrabljenih dizela
Ovde ima deformabilnih zona na pretek:
Takodje, vec sto peti put na ESu.
P.S.
Citajte malo ljudi. Nema smisla ponavljati nesto sto je vise od 10 puta receno.
[ HoT_Steppa @ 16.02.2012. 08:47 ] @
Citat:
su27killeryu: hahah 4 zvjezdice..i ti bi u sudaru znaci radije bio u puntu nego u ovoj limuzini? :) Ta Honda isto ima deformabilne zone i mnogo vecu deformabilnu povrsinu tako da..
a nagledao sam se krsina od punta od 2000. pa i 5-6 godina novijih, pogotovo izrabljenih dizela
Zarko ti je dao link, da se ne ponavljam.
Sto se tice izrabljenih dizela, JTD moze da prodje milionce bez problema. Mogu da ti pokazem Punta jtd od komsije koji nije imao pojma sa koliko ga je kupio, spolja super izgleda i iznutra. Na kompjuteru mu je pokazao 830 000. Covek vozi auto i samo ga redovno odrzava.
Sve je to lepo, i punto je bezbedniji od honde po NCAP-u, ali koliko zvezdiva imaju yugici, golfovi dvojke(1), renoi 4 i 5, stare lade i vartburzi, kecevi i floride..
A sacinjavaju bar trecinu voznog parka Srbije.
Poz
[ HoT_Steppa @ 16.02.2012. 09:45 ] @
Svi oni, ukljucujuci i ovu punoletnu Hondu treba da zavrse u presi.
[ Miloš Glogovac @ 16.02.2012. 16:25 ] @
Hvala svima na odgovorima. Fiatova vozila bi izbegao a ti japanci su mi dosta zanimljivi.
Inace se ne slazem da je noviji automobil uvek bolji od starijeg. Licno sam se opekao kad sam pre par godina kupio Skodu Feliciju, tada je bila stara 10 godina kao sad taj punto. Za te pare sam mogao da uzmem 5 godina stariji auto ali sam jurio da bude sto mladji pa makar i losija marka.
Auto je ubrzo poceo da se raspada, sve je pocelo da se kvari jedno za drugim. Kad se samo setim koliko sam para ulozio u njega i sta je sve ruknulo, ma strasno :(
Posle Skode sam imao Astru staru 18 godina i sad mogu da kazem da je daleko pouzdanija i da se mnogo manje kvarila od Skode koja je bila duplo mladja.
To je moje iskustvo a cuo sam jos gomilu slucajeva sta moze da se desi sa relativno novim kolima i koje su cene popravki.
Naravno svi bismo voleli da imamo vise para i da mozemo da kupimo, ako ne nov auto a ono bar nekoliko godina star ali pricamo o realnim mogucnostima
[ milovanmaric @ 16.02.2012. 20:03 ] @
Citat:
Miloš Glogovac: Hvala svima na odgovorima. Fiatova vozila bi izbegao a ti japanci su mi dosta zanimljivi.
Inace se ne slazem da je noviji automobil uvek bolji od starijeg. Licno sam se opekao kad sam pre par godina kupio Skodu Feliciju, tada je bila stara 10 godina kao sad taj punto. Za te pare sam mogao da uzmem 5 godina stariji auto ali sam jurio da bude sto mladji pa makar i losija marka.
Auto je ubrzo poceo da se raspada, sve je pocelo da se kvari jedno za drugim. Kad se samo setim koliko sam para ulozio u njega i sta je sve ruknulo, ma strasno :(
Posle Skode sam imao Astru staru 18 godina i sad mogu da kazem da je daleko pouzdanija i da se mnogo manje kvarila od Skode koja je bila duplo mladja.
To je moje iskustvo a cuo sam jos gomilu slucajeva sta moze da se desi sa relativno novim kolima i koje su cene popravki.
Naravno svi bismo voleli da imamo vise para i da mozemo da kupimo, ako ne nov auto a ono bar nekoliko godina star ali pricamo o realnim mogucnostima
Da i ja mislim da prve Felicije i nisu bile bas nesto, ali ta Felicija je bila ''prvo mace'' kada je WV usao u Skodu, tako da je taj prelazni model, bio nesto na cemu su se radnici obucili, i naucili da se uklope u standarde WV grupacije.
[Ovu poruku je menjao milovanmaric dana 16.02.2012. u 21:13 GMT+1]
[ sasa022 @ 16.02.2012. 21:34 ] @
Citat:
Fiatova vozila bi izbegao a ti japanci su mi dosta zanimljivi.
Zasto izbegavas Fiat-a ???
Japanca - jedino punoletnog mozes naci za 1500€.
[ HoT_Steppa @ 17.02.2012. 06:33 ] @
Fiat godista te Honde treba izbeci, ali posle 2000. godista su samo za pohvalu.
[ Miloš Glogovac @ 17.02.2012. 12:45 ] @
Jer sam cuo svasta lose za Fiat-a a i gledao sam kako se ortaku raspao Bravo 98'god.
Mada opet ne mora nista da znaci. Punta bi mogao da uzmem dosta mladjeg za pare koje imam.. Razmotricu i tu opciju
[ vladd @ 17.02.2012. 14:26 ] @
Za te pare ne mozes kupiti veliku radost. Pa se okreni bolje u tom smeru.
Za sta ti TACNO treba auto, da li imas neke posebne zelje po pitanju konfora(samo sa tim razlozima dolaze u obzir stari japanci), kakvi su ti resursi za odrzavanje, u smislu poznavanje mehanicara, prodavca delova, velicina budjelara (spremnog da odvoji 30-50 evra bez velike muke)....
Tada bi najvise sebi pomogao, bez da se lazno nadas u neku srecu i kvalitet polovnjaka...
Pazari nesto sa potpunim ocekivanjima, da budes ZADOVOLJAN kada ga kupis, da ti vozilo obavi posao, a ostala iskustva (price ovih ili onih ljudi) su njihova iskustva. Sopstvena ces sam sticati(najcesce potpuno drugacija od onih iz "prica")...i naravno, valjda, podeliti sa nama
Poz
[ jnk @ 17.02.2012. 14:45 ] @
Firmin auto swift 2000. godiste, presao ~100k km, sa klimom(koja radi) na kome je sve ispravno ukljucujuci i 2 seta guma se ne moze prodati za vise od 1,500 eur a bukvalno u ovom trenutku nema ni dinar ulaganja jer je odrzavan kako treba od prvog kilometra. Ne sporim da je preko 95% automobila za 1,500 eur tezak krs ali sigurno da ima i dobrih primera.
edit: auto nije na prodaju samo dajem primer
[Ovu poruku je menjao jnk dana 18.02.2012. u 17:16 GMT+1]
[ vladd @ 17.02.2012. 20:59 ] @
Ne ne moze se samo na osnovu godista proglasavati "tezak krs"..
Narocito ako znamo da se najcesce uvoze kojekakve havarije i onda modeliraju kod limara, Nekada samo od dva a nekada od tri i vise se pravi jedno za prodaju. TO je krs, iako mu je godiste primamljivo..
Postoje 90-godisnjaci, plus minus koja godina, koji su pazareni ovde ili od prvog-drugog vlasnika, odrzavani, ne previse raubovani, uz odredjene kompromise, sitne rdje ili losije amortizere..
Sto se mehanike tice, vrlo su ..da kazem definisani. Ako motor mirno radi, radice jos 50kkm..ako nema zujanja, cimanja i krkljanja, menjac i diferencijal ce preci bar jos toliko..
Uz dobar pregled, moze se dobiti pouzdano i udobno vozilo, mozda i luksuzno, tipa Mitsubishi Sigma..navodim kao primer...
Ali o detaljima i zeljama treba kupac da odluci...
Poz
[ anon70939 @ 18.02.2012. 14:04 ] @
moj matori audi jaja 80 1.9 sa K glavom 90. godiste... bio je fenomenalan auto. Doduse pre 4 godine sam ga prodao za 3000E. Drzao je cenu tada. Ne verujem da je trenutno skup.
Ali auto je imao fenomenalan motor, odlicno ocuvan. Limarija nigde udarana, niti bilo gde ikakve korozije. Enterijer je isto bio odlicno ocuvan. Kupio sam ga od prvog vlasnika. Stvarno sam bio prezadovoljan. I siguran sam da kad bih ga poredio sa mnogim novijim autima posle 2000. godista, a jeftinijim od 2500E, da je bio bolji.
[ Zarko Silic @ 18.02.2012. 15:37 ] @
Niko ne kaze da nema starijih, dobro ocuvanih i odlicno odrzavanih automobila. Nije sporno njihovo postojanje. Sporna je samo cena (ono sto se kruije iza cene) takvih automobila.
Ima bezbroj primera "istih" i istih modela i primeraka kojima se cene znacajno razlikuju
Jedni su svakako dobri i verovatno bolji od mnogih novijih, a ovi drugi su za presu.
Naravno,
fotografije ne ukazuju na to da je razlika toliko velika koliko to govori cena.
[ inobradovic @ 18.02.2012. 16:40 ] @
sto poredite trziste u inostranstvu kad ono nema veze sa nasim trzistem,
kod nas auta variraju u 200-300e za isto god i model ako je veca razlika od toga tesko da se mogu prodati,
dok u inostranstvu moze cena i duplo da varira i da se nadje kupac.
[ etjen @ 18.02.2012. 17:06 ] @
neko je rekao da njegova firma ima na prodaju odličnog Swifta, pa pogledaj to
[ Zarko Silic @ 18.02.2012. 17:34 ] @
Citat:
inobradovic: sto poredite trziste u inostranstvu kad ono nema veze sa nasim trzistem,
kod nas auta variraju u 200-300e za isto god i model ako je veca razlika od toga tesko da se mogu prodati,
dok u inostranstvu moze cena i duplo da varira i da se nadje kupac.
Gresis; i to mnogo gresis. I kod nas ima dobrih, vrhunski ocuvanih i odrzavanih automobila. Problem je samo u tome sto takvi primerci ne stignu do oglasnika, a pogotovo se nikako ne mogu pronaci na autoplacevima. Prodaju se u oviru sire familije, ili blizeg komsiluka.
Kako prica ne bi delovala suplje navescu jedan primer Vectre "A" iz marta 1993. godine koja nije prodata mada je ponudjena (ne trazena vec ponudjena) cena iznosila 3500 eura. Nije prodata jer se jednostavno ne isplati prodati dobar automobil. Verujem da ovo nije usamljeni primer.
[ HoT_Steppa @ 18.02.2012. 20:28 ] @
Tvoja Vectra?
[ su27killeryu @ 18.02.2012. 23:36 ] @
bogme onaj kome je hitno ili kupuje noviji itekako prodaje dobar auto...samo treba izabrati
[ anon70939 @ 19.02.2012. 07:32 ] @
Žarko je često u pravu, ali se dešava da ponekad i nije. Samo je problem što on ne primećuje da nije u pravu.
[ Zarko Silic @ 19.02.2012. 08:52 ] @
Samo polako. Sve to jednog dana dodje na svoje. Ne prodje mnogo vremena kada srecan kupac polvnjaka uvidi sta je kupio.
Zar mislite da su Svabe mutave? Da dobar auto prodaju za sitne pare?
Pa ne bi Svabe bile Svabe da tako nesto rade.
Za relativno malo novca prodaju samo potrosene automobile, ili preko turskih placeva uvaljuju (ne svoljima vec "nur export") vozila sa burnom istorijom.
Relativno solidan polovnjak moze da se kupi na mobile.de, ali se on nalazi na poslednjim stranicama. Moze i bolji da se kupi, ali za to treba imati srece (ravne onoj na Bingu) ili preko, eventualno komsijsko rodjacke veze. Treca varijanta ne postoji.
Svakako, to ne znaci "jeftino", vec to samo znaci na nije krs.
Za 1500 eura automobil moze da bude samo krs. Automobil u koji momentalno treba uloziti jos toliko, i onda u narednom periodu jos toliko i toliko. Nikada kraja.
I opet ostaje krs.
Redovno odrzavan automobil, neudaran, ne truleks, prvi vlasnik, prva farba, odistinski bez ulaganja, nema za 1500 eura. Nema ni za dvostruko vise pa makar bio i punoletan.
Skoro svakodnevno sam prisutan na tehnickim pregledima; sto profesionalno, sto iz nekakvih drugih razloga i mogu odgovorno da tvrdim i to sa dobrom dozom rezerve da, ukoliko bi se propisi sprovodili kako pravila nalazu, sa puteva Srbije, trenutno i momentalno bi se moralo iskljuciti 30% vozila bez prava na popravku i povratak. Preostalih 50% moraju uraditi ozbiljan (i skup) servis, ali se mogu vratiti.
Ostaju 20% relativno ispravnih. 10% isu skoro ispravni i ne ugrozavaju direktno bezbednost u saobracaju i 10% su vozila, ili nova, ili u top stanju.
100% ispravne kocnice ima manje od 20% pregledanih vozila (sto znaci tek svaki peti), ako je rec o najvitalnijem delu. Da ne ulazimo u nekakve detalje manje ili vise znacajne.
[Ovu poruku je menjao Zarko Silic dana 19.02.2012. u 10:32 GMT+1]
[ milovanmaric @ 19.02.2012. 09:48 ] @
Citat:
Zarko Silic: Samo polako. Sve to jednog dana dodje na svoje.
Redovno odrzavan automobil, neudaran, ne truleks, prvi vlasnik, prva farba, odistinski bez ulaganja, nema za 1500 eura. Nema ni za dvostruko vise pa makar bio i punoletan.
Skoro svakodnevno sam prisutan na tehnickim pregledima; sto profesionalno, sto iz nekakvih drugih razloga i mogu odgovorno da tvrdim i to sa dobrom dozom rezerve da, ukoliko bi se propisi sprovodili kako pravila nalazu, sa puteva Srbije, trenutno i momentalno bi se moralo iskljuciti 30% vozila bez prava na popravku i povratak. Preostalih 50% moraju uraditi ozbiljan (i skup) servis, ali se mogu vratiti.
Ostaju 20% relativno ispravnih. 10% isu skoro ispravni i ne ugrozavaju direktno bezbednost u saobracaju i 10% su vozila, ili nova, ili u top stanju.
100% ispravne kocnice ima manje od 20% pregledanih vozila (sto znaci tek svaki peti), ako je rec o najvitalnijem delu. Da ne ulazimo u nekakve detalje manje ili vise znacajne.
[Ovu poruku je menjao Zarko Silic dana 19.02.2012. u 10:32 GMT+1]
Vezano na Zarkovu konstataciju, netruleks, meni ni dan danas nije jasno, kako je moguce da auto koje je trulo i busno ko svajcarski sir moze da prodje tehnicki pregled, to jest registraciju?
Sad ovih par dana, kako se ovaj sneg poceo povlaciti, pocela se i kola cesce voziti. Video sam par vozila koja su bila u boji korozije, ne samo donji postroj, nego i vrata, krila, hauba, bukvalno sam stekao utisak da kad bi u normalnoj voznji presli preko rupe na putu, da bi i vozac sa sedistem ispao napolje.
[ jnk @ 19.02.2012. 11:22 ] @
Postoje neki automobili koji i da su u fabrickom stanju jednostavno ne vrede vise od 1,500 eur(navedeni suzuki swift recimo) i to Zarko nikako da ukapira vec navodi neke automobile koji nikad nisu bili soc klasa.
Skoro svakodnevno sam prisutan na tehnickim pregledima; sto profesionalno, sto iz nekakvih drugih razloga i mogu odgovorno da tvrdim i to sa dobrom dozom rezerve da, ukoliko bi se propisi sprovodili kako pravila nalazu, sa puteva Srbije, trenutno i momentalno bi se moralo iskljuciti 30% vozila bez prava na popravku i povratak. Preostalih 50% moraju uraditi ozbiljan (i skup) servis, ali se mogu vratiti.
Ostaju 20% relativno ispravnih. 10% isu skoro ispravni i ne ugrozavaju direktno bezbednost u saobracaju i 10% su vozila, ili nova, ili u top stanju.
100% ispravne kocnice ima manje od 20% pregledanih vozila (sto znaci tek svaki peti), ako je rec o najvitalnijem delu. Da ne ulazimo u nekakve detalje manje ili vise znacajne.
[Ovu poruku je menjao Zarko Silic dana 19.02.2012. u 10:32 GMT+1]
to je tacno, ali ne mora da znaci da se dobar auto ne moze naci za 1500 eura..evo juce (doduse kod nas u CG) za 1.700 prodata almera 99. godiste presla 100 hiljada km unutra kao nova rezervni tocak nikad nije stavljan motor radi kao sat donji postroj izuzetan i potpuno je ispravna nigdje trunke rdje..to po meni jeste dobar auto, stavise MNOGO bolji od novog juga punta i slicno
[ Zarko Silic @ 19.02.2012. 14:16 ] @
Citat:
jnk: Postoje neki automobili koji i da su u fabrickom stanju jednostavno ne vrede vise od 1,500 eur(navedeni suzuki swift recimo) i to Zarko nikako da ukapira vec navodi neke automobile koji nikad nisu bili soc klasa.
Ako je firmin, star 11 godina i ako je u BG-u presao 100.000km, verujem da postoji za 1500 eura. Verujem da se moze pronaci i jeftinije, ali ne verujem da je u top stanju i da se top stanju moze pronaci za 1500 eura. Izmedju top stanja i top stanja ima mnooogo razlike. Sto je nekome top, nekon drugom nije.
Neverujem zato sto sam u vise navrata sa kolema odlazio da vidim aute u top stanju koji su se nudili po oglasima. Svaki put smo se vracali neobavljena posla.
Odavno se vise ne reaguje na "top stanje" automobila koji se prodaju po Beogradu.
Izvinjavam se, ali je tako.
Citat:
su27killeryu: to je tacno, ali ne mora da znaci da se dobar auto ne moze naci za 1500 eura..evo juce (doduse kod nas u CG) za 1.700 prodata almera 99. godiste presla 100 hiljada km unutra kao nova rezervni tocak nikad nije stavljan motor radi kao sat donji postroj izuzetan i potpuno je ispravna nigdje trunke rdje..to po meni jeste dobar auto, stavise MNOGO bolji od novog juga punta i slicno
Odavno su apsolvirane cene automobila u Crnoj Gori . Da ne ulazimo u detalje.
Takav samo je 1.3 i nema servo i alu felne a klima je ugradjena naknadno. Isto bih ja tako mogao da stavim u oglase za 2,500 eur al ne verujem da bih ga prodao za vise od 1,500 jer je trenutno takvo trziste.
[ Zarko Silic @ 19.02.2012. 14:25 ] @
Pa zar je moguce da bas niko od radnika u firmi nije zainteresovan da kupi takav auto? Zar ce propustiti tako dobru priliku da kupi auto sebi ili nekom preporuci bez da se automobil postavlja u oglasnik?
U mom kraju, ako se takav automobil pronadje, proda se na mig. Kakvi crni oglasi.
[ anon70939 @ 19.02.2012. 14:38 ] @
Kao sto smo vec vise puta rekli. Ta Almera ili neki punto star 5 godina, verovatno ima jednake sanse da nije dobar i top stanje.
Odnosno, po tvom misljenju, bilo koji polovni auto koji je u oglasima koji se prodaje sigurno nije u TOP stanju, jer inače, što bi se prodavao?
Dakle, treba kupiti samo novo, ili ići peške odnosno autobusima?
Tu uključujemo i ljude koji u porodici imaju nekog bolesnog, i auto spreman da se ode do hitne pomoći. I ti ljudi ako nemaju love za nov auto, po mogućstvu od 100 000E, ne treba da imaju ni ispravan auto od 1500E?
Malo je frustrirajuće kad su osobe zaslepljene pa svoj standard nameću svima. I ne poštuju tuđe pošto nije kao njihovo. Poznajem par takvih ljudi i siguran sam da si im vrlo sličan. I ne verujem da je samo u pitanju automobil, nego sve sfere tvog života. Što naravno nije ovde tema, pa ne treba ni raspravljati.
Verovatno si mnogo bolji od mene u traženju statistika, pa ajd izguglaj nešto merodavno da vidimo da li u saobraćajnim nesrećama više učestvuju ekstra mega giga, cyber auti ili prosečni auti od 1500E. Koji prave prekršaje za brzinu?
Moj ćale sa matorim kadetom kockom iz 1983. godine u životu nije napravio prekršaj i siguran sam da je on bezopasniji u saobraćaju od tebe sa tvojim mega giga audijem ili čime već... I verovatno je bolji vozač, iako ne zna da potpiše prvom i drugom, ne zna da se okrene pod ručnom za 180 stepeni, ne zna da vozi na dva točka...
Auto nije u "top stanju", izbledeo je, i pomalo su mu zarđali blatobrani. Ali kočnice i gume su mu ispravne kao i motor, trap... Možda nisu titanijumske pločice i diskovi, ali za njegove brzine, poštuje ograničenja maksimalno, su sasvim dovoljne.
Takođe on je zadovoljan svojim kadetom, i verujem da ga za**le za Ferari, Maserati...
edit...
njegov kadet ne vredi ni 300-400E. Odnosno možda i vredi, ali niko neće platiti više. Pa džaba da ga ceni 2500E
[ vladd @ 19.02.2012. 15:22 ] @
Ne treba da gledamo bas ekstreme, niko od nas nema Pit Stop, pa da mu pred svaku voznju ekipa mehanicara obavi pregled.
Rec je o vozilu, odredjene cene i odredjenog kvaliteta. Koliko je ko ulagao, ili odrzavao, to je stvar pojedinca, auto ima svoju trzisnu cenu, oko koje moze da skakuce solidan procenat gore ili dole.
Elem, precutno se razumemo da je rec o upotrebljivom vozilu koje svakako ima neke kompromise.
I to je ono, na sta najvise apelujem kod "kupaca" i trazilaca saveta.
Na koje kompromise su spremni da pristanu. Da ce napraviti "najbolju kupovinu" ili dobiti bingo sa kupljenim vozilom nije za ocekivanje. Ono sto je istina, da ni kupci koji izdvoje deset puta vise novca za kupovinu vozila, novog ili polovnog, ne dobijaju bas "najbolju" kupovinu.
Znaci KUPAC kupuje vozilo, a ne trziste. Kupac zna koje su mu mogucosti(ili ne zna), ali smo mi tu da ukazemo. Na eventualne brze ili spore troskove, na tipicne greske ili eventualno lose odrzavanje, na aljkavost ili neinformisanost prodavca(losu informisanost od losih i ubedljivih kvazimajstora). To su detalji koje mozemo da razjasnimo, ukazemo, preporucimo.
Ali, "kupac" zna sa kojim fondom raspolaze, kupac ne zeli da se izjasni kako planira da odrzava auto, nedeljnim pregledima i sitnim troskovima, ili periodicnim bljuvanjem nekoliko stotina evra, za popravku.
Kupac zeli da svoj fond, recimo 1500 evra, upotrebi maksimalno, kupi auto u koji su ulozene hiljade evra od strane prodavca, onako, iz hobija, da nije puno vozen, i da ga vozi bez odrzavanja sledecih xx godina, i valjda, da mu na svakoj raskrsnici ukazu postovanje, cestitaju i uruce po 50 evra..
Realnost je negde izmedju, nekako blize onoj drugoj krajosti, da je vozilo odrzavano, relativno aljkavo, da je prodavac jednog trenutka uvideo teret za troskove, i da je od poslednjeg "odrzavanja", odnosno neke akcije na autu ili redovnog servisa, sacekao da neki period prodje, "da se isplati"(kako, to ni sam bog ne moze da izracuna) i da je napravio finalni napor da malo ulicka vozilo i da krene u prodaju, po trzisno-zeljenoj ceni, pa uvecanoj za 200-400 evra, da se dozvoli kupcu malo cenjkanja..do "poslednje cene"
I kako dati drugaciji odgovor...ako "kupac" ne saradjuje
Poz
[ Boris Tadić @ 19.02.2012. 17:05 ] @
Normalan savet nije moguće dati, jer pouzdan automobil za prosečnog Balkanca nije ni izdaleka neki što je tehnološki najbolje rešen za određene pare, nego isključivo onaj koji mu najduže istrpi nemar pukim sticajem okolnosti.
Dodatno, normalnom kupcu ni zakoni baš ne idu na ruku, jer se u kupoprodajnom ugovoru navodi da je automobil kupljen u viđenom stanju, bez ikakvih osvrta na odgovornost prodavca u bilo kom slučaju, od prostog kvara do krivotvorenih papira.
Na kraju krajeva, sve zavisi od kućnog vaspitanja, ali se i u ovom trenutnom moralnom mraku sasvim sigurno još uvek može dogoditi situacija sa objektivno srećnim krajem po obe strane. Mada onda ne ostaje mnogo mesta za *ebanje bez da nekom uđe i izvoljevanje po bilo kom osnovu...
5% će svako spustiti cenu, za 10% i više uglavnom treba pokazati svežanj novčanica ili biti natprosečno ubedljiv sagovornik.
99% oglasa se vrti mesecima i to dovoljno govori o svemu i o svima, kola koja nečemu valjaju se uvek prodaju za najviše 3 dana. Para definitivno ima, nije stao svet i svi pomrli, samo niko neće da plati 20k za Audi 6 iz 2004. nekom taksisti lažovu što ne zna 3 padeža, nego će dati 12-14k ako je to to što piše i doneće pare za 20 minuta na ruke. To je tako poslednjih 15 godina, koliko ja pamtim.
[ AstralPro @ 19.02.2012. 23:20 ] @
I ja gledam oglase posledjih par meseci, isao sam po placevima i sve sto prodavci kazu da je top stanje - NIJE. Govorim o kolima starim od 8 do 12 godina iz uvoza.
Pogledajte kakva kola dolaze na kamionima iz Italije pa ce vam sve biti jasno, nekima od njih jos i tad viri blato i zemlja iz razbijene haube i farova, dok ima i nekih u ok stanju.
Tako da zaboravite te price za 1500 e auto bez ulaganja, nema sanse osim ako nije nisan mikra ili tako neki koji je i kao nov bio ekstra jeftin a obicno ih voze zene i to bude drugi auto u kuci.
Sto se tice firminih auta, znate kako kazu "Koji auto ide 120 po makadamu? Sluzbeni"
[ vladd @ 20.02.2012. 09:57 ] @
Sve je to lepo, preprodaja je kraljica sportova, iako je naslov relativno opsti, ali da se ipak vratimo cenovnom rangu od 1500 evra, storija je potpuno drugacija, vracanje kilometraze je potpuno nebitno, vec je radjena generalna i skoro sve sto moze da se radi, nakon 10, 15 ili 20 god...itd...
Poz
[ MatezYU @ 23.02.2012. 15:33 ] @
Slažem se sa Žaretom u potpunosti.
Čovek je skroz u pravu.
Nema šanse da se nađe dobar auto za 1500e.
Pitam se samo kakav je onaj punto 2 za 1600e i to još JTD?
Ne može se naći dobar punto 2 benzinac ispod 2500e koji ne zahteva dodatna ulaganja.
Bolje dati više para za dobro očuvan auto nego uzeti krš pa posle stalno visiti kod majstora.
[ vladd @ 23.02.2012. 16:18 ] @
Naravno da je krs. Zare dobro poznaje situaciju.
Da smo mi zemlja koja ima vise prodavnica delova, laksi pristup evropskim prodavnicama delova(da nema 8 posrednika koji halapljivo zele svojih 20%), situacija bi bila znacajno bolja.
Ovako se jedan deo polovnih vozila krpari sa polovnim delovima, posto je nove tesko ili nemoguce naci, a koji se pronadje, kosta dva puta skuplje nego kada je proizveden, a tada je bio skup.
Postoje automobili koji mogu da se odrzavaju o nekom stanju, delovi su im otporni i dugotrajni, ali i to ima granicu. Kada se na vozilu susretnu termini crkavanja vece grupe nezgodnih delova, a auto jos taljiga i registrovan je..tada sledi "cena oko 1500" evra.
Jos ako ima ugradjen plin, nekako je pozeljniji..mada ja bih pre uzeo vozilo koje nije raubovano na plinu, pa bih ugradjivao ili ne(mada sam ja daleko od prosecnog kupca, em baksuz, em nervozan..), ali plin je kao bonus plus(iako za te automobile nova instalacija kosta 200 evra ili manje), prosecan kupac se prosto lepi i raduje beskrajnim kilometrima za manje para(od benzina), posto nikako da shvate da trose onoliko koliko prelaze...
Poz
[ HoT_Steppa @ 23.02.2012. 18:14 ] @
Nov Punto Classic kosta 5800 evra u Kg, ne moze Punto star 12 godina da kosta 2500 evra. Proslo je vreme precenjenih tinejdzer i punoletnih krseva, shvatite to vec jednom.
[ smeshko @ 23.02.2012. 18:49 ] @
Aha al da bi imao ABS onda mora da kosta 7300e :) a da bi bio dizel sa ABS-om mora da se plati 9600e :D
Tako da ovo poredjenje cena ne stoji jer je suvise uopsteno......
Sto se tice ove cene od 1500e...hm pa moze da se kupi auto da se prevezete od tacke A do tacke B. E sad koliko sigurno i uz kolka ulaganja to je vec diskutabilno....
Uglavnom dobar polovan auto bez obzira na cenu je gotovo nemoguce naci sem ako vam ga ne prodaje prijatelj ili rodjak....
[ Lavlja_Jazbina @ 23.02.2012. 19:39 ] @
Citat:
smeshko:
Sto se tice ove cene od 1500e...hm pa moze da se kupi auto da se prevezete od tacke A do tacke B.
smeshko
Nisi citao Zarka o statistici na tehnickim pregledima.To nije ni za tacku razno,A POSEBNO za A i B.
Ne vozim ni ja limuzinu,ali taj koji ide po tackama stvarno je daleko od minimalnog,a stetu na nekom skupom
autu moze lako da prouzrokuje.
PS.Primetio sam da me na motoru uvek ti tackasi jure ili kao sine vidi kako juruimo.To su{ kadet suza,yugo,bmw stare serije itd.)
[ MatezYU @ 23.02.2012. 21:22 ] @
Citat:
HoT_Steppa: Proslo je vreme precenjenih tinejdzer i punoletnih krseva, shvatite to vec jednom.
Ovo se odnosi na golfa 2 iz 1988 godine..
Ali ne i na punta iz 2002 godine.
Pogledaj malo oglase na mobile.de pa ćeš videti da za dobrog punta Nemci traže i po 3000e.
Pitam se onda kakvi su ovi kod nas na placevima koji se prodaju za 2000e.
[ smeshko @ 23.02.2012. 21:31 ] @
Citat:
Lavlja_Jazbina: smeshko
Nisi citao Zarka o statistici na tehnickim pregledima.To nije ni za tacku razno,A POSEBNO za A i B.
Ne vozim ni ja limuzinu,ali taj koji ide po tackama stvarno je daleko od minimalnog,a stetu na nekom skupom
autu moze lako da prouzrokuje.
PS.Primetio sam da me na motoru uvek ti tackasi jure ili kao sine vidi kako juruimo.To su{ kadet suza,yugo,bmw stare serije itd.)
Ma procitao sam sve ;) Sa strane bezbednosti jeste to u redu i sve stoji...ali ljudi posebno u manjim mestima ne mogu da funkcionisu bez auta jer nemaju gradski prevoz a i iz milion drugih razloga koje svi znamo. A naravno sa platama koje primaju tesko da mogu da priuste i ta kola od 1500e pre ce da bude neka od 300-500....nazalost...
Da se razumemo nikako ne podrzavam da bilo ko bez obzira na sve socijalne aspekte bude pusten da prodje tehnicki sa neispravnim kocnicama.