|
[ anon250940 @ 18.02.2012. 23:03 ] @
| Treba mi pomoc oko auta na plin. Zelim da kupim audi sa ugradjenim plinom, imam raznih ponuda.. ali ono sto mene interesuje jeste koje vi vozilo preporucujete na plin do 2,500 eura?? Najvise me interesuju Audi 80, 90 i 100 od 1992 godiste pa nadalje..
Ono sto mi se trenutno nudi je Audi 100 2.0 quatro 16 ventila 104Kw (140 k.j.) ima ugradjen plin a boca je ispod rezervne gume (40L)
Lik mi prodaje za 2350 eura.. godiste je decembar.1993 , i da auto je karavan.
Ono sto sam ja vidio jeste da je auto odlicno i da mu je pocincan lim.. takodje po snijegu ide i gdje nije put rasciscen jer je quatro sto mi se bas dopalo..
Kakva su to auta ?? Sta se kvari najcesce kod tih audija 100 ??
Na sta treba inace najvise da se obrati paznja kod auta na plin konkretno kod audija ??
[Ovu poruku je menjao bojan.javorac dana 19.02.2012. u 00:19 GMT+1] |
[ botr @ 19.02.2012. 08:04 ] @
Taj quattro ume da trosi dosta, posebno po gradu, na otvorenom mnogo manje. Svi oni imaju pocinkovan lim, pa ako nisu bili havarisani nemas razloga za brigu, mada, ko ce ga znati, to je auto star 20 godina. Taj quattro ima seqvent plin, tako da bi trebalo da je uradjen kako treba. Ako je auto u dobrom stanju, retko sta se kvari.
[ anon250940 @ 19.02.2012. 19:03 ] @
OK, hvala!
[ anon250940 @ 22.02.2012. 19:09 ] @
Imam dobru ponudu za auto koje je u prilicno do0brom stanju u pitanju je Audi 80 1.8 benzin - plin 90 konja, 1990god.
Auto ne izgleda lose.. valjda trosi plina 10 litara po gradu a oko 7 na otvorenom..
Valjda ima karburator i plin sa tom varijantom je bolja varijanta plina ??
Neznam mnogo o benzincima i plinu pa svaka informacija je dobrodosla..
Cijena mu je 2.000 eura , toliko im se krece sad cijena..
Sta mislite o toj ponudi ?? Kakav je to motor 1.8 jel bolje uzeti 1.6 dal je razlika u potrosnji velika ili nista posebno izmedju ta dva motora ??
[ botr @ 22.02.2012. 20:49 ] @
Pravo da ti kazem, za 2.000 bi mogao da gledas i neki noviji auto kao sto je Punto, ali ako ti treba veci auto, a da je kvalitetan i dugotrajan, to ti je pravi izbor. Bar po meni, mada mislim da je cena ipak malo visoka, vredi toliko samo ako je u dobrom stanju i potpuno ispravan. Audi 80 je jedan od sinonima kvaliteta, pored mercedesa w124, dobro drzi cenu i dosta je popularan. Odrzavanje je jeftino, delova na svakom cosku, razlicitog kvaliteta po, naravno, razlicitim cenama. Potrosnja je manje vise realna, mada bih ja na to dodao bar 1 litar, sto i nije puno. Plin s karburatorom je bolaj varijanta jer "majstori" ne umeju da ugrade plin na k glavu, pa je pljuju. S k glavom, tj k jet tronic-om trosi manje, ali sto se tice plina, sve jedno, bitno je d aje ugradjen kako treba i da ima atest. 1.8 motor je medju najboljima, ispred njega su samo petaci 2.0 i 2.3. Zna da predje dosta. Znam primer, u Nemackoj, da je 1.8 kocka presla 470.000 do generalne. Presla bi i vise, ali ulje je davno prestalo da se menja, vec je bilo samo dolivano. Uradjena je generalna, i Svaba se i danas vozi s tim autom. Po meni je bolji 1.8 od 1.6, ide bolje i neces morati stalno da menjas brzine, kao sto bi morao s 1.6 koji ima svega 75 ks pa se muci na vecim uzbrdicama.
[ Zarko Silic @ 22.02.2012. 21:21 ] @
Stari Audi 80 (jaje) je neuporedivo bolji automobil od starog W124 zato sto Audi 80 iz 1985, ukoliko nije udaran, ne mozes pronaci da je korodirao ni u najmanjoj meri, a W124 ces tesko pronaci primerak koji nije bar do pola truo.
Zato i ima tako jaku cenu (cak i u Bosni) koja moze biti i veca ako je primerak bolje ocuvan.
[ anon250940 @ 22.02.2012. 23:47 ] @
Svaka cast ljudi sad mi je vec daleko jasnije mnogo toga..
A od kada je audi poceo da pravi pocincana auta !?!? Dal je i prvi koji je proizveden Audi 80 bio pocincan ?? Da se primjetiti da je mnogo ranije nego ostali proizvodjaci..
[ Zarko Silic @ 22.02.2012. 23:58 ] @
Ne, nije prvi napravljeni Audi 80 bio pocinkovan. Prva osamdesetka napravljena je jos 1973. godine.
Prvi pocinkovan Audi 80 je onaj ciji popularni naziv glasi "jaje" i koji je poceo da se prodaje 1986. godine, 10 do 15 godina pre konkurencije. Pojedini proizvodjaci automobila ni danas ne primenjuju tehnolojiju cinkovanja kompletne karoserije.
[ anon250940 @ 23.02.2012. 12:33 ] @
Dal je jednako dobro pocinkovan lim kod svih audija 80 ili ima razlike u tome !?
Nesto mi palo na pamet dal je u nekog od njih mozda slabije uradjena ta zastita a u nekog bolje !?!?
[ botr @ 23.02.2012. 13:46 ] @
Kada sam napisao svi oni imaju pocinkovan lim, mislio sam na B3.
Ja mislim da i kockica, cc, ima pocinkovanu limariju. Ona se neko vreme proizvodila uporedo s jajem i posteno da kazem, nisam video ni jednu koja je zardjala!
Vidjao sam zardjale i trule 124-ke, ali je i ona prilicno dobra. Znam dva primerka koja su u odlicnom stanju, doduse delimicno je radjena limarija, zadnji rubovi, cisceni od korozije i farbani, ali su generalno u prilicno dobrom stanju.
Doduse, sad moram da malo popljujem Mercedes po pitanju limarije. Bio sam skoro do druga koji je limar, i on je zapeo da udjem u garazu da pogledam nesto. Kad tamo e klasa, cini mi se da nosi oznaku w210, iz Italije, 2000. prilicnoje truo! Da napomenem da je auto dovezao prvi vlasnik i da nije udaran! Ista je prica i sa prvom generacijom c klase, koja je nastala na bazi w124. 124 je daleko bolji izbor.
Da se vratimo na temu. Cak i prvi model Audija 80, B1 ima sasvim solidnu limariju i ako nije pocinkovana. Stric ima dva komada, uvezena iz Svajcarske, doduse oba su u drugoj farbi, ali su limarijski "zdravi". Isti je slucaj i s Passatom B2. Imam jedan primerak iz 1984. jos uvek u prvoj farbi, i s po nekom tackom korozije. Sad, farba je prilicno ruinirana, zaslugom rizle, tako da je i korozija verovatno zasluga iste.
Citat: bojan.javorac: Dal je jednako dobro pocinkovan lim kod svih audija 80 ili ima razlike u tome !?
Nesto mi palo na pamet dal je u nekog od njih mozda slabije uradjena ta zastita a u nekog bolje !?!?
Naravno da je jednako dobro pocinkovan, mozda je kod B4 uradjen bolje, ali je kod B3 potpuno isti.
PS
Mozda bi mogao da gledas i 90-ku, oni su obicno s klimom i drugom opremom.
Evo jednog dobrog primerka kockice
http://www.polovniautomobili.c...258615/audi_90_sport_typ_81/#9
[Ovu poruku je menjao botr dana 23.02.2012. u 15:02 GMT+1]
[ anon250940 @ 25.02.2012. 14:43 ] @
Botr, hvala , mnogo korisnih informacija saznah ovdje..
Necu se bazirati samo na 80 to je definitivno a ni ne zurim pa da se zaletim i nasjednem..
[ botr @ 25.02.2012. 16:22 ] @
Ima i dobrih stotki. Po meni je A 100 bolji od A 80. Cekas, polako, pa mozda naleti dobar primerak sa klimom, el podizacima itd.
Ja sam hteo ovaj da uzmem za sebe
http://www.polovniautomobili.c.../audi_90_5c_20v_procitaj_opis/
Ali me je odbilo to sto je registrovan na 2.0, a ustvari je 2.3 20v, tako da bih morao da trazim tehnicki gde bi zazmurili na jedno oko. Druga stvar je bila cena, do pre mesec, dva, je trazio 3.000 za njega, a treca stvar je to sto nema klimu. Inace, auto deluje ocuvano.
[ vladd @ 25.02.2012. 16:56 ] @
I kada pogledas jedan DETALJ, a to je nosac tablice...nekako celokupna "ocuvanost" pada u vodu...
Takav auto ne bih uzeo ni u razmatranje...cisto zbog iskustva, samo bi daljnji pregledi opravdali moj stav, a to je realno samo izgubljeno vreme majanjem oko necije zelje za zaradom i uvaljivanjem...
Mada je repetiran za prodaju, sa svakog ugla razgledanja postoji detalj za odvlacenje paznje...
Prosto pocinjem da sumnjam da uce sitnu decicu "tajnama" trgovine, da jedna navlaka za auspuh od 5 evra dize cenu auta za 300 i sakriva trule silent blokove
Poz
[ botr @ 25.02.2012. 17:10 ] @
Slike nisu bas nekog kvaliteta, i opet, slika nikada nece moci da docara sliku kako auto izgleda uzivo! Uvek se mogu neki detalji zamaskirati, slikanjem pod odredjenim uglom i slicno. Na sta konretno mislis kada kazes nosac tablice? To sto okvit nije predvidjen za ovaj format tablice?
[ Zarko Silic @ 25.02.2012. 20:54 ] @
Vladd je odlicno zapazio ono sto se moze zapaziti na prvu loptu. Mala je verovatnoca da su ovo jedini neobicni detalji na ovom vozilu.
Neodgovarajuci ramovi tablica ne govore nista o kvalitetu automobila, ali zato mnogo govore o karakteru samog vlasniku tog automobila. Govore mnogo vise nego sto se to cini na prvi pogled.
Automatski se namece pitanje, ako je ovakav detalj, inace beznacajno jetin, ili cak besplatan takav, kakve su tek one ostale komponente na vozilu koje treba platiti?
[ botr @ 26.02.2012. 10:34 ] @
Dobro, ali kupac polovnig automobila ne moze da ocekuje da ce kupiti perfektan auto u koji nece nista da ulozi u narednih 50k -100k km. Svaki polovan auto mora da ima neki nedostatak, makar to bila ogrebotina od 1 cm na braniku.
[ anon250940 @ 26.02.2012. 10:38 ] @
Netreba biti picajzla kod kupovine polovnih automobila jer sama rijec kaze da to nije nov auto i da ima stvari koje treba popraviti.. to je bar moje misljenje ali svakako da treba gledati da taj obim kvarova treba da bude sto manji.. po meni opet ta registracija malo govori o autu mozda covjek ne ulaze u to kako ce mu registracija izgledati ali zato odrzava stvari od daleko veceg znacaja za automobil znaci vjerovatno da rjesava kvarove na motoru i limariji..
Meni zadnja registracija stoji blago nakoso pozada na gepeku ali zato sam u motor ulozio bruku para da mi ne zakaze negdje na putu i da vozim bez brige.. ali auto prodajem iz drugih razloga.. nemogu vise voziti na dizel , trosi mi 10 L po gradu to je 15 eura goriva.. a bas puno prelazim i gradske voznje i kombinovane zato hocu nesto na plin.. samo prosli mjesec sam potrosio preko 300 eura dizela a moglo je da mi ostane ladno 150 eura i vise u dzepu , vozim sve vise a gorivo skace sve vise.. na dizel vise ne moze da se ide drugovi moji..
Ovo mi je auto:
http://pik.ba/artikal/2694602/...ravan-u-odlicnom-stanju-hitno/
Iskreno, dizel u danasnje vrijeme imati je luksuz , nekad je bilo drugacije..
Oborio sam mu cijenu i mislim da je ovo realna cijena ali na pijaci kad sam ga izveo vjerovali ili ne ljudi kupuju samo auta na plin a sva ostala bukvalno zaobilaze..
Cijena dizela ce uskoro otici na 1,5 eura zbog Irana cak pricaju da ce ici i na 2 eura a to ne zelim da docekam sa dizelasom :) neka hvala
[ HoT_Steppa @ 26.02.2012. 10:43 ] @
Meni nikad ne bi bio za razmatranje ovakav punoletni sa problemom u najavi oko tehnickog. Ali ima nas raznih.
[ vladd @ 26.02.2012. 11:08 ] @
NAravno, covek koji PETLJA, sa motorom, krsi zakon, MAHNITO stedi, doticnih 2-3€ za NOSAC tablice, koji inace svaka kulturna agencija daje uz registraciju(sto znaci da ga nije mrzelo da guli nekoliko sati u redu za registraciju), da su mu elementi stednje 100, 200, 300 din....
Pa sta da ocekujes od vlasnika auta kojem je "dobar dan" u servisu 100€..gde su sve zakidanja i aljkavosti..sitne ustede sa najavom visestotinskog evarskog kvara..
Elem, nemam ja nista protiv vlasnika, nego imam protiv njegove "zeljene cene" za vozilo
A nakon teksta opisa
Citat: Auto u dobrom stanju. Redak primerak. Motor je 2.3 185ks. Vodi se kao sto je gore navedeno i registruje. Reg oko 21000.Ja sam vlasnik.Moze zamena za vozilo u ceni mog auta ili jeftinije uz vasu doplatu. Slike su od pre 10 meseci. potrebna su manja ulaganja:poliranje(prao sam ga sundjerom i zagrebao lak)30e,napred je malo naprsao spojeler(oko 10e),naprsla soferka od rizle(ne znam koliko je). Otprilike je potrebno 100e da bi bio kao na slici! Limarija,motor i sve ostalo na autu je odlicno. Prednost;jeftiniji automobili uz vasu doplatu!
Znaci da su slike iz "srecnog" perioda, da je situacija jos gora, da treba uloziti jos jedno 400 evra na estetiku(ako ne misli da postoji krpljenje plastike, poliranje, zamena soferke.... za 20-30 evra po procesu )
Ali je CENA bas kao sa radio Sapca...zelje i cestitke
Vlasnik nema snage da isprati troskove, da ne spominjem "odlicno" ulje koje koristi, ili filter("svi su isti", samo trgovci dizu cenu nekima )..ulje u menjacu je "dobro", neke senzore smo premostili posto ide dobro i bez njih, malo prekida u leru, "zbog loseg goriva"..auspuh je menjan skoro..kod Bata Mute..ima zlatne ruke i pravi auspuhe za 300 din...
Lamela malo trza pri kretanju, ali kada se zagreje radi odlicno, verovatno moraju da se menjaju diskovi i paknovi, moguce je da je neka felna kriva(rado vozen po dzadama i blatnjavim rupama, amortizeri krs...
U najavi jedno 2000 evra troska(u nekoliko meseci, uz druzenje sa majstorima) da bi se reklo da je korektan...bez da se dira motor i menjac..
Poz
P.S.
Znaci da ga je nalickao pre 10 meseci, obavio svadbu ili kumstvo, malo raubovao i red je da se "vrate" pare
[ botr @ 26.02.2012. 11:46 ] @
Pa to sam i rekoa, prvo, to sto je petljano s motorom, zbog toga mogu da ti oduzmu auto i jos ces morati da platis kaznu. Sad, okvir tablice jeste jeftin, i usteda na njemu je smesna. Sto se tice agencija, svoj auto registrujem sam, agancija mi uradi uplatnice, sredi dokumentaciju, i naravno kod njih uradim tehnicki, a u SUP odem sam, da ima guzve i da se ceka duze od 15 minuta verovatno bih i ja platio da to zavrsi agencija umesto mene.
Sad, s tih 400 evra na estetiku, mislim da si malo preterao. Zamene soferke, novom, nije vise od 150 evra. Za ostatak novca je moguce ofarbati pojedine delove auta, npr. branike ako su recimo osteceni, i ispolirati ga.
Jasno je da auto ima mana, ali smem da se kladim da je u boljem stanju od bar 50% onih koji se vrte po oglasima.
Eh, da , i sto se tice auspuha ja ih pravim kod druga koji se bavi istim. Uzmemo kvalitetniji materijal, ukoliko nema semu za lonac za taj model auta, rasturimo stari, napravimo kopiju, itd. i guraju po 7-8 godina Sigurno su bolji od onih koji se mogu naci po prodavnicama.
[ vladd @ 26.02.2012. 12:57 ] @
"jasno da ima mana"
To pokriva opseg od 50 do 2000 evra ulaganja...za auto koji se ceni 2200 evra. Koji bi vlasnik "dao" i za 2050..posto ga je nabavio za 1000-1200, vozio, sitno ulagao, i na kraju..blize se troskovi...grozni..
Elem, nije problem u vrsti vozila, audi moze da podnese aljkavost, istina neko vreme, ali razlika izmedju male i velike stete, razlika izmedju normalne upotrebe i raubovanja je ogromna, po ceni.
Ocigledno ovaj primerak spada u raubovane a ne koriscene.
Kada se korektno vozi, po gradu, ili pristojnim putevima, a ne po dzadama, kada ne sluzi "malo" da prebaci koji dzak cementa, kacu kupusa, ili deo poljoprivredne masine, odrzava u pristojnom servisu, koji koristi korektan potrosni materijal, kada se auto pazi, a ne divlja po makadamu(da otskace sljunak), onda je to realna cena.
I bas NAS briga ako ima VECIH krseva, takodje ima i BOLJIH vozila... za te pare. Bez ozbiljnih troskova u blizoj buducnosti..
Ovako, imamo jednog korisnika, koji glumi gazdu ali sa tankim budjelarom, leci neke frustracije ili se pozicionira u okruzenju vozeci audija, ili mu je komsija arbajter prosto dovezao odnekud , ali se ispostavilo da je potrosni materijal mnogo skuplji nego za predhodnu ladu ili Yugica...
Odradio je posao, za koji je bio nalickan, i vreme je da ode kod vlasnika koji ili ima iste zelje ili ima para za ono sto treba da se radi..ili je prsto preprodavac, pa ce oboriti cenu na onoliko koliko misli (1300-1400 evra), uloziti 100 evra i malo truda i prodati ga, brzo, za 1800...
Poz
P.S.
Mozda je nova soferka 150 evra, verovatno kineska ili turska, ali ugradnja ima svoju cenu. Originalna nije ispod 200..polovna oko 100. Komplet za farbanje jedno 70 evra, samo materijal, set za poliranje(ne kozura od slanine) je 50-70 evra, pod uslovomda se ima alat, istina za vise poliranja, toliko kosta jedno dobro poliranje inace, i krpljenje spojlera je jedno 30 evra, ili zamena za 50-70..
Takve greske, ukljucujuci kamen u soferki, prdpostavljaju da jes negde ima ogrebotina, da je riban nekim sundjerom za kuhinju, koji je mozda pao na pod i pokupio malo sljunka..jeftinije bi bilo samo krpljenje navedenog...ali je to ono sto je vlasnik kompromisno naveo...
Kupovati punoletnog treba JAKO pazljivo obaviti, inace krecu glavobolje..zato i sluzimo ovde..
Da su zahvati sitni i dzabe, jeftini ko sibica...zasto ih nije obavio vlasnik...kada vec trazi jaku, ozbiljnu cenu...
P.P.S
Ili ga je nabavio za 500 evra sa levim volanom, malo prepakovao, sacekao divan period za registraciju, sacekao nove tablice i sa minimumom troskova ocekuje 500 evra vajde...na cenu vozila..zarada 40%..uklapa se u mentalitet
[ botr @ 26.02.2012. 17:49 ] @
Ih, teoretski u ovaj ili bilo koji drugi auto treba uloziti i 5.000 evra. Moze da se desi da su ovo jedina ulaganja, a i ne mora da znaci. Ali ono sto mozemo da zakljucimo da u svaki polovni auto treba uloziti odredjenu sumu novca, s obzirom na nas mentalitet da se potpuno ispravan auto retko prodaje, a svi tvrde da su njihovi automobili potpuno ispravni u prvoj farbi, ali su ga farbali zbog "izbledele" farbe, da ne nabrajam dalje.
Citat: vladd:
Ovako, imamo jednog korisnika, koji glumi gazdu ali sa tankim budjelarom, leci neke frustracije ili se pozicionira u okruzenju vozeci audija, ili mu je komsija arbajter prosto dovezao odnekud , ali se ispostavilo da je potrosni materijal mnogo skuplji nego za predhodnu ladu ili Yugica...
Takvo je 90% Srba. Znam nekoliko njih koji su kupili auto koji ne mogu da odrzavaju. BUkvalno im posle kupovine ne ostane para ni gorivo da sipaju, a kamo li gume da zamene. I posle stavljaju polovne delove ili kineske i usrece nekog nesrecnika.
Zato, ko hoce da se bezbrizno vozi kupi nov auto, a ko nema para za nov, kupi polovan, s tom razlikom da ostavi odredjenu sumu sa strane za jedno dobro sredjivanje tog auta, ili se dobro izuje i kupi dobar polovan auto, koji realno kosta bar 20-30% vise od proseka koji se prodaje kod nas.
[ vladd @ 26.02.2012. 19:01 ] @
Teoretski, mozda, ali kako si sam rekao 90%..balkanaca, guli pasulj i vozi auto dve klase iznad one koju moze da odrzava .
Koju sumu da ostavi..preko 2200 evra? Jos 5000?
Elem, ja sam dosta ocrnio SITUACIJU, ne i sam auto. Ali to je ona POCETNA sumnja..nakon koje sledi pregled svega relevantnog..
Mada, da je gazda neki privatnik, koji ima dnevne troskove 20-30 evra, za zezanje, sedi u kafani i jede jagnjetinu, taj ne stedi na odrzavanju..glumi gazdu i kod majstora..npr..u vecini..to vec omogucava lakse verovanje da je sipano kvalitetno ulje npr, i da auto nije sluzio za izgradnju supe..ili mozda jeste..ali to se VIDI..ali ne odavde..
Znaci, osim nosaca tablice, koji OTVARA sve moguce i nemoguce sumnje, sledi pregled, mozda djavo nije toliko crn..pa ako nema pravih odgovora, ako pregled pokaze sumnje..molim lepo, ili obaraj cenu tamo gde joj je mesto(realna 500 evra +"Balkan"+ mentralitet= 1200 do 1500)...ili hvala dovidjenja... niko(u vecini) NEMA para za NOV auto, ali takodje NEMA PARA da preplacuje nesto sto realno ne vredi...
Znaci, nema se para za BACANJE..
Gledaj gazdu kada kupujes auto, gledaj majku kada biras cerku
Znaci da se NE moze reci a priori "Evo jedan dobar"..na oglasima..dobar za izbegavanje...
Poz
[ botr @ 26.02.2012. 19:26 ] @
To se podrazumeva da treba gledati gazdu prilikom kupovine auta. Obicno on mze vise da "kaze" nego sam pregled auta. Ako je neki pedantan covek, i bavi se poslom koji zaheva pedantnost, velike su sanse da je auto ok.
Znaci ti primenjujes teoriju igara kad kupujes auto. Kreces od one solucije koliko najvise treba da platis za eventualne popravke nekog auta, pa dolazis do min maksimuma :)
[ vladd @ 26.02.2012. 20:10 ] @
Ne, ja kalkulisem troskove.
Stanje je takvo kakvo je, rec je o ceni, i troskovima koje cu imati da bih auto doveo do nekog nivoa tehnicke ispravnosti(ne mora 100%, niti je moguce), tehnicki ispravno, da moze da prodje tehnicki u svakom trenutku, i da je bezbedno u nivou bezbednosti modela...
Naravno, prvenstveno odlucujem sta bih da kupim, prema sebi i zeljama, koje su u okvirima mogucnosti. Radje cu da pozajmim pare da kasnije odradim nesto nepotrebno na kolima, nego da uzmem vozilo koje ne mogu da odrzavam...
Kalkulaciju troskova radim na 1 god, znaci, sta mora za godinu dana da se uradi, nesto odmah, nesto u toku sledecih nekoliko meseci. Nakon nekoliko meseci, odnosno doticnih godinu dana, auto je prakticno moj, i odrzavanje i servisiranje tretiram kao redovan trosak posedovanja vozila(zato se i trudim da ne bih dosao u situaciju da me je prodavac "prevario")...
Znaci, cena polovnjaka, plus veliki servis, plus promena vecine potrosne robe, ne smeju da predju 150% trzisne vrednosti ocuvanog vozila..naravno na ovim terenima..Zbog mog mentaliteta i kupovine novih delova, skupljih...kada god je moguce..
Potrosna roba, odrzavanje, nacin voznje su elementi koji se posmatraju kod prethodnog vlasnika. Razne tvrdoglavosti prodavca i nemusti odgovori uticu na cenu ili na odluku uopste..pa ako se sve slozi, eto pazara. Nisam nesto previse srecan, ali ni nesrecan, dok ne pregledam vozilo koje sam kupio detaljno..
Dosta stvari mogu sam da odradim, tako da mi je tu "glavna" usteda.
Istina, ovako sam kupio samo tri vozila, od potpuno nepoznatog prodavca, dva na oglas, jedno B.Potok..plati i vozi...i sluzila su kola, nikakvih skrivenih troskova nije bilo, usli su u redovno "moje" odrzavanje i sluzili po nekoliko godina..posto su bli stariji polovnjaci, vozeni su "do smrti" limarije... zavrsili su kao rezervni delovi...sa solidnim nivoom ispravnosti doticnih delova
Kratki imperativi, pri kupovini, nevezano za marku su izgled, potrosnja... bezbednost, shodno tome, pregledam urednost MOTORSKOG prostora, sistema za gorivo, opreme motora, zatim stakla, karoserija, zazori, i na kraju donji postroj, od menjaca preko trapova do guma..mislim, obavezno je da ima sve cetiri IDENTICNE gume, makar i skoro celave ..a ne jedna Tigar, druga Kleber a cetvrta pirelli
Plastikice, drzaci za case i pregradice..ili ne daj boze "masna" instrument tabla , me NE interesuju..
Poz
[ botr @ 26.02.2012. 20:27 ] @
Ma salim se, ja se sad nesto bavim primenjenom matematikom, tacnije operacionim istrazivanjima, a jedna od grana je teorija igara, u kojima se upotrebljava slicna logika. :)
[ vladd @ 27.02.2012. 00:19 ] @
Ma jasno, ali kada god je prikupljanje informacija u pitanju, razne vestine su bitne, i "citanje" izmedju redova
Poz
[ anon250940 @ 27.02.2012. 16:51 ] @
Ala brate sta sam auta pregledao za ovih par dana, tacno ce me ova kupovina izbudalit..
Najvise sam zagrijan za AUDI 80 i 100 , cijena im je prosjecno oko 1500 - 2000 eura s plinom.
Dosta me privlace ovi sa quatro sistemom, nekidan me drug povezao sa audi quatro iz 1987god. ostao sam bez teksta kako auto ide uzbrdo po snijegu i to po neociscenom putu , sto je najgore lik se nasmija kad je vidio da sam iznenadjen i zaustavi vozilo na po pole najvece uzbrdice i kad je zvizno gas auto poleti kao da je jun mjesec kad snjega nema ni u ljeljama..
Vlad , koliko vrijedi ovaj moj :)
http://www.pik.ba/artikal/2694...ravan-u-odlicnom-stanju-hitno/
Hocu moci dobit 1900 eura za njega ?? Pa da kupim sebi audi slicnih para na plin..
[ milivoje t @ 27.02.2012. 23:03 ] @
prodajes 1.8 turbodizel radi ustede na gorivu, kako kazes.
a planiras da kupis 2.3 benzinca + kvatro, ima da ustedis na gorivu za sve pare :D.
[ anon250940 @ 27.02.2012. 23:49 ] @
Nisam bas siguran da je to tako..
Prvo procitaj malo detaljnije pa se ponovo vrati na temu, o kakvoj ustedi na gorivu sam pricao ??
Pricao sam o ustedi u novcu a ne u gorivu.. goriva mondeo malo potrosi ali se neradi o tome..
Mondeo trosi malo ali je dizel skup pa je nesplativo vise vozit na dizel kolko god da ti auto malo trosi puno je brate..
Mondeo po gradu 10L dizela to je 13 eura
Audi 2,3 po gradu 15L plina to je 8.3 eura
Mondeo na otvorenom 6L dizela to je 7.5 eura
Audi 2,3 na otvorenom 8L plina to je 4.5 eura
Upravu si neisplati se..
Audi 1987god pocincan lim mondeo 1997 god nije pocincan lim vec ga korozija pomalo nacinje sa svih strana..
Audi 100 svaki ima preko 100 konja , kad ti treba snazan auto a imas para prebacis ga na benzin kad nemas para vratis na plin, mondeo i kad imam i kad nemam para trosi ko sam djavo dizela koji skace iz minute u minutu sa tendencijom stalnog rasta dok ne dosegne 2 eura po litru..
U mondea naspem za 10,5 eura 8 litara dizela , nemogu sastavit 100km gradske voznje a sa toliko naspem u audija 19 litara plina i precu preko 100km i ostace mi goriva..
Cak neka audi uzima i po 1L vise od ovih vrijednosti koje sam uzeo za poredjenje kad vidim kako skace cijena nafte vrlo rado cu uzeti tog audija..
[ milivoje t @ 28.02.2012. 00:55 ] @
dobro bolan, znas li ti za shegu. vide li smajlija na kraju :). inace usteda u gorivu znaci usteda u novcu izdvojenom za gorivo, nemoj se praviti tosa.
ako 2.3 trosi 15l plina, alal vera. ako ga kupis molim te javi iskustva, posto me zivo interesuje istina.
ja cu da ti kazem koliko je trosio 1.8 koji sam ja vozio. oko 12l plina u gradu, zavisno od plina i doba godine.
ovde se povela i diskusija oko nekog konkretnog auta i legalnosti toga sto je regstrovan na manju kubikazu, tehnicki pregledi itd. kada bi se proveravao broj motora kod tih audija, njihov broj u srbiji bi bio desetkovan. pocev od cinjenice da je gro tih automobila uslo u srbiju za vreme ratova, sa svakakvim poreklom i sarenim paprima. pa do toga da je generalna na najpopularnijem motoru od 1.8l skupa. neko bi rekao neisplativa u odnosu na zamenu tog motora sa polovnim iz stranca. bez mnogo interesovanja da tu zamenu izvede u skladu sa zakonom, vecina vozaca je umesto generalke menjala motor.
mondeo nikad nisam vozio, mislim da cak nikad nisam ni seo u model kao tvoj. a da ne kometarisem taj motor i potrosnju od cak 10l.
oduvek sam zeleo da vozim onaj 2.2 turbo u avantu, od preko 300ks. a za radnog konja koji treba da tegli ne bih uzeo audija starog 20 godina. 2.3 je motor kome nije tako jeftino odrzavanje, a to je 20 godina neko gazio i potpisivao... fino i cesto se on kvari kad je tako star, jos kada ga opteretis...
ja bih na tvom mestu razmisljao o marei jtd. mladja je, motor strasno izdrzljiv, dobar za tegljenje, delova na sve strane, limarija pocinkovana.
[ anon250940 @ 28.02.2012. 07:49 ] @
Gledao sam i mareu kolega je ima kvari mu se cesto.. ma sve se to kvari sve to trazi redovno odrzavanje
Pa kolko mislis da trosi benzina a koliko plina Audi 100 2.3 100kw ? Po gradu a kolko po otvorenom?
[ botr @ 28.02.2012. 09:40 ] @
Citat: milivoje t:
ako 2.3 trosi 15l plina, alal vera. ako ga kupis molim te javi iskustva, posto me zivo interesuje istina.
ja cu da ti kazem koliko je trosio 1.8 koji sam ja vozio. oko 12l plina u gradu, zavisno od plina i doba godine.
Trosi taman toliko, mozda cak i manje, zavisi od noge vozaca. Iako je velika zapremina uopte ne trosi puno, posebno na otovrenom, u vrh glave 9 litra, normalno, ako je sve ispravno i plin nastelovan kako treba.
Moze on da trosi i dosta vise. Ja sam potrosio oko 20 litra za 100 km, brdsko - planinske voznje, i to zestoke voznje po krivinama i pravcima. O zestini voznje govori to da su felne bile vrele 3 sata po zavrsetku voznje.
Citat: milivoje t: oduvek sam zeleo da vozim onaj 2.2 turbo u avantu, od preko 300ks . a za radnog konja koji treba da tegli ne bih uzeo audija starog 20 godina. 2.3 je motor kome nije tako jeftino odrzavanje, a to je 20 godina neko gazio i potpisivao... fino i cesto se on kvari kad je tako star, jos kada ga opteretis...
ja bih na tvom mestu razmisljao o marei jtd. mladja je, motor strasno izdrzljiv, dobar za tegljenje, delova na sve strane, limarija pocinkovana.
Ne postoji takav motor, osim u RS4 avantu, 20v, koji je radjen u saradnji s Porscheom. Takav ima 315 ks. Najjaca 100-tka, C3 je 2.2 turbo od negde oko 170 ks, a kod A 200 i S4 takav motor je oslobadjao 220 ks, s tim sto ima 10 ventila vise.
Ne kvari se bas toliko. Konkretno, govorim iz licnog iskustva s passatom B2 2.0 koji je presao 600.000 bez otvaranja motora i jos uvek ne posustaje. S njim cesto na uzbrdici ostavim neki duplo mladji auto sa slicnom zapreminom i slcnom snagom. Ono sto ti motori nude je dobar obrtni momenat. Vuku gotovo istovetno od 1.000 rpm do 6.500 gde im je crvena zona. U normalnoj voznji, nije potrebno prelaziti 2.500 rpm. Imao sam i jednu 100-tku, doduse kratko vreme, i bio sam potpuno zadovoljan s njom, ne znam sto li sam je uopste promenio?! Imala je klimu, el podizace, centralno, itd.
U te motore ide svega 3,5 litra ulja tako da slobodno moze da se sipa i neka polusintetika ili sintetika. Nece mnogo vise kostati od mineralnog. Mozda 2-3 evra po litru vise, a podmazivanje ce biti daleko kvalitetnije.
Odrzavanje zavisi od toga na sta se naleti. S kvalitetno uradjenom generalnom taj motor ce preci jos mnogo. OStale komponente nisu skupe. Febi i drugi delovi se mogu naci za relativno malo para.
Sto se tice maree, kod nje stalno nesto krcka i lupka, italijanski auto, takava je zavrsna obrada, dok kod 100-tke stare 20 + god toga nema.
Moj savet je da ako gledas 100-tku, gledaj onu s ravnom bravom, tj. od 1988 godine pa na dalje. Cenim da se moze naci za oko 2.000 evra.
[ milivoje t @ 28.02.2012. 11:32 ] @
svaki cigo svog konja hvali :).
nemojte da shvatite moje sugestistije kao nipodastavanje vaseg izbora, vec kao sugestije. svako ima svoj ukus i motive koji ga vode. ja imam priliku da cesto vidim moj audi 80 1.8, jer sam ga prodao prijatelju, dobro je odrzavan, presao je oko 300k, mada bog ce ga znati koja je prava km.
to da nista ne krca, da se nista ne odlepljuje od enterijera, da su sedista udobna, nije tacno :). ali to ne menja cinjenicu da je to jedan od najboljih polovnjaka iz tog doba i sjajan auto. nadati se da cete zabosti 20godisnjeg polovanjka koji je lepo odrzavan i ispravan, je nada na kojoj treba naporno raditi.
2.3 nisam nikada vozio i lepo je cuti da je tako stedljiv, pogotovo sa kvatro pogonom. takav i slicni pogoni se izbegavaju i kod novijih polovnjaka zbog mogucih problema i cene odrzavanja, obavezno povecane potrosnje... botr ako vozis kvatro napisi nesto o odrzavanju i kvarovima sistema, moze biti interesantno i mene interesuje.
sto se tice ostre voznje po krivinama to joj nije jaca strana, motor u nosu, a nazad ko pero. to opet zavisi od vozaca i licnih ocekivanja. no da ne tarabim u prazno.
[ botr @ 28.02.2012. 12:25 ] @
Ne vozim quattro, trenutno vozim Alfu 156, samo sam probao jedan. Ljubitelji Audija bas hvale quattro, sad ko ce ga znati. Kazu da se retko kvari, ali to je sve ono rekla-kazala, znaci nije pouzdano, a uz to taj auto je star 20+ godina, tako da. ko ce ga znati.
Kvatro samo u gradu trosi malo vise, do 2 litra vise, na otvorenom je razlika max pola litra, u istom rezimu voznje. Najvise snage trosi na pokretanje iz mesta, kao i svaki drugi auto, kada krene, posle ide po inerciji.
Sto se tice sedista tvog Audija, mora da su dosta propala, cim nisu bila udobna. A i to sto krcka i skripuce se moze resiti uz malo dobre volje vlasnika, ali kod italijana, tesko. Naravno da je tesko voziti 100-tku ostro, pre svega zbog njene veliine, to se bas primecuje pri krivinama od preko 90 stepeni, ali nije nemoguce.
Svakako da su 80/90 i 100 najbolji izbor auta tih godina.
[ milivoje t @ 28.02.2012. 13:29 ] @
sve zavisi od preferenci i ukusa.
nekome je krckanje prioritet, nekome je prioritet lezanje na drumu. nekome je prioritet sta ce reci komsija, nekoga boli briga za komsiluk. nekome je strasno vazna muzika u autu plejeri i zvucnici, a neko slusa samo zvuk motora. nekome je sportska voznja, ono sto je drugome penzionerska.
sve zavisi i od iskustva.
neko je imao srece da vozi ili poznaje nekoga ko ima savrseno ocuvan primerak, a neko je video komsijinog kome je izvadjena dusa, a auto mu odgovarajuce ulje video poslednji put na proizvodnoj traci.
itditd.
ja bih za radni auto, koji mora biti karavan, sa budzetom oko 2000e, uvek pre gledao mareu jtd, pa cak ako mora i 1.6. mladji motor, mala potrosnja, nema cimanja sa plinom, nema oduzimanja prostora u gepeku, jeftinija reg. od one za 2.3l, trziste polovnjaka za te audije je punije krseva i neleganih kola, menjaih motora i prekucanih sasija nego trziste za fijate. zato stavrno dobar i legalan audi kosta mnogo vise o 2000. a prilicno sam siguran da bi i potrosnja bila tu negde, cak u korist jtd-a, posebno u odnosu na kvatro auto.
ja sam se popeo uz svaki uspon sa vucom na dva tocka i dobrim zimskim gumama. na forumu smo nesto pricali i vecina ljudi nikada nije stavila lanace na tockove u vozackoj karijeri, a kamoli da im je potreban 4x4 pogon.
[ botr @ 28.02.2012. 14:57 ] @
Pa licno nisam ni ja nikada stavljao lance, ali uvek imam dobre gume. Zaglavljivao sam se par puta u malo dubljem snegu, koga bi sigurno kvatro pregazio kao od sale. GLedao sam pre 2 nedelje, kada je bio onaj najveci sneg kako Isuzu troper prolazi kroz smet od jednog metra, prosto uzivanje za gledanje, i tad mi je definitivno postalo jasno koliko je mocan 4x4 pogon s dobrim gumama.
Sad da se vratimo na temu. Tesko da se moze naci Marea za taj novac kojoj nije izvadjena dusa, i bez investicija kao sto je plivajuci zamajac i turbina. Sve to zajedno kosta najmanje 600 evra, a za taj novac se recimo na Audiju sigurno moze uraditi generalna motora i da ostane nesto za sredjivanje neceg, drugog, npr. trapa.
[ milivoje t @ 28.02.2012. 16:16 ] @
to je vec matematika koja je cisto pojedinacna...
isto tako potoji verovatnoca da ti neko proda audija sa polumrtvim motorom, potrosenim setom kvacila, potrosenim kocnicama i pojedenim trapom i gumama. ako mislis da su delovi za neki +2l audijev motor drasticno jefitniji od delova za jtd, gresis.
sto se tice plivajuceg zamajca i turbine, covek treba da bude apsolutni autmobilski analfabeta, gluv i slep da ne primeti da se plivajuci zamajac raspao, a turbina produvala. kada sam gledao jtd automobile, moram priznati da ni jedan sa crknutom turbinom ili odvaljenim zamajcem nisam video i cuo. uostalom zato i sluzi majstor koji treba da strucno pregleda vozilo pre kupovine. a taj zamajac mozes da kupis original u ovlascenom servisu za ispod 300e, valeo za jos manje, kopije za jos jos manje. sta mislis koliko je original set kvacila za audija kada ga narucis u porseu ?
kvatro je super stvar, ali ako ovde pricamo u kontekstu ustede kao glavnom motivu, ocigledna je nedoslednost toj logici. kazes 2l vise u gradu, to je bar par stotina evra godisnje vise, odnosno par prosecnih plata koje zrtvujes radi cega ?
ako ti posao podrazumeva stalno prnjanje po zavejanim cukama, to je druga stvar.
[ botr @ 28.02.2012. 19:11 ] @
Eh, za Audija mozes naci dobar zamenski set kvacila, ne iz ovlascenog servisa, koji ce verovatno nadziveti auto, s obzirom da su to vozila stara 20-ak godina. Mozesi imati isto tako potrosen trap i ostale delove koje si pobrojao i kod Maree.
Znaci, treba da znas da procenis i proveris, a ako ne znas povedes majstora, ali ce te sredjivanje trapa izneti jeftinije za Audi nego za Mareu, u najgorem slucaju ce biti jednako skupo. Valeo zamajac je negde oko 250 evra + ruke majstora, koji za takav zahvat obicno uzima 50-ak evra, a remont turbine je oko 300 evra. Znaci, ako te generalna jtd-a i petaka kosta isto, ustedeces na zamajcu i na turbini, koji ce kad tad ispustiti dusu.
Neka tih 2 litra viska kostaju 1,5 evra na 100 km, s obzirom da se radi o plinu, na 1.000 km je to 15 evra, na 10k km je 150, i tako dalje.
Uostalom, ja ne predlezem coveku da kupi kvatro, vec se on interesuje za kvatro. Sto se mene tice, moj savet bi mu bio 2.0 + prednji pogon, sasvim dovoljno, od ustede u gorivu mogu da se uzmu dve zimske gume nekog renomiranog proizvodjaca.
[ vladd @ 28.02.2012. 20:15 ] @
Napola potrosen trap ce kod Audija trajati tri godine, a napola potrosen trap kod Maree jednu. Tu negde leze razlike.
Za tog quatra, pumpa za ulje je preko 500$, vrovatno se mogu naci neke jeftinije, ali taj motor nije za igranje, ako se uzme takav auto, onda se on odrzava u top stanju zato sto je poseban, a ne karabudzi kao Yugic tek da ide.
Stvar afiniteta, mozda bi trebalo pazariti i nauciti lekciju, saveti ne pomazu, kroz taj zid se mora sopstvenom glavom u punom zaletu.
Jednostavno primamljiv auto..
Poz
[ botr @ 28.02.2012. 20:31 ] @
Istina, ima skupih delova i za Audija, ali su to oni koji retko stradaju i koji obicno traju dok god traje ceo auto. U Americi je npr. hladnjak za Audija svega 35 dolara. Kada je meni stradao hladnjak na Passatu, dobio sam info da se nov radi po porudzbini, s obzirom da je firma koja ih je nekada pravila, francuska Sofica, ugasena, i da kosta blizu 500 € ! Nekako sam uspeo da nadjem polovni, i to je jedan od problema ovih relativno retkih automobila. Takodje, vakuum pumpa kost anegde oko 200 €. To su neki od skupih delova.
[ milivoje t @ 28.02.2012. 22:03 ] @
ja ne znam gde nadje tolike prolupale turbine ? ja sam se nagledao firminih jtd-ova koji su mucki gazeni pa nikada nije doslo do toga da je turbina za remont. ne, gresim bilo je jednom, jer je fizicki bio slomljen neki deo spoljasnjeg kucista, udarcem spolja. ako remont kosta 300e, ne znam zasto bi ga neko radio, jer su bar otpadi i oglasi puni rasturenih stranaca, a cena njihovih turbina ne verujem da je tolika.
sa druge strane u servisu gde sam ja odrzavao audija, potpuno je normalna ponuda i zahvat bio zamena celog motora. redovno su to radili. ipak je velika vecina tih automobila presla preko 300-400kkm.
Citat: Napola potrosen trap ce kod Audija trajati tri godine, a napola potrosen trap kod Maree jednu. Tu negde leze razlike. ne bih znao, nikada nisam vozio auto sa potrosenim trapom, a pogotovo ne par godina. ne vidim zasto bi to bilo ko radio.
ne znam koliko su delovi trapa za mareu, nikada nisam vozio taj auto, ali sta to moze biti tako skupo da je bitno za diskusiju, verovatno se ramena menjaju u komadu sa kuglama, nazad sileni i to je to. sve je to potrosni materijal koji se ne menja cesto i ne ulazi u zonu troska preko 100e.
moje jedino iskustvo sa mareom, je komsijina marea karavan 2l, petak. on je vlasnik auto placa i to je sluzbeni auto koji mu svi zivi zaposleni voze, sa njim svasta tegle, ukljucujuci citave motore, svakodnevno potencijalne kupce sa placa na plac. nikada nikakav izdatak sem redovnog odrzavanja.
mislim da ono sto ozbiljno previdjate u ovoj diskusiji jeste kvalitet vozila koja su na prodaju i njihove godine i ono sto te godine nose. vecina audija za te pare u srbiji su dresevi. marea moze i da se nadje da sluzi.
ono sto mi je neobicno je da vozac alfe preporucuje nemca, a ja vozim nemca, a preporucujem mu zabara :D
[ vladd @ 28.02.2012. 23:50 ] @
Citat: milivoje t:
ne bih znao, nikada nisam vozio auto sa potrosenim trapom, a pogotovo ne par godina. ne vidim zasto bi to bilo ko radio.
Pa zamisli da je kod novog 100% ispravan, a nakon 5 godina "poluispravan" ili 50% istrosen. Preciznije na pola radnog veka.
Cisto je sluzilo kao primer da su delovi 3 puta otporniji na jednom modelu u odnosu na drugi, i kada se zameni deo, obicno je trajniji.
A takodje je cinjenica da delovi imaju upotrebnu vrednost i sa 70% radnog veka, samo kada im istekne termin, naglo i primetno propadaju u kratkom roku
Tesko da ce biti Marea starih 20 godina, a vrednih za upustanje u saobracaj...
Audi quatro je svakako auto koji ima neke ekskluzivne osobine i kvalitet, ali i pratece cene za drzanje u ispravnom stanju..
Pzo
[ pudar @ 01.03.2012. 02:41 ] @
Ma kakva Marea? Konfekcijsko djubre! Audi je BOG!!!!
Ne vozim vise Audi(nema veze , raubujem Passata), ali sam ih imao 8 komada - 3 stotke cc('83,'87 i '90) i 5 80-ica(kocka,cc,jaje).
Stotka je vrhunski auto, jos sa ravnom kvakom - A6! Ne secam se da li je ovaj '83 bio 2.2 ili 2.3, ali je trosio 18 litara plina(grad Beograd). Ovog '87 sam upropastio i izbacio 2.0b i ubacio 1.6 td(naravno, vozio sam se jeftino, jer sam cepao na lozak, ali je to slab motor za tu grdosiju). Prica o skupim delovima i kvarovima na 5-acima ne stoji, jer sam ja taj odlican 2.0 bukvalno ostavio pored kante, a menjac sam uspeo nekako da poklonim - ne kvari se, pa niko ni ne trazi!
E, ovaj '90 je bio bas "macka" - 1.8plin, u gradu 12-13l, otvoreno 8l. 80 l boca staje na stepenik i ostaje ooogroman gepek. Uzeo sam ga sa 190.000, prodao sa 317-319.000. Za tu kilometrazu promenio zupcasti, 2 kompleta prednjih plocica, 4 gume, neki jezicak kontakt brave i naprslu prelivnu posudu(200-300e). Trap, motor, agregati, plin-NISTA, ni sijalica da crkne! Prodao sam ga drugaru pre 10 godina, koji ga i sada vozi i izgleda vrlo lepo i posle 500.000. Voleo bih da vidim racunicu za Mareu i njeno stanje posle te kilometraze.
Posto sam navikao na veliki auto, 80-ka mi je bila "malo mala", posebno jaje(gepek), ali je kvalitetom savrseno pratila "veceg brata". Jaje je bilo 2.0b 4-cilindra i vozio sam ga na benzin oko 40.000(u gradu oko 12l - automatik), ali eto - imao sam benzina i vozio! Mirisao je na "novo', presao oko 60.000 i nisam ni jedan dinar ulozio u njega.
Prvi CC je bio '84 1.6td, a drugi '86 1.6d (samo redovno odrzavanje, jedna vakum pumpa, grejaci, na oba promenjene kugle i solje amortizera).Ko zna koliko su presli pre, a kod mene jos po 100.000km.
Kocka, savrsen auto, ako zanemarite koliko je ruzan. Jedan je bio '82 2.0 petak(ali je neko pre mene ubacio 1.6 dizel), a drugi "fabricki" 1.6 dizel '83. Ne secam se tacno, ali nista se tu nije kvarilo, sem na ovom "fabrickom', koji sam pregrejao na nekoj uzbrdici+prikolica+crce ventilator= dihtung glave! Steta, a taman je bio oko 400.000km!
Kvatro nisam nikad vozio, a cuo sam da su na 100-ki kvatro delovi trapa kao na A6(skuplji).
Dakle, treba traziti, dobro se nasetati i mora da ispliva neki koji je paznje vredan i posle 20 godina starosti.
Pozdrav.
[ anon250940 @ 01.03.2012. 09:21 ] @
Pudar, svaka cast na ovim informacijama.. ipak je najbolje kad se cuje od covjeka koji je vozio to auto!
Imam u ponudi da pazarim Audi 100 83kW 2.0 benzin/plin godiste 1989, izgleda odlicno treba da ga pogledam ovih dana , na sta da obratim paznju ?
Sta treba da gledam na takvom vozilu ?? Koliko ce taj motor da uzima plina po gradu a koliko na otvorenom ??
Inace, kao sto kazes ta auta su ogromna..
[ vladd @ 01.03.2012. 09:47 ] @
O potrosnji nemoj ni da pricas, osim ako pravis neke kristijanije u razgovoru.
A sta da gledas, pa SVE , kako pali, kako ide, kako vuce, kako radi, kada das malo jaci gas(ne preteruj mozda motor nije vozen) kako se smiri na leru, da li opada malo vise pa se vraca ili je sve tecno i meko. Od menjanja brzina do same voznje.
Ne sme nista da kucka skripi i lupka u kabini, ako ima zvukova, lako se definise koji i odakle je. Naravno, u kabini sve od prekidaca i opreme bi trebalo da radi..
To su "pregledi sa strane "vozaca", korisnika.
Auto mora da pruzi osecaj cvrstine i lakoce voznje, naravno i udobnosti.
Pogledaj motorski prostor i instalacije, spojeve, stroku, manzetne, prakticno sve sto se vidi. Pregledaj gume, doskove, amortizere, da li su menjani, kocnice(obicno vlasnici audija zadnje diskove menjaju jednom u 6 godina )
Ako sve deluje pristojno, ako nema nadogradnji ili premoscavanja, budzenja ili netipicnih spojeva, ako nema (previse) izolir trake, onda je to korektan auto.
Naravno, mozes naknadno da gledas i limariju, spojeve vrata i hauba(svi identicni bez razlike u zazorima), opsti izgled i kolicinu ogrebotina i ostecenja. Ali je to manje vazno..
Za detaljniji pregled bi trebao automehanicar i radionica, ali to i nije toliko bitno ako ne nadjes primedbe u ovome sta sam prethodno naveo.
Tesko da moze da ima skrivenih kvarova.
Poz
[ botr @ 01.03.2012. 09:50 ] @
Taj motor koliko ja znam ima 85 kw. Prvo obrati paznju na limariju, tj. da li je udaran, prefarbavan i slicno. Najbolje bi bilo kada bi mogao da nadjes auto u prvoj boji, a ima ih dosta takvih. To je znak da je zastita od cinka jos uvek na svom mestu. Sledece je da vidis kako radi motor, da li duva, itd, a posle toga su na redu trapovi i elektronski slopovi ukoliko ih ima, el. podizaci, klima, itd.
[ anon250940 @ 01.03.2012. 10:36 ] @
Odlicni savjeti.. e Vladd a ovo oko potrosnje nisam shvatio , nekontam.. :)
[ pudar @ 01.03.2012. 19:11 ] @
Dobro kaze Vladd, moras bas sve da gledas(ako ne znas sam ipak povedi nekog ko se razume).
Dobra stotka se vidi sa 200m. Mora da "stoji k'o labud", dakle, prakticno, ista visina i napred i nazad, savrseni zazori limarije i svetlosne grupe(ako je udaran, uglavnom se vidi - jeftin je to auto, pa se niko ne trudi), prva boja bi bila savrsena i ako nije "peglan" nema ni rdje.
Curenje ulja, antifriza, "budzevine", krckanje, lupkanje... ma sve. Kad sam ja kupovao moju stotku iz '90 nisam hteo ni da je probam(platio coveku, upalio i otis'o), a prodavac ostao u cudu(pa sta da probam kad je potpuno jasno da je auto PERFEKTAN!). Zelim i tebi ja pronadjes bas takav koji ce ti na prvi pogled reci:"Vozi me, tvoj sam, sluzicu te lepo, trazim minimalno, nudim maksimalno!".
Potrosnja je relativna, ali na otvorenom mislim da ispod 10l nemoj da ocekujes(dobro, mozda 9l ako ga stedis), a u gradu 15-16l(ovo je racunica za Beograd, mozda u Luci moze nesto manje).
Pozdrav.
[ botr @ 01.03.2012. 20:16 ] @
[ Zarko Silic @ 01.03.2012. 22:46 ] @
Pa ne bi bilo ni pravedno da dobar primerak kosta isto kao i nekakav krs.
Ova stotka stvarno deluje ok.
[ pudar @ 01.03.2012. 22:54 ] @
Da, dobra je, ali je cena bar duplirana.
[ botr @ 02.03.2012. 07:34 ] @
Citat: Zarko Silic: Pa ne bi bilo ni pravedno da dobar primerak kosta isto kao i nekakav krs.
Ova stotka stvarno deluje ok.
Da, ali s obzirom na kilometrazu, ne bi smeo da trazi vise od 3.000. (Presla je preko 300.000) Jeste da nije puno za taj auto i da ce ovaj verovatno preci jos najmanje toliko bez nekih preteranih ulaganja, ali je ipak preskup.
[ anon250940 @ 03.03.2012. 11:39 ] @
Koji audi 80, 90 ili 100 ima motor a da mu nije K glava i da nema ajnspric ??
Koji su to motori , kako da prepoznam u oglasima ili ovako kad pogledam sam motor ??
[ botr @ 03.03.2012. 12:31 ] @
A zasto bezis od k glave? Svaki audi 90 ima k glavu, sto se tice 100 i 80 1.8 nema, ali ne svi, neki imaju. Prepoznaces da li ima ili ne, tako sto ces pogledati u levi ugao iza levog fara, ako ima ogromnu okruglu budzu ( tu se nalazi filter za vazduh) onda nema, ukoliko je nesto drugo, ima.
[ anon250940 @ 03.03.2012. 13:37 ] @
Znas zasto bjezim, cuo sam od druga da je on imao probleme sa svojim audijem 80 jer je K glava i jos ima ajnspric i sad mu auto radi samo na plin kaze treba para da to rijesi kod majstora a majstor mu rekao da K glava ima probleme kad se ugradi plin i valjda desi se neka eksplozija u K glavi i pokrive se neki limici i onda moze il na plin il na benzin da ide auto nemam blage veze sta je istina a sta ne...
[ botr @ 03.03.2012. 15:03 ] @
Ne desi se nikakva eksplozija, vec se k glava zapusi zbog toga sto posle ugradnje plina niko ne vozi na benzin. Uz povremenu voznju na benzin k glava ce raditi sasvim solidno. Uz to moze da se ocisti, ili da se zameni polovnom ili novom, eventualno da se umesto nje ugradi karburator, mada ja ne volim takve stvari, vise volim da bude onako kako je fabrika propisala.
[ anon250940 @ 03.03.2012. 16:35 ] @
E to nisam znao, znaci nista strasno sto je k glava na autu ??
[ vladd @ 03.03.2012. 17:20 ] @
Pa i jeste i nije strasno. U sustini, zbog (hiljadu puta pomenutog) mentaliteta, ljudi su skloni improvizacijama i budzenju, a tada ni plinski uredjaj ni K glava ne rade korektno. A cene su obeshrabrujuce.
Znaci, ne preterivati sa stednjom pri odrzavanju i nema nikakvih problema, ali ako se osladi zakidanje na sitnicama, sledi snazan samar.
Dalje
Citat: ...e Vladd a ovo oko potrosnje nisam shvatio , nekontam...
Citat: O potrosnji nemoj ni da pricas, osim ako pravis neke kristijanije u razgovoru.
Sta ima da se prica o potrosnji. Tu ste u duelu, trgovac i prodavac, sta sad ocekujes od (glupog) pitanja..da ti iskreno isporuci bilo kakav podatak..malo morgen.. evo ja odavde mogu da ti kazem "prosecno 9, a van grada (ko zna kog) trosi i manje od 7"..i sta ces sa tim podacima..da se radujes, da budes srecniji, da te privuce vozilo?
Ali mozes da naglabas o potrosnji ako zelis da mu snizavas cenu, da potrosnju ubacis kao merilo dok ga pitas koliko je brzo bio vozen..pa ako kaze isao 170, a nije prebacio 12L, laze kao avlijaner
O potrosnji pricas sa poznanicima i prijateljima, koji ne prodaju kola nego dele istu muku
Trece
Dobra jedna stotka, ko zeli da kupi stotku, neka isprinta slike. Cisto da sekira druge prodavce
Auto je bas dobrog izgleda, ali ja ne bih bio baksuz da ne spomenem par stvari. Cena bi mogla da bude 4000 i nesto nize, iako je puno truda ulozeno u auto. Kao da vlasnik radi u perionici..a ovo mu je bio pripravnicki ispit
Ono sto mi se ne svidja je narukvica(stajling) onoga za volanom(sto moze da bude dobro ili lose, zahteva daljnu analizu), i oguljen rezervoar za plin..za 5000, i plinski rezervoar mora da sija kao hauba! Ipak je to deo vozila(iako ga nije audi pravio), i ako sija razvodna kapa, poklopac kaisa, masna unutrasnjost i rezervni tocak...mora da sija i boca...
I to je znak da je nesto tesko orgijalo po gepeku, znaci neka mesalica je prevozena ..
Malo sale, ali zaista je cena jaka, ali za takvu cenu slede i jaki zahtevi..
I na kraju, kljucevi su malo cudni, previse su "novi" za 300000km, sa jedne strane, i jedan je nesto duzi od drugog...da li je to slika, ili je neko detaljisao pripremu za prodaju..uglavnom treba obratiti paznju..kada se dodje do vozila..
Poz
[ Zarko Silic @ 03.03.2012. 18:08 ] @
Kljucevi nisu original. To se jasno vidi i ne verujem da ih je vlasnik i mislio poturiti kao originale. U vreme kada je obaj auto napravljen, skakavac nije ni postojao. Verovatno je ugradio centralnu sa aftermatk skakavcima. Nista strasno.
Meni vise bode oci onaj vasarski autoradio jer na tom mestu mora stajati originalna Gamma, ako je, sve ostalo tako picanski.
[ anon250940 @ 03.03.2012. 20:27 ] @
Utripovao sam se ipak oko te K glave, nemam za neka pretjerana odrzavanja auta a ako je ta K glava nesto zahtjevnija za odrzavanje onda odustajem u startu i trazim iskljucivo audija koji ima karburator..
Ne zelim imalo skuplje odrzavanje od nekog prosjecnog odrzavanja audija 80 , i evo izletio mi je audi 80 godina 1987 motor 1,8 55kw pa cu ici sutra da ga pogledam nedjeluje lose.. naravno ima plin ugradjen i atestova, bez plina negledam vise nista.. takodje nema K glavu vec karburator!!
U danasnje vrijeme neisplati se mnogo voziti dizelasa..
Predjem dnevno preko 100 i vise kilometara gradske voznje, napominjem to GRADSKE , mondeo mi srkne i 10L dizela ako ne i vise zimi..
[ anon250940 @ 06.03.2012. 09:10 ] @
Uzeo sam audi 80 1.8 55kw ima ugradjen plin, 1997god. , nije K glava vec karburator!! Odlicno radi na plin i na benzin, negasi se prilikom prebacivanja sa plina na benzin i obrnuto..
Auto je u prilicno dobrom stanju.. bilo je ponuda iz godinu dvije novije auto da uzmem ali ovaj iz 1987 je ocuvaniji od ovih dosad koje sam gledao tako da je to jos jedan dokaz da godine netreba ni gledat na polovnim vozilima.. sve ovisi ko ga je i kako vozio i kako odrzavao..
Interesuje me par stvari na ovom autu..
Zbog cega moze biti tvrdo kvacilo ? Nije previse tvrdo ali sam primjetio da je na mondeu bilo mekano kao puter..
Sta to moze biti i jel mogu sam otkloniti ili treba ipak da se vozi majstoru ili je to normalno za ovo auto?
Takodje, uslikacu komande od plina kasnije pa ako moze neko da mi pojasni kako najbolje da koristim te komande..
Objasnjavao mi je prosli vlasnik i zapamtio sam vecinu stvari ali ovo mi je prvo auto na plin i trebala bi mi pomoc oko tih komandi , ima neki elektronski cok za plin i sl. kad to treba da koristim.. ima takodje na prekidacu 3 pozicije, gornja je plin donja je benzin a srednja pozicija se prebaci kad se vraca sa benzina na plin i tek se onda prebaci na gornju poziciju na plin.. a valjda se netreba ta srednja pozicija koristit kad se prebacuje sa plina na benzin !? Tako mi je cini mi se objasnio predjasni vlasnik..
I onaj cok manuelni kad se on vuce ? Ujutro ili svaki put kad se pali auto !?
Takodje moze malo pojasnjenja oko paljenja auta jel treba paliti na benzin samo ujutro ili i u toku dana ili je to nebitno na sta ga palim !?
I dal trebam gas dodavati malo jaci u toku voznje kad prebacujem plin na benzin i obrnuto ?
[ botr @ 06.03.2012. 09:23 ] @
Lepo. okaci neku sliku. Sto se tice tvrdog kvacila obicno je uzrok raspertlana sajla.
Sto se tice komanda na plin i cok-a da si uzeo auto s k glavom na to ne bi morao da mislis, posto obicno oni s glavom imaju automatski prekidac za prebacivanje s benzina na plin i auto cok.
Kako se koristi manuelni cok, nemam pojma, posto su do sada sva auta koje sam vozio imala automatski.
Na benzin treba paliti auto kad je hladan, ako je dostigao radnu temperaturu, a ti si se negde zadrzao pola sata, ili sat, nema potrebe da palis na benzin, s obzirom da je rashladna tecnost jos uvek zagrejana.
[ KrkaCiC @ 06.03.2012. 14:41 ] @
Kolika je cena doticnog nemackog gospodina?
[ veselinovic @ 06.03.2012. 16:32 ] @
Poslije mog visegodisnjeg iskustva sa tvrdim kvacilom moj konacan odgovor je viljuska druk lagera se neravnomjerno potrosila i krivi druk lager.
Mijenjao sam dvije sajle ( pucale su) potisnu plocu i dzaba tvrdo.
Kad sam promijenio viljusku postalo je kao pamuk meko.
Kod mene se desavalo da kad uletim u veliku baru kvacilo postane meko ( valjda voda dodje nekako do vodjice druk lagera i podmaze je), ili kad se motor bas zagrije ( ljeti uz Romaniju ) isto postane mekse.
I jos jedan simptom prati taj kvar. Kad kreces na malom gasu mnogo trese.
E sad ko ce znati.
[ anon250940 @ 06.03.2012. 21:38 ] @
OK, hvala vam!! Icu redom i sve sto zeza otklanacu.. nesmije nista da zeza , sve mora da bude kao podmazano..
Auto se uredno ponasa, a ima svakako dosta sitnica koje treba rjesavati to je normalno jer auto nije novo.. jos jednom hvala svima!
Copyright (C) 2001-2024 by www.elitesecurity.org. All rights reserved.
|